.

  • Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Jos mieheni tekisi rikoksen, ja joutuisi vankilaan..
Vaikka 'vain' avovankilaan, ja vaikka 'vain' mitättömistä talousrikoksista (kuten täällä tuntuu olevan niitä lieventäviä asianhaaroja, jolloin se tuomio ja rikos ovat melkeimpä hyväksyttyjä, tai 'ihan ok' ) , minä en kävisi katsomassa, eikä taatusti yksikään lapseni astuisi vankilan alueelle.

Minä en ymmärrä teitä, miten avovankilassakaan olo voi olla ihan hyväksyttävää, ja miten lapsen oleskelu siellä on ihan kivaa???
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
 
hg
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Jos mieheni tekisi rikoksen, ja joutuisi vankilaan..
Vaikka 'vain' avovankilaan, ja vaikka 'vain' mitättömistä talousrikoksista (kuten täällä tuntuu olevan niitä lieventäviä asianhaaroja, jolloin se tuomio ja rikos ovat melkeimpä hyväksyttyjä, tai 'ihan ok' ) , minä en kävisi katsomassa, eikä taatusti yksikään lapseni astuisi vankilan alueelle.

Minä en ymmärrä teitä, miten avovankilassakaan olo voi olla ihan hyväksyttävää, ja miten lapsen oleskelu siellä on ihan kivaa???
Eli sä hylkäisit miehes täysin?

Kyllä.

Mies tietää moraalini, ja on tähän mennessä kyllä täysin samaa mieltä kanssani.
Jos hän kääntäisi kelkkansa totaalisesti, muuttuisi toiseksi ihmiseksi kuin mitä on, saisi hän mennäkkin.

Enkä katso lasteni parhaaksi ja oikeudeksi juosta vankilassa ylläpitämässä suhdetta isäänsä.

Sellaista isää ei tarvitse tuntea.
 
varmasti
Minä ihan varmasti menisin lasteni kanssa tapaamaan miestäni jos linnaan joutuisi. Ja niin usein kuin mahdollista (ellei rikos sitten kohdistuisi perheeseeni tai muihin läheisiin) .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
No ihan raharötöksistäkin sinne joutuu :whistle:
No joo mutta törkeistä pahoinpitelyistä ei ja vaan saa suorittaa ne yhdyskuntapalveluna! MIksi sun mies ei? Vai mikä mätti.

Siis ja mulla ei ole miestä vaan eräs ex poikaystävä sai kahdesta samana vuonna tuomion tuommoisesta ja yhdyskuntapalveluna sai suorittaa vaikka sai mun tapauksesta 5kk ehdotonta ja toisesta saman verran.

Onkohan ny oikeusvaltio suomen ihan oikeilla jäljillä jos petoksista saa tiukemman tuomion kuin ihmisen pahoinpitelemisestä teräaseen kanssa.
nostan kun ihmettelen että petosten takia istutaan :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Jos mieheni tekisi rikoksen, ja joutuisi vankilaan..
Vaikka 'vain' avovankilaan, ja vaikka 'vain' mitättömistä talousrikoksista (kuten täällä tuntuu olevan niitä lieventäviä asianhaaroja, jolloin se tuomio ja rikos ovat melkeimpä hyväksyttyjä, tai 'ihan ok' ) , minä en kävisi katsomassa, eikä taatusti yksikään lapseni astuisi vankilan alueelle.

Minä en ymmärrä teitä, miten avovankilassakaan olo voi olla ihan hyväksyttävää, ja miten lapsen oleskelu siellä on ihan kivaa???
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Mun mielestä se ei ole eri. Jos ihminen kykenee ylipäätään rikoksen tekemiseen, oli se sitten millainen rikos tahansa, se kertonee jotain hyvin oleellista sen ihmisen moraalista ja ajattelutavasta joka tapauksessa: vaikka se rikos olisi ollut jotain, mikä varsinaisesti ei ole satuttanut ketään toista. Toinen mun veljistä on istunut nimenomaan raharikoksen vuoksi, tai oikeammin petoksesta, enkä mä varsinaisesti voi sanoa kunnioittavani tätä piirrettä muuten rakkaassa veljessäni. Ja mä katson, että kerta hän teki itse valinnan tehdä rikoksen tietäen että siitä saattoi joutua kärsimään, hän pystyy kärsimään sen rangaistuksenkin ilman meitä muita. Mä en halua olla sen rikoksen (enkä rangaistuksen ) kanssa missään tekemisissä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Kyllä on toki vakavampia rikoksia ja vähemmän vakavia rikoksia.
Mutta mun oikeustajulle rikos on rikos enkä liputa rikoksentekijöitä, varsinkaan vankilassa olevia/ olleita kovin korkealle.

