+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

^No en kyllä jäis enää arpoo tollasen yön jälkeen..Parempi se on käydä tarkistaa! :hug:

Lisey Kaunis on viiva, nyt vaan odotellaan ja toivotaan parasta.. :hug:

JiiMii No eipä kuulosta hääviltä sunkaan olos.. :( Tsemppiä! :hug:

(.) ei mainittavaa, päivät matelee.. :D
Tai kävin mä viime viikolla ekassa neuvolassa jo kun piti se lähete äitipolille laittaa ultraan, leukkarit pissassa koholla ja tässä justiinsa pitäis lähtee näytettä labraan viemään..Ultratakkin th vähän kokeili, mut eipä siellä vielä näkynyt muuta kuin pieni möykky ja laajentunut kohtu.. :) Mut parempi sekin kun ei mitään! :D Nyt vaan odotellaan aikaa äitipolille malttamattomana.. :D

Maira ja kirppu 5+6
 
Heips pitkästä aikaa!

Kylläpäs tänne oli tullut kuulumisia! :) Kiva, kun ootte jaksaneet pitää keskustelua yllä. :)

Toivon kaikille tsemppiä odotuksiin! Niin monet tällä hetkellä kamppailevat omilla tahoillaan raskauksissaan, niin minäkin.

Viime viikolla mulla oli lääkärineuvola ja hän pisti mut nyt sairaslomalle äitiysloman alkuun asti.. eli oon nyt ollut huhtikuun lopusta asti sairaslomalla. Pakko se on ollut, kun on ihan turvallisuus riski hoitaa muiden lapsia ja varsinkin ulkoilla jos ei pääse tarvittaessa lapsen perään juoksemaan ja kaikki kumartelemiset ja nostelut tuotti tuskaa. Mutta tällä kertaa myös lääkäri pisti mut tutkimuksiin raskausmyrkytys epäilyksen takia.

Mulla oli proteiinit plussalla sekä noi järkyttävät pääsäryt ja pahoinvoinnit päivittäin. Ainoa, mikä oli hyvä, oli verenpaine. Käväsin sairaalassa ja mulle sattui olemaan todella ihana naislääkäri. Hän kuunteli mua ja selitti mulle ymmärretysti asiat. Hän pisti mut seurantaan loppuraskauden ajaksi ja käski levätä mahdollisimman paljon. Hän sanoi, että yritetään päästä rv 37 saakka ja sitten voisi jo ajatella käynnistyspäivää, mutta tietenkin edetään voinnin mukaan.

Tämä lääkäri antoi meille pienen yllätyksenkin. Ultrattaessa hän kysyi tiedetäänkö me vauvan sukupuolta. Sanoin ettei tiedetä.. mies ei halua tietää ja mulla on tyttöfiilis, mutta ei ole väliä, kunhan olisi terve vauva. Hän nappas kuvan sukupuolesta, pisti sen kirjekuoreeseen ja sinetöi sen. Antoi mulle ja sanoi, että tässä vähän piristystä.. saatte yhdessä kotona päättää aukastaanko kuori ja katsotaan vai otetaanko synnärille mukaan ja kun vauva on syntynyt aukastaan ja katsotaan näkyikö sukupuoli tarkasti kuvasta.

Vielä on kirjekuori pysynyt kiinni.. kyllä vähän kiinnostaisi aukasta, mutta emme ole vielä tehneet mitään päätöstä. :)

Vauva vastasi kooltaan viikkoja, painoarvio oli 1680g ja tukka siellä jo helmusi lapsivedessä.. :D Saas nähdä kuinka pitkä tukka tuolla vauvalla oikein on syntyessään.

Nyt vain lepoa kehiin ja reseptiksi tuli myös, että pitää pitää verensokeria koko ajan seurannassa ja ei saa tuntiakaan jättää syömättä.. sillä mun verensokeri laskee heti 2,5- 2,9 jos en ole tuntiin syönnyt. En uskalla edes ajatella mitä tuo syöminen tekee kropalleni. Iiks.

Oikein ihanaa odotusta kaikille ja toivotaan, että nämä ikävät asiat, jotka meitä nyt kummittelee häipyisivät pois ja saataisiin nauttia tästä raskaudesta täysin sydämin!

Manzu rv30+3
 
Lisley: Tervetuloa tälle puolelle :heart: Ei me päästetä sua enää kuumeilijoihin takas :)

Manzu: Mä en malttaisi olla avaamatta kirjekuorta :D Kurkkaisin ihan salaa vaan ja unohtaisin koko jutun ;)



ÄLLÖVAROITUS:

Kävin eilen taas sairaalassa. Heräsin siihen, että verta tulee housuihin ja reisille. Samoin kävi suihkussa ja pöntöllä käydessä. Kävin näytillä ja kohdunsuulla oli iso hematooma ja verihyytymä irtosikin tutkimuksessa. ja vuodotkin helpottui. 4 kertaa ultrasivat ja epäilivät, että istukka olisi vanhassa sektioarvessa kiinni. Edelleen siis etinen istukka.

Vauvan painoarvio eilen 865g rv 25+0.



