+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Huomentapäivää.

Lisey Harmi kun sulla ei ole nuo vuotelut vieläkään rauhottuneen :( Ei kivaa ollenkaan. Itseltä huomasin sen, että mitä enemmän "rehki" sen todennäkösemmin vuoti ja jätinkin sitten suuremmat muutot yms miehen kontille ihan omaa mielenterveyttä säästääkseni :)

skorpionilla varmaan turvotusta tossa painonnousussa. Tai sitten vauva ottaa loppukiriä kasvussa :D Muista juoda tarpeeksi, jos se saisi nesteitä vähän liikkeelle...

(.) Mä voisin taas tehdä tästä sellasen valitusvirren, ettei loppua näy :D Alkaa paikat hajota jo niin liitoksistaan + kaikki muut vaivat, että hermo on ennätyksellisen lyhyt ja kaikki asiat ärsyttää :p
Että mistähän sitä alottais :kieh:
Mies nyt sitten otti ja lähti sinne reissutöihin muutamaks päiväks. Hänen piti lähteä jo viikko sitten, mutta eivät olleet paikanpäällä saaneet hommattua tavaroita, joten homma siirtyi. Mä sanoin jo sillon, että ei oo enää ollenkaan hyvä idea lähteä, kun tää mun olokin vaan tuskastuu päivä päivältä ja kun on niitä supistuksia ollut ja millon hulahtaa housuun jotain ettei tiedä onko se lapsivettä vai mitä ja mun pitäis sitten pärjätä pojan kanssa yötä päivää kaksistaan kaikkine kipuine ja kaikkine muine ongelmine.
No sinne se mies kaikesta huolimatta lähti ja mä kiukuttelin sille koko eilisen päivän ja illan x)

Väsymyksestä päätellen se nestemäinen rauta on vähän auttanut tohon hb:seen. Tosin se ei sitten käykään mun mahalle niin vaan; suoli tukossa, mahakivut älyttömiä ajoittain ja huono olo tulee hetken päästä kun on tippoja ottanut :( Täytyy siis koittaa, jos ottaa vähän joka toinen päivä ja vähän vähemmän mitä se suositus on ja sitten koittaa vetää noita edellisiä lääkkeitä siinä välissä... Ei tääkään meinaan mitenkään kivaa ole :(

Lonkka ja selkä kipeytyy päivä päivältä. Nyt on oikeapuoli lonkasta alkanut vihottelemaan niin, että tuntuu kun se vääntäis välillä astuttaessa ja sen myötä tuntuu kun jalka lähtis alta :( Tähänkin auttaa onneks jonkun verran särkylääke, kun en mä pääsis muuten ollenkaan liikkeelle... Ja selän kanssa onkin sitten se ongelma, että kun ei oikein pääse liikkumaan, se jumittaa ylhäältä alas ja mä en tahdo päästä ylös mistään tuolista / sängystä :( Ja sitten kun noi särkylääkkeet ei tunnu auttavan kunnolla, niin yöt on ihan yhtä tuskaa!

Kaikki kun ynnään, mä olisin suurista peloistani huolimatta valmis vaikka heti siihen lapsivesipunktioon ja sitä myöten käynnistykseen heti kun vauva olis valmis syntymään!
Viime aikoina on kyllä ollut supistuksiakin taas enempi, viime yönäkin heräsin pariin otteeseen vähän kipeempään, mutta ei mitään merkittävää, vieläkään. Ja tota häpyluuta poltteli siihen malliin, että tais vaavi taas mallailla itseään entistä alemmas :)

Ja jotta tää elämä muuten ei sujuis niin mallikkaasti, pojan unirytmi jau net meni han sekasin kun pari päivää jäi päikyt vähän lyhyemmäks ja sen myötä juhannuksen unet ne sekasin vasta menivätkin! Meillä poika on siitä hassu, että mitä enemmän menee yli väsyneeks, sitä vaikeempi häntä on saada nukkumaan. Ja sitten onkin ihan villi tapaus, jonka korvat on jäänyt jonnekin sängyn alle...
Ja nyt mä saan yksikseni kaikkine kipuineni sitä täällä paimentaa ja yrittää muokata unijutut entiselleen, kun se miesretale jätti mut tänne kärsimään :kieh: :D

Kristen + tirpana 35+1
 
Kopsattu syyskuisten pinosta:

23.6:

Juhannus: Mä olen jo toista päivää taas sairaalassa. Verta tullu joka päivä vähän viime perjantaista saakka, kun viimeksi pääsin pois sairaalasta. Sunnuntaina tuli kunnolla, en käynyt edes näytillä kun vitutti niin paljon ja vauva liikkui ja vuoto lopulta rauhoittui. Nyt eilen alkoi taas ja totesin, etten pärjää enää kotona, kun hyytymiä tulee ihan desin kokoisia klönttejä ja vuotoa muutenkin reilusti. Eli ilmeisesti täällä makaan juhannuksenkin...

28.6

Mun juhannus meni niin, että olin sairaalassa aattona menossa iltapissalle ja nukkumaan, kun alkoi kova verenvuoto. Lääkäri heti tutki ja ultrasi ja verta tuli vaan lattialle.
Ei vuoto loppunut, niin kuin yleensä ja mulle laitettiin synnytyssalissa tippa käteen ja otettiin verikokeet. Soitettiin ambulanssikuskit hakemaan salista ja pillit päällä Tays:iin, jossa siis pikkukeskosia hoidetaan. Vietin Taysissa leikkaussalin viereisessä synnytyssalissa yön viimeiset tunnit jatkuvalla käyrällä ja tipassa.
Vuoto onneksi rauhoittui ja vauvalla tuntui olevan asiat hyvin, niin ei lähdetty raskautta purkamaan.

