13 veen kaverivierailut

Olen joskus aiemminkin täällä pohtinut poikani kaverien vähyyttä. En ole ollut huolissani, koska poikaani asia ei ole untunut häiritsevän: koulu sujuu hyvin, ei varsinaisesti riitaa kenenkään kanssa ja muutenkin menee hyvin. Nyt täytimme yhdessä koulun terveyskyselyä ja siellä vastasi haluavansa parannusta kaveriasioihin, tuli paha olo hänen puolestaan =( Hän ei harrasta joukkuelajeja, joten ei ole joukkuekavereita ja niitä tapaamisia kuten muilla. Ennen meillä kävi pari kaveria, yhteen aikaan toinen liki asui meillä. Nyt kaverin vierailu harvinaista. Ja kuulemma enää ei käydä niinkään toisten luona?? onko näin muilla? Aika voimaton kyllä, miten tämän ikäisen kaverijuttuihin voi vaikuttaa vai voiko. Nyt seiskalle siirryttäessä tullut uusia luokkakavereita, osa kulkee taksilla pitkän matkan vuoksi. Olen kannustanut et pyytää vaikka heitä(kin) koulun jälkeen, voin kyllä kotiin kuskata.
Kaikki vinkit tervetulleita! Ja tosiaan miten teillä muilla, keiden tämänikäiset eivät ole joukkuejutuissa?
 
vierailijatartar
Olen joskus aiemminkin täällä pohtinut poikani kaverien vähyyttä. En ole ollut huolissani, koska poikaani asia ei ole untunut häiritsevän: koulu sujuu hyvin, ei varsinaisesti riitaa kenenkään kanssa ja muutenkin menee hyvin. Nyt täytimme yhdessä koulun terveyskyselyä ja siellä vastasi haluavansa parannusta kaveriasioihin, tuli paha olo hänen puolestaan =( Hän ei harrasta joukkuelajeja, joten ei ole joukkuekavereita ja niitä tapaamisia kuten muilla. Ennen meillä kävi pari kaveria, yhteen aikaan toinen liki asui meillä. Nyt kaverin vierailu harvinaista. Ja kuulemma enää ei käydä niinkään toisten luona?? onko näin muilla? Aika voimaton kyllä, miten tämän ikäisen kaverijuttuihin voi vaikuttaa vai voiko. Nyt seiskalle siirryttäessä tullut uusia luokkakavereita, osa kulkee taksilla pitkän matkan vuoksi. Olen kannustanut et pyytää vaikka heitä(kin) koulun jälkeen, voin kyllä kotiin kuskata.
Kaikki vinkit tervetulleita! Ja tosiaan miten teillä muilla, keiden tämänikäiset eivät ole joukkuejutuissa?
Aika vaikeeta jos matkojen takia ei voi spontaanisesti vaa hengata jonkun luona.
 
vierailija
Miten olisi joku harrastus josta saisi uusia kavereita? Ei tarvitse välttämättä olla joukkuelaji, sellainen kuitenkin missä tutustuisi muihinkin ja tulisi yhteishenkeä.
 
harrastuksia on koitettu, karate loppui vähäisen kävijämäärän vuoksi =( nyt käy koulun järjestämässä poikakerhossa joka toinen viikko ja se ihan hyvä juttu. Ei ole tarjolla kunnassa oikein mitään mikä kiinnostaisi, suurin osa harrastaa salibandyä tai jalkapalloa. Nyt tosiaan sauma et joku uusista luokkalaisita tulis läheiseksi, välimatkat kylläkin pitkiä. Pari kertaa kysynyt yhtä kaveria joka aiemmin oli meillä tosi paljon, mut ei ole sopinut. Itse olen käynyt hänen kanssaan lenkillä toisinaan, isäkin voisi kenties keksiä jonkin yhteisen jutun. Mut ei se kavereita korvaa.. Maailma muuttunut ihmeelliseksi, tiedän et on samanikäisiä poikia kotona samojen asioiden kanssa mut miks ei kyläillä enää? en tiedä..
 
vierailija
Videopelit on nykyään se yhdistävä tekijä nuorten välillä, jos harrastuksia ei ole. Koomista kun neljäkin teinipoikaa istuu rivissä sohvalla,kännykät kädessä ja keskustelevat pelissä eikä keskenään....

Meillä on kova juttu, kun meille pääsee pelaamaan ja joskus viikonloppuisin jopa "lanittaa" (=pelaamaan läpi yön).
 

Yhteistyössä