160e rahaa ennen lapsilisiä...

...enkä yhtään aio valittaa, koska mä kerrankin tiedän että me pärjätään sillä ihan mainiosti! :) Elämä on vaan niin mahtavaa tän rahakäyttö-remontin jäljiltä, että mä oon ihan onneissani kuinka hyvin me ollaan onnistuttu!

Mistään ei oo tarvinnu karsia, kunhan vaan vähän kattoo mitä sieltä kaupasta ostaa ja tekee useamman päivän ruokaostokset kerralla. Ennen tätä kuukautta jos mulla ois ollut 160e tilillä kahdeksi viikoksi, oisin itkenyt köyhyyttämme ja tiennyt että ne rahat loppuu viimeistään viikon päästä. Ja mikä mahtavinta, tän kuun jälkeen meillä ei oo enää eest tarvetta kitsastella, mutta aion silti katsoa sen perään mihin meidän kaikki rahat kuluu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Halin ja as if
hieno homma
Meillä oli raha-asiat mallillaan kun olin kotona, silloin jaksoin katsoa mihin ne laitetaan ja rahaa jopa jäi käyttöön!
Nyt kun oon töissä ja tulot on tällä hetkellä 1000€ enemmän kun kotona ollessa ja menot samat niin tuntuu, et rahat on koko ajan loppu, kun tulee ostettua kaikkee pientä ja poikettua kotimatkalla kaupassa jne.

Ei ne tulot vaan ne menot....
 
Näin on. Mut ei meillä kyllä varsinaisia ongelmia oo tähän astikaan ollut, ollaan vaan oltu välinpitämättömiä rahankäyttäjiä, vähän kuin siinä paljon puhutussa meidän perhe-lehden artikkelissa se "köyhä" pariskunta. Mua vaan alkoi viime kuussa ärsyttää kun tuntui et koskaan ei jäänyt mitään säästöön vaikka paperilla ois teoriassa pitänytkin. Selvishän sekin kun seurasin hetken kauppakuitteja, meillä meni meinaan helposti joky 700-900e/kk pelkkään ruokaan, ja meillä kuitenkin on vaan tuo yksi lapsi.
 
no sama meillä,vähän huolimattomasti tulee käytettyä rahaa,ja mä oon vielä kotihoidontuella kotona ja mies vaan töissä.. mä kun en nyt töihinkään viitti lähtee kun toinen lapsi syntyy helmi-maaliskuun vaihteessa :D ehkä sitä joskus oppii käyttään rahaa? :D
 
Näin on. Mut ei meillä kyllä varsinaisia ongelmia oo tähän astikaan ollut, ollaan vaan oltu välinpitämättömiä rahankäyttäjiä, vähän kuin siinä paljon puhutussa meidän perhe-lehden artikkelissa se "köyhä" pariskunta. Mua vaan alkoi viime kuussa ärsyttää kun tuntui et koskaan ei jäänyt mitään säästöön vaikka paperilla ois teoriassa pitänytkin. Selvishän sekin kun seurasin hetken kauppakuitteja, meillä meni meinaan helposti joky 700-900e/kk pelkkään ruokaan, ja meillä kuitenkin on vaan tuo yksi lapsi.
Meillä menee nyt tuo 700-900 e ruokaan, ja meitä on 7 henkeä..... Ennen meni helpostikin yli tonni, mutta ruvettiin myös tekemään ruokalistoja etukäteen, kaupassa käytiin vain 2 viikos, ja muutenkin vähän organisoitiin menoja ja tuloja..
 
no sama meillä,vähän huolimattomasti tulee käytettyä rahaa,ja mä oon vielä kotihoidontuella kotona ja mies vaan töissä.. mä kun en nyt töihinkään viitti lähtee kun toinen lapsi syntyy helmi-maaliskuun vaihteessa :D ehkä sitä joskus oppii käyttään rahaa? :D
Mä oon kanssa vielä kotihoidontuella himassa, joten ei sitä rahaa tosiaan oo tuhlattavaks asti. :)
 
"vieras"
Se helpottaa henkisesti säästämistä, kun laittaa säästösumman tililtä toiselle heti palkan ym. tultua. Jos aina vaan päättää säästää sen mitä yli jää, niin ei sitä koskaan jää. Se on myös vaikeampi silloin olla tyytyväinen pennin venyttämiseen.
 
[QUOTE="vieras";25007478]Se helpottaa henkisesti säästämistä, kun laittaa säästösumman tililtä toiselle heti palkan ym. tultua. Jos aina vaan päättää säästää sen mitä yli jää, niin ei sitä koskaan jää. Se on myös vaikeampi silloin olla tyytyväinen pennin venyttämiseen.[/QUOTE]

No jos totta puhutaan niin mä en ole koskaan edes yrittänyt mitään säästää. :D Mutta ens kuun alusta alkaen meillä on varaa laittaa 500e/kk säästöön häitä varten ja 100e/kk lapsen tilille. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25007478]Se helpottaa henkisesti säästämistä, kun laittaa säästösumman tililtä toiselle heti palkan ym. tultua. Jos aina vaan päättää säästää sen mitä yli jää, niin ei sitä koskaan jää. Se on myös vaikeampi silloin olla tyytyväinen pennin venyttämiseen.[/QUOTE]
Ja toki sieltä säästötililtä saa sitten otettua, jos ei riitäkään raha, mutta motivoituneemmin sitä kuitenkin kitkuttaa loppuajan, ettei tarvitse vähentää säästöjä kuin silloin, jos vaan olisi normaalitilillä rahat.
 

Yhteistyössä