Riskiraskausosastolla makasin tähän päivään ja vuoto on taas lakannut tyystin. Pääsin siis vihdoin kotiin Tampereelta. Viikon kesti nyt tämä 5/6 sairaalareissu. Vauvan painoarvio oli eilen 1570g. Ihanaa olla kotona, mutta hieman jännittää, että koska seuraava lähtö tapahtuu...

Ihan hyvillä mielin nyt taas,
Huldis ja pikkusisko 30+2
 
Voi pyhä jysäys ja terve vaan

Huldis Voi hurja tota sun tilannetta :( Huilia huilia ja nyt vaan toivotaan, että saisit olla mahdollisimman rauhassa noilta vuodoilta, ja että pikkuinen saisi kasvaa turvassa mahdollisimman pitkään :hug:

Ja nyt tuntuu perään typerältä valittaa näistä mun vaivoista!
Lonkka ei ota parantuakseen, alkaa vihottelemaan jo heti aamusta... Yöt on yhtä tuskaa ja nyt kun pukkas jälleen nää helteet päälle, mä kuolen! Niin julmetus tuskanen olo, joka paikka ihan turvoksissa ja poikakin nukku tänään kymmeneen, joten turha edes haaveilla mistään päiväunista. Ei päästä edes mihinkään rannalle viilentymään, vaikka se tossa reilun sadan metrin päässä oliskin, koska mä en pääse lonkkien takia enää portaita yksin ylös. Ja paha se on lähteä pihalle odottamaan, että mies tulee joskus viiden aikaan auttamaan meidät takasin kotiin :(

Eilen kävin äitipolilla ja sain ajan ensi viikon torstaille lapsivesipunktioon, jossa tarkastetaan vauvan keuhkojen kypsyyttä. Ja tuloksesta riippuen sitten katsotaan miten edetään. Eli jos keuhkot ei vielä ole valmiit, sitten uusi punktio ehkä viikon päästä. Jos keuhkot taas ovat kypsät, pyritään synnytys hoitamaan mahdollisimman pian, eli käsittääkseni sitten seuraavalla viikolla. Tuskin lähtevät vkl vasten leikkaamaan tai käynnistämään.

Mitä tää lääkäri sanoi sitten synnytystavasta, sai mut paniikin partaalle. Sanoi, että sitten kun punktion tulos on hyvä, katsotaan vauvan paino ja kohdunsuun tilanne ja sen mukaan päätetään käynnistetäänkö vai leikataanko. Ei kummemmin muuta selitellyt ja nyt mulle jäi sellanen kuva että (tietysti) jos vauva on iso, leikataan tai jos kohdun suun tilanne on ihan lähtötekijöissään leikataan :O
Ja ainakin eilen sanoi että kohdun suu on kiinni, joten mulle iski paniikki, että mut tosiaan taidetaan leikata tässäkin raskaudessa.
En tajunnutkaan aikaisemmin, miten paljon mä tota leikkausta oikeesti pelkäänkään. Se kipu, joka tulee synnytyksen jälkeen, miten mä pärjään arjessa kun vauvan lisäks täällä pyörii tuo vanhempi sylivauva, joka varmasti on mustasukkasuuttaan tunkemassa entistä enemmän syliin. Ja sitten jos mä oon niin kipee sen haavan takia, mitä olin umpparihaavasta, eihän tästä elämästä tule sen jälkeen enää yhtään mitään :(
Sairaalasta kun lähdettiin, mä purskahin niin toivottomaan itkuun, että mieskin jo ihmetteli mikä mulle tuli. Iski vaan niin kamala paniikki siitä, että todennäkösesti mut tosiaan leikataan, enkä mä voi asialle yhtään mitään :'(

Pääseeköhän tässä vaiheessa enää minnekään pelkopolille, jossa ne vois rauhotella mua ton leikkauksen suhteen ja saatua vakuutettua ettei se nyt niin paha vaihtoehto ole?
Ens ke on neuvola, jossa voisin asiasta puhua, mutta torstaina on jo se punktio aika, jota sitäkin pelkään kauheesti kun tiedän että joudun ison neulan kanssa tekemisiin, ja perjantaina saan tietää tulokset, ja jos ne on valmiit, toivottavasti seuraavalla viikolla jo käynnistävät / leikkaavat...
Taitaa mennä vähän turhan tiukalle... Varsinkin kun neuvolatädin mukaan kaikki on normaalia ja kuuluu raskauteen :|

Tosin kyllä mä sittenkin ruikutan, jos keuhkot ei vielä olekaan kypsät ja synnytys siirtyy jälleen ainakin viikolla :D
Tää kuumuus ja nää kivut tekee olosta niin tuskasen :ashamed:

Kristen + Tirpana 35+4
 
Minnarun ihanaa! Tervetuloa ja paljon onnea! :heart:

On muuten pitänyt kysyä tosta Listan ylläpitäjän pestistä, olisko joku innostunut? Mä kun todennäköisesti ja toivottavasti kohta jakaudun, olis kiva jos listä pysyis pystyssä myös muille "meidän pinon" tuleville odottajille, mutta oman aikani en lupaa riittävän vauva-arjessa siihen puuhaan...
Eli siis halukas laittaa vaan uuden pinon pystyyn ja ilmoittaa siitä linkin meille ja piinailupuolelle :)
 
Minnarun: Ihanaa! :heart: Nyt paljon onnea matkaan! :)

Huldasharks: On kyllä hurja tuo tilanne. :| Tuntuu omat murheet todella pieniltä. :hug:

Kristen: Sielläkin aika hermoja raastavaa. :hug: En tiedä yhtään, mikä on käytäntö, että kerkeiskö pelkopolille... : / Paljon tsemppistä sinne!

Niin, mulla on np-ultra perjantaina, ja jos kaikki on hyvin niin voisin kyllä ruveta uudeksi päivittäjäksi?