Se etää saa vankilatuomion kertoo kyllä luullakseni jotain rikoksen vakavuudesta.
Tuskin se mitään pikkurahoja on pihistänyt jonkun säästöpossusta.
 
hg
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Mun mielestä rikos on rikos.

Linnatuomiot on rikollisille. Miten sellaista voi vähätellä. Jos raharikos olisi ok, ei niistä linnaan edes joutuisi. Pikkasen on hämärtynyt nykyään ihmisten moraali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
No ihan raharötöksistäkin sinne joutuu :whistle:
No joo mutta törkeistä pahoinpitelyistä ei ja vaan saa suorittaa ne yhdyskuntapalveluna! MIksi sun mies ei? Vai mikä mätti.

Siis ja mulla ei ole miestä vaan eräs ex poikaystävä sai kahdesta samana vuonna tuomion tuommoisesta ja yhdyskuntapalveluna sai suorittaa vaikka sai mun tapauksesta 5kk ehdotonta ja toisesta saman verran.

Onkohan ny oikeusvaltio suomen ihan oikeilla jäljillä jos petoksista saa tiukemman tuomion kuin ihmisen pahoinpitelemisestä teräaseen kanssa.
nostan kun ihmettelen että petosten takia istutaan :O
näin se menee suomessa jos teet raharikoksen niin joutuu istuun..mut raiskari/pahoinpitelijä pääsee ehdonalasella
 
aamen
Alkuperäinen kirjoittaja huh.:
Ei munkaan elämässä ole normaali vierailla vankiloissa tai olla tekemisissä tuomittujen rikollisten kanssa, varsinkaan vankilassa olleiden. Suomessa ei vankilaan edes helpolla pääse.

En ymmärrä -enkä haluakaan- minkälaista elämää ihmiset elävät joiden viikonloppuihin kuuluu jouhevana osana isukin vankilakyläilyt.

Minäkin laittaisin välit poikki jos joku sukulaiseni sinne joutuisi. Tai en ainakaan vankilassa viereilisi. Lasta en ikimaailmassa sinne veisi. Ja se, että on isällä oikeus lapseen. OLISI MIETTINYT SITÄ ENNEN KUIN TOIMI RIKOLLISESTI! Teoilla on seuraksensa. Jos minun miheni päättäisi toimia niin että joutuisi vankilaan, olisi hän ihan itse tehnyt sellaisen tilanteen ettei voi lasta nähdä.

aamen!
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Mun mielestä rikos on rikos.

Linnatuomiot on rikollisille. Miten sellaista voi vähätellä. Jos raharikos olisi ok, ei niistä linnaan edes joutuisi. Pikkasen on hämärtynyt nykyään ihmisten moraali.
Eihän tässä kukaan ole väittänyt että äijän teko olisi ihan ok!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Mun mielestä rikos on rikos.

Linnatuomiot on rikollisille. Miten sellaista voi vähätellä. Jos raharikos olisi ok, ei niistä linnaan edes joutuisi. Pikkasen on hämärtynyt nykyään ihmisten moraali.
joo mut kerropa miksi raiskaaja ei saa linnatuomioo se ei taida sitten olla oikea rikolinen toisin kuin veropatoksen tehnyt
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
No ihan raharötöksistäkin sinne joutuu :whistle:
No joo mutta törkeistä pahoinpitelyistä ei ja vaan saa suorittaa ne yhdyskuntapalveluna! MIksi sun mies ei? Vai mikä mätti.

Siis ja mulla ei ole miestä vaan eräs ex poikaystävä sai kahdesta samana vuonna tuomion tuommoisesta ja yhdyskuntapalveluna sai suorittaa vaikka sai mun tapauksesta 5kk ehdotonta ja toisesta saman verran.

Onkohan ny oikeusvaltio suomen ihan oikeilla jäljillä jos petoksista saa tiukemman tuomion kuin ihmisen pahoinpitelemisestä teräaseen kanssa.
nostan kun ihmettelen että petosten takia istutaan :O
näin se menee suomessa jos teet raharikoksen niin joutuu istuun..mut raiskari/pahoinpitelijä pääsee ehdonalasella
Näin tuntuu olevan tai jos selviää vähäisillä vammoilla niin sekin vaikuttaa tuomioon vaikka teräasekin mukana ois ollut ja saa suorittaa vaikka ei ollut ensikertalainen sen yhdyskuntapalveluna. Ja siksi tosiaan mietin että miks petoksesta istumaan onko mies halunnut sen suorittaa niin vai onko sillä ollu vaihtoehtoja siihen??

