2kk automatkalla??

Heippa kaikki!!

Minua askarrutta nyt 2 kuukauden ikäisen vauvan autossa oleminen. Meillä olisi kesäloma matka lounaisrannikolta Keski-Suomeen tiedossa tuossa kesäkuun puolessa välissä, jolloin pikkuherra on 2,5kk.
Ootteko joku sellaista matkaa vauvan kanssa autolla ajaneet?
Kuinka usein pysähdyitte? Vauvanhan selkä ei kestä kaukalossa olemista kovin pitkiä aikoja?
Kertokaa ihan kokemuksia. Siitä olisin erittäin iloinen.

Meillä olisi suunnitelmissa ensin pysähtyä Tampereelle yhdeksi yöksi ja käväistä Särkänniemessä pyörimässä vanhemman lapsen kanssa laitteissa. Ja Tampereelta olisi tarkoitus ajaa Kuopioon rauhalliseen tahtiin. Onko liian rankaa niin pienen vauvan kanssa? Miten olette itse kokeneet.
 
tao
Me matkattiin 3 kk pojan kanssa yli 500 km joulun aikaan ja hyvin meni. Itse istuin takana pojan kanssa, imetin, "leikitin", otin välillä pois kaukalosta ja pari kertaa pysähdyttiin vaipan vaihtoon ja kaffelle. Aikaa kannattaa varata hyvin ettei tarvi kiireessä matkustaa.
 
hei,

me matkattiin n.700km kun neiti oli 1,5kk ikäinen, olin pikkuisen kanssa takapenkillä ja nukkui melkein koko matkan, pysähdyttiin kun imetin (eli aika usein) ja vaipan vaihdoin, eli ei istunut yhteen kyytiin turvaistuimessa ja hyvin meni matka.. :D tosiaan kannattaa varata aikaan 2-3 tuntia enemmän matka tekoon.
 
Me oltiin aikanaan esikon kanssa reissussa, ikää hällä silloin 5vko. Automatka kesti n 5 tuntia. Lainattiin MLL:lta koppaan kiinnitettävä turvaverkko juuri siksi kun lapsi oli niin pieni ja hirvitti selän rasitus. Eihän tuo "hökötys" kovin tukeva ollut ja turvallisuus vähän epäilytti, mutta näin siis meillä toimittiin. Toki tuo vaatiin kovan kantokopan kaverikseen.
 
äkki synnytys
Ite olin vauvan kanssa matkalla kun hän oli n.2 viikkoa vanha. Matkaa oli 600km muutaman kerran pysähdyttiin. Olimme joulun vietossa. Lapsi päätti syntyä, kesken reissun joten piti olla hieman pidempään. Matka meni hyvin, mutta kannattaa varata aikaa.... :hug:
 
Ollan usein matkattu yli 500km lasten kanssa, kun olivat ihan pieniäkin. Ensimmäiset matkat taisi olla 1-2kk:n ikäisiä. Matkan nukkuivat vaunun kopassa turvaverkolla kiinni. Nukkuivat koko matkat aina. Herätettiin kerran tai kaksi vaipan vaihtoon ja syömään, mutta itsekseen ei vät ole herännäät. Tasaista surinaa auto pitää koko ajan. Nyt lapset jo isompia ja edelleen istuvat kiltisti koko automatkan.. Pienenestä asti oppineet olemaan pitkiä matkoja auton kyydissä.
 
automatkailijan äiti
Hei!

Olimme viime viikonloppuna 2 kk poikani kanssa reissussa.Automatka oli 300 km suuntaansa ja pysähdyttiin mennessä ja tullessa 1 kerran..Hyvin sujui matka vaikka hieman jännitinkin aluksi matkalle lähtöä.Poika nukkui kummatkin automatkat =)

Rohkain mielin vaan matkalle..Piristää kummasti kun vähän matkustelee pois kotiympyröistä =)
 
huristelija
Heippa!

Meillä kans reissattiin, kun poika oli vajaa 2kk. 700km taittui yli odotusten. Minä olin pojan kanssa takana. Muutaman kerran pysähdyttiin ja imetin, muuten lypsin pulloon ja annoin siitä. Huoltoasemilla on yllättävän asiallisia lastenhoitohuoneita, jotn vaipanvaihdot sujuivat hyvin. Itsellä siisteysfriikillä oli oma desinfiointispray mukana ja ei muuten turhaan ainakaan yhdessä paikassa. Muutenkin puhdistuspyyhkeet ym. on hyviä ja tyynyjä mukaan, että saa olon mukavaksi autoimetykseen. Ainoa ongelma meillä taisi olla isännän tylsistyminen yksin edessä...hip.
 
hulina
me oltiin ekaa kertaa reissussa,kun poika oli 2viikkoa..matkaa oli n.600km..hyvin meni,kun pysähdyttiin aina syömään ja vaipan vaihtoon välillä..ja autossahan poika nukku paremmin kun koskaan.. =) nyt sama matka taas edessä,ja poika on n.2kk..
 
Me käytiin mummolassa pirkanmaalla ekan kerran kun poika oli noin kuukauden ikänen. Matkaa on noin 200 km. Hyvin matka meni, ja kaikki matkat menny. Poika on kohta neljä kuukautta vanha. Pojan kans on tosi helppo matkustaa autossa, kun hän nukkuu melkein koko matkan, kerran matkan varrella täytyy syöttää, eikä aina sitäkään, jos hän vain nukkuu koko automatkan.
 
Me tehtiin eka pitkä autoreissu kun poika oli vajaat 2kk vanha. Matkaa yhteen suuntaan kertyi sellaiset 750km. Poika nukahti kun auto lähti liikkeelle, sitten kun heräsi, me pysähdyttiin. Syötin pojan, vaihdettiin vaipat ja taukoiltiin itsekin. Matkaan meni aikaa sellaiset 11h (yhteen suuntaan). Samanmoinen reissu on edessä nyt loppuviikosta. Nyt poika on tosin jo 8kk ja ei varmasti nuku koko aikaa kun auto liikkuu. Äiti siis toimii viihdyttäjänä ;) Kello kaulassa ei kannata pienten lasten kanssa reissuun lähteä :)
 

Yhteistyössä