Jännittää aika paljon se ultra. Vuotoja ei ole näkynyt (onneksi!), oireitakin on ja kaiken pitäisi olla siis mallillaan...mutta silti sitä on todella varuillaan. :( Ei auta muuta kuin toivoa, että kaikki on hyvin ja vauva siellä masussa hengissä. Inhottaa itseäkin olla tällainen pessimisti. :headwall: Vaan kai sitä tuommoinen (kkm) kokemus jättää jälkensä. Huoh.
Mullahan oli viime viikolla neuvola, ja lääkäri oli huolissaan painon putoamisesta (1,5kg). Niin, mutta jos ruoka ei maistu ja aamulla paljon tulee ylös niin onko tuo ihmekään...ja kun suurin osa "alkuturvotuksesta" on kadonnut, niin kai siinä hävisi vähän painoakin? (Muuten kaikki oli siis hyvin, sydänäänet kuuluivat. :heart: )
 
Kristen Kurja noita sun lonkkia:( voin vain kuvitella tuskasi,itellä ei ihan noin pahana selkä ole ollu paitti no sillo ku sairaalaan asti piti mennä mut että koko ajan.toivotaan että punktio menee ok eikä satu mitään,kaveri sai vauvan toukokuussa(LA kesäkuus) hätäsektiolla ku olivat pistäneet eka neulan punktiossa väärin joka oli sit aiheuttanu verenvuodon,vauvan keuhkot ei sit olleet vielä kehittyneet...mutta nyt kaikki on hyvin =) että kannattaa pakata laukku mukaan,en halua pelotella!! koitahan kestää!ja pidetään peukut pystyssä että käynnistäisivät(vauva olis normikok.) eivätkä leikkaisi kuten pelkäät..

Minnarun ONNEEEEE!!!!!! :D:heart:

Mun puolesta Lisey vois ruveta vaik päivittäjäks,itellä nuo muutto ja remppahommat joten aikaa ei nyt hirveesti ole... Ja Lisey,kyllä mun kuuleman mukaan monellakin tuo paino saattaa laskea alkuraskaudessa tuon pahoinvoinnin takia joten en olisi huolissaan,kunhan nestettä tankkaat!!! toivotaan että np-ultrassa kaikki on hyvin:heart:!!!

( . ) To oli kauppakirjojen teko joten nyt sit alkaa remppa/muuttohommat,jos nyt saatais maalaukset yms tehtyä ja loppukuusta sitte muutto,ihanata!ja Hesan reissu meni hyvin,poika oli ihan tottelevasti reissussa,mitä nyt varsinki loppumatkasta lako uhmis hieman nostaa päätään.Korkeasaari ja lintsi oli kivoja,mutta heureka oli pettymys!Oulun tietomaa on paljon parempi paikka ja osittain samoja juttuja,no tietty heurekan dinosaurus näyttely oli mahtava!Linnanmäelläki ku melkee 7tuntia pyöri niin huomas kyllä jaloissa ja lonkissa illalla,eilen ku kotiin pääsi niin ei tehny mieli liikkuu juurikaan :D mut odotin paljon kipeämpää oloa mut aamulla ku heräs aina niin paikat oli ok.
Tänään sit aamupäivällä ostoksille ja kodille remppaileen,puolipaneeleita yläkerran seinistä pois ja sillee..
jiimii&poju 31+2
 
Lisey Eiköhän siellä kaikki ok ole jos sykkeetkin on juuri kuunneltu.. :) :heart: Ymmärrän hyvin kyllä että pelottaa, onpa tässä itsekkin välillä öitänsä valvonut.. : /
Ei muutakun pinoa päivittää! :)

Huldis Sua ei kyllä ainakaan liian helpolla ole päästetty tuon raskauden kanssa.. :( Tsemppiä!
Viikot kuluu, hitaasti mutta varmasti.. :hug:

Kristen Eipä kuulosta sunkaan kivut hääppösiltä.. :( Pystyn vaan kuvittelee..Ja mitä noihin helteisiin tulee niin kaikki sympatiat teille loppumatkalaisille, musta on tuntunut et teen kuolemaa itekkin, saatika miltä tuntuis jos olis viimesilllää raskaana, turvotukset jne.. :hug:

Ymmärrän ton sun leikkauspelonkin, vihonviimeinen asia mihin itsekkään mukaan haluisin!Toivottavasti saat synnyttää alakautta! :)

Jimii Niin ostitteko te talon? :) *ihan pihalla*

(.) Tänne ei mitään uutta, päivät kuluu ja me vaan ollaan.. :) Perjantaina ultra minullakin ja sitä malttamattomana odottelen.. :heart: Muuttohommiin pitäis meidänkin alkaa 3 viikon päästä ja voi luoja kuinka mä vihaan muuttoa.. :kieh: Pitäis alkaa nyt jo vähän kattelee et miten niitä tavaroita pakkailee ja heittää turhaa kamaa pois..Motivaatio tahtoo vaan olla kadoksissa.. :D

Mutta oikein mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)

Maira ja kirppu 12+0
 
Huldis tosi kurjaa tuo vuoto, toivottavasti pahin on nyt ohi ja saat rauhassa odotella vauvan kasvua vielä hyvän aikaa! Meille tuo TAYS:n keskola on hyvinkin tuttu, esikoinen syntyi rv 30+3 ja painoi vaan 1280g, kun mulle tuli niin paha raskausmyrkytys. Pelkästään hyvää sanottavaa on VTO:sta eli hyvissä käsissä olette, jos vauvan on tultava jo maailmaan kasvamaan. :hug:

Minnarun ONNEA ja tervetuloa! :wave:

Lisey ja Maira, onnea kummallekin ultraan!

Kristenillä pian jännät paikat, eikös sulla ole ylihuomenna se lapsivesipunktio?

JiiMii, onnea asuntokaupoista!

