**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Kivoja huoneita oli Apsulla ja Pimpamilla!

Me tosiaan asutaan vielä kerrostalokaksiossa kun ei sitä unelmataloa ole vielä tullut vastaan. Vauvan pinnasänky mahtui hyvin makkariin, samoin lipasto vauvan vaatteille. Hoitopöytä mahtui juuri ja juuri kylppäriin. Pikkaisen ahdasta on, mutta tässä ajateltiin pärjätä mahdollisesti ensi kevääseen asti.

Apsulla ja Pimpamilla onkin jännää kun on vauvojen syntymäpäivät jo tiedossa! Ja ne on ihan kulman takana, mahtavaa! Meillä todettiin tän viikon neuvolakäynnillä että vauva ei ole vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt ja nyt ensi viikon tiistaina on seuraava neuvola. Jos siellä on edelleen sama tilanne, saan lähetteen äitipolille jossa katsotaan vauvan kokoa ja sitä että mahtuuko tulemaan alakautta tai onko jotain estettä lantiossa jonka takia vauva ei pääse laskeutumaan. Toisaalta melkein toivon että pääsisin sinne, olisi kiva tietää minkä kokoinen vauva on nyt ja muutenkin nähdä pieni pitkästä aikaa.

Muuten alan olla itsekin jo ihan lähtökuopissa synnyttämään. Parina päivänä on ollut supistuksia, ei kamalan kipeitä mutta tuntuvia ja elättelen toivetta ettei raskaus menisi kamalan yliaikaiseksi. Saas nyt nähdä :)

Jaksamisia kaikille näillä helteillä!
 
Kiitos =) Verhokangas on ihan Ikean valikoimasta.


Mulla on sama sf-mitta kuin Apsulla, noin 3500g arvioivat vauvan olevan syntyessään. Tytöstä tuo sf-mitta oli rv37 jo 37cm ja hän oli tosiaan 3600g. Jännä nähdä kuin arviot tällä kertaa paikkaansa pitävät.

Hugsy, tosi hienoa että teillä puututaan tuohon laskeutumiseen ja kiinnittymiseen. Mulla ei viimeksi tyttö laskeutunut edes synnytyksen aikana, vaan ponnistunvaiheen alkaessa keikkui ylhäällä vielä. Se oli mulla ihan selvä merkki, että ahdas on lantio. Oli vielä suht pieni päinen vauvakin.

Jaksuja taas yhteen hellepäivään. Täällä mittari näyttää vaatimattomat 29,5 astetta varjon puolella :cool: Pitänee laittaa tuonne tytön altaaseen jääpaloja ja pulahtaa sinne tasasin välein..
 
Oi, miten ihana vauvanhuone Pimpamin vauvallakin on. :heart: Mä kanssa oon ommellu itte vauvalle petivaatteita ja pinnasängyn ne reunasuojat, kun meilläkin toi pinnasänky on sellanen vanhan mallinen ja tosi pieni. Äitiyspakkakkauksen peittoakaan ei oteta viel käyttöön ku seki on niin iso. Itte en oikeen voi laittaa kuvia tulevasta vauvanhuoneesta kun sieltä puuttuu vielä seinätkin ympäriltä. Rakennetaan sitä siis vasta ja asutaan siis täällä rakennustyömaan keskellä. Lattia sentäs on jo valmiina. Mutta ei ollut tarkoituskaan laittaa vauvaa omaan huoneeseensa nukkumaan kun vasta myöhemmin, joten huonekin taitaa ehtiä siihen mennessä valmistumaan. Saa vähän vinkkiä noista kuvista mitä sinne huoneeseen vois suunnitella ,kuhan jossainvaiheessa pääsee pintamateriaaleja ym. sinne valitsemaan. :)

Mulle on iskenyt viimepäivinä kauhea menettämisen pelko, jotenkin tuntuu että saadaanko me ikinä sitä elävää vauvaa syliin asti. En osaa sanoa mistä tää johtuu ,mutta sellasia asioita tulee kuitenkin päässään pyöriteltyä. :(

Mansikkainen 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vain pikaisesti poksumaan: 38+0!! Jei!

