.

Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Lapsi oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, että kadotit hänet.
Miten niin kadotin? Jos lapsi on eri huoneessa kuin sinä, niin onko lapsi kateissa?
Ulkona on hieman enemmän pinta-alaa hukata lapsi kuin sisällä.
ja kyllä noin pieni lapsi pitää sisälläkin ottaa mukaan joka paikkaan, vessaan yms..
Siis kaksivuotiastako pitäis raahata mukanansa joka huoneeseen? :eek: :LOL: Joo ei. Kyllä nyt omassa kodissansa saa lapsi liikkua miten haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Siis mihin sä nyt haluat vastauksen? Jos mitään ongelmaa ei olliut, niin miksi kysyt, että yli- vai alireagoitko?
Vaikka tuossa tilanteessa ei mitään varsinaisia riskejä ollut (menin heti kattomaan minne menivät ja valvoin takasintulemista jne) niin mielestäni tuonikäiselle lapselle voisi kertoa, että pienempiä vieraita lapsia ei voi viedä mukanansa jottei tapahtuisi mitään vahinkoja. Mietin vaa, että miten mä asiani muotoilisin jottei tytölle tulis paha mieli kun ei tarkoittanut mitään pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Siis mihin sä nyt haluat vastauksen? Jos mitään ongelmaa ei olliut, niin miksi kysyt, että yli- vai alireagoitko?
Vaikka tuossa tilanteessa ei mitään varsinaisia riskejä ollut (menin heti kattomaan minne menivät ja valvoin takasintulemista jne) niin mielestäni tuonikäiselle lapselle voisi kertoa, että pienempiä vieraita lapsia ei voi viedä mukanansa jottei tapahtuisi mitään vahinkoja. Mietin vaa, että miten mä asiani muotoilisin jottei tytölle tulis paha mieli kun ei tarkoittanut mitään pahaa.
Sanot sillain kuin esim. Sirkka ehdotti, mutta ET luota sen jälkeen siihen, että 7-vuotias muistaa asian. Leikin tiimellyksessä moiset asiat helposti unohtuu, eikä noin pienen harteille voi sälyttää vastuuta vielä pienemmistä. On vanhempien tehtävä huolehtia lapsensa turvallisuudesta, tai jos itse ei voi olla paikalla, sitten pitää huolehtia että paikalla on joku täysipäinen aikuinen (tai aikuiseksi luokiteltavissa oleva).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Lapsi oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, että kadotit hänet.
Miten niin kadotin? Jos lapsi on eri huoneessa kuin sinä, niin onko lapsi kateissa?
Ulkona on hieman enemmän pinta-alaa hukata lapsi kuin sisällä.
ja kyllä noin pieni lapsi pitää sisälläkin ottaa mukaan joka paikkaan, vessaan yms..
Siis kaksivuotiastako pitäis raahata mukanansa joka huoneeseen? :eek: :LOL: Joo ei. Kyllä nyt omassa kodissansa saa lapsi liikkua miten haluaa.
:eek: Sä oot VASTUUTON äiti!! KYLLÄ, 2-vuotias pitää ottaa mukanaan JOKA PAIKKAAN, siis aivan kaikkialle, kun menet vessaan, otat hänet mukaasi, kun menet suihkuun, otat hänet suihkuhuoneeseen ja köytät syöttötuoliin... jne.

:xmas: Kyllä, sarkasmia. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
ja kyllä noin pieni lapsi pitää sisälläkin ottaa mukaan joka paikkaan, vessaan yms..
:eek:

Oletko tosissasi?
no mulle joskus aikanaan avauduttiin täällä tuosta aiheesta...
Jösses. Mahtaa olla rentoa elämää jos pitää lapsi ottaa mukaan vessaankin :D
Mä muistan aivan selvästi kun joku kerran kysyi, että miten saatte taaperon pysymään paikallaan vessassa kun menette itse istunnolle. :eek: Kyse oli 2-vuotiaasta. Mä luulin että se oli vitsi. Ei ollut. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä muistan aivan selvästi kun joku kerran kysyi, että miten saatte taaperon pysymään paikallaan vessassa kun menette itse istunnolle. :eek: Kyse oli 2-vuotiaasta. Mä luulin että se oli vitsi. Ei ollut. :eek:
Palstalla valaistuu aika ajoin; yllättävän moni sellainen asia, jota ekana luulee läpäksi, onkin totista totta :D
 
juuti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
ja kyllä noin pieni lapsi pitää sisälläkin ottaa mukaan joka paikkaan, vessaan yms..
:eek:

Oletko tosissasi?
no mulle joskus aikanaan avauduttiin täällä tuosta aiheesta...
Jösses. Mahtaa olla rentoa elämää jos pitää lapsi ottaa mukaan vessaankin :D
niinpä... kerron salaisuuden, en ole ikinä ottanut lasta vessaan tai suihkuun mukaani... mutta varuiksi näiksi ajoiksi suljen sälekaihtimet, ei voi tietää jos joku palstalanien asuu naapurissa, sattuisi huomaamaan että lapsi leikkii rauhassa mutta yksin olohuoneen lattialla...soittaa vielä lastensuojeluun.
 
