2008 marraskuisten murut *2010*

onnea sanselle tätäkin kautta ja HM:lle synttäreistä! :flower:

Vilho pääsee vasta parin viikon päästä 1v6kk neuvolaan, en ymmärrä miten niitä aikoja muka niin niukasti on kun aina kun tonne neuvolaan menee on se ihan kuollut paikka ja niitä neukkutätejä vaan pyörii käytävillä menossa tai tulossa kahvitauoilta...mur.

Vilho on nyt hoksannut kuinka hauskaa on pudotella tavaroita jänniin paikkoihin... eli siis oon onkinut vessan pöntöstä mm. vaipan ja mun kaulakorun tässä muutama päivä sitten ja sit eilen poika heitti 3 tuttia ikkunasta pihalle (asutaan 3.krs).en sit lähtenyt noukkimaan niitä... tutteja on myös heitellyt meidän sängyn väliin josta en saa niitä millään noukittua.yks päivä meinas mennä päikkärit sen takia ihan itkuhuudoksi kun eka naureskellen heitti tuttinsa sängynväliin ja sit hetken päästä tajus että ei hemmetti ei oo tuttii... :whistle: :/

myöskin tiskialtaaseen pitää heittää tavaroita, mutta ne kuuluu silloin pestä. oon joutunut muutamaan otteeseen sitten pesemään pojan leikkiastioita, tutteja yms. :D

vähän alkaa jo huolestuttamaan kun tuo poika ei paljoa puhele hyvästä alusta huolimatta. nyt on ottanut tosin kaks uutta sanaa käyttöön "tettä"=vettä ja "gnuna"=juna <- sanoo siis semmosella hassulla kurkkuäänteellä ton juna-sanan alun.
samoin kuin kurkku on "gnuugnggguuu" tai jotain sinnepäin.
auto-sanaa yrittää kanssa sanoa mutta se menee aika muussiksi..muotoutuu aina "tauto"sta "tätta"ksi hetken päästä. samoin pari kertaa nyt sanonut "rakikka" eli ratikka mut sekin muuttuu "rakka->kakka" :LOL:

mut nyt nukkuun! :wave:
 
Onnittelut Sanselle! Ihanaa! Ja hyvän nimen ootte valkanneet!

Meillä ei tuo pikkusisaruksen alulle laittaminen tunnu onnistuvan, ei sitten millään :headwall: Mutta ei auta muu kuin jatkaa harjoituksia B)

HM, myöhästyneet synttärionnittelut!

Noonie, kyllä mun "korvaani" kuulostaisi että Vilholla on ihan normaalisti puhe edistynyt. Tai siis Otsolla on ihan samanlaista juttua. Uusimpia sanoja: jääkko=jääkiekko, heippa, nonni=no niin (minä ilmeisesti sanon aina "nonni", kun joku asia tulee valmiiksi, ja poika on alkanut matkia), ikku=ikkuna (pestiin viikonloppuna ikkunoita), okku=ukkonen, aur=aurinko, jurtti=jugurtti, nakki, ruokaa, poppu=loppu. R-kirjain tulee välillä kurkkuäänenä, välillä t- tai d-kirjaimena.

Viikonloppuna käytiin kotieläinpihassa katselemassa eläimiä. Otso riemastui erityisesti kukon kiekumisesta, lampaiden määkimisestä ja pupuista.

Tällä viikolla odotellaan saapuvaksi uutta pesukonetta, jee. Tilattiin viime viikolla nettikaupasta ja myytiin vanha jo pois. Tulispa uus kone pian, ettei tarvitse kovin montaa kertaa raahata pyykkejä alakerran pyykkitupaan. Ostettiin kuivaava pesukone, joka pesee 8 kg (ja kuivaa 6 kg), toivottavasti nyt sais vähän vähemmäksi a) pesukertoja viikossa ja b) pyykkitelineiden määrää nurkissa.
 
Onnea Sanselle pikkuprinssin syntymän johdosta! :heart:

Ja myöhästyneet synttäriOnnittelut HM:lle! :flower:

Maikki: sinnikkäästi vaan jatkatte harjoituksia, niin eiköhän sieltä tulostakin tule.

Menipäs nyt nämä ilmatkin niin sateisiksi ja viileiksi ettei oikein ulkoilutkaan onnistu. Täytyy keksiä jotain kivaa sisällä tai lähteä kyläileen. Tahtois ne kesäilmat nyt takas! Vaikka olihan se vähän epätavallisen lämmintä jo toukokuulle...

