<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Kaksplus

<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

:heart::heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart::heart:




PÄIVITYKSET YV:LLÄ, KIITOS!

Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

25.10
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS Poikaolo

28.10.
Manna*/28v/EsikoinenTyttölupaus

30.10.
Diinu/22v/Toinen/KAKS/ Poikalupaus

31.10.
reveria/25v/Toinen/OYS/Poikalupaus

1.11.
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS Poikalupaus
Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Tryffe/29v/Esikoinen/KÄT
Cee-/21v/Esikoinen/KÄT Poikalupaus
Samaha/esikoinen/ Poikalupaus

2.11.
Leeniliini/27v/Esikoinen/TYKS Tyttölupaus

3.11.
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS Poikalupaus
Jyllanti80/30v./Esikoinen/Ulkomailla Poikalupaus

4.11.
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
Nojanda/31v/Kolmas/PSTyttölupaus

5.11.
Mariska*/26v/Esikoinen
tikru84/26v/Toinen

6.11.
Santara89/22v/Toinen/KOKS

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS
Kristalli81/30v/Kolmas Poikalupaus
Karoliina87/24v/Esikoinen/JS Poikalupaus
jennae/23v/Kolmas&Neljäs/NKL Poikalupaus& poikalupaus

8.11.
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
Papu82/28v/Toinen/KÄT Tyttölupaus
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS Tyttölupaus

9.11.
Neppari86/Toinen/KOKS
cunucu/30v/Esikoinen
kurjenpolvi/27v/Kolmas

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen/PHKS
Ilo09/26v/Toinen

11.11.
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS
Katjuska-79/31v/Ensimmäinen&Toinen/LKS VarovainenTyttölupaus & Tyttölupaus
HelenaM./26v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS Poikaolo
JJ-t/25v/Toinen/TAYS
Alice81/30v/Toinen/Kät/H Tyttölupaus

nallemakarooni/26v/Neljäs/JS
Unico/31v/Toinen

12.11.
Uuna/26v/Toinen PKKS
Rosalinda78/Toinen Poikalupaus

Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS
Minnuska89/22v/Toinen/LPKS
Isabel81/30v/Neljäs/KYS Poikalupaus

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS
Myy-88/23v/Toinen/TYKS
Varvas82/29v/Esikoinen/EKKS Poikalupaus

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Ensimmäinen&Toinen/EKKSPoikalupaus&Poikalupaus

15.11.
brut/25v/Esikoinen/K-SKS
Aplari/26v/Esikoinen/EKKS Tyttölupaus

16.11.
KiKi87/Toinen
Pa-pillon/kolmas/JS

17.11.
pikkupirkko/36v/Kolmas/KOKS

18.11.
LiinaLotta/Kolmas/KYS Tyttölupaus

Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS
Susamaaru/36v/Viides/Satks
anzu86/25v/Toinen&Kolmas/NKL Poikalupaus & Poikalupaus

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.
muratti88/22v/Toinen/OAS tai K-PKS
plussattu/25v/Esikoinen/EKKS

21.11.
kikatus/Kolmas
IlonaVonD/Toinen/KÄT

22.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS

23.11.
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS
Peltisanko
manna8/Toinen/Kät, KOS

24.11.
Britney/23v/Esikoinen/K-SKSPoikalupaus

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H
duppeli/25v/Esikoinen
cadillac/34v/Neljäs/TYKS


26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides
Triplamama/Kolmas/TYKS

28.11.
Tytti83/27v/Toinen/KOKS
Siisami/Toinen&Kolmas/K-HKS
Biana/Kolmas/KOKS
raapale / 21v / Esikoinen / PHKS

29.11.
Memphis/toinen/Tays
isla79/31v/esikoinen

30.11
Hannaliina/toinen/KOKS

4.12
EevaN/kolmas/Kos Tyttöolo

Vielä ilman LA:ta:

zerhy


n. 80 onnellista odottajaa.




