11kk ei nuku, kuin äidin kainalossa ja nyt pitäis jättää yöksi hoitoon, APUA!

  • Viestiketjun aloittaja apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti
apuja kaivataan
Eli aikaisemmin omassa pinniksessä nukkunut poika siirtyi pari kuukautta sitten mun viekkuun nukkuun, kun ei enää tullut unista mitään; ilmeisesti eroahdistuksesta sitten johtuu, että nukuttamisestaki on tullut taisteluja ja voi huutaa tunninkin, ennen kuin nukahtaa. Eikä ole nyt enää edes nukahtanut omaan sänkyyn vaan mun on pitänyt makoilla vieressä meidän sängyssä, johon sitten nukahtanut. No, ollaan menossa parin viikon päästä mun siskon häihin (mä oon kaaso) ja poika pitäis jättää isovanhemmille, jotka siis tulee katsomaan häntä meidän kotiin. Nyt pelottaa, että minkälainen yö tulee... Pitäisikö aloittaa unikoulu nyt, vai mitä tekisitte? Pojalla on todella iso ääni ja yhden kerran on nukutuksen aikana huutanut iskän sylissä niin kauan, että oksensi, eli aika jääräpäisestä tyypistä on kyse...

Ja kommentit, että jääkää pois häistä on sitten turhia, sitä ei voida tehdä.
 
hup
Kyllä isovanhemmat varmasti tavalla tai toisella pärjäävät.

Mutta sinun itsesi takia suosittelisin harkitsemaan lapsen ottamista mukaan häihin. Vähän hassulta melkein tuntuu, ettei lapsi ole oman tätinsä häissä mukana, hääthän ovat ennen kaikkea sukujuhla. Ymmärrän, ettet kaasona voi koko ajan huolehtia lapsesta, mutta on kai miehesi mukana juhlissa?
 
"aloittaja"
Kyllä isovanhemmat varmasti tavalla tai toisella pärjäävät.

Mutta sinun itsesi takia suosittelisin harkitsemaan lapsen ottamista mukaan häihin. Vähän hassulta melkein tuntuu, ettei lapsi ole oman tätinsä häissä mukana, hääthän ovat ennen kaikkea sukujuhla. Ymmärrän, ettet kaasona voi koko ajan huolehtia lapsesta, mutta on kai miehesi mukana juhlissa?
Otetaan toki poika mukaan, mutta tuodaan iltapuurolle sitten kotiin, kun alkaa häissäkin "aikuisten" juhlat eli boolit tuodaan pöytään :) Stressaa vaan niin paljon, että miten pieni pärjää...
 
väsy äiti
Mä mielläni kuulisin vinkkejä myös! Meillä 10kk lapsi joka nukkuu vain äidin kainalossa ja tissi suussa. Ei auta vaikka saisi olla isin kainalossa toisessa makkarissa, huutaa vaikka tunteja putkeen :( Ikinä ei ole suostunut pinnasänkyyn, huutaa ihan paniikissa kun sinne yritetään. Jos joskus saakin umpiunessa olevan lapsen pinnikseen, max. 10 min ja herää huutamaan. Ei siis mitään pientä itkua vaan täyttä kurkkua, hätäitkua. Päikkärit onnistuu vain vaunuissa. Mies ehdotti että kokeillaan nukuttaa niihin sitten yölläkin.

Tosiaan n. 1/yössä imee oikeasti maitoa, muun ajan hamuaa vain rintaa suuhun. Tuttia ei ole suostunut ikinä ottamaan vaikka ollaan yritetty opettaa. Syö kyllä kiinteitä sen 5 ateriaa päivässä joten yövieroitusta ollaan mietitty. Tuntuu vain hankalalta kun sinne pinnikseen sitä lasta ei saa.
 
meillä poika on aina ollut tosi ujo ja vaikea jättää hoitoon edes tunniksi,tai ainakin niin mä aina luulin ! itki kun lähdin mut kuulemma kun ovi sulkeutuu äidin perässä niin ei haittaakaan enää olla mummin hoivissa :) nukkuun saa mummi pojan jopa paremmin kun äiti tai isä :D vieraskorea ainakin meidän poika! :) ikää siis pojalla 1v2kk nyt
 
