+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++ vol.2

Terve vaan!

JiiMii Onnittelut pojasta!

Maira Mitkä tuplat hommasitte? Mä meinasin Carena double swingejä, kun "vanhat" värit on alessa. Sais koko setin alta 400€...

Minnarun Onnea poikalupauksesta!

Vitsi me kaikki ollaan jo pitkällä näissä raskauksissamme! Mulla poksahtaa huomenna 32+0, enää 2 kuukautta laskettuun aikaan.

JOnkun verran on supistellut ja menkkajomotuksia ollut. Kyllä nyt huomaa, että oon jo ihan raskaana :D Mieskin huokas just, että enää pari kk jäljellä. Oon mukamas jotenkin kiukkusempi ja herkempi:saint::D

Poikasella on alkanut tuo oma tahto nyt näkymään ihan kunnolla. Meillä vedetään raivareita millon mistäkin ja lähes päivittäin. Vähän jänskää iskeekö uhma sopivasti vauvan syntymän tienoille:whistle:

Mango ja Ola 31+6
 
JiiMiille Onnea pienokaisen johdosta! :) :heart:

Ja minnarunille onnittelut poikalupauksesta! :heart: Me edelleen jännitetään että kumpi siellä on.. :)

Me ostettiin justiinsa carena double swingit, vauvakopalla, pari vuotta vanhat ja hinta oli 120€, ei laisinkaan huono kauppa minusta kun uusia en raaski ostaa.. :p Saas nähä kuinka ajavat asiansa.. :)

Mut nyt telkkarin pariin.. :)
 
Heippa kaikki, olipas kivaa huomata että täällä on ollut kirjoittelua. :)

JiiMii82: Suuret onnittelut pojasta! :heart:

Maira: Siellä onkin hankintoja tehty, ihanaa. :) Tsempit metsästysleskeyden takia, onneksi tosiaan ei kestä ikuisuuksia se kausi... Meillä harrastetaan kalastusta, se ei onneksi ole niin tiiviisti kausiluontoista, välillä voi mennä aikaa ettei käy viikkokausiin...tosin, sitähän voi sitten harrastaa ympäri vuoden, kun talvella käy pilkillä... :D

Minnarun: Onnea poikalupauksesta! :flower: Ohhoh, vai että pitkässä nuorassa siellä roikutaan... Saas nähdä joutuuko kätilö tarjoamaan muille pullakahvit, eikös se joku perinne ole että jos napanuora on yli metrin niin tarjoaa... :)

Mango86: Siellähän alkaa olla kohta jännät paikat. :) Tsempit uhmiksen kanssa, onneksi sekin on "vaan" kausi ja menee ohi...ja pahenee...ja menee taas ohi.... :D

***

Täällä alkoi viimeinen kolmannes, mihin aika meneekään? Ei olla vielä hirveästi laiteltu mitään valmiiksi, ehkä nyt kun marraskuu alkaa niin voisi vähän alkaa valmistelemaan... :)
Huomena on "keskiraskauden lääkärineuvola", katsotaan miltä näyttää.
Pari kertaa on tullut harjoitussuppareita, ei mitään kipeää vaan vähän epämukavan tuntuista vain. Selän kanssa saa olla tarkkana, tuntuu että väsyy ja jumiutuu aika helposti. : / Uni on todella ohutta, tuntuu että heräilen vähän väliä. Nyt kun esikoinen on ollut flunssassa, niin jokainen yskäisy nostaa tajunnan yöllä...kai se kroppa totuttelee yöheräilyyn. ;) Tänä aamuna heräsin raskauden ensimmäiseen suonenvetoon, inhottava vaiva. Sitä oli esikoisestakin, mutta muistaakseni vasta rv 35 eteenpäin.
Muuten vointi on hyvä. :) Vauva myllää niin että mahanahka tuntuu repeävän liitoksistaan, ja sehän on vain hyvä homma!

