2v ja päiväkoti

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
.
miten pitkiä hoitopäiviä teidän n. 2,5 vuotiaalla on? meidän 2,5 vuotiaalla on todella aikasia aamuja ja päivät vähintään 7,5h :(

mitä voin tehdä, kun 2,5 vuotias on tälläkin viikolla jäänyt JOKA AAMU itkemään kauheesti mun perään kun olen vienyt pk:hon.. :( mites saisin pojasta vähän reippaamman..?
 
"vieras"
Anna lapselle aikaa, tarkoittaen että kyllä se lapsi tottuu siihen kun huomaa että joka kerta se äiti tulee hakeen eikä ole mitään hätää. Lapselle on iso asia aloittaa tarha joten ei kannata kuvitella että lapsi heti ensimmäisestä aamusta alkaen jäisi sinne hymyissä suin. Meillä meni 4 vuotiaalla puolivuotta ennen kuin sopeutui tarhaan :)

Ja voin olla lähes satavarma että itku loppuu lähes heti kun äiti astuu ovesta ulos?
 
:/
Meillä pikkasta vajaa 2v. ja päivät on melkein 7-17 :/ Ei tuo kyllä tunnu olevan milläskään, isosisaruskin on samassa ryhmässä joten on siellä vähän tukea turvaakin.

Pari kertaa lapsi on itkeny perään mutta tädit sanovat sen loppuvan tosi nopeesti :)
 
.
yleensä itku loppuu kun häviän näkyvistä, mutta tämä oli ihan kauhea, jäin ulkopuolelle odottamaan että miten rauhottuu, eli ei nähny minua, mutta huuto jatkui ja jatkui ja jatkui :( :( taisi jäädä huutamaan kun oli sitten viimeseltä minun pakko lähteä
 
"äiti myös"
meillä 3v tyttö aloitti viime syksynä päiväkodin ja vieläkin välillä jää itkemään perään, on kyllä aamuja että jää hyvin mutta esim.tänään jäi itkemään :/ mutta hoitotädit ovat kyllä sanoneet että tosiaan ei kauaa itke kun olen lähtenyt. Se tuntuu vaan itestä tosi kurjalta lähtee ja jättää toinen itkemään.. ja hoitopäivä on 6-7 tuntia.
 
"www"
Jos aamut on tosi aikaisia, niin voisiko poika yksinkertaisesti olla väsynyt, mikä osaltaan provosoi itkua? Kuinka pitkät yöunet poika nukkuu? Nukkuuko päikkäreitä ja kuinka pitkään? Entä jos menisi aikaisemmin nukkumaan niinä iltoina kun edessä on aamulla aikainen herätys?
 
"mie"
Pystyisikö isä viemään pojan aamulla? Meillä keskimmäinen oli reilu 2v kun aloitti hoidossa. Oli sellainen "äidin poika", kovasti minun perääni. Jos mä vein aamulla, niin se oli hänelle huomattavasti vaikeempa, itku tuli. Isän kanssa oli poika paljon reippaampi, jäi iloisemmin mielin hoitoon. Ja oli toki aivan innoissaan, kun äiti tuli hakemaan :)
 
mulla samanikäinen päiväkotilainen joka aloitti myös syksyllä.
alku meni tosi hyvin,se ei jääny itkeen. (isoveli vuoden vanhempi kyllä huusi)
mutta sitten kun se hokas ettei se hoito ookkaan väliaikaista ni alko huudot. meillä on kuopuksenkanssa läheiset välit,se on enempi mussa kiinni kun kaksi vanhempaa. oli tosi kamalaa kun se jäi sinne huutaan kun hädissään.
lopulta pyysin miestäni viemään ne sinne,ja kertaakaan ei ole kukaan lapsista jääny itkeen. päinvastoin reippaasti menny leikkiin. huonopuoli tuossa on se, että ne joutuu meneen yli tuntia aiemmin hoitoon kun mitä itse pääsääntöisesti veisin.

oisko teillä mahdolista koittaa jos miehesi veisi pojan tarhaan? vai itkeekö silloinkin? mä tuossa viikko sitten pitkästäaikaa vein pojat päiväkotiin ja kyllä nuorin taas vähän meinas kitistä.
 

Yhteistyössä