Mansikkainen: älä huoli, kyllä mullakin se menettämisen pelko aina silloin tällöin vielä tulee. Viimeeksi nyt aamulla kun tuntui että vauveli oli niin hiljainen normaaliin verrattuna. Yhdessä miehen kanssa sitten tökittiin mahaa ja huhuiltiin yms. ja kyllähän niitä liikkeitä sitten taas tuntui. Säikähdin niin, että sydän oli kurkussa. Hirveä tunne! Jotenkin oon nyt kiinnittäny noihin liikkeisiin huomiota enemmän, kun siitä on joka kerran neuvolassa sanottu.

Odotan vaan että saisin vauvan jo syliin ja näkisin itse että se on terve ja sillä on kaikki kunnossa. Saisi mun puolesta tulla jo! :)
 
Oi kun kauniit huoneet apsulla ja pimpamilla vauveleille! Meillä tulee pinnasänky ja hoitopöytä makkariin ja työhuone saa muuttua lastenhuoneeksi joskus hamassa tulevaisuudessa vasta. Tällä viikolla saan sängyn ja hoitopöydän ja saan alkaa pesää rakentamaan vauvalle.
Kovasti on tullut tutuilta käytettyä vaatetta ja tavaratkin saan kaikki lainaan. Käytettynä ostin turvakaukalonkin, joka onkin toistaiseksi ainoa ostohankinta. Vaunutkin saan lainaan sekä parvekkeelle että käyttövaunuiksi. :) Silkkaa säästöä siis. Käyttöajat tavaroille ovat niin lyhyet, että katsoin parhaaksi että uutena ostaminen on turhaa.
Pikkuisen polttelee jo laitella vauvalle kaikkea mutta ehtiihän tässä, vielä pari kk aikaa laskettuun.

Hugsylla ja muillakin jännät paikat ja synnytys lähestyy! Kohta saadaan ekat pikkuiset pinoon. Jee! Perässä tullaan. :)

Omassa navassa kaikki hyvin ainakin tänään. Pahempia vaivoja ei nyt ole ja supistelutkin ovat olleet vähempänä. Energiataso on ollut korkeammalla viime päivinä.
Neuvolassa kävin tänään ja siellä kaikki ok. Sf-mitta oli 30, hemppa 110 pissa puhdas ja RR ok. Rautakuuri jatkuu. Painonnousua on nyt tullut +10 kiloa lähtöpainosta, mikä ei ole paha ollenkaan. :)
Mansikkainen ja Hugsy puhuivat menettämisen pelosta... Tuttu tunne täälläkin ajoittain. Onneksi vauva on liikkunut vilkkaasti ja se helpottaa mieltä. Välillä käy aivan kipeää kun pikkuinen jysäyttelee palleaan ja masun sivuille. Hikkaa myös on ollut havaittavissa. Siellä se pikkuinen opettelee hengitysliikkeitä :heart: Hikankin perusteella vauveli on pysynyt raivotilassa, tykyttely tuntuu alamahalla, samoin puoliso kuulee sydänäänet alhaalta. Neuvolantätinkin tunnustelun mukaan vauva olisi pää alaspäin. Toivottavasti pysyykin loppuun asti.

Ihanaa kun helteet hiukan hellittivät niin jaksetaan paremmin odotella!
Hyviä vointeja mammoille ja vauveleille! :)

Pirpana ja masumöyrijä 31+2
 
Ihan pian saamme tänne ensimmäiset vauvauutiset. Ihanaa.
Koitahan Uivelo malttaa keräillä voimia ja antaa kehon huilia. Joskus se on niin turhauttavaa kun inspistä riittäis puuhata vaikka kuinka, mutta kun ei jaksa.
Pimpamin ja Apsun vauvahuoneet ovat kyllä niin somat.
Me ei olla vielä päätetty, että mihin vauvat laitetaan nukkumaan. Meidän makkariin mahtuu kyllä ja sitten on kaksi huonetta, joista kummastakin voisi tehdä lastenhuoneen. Täällä on jo asiasta hieman keskusteltukin, mutta mitä mieltä te olette, onko helpompaa jos vauvat nukkuvat samassa huoneessa vai lastenhuoneessa?
Kävin tänään neuvolassa. Sf mitattiin ekaa kertaa ja se oli 23,5. Kaikki oli ok, mitkään arvot ei ollu muuttunu mihinkään, edes paino ei ollut noussut viimekerrasta yhtään. BMI on senverran yläkanttiin, että ei siitäkään tarvitse huolta kantaa.

