170cm/70kg tai vaikka 160cm/60 kg on kyl jo lian iso. Miksi nuoret naiset ovat niin painavia?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen
Nauratti vaan niin kovasti ku kuuntelin uimahallissa parin nuoren naisen jutustelua painoistaan. Toinen ilmoitti pituudekseen 170 ja painokseen 70-72 ja uskon kyllä sen, hänestä näki kyllä että ylimääräistä löytyy. Toinen oli samaa luokkaa. Sitten siinä yhdessä sukottelivat toisilleen olevansa hoikkia ja lihaksikkaita. Fakta on, että lihasta oli ihan normaali määrä ja läskiä löytyi. Eiväthän he nyt lihavia olleet, mutta ei noilla mitoilla kyllä voi hoikaksikaan enää sanoa.

MIten tämä touhu on mennyt sellaiseksi, että orastava lihavuus ja pyöreys ja vatsamakkarat olisivat hyvä juttu?! Ja että siitä ei saa sanoa mitään pahaa ja uskotella/valehdella että se on parempi kuin olla normaali ja hoikka esim. noilla mitoilla 60-65 kg on juuri sopiva eikä juuri enempää, ellei nyt ammattiurheilija ole. Nyrkkisääntö "pituus-110" on aika hyvä. Nykyään tuo 10 kilon ylimääräinen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Miksi nuoret naiset ovat nykyään niin tuhdissa kunnossa?
 
Ruoka on hyvää!
Hmm, liittyy varmaan nykyiseen elämäntapaankin. Herkkuja on saatavilla ja elintaso mahdollistaa niiden oston ja nauttimisen. Onhan se harmi, ei ulkonäköseikkojen vuoksi, vaan terveydellisistä syistä. En osaa kyllä muuten kysymykseesi vastata. :) Itse olisin kyllä todella onnellinen noilla mitoilla. :)
 
3 syytä:

1) Tytöt saavat miestä aina esim netistä, kun siltä sattuu tuntumaan. Unelmatilanne. ...Eli siis ei tarvitse huolehtia itsestään saadakseen miestä.

2) Urheilemattomuus. Harmillisen harva kokee urheilua tarpeelliseksi, vaikka ihminen on luotu liikkumaan. Itse etenkin urheiluaddiktina ihmettelen. Sitten valitellaan masennusta, vaikka urheilu olisi lääke varmaan 90% masentuneista.

3) Kamala, korruptoitunut terveysvalistuksen taso.

Kiitos ja kuittaus.

Lopuksi vielä esimerkkejä naisista, keillä on paikat kunnossa.. tuolla ja tuolla .. siitä mallia ottamaan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
nuo mitat on ok eikä mielestäni ylipainoa ole, miks kaikkien pitäis nykyisin olla missin mitoissa 170cm ja 55kg ja jos joku painaa enemmän niin on heti lihava tai ylipainoinen. Mielestäni pitäis erottaa kuka on oikeesti ylipainoinen ja kuka normaalipainoinen, nykyään luokitellaan jopa normaalipainoiset ylipainoisiksi.
 
"vieras"
Kyllä he molemmat vielä normaalipainoisen rajoihin kuuluvat. Lääkäri tuossa kerran totesi, että se on niin sääli, ettei nykyään juuri normaalipainoisia nuoria naisia ole, on joko liian hoikkia tai sitten reilusti ylipainoisia. Kyllähän sen täällä palstallakin huomaa, on joko liian laihoja ihannoivia tai oikean ylipainon kanssa kamppailevia.
 
"qwer"
Mä olen kyllä vähän eri mieltä. Mä olen ollut tämän pituisena (163) alimmillaan 60 kiloa, ja silloin olin kyllä tosi hoikka. Jos oisin nyrkkisääntösi mukaisesti painanut 53 kg, olisin ollut pelkkää luuta ja nahkaa. Usko tai älä.
 
Viime kesällä rannalla, syksyllä uimahallissa ja viime viikonloppuna kylpylässä tulin siihen tulokseen, että sellaisia naisia kuin mitä tällä palstalla kaikkien vaaditan olevan, on todella, todella vähän. Kenellä roikkuu mikäkin paikka vaikka painoa olisi normaalisti. Jollain on vatsassa jotain, toisilla reisissä. Vaatteet päällä hyvin moni heistäkin näyttää todella hyvältä, mutta alaston vartalo on aina se alaston totuus.

Ja totuus on, että jos jokaisen pitäisi olla huippumallien tasoa niin painoltaan kuin kiinteydeltään, niin milläs meinasitte että siihen päästään, ja kuinka monen laihuutta ihannoivan mielipiteitä muokataan photoshopilla?