 
PALJON ONNEA SANSELLE :heart: Ihanaa, kun vauvoja syntyy! Musta tuntuu, että tämä vuosi on oikea vauvavuosi. Niin paljon on nyt sukuun ja kaveripiiriin synytymässä babyja. Perjantaina pääsen taas katsomaan uuta tyttövauvaa =)

Mä olen ottanut nyt itseäni niskasta kiinni ja olen toteuttamassa pitkäaikaista haavettani. Tällä viikolla olen menossa silmälääkäriin ja ne tekevät alustavat tutkimukset josko minusta olisi silmäleikkaukseen. Haluaisin niin kovasti päästä näistä prilleistä eroon. Viimiset 23 vuotta olen ollut rillipää ja nyt alkaa riittää! Saas nähdä, miten minun käy.

Toivottavasti Luminkalla ja tytöllä on kaikki hyvin :hug:
 
huoh, ihan kaamee väsy ja ottaa päähän. Vilho heräs aamuyöstä huutamaan ja nenä oli ihan tukossa. lopulta sain kyllä rauhoittumaan nenäsuihkeen ja maidon voimin mutta miehestä ei todellakaan ollut apua, valitti vaan kaikesta ja sit meni sohvalle makaamaan mistä tietty poika hämmenty ihan täysillä ja ilmeisesti aatteli että on aamu kun sängystä noustaan |O en tiedä menikö ihan kahta tuntii tämmöseen taisteluun sit yöllä mut päivärytmi meni ainakin ihan persiilleen, poika heräs joskus kymmenen jälkeen ja nyt ei sit mikään ruoka maistu.
ulos ei viitsi lähtee kun niin harmaata ja sateista ja yön tuloksena mulla lonkkia särkee ihan törkeenä.jippiaijee vaan juu :/

oho tulipas oikeen kunnon valitusvirsi :ashamed:

nyt kai sit pitäis viihdyttää tuota pikkumiestä, ties milloin suostuu päikkäreille...
 
Onnittelut Sanselle!

On meillä kaikki hyvin tilanteeseen nähden =) Tyttö puhelee hurjaa vauhtia uusia ja uusia sanoja :heart: Kehittynyt mielettömästi sanallisesti ja muutenkin tuolta pääkopastaan =)

Tsemit Noonielle, muistan vieläkin miten oli raskasta olla raskaana ja samaan aikaan hoitaa isompaa lasta! Mutta, helpompaa tavallaan kun on toinen vielä mahan sisällä... Siitä se sitten miettiminen alkaa kuinka ajoittaa unet ym. molemmille sopivaan rytmiin ;)
 
Voi apua miten suloinen sansen Pyry! Tuo kuva missä on sun sylissä on ihana ja Onnin ilme tuossa yhteiskuvassa on loistava! :)

Kiva kuulla Luminkasta! Teidän kuulumisia tulinkin tänne kurkkimaan josko olisi jotain tullut. Ihana, että tyttö kehittyy nyt muutoin, kun kerran paikallaan joutuu olemaan. Varmasti hän on tosi reipas! Tsemppiä vielä jatkoon!

Toivottavasti nooniella menee ensi yö paremmin! Meillä on myös edelleen yöt tosi katkonaisia, mutta ei sentäs noin katastrofisia. Hyviä unia!
 
Terkut täältäkin! Mahottoman suloisia kuvia Sansen pampuloista, Onni on niiiin isoveljeä että :D

Me käytiin ulkona kastumassa. Mies on viikon verran nyt päivät pois tekemässä yhtä keikkahommaa niin minä paimennan katrasta. Pakko oli käydä kaupassa niin tehtiin pikakävelylenkki kaupalle ja takas- ja kastuttiin. Iltapäivästä ois myös tarkoitus uhmata säiden herroja ja kävellä kaverille kylään.

Kiva kuulla Luminkastakin, ja kiva että tyttönen oppii uusia sanoja. Täällä on sanavarastot kyllä ihan minimaalisia, kumpikin sanoo äiti ja sit ihan muutamia sanoja, mm. pappa, kakka, Tiiiitta ( täti nimeltä Titta :LOL: ) baa (pallo) ja jotain. Mutta eiköhän nuo opi sitten kun aika on, neuvolassa ei ainakaan mitenkään kommentoitu. Jotenkin muistelisin että isommatkin pojat oppi aikas myöhään puhelemaan.

Tampereelle aukesi nyt sitten Ikea, mutta en ole vielä käynyt, enkä kyllä vielä ensi viikollakaan pääse. Oon kyllä jo ostoslistaa laittanut valmiiksi, meen sitten reilun viikon päästä tuhlaamaan miehen tilin :LOL: Mutta on kyllä nasta että se on nyt samassa kaupungissa!

Tää jäi nyt lyhyeen tämä juttu, lähinnä tulin lukaisemaan kuulumiset. Nyt pyykkivuori kutsuu... Aurinkoa odotellessa!