Huldis ja pikkusisko 25+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Talvicci: Kiitos. :heart: Voi että, ihania potkuja. :)

JiiMii82: Totta, menkathan mulla ois just tolla viikolla ollut...että voihan se olla sitäkin. :confused: Kurjia tommoset kivut... Parasetamoli on ainakin ok lääke, sen mäkin tiedän. :)

Kristen: Niin, sinähän tiedätkin omasta kokemuksesta miten raastavia nuo vuodot ovat...ja sulla oli vielä useempaan kertaan. :( Argh. Hurjan kuulosia supistuksia, itse ehkä lähtisin näytille? :hug:

Maira: Me mennään kyllä niin samoissa. :) Onko sulla paljonkin oireita jo? Niin teillä on ultra neuvolassa? Onpa ihana homma jos näin. :) Meillä joutuu lähteen toiseen kaupunkiin ultraan...ellei yksityiselle mene. : /

Manzu: En tiennytkään että tukka näkyy ultrassa. :) Vitsi, minä en ainakaan malttaisi olla kurkkaamatta kuoreen...se pitäisi polttaa tai jotain... :D

Huldasharks: On sullakin ollut rankka raskaus noiden vuotojen kanssa. :( :hug: Onko sulla ollut kuinka aikaisin noita vuotoja? Istukasta siis johtuvat vai? Kurjaa kummiskin. Kiitos tervetulotoivotuksista, toivotaan että täällä naputtelen seurananne aina tammikuulle. :heart:

***

Täällä siis 5+1 (kai) ja testifriikki testasi taaaaaas aamulla. :ashamed: Tällä kertaa Apteekin omalla ja en tiedä kuuluuko sen käyttäytyä noin...kun siis se kontrolliviiva oli tosi tosi haalea ja testiviiva ihan kamalan tumma. :D Että niinkun semmoinen "haamu väärinpäin" :LOL:

Oireita ei hirveämmin ole...tissit (nännit) on tosi kipeet, se on ainoa selvä oire. Iho on ihmeen hyvässä kunnossa, aikaisemmin se on kukkinut kunnolla jo tässä vaiheessa... Pahoinvointia ei ole, väsymystä kyllä se verran että huomaa itsekin ettei kaikki ole "normaalisti". ;) Turvotusta on ihmeen vähän, mutta uusi oire (minulle) on huimaus...siis sitä oli jo ennen plussaa. Koskaan ei ole aikaisemmin ollut! Verenpaine kuitenkin ok.

Edelleen juuri ja juuri havaittavissa olevaa rusehtavaa tuherrusta tulee valkkarin joukossa, mutta en ole siitä huolissani. :)

Mukavaa viikonalkua, voikaa paksusti!

 
^ Joo meillä on tossa ultra kun siinä samassa huoneessa on myös läärikäynnit yms. :) Ihan kiva, sillä täällä joka lääkärikäynnillä ultrataankin ja thkin mielellään ultraan tarttuu. Tarkempia juttuja varten meilläkin pitää sit lähtee keskussairaalalle tonne isoon kaupunkiin reilun 30km päähän.

Oireita ei juuri ole, ellottaa välillä tai oikeestaa nyt on ollu enemmän parin päivän aikana heikotusta ja sit tuota huimausta, siinäpä ne.. :) Viikonloppuna huomasin kun aivastin että se sattuu.. :D Samoiten jos oikein reuhkaa ja tekee nopeita kierto tai nousuliikkeita, heti tulee repäisykipuja. Mut muuten olo on ihan normaali.

Koita tosiaan ottaa vaan lunkisti, eiköhän se pieni siellä sitkeesti mukana pysy! :heart: :hug:
 
Huldasharks: On sullakin ollut rankka raskaus noiden vuotojen kanssa. :( :hug: Onko sulla ollut kuinka aikaisin noita vuotoja? Istukasta siis johtuvat vai? Kurjaa kummiskin. Kiitos tervetulotoivotuksista, toivotaan että täällä naputtelen seurananne aina tammikuulle. :heart:
Rv 23 alkoi vuodot yhtäkkiä. Sitä ennen ei mitään. Juu istukasta. Täydellinen etisistukka, ei siis mikään reunalla keikkuva....
 
Kristen kyllä mä lähtisin sinuna jo nyt näytille jos noin on supistuksia tullu!se lepoki on lapsen parhaaksi,vaikka se itellä tympäseeki ja osastolla lepo helpompaa ku kaikki hoidetaan puolesta eikä siellä paljon muuta tekemistä ole ku levätä...ei ne "turhaan" sinne osastolle ota,jos katsovat parhaaksi että niitä on seurattava niin sit...mut tee niinkuin parhaaksi koet ja jos olet kotona niin vältä kaikkee touhuamista =)

Manzu aika kiva ett laitto kirjekuoreen tuon kuvan,itse en kyl pystyis olemaan katsomatta=P toisaalta hieman outoo et jos vanhemmat sanoo et ei haluu tietää niin sit se kiusaus on olemassa...

Kiitos tsempeistä=) tänään olen jo iloinen koska kivut on vähäiset,ainaki levossa!olen saanu laitettua pyykkejä kaappiin ja hieman siivottuakin,mut pitää yrittää muistaa levätä et ei taas pahene =)
 
Hellurei tyttöset. Tänään oli äitipoli ja tätä mammaa alkoi ihan jo jännittämään, joten vöyhkään nyt ensin omaa itseäni :D

Kävin siis sillon maanantaina lopun viimein näytillä. Supistukset eivät onneksi kummosia ollut saanut aikaan, mutta pari tuntia meni tippaletkun päässä, jotta pahimmat supistukset saatiin laantumaan. Sen jälkeen onkin ollut jo helpompaa.
Tänään käynti äitipolilla ja tästä lähin siellä käynti 2vko:n välein :O Eli mulla on joka viikko jotain vauvaan liittyvää, kun kuulemma neuvolakin on nyt 2 vko:n välein :D Onneksi sattuu edes joka toinen viikko toinen ja joka toinen toinen...
Lapsivettä oli normaalisti, vauvan painoarvio oli 2kg, ja oli ihan yläkäyrällä, ei kuitenkaan onneksi vielä yli. Sanoi kuitenkin tosta lapsivedestä, että ei ainakaan minkäänlaista viitettä reiluun lapsiveteen (joka vois viitata korkeisiin verensokereihin, jotka taasen kasvattaa lasta ) että mulle jäi se käsitys, että määrä on vielä normaali, mutta lähempänä sitä vähäistä kuin reilua. Vielä kun on noin usein noi kontrollikäynnit koko loppuraskauden.