Omaa napaa... tänään oli kontrolli äitipolilla. Suurin odotuksin menin sinne, jotenkin kummallisesti olin uskotellut itelle, että sieltä tulis joku selvyys koska vauva syntyy. Kaikki oli onneksi oikein mallikkaasti, ultrattiin ja otettiin puoli tuntia käyrää, kaikki näytti olevan ok ja vauvan painoarvio 3350g! Eikös tuo ole jo aika paljon näille viikoille?? Ei tehty alatutkimusta, kun sanoin ettei ole tullut nyt kipeitä supistuksia. Seuraavan ajan sain kolmen viikon päähän eli päivää ennen laskettua aikaa. Lääkäri sanoi vaan, että odottele rauhassa, jos synnytys käynnistyy niin mitään ei enää tehdä vauvan tulon estelyksi eli ollaan kai jo turvallisilla viikoilla. Mähän pistän sitä Klexane- verenohennuslääkettä aiemman veritulpan takia ja siitä lääkäri sanoi, että kuuteen tuntiin pistämisestä ei voi sitten laittaa epiduraalia eli jos olen ehtinyt jo pistää sille päivälle, kun synnytys alkaa ja pistämisestä se alla 6 h niin en voi saada epiduraalia, se oli mulle uus tieto. Eli tässä nyt vaan odotellaan... Poikakissa käyttäytyy tosi kummallisesti, seuraa mua joka paikkaan, tulee jopa vessaan mukaan ja kyhnää koko ajan jaloissa tai tulee syliin, koskaan ennen ei ole ollut mikään sylikissa! Vaistoaakohan se jo jotain vauvan tulosta ja sen takia seuraa mua kokoajan? Esikoinen lopetti kuun vaihteessa tarhassa ja ollaan oltu tää viikko kahdestaan, kun mies vielä töissä tän viikon ennen kesäloman alkua ja tekee nyt tosi pitkää päivää. Meinaa molemmilta mennä hermo, kun en jaksa oikein mitään enää tehdä hänen kanssa, pakko myöntään että Postimies Pate dvd on pyörinyt meillä useammankin kerran, että saan edes hetken levättyä päivän mittaan, vaikka periaatteessa olen sitä vastaan, että telkkari toimii "lastenvahtina". :ashamed: Onneksi ei enää ole niin kamalan kuuma kun viime viikolla, meinasin jo sulaa ja hermo oli aivan pinkeenä, kun ei saanut yölläkään nukuttua.

skorpioni ja masu-nasu 37+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Lisey Älä ole huolissasi tuosta painon putoamisesta. Se on varsin yleistä alkuraskaudessa ja mulla on esikoisen ajoilta kokemusta jopa siitä! Hyvä vaan kun ei kerennyt niin paljon kerätä kiloja koko raskausaikan, toisin kun nyt :D
Ja paljon tsemppiä sinne np-ultraan!

JiiMiille paljon onnea talokaupoista! Koskas pääsette muuttamaan?

Mairalle myös tsemppiä ultraan ja paljon virtaa muuttopuuhiin!

Kaikki Muuttajat saatte mun sympatiat, sitä kun on tän vuoden puolella tullut harrastettua ihan liikaa ja vielä yks kerta pitäis rutistaa! Toivottavasti sitten olis muuttopuuhat monen monelta vuodelta ohi :D

Skorpioni Mulla oli viikko sitten rv 35+3 painoarvio sen 3,2kg ja yläkäyrillä meni, eli käyrien sisäpuolelle tuo siun veitikka vielä mahtuu :) Sä oletkin jo virallisesti täysiaikainen, eli toivottavasti lapsi "valmistuu" pian ja päästää sinut helpolla loppuraskauden suhteen :)
Mitä tulee eläimiin, kyllä mä olen kuullut monestikin, että ne vaistoavat kun synnytys alkaa olla käsillä...

(.) TOIVOTTAVASTI viimoien neuvola takana... Huomenna aamusta olis tosiaan se punktio ja tuloksesta riippuen katsotaan jatkot. Eivät varmasti ala viikonloppua vasten mitään tekemään, ellei ole oikeasti joku hätä, mutta todella toivon, että jos keuhkot ovat kypsät, seuraavalla viikolla jo alkaisi tapahtua! Neuvolatäti ei luvannut tätäkään ihan varmaksi :(
hb oli taas tippunut 101, vaikka olen syönt sitä nestemäistä rautaa ja kärsinyt sen vuoksi huonosta olosta ja tukkeutuneesta vatsasta :(
Turvotusta oli tullut taas parin kilon edestä ja muuten taisi kaikki perus asiat olla kunnossa...

Mä vaan olen niin jumalattoman kipeä ton lonkan takia! En pääse oikein kävelemään, muutama päivä mennyt nyt niin, että ainoastaan keittiöjakkaraan tukien olen päässyt edes vessassa käymään. Miehenkin oli pakko lähteä käyttämään mua siellä neuvolassa, kun en mä pääse yksin liikkumaan mitenkään :( Päivät siis menevät istuen / maaten ja itkua tihrustaen vessassa käyden :(
Enkä mä saa enää nukuttua, en öisin enkä päivisin :(
Luojankiitos mummulle sattui sellainen viikko, ettei hällä ollut kuin maanantaina töitä, joten on voinut hoitaa poikaa sen ajan, kun mies on töissä. Saa nähdä miten ensi viikko pärjätään jos ja mun pahimman pelkoni mukaan kun synnytystä ei vielä käynnistetäkään!

