15v lapsenvahdiks

  • Viestiketjun aloittaja vastuuton äitikö?
  • Ensimmäinen viesti
vastuuton äitikö?
olisiko kuin vastuutonta jättää 3 ja 5v lapset 15v siskoni hoitoon? lapset tietenkin nukkuisi silloin. ja minä ja mieheni olisimme olisimme 20min ajomatkan päässä ja tietenkin toinen selvinpäin. sisko tottunut hoitamaan noita lapsia ja on kaunyt niiden kanssa yksin esim puistossa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton äitikö?:
olisiko kuin vastuutonta jättää 3 ja 5v lapset 15v siskoni hoitoon? lapset tietenkin nukkuisi silloin. ja minä ja mieheni olisimme olisimme 20min ajomatkan päässä ja tietenkin toinen selvinpäin. sisko tottunut hoitamaan noita lapsia ja on kaunyt niiden kanssa yksin esim puistossa
sisko haluais itse tienata vähän omaa rahaa ja tehdä jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton äitikö?:
olisiko kuin vastuutonta jättää 3 ja 5v lapset 15v siskoni hoitoon? lapset tietenkin nukkuisi silloin. ja minä ja mieheni olisimme olisimme 20min ajomatkan päässä ja tietenkin toinen selvinpäin. sisko tottunut hoitamaan noita lapsia ja on kaunyt niiden kanssa yksin esim puistossa
No ei todellakaan ole vastuutonta. :) Riippuu toki siitä nuorestakin, onko hän luotettava ja vastuuntuntoinen? Mä olen vahtinut 3v ja 7v lapsia pari viikkoa kesälomalla ollessani 14-vuotias ja 15v:nä vahdin 1,5v serkkutyttöäni ja ihan hyvin on aina kaikki mennyt. :) MLL:n lapsenvahditkin on usein sen ikäisiä. Ihan normaalia siis.
 
vastuuton äitikö?
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton äitikö:
tunnen mun siskon että jos jotain ongelmaa tulee soittaa varmasti ja kyse olis vain 22-04 ajasta silloin tällöin
ja meillä lapset nukkuu tuon ajan ja jos herää niin täti on niille kuin idoli että tottelevat varmasti
 
vastuuton äitikö
ihan eka kerta olis mutta oltais tosiaan korkeintaan 20min ajomatkan päässä. mun sisko ite sano että haluais kokeilla sitä ja tienata vähän ite rahaa
niin ja noi MLL lasten hoitajathan hoitaa kun lapset on hereillä yleensä mutta tässä tapauksessa lapset nukkuu
 
...
ei kai se vastuutonta ole..itse tunnet omet lapset ja siskosi.
Itse en jättäisi tuon ikäiselle omaani, mutta omani kohdalla pitää olla tietoinen lääkkeistä jne ns. ylimääräsestä..
:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei kai se vastuutonta ole..itse tunnet omet lapset ja siskosi.
Itse en jättäisi tuon ikäiselle omaani, mutta omani kohdalla pitää olla tietoinen lääkkeistä jne ns. ylimääräsestä..
:)
meillä ei ole mitään lääkkeitä lapsilla ja jos lapset vaikuttaa sairailta niin sitten ei tietenkään jätettäisi
 
Meillä hoiti 15v veljentyttö meidän lapsia pari vuotta sitten, kun lapset olivat 1,5 ja 3,5 vuotta, kaksi viikkoa joka päivä n.9 tuntia päivässä. Eivätkä olleet kovin tuttuja, kun asutaan usemman sadan kilometrni päässä toisistaan, eikä tytöllä ollut mitään lapsihoito kokemusta. Oli kesällä ainut vaihtoehto varahoidolle, joka taas tuolle nuoremmalle lapselle oli erittäin vastenmielinen paikka. Erittäin hyvin meni, kaiken lisäksi (en olisi odotanut sitä ) oli koti joka päivä siisti ja tekivät lettuja ja vaikka mitä yhdessä ja isompi oppi kirjaimet serkun opastuksella!

Jospa meilläkin olisi semmoinen lapsenvahti tarjolla täällä lähellä iltaisin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton äitikö?:
olisiko kuin vastuutonta jättää 3 ja 5v lapset 15v siskoni hoitoon? lapset tietenkin nukkuisi silloin. ja minä ja mieheni olisimme olisimme 20min ajomatkan päässä ja tietenkin toinen selvinpäin. sisko tottunut hoitamaan noita lapsia ja on kaunyt niiden kanssa yksin esim puistossa
Kyllä voi jättää 15v:n vahdittavaksi... itse olin ainakin 15 vuotiaana valmis vahtimaan tuon ikäisiä ilomielin! Se vaan on niin että rakastan lapsia... :) Ja varmasti 15 vuotias kykenee myös vahtimaan kun mll:kin otetaan tuon ikäisiä töihin... :)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton äitikö?:
olisiko kuin vastuutonta jättää 3 ja 5v lapset 15v siskoni hoitoon? lapset tietenkin nukkuisi silloin. ja minä ja mieheni olisimme olisimme 20min ajomatkan päässä ja tietenkin toinen selvinpäin. sisko tottunut hoitamaan noita lapsia ja on kaunyt niiden kanssa yksin esim puistossa
Mä harjoituttaisin vähän enemmän hoitamaan niitä. Oma 15-vuotias on hoitanut pienempiä sisaruksiaan, mutta on ensin esim. nukuttanut heitä kun on oltu kotona kaikki. Ihan omasta tahdosta tietenkin. Ja sama juttu että on oltu soiton päässä ja hyvin lyhyen matkan takana.
 

Yhteistyössä