Vauvauutiset on kerrottu jo tooosi moneen suuntaan. Mä kun en ole asiasta erityisemmin huomionkipeä, niin välillä alkaa tympäseen mikä härdelli siitä joskus nousee kun kertoo kaksosista :rolleyes: Jotkut on niin ihmeissään/kauhuissaan/innoissaan, että vähempikin riittäis. No ei kai pidä antaa itsensä kiusaantua huomiosta. Onhan se sellaista hyvänlaista huomiota :)

Jenna ja kakkoset 21+5
 
Jenna, mun kahdella kaverilla on kaksoset ovat nukkuneet vanhempien makkarissa. Alkuun ainakin molempien perheiden vauvat nukkuivat samassa pinniksessä ja muutaman kk:n ikäisenä siirtyivät omiin sänkyihin kun alkoivat häiritsemään toistensa unia. Molemmat perheet syöttivät lapset yöllä yhtä aikaa ja saivat aika pian vauvat samaan rytmiin mikä helpotti öitä huomattavasti. Nostivat siis toisenkin vauvan imemään toisen herätessä. Luulisin ainakin alussa olisi hyvä jos olisitte samass huoneessa. Voi olla, että virkistyt itse liikaa toiseen huoneeseen ramppaamisessa. Toiset kaksoset lopettivat yösyönnit n 4Kk:n iässä mutta vielä nyt vuosikkaana vanhemmat hyppäävät välillä tuttia laittamaan, tosin suunnittelevat vauvojen siirtämistä omaan huoneeseen.
Toki varmaan toisilla onnistuu omassa huoneessa nukuttaminenkin ainakin sitten kun yösyötöt lopetetaan.

Täällä pikkuvaatteiden pesu-urkakka menossa ja vointi oikein hyvä. :)

Pirpana 31+5
 
En ole siis ainakaan yksin näiden vauvan menettämisen pelko tunteiden kanssa, kun kerran niin monella muullakin on niitä. Ja välillä vieläkin tulee miettineeksi ollaanko me muka ihan oikeasti saamassa vauva, että voiko tää ihan oikeesti tapahtua meille. Kaippa nääkin tuntemukset johtuu siitä kun sitä vauvaa on niin kovasti toivottu ja sen eteen on tehty vaikka mitä ennenkun tähän tilanteeseen on päästy. Onneksi tosiaan möyriminen mahassa hiukan tätä menettämisen pelkoa hillitsee.

Jenna: Mun mielestä helpommalla varmaan pääset jos vauvat nukkuvat mahdollisimman lähellä teidän vanhempien sänkyä. Mielellään jopa niin ettei tarvi välttämättä sängystä edes nousta että pystyy alkaa vauvoja hoitelee ja syöttämään. Ja varmaan just toi samaan aikaan molempien yösyöttö pidentää sun omaa uniaikaa.

Mansikkainen 32+1 (Olispa jo elokuu :) )
 
Huomenta ladies! Meille syntyi eilen aamulla päivystys sektiolla pienen pieni tyttö! Pituus 47cm ja paino 2885g. Olo on väsynyt mutta hyvin onnellinen.
Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla klo 23 ja siitä alkoi supistukset, jotka olivat heti säännölliset. Sairaalassa vietettiin yö supistellen kun haluttiin leikkaus vasta aamuksi. Olin jo 6cm auki kun lähdettiin saliin kahdeksalta aamulla. Kaikki meni tosi hyvin!
Kirjoitan lisää myöhemmin!
Tsempiä!
 
Oijoi, ihanaa Apsu :heart: Onnea hurjasti pienestä tyttösestä :heart:

Olis tosiaan kiva kerätä syntyneetkin listalle :)

Täällä alkaa olla jännitystä ilmassa, ylihuomenna se meidänkin murunen on sylissä :heart: Kumpa kaikki nyt menisi loppuun asti hyvin!
 
Viimeksi muokattu:







Syntyneet


7.7. Apsu (tyttö)
12.7. Pimpam (poika)


La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

7.7....................... Viu..............................1. tyttölupaus
18.7..................... Apsu..................28......1. tyttölupaus
18.7..................... Hugsy..........................1. tyttötunne
18.7..................... pimpam10....................2. poikalupaus
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1. tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5. tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3. tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4. tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1. tyttöarvaus
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1. poikalupaus
9.10..................... Frangipani..........36.......1. poikalupaus
11.10................... Mizze77........................1. tyttölupaus
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. tyttölupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1.(kaksoset)
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
25.12................... Plastex..............33.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
9.1...................... Hanskis..............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Zoe74...........................
 
