16.2 syntyi meille pieni poika

En kuukauteen pystynyt edes istumaan kun tulehtu paikat, imukuppisynnytys ja repes tuo lompsa aika lahjakkaasti :| . Mut nyt kaikki hyvin ja ihana on ollut taas nuuhia vauvan tuoksuja. Nännit on vaan niiiiin kipeät ja verillä. Oon laittanu bebanthenia, kaalihaudetta jne mut ei auta, mulla on niin matalat nuo nänninpäät. Eli mennään rintakumeilla. Odottaisin jotain vinkkejä matalanännisiltä, yhtä räpimistä noiden kumien kanssa.
 
bud
Mulla oli kans eka imukuppi ja raju sellanen. Kuukausi meni kans, että istuun pysty. Alapää toipu kyllä ennalleen, eikä siitä huomaa, että on kovia kokenut. Käytä niitä rintakumeja niin kauan, kuin rinnat on täysin parantunu.
 
Onnea perheenlisäyksestä. =) Mä pääsin esikoisen kohdalla eroon rintakumeista niin, että aloin jättää ne pois kerran vuorokaudessa. Sitä pari pv ja sitten imetin kaksi kertaa/vrk ilman rintakumeja, kun rinnat siihen tottuneet niin kolme kertaa. Jne.
 
entinen matalarinta
Jos pääset jo liikkumaan, niin lähde imetystukiryhmään. Tai pyydä imetystukihenkilö teille kotiin. Kyllä matalastakin rinnanpäästä on mahdollista saada kunnon ote, ei vauva sitä nänniä tarvitse, mutta hankaalahan se on opastaa vauvaa.

Meillä päästiin kumeista eroon ihan sillä että aioin mennä it-ryhmään. ;) Sitkeästi vaan kokeilin ilman ja jossain vaiheessa se lähti sujumaan. Tässä vähän ohjeita: http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/348

OIKEIN PALJON ONNEA IHANASTA VAUVASTA!!! :heart:
 
Kiitos onnitteluista... Mulla edellinen imetys päätty kanssa siihen, että noi olemattomat nännit oli ihan verillä, niinku ois santapaperilla hiottu. Sairaalassa sanoin samasta asiasta, niin vastaus oli vaan rintakumi.

Muoks. ja edellisen kerran imetin vaan 3kk
 
Onnea kovasti :)

Mä jouduin käyttämään toisessa rinnassa matalan rinnanpään takia kumia esikon kanssa ja muutenkin nännit oli kovilla niin saati sitten sen kumin kanssa.. Tuntui että se jotenkin hiersi vielä ylimääräistä. Kätilö antoi mulle sairaalasta kotiutuessa hyvän neuvon; laita maidonkerääjät sinne rintsikoihin niin nännit saa ilmautua rauhassa eikä mikään koske niihin. Auttoi itsellä tosi hyvin, ihana vapaus :)

Me onnistuttiin opettelemaan pois rintakumista muutaman kuukauden iässä kun nänni oli jotenkin vähän noussut. Yritin alkuun aina tarjota rintaa tytölle ilman kumia ja jos tuntui hermot menevän eikä imeminen onnistunut, jatkettiin kumin kanssa, mutta lopulta oppi.

Tämän toisen pienokaisen kanssa päätin jo alkuun että pärjätään ilman ja hienoisen harjoittelun jälkeen onnistuu hienosti imeminen molemmista ihan ilman kumeja :D Pienoinen voittajaolo ;)

Suosittelen kokeilemaan tuota maidonkerääjä-hommelia, saa vähän rinnanpäät levätä ja toivottavasti rauhoittuu sen verran ettei ihan verille tarvitse mennä.
 
vieras.
Onnea pikkuisesta ja imukuppia lukuunottamatta mulla meni samalla tavalla - nänniongelmaa myöten! Oikein muita vinkkejä en osaa antaa kuin että hiero nännejä ennen imetystä ja käytä ihmeessä rintakumia jos ne tuntuvat tarpeellisilta. Hierominen nostaa nännejä ja totuttaa niitä kosketukseen, eikä tuntemus ole niin raju kuin nännin joutuessa suoraan vauvan suuhun. Kumin asettaminenkin sujuu harjoituksen kanssa pikkuhiljaa näppärämmin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Onnea kovasti :)

Mä jouduin käyttämään toisessa rinnassa matalan rinnanpään takia kumia esikon kanssa ja muutenkin nännit oli kovilla niin saati sitten sen kumin kanssa.. Tuntui että se jotenkin hiersi vielä ylimääräistä. Kätilö antoi mulle sairaalasta kotiutuessa hyvän neuvon; laita maidonkerääjät sinne rintsikoihin niin nännit saa ilmautua rauhassa eikä mikään koske niihin. Auttoi itsellä tosi hyvin, ihana vapaus :)

Me onnistuttiin opettelemaan pois rintakumista muutaman kuukauden iässä kun nänni oli jotenkin vähän noussut. Yritin alkuun aina tarjota rintaa tytölle ilman kumia ja jos tuntui hermot menevän eikä imeminen onnistunut, jatkettiin kumin kanssa, mutta lopulta oppi.

Tämän toisen pienokaisen kanssa päätin jo alkuun että pärjätään ilman ja hienoisen harjoittelun jälkeen onnistuu hienosti imeminen molemmista ihan ilman kumeja :D Pienoinen voittajaolo ;)

Suosittelen kokeilemaan tuota maidonkerääjä-hommelia, saa vähän rinnanpäät levätä ja toivottavasti rauhoittuu sen verran ettei ihan verille tarvitse mennä.

Tää täytyy kokailla, mulla nyt vaan 1 kerääjä mut heti huomenna kauppaan!
 

Yhteistyössä