Ei ymmärrä ei näitä juttuja. Aika vähäpätösiltä alkaa vaikuttamaan kaikki väkivallanteoista saadut tuomiot täällä suomessa koska tuntuu että jos niissä on ollu raha kyseessä ilman väkivallantekoa niin siitä saa kovemman tuomion.
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja puu:
Suomessa ei todellakaan joudu vankilaan helposti, esim ensikertailaiset rikoksistaan ei melkein koskaan.

Raiskauksistakin tulee useimmiten vain ehdollista. Eli kyllä aika viirupää saa olla että sinne täällä Suomessa joutuu.
No ihan raharötöksistäkin sinne joutuu :whistle:
No joo mutta törkeistä pahoinpitelyistä ei ja vaan saa suorittaa ne yhdyskuntapalveluna! MIksi sun mies ei? Vai mikä mätti.

Siis ja mulla ei ole miestä vaan eräs ex poikaystävä sai kahdesta samana vuonna tuomion tuommoisesta ja yhdyskuntapalveluna sai suorittaa vaikka sai mun tapauksesta 5kk ehdotonta ja toisesta saman verran.

Onkohan ny oikeusvaltio suomen ihan oikeilla jäljillä jos petoksista saa tiukemman tuomion kuin ihmisen pahoinpitelemisestä teräaseen kanssa.
nostan kun ihmettelen että petosten takia istutaan :O
näin se menee suomessa jos teet raharikoksen niin joutuu istuun..mut raiskari/pahoinpitelijä pääsee ehdonalasella
Näin tuntuu olevan tai jos selviää vähäisillä vammoilla niin sekin vaikuttaa tuomioon vaikka teräasekin mukana ois ollut ja saa suorittaa vaikka ei ollut ensikertalainen sen yhdyskuntapalveluna. Ja siksi tosiaan mietin että miks petoksesta istumaan onko mies halunnut sen suorittaa niin vai onko sillä ollu vaihtoehtoja siihen??

Ei ymmärrä ei näitä juttuja. Aika vähäpätösiltä alkaa vaikuttamaan kaikki väkivallanteoista saadut tuomiot täällä suomessa koska tuntuu että jos niissä on ollu raha kyseessä ilman väkivallantekoa niin siitä saa kovemman tuomion.
Eipä ollut vaihtoehtoja. Tuomio oli 8kk ehdotonta vankeutta josta ensikertalaisena suorittaa puolet
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja hg:
Jos mieheni tekisi rikoksen, ja joutuisi vankilaan..
Vaikka 'vain' avovankilaan, ja vaikka 'vain' mitättömistä talousrikoksista (kuten täällä tuntuu olevan niitä lieventäviä asianhaaroja, jolloin se tuomio ja rikos ovat melkeimpä hyväksyttyjä, tai 'ihan ok' ) , minä en kävisi katsomassa, eikä taatusti yksikään lapseni astuisi vankilan alueelle.

Minä en ymmärrä teitä, miten avovankilassakaan olo voi olla ihan hyväksyttävää, ja miten lapsen oleskelu siellä on ihan kivaa???
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Mun mielestä se ei ole eri. Jos ihminen kykenee ylipäätään rikoksen tekemiseen, oli se sitten millainen rikos tahansa, se kertonee jotain hyvin oleellista sen ihmisen moraalista ja ajattelutavasta joka tapauksessa: vaikka se rikos olisi ollut jotain, mikä varsinaisesti ei ole satuttanut ketään toista. Toinen mun veljistä on istunut nimenomaan raharikoksen vuoksi, tai oikeammin petoksesta, enkä mä varsinaisesti voi sanoa kunnioittavani tätä piirrettä muuten rakkaassa veljessäni. Ja mä katson, että kerta hän teki itse valinnan tehdä rikoksen tietäen että siitä saattoi joutua kärsimään, hän pystyy kärsimään sen rangaistuksenkin ilman meitä muita. Mä en halua olla sen rikoksen (enkä rangaistuksen ) kanssa missään tekemisissä.

Tämä petos juttu on sinänsä aika jännä asia kokonaisuudessaan.

Monesta ihmisestä on ihan sallittuna hujata rahaa itselleen erilaisten tukien muodossa. näistä ei yleensä joudu edes linnaan, vain maksamaan takaisin rahat. Kuitenkin taloudellinen hyöty voi olla paljon suurempi, kuin esim veropetoksen tehnyt joka joutuu linnaan melkein automaattisesti.

Sitten on tietysti näitä pienempiä oman/lapsen iän huijaaminen jonkun edun saavuttamiseksi, kaupassa punnituksen jälkeen tuotteen lisääminen, punnitaan halvemman hinnan mukaan, jätetään palauttamatta jos saadaan vahingossa liikaa rahaa takaisin tai ei mennä maksamaan, jos vahingossa jotain on maksamatta tullut kassojen läpi, löydetään jonkun rahakuori eikä palauteta jne..