Ja se mikä mua alkoi jännittämään on se, että tämä lääkäri (oli joku eri kuin yleensä ) oli sitä mieltä, että tämä vauva syntyy lähempänä heinäkuun alkua kuin loppua, jossain lykyssä jo heinäkuun alussa! Eli silloin tässä ei olisi enää kuin 1kk odotettavana! Ja todennäköisesti joutuisin siihen lapsivesi punktioon. Mä vihaan neuloja, tipassakin menin kuulemma ihan kalpeeks, kun täti alkoi sitä pistämään. Mä varmaan pyörryn kun meen punktiopöydälle :D Aijai ja oivoi jo valmiiksi.

Sitten tämä ihana lääkäri kirjoitti mukaan myös panacod reseptin, että voin pahimpina iltoina ottaa :heart:

Mitäs sitä muilla sitten olikaan :popcorn:

Manzulle rattoisaa sairaslomaa :) Mäkään en kyllä malttais olla avaamatta sitä kuorta, pitäisin tiedon sitten itselläni jos mies ei haluais tietää :D

Liseylle pidetään edelleen peukut koholla, että kyse on harmittomasta tuhruttelusta :heart:

Huldasharks voi kurja kun suakin noin koetellaan :( Saisi vuodot jättää rauhaan, niin ei tarvitsisi ns. kusi sukassa kulkea joka paikassa, koska tulee seuraava lähtö sairaalaan :(

Kristen + Tirpana 30+3
 
Kylläpä täällä on tapahtunu...

Manzule tsemppiä lepäilyyn :hug: Onneks sulla on jo noinki kivasti viikkoja kuitenki jos tilanne yllättäen pahentuis... Ihana ultraaja ollu teillä! Mä varmaan saattasin kurkata kans sinne kuoreen :D Liimaa sitten se kuori takasin kiinni niin mies ei tiedä et sä tiedät :LOL: Tosiaan jännä miten hiuksetki voi näkyä ultrassa!

Kristen
Huisia jos sulla ei ole enää ku kuukausi jälellä! Kiva että seuraavat nyt tarkemmin niin ei tartte yksin miettiä ja panikoijja asioita.

Lisey
No mut haamu väärinpäinhän on hyvä juttu! Ainaki hormonia on :D Toivotaan että tuo vuoto loppuu ja pysyy poissa...

Huldikselle kans :hug: Kurjaa olla koko ajan varuillaan...


En enää muista mitä piti kirjotella... No ei varmaan ollu mitään kovin ihmeellistä... :D
Perjantaina haetaan naperoille vaunut, olishan ne kerenny myöhemminki mutta onpa seki asia pois alta. Löysin emmaljungan twin city crossit, tosi hyvässä kunnossa ja hintaki oli musta edullinen niin päätettiin että ne ostetaan :)

Talvicci ja Torsti rv.22+5 :heart:
 
Talvicci: Ihania hankintoja. :heart:

Kristen: Ohhoh! :O No, onneksi olet oikein kunnon seurannassa nyt. Jännää, voi vitsi...ei enää kauan! :heart:

Maira: :hug:

JiiMii82: Toivottavasti kivut on pysyneet poissa. :hug:

Huldasharks: Toivon että siellä on kaikki hyvin... :hug:

***

Täällä tuli sitten pienen lemmiskelyhetken jälkeen jälleen loiskaus rusehtavan punertavaa vuotoa, jotenka nyt iski oikeasti selibaatti päälle. :| Mutta toki, mitä vain jos pieni pysyy mukana... Ainakin viivat ovat edelleen tiukasti tummina tikuissa (jooooo, tiedetään että täytyy olla vähän hullu tällä raskaustestimäärällä... :rolleyes: ) eikä kipuja tms. ole edelleenkään. Tosin, ei kyllä paljon oireitakaan. :confused: Noh, ei auta kuin odotella.

Neuvolantäti tuleekin töihin vasta ensi viikolla. Koitan saada puhelimitse lähetettä esim. naistentautien polille, jos siellä ultraisivat että mikä siellä vuotaa ja onko pieni edes oikeassa paikassa. : /

Niin epätodellinen olo edelleen...inhottavaa, kun ei uskalla ollenkaan iloita. :( No, olen koittanut lepäillä vain, syödä hyvin (kun kerran ruoka maistuu eikä mikään kuvota) ja olla kuin Ellun kana. :)

Lisey ja Lilliputti 5+5 (?)
 
Lisey Pidetään peukkuja tuolla haaveilu puolellakin siulle!!! Toivottavasti se tirpana nyt vaan vähän pelottelee äippää ja kestää sit loppuun saakka kyydissä!! :heart:

Niin, kiitoksia kaikille vastanneille! Aloitin nyt sen vehnänalkioöljyn lipittämisen! Ihan siis öljyn muodossa, eikä se ees oo pahaa! :D Jännä nähdä saako sitä siirtyä sitten juhannuksen tienoilla tänne teidän seuraan vai jatkuuko piinailut ja haaveilut! =) Se vaan vähän harmittaa ku en ehtiny alottaa sitä ku vasta kp6! Mut sormet ja varpaat ristissä et auttaa! :D

Ja sori taas et tulin tänne huutelemaan, mut ihana lukee välillä näitä jo raskaana olevienki turinoita! :ashamed: :D

~Ansku kp11 yk6~
 
Kristen aika siis lähenee:heart:,voi kunpa itelläki menis nopeeta.....mut kohtapa sitä huomaa et ollaan jo yli rv30 jne. eli kyl tää aika nopeeta menee...