Lisey ja LilliPutti 28+1
 
JiiMii82: ONNITTELUT!!! :flower: :heart:


Tuntuu, että te olette kaikki jo niin isoilla viikoilla. Mihin tämä aika menee?! Tai no Minnarun ei ole kovin paljoa mua edellä ;) Me saatiin rakenne-ultrassa tyttöveikkaus :heart: Mennään ens viikolla vielä 4D:hen, niin saas nähdä, että pitääkö tuo veikkaus vielä paikkaansa. Raskaus ei ainakaan ole ollut mitenkään erilainen kuin tosta meidän poitsusta. Olin jotenkin ajatellu, että olis erilainen, jos on eri sukupuoli. Ehkä siksi, kun siitä puhutaan niin paljon... Huonoa oloa tai juuri mitään muutakaan oireita ei ole mulla ollut kummassakaan raskaudessa. Tai no kerkeäähän tässä raskaudessa varmaan tulla vielä vaikka mitä eteen :popcorn:

Verenpaine mulla on kyllä taas noussu. Mulla oli esikoisesta raskaudenaikainen verenpainetauti ja lääkitys siihen. Sama juttu on taas : / Verenpainelääkkeet alotin kaksi viikkoa sitten. Mitään oireita mulla ei tosta verenpaineesta ole. Olo on ollut hyvä koko ajan! Toisaalta kiva, että se ei vaivaa mua mitenkään, mutta toisaalta aika petollista... No mutta eiköhän tää kurissa pysy kun olen kuitenkin äippäpolin seurannassa ton takia :)

Työmotivaatio on kyllä ihan kateissa. Ei huvittais yhtään! Ajatukset pyörii vaan vauvassa ja kaikessa siihen liittyvässä :saint: Alkais jo äitiysloma :D


SiSa & Pikkupulla 21+0 POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
Maira Mä oon kanssa yrittänyt käytettynä katella noita kärryjä, mutta kaikki mitä täällä meilläpäin on ollu myynissä on ollu pyyntihinnaltaan yli 200€ ja ollut käytössä tyylin vuodesta 2008. Noilla hinnoilla uudet houkuttelee...

SiSa Mulla nyt toinen poikaraskaus meneillään ja ihan erilainen on ollut kun esikoisesta. Siksi mä aluksi veikkailin tyttöä meille :)

Tänään oli neuvola. Ihan turhalta tuntuu käydä siellä. Antasivat pissantestauskamat kotiin niin ei tarttis mennä ollenkaan. Tänään vietin hurjat 15min terkan luona, kun katto pakolliset. Ei kysellyt mitään voinnista tai jutellut synnytyksestä/tulevasta muutenkaan. Ehkä mä odotan liikoja, kun esikoista odottaessa joka nlakerralla juteltiin jostain synnytykseen/raskauteen liittyvästä teemasta. Kait uudelleensynnyttäjien oletetaan pärjäävän ilman kummempia turinoita. Eipä siinä, voishan sen suunsa avata itsekin. Joka kerta vaan eri terkka niin ei jaksa alkaa selostamaan kaikkea. Mua siis vähän on alkanut jännittää miten pärjään kahden pienen kanssa. Varsinkin jos uusi tulokas on yhtä huono nukkuja kuin esikoinen ja esikolla uhmaa...

Eiköhän kaikesta selvitä kunnialla:) Varmaan ihan normaalia jännittää ja onneks mulla on pari kaveria samassa tilassa ja ikäerot samanmoiset :)

mango ja Ola 32+2

Ai niin, mä olen miettinyt miksi joka paikassa aina toitotetaan, että raskaudenaikainen heräily on totuttelua tulevaan. Eiks olis kaikkien kannalta parempi, että äiti saisi nukkua kun siihen vielä on mahdollisuus?! (miten niin pari huonosti nukuttua yötä saa mut ärsyyntymään lähes kaikkeen :D)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla sustakin SiSa, mä olenkin kovasti sun ultrakuulumisia odotellut! :) Onnea tyttölupauksesta! :heart:

Lisey ei meilläkään ole mitään valmiina vielä, junnu nukkuu vaihtelevasti joko pinniksessä tai jatkettavassa, eli edes sänkyä ei ole siirretty meidän makkariin.. :D Vaatteet on pesemättä jne..Kai niitä ehtii sit myöhemminkin, mä aattelin vasta joulu-tammikuun vaihteessa kattella vauvanjutut valmiiks.. :D Komiat on viikot sullakin.. :heart:

Mango Uudet mäkin meinasin ensin ostaa kun ne käytetyt oli niin kalliita, mut sit löysin mikko.fistä noi mitkä ostettiin ja oli passelisti vielä Tampereella, joten en paljon jäänyt miettimään vaan haettiin ne ohikulkumatkalla.. :) Eihän ne virheettömät ole, mut varmasti ajaa asiansa.. :)

(.) Huonosti nukun minäkin ja olen miettinyt tuota samaa kun mangokin, että mikä logiikka on valvottaa odottavaa äitiä kun nyt nimenomaan pitäis saada levättyä.. :D
Ensin valvotti kolmatta viikkoa junnu kun sairasti parin kuurin verran korvatulehdusta ja nyt sit ramppaat vessassa yms..Mut kai tää tästä.. :)

Neuvolaan menen tarkistuttaa pissan tänää, mulla on pari päivää ollut kiusana melko inhottava päänsärky ja turvotustakin on jonkin verran..Voihan tuo olla ihan tavallista ja asiaan kuuluvaa, mut tarkistetaan nyt kuitenkin varmuuden välttämiseks.. :)

Mutta mukavaa viikonlopun odotusta!

Maira ja pimpula 29+2
 
SiSa78: Onnea tyttölupauksesta! :heart: Ja tsemppiä verenpaineen kanssa, kurja homma mutta onneksi hoito yleensä puree.

Mango86: Mulla on vähän sama fiilis noiden neuvolakäyntien kanssa. : / Ja toi yöunien pätkiminen on tosi kurjaa!!

Maira: Toivottavasti ei oo mitään suurempia häikkiä siellä. Mulla tsekataan pissa vallan TK:ssa kerran kuussa (vien siis ihan PLV-näytteen), kun on ollu aikasemmin noita tulehduksia...no, nyt sieltä sit löyty sekaflooraa tms. Mut eipä nla-täti siihen mitään tuumannu. Hmph.

***

Joo, mulla oli tosiaan se lääkäri ja voi hyvää päivää... Ei tienny miten päin vauva mahassa on (merkkas kuitenkin PT neuvolakorttiin), sf-mitta näytti pudonneen keskikäyrältä alakäyrän alapuolelle (!) mut eipä lääkäri siihen mitään kommentoinu...paikat kiinni ja "sormelle suljettu" (puhu vähän hoono soomi :D ). Mut eipä siinä, kiitos ja hei, viikolla 36 uudestaan...toivottavasti ois eri lääkäri... : /

Ja ens viikolla "pääsen" sokerirasitukseen. Vähän hirvittää, kun yleensä on jo aamuyöllä sellainen nälkä, että pitää hakea banaani tms., niin nyt pitäis olla syömättä klo 22-8...iiiik... :(

Muuten vointi hyvä. LilliPutti pelästytti isänsä eilen, kun oikein työnsi jalkaaa/polvea/muuta luista uloketta... :D Kuulemma oikein alien. :D

Lisey ja LilliPutti 28+4
 
Heippa kaikille!

Nyt tulee pelkkää ) . ( Ja kopsaan kaikkiin seuraamiini keskusteluihin saman.

Tää mamma tuntee itsensä tosi onnelliseksi, hymyilyttää koko ajan. Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan meijän töpsykällä hyvin, hän oli syönyt hyvin ja kasvanut hyvin kun vastasi viikkoja 20+5, vaikka mulla viikkoja nyt 20+3. Ja saatiin varma poikalupaus. Oon salaa toivonu koko ajan poikaa ja ultraajan mukaan ihmeitä pitäs tapahtua jotta se ei poika olisi. Ruudulta näytti kuvaa pienen alakerrasta ja ei siitäkään paljoa epäselvyyksiä jääny, itsekin osasin katso.

Työnimi muuttui siis kertaheitolla.

Epa ja Jokke 20+3 :heart: (20+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Mango86
Lisey En tiiä ootko aikasemmin käyny sokerirasituksessa, mutta ei se mun mielestä ole niiiiin kamalaa mitä jengi toitottaa. Siinä sokerilitkussa on kuitenkin niin paljon energiaa, että mulla poisti nälän :) Mä pääsin nyt tällä kertaa myöskin heti petille pötköttämään, kun sanoin, että edellisellä kerralla meinas tulla huono olo.