Sairaalloinen lihavuus, no ylipainokin on kyllä terveysriski ja ei kaunista mutta ihan totta, vähän armoa naisille nyt.
 
ihmettelen
[QUOTE="vieras";22566073]nuo mitat on ok eikä mielestäni ylipainoa ole, miks kaikkien pitäis nykyisin olla missin mitoissa 170cm ja 55kg ja jos joku painaa enemmän niin on heti lihava tai ylipainoinen. Mielestäni pitäis erottaa kuka on oikeesti ylipainoinen ja kuka normaalipainoinen, nykyään luokitellaan jopa normaalipainoiset ylipainoisiksi.[/QUOTE]

No ei ole ylipainoa noilla mitoilla, vielä. Ovat siis ihan siinä ylipainon rajoilla. Ja älä huoli, harvempi nuori nainen enää on edes missään missin mitoissa, kun suurin osa näyttää olevan noita pikkuisen pyöreitä normipainon ylärajoilla olevia. Huolestuttava suunta vain. Minusta olisi parempi jos suurin osa olisi siinä indeksin keskivaiheilla eikä ihan yläpäässä.
 
ihmettelen
Viime kesällä rannalla, syksyllä uimahallissa ja viime viikonloppuna kylpylässä tulin siihen tulokseen, että sellaisia naisia kuin mitä tällä palstalla kaikkien vaaditan olevan, on todella, todella vähän. Kenellä roikkuu mikäkin paikka vaikka painoa olisi normaalisti. Jollain on vatsassa jotain, toisilla reisissä. Vaatteet päällä hyvin moni heistäkin näyttää todella hyvältä, mutta alaston vartalo on aina se alaston totuus.

Ja totuus on, että jos jokaisen pitäisi olla huippumallien tasoa niin painoltaan kuin kiinteydeltään, niin milläs meinasitte että siihen päästään, ja kuinka monen laihuutta ihannoivan mielipiteitä muokataan photoshopilla?

Sairaalloinen lihavuus, no ylipainokin on kyllä terveysriski ja ei kaunista mutta ihan totta, vähän armoa naisille nyt.
Siis mitä hittoa? Eikö ole olemassa keskitietä. Se lössähtäminen ja ylipaino nyt ei vaan ole normaali tila nuorelle ihmisvartalolle. Saahan sitä olla vaikka missä kunnossa, mutta ei se itsestään huolta pitäminen vaadi mitään ihmeitä, vaan normaalia elämää ja kuntoilua. Mikä armon paikka se on?

Ja ihan oikeasti, esim. mitat 170cm/60kg ei todellakaan ole huippumallin mitat, vaan ihannepaino ja normaali. Itse painoin jokin aika sitten 70 kg ja pituutta 169, lääkäri sanoi, että joo, olen normaali, mutta halutessani voi olla ihan ok pudottaa muutama kilo. Nyt painan 60 kg ja kun kävin lääkärillä, niin sanoi, että nythän minä olen todella mukavissa mitoissa, oikein ihannepainossa, että teki hyvää vähän pudottaa. Että sillä tavalla. Ja ikää 25.
 
Rollolainen
tiesitkö että joku voi painaa sen 72 kiloa siksi kun urheilee, lihas painaa enemmän kuin läski. tiedän paljonkin naisia jotka ei näytä edes lihavilta, muttta jos pelkän painoindeksin mukaaan mentäis he olis läskejä. opitää katsoa myös sitä miltä ihminen OIKEASTI NÄYTTÄÄ- tyhmää tuijotella joitakin lukuja vaan.
 
"Lissu"
160/60 on ihan ok, ei huippumallitasoa mutta itse koen olevani siinä vaiheessa tavalliselle ihmiselle sopivissa mitoissa. :) Hyvä vaan jos ihmiset osaisivat olla tuijottamatta vaakaa ja peiliä neuroottisesti, eläisivät elämäänsä liikkuen ja syöden terveellisesti niin kyllä se painokin pysyisi terveellisissä rajoissa, numeroista viis.
 
:/
no huhhuh -.- Nuo mitathan ovat ihan hyvät. Jos ei luut paista, niin on läski. Näitä tällaisia mielipiteitä tuntuu olevan nykyään enemmän kuin paljon :/ Huolestuttavaa..
 
'

Juurihan minä sen keskitien sinulle näytin, joka on siis 170-senttiselle naiselle 60 kiloa. Nih. Vai mikä on sinun mielestäsi keskitie.

Muuten, ihan pienenä opetuksena; toisten nimitteleminen on rumaa.
Missä tuo keskitie on määritelty, muualla kuin sinun päässäsi?

Ja muuten, ihan pienenä opetuksena: toisten kyylääminen ja arvosteleminen uimahallissa tai missä vaan on rumaa sekin.
 
"vieras"
Miksi etenkin NAISET on niin kärkkäitä arvostelemaan toisia läskeistä? Juuri eilen katsoin sitä "plastic makes perfect?" -ohjelmaa, ja siinä sanottiin että kun miehille ja naisille oli näytetty kuvia liian laihasta, normaalista ja pulskasta naisvartalosta, niin naiset valitsi viehättävimmäksi sen liian laihan, miehet normaalin. Mitä tämä meistä naisista kertookaan?

Pitäkää vaan huoli omista kiloistanne älkääkä puuttuko muiden kiloihin!
 

Yhteistyössä