Lisey ihan normaalia että tuossa vaiheessa sitä sit vaikka testailee et onhan kaveri viel mukana,ku muuten ei oikeen voi tietää ;) joten en minä ainakaan hulluna pidä tuolla testausmäärällä..Oletko soittanu neuvolaan,saitko polille aikaa?ja eiks sulla ennenki keskenmeno/-ja? niin eikös silloin pääse varhaisultraan ihan maksutta?:confused:

(.) Eipä ole lääkkeitä nyt enää niin tarvinu syödä,suunnilleen yhen 1g paratabsin olen pvn aikana syöny.Viimeksi otin ma-ti vai oliko ti-ke yönä 2panacodia,heräsin yöllä 2.00selkäsärkyihin ja kävin nappaan noi ja sit heräsin puolen tunnin päästä aivan tajuttomaan närästykseen!!!äkkiä kävin nappaan rennien ja vettä naamaa,tuntu et ei happia saa,soitin sit vartin päästä päivystykseen et mitä tehä,sano et johtunee just noista panacodeista et niiden kans pitää juoda hyvin nestettä,no otin viel yhen rennien ja 0,5l vettä ja puol tuntia tuon jälkeen helpotti ja pääsin nukkuun.Oli kyl ihan hirveet poltot,huh..Mut nyt ei selkäkipuja siis juurikaan ole =) et jos otatte panacodia niin ottakaa se runsaan vesimäärän kanssa!!!!

Huomenna tää lähtee kampaamoon,tili kyl tuli ja meni mut haluan hieman hemmotella!en tiedä viel mitä teen,väri+leikkaus kylläki on ku saan nyt alennuksella.nyt on ollu pitkän aikaa musta/punanen mut ku juurikasvu on vaaleeta ja en käy usein niin mietin et pitäiskö hieman vaalentaa tai laittaa raitaa..taidan antaa vapaat kädet :D
ja sit käydään katsomassa yhtä asuntoa mikä tuli myyntiin,mies sai nimittäin pe töistä uutisia;vakkaripaikka:flower:,joten nyt uskaltaa ottaa/saadaan asuntolaina joten voidaan omaa katsella =) on tuota odotettukin jo puoli vuotta! keskiviikkona olis sit sokerirasitustesti =P joka pvlle jotain nyt alkuviikosta =)
Äiti kävi siivoamas tänään:heart:,kävi perjantaina peseen ikkunat ja nyt kävi muuten lähinnä keittiötä ehti pestä..
Flunssaa pukkaa päälle:snotty: toissayönä heräsin nielukipuun ja eilen+tänään ollu sellanen veto pois olo,mut ei nosta kuumetta.särkylääkettä on pakko ottaa ku päätä ja muutenki jomottaa ja en jaksa kärsiä,yleensä olen ilman lääkkeitä et nostais sen kuumeen ja se tappais pöpöt mut nyt en jaksa.Poikaki eilen valitteli kurkkua ja nyt oli korvaki kipeenä,meni isälleen tänään joten käyttää sit lääkäris jos tarvii...
 
Lisey Toi vuoto voi johtua ihan kuivista / verestävistä limakalvoista, eikä se vuoto siis välttämättä tule edes kohdusta, tai sen suulta vaan jostain sieltä ympäriltä. Mutta säikäyttäähän tuo aina, edelleen on aika tuoreessa muistikuvassa oman raskauden alkutaival... Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki olisi pikkuisella hyvin ja antaisivat nuo vuodot sinullekin viimein rauhan :hug:

Ansku käy vaan huutelemassa, täällä on ajoittain niin hiljaista, ettei haittaa vaikka kaikki piinailupuolelta käytte huutelemassa :D

JiiMiitäkin nää vaivat vaan piinaa :( Toivottavasti edes hetken helpottaisi ennen loppua, ettei raskausajasta jäisi mieleen vaan kipua ja särkyä :hug: onneksi teillä on kuitenkin paljon hyviäkin asioita ja onnittelut miehelle vakipaikasta, ne on nykyään aika kiven alla :flower:

(.)Neuvolakäynti jälleen takana :) Laitan sulkuihin edelliset, niin helpompi verrata :D

rv 31+3 (29+5)
rr 118/72 (126/72)
hb 108 (112)
Kohdun korkeus 34/108 (32/107)
tarjonta rt
liikkeet +
syke ++
pissa -/- (-/-)
paino 81 (81,5)

Jee, mä olen laihtunut :D Edellisellä viikolla ä.polilla paino oli huimat 82,4!! Oliskohan turvotus vähän hävinnyt jonnekin? :)
Neuvolatäti ihmetteli myös, miksi on niin usein seurantaa ä.polilla ja sanoi tosta lapsivedestä, että ei sitä ainakaan liikaa ole, kun katto niitä epikriisejä noilta pivystyskäynneiltä. Joten josko ne sitten sen takia seuraisivat?
Vauvan maailmassa siis tällä hetkellä kaikki hyvin, mitä nyt hb on taas lasku suunnassa, mutta toiv. ei nyt kamalasti laskisi.