Jos jotain hyvää täytyy kaivaa, nyt on useampana päivänä tunnin pari supistellut aika synnytyssupistus maisesti, tosin ei ihan niin tolkuttoman kovaa, josko olisivat saaneet jotain aikaan kohdun suulla ja näin ollen käynnistäminen olisi mahdollista leikkauksen sijaan :)
Tosin sekin on aiheuttanut sen, että vaavi on työntynyt syvemmälle lantioon ja mun häpyluu ratkeaa liitoksistaan :D

Kristen + Tirpana 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis ostettiin rivarinpätkä,Alakerras; OH,Keittiö ja vessa+piha,yläkerras; parveke,3MH,sauna(wc) 82neliötä yhteensä..tänään käytiin repimässä puolipaneeleita seinistä tai mies repi ja mie sillävälin sulatin pakastinkaapit,oli muuten pikkasen jäätä täynnä! ja jääkaapin pesasin et saa kylmää juomista laittaa+välipaloja.Ei ehitty olla ku pari tuntia ku miehellä piti lähtee töihin just iltavuorossa tän viikon..huomenna aamusta poika hoitoon,kattoon keittiönkaappeihin uusia ovia ja sit jatkamaan hommia.äitini tulee huomenna sit päivällä apuriksi mulle(on yötä meillä ku asuu 80kilsan päässä)jos ei muuta niin saunan pesua ja sellasta,rempataan saunan lauteet sit myöhemmin ku kaveri saadaan avuksi syksymmällä,niin sama pestä jo nyt valmiiksi..
Muuttaa olis sit tarkoitus ihan kokonaan tän kuun viimosella viikolla,eli 3vk aikaa...

Huomenna olis myös sit neuvolakäynti,en muista onko lääkäriki:confused: jotenki muistelisin et sano sellasta,tän jälkeen onki sit 2vkn välein..!saa nähä joko alkaa raudansyönti täälläki,vielä selvitty ilman!Tosi onnellinen olen et mulla selän kans ei ole nyt ollu mitää ongelmia,ihme ja kumma,sairasloma oli tarpeen ku kaik hävis!
...mut niin se aika menee..:cool:
Loppuvk taas sit tuskaillaan helteiden kans!
Jiimii&poju 31+3
 
Hellou!

Ilmoittelen vain, että POIKA syntyi 20.6 rv 39+5 mitoilla 3820g ja 52,5cm :heart: Jos mua nyt kukaan muistaakaan, koska vähänlaisesti olen pinossa käynyt, mutta välillä kuitenkin =)La oli siis 22.6, ei 28.6 kuten listassa.. En näköjään ole maininnut tänne aikaistumista :ashamed:

Hui kauhistus Huldasharksin vuotoja! Ihme juttu, et saat kotona kuitenkin olla?! Toivottavasti vauva sais vielä tovin kasvaa masussa!

Kristenillä on kyllä ollu kivinen odotus... Jaksuja loppumetreille! Lonkkien takiako vauva olis tulossa etuaikaan??

mimmimami ja pikku-tyyppi 2vko2pv
 
Viimeksi muokattu:
Mimmimami Tuhannesti onnea! :heart: Tässä juuri muutama päivä sitten katsastelin, että jokohan kohta joku kertoilee vauvauutisia :)
Meillä käynnistys olis edessä vauvan ison koon takia

Ja anteeks mä nyt vaan valitan omaani :'( :ashamed:
Tänään käytiin tosiaan siellä punktiossa. Itse toimenpide ei ollut niin paha kuin kuvittelin, tuntui vähän ikävältä, mutta ei sattunut!
Kätilö siinä sitten puhui, että jos keuhkot on kypsät, ottavat luultavasti osastolle ja huomenna aamusta olisivat alkaneet käynnistämään...
No pikatulokset tulivat ja keuhkot eivät olleet kypsät, joten viikon päähän uusi aika.
Painoarvion mukaan vaavi olisi silloin lähes 4kg, joten mä taidan voida heittää hyvästit alatiesynnytykselle ja alkaa yrittää sopeuttaa itseäni ajatukseen leikkauksesta!

Mä olen niin rikkipoikkikatki! Kerkesin jo hivenen toivoa, että pääsisin tästä tuskasta eroon, mutta ei! lonkka ja selkä on niin kipeä, että mä kituutan täällä neljän seinän sisällä yksikseni kykenemättä tekemään yhtään mitään tai menemään yhtään mihinkään! Kun pystyis tekemään edes siivousta tms. mutta ei, mä vaan joudun makaamaan / istumaan ja pelkkä ajatuskin vessareissusta saa melkein veden nousemaan silmiin! Ja tätä on tiedossa ainakin seuraavan viikon. Mulla on niin paha mieli siitä, että poika pitää jatkuvasti olla viemässä johonkin hoitoon, ja illat onkin sitten isänsä mukana, enkä mä nää häntä koskaan, en pysty olemaan se äiti, joka mun pitäisi ja joka mä olen ollut :'(
Ja oikeesti, mä en jaksa tätä elämää jatkuvan kivun kanssa kun sitä et saa millään kokonaan pois. Loppuu joo synnytykseen, mutta kun siihen synnytykseen voi mennä ikuisuus!
Kätilö sanoi puhelimessa, että toivotaan jotta viikko saisi ihmeitä aikaan! Ei siis ole ollenkaan varmaa, että viikon päästä tilanne näyttäisi yhtään paremmalta!

Anteeksi sekava ja omanapainen teksti. Mä olen nyt vaan niin turta ja väsynyt tähän kipuun, neljän seinän sisällä kökkimiseen, huonoon äitiyteen ja omaan seuraani tietäen, että sitä on edessä vähintään seuraava viikko vielä!

Ja pakko oli johonkin päästä purkamaan, tuntuu, ettei ympärillä olevat ihmiset ymmärrä; "kyllähän sä tähänkin asti olet jaksanut", "eihän tätä enää montaa viikkoa ole jäljellä" Mutta kun mulle jokainen päivä on liikaa!!

Tietysti tärkeintä, että lapsi on valmis tähän maailmaan, joten toivon, ettei synnytys käynnisty nyt itsestään, vaikka niitä supistuksiakin on ihan kiitettävästi ollut ja sisätutkimuksen mukaan paikatkin on alkanut jo pehmetä ja lyhentyä... olisin vaan niin toivonut positiivista tulosta punktiosta :(

Kristen + Tirpana 36+4
 
Kristen: Suuren suuri :hug: sinulle. Kuulostaa todella kipeältä. :( Voimia vain sinulle, en muuta osaa sanoa... Toivotaan, että aika kuluisi nopeaan!

