2008 marraskuisten murut *2010*

voi ei Luminka! aivan järkyttävää miten tuota ei ole huomattu aiemmin :( muistelisin että jotain virheasentoo tai jotain jossain vaiheessa mietitty? kummallista tosiaan että nyt vasta huomataan ja aletaan hoitaa kun helpompi olis varmasti ollu heti vauvana jo, vaikka totta sekin että helpompi nyt eikä sitten 3 vuotiaana. Kurjaa silti :( Jaksamisia teille kovasti, kesästä tulee rankka varmasti mutta helpottaa sitten jossain vaiheessa.

maitooo: laskettu aika olis 21. päivä eli 5 päivää enää ja toivon totisesti ettei yli menis, ainakaa montaa päivää
 
onpas taas ihan mahtava keli ulkona! hilluttiin koko perhe ulkona ja kaupoilla monta tuntia, ja tottakai mukaan sit tarttui yhtä sun toista, itelleni en kyllä osannut taaskaan ostaa mitään vaikka piti. Vilholle tarttu henkkamaukalta mukaan pari söpöö t-paitaa, shortsit pitäis vielä löytää ja jotkut sandaalit (mieluiten ruskeanväriset).
ainoo haittapuoli oli tossa käveleskelyssä että sit vähän väliä loppuaikana piti himmailla kun supisteli,höh.mutta onneks meni aina nopeeta ohi.

nyt lämmittämään eilistä chili con carnee ja sit löhöilemään sohvalle.mies lähtee aamuyöstä taas työreissulle (tällä kertaa Ranskaan mut onneks vaan pariks päivää) ja pitää nyt ottaa rennosti tää ilta :)
 
Noonie, me oltiin kans shoppailemassa. Ostettiin pojalle kolmet kengät :ashamed: Yhdet sandaalit, yhdet lenkkarit ja yhdet beiget kangaskengät. Mies halusi pojalle ne lenkkarit ja mä taas halusin ne kangaskengät, kun ne on niin helppo sujauttaa jalkaan. Kokohaarukka kengissä oli 22-24.

Shoppailureissulla käytiin torilla jätskillä ja nyt päätettiin, että pojalle ei enää anneta jäätelöä. On saanut muutaman kerran elämässään jätskiä ja joka kerta seurauksena on se, että poika huutaa illalla sängyssä suoraa huutoa 1-2 tuntia. :headwall: Tuolla äsken vasta alkoi rauhoittua, 1,5 tuntia huutoa takana. Ja kyseessä on lapsi, joka yleensä nukahtaa 2 minuutissa siitä kun on laitettu sänkyyn. Itse oon vähän samanlainen (ja itse asiassa oma äitini myös), tulee usein kova vatsakipu jätskistä, rahkasta, juustokakusta ja riisipuurosta, mutta laktoosi-intoleranssi se ei kuitenkaan ole.

Sanse, tuu sit heti kertomaan kun Onnin pikkusisarus on maailmassa! Varmaan siis sulla ei olekaan muuta hommaa kuin heti vääntäytyä koneelle ;) Mutta siis halutaan kuulla ensimmäisten joukossa!
 
Sanse: joo, toisen jalkaterän asentoa tutkittiin, mutta siinä ei ole sinänsä vikaa. Se on joutunut taipumaan "ylimääräistä" pituuttaan kun toisen jalan lonkka ei kunnossa. Jalkaterän oletetaan korjaantuvan kun ekaksi lonkka saadaan kuntoon ja sitä mukaa toinen jalka samalle "korkeudelle".

Pitää vaan ajatella positiivisesti, huomenna kun hoitotielle lähdetään, sen tuloksena on terve lapsi :heart:
Ja saahan meidän likka opetella konttauksen ja kävelyn uudelleen, toiset kun sen vaan kerran saa opetella ;) On tuo ollutkin sitkeä tyttö, opetteli kävelemään rikkonaisella lonkalla!
Pienet ovat melkoisia taistelijoita, itse kun miettii ja pähkäilee kaikkea mahdollista, saa murhetta jo pelkästään siitä...
Lapset tottuvat siihen mitä niille tarjotaan, ajatellen esim. tän hetkistä kävelyä -> tyttö ei tiedäkään millaista olisi kävellä ihan oikeasti, joten ei osaa valittaa siitä!