Muuten kyllä ärsyttää ihan olan takaa, ärsytyskynnys tullut vissiin täyteen :D Mein alakerran naapuri soittaa musiikkia yötä päivää kelloon ja päivään katsomatta niin, että se kuulostaa meille siltä kun joku soittais sitä makkarissa!! Mä oon niin täynnä tota jyskytystä, tai paremminkin musisointia kun koskaan täällä ei ole hiljasta ja viime yönäkään en saanut nukuttua kun alakerta kuunteli vähän katri helenaa, yötä ja muuta iskelmää! Lisäks poika on ruvennut höpöttämään, että ei pelätä enkeliä, ei pelätä enkeliä ja nukahtaminen venyy jopa yli yhteentoista ja sen myötä koko yö on yhtä hulinaa. Viime yönä mä nukuin huimat vajaa 3h ja poika ehkä sen 5 :(
Ja arvatkaa mikä sota siitä sytty, kun mies unohti, että mulla oli tänään toi neuvola ja jouduin sitten aamulla herättää pojan mukaan kun viimein se oli rauhottunu nukkumaan :D Varsinkin kun oli muistuttanut viimeset kolme päivää, mutta silti se unohti ja sopi vievänsä siskonsa samalla kyydillä kaupunkiin niin että mun ei auttanut kun tyytyä kohtaloon. Sitten se idiootti kehtaa vielä sanoa, että mun olis pitänyt muistuttaa :kieh: Mistä helvetistä mä voin tietää, koska herralla on sellanen aika, että mun asiat menis perille saakka?? Pitääkö mun alkaa tunnin välein viikkoa ennen alkaa muistuttamaan, jos on jotain tärkeetä??

Voi mur, lyhyet yöunet, jatkuva jump jump jump ja raskaus ei näköjään sovi yhteen :D

Onneks on sentään lämmin, paitsi että kun me ei taas tänään päästä pihalle ennen kun mies tulee töistä ja mein talo on kuin sauna.

Ihanaa kesäkuuta tyttöset :heart:

Kristen + tirpana 31+3
 
Lisey oletko saanut varmuutta onko pikkuinen vielä kyydissä, toivottavasti kaikki on hyvin!!

JiiMii pikaista paranemista, meidän perheessä myös ollut viime viikosta kevätflunssaa, tosi raskasta ollla, kun ilmat lämpenee ja henki ei meinaa kulkea, kun on niin tukkonen olo! Ja onnea miehen vakipaikasta!!

Ansku kiva kun käyt kurkkaamassa ja kommentoimassa, meidän pinossa on tosiaan välillä aika hiljasta muuten. Ja tervetuloa pikapuolin ihan tänne pinoon mukaan! ;)

Kristen kivoja neuvolakuulumisia! :) Mulla myös toi ärsytyskynnys ihan tosi alhaalla tällä hetkellä, tulee myös nukuttua liian lyhyitä yöunia ja päikkäreitäkään ei mukamas ole kerinnyt nukkua ja koko ajan on pinna ihan kireellä! Ja tää kuumuus ei yhtään helpota oloa, vaikka ei varmaan sais valittaa, kun on kerrankin lämmintä. Mua ei huvita mikään ja kyrsii kun ei jaksa tehdä mitään, ihan saamaton olo!

Omaa napaa vielä lisää... olen ollu jo pari viikkoa sairaslomalla supistusten takia ja saikku loppuisi ens maanantaina, jolloin on 2 viikkoa äitiysloman alkuun. Eilen oli neuvola (taas ihan turha käynti, tai no, mittas se Hb:n joka oli nyt nousussa, kun ite aloitin rautakuurin) ja sanoin terkalle, että en kyllä pysty enää menee töihin, kun pelkkä kävely aiheuttaa supistuksia ja olo on muutenkin tosi tuskanen. Terkka antoi maanantaille lääkäriajan ja sanoi, että koska keskussairaalasta on jo kirjoitettu sairaslomaa, niin neuvolalääkäri voi jatkaa sitä automaattisesti kahdella viikolla eli siihen saakka, että äippäloma alkaa. Eli mun ei enää tarvii mennä töihin, ihanaa!!

skorpioni ja masu-nasu 32+1
 
Kristen eiks se mene niin et ku nainen on raskaana niin miehelleki tulee niitä oireita ;) et jospa miehelläsi olisi nyt tämä mistä minäkin tällä hetkellä kärsin eli jos mun pää ei olis hartioiden välissä niin olisin varmasti sen johonki jo jättäny!!!
äitini käväs taas eilen aamupvllä ja laittoi vessan lavuaariin putkimiestä,sanoi et huiluta vettä(olikohan nyt??)parin tunnin päästä:whistle:tää muisti illalla 7aikaan,ja samaten se pesas sillo ma liesituulettimen suodattimen ja vei parvekkeelle kuivumaan et nostan sit illalla takas paikoilleen,muistin sen eilen illalla...alkaa olla välillä ärsyttävää,kohta pitää alkaa liimailla muistilappuja pitkin kämppää:stick:...
Et ymmärrän sua että varmasti ärsyttää!!Itse alan miestä muistutteleen yleensä pari pv ennen just tuollaisista ku tiedän et ei varmaan muistais,joten ehkä olis hyvä seuraavalla kerralla ;) MUTTA ei mies voi sanoa sulle että mikset muistuttanut,se olisi oikeasti miehen tehtävä muistaa,olisi laittanut muistutuksen vaik puhelimeen ;D

Liseyn kuulumisia odottelen minäkin........??

Skorpioni voisin sanoa että hyvää lomaa sinulle =)
 
Moikka kaikki :heart:

Minähän soittelin neuvolaan ja kerroin tilanteen. Terkkari sitten pyysi tulemaan käymään, kun "lähetettä varten pitää varata aika, ei sitä voi vain kesken päivän tai puhelimessa alkaa kirjoittamaan". :confused: No, minä kävi normaalilla ekalla neuvolakäynnillä ja sitten terkkari laittoi lähetteen ä-polille...nyt odotellaan sitten aikaa saapuvaksi postitse... : / Eli mitään varmuutta ei vieläkään ole. Ärsyttää, kun joku tuttu oli saanut puhelimitse lähetteen, ja toinen oli saanut lähetteen ja saanut ITSE soittaa seuraavana päivänä aikaa...vaan niin minä joudun odottamaan että posti tuo tietoa... :headwall:

Eilen ei näkynyt minkäänlaista tuhrua. :) Mutta edeltävinä päivinä sitä on tullut, ihan tosi vähäsen ja ihan haaleaa rusehtavaa. Mitään kipuja ei ole ollut, onneksi.
Aamuisin on olo kuin ruotsinlaivalla :D semmoinen vellova olo. Ei meinaa ruoka maistua, kaikkia makeita herkkuja tekisi iltaisin mieli... :ashamed:

Eniten pelkään, että on taas kkm tai sitten että on tuulimuna. :| Terkkarillekin sanoin, etten osaa ajatella olevani raskaana oikeasti noiden vuotojen takia. Ja varmaan menneisyyskin painaa... (eilen tuli muuten 3kk siitä kun edellinen kkm tyhjennettiin...)