Minnimami: ONNEA pojasta! :) :heart:

JiiMii82: Kivan kuulonen kämppä, onnea vain uuteen kotiin. :)

skorpioni07: Meillä on nyt jo toiminut telkkari ihan liikaa lapsenvahtina... :ashamed: Varsinkin aamuisin, kun poika herää kuuden aikaan ja mulla on paha olo... DVD pyörii ja mamma istuu vessassa ökäämässä. :D

Maira: Peukutukset ultraan, tule sitten heti kertomaan kuulumisia! :)

Huooooooh. Täällä jännittää ihan pirusti. Ultra-aikaan noin 6h. :|
Näin koko yön niin villejä uniakin, yhdessä jouduin odottamaan ultraan pääsyä iltaseitsemään asti...ja ultrauskin tapahtui Puuhamaassa. :LOL:
Toisessa unessa oli hurja lento-onnettomuus, tehtiin pakkolasku Välimereen... :O
Miten niin tulee uniin tämä jännitys??
Ja keskellä yötä kävin syömässä jogurttia... :) Se olikin ihan hyvä idea, ei oksettanut aamulla niin paljon.

Lisey ja Lilliputti 11+5
 
...ja kaikki hyvin! :heart:

Siellä oli 5,5cm kokoinen tyyppi, loikoili kuin "saunan lauteilla" (kätilön sanoin) kunnes heräsi ja aloitti hirmuisen pomppimisen ja zumbaamisen. :D Aivan ihana ja valloittava tapaus! :heart:
Kaikki siis mainiosti, sydän löi, jalkojen luut näyttivät suorilta ja nenäluu oli näkyvissä. Nt oli jotain 1,2-1,4mm väliltä, eli oikein hyvä. :) Down-riski oli jotain 1:30 000. :O Eli nou hätä sen suhteen.

Niin hei mites haluutte, teenkö nyt heti tässä pikimmiten sen uuden pinon meille 2010-aloittaneille?
 
Mimmimami onnea poikavauvasta! :flower:

Ja Liseylle hyvistä ultrakuulumisista!

Kristen voimahalaus! :hug: Aivan taatusti raskasta joutua pettymään, että aina vaan joutuu odottelemaan ja kärvistelemään kivun kanssa. Toivotaan että viikon päästä keuhkot on jo vahvistuneet ja aloittavat käynnistystä.

Terveisiä äitiysosastolta! Torstaiyönä noin kahden aikaan heräsin kipeään supistukseen ja lähdin vessaan. Pissalla kävin, mutta kohta oli taas tunne, että jotain tulee. Ja tulihan sitä, ihan kirkasta vuotoa tuli (ei kyllä ainakaan pissaa, koska rakko oli just tyhjentynyt) lorottamalla. Ja supistuksia tuli myös. Mies siinä heräili myös, kun kävelin ympäri kämppää, kun selkää ja alavatsaa kramppasi. Arveltiin että synnytys varmaan alkoi. Soitin synnärille ja käskivät tulla viimeistään aamupäivällä näytille. Supistuksia alkoi tulla noin 7 minuutin välein. Soitin veljelle että tuo äidin meille katsomaan esikoista ja aamulla lähdettiin synnärille. Siellä otettiin heti käyrälle, sydänäänet ok, mutta supistuksia ei piirtynyt yhtään paperille, supistukset kyllä laantuikin ja lakkas kokonaan siinä maatessa. Ottivat prom-testin eli näytteen onko lapsivesi mennyt, kun tosiaan sitä kirkasta nestettä tuli reippaasti. Testi oli negatiivinen ja kätilö oli jo lähettämässä mua kotiin, mutta otti kuitenkin verenpaineen, joka oli 168/106! Sanoi ettei tollasen paineen kanssa voi lähteä kotiin ja laittoi mut ultrausjonoon lääkärille. Pissa oli puhdas ja muutenkaan ei mitään toksemiaoireita, paineet tosiaan vaan pilvissä. Lääkäri teki äitipolilla ultratutkimuksen noin klo 10 ja lapsivettä ei ollut juuri yhtään! Tiistaina kun olin kontrolliultrassa niin vettä oli vielä runsaasti. Siitä ottivat sitten osastolle ja lääkäri meinasi, että vedet on menny ja vuorokauden sisään käynnistellään. No torstain (joka oli muuten meidän hääpäivä) makoilin osastolla, parin tunnin välein otettiin käyrää ja verikokeita ja niitä prom-testejä, iltapäivällä lääkäri sanoi, että seurataan yön yli ja aamulla päätetään aletaanko käynnistää. Perjantaina oli eri lääkäri ja taas kaikki testit, käyrät ja ultrat. Lapsivettä oli ilmestynyt vähän lisää, paikat lääkärin mukaan vielä ihan kiinni ja epäkypsät synnytykseen ja koska aina vaan prom-testi negatiivinen eikä mun tulehdusarvot noussu, niin jatkettiin vaan seurantaa. Tänään samat hommat uudestaan ja taas uus lääkäri, teki päätöksen ettei aleta käynnistää vaan kotiutti mut (osasto ja synnäri oli ihan ääriä myöten täynnä), keskiviikkona kontrollikäynti äitipolille. Hiukan on epätietoinen olo, kun lääkäritkään ei ihan osannu varmaksi sanoa, että mihin se lapsivesi on kohdusta hävinnyt parissa päivässä ja mitä se kirkas neste oli, jota tuli kuitenkin ihan reippaasti valumalla. Veikkasivat juoksevaksi valkovuodoksi, kun kuulemma ois pitäny siinä prom-testissä näkyä, jos ois ollu lapsivettä.