  • Tykkää
Reactions: miauh
"aloittaja"
No tälleen noppeesti järkeiltynä kelepaisko mummin kainalo yöksi?Meijän naperot nukkuu omassa sängyssään(koputan puuta...),mut sillon harvoin jos ovat anopilla niin nukkuuvat sit mummin viekussa :).
Jos ois mun äiti hoitamassa,niin varmasti ottais kainaloon yöksi, mutta nyt on kyse miehen vanhemmista enkä tiedä, ovatko kovin innostuneita poikaa viereen ottamaan. Alussa nimittäin meillä oli ihan tappelukin aiheesta, kun heidän mielestään jo parikuukautisen olis pitänyt nukahtaa omaan sänkyynsä ja meillä vauva ei todellakaan nukahtanut muuta kuin tissi suussa :D Vaan kaitpa anoppikin alkaa taipua, kun kuuntelee pojan itkua jonkun aikaa. En tiedä miks oon näin hermona, ehkä siksikin kun ollaan eka kertaa jättämässä poikaa heille pidemmäksi aikaa, muuten on aina tullut mun vanhemmat hoitaan.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti;24801287:
Mä mielläni kuulisin vinkkejä myös! Meillä 10kk lapsi joka nukkuu vain äidin kainalossa ja tissi suussa. Ei auta vaikka saisi olla isin kainalossa toisessa makkarissa, huutaa vaikka tunteja putkeen :( Ikinä ei ole suostunut pinnasänkyyn, huutaa ihan paniikissa kun sinne yritetään. Jos joskus saakin umpiunessa olevan lapsen pinnikseen, max. 10 min ja herää huutamaan. Ei siis mitään pientä itkua vaan täyttä kurkkua, hätäitkua. Päikkärit onnistuu vain vaunuissa. Mies ehdotti että kokeillaan nukuttaa niihin sitten yölläkin.

Tosiaan n. 1/yössä imee oikeasti maitoa, muun ajan hamuaa vain rintaa suuhun. Tuttia ei ole suostunut ikinä ottamaan vaikka ollaan yritetty opettaa. Syö kyllä kiinteitä sen 5 ateriaa päivässä joten yövieroitusta ollaan mietitty. Tuntuu vain hankalalta kun sinne pinnikseen sitä lasta ei saa.
Kuulostaa NIIN tutulta, tosin minä en enää imetä ja lopetettiin yösyötötkin kun poika alkoi syödä sen viis ateriaa päivässä. Silloin piti huudattaa, kun ei muutenkaan suostunut yötissistä luopumaan mutta silloin poika oli pienempi ja se oli jotenkin helpompi, kun oli pienempi ääni... :D
 
väsy äiti
Olen kyllä lukenut unikouluista mutta jotenkin sen toteuttaminen tuntuu hankalalta sen vuoksi, että usein niissä ohjeena on "tassutella", isin tekemä vieroitus jne. Meillä ne ei toimi kun sitä lasta ei saa sinne pinnasänkyyn, parina yönä on nukkunut muutaman tunnin isin kainalossa mutta kun herää niin isi ei saa lasta rauhoittumaan ja sitä huutoa ei ole järkeä kuunnella tuntitolkulla kun koko talo herää siihen.

Ollaan puhuttu siitäkin, että esim. viikonloppuna voisin mennä muualle yöksi ja mies hoitaa lapsen.
(eriasia sitten saanko nukuttua vieraassa paikassa...)
Lapsi tuntuu kaipaavan läheisyyttä jotenkin erityisen paljon. Hän on keskonen, vaikuttaneeko asiaan? Nyt on alkanut viihtyä enemmän lattialla, tähän asti on ollut sylivauvana hyvin pitkälle. Ei mm. ryömi vielä, konttaamisesta puhumattakaan. Tarvitsi alussa ruokaa 2h välein, ja kaipa tästä yöheräilystä on tullut tapakin jo?
 
sdg
[QUOTE="hmm";24801231]Lapset on vieraskoreita :) todennäkösesti mummo saa pojun ihan hyvi omaan sänkyyn nukkumaan, vaikka te ette saakkaa :) elä huoli.[/QUOTE]

Veikkaan samaa. Usein lapset käyttäytyvät ihan mallikelpoisesti silloin, kun äiti tai isä ei ole paikalla. Sitten heti kun jompi kumpi vanhempi tulee, alkaa itku yms.
 

Yhteistyössä