Kah noin, kävin juttelemassa :) Eka sanoin, että huomasin ku menivät leikkipuistoon enkä halunnu leikkejä keskeyttää, mutta että Evelyn on niin pieni vielä, vasta kaksvuotias, että se ei sais lähteä pihasta ilman äitiään. Että jos seuraavalla kerralla sanovat mulle jos lähtevät puistoon niin tulen vaikka puistoon mukaan kun tossa ihan vieressä kuitenkin on.

Sitten kyselin heidän ikäänsä (tytön veli on tässä myös) ja juteltiin koulusta ja tarhasta ja mun töistä ja eskarista ja suomenruotsalaisista ja vaikka mistä :D Että ei tuntunu ottavan pahalla, sanoi ymmärtävänsä ja yllättyi että Evelyn on vasta 2v, oli luullut isommaksi.

Ja tuossa ne vielä leikkivät :)

P.S. Syy miksi pyysin tulemaan mulle kertoo on se, että välillä tässä kuitenkin tyttöni poistuu näköyhteydestä esim varaston taakse tai puskaan. En aio juosta tuntikausia tytön perässä kun tiedän ettei tästä lähde mihinkään. Toki menen tarkistamaan jos en kuule tai näe ja tuntuu siltä, että pitäisi tsekata, mutta ei mulla ole koko päivää aikaa juosta perässä ku ei ole tarvettakaan :)
 
jos sulla kerta oli koko ajan näköyhteys lapseen ja näit että hän lähtee isompien kanssa pihasta pois niin miksi et silloin jo puuttunut tilanteeseen? olisit käynyt heti sanomassa isommille että jos haluavat pienen mukaansa niin heidän pitää aina muistaa kysyä/ ilmoittaa siitä sinulle ennenkuin lähtevät, ettet huolestu missä pieni on. sen jälkeen olisit antanut heidän mennä puistoon ja katsellut sieltä kauempaa ettei vahinkoja satu. ( tosin jos pieni meinaa esim. tippua kiikusta niin ei se kauempaa katsominen sitä estä..) ja jos tuo keinuminen huolettaa niin kannattaisi sanoa siitäkin jo sinne puistoon mennessä että ei sitten saa nostaa mihkään. jotenkin tuntuu hölmölle että nähdään lapsien toimivan ei-toivotusti mutta ei silti puututa siihen heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja juuti:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Lapsi oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, että kadotit hänet.
Miten niin kadotin? Jos lapsi on eri huoneessa kuin sinä, niin onko lapsi kateissa?
Ulkona on hieman enemmän pinta-alaa hukata lapsi kuin sisällä.
ja kyllä noin pieni lapsi pitää sisälläkin ottaa mukaan joka paikkaan, vessaan yms..
Siis kaksivuotiastako pitäis raahata mukanansa joka huoneeseen? :eek: :LOL: Joo ei. Kyllä nyt omassa kodissansa saa lapsi liikkua miten haluaa.
:eek: Sä oot VASTUUTON äiti!! KYLLÄ, 2-vuotias pitää ottaa mukanaan JOKA PAIKKAAN, siis aivan kaikkialle, kun menet vessaan, otat hänet mukaasi, kun menet suihkuun, otat hänet suihkuhuoneeseen ja köytät syöttötuoliin... jne.

:xmas: Kyllä, sarkasmia. :xmas:
:D

Kyllä mä sentään sen verran tuota toteutan, että jätän ovet lukitsematta (ja ennen ku yletty kahvaan niin auki jos oltiin kahdestaan) mutta enpä oikeastaan ihmettelis, jos joku palstalainen taaperoaan raahais ympäri huushollia. Täällä lukee välillä niin älyttömyyksiä muutenkin. Pienet vauvat jätetään yksin mutta taapero köytetään kiinni jossei ite juosta askeleen päässä perässä :xmas:
 


Sanot sillain kuin esim. Sirkka ehdotti, mutta ET luota sen jälkeen siihen, että 7-vuotias muistaa asian. Leikin tiimellyksessä moiset asiat helposti unohtuu, eikä noin pienen harteille voi sälyttää vastuuta vielä pienemmistä. On vanhempien tehtävä huolehtia lapsensa turvallisuudesta, tai jos itse ei voi olla paikalla, sitten pitää huolehtia että paikalla on joku täysipäinen aikuinen (tai aikuiseksi luokiteltavissa oleva).[/quote]