Mut nyt miettii mitä vielä tarvii pakata mukaan....
Käyn joskus kertoo miten menee....

Kivaa kesää teille! Kyllä meilläkin vielä joskus aurinko paistaa KUNNOLLA ja juostaa kovaa =)
 
Sanse, jos oot linjoilla niin kerropa siitä Ellokselta ostetusta haalarista, että miltä se koko 92 vaikuttaa nyt Onnin päällä? Kun meinaan tilata Otsolle sellaisen ja pohdin, että olisko syksyllä 92 vai 98 cm sopiva. Otso oli 1,5 v neuvolassa 85 cm pitkä.
 
maikki: Se 92 on ollu nyt onnille sopiva, onnilla pituutta n. 86cm et syksyks saattaisin kyl sen 98 tilata. eilen tuli ellokselta joku tarjouskuvasto jossa se haalari näytti olevan 27e muistaakseni, en tiedä sit onko vaan kantiksille vai miten
 
Sanse, meille tuli kans se alekuvasto ja haalari tulee 27 euron hintaan. Päädyin lopulta tilaamaan molemmat koot, katson sopivamman kotona ja palautan toisen. Luulen kans, että 98 vois olla syksyllä jo hyvä (ja menis sitten seuraavana keväänäkin).
 
vähän kopsailen tuolta lokakuisten odottajien pinosta kun laiska oon:
tylsää kun mies on työmatkalla ja tulee vasta tosi myöhään huomenna ja nyt sit pitäis kehitellä kokopäiväisesti viihdykettä tolle pikkumiehelle... ja nyt vielä pojan päivärytmi näyttää kääntyneen ihan pyllylleen, heräs tänään vähän ennen kymmentä, päikkäreille suostui vasta runsas tunti sitten ja ilmeisesti nukkumaan ajatteli mennä joskus ihan liian myöhään (eilen sammui vasta melkein 23!)
ja siis kaikki nukutuskeinot kokeiltu ja jos käyn etukäteen herättään päikkäreiltä että nukkuis aiemmin illalla, aloittaa sen päiväisen itkukirkunahuutokonsertin joka ei lopu millään (nimimerkillä kokemusta on...) pitänee siis vaan aamulla yrittää herättää aiemmin jollain konstilla ja pistää poika vaik sitten rattaisiin ja pihalle leikkimään suitsait jos huutokonsertiks meinaa yltyä :/

nyt pitäis sit kehitellä jotain mielekästä tekemistä pojalle vielä piiiiiiiitkäks illaks..huoh,ei sitä oikein leikkipuistoonkaan viitsis enää kovin myöhään mennä...
 
Huomenta,

Lumikalle isot halit ja paljon voimia :hug: On varmasti rankkaa typynkin olla paikoillaan sänkyyn kiinnitettynä 3viikkoa. TOivotaan että tyttö saadaan kuntoon. Olette ajatuksissa :hug:

Leeville leikkasin eilen kesä tukan, vetäsin kaikki pois. Hauskan näköinen poitsu tuli :D
Ihanat ilmat on ollut ja paljon ollaan ulkoiltu. Ostin viime perjantaina pyörän ja Leeville istuimen siihen, paljon ollaan ajeltu ja Leevi tykkää kovasti istua kyydissä. Sunnuntaina ajeltiin koko porukka mökille ja takas, Juusokin jaksoi ajaa tosi hyvin. Matkaa on n.6km suuntaansa. Ensimmäiset kukatkin on laitettu ulos, kohta takapihakin alkaa taas näyttää ihanan kesäiselle.

Nyt piitää jatkaa töitä :wave:
 
Luminkalle :hug: Todella rankka kesä teillä tulossa :( Mä en edes pysty kuvittelemaan, miten saisin meidän pojan pysymään paikallaan. Harmillista, että vasta nyt saitte tietää, kun toinen jo liikkuu. Mutta täytyyhän pieni saada terveeksi, vaikka hinta onkin aika kova.

Me ollaan nautittu tuo helatorstaiviikonloppu mökillä auringosta. Leokin on saanut aika kivasti rajatonta rusketusta B) Päijänteessä vaan oli aika vilpoinen vesi, vaikka talviturkin uskalsinkin käydä heittämässä. Tulevana viikonloppuna ollaan sitten menossa pienemmän järven rannalla olevalle mökille, jossa vesi kuulema jo +20! Lapset pääsee sitten jo oikeasti uimaan.