JiiMii82: Toivottavasti olet jo parantunut. :hug: Millanen tukka tuli? :)

Kristen: Voi mitä hulinaa siellä on ollut...tuo ärsyyntyminen on niin tuttua, täällä kanssa otetaan kierroksia tooosi herkästi... ;)

skorpioni07: Jaksuja supistusten kanssa. :hug:


Mulla on kans NIIN huono muisti. Tuntuu ettei mikään pysy päässä. :headwall:

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää kesäkuun alkua! :flower:
 
Lisey joo välillä ihmetyttää nuo et miten eri paikoissa toimitaan ku sanotaan ei voi esim.(niinku sun tap.) lähetettä puhelimes ja sitte joku on sen kuite saanu...ja sanopas siitä sitte että mites ku kaveri on niin saanu niin sanovat et ei varmasti ole voinu niin käydä.Pitäis niilläki olla selkeet ohjeet miten toimia!no pääasia et sulla asia on nyt hoidossa ja jos ei ala kuulumaan mitään niin soita polille et missä aika viipyy et kohta ressaaminen aiheuttaa jotain.oireita sulla ainaki viel on niin plussaa se ;) Kiitos hiuksista tuli mageet ja aikalailla samanlainen ku enneki mun malli ;)

(.)korvakin ollu kipeenä,varasin jo ajan et lähen näyttään mut ei se nyt ole niin kipee ku yöllä joten mie sit peruin sen,käyn ens viikol jos viel on..ja nyt on sit mieskin kipeenä,kiva 4pvn vapaat sairastaa =/ käytiin eilen kattoon pirates of the caribbean,aika paska!ja 3d tehosteet,ne niinku puuttu kokonaan!!!olisin halunnu kattoo ihan normiversiona!
JiiMii&poju26+5
 
Minä taas täältä sairaalasta kirjoittelen. Eli to iltana hieman ennen puolta yötä alkoi taas verta vuotamaan ja äkkiä sairaalaan. Nyt mulle pistetään kortisonia pistoksina lihakseen 4krt 2 vuorokauden aikana vauvan keuhkoja kypsyttämään. Saan myös verenhyytymistä edistävää lääkettä.

On sen verran tiheässä mulla nämä sairaalareissut ja verta vuotaa herkästi, niin kaiken varalta nyt varautuvat myös vauvan syntymään jo.

Kerron enemmän paremmalla nettiyhteydellä ja ajalla...

Huldis ja pikkusisko 26+5
 
Lisey
Toivottavasti saat pian ajan sinne :hug:

skorpioni
Kiva ettei tartte mennä enää töihin kärvistelemään supistusten kanssa :)

Kristen
Ihanat naapurit :( Mistä ihmeen enkelistä teijän poika höpöttää? :confused:

Manzu
Noh, avasitteko sitä kirjekuorta? :D

Huldalle vastasinki jo tuolla syyskuisissa :hug:

Tänne ei kummempia... :) Vauvan vaatteita tekis mieli laittaa jo mut ei oikein kannata vielä ku mietinnän alla vielä vaihetaanko pojan kanssa makkareita...

Talvicci ja Torsti rv.24+0 :heart:
 
Anteeks mä alotan nyt omanapasesti, pakko päästä purkamaan tätä oloa, että saa ajatuksille edes vähän tilaa :|
Mä olen tässä pari päivää miettinyt, mikä tekee olon niin hankalaks ja tajunnut, että taidan kärsiä jonkin laisesta masennuksesta, joka on hiipinyt salakavalasti huomaamatta ja jäänyt vaanimaan paikalleen... Olisiko lähtösin sieltä alkuvuodesta, kun niitä vastoinkäymisiä vaan tuli ja tuli... No, nyt kun se asia on selvinnyt, sitähän on hyvä lähteä selvimään ja nousta ylöspäin. Tajusin myös, etten mä enää käy koskaan missään muualla, kun äitiys polilla tai neuvolassa. Mies hoitaa kauppareissut, pojan kanssa ulkoilut yms, ellei poika sitten ole esim. mummolassa, jossa ovat pihalla jne. Mä olen siis linnoittautunut tänne neljän seinän sisälle ja suoranainen ahdistus nousee pintaan, jos johonkin pitää lähteä. Olo on jotenkin sellanen, etten halua lähteä ihmisten ilmoille tän näkösenä, kun olen niin lihava ja räätyneen näkönen, ettei kukaan kaipaa mun seuraa, ja kaikki on vaan ilosempia, kun mä pysyn poissa kuvioista.
Mä en tiedä, olisko tää huilipakko jotenkin osallisena asiaan, eli odotan vaan, että mies tulee kotiin, käy kaupassa jne, jotta mun ei tarvi ylimääräsiä rasittaa itteäni. Ja kun olo on mitä on, en lähde edes mukaan, kun ei ole pakko...
Tänään sitten tajusin karun totuuden, mihin tää elämä on johtanut. Mulla on yksi aikoa ystävä / kaveri, joka sekin asuu toisella puolella suomea. Eli jos haluaisin "viettää iltaa" muutenkin kuin kotona löhöten, olis mun mentävä siskon luokse, koska ei ole muuta paikkaa. Jos haluaisin lähteä muuten vaan kahville, olis mun mentävä yksin, koska mulla ei yksinkertasesti ole enää sellasia kavereita / hyvän päivän tuttuja, joita voisin pyytää mukaan!
Ja kun kylässä pitisi käydä, on ne kyläpaikat sellasia, että sinne on mentävä lasten takia, ei aikuisten (Esim. kummilapset) tai sitten sellaset "pakolliset" juhlat, johon kaikki sukulaiset kutsutaan.