skorpioni ja masu-nasu 37+4
 
Mimmimami :flower: Onnea pojasta :)

Voi Kristen... Vauvan parhaaksihan jokainen lisäpäivä on, mutta kuulostaa jo äidin rääkkäykseltä :( :hug:

Ihania ultrakuulumisia Lisley:llä :heart:

Skorpioni: :O Ihme juttu! Kyllä se varmaankin on ollut lapsivettä, eihän valkkari nyt noin lorise ja aiheuta supistuksia???? Ja jos kerta vedetkin oli jo vähissä. Epäilisin kyllä nyt niitä Prom-testejä, koska vaikken mä mikään lääkäri ole, niin osaan laskea 1+1 :D
Eikö ne laittanut sua antibioottitipalle? Jos kalvoissa onkin reikä ja vedet menny, niin yleensä annetaan "varmuuden vuoksi"... Kummallista kertakaikkiaan... Tuo, että osasto on täynnä, niin ei saisi olla mikään tekosyy sille, että laitetaan kotiin, jos vedet on menny. Hui!

Hyvä JiiMii, että saikku on auttanut oloihin. Sehän se tarkoituskin on :) Älä pode yhtään huonoa omaatuntoa, että olo on hyvä. Nauti! :D

Mites Mairan ultrassa meni? Yksi utelias täällä norkoilee.... :confused:

Huldis ja pikkusisko 31+6
 
Tänään poksui 32+0 :heart:

Nyt siis synnytyssairaala on ainakin selvillä :) Eiliseen saakka olin vielä TAYS:in synnyttäjä, kun olin liian pienillä viikoilla, mutta tänään jos syntyisi (toivottavasti ei) menisin K-HKS:aan. Helpottavaa, kun tietää edes mihin päin mennä, jos alkaa taas veri lentää. Aikaisemmin piti itse arvioida veren määrästä ja vuodon kestosta että soitanko ambulanssin, voinko tilata taksin vai kenties tulla omalla autolla. Jos ambulanssilla, niin kumpaan sairaalaan ambulanssi vie. (Mulla on molempiin yhtä pitkä matka ja ajan säästämiseksi siis suoraan hoitavaan sairaalaan) Jos vuotoa olisi tullut tosi paljon, niin kuin juhannuksena, niin TAYS. Jos vähemmän, niin Hämeenlinna.

No nyt ei tarvitse enää arpoa :)
 
skorpioni No huh huh, sullehan on tapahtunu.. :O Tsemppiä, melko erikoinen tilanne!

Lisey Ihanaa että kaikki oli hyvin.. :heart: Kyllä se tieto vaan aina helpottaa..

Huldis No niin, viikot alkaa näyttää hyvältä ja epäilemättä nyt helpottaa toi tieto synnäristäkin, ei tartte arpoa.. :)

Mimmimami Oikein paljon onnea pienokaisen johdosta! :heart:

Kristen Koita jaksaa.. :hug:

(.) Ultrassa tosiaan käyty, turvotus 1,5mm, riskiluku 1:3000 mikä on kuulemma ihan ok ja kaikki tulokset on hyviä eikä syytä huoleen ole. :) Pieni oli 5,8cm pitkä ja kovasti jumppas.. :heart: Sain nähdä 4d kuvaa ja niitäkin sain 3 kotiin + 2 tavallista ultrakuvaa, eli meillä on nyt pienestä ihasteltavaa.. Kokemuksena aivan mahtava! :heart: :)

Maira ja pötkylä 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Huldasharks
Maira onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Huldis mäkin tulen Hämeenlinnaan synnyttämään!! Oishan se toisaalta mukava, jos satuttais sinne samaan aikaan, mut toivon kuitenkin, että itellä ei menis ainakaan kovin paljon yli lasketun ajan ja sulle toivon enemmän viikkoja! Hämeenlinnassa nyt tosiaan "ruuhka-aika" synnytyksissä, parhaimpina päivinä on syntynyt 10-15 vauvaa päivässä ja kuulemma vastasyntyneiden teho- ja tarkkailuosasto on aivan tupaten täynnä, osa tehon vauvoista on jo jouduttu siirtämään TAYS:iin. Maanantaina oli ollut 8 äitiä yhtä aikaa 10 cm auki ja synnytyssaleja on vaan 5 eli osaa oli jouduttu pitämään osastolla odottamassa ihan viimeseen asti.

Juu samaa ihmettelin itekin, että miksi ei annettu varmuudeksi sitä antibioottikuuria! Lääkäri oli kuitenkin eilen sitä mieltä, kun kotiutti mut ja kyselin, että uskallanko nyt varmasti lähteä kotiin, että jos kalvoissa ois reikä, niin mun crp pitäis nousta ja asia pitäis näkyä myös käyrillä, mutta koska mun tulehdusarvo oli 2 ja käyrät hyvät, niin passitti kotiin, herkästi käski tulla kyllä näytille, jos jotain tuntemuksia tulee.

skorpioni ja masu-nasu 37+5
 
Ohhoh, täällähän tapahtuu heti kun on muutaman päivän pimennossa :D

Lisey voit toki tehdä jo uuden pinkan, mä en enää kauaa aio roikkua kotosalla tän vatsan kanssa, niin tuleepahan sitten tiedot päivitettyä :)

Huldis Varmasti helpottavaa, kun tietää edes mihin mennä synnyttämään! Miten muuten olet voinut? Ilmeisesti suurimmat verenvuodot ovat jättäneet sinut ainakin hetkeksi rauhaan?