Mulla edellisessä raskaudessa lääkäri teki mittavirheen tuossa puolivälin lääkärikäynnillä. Kylläkin ylöspäin ja jouduin sit sen takia sokerirasitukseen ja polille. Polilla lääkäri totes heti ku takin otin pois, että ei mulla mikään jättimaha ole, vaikka sen takia tulin. Et ehkä lisey sullakin oli mittavirhe tmv.

SiSa Mitä korkea verenpaine raskauden aikana tarkoittaa? Siis mitä ikävää voi seurata jos paineet liian korkeat?

Noista harjoittelijoista vielä... Eihän kukaan voi olla ammattilainen heti ja harjoitella pitää. Yleensä mä toimin auliisti koekaniinina :) Nyt vaan tässä raskaudessa on käyny tympäsemään kun on ollu yks harjoittelijalääkäri ja kaks ihan tuoretta terveydenhoitajaa. Tulee tosi luottavainen olo, kun rv 23 ei meinaa sydänäänet löytyä ja ohjekirjaa selaten tekee kaiken. Mullakaan viime nlakäynti rv 33, ei terkka osannut sanoa missä asennossa vauva oli.

Mulle on tullu yksi kipeä suonikohju :/ ihan tyhmää! Vauva liikuskelee tosi paljon ja välillä saan oikein kipeitä iskuja kylkiin. Nyt alkaa jo hetkittäin toivomaan syntymää :D
 
Mango86: Mulle ei oo tullu suonikohjuja, mutta jokaöisiä suonenvetoja kyllä...ja ummettaa aika tavalla, että peräpukamia saa pelätä... :$

Niin voi olla tosiaan mittavirhekin. Mä en vaan luota tähän ko lääkäriin tippaakaan... Aikanaan esikoiselta löysi "sivuäänen" sydämestä, minkä lastenlääkäri sitten totesi vääräksi diagnoosiksi. Sukulaiseni on nyt yli kolme vuotta ollut sairaslomalla lääkärin tekemän hoitovirheen takia. Ystäväni pieni lapsi meinasi ihan oikeasti kuolla (oli tunnista - puolestatoista kiinni, onneksi kerkesi leikkauspöydälle) tämän lääkärin virheellisen diagnoosin takia. Ja niin edelleen. :(

Eikä se kokemuskaan kaikkea takaa. Oma nla-tätini on eläkeikää lähestyvä ja mittaa silti mm. verenpaineen väärin. Tai siis mansetti on liian löysä ja liian alhaalla. : / Olen yrittänyt asiasta sanoa, mutta eipä täti ota kuuleviin korviinsa...

Mut joo, hyvä kuulla ettei sitä sokerirasitusta tarvitse hullunlailla pelätä. :)

Me saatiin eilen laitettua hoitopöytä jo paikoilleen. Ihanaa. :heart:

Lisey ja LilliPutti 29+0 (poks vain!)
 
heippa!

Täällä käyty tänään eka neuvolalääkärillä ja huonoja uutisia sen suhteen että töissä olisin loppuun asti. Kohdun kaula lyhentynyt, seuranta ultraan torstaina sen vuoksi ja sairaslomaa 18.12.11 asti.

Pissa ja verenpaineet ok, minulla 137/88, Sf mitta 24cm, ja vauvan liikkeet ++ ja syde 140. Painoa oli tullut 2,5kg :D hui! Eli muuten kaikki hyvin. :) Onneksi.

Täällä nimi päätetty. Kolme nimeä tulee ja se paljastetaan myös ristiäisissä. Paitsi siskoni joka on myös tuleva sylikummi tietää ja vanhemmat.

Huomasin muuten et tuol etusivulla on vielä väärä La eli muuttunut 19.3.2012

Epa ja Jokke 21+1 :heart:
 
Epa_88: LA korjattu. :) Tsemppiä, koitahan lepäillä että paikat pysyis kiinni. :hug:

Mä täällä vaan mietin tota mun pientä sf-mittaa... :( (rv 28 22cm) Tyhmä minä. Ei stressaaminen kuitenkaan tee hyvää vauvallekaan, argh... Ei vaan voi mitään, huolettaa heti kun jotain "normaalista poikkeevaa" on. On tää, ensin saa pelätä kun oli niitä hemmetin vuotoja alkuraskaudesta ja nyt sitten tämmöstä. Perhana. Kai se alkuvuoden km jätti jälkensä niin, että pelottaa kaikki. :(
Onneks on ens keskiviikkon neuvola, niin sitten taas tietää enemmän.