Miten elämä on voinut ajaa mut tähän jamaan? Mä olin kuitenkin ennen sosiaalinen, mulla oli ihmisiä ympärillä, eikä koskaan tarvinut miettiä tekemistä, koska aina oli joku, jonka luona piti käydä, tai jonne pystyi menemään ihan muuten vaan :|

Enkä mä edes tiedä mistä mä lähtisin rakentamaan uusia ystävyyssuhteita, musta ei vaan ole siihen, ei ainakaan nyt kun olotila on kaikinpuolin hyvin passiivinen :(

Mitä tulee sitten raskauteen, huippaus on palannut. samoin unettomuus on ruvennut näyttäytymään. Olen aina ihmetellyt, että mitä ne ihmiset puhuu siitä, että raskauden loppuaikana ei saa enää nukuttua :confused: No nyt mä tiedän, väsyttää kyllä, mutta uni ei vaan tule! Viime yönäkin valvoin yli kolmeen, ja sinä aikana meinasin pyörtyä ainakin kolme kertaa. Olisikohan kuumudella osaa asiaan? Meille paistaa koko päivän aurinko ja lämpötila on kai sisällä ympäri vuorokauden lähellä 30.
Tiedättekö sen olon, jos makaa liian kauan selällään, alkaa pyörryttää, juimata, oksettaa jne. No se olo tuli viime yönä myös kyljellään, ensin toisella, sitten vähän ajan päästä myös toisella ja mä olis ihan varma että kuolen! Pystyasento oli ainoa, millä sain olon tasaantumaan, ja arvataa tuntuuko se sillon kolmen aikaan yöllä sekään hyvältä...

anteeksi HYVIN sekava sepostus, olo nyt vaan on tällanen, eikä aivotkaan toimi lyhyiden yöunien takia...

skorpioni Tää kuumuus on kyllä piinaavaa! Mukavaa kotiaikaa ennen vauvan kotiutumista :) Taitaa olla turha haaveilla ihanan rennosta olosta, kun lämpökin vaan nousee, mutta koitahan silti nauttia siitä, mitä nautittavaa on :)

JiiMii Oliskin vaan miehen raskausoireita, mutta sillä tuntuu olevan kyseinen raskausoire päällä nyt ja aina :D oli jo ennen raskauttakin :D Toivottavasti korva on parantunut ja muutenkin olotila jotenkuten kohtalainen...

Lisey Se on kyllä jännä, miten tapauskohtaista nuo lähetteiden saaminen on. Meillä neuvolasta saat lähetteen melkein mihin vaan, kunhan soittaa ja pyytää, mutta sitten taas yläkerrassa lääkärissä ei millään. lääkärilläkin pitää ravata välillä ainakin kaksi kertaa, jos tarvitset lähetettä johonkin, että voi olla varma asiasta :headwall: Toivotaan, että sulla olisi harmitonta tuo vuotelu... Yritän luoda toivetta omalla kokemuksella, että joskus voi vuotaa reippaamminkin ilman, että kyse olisi mistään sen vakavemmasta :hug:

Huldasharks:lle paljon jaksamista sairaalaan :hug: Toivotaan nyt, että vuoto vielä asettuisi, ja pikkuinen saisi lisää päiviä kasvaa. Jokainen päivä on kuitenkin kullan arvoinen

Talvicci kyseli enkelistä, en totisesti tiedä, niistä se kuitenkin höpöttelee edelleen ja oli mummullekin sanonut, että enkeli kävi äidin ja Veetin (mein koira) luona, ja eilen oli mummulassa näyttänyt ikkunasta pihalle, että tuolla menee enkeli. olisi kiva ymmärtää tuota pojan ajatuksen juoksua, mutta kun kommunikointi on hivenen rajoittunutta, ei siitä oikein nyt ota selvää sen enempää...

Kristen + Tirpana 32+0 (puolen tunnin kuluttua :D )
 
Kristen Osa jutustasi kuulostaa kovinkin tutulta, mut en siltikään osaa mitään "neuvoa" asiaan antaa... :hug: Kun kelit on hyvät, koita mennä ulos aurinkoon. Vaikka susta tuntuu et oot lihava tms. muista et sä olet raskaana ja todennäköisesti näytät kuitenkin todella kauniilta äidiltä. Pieni kevyt kävely on mun tapani nostaa mielialaa, suosittelen sullekkin jos vaan oman voinnin kannalta voit, helpottaa niissä uniongelmissakin kun on ulkona päivän aikana..Nimim. koko loppuraskauden valvonut.
Tsemppiä! :hug:

Lisey Eiköhän siellä pieni matkassa ole.. :hug: :)
Ja noi lähete jutut on niin täällä et jos sulla on "hätä", saat lähetteen heti ja menet synnärille päivystykseen, normaalitilanteessa, johon ikävä kyllä tollaset alkuraskauden vuodot lasketaan, th tekee koneella lähetteen keskussairaalaan josta sitten lähetetään asiaakkaalle aika. : / Mut eiköhän se sieltä tule.. :)

