2vuotiaalla kuumetta 39,9

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja paranemisia!:
Pronaxen-supot ei ole lapsille, painon mukaan kouluiässä voi saada.
Juu ei olekaan ihan pienille lapsille. Tuo vaikutusaika tuntuu olevan yksilöllinen. Poistulla menee se tunti ennen kuin alkaa vaikuttaa.

Mutta jos lapsi voi hyvin muuten ja nukkuu rauhallisesti eikä hänellä muita oireita ole ja kuume ei mene yli 40 asteen, niin varmaan itse odottaisin aamuun. Antaisin parasetamolia lisää ja antaisin nukkua. Viilentäisin huoneen ja madollisimman vähillä vaatteilla. Nestettä myös.
 
hl
Panadoliahan voit jo antaa lisää. Sain terveysneuvonnasta neuvon, että Pronaxenia ja Panadolia voi antaa melkein yhtä aikaa. Ja 6 tuntia ed. annoksesta nyt kulunut. Mekin muuten Oulusta. Toivottavasti pieni paranee pian!
 
mamma
tuosta panadolista sanoivat,että 7 tuntia pitää olla väliä ku on kotihoidossa. Sairaalassa käyttävät 6 tunnin välein. Mittasin juuri kuumeen ja edelleen 39,9 mutta tyttö nukkuu, niin ehkä mä sitten vielä seuraan. Tunnin päästä voi jo antaa sit Panadolia. Kyllä sitä on huolissaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
tuosta panadolista sanoivat,että 7 tuntia pitää olla väliä ku on kotihoidossa. Sairaalassa käyttävät 6 tunnin välein. Mittasin juuri kuumeen ja edelleen 39,9 mutta tyttö nukkuu, niin ehkä mä sitten vielä seuraan. Tunnin päästä voi jo antaa sit Panadolia. Kyllä sitä on huolissaan...
kun annat lääkettä niin käytä samalla suihkussa. semmosta vähän kättä viileämpää vettä ja varovasti taputellen kuivaat ja vaippa päälle, se auttoi meillä kuumetta vähän alemmas.
 
äippis
Miten ap:n lapsi voi? Vieläkö on korkea kuume?

Tuosta kuumeen alentamisesta viileällä vedellä.. En oli ihan noin itse tehnyt, kun olen huomannut, että kuumeessa se viileä vesi tuntuu lapsesta pahalta. Sen sijaan olen kostuttanut pyyhkeen suurin piirtein ihon lämpöiseen veteen ja sillä pyyhkinyt lapsen ihoa. Samalla kun vesi haihtuu iholta, lapsi jäähtyy eli kuume laskee. Se on tuntunut miellyttävämmältä tavalta ja toimii, muttei välttämättä ole yhtä nopea kuin esim viileä suihku.
 
vieras
Mulle sanottiin kun likka oli melkein 40 kuumeessa ja ei meinan lääkkeet vaikuttaa niin panadolia voi huoletta antaa useimmin kun 6 tunnin välein. Meillä oli pahimmillaan 2 tuntia väliä kun annoin jo uuden satsin..Rupes vasta silloin laskemaan kun sai tavallaan tupla annoksen. Niin ja tän annostus ohjeen sain lääkäriltä. Tarkoitus ei siis ole että sitä annetaan koko ajan liian usein mutta satunnaisesti voi antaa lyhyellä väli ajalla. Likalla oli angiina!!
 

Yhteistyössä