Lisey ja LilliPutti 29+4
 
Epa Hyvä että se nyt kuitenkin huomattiin jo.. :) Koitat ottaa levon kannalta.. :hug:

Lisey Mä tuossa just kattelin et multa ei olla edes sf mittaa otettu rv 24 jälkeen, jolloin se oli 21cm..Kyllä ne sitten neuvolasta laittaa polille jos tuntuu ettei se sf-mitta kasva, älä huoli siitä! :hug:

Mä kävin siellä neuvolassa ja proteiinit oli plussalla, seuraavana aamuna labra pissa ja siellä näky et olin kuiva.. :D No ei muutakun vettä vaan sit juomaan..
Muuten täällä on kaikki ok, neuvola olis vajaan parin viikon päästä taas, sit alkaakin käyntikerrat tihenee, varmaan 3 viikon välein nyt alkuunsa..Eli olis pitkälti aikaa enää siihenkää et tulee synnytystapa-arvio aika.. :D Äippäloman alkuunkin tasan kuukaus! :O Niin se aika vaan kuluu..

Maira ja pimpula 30+2
 
Täältä tulee omaa napaa (taas):
Siis mullahan oli neuvolalääkäri kovien supisteluiden vuoksi ja tulehdukset tms. tutkittiin labroilla eikä mitään löytynyt.Kävin torstaina tarkistusultrassa ja ainakaan tilanne ei ollut pahentunut. Silti kovat rasitukset kuten imurointi tai lenkit koirien kanssa kielletty, myös autolla ajo ja kyydissä olo koska "tärisyttää" kohtua. Mutta siis muuten ihan oman voinnin mukaan mennään. :)

Nyt on päässyt jo vähän rauhoittumaan kun "stressikin" ohitse. Täällä Rouviinnuttiin pe 11.11.11 n. klo 16.45. :heart:

Epa ja Jokke 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
Maira: Niinpä, äkkiä se aika vaan menee! :) Koitahan korjata kuivuutesi. :D

Epa_88: Oi, onnea avioitumisesta! :heart:

Täällä poksahti 30 viikkoa eilen. :O Niin se aika vaan menee.
Keskiviikkona ois neuvola ja sitten kuulee sokerirasituksen tulokset ym...
Tuntuu että vauva kieppuu tuolla masussa ihan miten sattuu. :) Välillä on tosi korkeella, että ihan huono hengittää. Välillä taas potkii alas, välillä sivuille. Sitten hikkailee monta kertaa päivässä, välillä hikka tuntuu ylhäällä ja välillä haaravälissä. :D

Uni on tosi ohutta. : / Tänä aamuna olin ihan valmis heräämään neljältä... :whistle:

Lisey ja LilliPutti 30+1
 
Mitäs tänne kuuluu? :)

Viime viikolla terkkari sai sitten sf-mitaksi 32cm. :O Että mukamas ois 10cm tullu kahdessa viikossa lisää mittaa. :LOL: Ei varmaan ihan nyt pidä kutiaan nää mittaamiset...että alakäyrän alapuolelta hypättiin yläkäyrän yläpuolelle. :D
Mutta perätilassa pieni istuksii. : / Toivottavasti nyt vielä kiepahtaisi ympäri... Oon kuullut liikaa näistä kivuliaista käännösyrityksistä. Eikä kyllä perätilasynnytyskään kivalta tunnu, sektiokin pelottaa kun ei ole ikinä missään leikkauksessa ollut...
No, onneksi tässä on vielä viikkoja aikaa, murehditaan sitä myöhemmin.
Ihan kohta alkaa talviloma ja sit siitä suoraan äippälomalle! :cool:

Lisey ja LilliPutti 31+1
 
Varmaan toi perätila vaikuttaa aika paljon siihen sf-mittaan Lisey, ja älä huoli, ehtii tuo vielä kääntyä.. :) Moneen otteeseen..Mulla esikoinen oli rt koko raskausajan, kunnes päätti rv34 kääntyä pt:hen ja ei muuta kun äitipolille seurantaan, onneks kuitenkin rv36 tajus vielä kääntyä takas, muuten olis menny kääntöyritykseen..Et eiköhän se teidänkin pakkaus vielä muljahda siellä.. :)

Mä täällä kärvistelin viikonlopun supistusten kourissa..Oli perjantaina isännän kanssa kränää ja tuli istuttua autossa viikonloppuna 600km eikä ne ollut laisinkaan hyvä yhdistelmä.. : / Mut onneks se olo sit kotona nopeasti tasaantui..