Viimeksi muokattu:
Hui miten jännää Pimpam! Kohta teilläkin on nyytti sylissä! Nyt alkaa jotenkin itsestäkin tuntua todellisemmalta tämä homma. Vielä ei ole supistellut pahemmin, mutta eilen illalla ja tänään aamulla oli sellaisia kuukautisia ennakoivia tuntemuksia alavatsalla ja selässä. Toivon että ne valmistelevat jotenkin paikkoja ja pääsisi kohta tositoimiin :) Haluaisin jo saada vauvan syliin hellittäväksi!

Mulla on taas viime päivinä nousseet vanhat pelot pintaan, mietin että jos vauvalla on joku vakava sairaus tai se on vammainen tai jos synnytyksessä käy jotain. Tuntuu että ympärillä on niin paljon syntynyt viime kuukausina terveitä lapsia, että voiko onni jatkua meidän kohdalla.. Mies on tunnustanut pelkäävänsä ihan samaa asiaa ja sitten tietysti mietin, että kun molemmat pelkäävät että jokin on huonosti, niin tarkoittaako se sitä että meidän vaisto kertoo jonkin olevan huonosti, vai johtuuko se vain aiemmista huonoista kokemuksista? Pelkääkö/miettiikö kukaan muu tällaisia?

-Hugsy ja Bebe :heart: rv 38+6
 
Samoja mietteitä täälläkin Hugsy :hug:
Jotenkin mä olen molemmissa raskauksissa ollut tosi luottavainen, ajatuksella että meillä ne vaikeudet on jo olleet raskaaksi tulossa. Lopussa muistan viimeksi nämä samat fiilikset, peikot nostaa päätään ja tuo mieleen mitä ihmeempiä ajatuksia. Pelkään eniten, ettei vauvaa saadakkaan vaan joku paha sattuma vie vielä hänet meiltä.

Elämä vaan on niin arvaamaton. Mun mies sairastui 1. tyypin diabetekseen toukokuun alussa. Melkoisen harvinaista tässä iässä ja todella yllättävällä tavalla kävi ilmi. Sekoitti tietty pieneksi hetkeksi koko elämämme, mutta onhan tuo tauti hyvin hoidettavissa. Siltikin loppuelämän mukana täällä ja jotenkin taas kävi ilmi miten elämässä ei voi kaikkea ennakoida.

Toivon hugsylle mukavia viimeisiä hetkiä ja puhele niistä mielessä pyörivistä jutuista vaikka terkalle. Mun mielessä kaikki jutut ainakin aina pienenee kun saa ääneen jollekkin sanottua =)
 
Meille syntyi tänään pieni poika. Vauva joutui teholle. Antibiootit menee infektioepäilyn vuoksi ja lisäähappeakin tarvitsee. Suurta hätää ei pitäisi olla.
Kuinka kiitollinen sitä voikaan olla.
Meidän perhe on nyt valmis ja 6,5 vuoden "projekti" saanut mitä upeimman päätöksen.
 
Paljon onnea Apsulle ja pimpamille pienokaisista! Uskomatonta, että tässäkin ketjussa alkaa nyt syntymään vauvoja yhdelle jos toiselle. Toivotaan, että vauvat pääsevät hyvin sopeutumaan masun ulkopuoliseen elämään.

Viime viikolla kävin rakenneultrassa. Olin epäillyt, onko masuasukki kasvanut normaaliin tapaan lääkitykseni vuoksi. Onneksi kaikki oli kunnossa ja koko kaikin puolin normaali. Nyt olen tehnyt jo jonkin verran hankintoja, kun kirppiksiltä on löytynyt niin ihania vaatteita. Toki välillä tulee mieleen, jos jotain menee vielä pieleen, mutta olen itse yrittänyt ajatella että silloin etukäteen tehdyt hankinnat taitavat olla kuitenkin pienin murhe. Mutta varmasti muille puhuminen auttaa jos pelkoja tulee.

Lala rv 21 ja risat
 

Yhteistyössä