niijuu, Onnea hyvistä ultrakuulumisista molemmalle asianomaiselle :D

Skorpioni mä olen kyllä monesti kanssa epäillyt noiden testien luotettavuutta! En ehkä varsinaisesti omakohtaisesti, mutta ei ole kauaa kun joku puhui, että oli lorahtanut housujen läpi lattialle n. 3dl kirkasta nestettä ja testien mukaan se ei ollut lapsivettä :O Sama jos sullakaan sitä vettä ei siellä oikein ollut ton lorahduksen jälkeen, niin mihin kummaan ne nyt itsestään on yhtäkkiä hävinnyt ja vieläpä tullut takaisin!
Kummallista touhua

Mutta veikkaan, että tää ruuhka-aika vaikuttaa aika paljon, pistävät kaikki kynnellekykenevät kotiin...
mua alko eilen huvittaa, kun meillä molempi lapsista tulee olemaan näitä "sesonkilapsia", vaikka ei todellakaan mitenkään ajotuksella tehty, kun toista tehtiin 1,5v ja toista sen ylikin :D
Toinen on siis näitä "juhannusvauvoja" jotka on saanut alkunsa juhannuksen tohinoissa, ja tää toinen sitten näitä "lomavauvoja" jotka on ajotettu syntymään kesälomien aikaan :D

mun olo se ei ota helpottaakseen. Vaikka miten söis lääkkeitä, päivässä ei ole yhtään hetkeä, ettei johonkin koskin niin, että vois itkun tirauttaa :( Yöt on kurjia, kun ei pysty milliä liikkumaan ilman, että tuntuu, kuin lantiot repeis liitoksistaan tai jotain muuta vastaavaa. Lisäks vauva on kai nyt sitten kasvanut niin isoks, ettei halua mahtua mun mahaan, kun joka yö herään monen monta kertaa siihen, kun joku kinttu tai peppu tai joku työntää ylöspäin kylkiluihin tms niin että vois oikeesti huutaa!
Ja ärsyttää, kun poikakin selvästi ikävöi äitiä, kun joutuu olemaan niin paljon nyt hoidossa! Mutta mä mietin, että vaikka vaan yrittäisin kärvistellä itku silmässä sen kanssa kotona, olis se jo aika turvallisuusriski. Miettii, että jos tulipalo syttyis, kun en mä saa edes itteäni pihalle täältä, niin saatika sitten toisen. Mulla menis varmaan tunti ennen kun olisin kiertänyt edes asunnon ja löytänyt koko poikaa, jos tuurillaan sattuu olemaan ihan eripuolella.

Pe-la olin osastolla makoilemassa, kun vaavi oli niin vaisuliikkeinen. Kävin käyrillä ja ultrassa perjantaina ja lääkäri yritti siinä sitten tökkiä ja herätellä, mutta ei saanut juuri mitään eloa kaveriin. Käyrät ja virtaukset näytti kuitenkin kaikki hyvältä, joten laittoivat lauantaina kotiin seurailemaan tilannetta. onneksi liikkeet on nyt taas palautunut ja hiljaisuus taisi vain johtua vauvan närkästymisestä kun hänen yksiöönsä tunkeuduttiin :heart:

Ja mä oon nyt päättänyt, että sidon itteni vaikka sinne sairaalan oveen kiinni, mutta sinne aion torstaina jäädä leikkaukseen / käynnistykseen, koska mun keho ei selvästi ole tarkoitettu kantamaan näin isoa ipanaa :D

Sainpahan ultraavalta lääkäriltä tyttöveikkauksenkin :heart:

Kristen + Tirpana 37+1
 
Heippa! :wave:

Varovaisesti tänne kurkin... :)

Ja kovin toivon, ettei taas tarttis palata kuumeilemaan... Pelottaa hirveesti : / Varsinkin kun lauantaina tuli peittojen heiluttelun yhteydessä verta :( Mutta se loppui onneksi samantien ja oli siis selkeästi seksistä johtuvaa... Että selibaatti alkoi sitten siitä hetkestä :kieh: Nyt toivon vaan kovasti, että mitään vuotoja ei enää tulisi, kun se säikäyttää aina niin pahasti... Mutta uskalsin nyt kuitenkin tänne tulla kun mitään vuotoja ei ole enää näkynyt =)

Kristen: Sun olo kuulostaa kovin tuskaiselta :hug: Suuret tsempit sulle raskauden viimeisiin koitoksiin! :hug: Toivottavasti saat pian nyytin syliin ja olo helpottuu :heart:

Huldis: Onpa sulla ollu melkoinen raskausaika... Hui! Onneksi nyt ollaan jo paremmilla viikoilla :hug:

Maira: Onnittelut ihanista ultra-kuulumisista :heart:

ON: Mä tein ekan testin dpo 10 ja Apteekin omaan tuli silloin haamuviiva. Siitä lähtien olenkin sitten testaillut ahkerasti :ashamed: :D Sunnuntaina (dpo 16) digiin tuli teksti "Raskaana 2-3" :heart: Oireita ei oikeen ole, ainakaan vielä. Jotain pieniä nippailuja ja ajoittain turvotusta. Lähinnä syömisen jälkeen ja ilaisin. Rinnat on aavistuksen arat, mutta ihmeen vähän. Tulis nyt vaan lisää oireita, niin ei tarttis panikoida :rolleyes:
 
^Mä vähän ihmettelinkin et mihin sä katosit kun ei näkyny täällä eikä kuumepuolella.. :D Nyt vaan pidetään peukut ja varpaat pystys et kaikki menee ok, hyvältä ainakin vaikuttaa! :flower: :heart: Paljon sulla on viikkoja nyt?
 
Maira: Mä pelästyin niin kauheasti siitä lauantaisen seksin jälkeisestä verenvuodosta, että päätin, etten kirjota mihinkään ennen kun tiedän varmasti ettei vuoto jatku :ashamed: Ja onneksi se tosiaan loppui siihen! Huh! =)

Niin viikkoja mulla olis oviksen mukaan 4+4, mutta neuvolahan laskee kuitenkin menkkojen mukaan eli sit ois 4+5 :) Ovis oli siis päivän myöhässä...
 

Yhteistyössä