Mut ei tänne erikoisempaa, tuun vaikka huomenna jorisee lisää kun oon käynyt neuvolassa, ootan innolla sf-mittaa kun sitä ei ole katottu rv24 jälkeen.. :D Mahan ympärysmitta mulla on ainakin vaan pienentynyt, hassu homma sinällään.. :p

Mutta mukavaa maanantaita kaikille! :)

Maira ja pimpula 31+6
 
Terve vaan!

Lisey mulla edellisessä raskaudessa kans mitattiin tollanen hyppäys. Sain lähetteen äitipolille, jossa todettiin mittavirheeksi. Ultrasivat siellä ja kaikki oli kunnossa. Oliko sulla mittaaja sama ja asento sama?

Maira mun ahkera huutonetin ja muiden nettikirppisten seurailu tuotti tulosta ja sain ihan hyväkuntoiset Double Swingit kopalla hintaan 80€, jeee! Ihan vielä ei tosiaan sun vauvan soisi syntyvän. Epahan on autoilukiellossa, nii ehkä se autoilu vielä oikein äryttää kohtua supistelemaan.

Tänään oli lääkärineuvola ja paska maku jäi taas suuhun. Sf-mitta oli rv32+ ollut 29 ja nyt 35+ oli 29,3. Mua on huolettanut vauvan koko jo rakenneultrasta alkaen, kun silloin vastasi 5pvää pienempää kun nt-ultrassa vastasi päivää isompaa, kuin viikot. Normaalia toki, mutta odottavan äidin mieli on huolia täynnä :) Lääkärin vastaus tähän oli vaan, että esikoinenkin pieni joten tämäkin on sf-mitan mukaan pieni vauva. Mä vaan olen luullut, ettei se sf-mitta kerro suoraan vauvan koosta... Niin ja vauva ei ole laskeutunut. Vieläkään ei ole yhtään merkintää vauvan tarjonnasta. Lääkäri ei kysynyt onko mulla kysyttävää, tunkee nlakorttia vaan käteen, kun yritän epätoivosesti kysellä mieltä askarruttavia asioita.

Mango ja ilmeisesti pikkuinen vauva 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
Maira: Suosittelen autoilun välttämistä jos suppareita, mulle sanottiin sekä neuvolassa, että ultrassa että ei se turha autoilu ainakaan pidä supistuksia poissa. Eli sain vähän niinku autoilu kiellon tai ainakin "turhat" kauppareissut yms. pois. Meillä onneksi mies käynyt ihan mielellään kaupassa :)

Epa ja Jokke 23+0 *POKS* :heart:

Ps. Kuinka nää viikot nyt näin äkkiä meneekin!
 
No johan täälläkin porukka on heränny :D

Maira: muistelen et joltain autoilu oli kielletty kun tärinä kuulemma laukaisee supistuksia... toivotaan että asettuvvat.

SF-mitasta minä en usko et se kertoo juuri mitään kakkoselta mittaja sai 29-viikolla 29 cm ja siihen se sitten pysähty 40 viikolla mitta oli 32 cm ja tytöllä kuitenkin kokoa 3600 52 cm ja nyt mennään sitten ihan yläkäyrillä mitassa. no mulla on seuraava ultra 32- viikolla. Viime viikolla kävi käry sokerirasituksessa ja nyt kotona sitten seurailen sokereita ja melkeinpä enemmän huolestuttaa sokereiden alhaisuus 3.6- ennen ruokaa mutta tässä totutellaan uusiin ruokarytmeihin ja tottumuksiin. Kaikki napostelu on jääny mut viidesti pitäisi yrittää jotain pikkasen syödä.