Yhteiskunnassa on tietyt normit ja säännöt joiden mukaan täällä pitäisi elää ja olla. Loppujen lopuksi aika harvassa taitaa olla ne ihmiset, mitkä ei koskaan ole tehnyt mitään väärää missään olosuhteissa.


Mun mielestä on samasta moraalista kysymys aina kun tavoitellaan omaa taloudellista etua. On se hyöty sitten muutama euro tai kymmenniä tuhansia, niin yhtä kaikki väärin tehty, niin väärin tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Kyllä on toki vakavampia rikoksia ja vähemmän vakavia rikoksia.
Mutta mun oikeustajulle rikos on rikos enkä liputa rikoksentekijöitä, varsinkaan vankilassa olevia/ olleita kovin korkealle.

Se etää saa vankilatuomion kertoo kyllä luullakseni jotain rikoksen vakavuudesta.
Tuskin se mitään pikkurahoja on pihistänyt jonkun säästöpossusta.

Tiedän ihmisen joka tekin firmassaan jonkinlaisen veropetoksen ja joutui linnaan. Viime laman aikana, epätoivoisena, saadakseen perheelleen ruokarahaa. Ei mennyt edes ylellisyyteen ne rahat. Samoihin aikoihin kun tämä linnatuomio tuli, isot herrat sai vain jotain sakkorangaistuksia, vaikke kyse miljoonista.... Niin ja tosiaan jotkun jäivät kiinni väärinperustein nostetuissa tukimarkoista, joillakin etuudet suurempia summia, kuin tällä veropetoksen tekijällä.

Et ei se linna läheskään aina kerro sitä teon suurruutta...
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
tota noin mun mielestä on aivan eriasia istua raharikoksesta kuin taposta linnassa..
Niinpä!
Kyllä on toki vakavampia rikoksia ja vähemmän vakavia rikoksia.
Mutta mun oikeustajulle rikos on rikos enkä liputa rikoksentekijöitä, varsinkaan vankilassa olevia/ olleita kovin korkealle.

Se etää saa vankilatuomion kertoo kyllä luullakseni jotain rikoksen vakavuudesta.
Tuskin se mitään pikkurahoja on pihistänyt jonkun säästöpossusta.

Tiedän ihmisen joka tekin firmassaan jonkinlaisen veropetoksen ja joutui linnaan. Viime laman aikana, epätoivoisena, saadakseen perheelleen ruokarahaa. Ei mennyt edes ylellisyyteen ne rahat. Samoihin aikoihin kun tämä linnatuomio tuli, isot herrat sai vain jotain sakkorangaistuksia, vaikke kyse miljoonista.... Niin ja tosiaan jotkun jäivät kiinni väärinperustein nostetuissa tukimarkoista, joillakin etuudet suurempia summia, kuin tällä veropetoksen tekijällä.

Et ei se linna läheskään aina kerro sitä teon suurruutta...
Justiinsa näin
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja Dumle:
Minäkin olen aikanaan ollut vankilassa vierailulla (en tosin ollut yötä ) ja ei se mitenkään kamalaa ollut. Ihan mukavaa siellä oli ja vartijat taisivat muistaakseni vielä jakaa karkkejakin.
No meidän tyttö ei edes näe vartioita. Tosiaan ihan kahdestaan saavat olla.

Enkä mä nyt usko, että tästä mitään traumoja tytölle tulee. Sama iskä se on, on se sitten vankilassa taikka ei.
 
Borkku
Toivottavasti isällä ja lapsella on mukava aika yhdessä.

Köyliössä ainakin on mahtavat perhetapaamis talot ihan ne ovat kuin OKTt muualla eikä tartte vankeja katsella eikä kyllä ne muut vangit pääse lähellekään perhetapaamisessa olevia et ihan turvassa se lapsi niiltä ainakin on.


Monikohan täällä on ajatellu et huijatessaan (syyllistyessään vähintäänkin kavallukseen yleisemmin kuitenkin petokseen ja jopa jatkettuun petokseen)KELAa tai sossua saattaa se kalteriovi napsahtaa vaikka itellä.

Joo ja olen sitä mieltä että rikos on rikos.
 
..
tunnen muutaman vankilakundin jotka tehneet jopa isompia rikoksia elämässään( aina ei voi edes valita esim:itsepuolustus joka tulkitaan väärin...)...nyt kuitenkin loistavia perheen isiä , ei kaikki, muuta eräskin tapaus jok aistunu n. 8 vuotta elämästään tajusi kun lastaan näki vain muutaman kerran vuodessa että elämä on arvokasta..käy nykyään työssä ihan meidän tavisten keskuudessa ja pitää huolta perheestään...
 

Yhteistyössä