Täysi komppaus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
jos sulla kerta oli koko ajan näköyhteys lapseen ja näit että hän lähtee isompien kanssa pihasta pois niin miksi et silloin jo puuttunut tilanteeseen? olisit käynyt heti sanomassa isommille että jos haluavat pienen mukaansa niin heidän pitää aina muistaa kysyä/ ilmoittaa siitä sinulle ennenkuin lähtevät, ettet huolestu missä pieni on. sen jälkeen olisit antanut heidän mennä puistoon ja katsellut sieltä kauempaa ettei vahinkoja satu. ( tosin jos pieni meinaa esim. tippua kiikusta niin ei se kauempaa katsominen sitä estä..) ja jos tuo keinuminen huolettaa niin kannattaisi sanoa siitäkin jo sinne puistoon mennessä että ei sitten saa nostaa mihkään. jotenkin tuntuu hölmölle että nähdään lapsien toimivan ei-toivotusti mutta ei silti puututa siihen heti.
En halunnu leikkiä keskeyttää, en tiennyt, että olivat puistoon menemässä. Lähdin perään kun en kuullut/nähnyt tarpeeksi pitkään aikaan, kattelin sitten kauempaa, että pääsivät takaisinkin. En siis hetiheti tiennyt lasten toimivan epätoivotusti. Tämmösiä on muuten todella hankala selittää ihmisille jotka ei aluetta/pihaa tunne :D:D:D

Jos kyse olis ollu 2-vuotiaasta joka toimii epätoivotusti niin olisin puuttunut heti mutta seitsenvuotiaan ajattelin muistavan tilanteen vielä parin minuutin kuluttua :) Ja halusin miettiä mitä sanoa, oikeestaan. Omalleni osaan sanoa heti, vieraan lapsen kanssa en aina tiedä miten toimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Sanot sillain kuin esim. Sirkka ehdotti, mutta ET luota sen jälkeen siihen, että 7-vuotias muistaa asian. Leikin tiimellyksessä moiset asiat helposti unohtuu, eikä noin pienen harteille voi sälyttää vastuuta vielä pienemmistä. On vanhempien tehtävä huolehtia lapsensa turvallisuudesta, tai jos itse ei voi olla paikalla, sitten pitää huolehtia että paikalla on joku täysipäinen aikuinen (tai aikuiseksi luokiteltavissa oleva).

Täysi komppaus!
Joo en ole valvomatta jättämässä :xmas: Mutta silti haluan, että tulevaisuuden varalle isompi tyttö tietää, ettei pienempiä lapsia saa viedä mukanansa.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Lapsi oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, että kadotit hänet.
Miten niin kadotin? Jos lapsi on eri huoneessa kuin sinä, niin onko lapsi kateissa?
Ulkona on hieman enemmän pinta-alaa hukata lapsi kuin sisällä.
Mutta eihän se mihinkään kadonnu? Tuossa ihan vieressä oli, kulman takana.
Mutta jos joku pedofiili olisi kaapannut tyttösi autoon, niin auto olisi aika noepasti vähän kauempanakin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Sanot sillain kuin esim. Sirkka ehdotti, mutta ET luota sen jälkeen siihen, että 7-vuotias muistaa asian. Leikin tiimellyksessä moiset asiat helposti unohtuu, eikä noin pienen harteille voi sälyttää vastuuta vielä pienemmistä. On vanhempien tehtävä huolehtia lapsensa turvallisuudesta, tai jos itse ei voi olla paikalla, sitten pitää huolehtia että paikalla on joku täysipäinen aikuinen (tai aikuiseksi luokiteltavissa oleva).

Täysi komppaus!
Joo en ole valvomatta jättämässä :xmas: Mutta silti haluan, että tulevaisuuden varalle isompi tyttö tietää, ettei pienempiä lapsia saa viedä mukanansa.
Tottakai sanot. Kauniisti niinkun aijoitkin.
"On kiva että leikitte, mutta muistathan ensi kerralla tulla kertomaan/kysymään jos menette toiseen paikkaan kun voin huolestua missä olette" Jotain tällasta.

Nyt kaikki selvästi yrittämällä yrittää saada sua huonoon valoon, mutta et mielestäni laiminlyöny lasta! :eek:
Naurettava väite! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Toki menen tarkistamaan jos en kuule tai näe ja tuntuu siltä, että pitäisi tsekata, mutta ei mulla ole koko päivää aikaa juosta perässä ku ei ole tarvettakaan :)
Siis ihan oikeesti tää viimeinen tökkii ja pahasti, kyllä sitä tarvetta voi tulla, jaa mut sähän et juokse lastasi etsimässä ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tosi on:
Mä katsoisin itseäni peiliin ja sanoisin että pidä huolta pennustas äläkä vieritä syytä toisen lapsen niskaan.
Vastuu on sun!
Ei mun mielestä ninaTT yrittänyt vierittää syytä kenellekään, vaan sanoa nätisti että muistathan kertoa seuraavalla kerralla. Mikä tässä on niin vaikeaa? Tuli vielä kysymään miten voisi sanoa asiansa niin, että lapsi ei pahottaisi mieltään.
Mikä tästä teki syyn vierittämistä?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tosi on:
Ja myös sitä omaa kersaansa voi kometaa!
Vai onko kaikki aina tulevaisuudessakin "isompien" vika?
Muut voi mutta ninatt ei, jos oot yhtään lukenu hänen kirjoituksiaan niin tiedät että hänen mukaansa lasta ei saa komentaa/kieltää...
Miksi sitten muuten tämän tarinan isompaa on kieltämässä *ei saa viedä pikku evelyniä ilman lupaa*
 

Yhteistyössä