Lisey toivottavasti murunen kääntyy oikein päin.

Pikku-ukko potkii taas virtsarakkoon ja oikein makoisalta tuntuu...

minnarun&rinssi 24+5
 
Maira: Niin varmasti pt vaikuttaa, tosin lääkärin mukaan vauva oli jo silloin 22cm-mittauksessa pt:ssa... : / Tiedä sitten. Mitäs sun sf näytti? :)

Mango86: Eri mittaaja oli, eikä puhettakaan mistään ultrauksista tms. No, katsotaan mitä se ens kerralla on. Varmasti kaikki sulla ok. :hug: Kummallisia noi lääkärit kyllä. ;)

Minnarun: Kurja toi sokerihomma. :hug:

Vauva kyllä vääntyilee mahassa miten sattuu, välillä selvästi poikittain mutta ympäri ei mene. Itsepäinen. :D Onhan tässä tosiaan aikaa, ja onneksi kuulee noita lohduttavia tarinoita miten pieni on kääntynyt vielä rv 35-37 oikeaan asentoon ihan itsekseen. Olis kyllä niin hyvä... mua pelottaa sekä pt-synnytys että sektio niin paljon. : / Kun esikoinen tuli ihan normaalisti ja silti repesin makeasti, niin mites pt:ssa olevan kanssa...ja onhan siinä kaikenlaisia muitakin riskejä... Ja sitten sektio hirvittää, kun ei ole ikinä mitään leikattu ja kuitenkin aika iso leikkaus tuo...

No, mä yritän olla miettimättä moisia. :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille ja voikaa hyvin. :heart:

Lisey ja LilliPutti 31+4
 
^Perätilassa meilläkin ollaan..Sf mitta oli muistaakseni 29cm..

Kävin samalla reissulla synnärillä kun th säikähti et mulla olis kohtutulehdus kun kohtu aristaa niin paljon, mut onneks kyse on vaan kovista kasvukivuista yms..
Painoarvio vauvalla 1900g ja lääkäri nauro ettei enää tasasemmin käyrällä vois kasvaa.. :)

Älä Lisey oikeasti sitä perätilaa vielä murehdi, kyllä se ehtii kääntymään tai se käännetään.. Annetaan ajan vaan kulua.. :)

Maira ja pimpula 32+2
 
Tuolla joulukuisissa on useammalla vauvat kääntyilleet perätilaan ja takaisin raivotarjontaan vielä tässä loppumetreillä. JOten Lisey toivotaan, että sullakin kiepahtaa itsekseen oikeaan asentoon vauva.

Kun pahimmasta ärsytyksestä selvisin ja luin mm. Minnarunin viestin on huoli täällä hävinnyt. Monilla pysähtyy kuulemma sf-mitan kasvu, varsinkin meillä pitkillä. Ja kun eri mittaaja, kuin edellisellä kerralla ei tulos ole edes kovin luotettava...

Mun pitää mennä uudestaan sokerirasitukseen, kun kovasti on viimeaikoina janottanut. Edellisen rasituksen pääsin läpi rimaa hipoen, niin terkan mielestä parempi käydä stekkaamassa arvot.

Tähän asti mä olen nukkunut kohtalaisen hyvin vaan enää ei tahdo mukavaa asentoa löytyä. Häntäluuhunkin särkee toden teolla.
 
Maira: Keskikäyrävauva siellä. :D Onneks ei sentäs mitään kohtutulehduksia ollu! Hui kauhistus.

Mango86: Lohdullista kuulla, toivotaan siis parasta. :) Toivotaan ettei sun sokereissa olis häikkää. :hug:

Neuvolakuulumisia täältä. Perätilassa vauveli tosiaan köllöttää edelleen, ja laskeutunutkin on terkan mukaan jonkun verran - sf-mitta sama 32cm. Muuten kaikki ok, verenpaine jees ja hemoglobiini 129. Seuraavan kerran menenkin neuvolaan vasta rv 35 :O ja sitten onkin lääkäri samalla. Katsotaan ultralla vauvan tarjonta yms.

Jotta semmosta. Viime yö meni IHAN harakoille, heräilin tunnin välein. : / En tajua miksi. Ärsyttävää.

Lisey ja LilliPutti 32+1
 

Yhteistyössä