Huldasharks No eipä ole hääviä.. :( Onneks kuitenkin varautuvat nyt kaikkeen, toivottavaa olisi toki että pieni vielä saisi ihan rauhassa kasvaa..Tsemppiä hurjasti! :hug:

(.) Joo, tuli keskussairaalalta aika, niinkuin pitikin, mut sepä olikin vasta heinäkuulle ja sisäls nt- ultran... :kieh: Eli en päässy tuota kautta varhaisultraan vaikka se käytäntöön kuuluisikin ku:n jälkeen.. :rolleyes: Th tarjos kyllä ultraa meidän neuvola lääkärille, mut se on niin saakelin kovakouranen vanha rouva et käväsin yksityisellä!Köyhdyin 60 euroa mutta näin tyypin oikeassa paikassa, sykkivine sydämmineen.. :D :heart: Fiilis oli melko upee ja nyt sit kerrottiin isovanhemmillekkin pienestä.. :)
Eli nyt vaan kasvatellaan masua. :heart:

Mutta mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

Maira ja kirppu 7+5
 
Kristen laitoin sulle Yvtä ja mitä tohon unettomuuteen,olen kärsiny siitä kans aika ajoin,ärsyttävää ku herää eikä uni meinaa millään tulla:kieh:! kiitos,Olotila on parantunut,alkaa olla jo normaaliolo =D

Maira oliskohan nyt unohtaneet kokonaan tuon sinun ajan jos tuohon Ntultraan vaan tuli!!?ihme hommaa...mut hyvä että kaveri oli oikealla paikallaan ja sydän sykki,onnea:flower:!ja nyt siis vaan masun kasvatukseen:heart:
jiimii&poju27+1 eilen poksuttiin :D
 
Kristen suuri voimahali! :hug: Kuulostaa tosiaan siltä, että kaikki alkuvuoden vaikeudet ovat saaneet sun voimavarat ihan loppumaan ja nyt kun viimein on ehkä vähän helpompi jakso menossa, niin tuntuu että kaikki kaatuu päälle ja ei vaan enää jaksa. Mulle kävi samoin esikoisen saamisen jälkeen, hän on siis keskonen ja erityislapsi ja joutui olemaan 5 kk sairaalassa syntymän jälkeen. Koko tuo sairaala-aika meni kuin sumussa, aina kun joku kysyi miten sä jaksat vastasin vaan että ihan hyvin ja mentiin miehen kanssa päivä kerrallaan eteenpäin. Sitten kun poika oli päässyt kotiin tuli noin parin kk päästä ihan mieletön masennus, en myös halunnut lähteä kotoa mihinkään enkä halunnut meille vieraita, erakoiduin täysin. Tuota aikaa kesti noin pari kuukautta, kunnes tunsin oloni vähäsen piristyneeksi ja vähitellen palasin ihmisten pariin. Mulle ulkoilu ja liikunta oli avain pois masennuksesta, pari kertaa käytiin miehen kanssa juttelemassa kunnan mielenterveystoimistossa tuntemuksista, mutta ei me oikein niistä keskusteluista saatu mitään irti. Miehen kanssa puhuttiin ja tosiaan liikunta auttoi mut ylös suosta.
Nyt raskausaikana ei pääse samalla lailla liikkumaan kuin ennen, kun heti tulee kipeitä supistuksia, mut olen yrittänyt hissukseen tehdä jotain itelle mielestä. Mistä sä Kristen tykkäät, oisko esim. kasvohoito tai jalkahieronta sulle mieleistä? Tai kampaajalla käynti? Jotain pientä hemmottelua arjen keskelle? Tai jos et halua lähteä ihmisten pariin, niin suostuuko vaikka mies hieromaan ja jalka/käsihoidon voi tehdä itsellekin, mäkin lilluttelin eilen varpaita takapihalla ja rasvasin jalat oikein hyvin, tuli ihanan kevyt olo jalkoihin! Tai käske miestä tuoda kioskilta kasa höppälehtiä ja jotain oikein hyvää syötävää, mä rentoudun kun saan vaikka tunnin lukea roskalehtiä ja syödä samalla irtokarkkeja. :)

Tänään kävin neuvolalääkärillä, ei tehnyt muuta kuin kirjoitti sairaslomalapun äitiysloman alkuun saakka, koko käynti kesti noin 3 minuuttia!

skorpioni ja masu-nasu 32+6
 
Heipsansaa helteisestä Pohjanmaalta! :)

Viikko oltiin mökkeilemässä koko perheen voimin. Mukavan rentouttavaa oli (aina välillä -lapset välillä rasitti liikaa, mutta onneksi mies sitten katsoi niiden perään silloin) Säätkin olivat suotuisat.

Lauantai-iltana mulla alkoi sitten tulemaan kovia supistuksia.. en tiedä sitten johtuiko liiallisesta saunomisesta, mutta ihan pahaa teki (oksetti ja alaselkä oli tulessa) Voimat meni samantien.. unenpäästä sain vasta sitten, kun mies hieroi alaselkää sen ajan, että nukahdin. Yö meni kohtalaisesti ja aamulla vatsa oli löysällä.. ja sitä kesti kotiin saakka.. ei ollenkaan ollut mitään pidätyskykyä ja supistukset jatkuivat, mutta iltaan kohden loppuivat. Tiedä sit enteileekö jo synnytystä vai mikä oli?

Maanantaina oli äitipoli, mutta ei lääkäri tehnyt sisätutkimusta lainkaan. ultrasi ja sanoi, että vauva kasvaa viikkoihin nähden hyvin, 2kg tällä hetkellä. Lapsivettä oli kuulemma sopivasti. Huomenna ja ensi viikolla neuvola+äitipoli.. niitä onkin sitten joka viikko loppuun asti.

Tsemppiä kaikille jaksamisiin näillä helteillä!
Manzu 32+4
 

Yhteistyössä