HM



Neiti



Herra
 
kiitokset tsemeistä luminka ja dara, onneks en jaksa olla pitkävihainen miehelle ja muutenkin päikkäreiden tuoma lepo antaa aina sit puhtii iltaan :) tää on tätä taas raskauden tuomaa hermoheikkoisuutta jne ;) mut joo vilhon yöt on taas aika katkonaisia ja vaatimalla vaatii aina jossain vaiheessa aamuyötä juotavaa (ja yleensä seurauksena on sit jättitäysi vaippa ja usein pissat sängyllä )...

tänään oltiin leikkipuiston kevään päättäjäispippaloissa ja olipas hulinaa kun juhlat oli siirretty sisälle kylmän ja märän sään takia! muuten meni ihan kivasti, oli sekä mulla että Vilholla seuraa mut sit lopuks joku isompi poika rupes töniin Vilhoa ja siitäkös sit itku tuli ja vielä pihalla joku vähän tönäs kolmpyörällä kun V oli tekemässä juoksurundiaan taloa ympäri :/ mutta näistä selvittiin ja nyt poju päikkäreillä ja mulla vähän laatuaikaa B)

aivan ihania kuvia taas sansella ja hm:llä!
 
Pikainen moi!

Jestas, että HM:n kaksoset näyttää isoilta :) Jotenkin isomman lapsen oloisilta mitä aiemmissa kuvissa. Mut niinhän ne vaan kasvaa.
En oikein vaan osaa hyväksyä, että nää meiän pienet on jo isoja.

Tääl on ollu sateista koko eilinen, nyt vähän aurinkokin vilahtelee ni lähdetään tästä ulkoilemaan!
 
huhhahhei, Hevisaurusten täyteinen musikaaliaamu takana. Käytiin siis Peacockissa koko perhe katsomassa uus hevisaurusmusikaali kun tuo lähileikkipuisto sinne liput järkkäs. Lapset näytti kyllä siitä tykkäävän, Vilhokin alkupuoliskolla vielä jaksoi innostua siitä mitä lavalla tapahtui, mutta lopulta melkein nukahti. Aikuisia (tai ainakin mua ja miestä) häiritsi suunnattomasti sen saurus-laulajan mikkiongelmat joita ei meinattu saada kuntoon millään.eka hajos mikki ja sit kun vihdoin ja viimein viitsivät sen uusia niin se uus ei sit pysyny paikallaan ja heilui jossai ihan muualla eikä sit tietty laulu kuulunut puolia ajasta :/

ihana ilma tänään, jopa vois sanoo että melki hellettä :) mulla tosin tuli ihan hillitön päänsärky tässä iltapäivällä ja nyt ottaa päähän ja ärsyttää sit kaikki... onneks en sentään migreenistä kärsi, mut just semmonen ärsyttävän kipee pää ettei mikään oikeen luonnistu.

vilhosta on kuoriutunut oikee sohvaperuna,tykkää katella teeveetä, varsinkin pikkukakkosta. heti kun teeveestä tulee musiikkia, oli se sit vaikka mainoksen pieni jinglejangle, niin tää on ihan innoissaan jo juoksemassa heilumaan telkan eteen :heart:

kohta tiedossa kuhaa, uunivihanneksia ja kaikkee namnam!
 
Kesäloma suunnitelmista, mökkeillään ja huomenna käydään jkl:ssä, ens kuussa kouvolaan muutamaksi päiväksi ja sit helsinkiin ehkä heinäkuun puoli välissä.
LÄhinnä mökkeillään ja tässä lähi ympäristössä palloillaan.
 
kesälomasuunnitelmia ei oo, toivoisin että pääsisin johonkin (kotimaan)reissulle miehen kans kaksistaan, mut kattoo nyt miten menee.ehkä sukuloidaan ja hillutaan yhdessä ulkona,käydään korkeasaaressa ja muualla lähimaastossa.

huomenna tulee mun äiti kyläilemään pariks päivää niin pääsen samalla sit vähän miehen kanssa tuulettumaan, eli varmaan leffaan :) sit maanantaina ois neuvola ja keskiviikkona Vilhon 1v6kk neuvola vihdoin ja viimein.
 
Tere!

Jaa, kesälomasta ei oikein vielä tiedä. Kaksi seuraavaa viikkoa olen kolmen muksun kanssa leirileskenä, esikko ja mies menevät kiekkoleirille. Pojille olen luvannut että vien heidät päivä Tukholmassa-risteilylle, mutta se menee sitten varmaan elokuulle. Muutoin ei kai ihmeitä, Särkänniemeä ja ehkä mummun ja papan mökillä käydään.

Kaksikko heräilee, tarvii mennä taas!

HM
 
Me lähdetään tänään miehen kanssa kahdestaan kaverin valmistujaisjuhliin, jotka on mökillä :) Lumi on sitten mummin luona yötä, ekaa kertaa. Toivottavasti menee hyvin.

