1987 erosin miehestäni. Mies kuoli nyt hiljattain ja edelleen tuntuu pahalta.

Palasin siis palstalle. Täällä on ollut raskaita aikoja. En tiedä surenko ex-miestäni. Suren enemmän poikani surua. Häneltä kuitenkin kuoli isä.

Pojan kanssa ollaan selvitelty jäämistöä ja törmätty byrokratiaan. Esim. hänen sisaruksistaan ei saa mitään tietoa (isänsä ei siis ollut missään tekemisissä muiden lasten kanssa). Kehotetaan vaan tekemään "salapoliisityötä", että saisi nimet + osoitteet valtakirjoja varten. Olen tosi väsynyt.
 
Oisko hyvä palkata ammattilainen siis tämmönen etsivä? Jos se löytäs jotain nimiä ha numeroita. Tietääkö ex miehesi muut lapset isästään? Vai tarkotitko exäsi sisatuksia?
Exäni lapset kyllä tietävät isästään, vaikka eivät ole olleet tekemisissä paljoakaan isänsä kanssa. Olen ymmärtänyt, että lasten äidit ovat tämän estäneet. Sain kuitenkin eilen viestiä väestörekisterikeskuksesta, että kunhan heille tulee tieto kuolemasta niin lähettävät sitten sisarusten tiedot pojalleni.
 
Ikävä tilanne... mulla on kans isoveli.isän aikasemmasta suhteesta,isoveljen äiti ei antanut mun isän tavata poikaansa eikä liioin meitä muita sisaruksia . En tänäkään päivänä tunne veljeäni hyvin, vaikka siis olemme tutustuneet kun täytti 18 eilä äiti voinut enään estellä.
 
vierailijas
Perukirjaa varten tarvitsette joka tapauksessa maistraatista ja seurakunnasta virkatodistukset ja niistä selviää lapset. Virkatodistukset saa ilman valtakirjoja.
 
vierailijaa
Perukirjaa varten tarvitsette joka tapauksessa maistraatista ja seurakunnasta virkatodistukset ja niistä selviää lapset. Virkatodistukset saa ilman valtakirjoja.
Nuo pitää olla muistaakseni 15 vuotiaasta saakka vainajasta. Jos kuuluu kirkkoon, niin silloin pitää olla jokaisesta seurakunnasta, mihin on kuulunut aina kuolemaan saakka, seurakuntaan kuulumattomalta sitten maistraatista. Kannattaa itse tilailla noita papereita, ei tule ylimääräisiä kuluja, kuten jonkun ulkopuolisen lakimiehen tekemänä, joka laskuttaa käyttämästään ajasta.
 
vierailijas
Nuo pitää olla muistaakseni 15 vuotiaasta saakka vainajasta. Jos kuuluu kirkkoon, niin silloin pitää olla jokaisesta seurakunnasta, mihin on kuulunut aina kuolemaan saakka, seurakuntaan kuulumattomalta sitten maistraatista. Kannattaa itse tilailla noita papereita, ei tule ylimääräisiä kuluja, kuten jonkun ulkopuolisen lakimiehen tekemänä, joka laskuttaa käyttämästään ajasta.
Maistraatin virkatodistus vaaditaan aina myös seurakunnan todistuksen lisäksi. Ja kyllä, katkeamaton sukuselvitys (srk:n virkatodistus) vaaditaan 15-vuotiaasta alkaen kaikista seurakunnista joihin vainaja on kuulunut.
 

Yhteistyössä