Eilen käytiin neuvolassa ja totesin että on tuo meidän Leo aika iso. Pituutta oli 90cm ja painoa 14,5kg. Pienet ekaluokkalaiset painaa 16kg :eek: No mutta ei kai poika voi olla näillä meidän geeneillä kovin pieni :D

Pitänee jatkaa töitä, vaikka ei ne näillä säillä paljon kiinnostaisi :headwall:
 
Tuli tosta maariasin kirjotuksesta mieleen, et esikoinen oli kovasti eilen menossa kaverinsa kanssa tohon viereiselle uimarannalle uimaan. Siis mereen! Meillä oli muuta menoa, ni hän ei sit voinut mennä, mut sanoinkin et eikai sinne voi vielä mennä, et on varmaan kylmää. Mut nyt katoin netistä kun sillä rannalla on joku nettiseuranta lämpötilasta ja sinilevästä, ni sen mukaan se vesi on jo 19 asteista. En kyl ois uskonu! Mut kylmältähän tommonenkin tuntuu ainaki ku ite koittaa mennä uimaan :)
 
tänään kävin ultrassa kättärillä ja onneks kaikki näytti olevan ok, ja mun luuloista huolimatta olis nyt sit Vilho saamassa pikkusiskon :heart:

täällä on ihan mahdottoman lämmintä taas, ollaan oltu liikkeellä aamukymmenestä ja nyt just tultiin kotiin! ihan rikkipoikki olo! Vilholle löytyi kesäsandaalit Kämp-galleriasta semmoisesta ruotsalaisesta (kai) lasten kenkäliikkeestä. Ihan kivat ruskeat nahkaiset tarrasandaalit, ja myyjä oli mukava, mistä aina plussaa :) vähän ihmetytti että pojalle sopivimmat kengät olikin jo kokoa 25!! kun noi kevätlenkkarit on 23.. mutta niillä oli mun mielestä aika pienehköt koot kyllä.

eipä muuta,uimaan tekis kovasti mieli, tai ainaskin lillumaan johonkin altaaseen :p
 
Ihania ultrauutisia nooniella :)

Täällä rv 40 tänään, kolmatta päivää kärvistellää kipeiden supistusten kanssa, josko pian pääsis hakee vauvan kotiin.

Eile oli Onnin lääkärineukku. Kaikki loistavasti, pituus 87.5cm, paino 13.1kg ja pipo 49.1cm =)

Tässäpä mun masukki rv 40

 
Sanse, voi sulla on mahtava masu :heart:

Nooniella ihania ultrauutisia... :heart: Onnea niistä!!

Meillä kauheesti vaivaa siitepölynuha. Pikkumiestä siis, ja mua. Karseeta, tulis nyt sadetta että ilma raikastuis!!

Ei meille muuten kummempaa, nautitta upeista kesäilmoista. Uimassa pojat on jo käynyt...fillarinperässä nuorimmainen tykkää olla kovasti!! Aina kinuaa pyöräilemään=roikkuu mun pyörässä kiinni ja näyttää istuimeen! :)

NAPAA näytin neuvolassa ja saatiin aika lääkärille, on "ulkoneva" napa, mutta ei kuulemma mitään tarvetta leikata tms. "se vain on tuollainen"..."persoonallinen napa"

Meillä pojat lähtee mummolaan yöksi ja meillä pienet, suuret kesänavauspippalot!!
Ihania, aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!!

 
Onnittelut Sanselle "pienestä" nyytistä! :heart:

Onnea myös HM:lle Synttärin johdosta!

Meillä oli lääkärineuvola torstaina, mitat 11,2kg, 83,6cm ja nuppi 47,5cm. Pituus nollakäyrällä, paino ja nuppi hieman alle. Muuten kaikki hienosti, meillä puhutaan jo kahden sanan lauseita aika paljon, ja uutta juttua tulee koko ajan. Omaa tahtoa on myös alkanut tuomaan esiin ihan urakalla, melkoinen sätkynukke on välillä kun ei haluaisi mennä potalle tms. Kai se tästä....
 

Yhteistyössä