Esikoinen lähtee tänään Bulgariaan viikoksi pappansa kanssa, hiukan jännittää tuokin.

Kesälomasuunnitelmia ei hirveesti ole. Parin viikon päästä Helsingin suuntaan moikkaa tuttuja ja korkeasaareen. Sitten samaa matkaa Lahteen mun siskolle ja sieltä sitten takas kotio. Mut siis pari yötä oltais reissussa ettei sentään samana päivänä kaikkea.

Särkänniemeen jossain välissä pitäs mennä, varmaan tässä kesäkuun puolella.

Sit elokuussa onkin ne meiän häät ni niitä suunnitellessa.
 
Hiljainen kyllä nykyään tämä palsta :eek: Tosin aika moni harrastaa varmaan sitä samaa, mitä mekin harrastatetaan eli ollaan tolkuttoman paljon nykyään taas ulkona. Meillä aina ovet auki ja pääsääntöisesti "asutaan" pihalla. Musta tuntuu, että Leokin nukkuu syvempää unta, kun saa paljon raitista ilmaa ja puuhastella ja tutkia ympäri pihaa.

Kesäsuunnitelmia meillä ei suurempia nyt ole kuin mökkeiliyä kahdella eri mökillä. Ja loman otin tietty loppukesäksi, että pääsee marjamettään keräämään mustikoita ja muita marjoja taas talven varalle. Meillä pakasti alkaa huutaa tyhjyyttään. Mä en oikeastaan mitään suunnitelmia kaipaakaan, mä vaan nautin niin tästä vihreydestä ja linnun laulusta B)

Minneköhän muutamat palstalaiset ovat kadonneet? Mä ainakin kaipailen RD:n kuulumisia ja helmin ja luminkan ja tietämätönkin on ollut jo kauan kadoksissa :wave:
 
Kesälomasuunnitelmat meni kaikki uusiks sattuneesta syystä. Saa nähä päästäänkö missään käymään...

Oon käyny kyl täällä välillä lukemassa. Juoksua sairaalan, kaverin kämpän, kaupan ym. väliä ollut tääkin viikko.
Tänään mennään pitkästä aikaa käymään yö kotona, mies lähtee töihin ja esikoinen mummolaan. Ja minä tulen takas tänne päivystämään päivät sairaalassa!
 
Moro ja merkkiä!

Uusia sanoja tulee meillä, Wilma hokee vähän väliä että "äkkiä" ja Osku taas hokee "pappa" koko ajan... Kai se puhe siitä pikkuhiljaa. Jotenkin vaan tuntuu mälsältä kun lähestulkoon kaikki ikätoverit jo juttelevat sujuvasti niin nämä kaksi puhuvat jotain ihan omaa kieltään.. :/ Mutta aurinkoista tiistaita!

HM
 
HM, meidän jäpikkä ei puhu vielä mitään. Öh ja yh sanoo ja sen vähän minkä pitää ääntä niin ihan omiaan juttelee. Mutta kun tuo ymmärtää ohjeita ja toisinaan kysyttäessä vastaa päätä pyörittämällä tai nyökkäämällä niin ei kuulossakaan mitään vikaa ole. Eiköhän tuo jossain vaiheessa ala jotain sanomaan. Ja meillä kun on ihan tarpeeksi noiden esikoiden juttuja, jotka on varsinaisia moottoriturpia, niin ei haittaa yhtään, jos Leo alkaa vähän myöhemmin juttelemaan :D Neuvollassakin sanottiin, että vasta kahden vuoden jälkeen kiinnitetään asiaan huomiota.
 
onni kans oppinu uusii sanoi.

Pappaji = pippeli (mitä hokee koko aja :LOL: )
heppa = iihahaa iihahaa (kun siis sanoo "sano heppa" niin tossa vastaus =D )
Jos Onni näkee ison koiran esim sakemannin niin se luulee niitä hepoiks ja rupee hirnuu =D

muu = mun! samalla osottaa itteensä. Kaikki on nykyään vaan hänen :D

mopo = opo
kakka = tatta
popo = pipi
porche = prrrrsh

paloauton/ambulanssin sireenin ääntä matkimaan = iiuuiiiuuiiiuu

2 Onnin sanomaa lausetta:
"kato kato oiiiiiiiii" (vakkarilause)
"kato opo"

Tässä nää ennestää osatut sanat

paa = pallo
paippa = vaippa
ääiti = äiti
shi = isi
kiija = kirja
meu = mehu
ota = ota
kato = kato
pui = puhelin
puvvo = pullo
tuti = tutti
aato = auto
joo = joo
aitoo = maitoo
pappu = lamppu (tänää opittu)
pauppa = kauppaan

Kuten huomaa niin aika p-voittoisia nuo sanat =D
 

Yhteistyössä