1v9kk EI JUO MAITOA!

Siis onko ketään muita jonka lapsi ei juo maitoa! Meillä neiti veti tuttipullosta ihan onnessaan maitoa, kolmekin pulloa meni päivässä....
Koskaan ei ole nokkamukista maito kelvannut. Siis yritin jo paljon paljon aikasemmin antaa mukista maitoa ennenkun jätin pullon pois. Mutta ei. Mehut ja kaikki muu kyllä menee mukista mutta maito ei....
Ruoka juomanakin on siis mehu ja mä tiiän ettei se ole hyvä, mutta en kai mä nyt voi jättää tyttöä juomattakaan!!! \|O
Mites sitten päiväkodissa, siellähän on tietysti maito ruokajuomana... Mitä ne sitten antaa jos ei maito kelpaa.... vesikin menee vaihtelevalla menestyksellä.... Meillä siis lapset vielä kotona minun kanssa, mutta syksyllä oon lähdössä töihin...
 
Meillä tyttö oli myöskin huono juomaan maitoa - ei siinä nokkamukit sun muut vempeleet mitään auttaneet...kunnes, eräs tyttökaverini neuvoi kokeilemaan mukia ja pilliä! Että juoko pillillä...niinkuin olisi mehua?!! Ja meidän neitohan joi!

Nyt juo sujuvasti jo normaalisti mukista juomansa, ja ikää on 1v 10 kk....mutta vähän pinteessä olin minäkin aikoinani! =)
 
Meillä kans poika 1v.9kk ei juo maitoa mukista. Kaikki muu menee mukista tai pillillä mutta kun näkee että on maitoa mukissa niin ei juo ja sanoo että pitää laittaa pulloon. Joskus ollaan saatu jonkin verran maitoa menemään mukista mutta sitten tulee stoppi. Ja mukista juotuna määrä jäisi vähintään puoleen, eli maitoa ei juotaisi tarpeeksi. Joten neuvoja kaivataan täälläkin.
 
Sellaisiakin lapsia on jotka ei juo maitoa! Mitäs sitten? Antakaa vettä! =) Ystävälläni on kolme poikaa, isoja jo, kukaan ei juonut maitoa, söivät juustoa, jugurttia yms. hyvin ovat kasvaneet! Niin ja päiväkodissa saa ruokajuomaksi myös vettä jos ei maito uppoa.
 
Meidänkään poika (1 v 9kk) ei juo maitoa kuin ehkä korkeintaan 1 dl vuorokaudessa. Yleensä juo ruoan kanssa mehua tai vettä.

Olen lohduttautunut sillä, että suurimmassa osassa maailman maitahan ei käytetä ruokajuomana maitoa lainkaan. Taitaa olla enemmänkin tällainen pohjoismainen juttu. Esim. Ranskassa, jossa asuin ennen, ei kukaan todellakaan juonut maitoa! Kaakaota korkeintaan joskus.

Kalsiumin tarpeesta voi huolehtia jugurttien, juustojen yms. maitotuotteiden syömisellä. Ja d-vitamiinia pitää tietty muistaa antaa.
 

Sama täällä, poika 2v. ja pullotuttikauden jälkeen ei maitoa kun pieniä hörppyjä vaan ruoan kanssa (siis 2-3 hörppyä koko aterian aikana).
Myös puuron kostuttajana menee, mutta juomisesta ei voi puhua...

Jogurtti sen sijaan maistuu hyvinkin, joten kalsium-asiat on sillä hoidettu.

Muutenkin on tosi huono juomaan, pillimehu on ainoa jolla jotenkin menee.
 
Hei yksi juttu, missä maapallon maissa juodaan ylipäätään maitoa..no Suomessa!!Ei sitä muualla ruokajuomana näy..

Lapsihan saattaa vaikka saada siitä huonon olon, mahan kipeäksi, nuhaisen olon(kuten minä aikoinani ennen ensimmäistä raskautta jolloin join hieman kaakaota silloin tällöin kun mieli teki)tai muuten vaan ei tykkää mausta.

Itse en ole koskaan juonut maitoa, enkä siis edelleenkään juo. Aina olen saanut jogurttia, juustoa ja jäätelöä sekä kahvin sekaan hieman maitoa sekoittanut. Hyvin voin, urheilen, omaan terveen luuston, kauniit hiukset, kynnet ja mitä vielä kehuisin. Eivät kaikki vaan juo maitoa. Muistathan riittävät maitotuotteet kuitenkin.
 
eva
Näin Suomessa tuntuu tietysti vähän oudolta, että joku ei joisi maitoa, varsinkaan pieni lapsi, mutta ei se vain ole kaikkien juttu. Kalsiumia saa muualtakin, ja luuston kehitykselle D-vitamiinin saanti on vähintään yhtä tärkeä asia. Tietysti jos oikein mikään maitotuote ei tunnu kelpaavan, niin kannattaa vähän ottaa selvää, miten ne voisi parhaiten korvata. Mutta ajatus siitä, että kehitykselle olisi välttämätöntä juoda toisen eläimen maitoa on asiaa tarkemmin ajatellen vähintäänkin kummallinen.

Lapsen tarhajuomisista on turha etukäteen stressata. Kun tästä maidon kelpaamattomuudesta mainitsee hoitoon mennessä, niin kyllä niiden pitäisi osata asiaan suhtautua. Ja voihan olla, että se sitten siellä alkaakin maistua.
 

Yhteistyössä