Kyydistä tippuneet:


Haave
FPI
mammuzki
Sanle
Epa_88
Naive88
Matalalento
Chicco
Mimskuliini






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala

Aiemmat turinat löydät täältä:

Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...at-2011-3-3-a/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen.../#post23487494


Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1963173-3-3-marraskuun-massukat-toukokuussa-2011-3-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos samaha uudesta pinosta! Heti korkkaamaan :D

Tiukutukselle
sen verran noista vaipoista, ite koin helpommaksi pestä täysi koneita. Meillä on siis vaippoja sen verran että voi pestä kolmen päivän välein. Silä välillä esikoisella ainakin tuli kone aika hyvin täyteen ja jos ei niin muuta 60 pyykkiä sit heitin mukaan. nykyään saa aika paljon heittää muuta mukaan ja pesuväli on harventunut myös.
 
Mä nyt yritin värkätä uuden pinon tälle kuulle, koska ymmärrettävästi Diinu ei välttämättä jaksa foorumilla roikkua (välttämättä).. Vapaaehtoisia kun ei ilmestynyt :D

:attn:

KAIKKI PÄIVITYSPYYNNÖT YV:llä !!! Tämän kesäkuun päivittelyn jälkeen Diinu jatkanee jo hyvn alkanutta uraansa ?? :)
 
Kiitos samahalle uudesta pinosta! :)

Unico aa joo, en tiedä pystynkö pesemään täysiä koneellisiä pelkkiä vaippoja, mutta seassa varmasti menee hyvin paljon muutakin. Yleensä pesen parin päivän välein pyykkiä, vauvan tulon jälkeen voi olla että kerta päivässä pesen. Mulla on joku kamala kammo, pyykkiä ei saa kertyä ollenkaan. Mieluummin pyöritän vähän vajaita koneellisia vaikka kerran päivässä kuin kerään koneellisen :D Mutta kiitoksia vinkistä :) Käytätkö sää ihan pelkästään kestoja? Osaa vähän arvioida tuota kulutusta ;) Ja kestoiluun liittyviä vinkkejä otan enemmän kuin mielellään vastaan :) Kukaan tuttu ei ole jaksanut siihen alkaa, joten jos täältä saisi opastusta :)
 
Kiitos kaikille tsempeistä. On tää raskaus ollut monella tapaa poikkeuksellinen. Oon koko ajan vuotanut, viime viikonloppuna niin runsaasti, että ajattelin vauvan tulevan pois. Lääkäri totesi, että kuulun niihin odottaviin, jotka vuotaa ja että vuoto pitäisi loppua 20. viikkoon mennessä.. Onko kellään muulla kokemusta, kun raskausaikana vuotaa?

Myy88 Epäiltiinkö sulla silloin ollenkaan kystaa vai oliko diagnoosi suoraan omfalocele? Meillä verikokeet näyttäis sitä, ettei kromosipoikkeamaa (13 tai 18 trisomiaa) pitäis olla. Ultrakuvassa kysta näkyy aivan selvästi. Se on siinä lähellä napanuoran tyveä.

Menee tää kirjoittaminen oman navan tuijotteluks, :ashamed: mut pakko purkaa tuntojaan. Mielenkiintoista on ollut keskustelu vanhemman sisaruksen hoitoon viemisestä. Meillä kaksvuotias menee elokuun puolivälissä hoitoon, kun isä palaa takaisin töihin ja on hoidossa joulukuun loppuun, vaikka vauva syntyy marraskuussa. Sen jälkeen tod näk kerhoon tms. pari kertaa viikossa. Nyt kesällä alkava raksaprojekti oli myös osasyy tähän järjestelyyn. Koen, että esikoinen saa tarvitsemaansa aktiviteettia ja itsellä on aikaa vauvalle. Oma toipuminen on myös tärkeää (sairastan epilepsiaa ja vaikka se ei oo oireillutkaan seitsemään vuoteen, on synnytys kuitenkin sellainen voimainponnistus, että palautuminen on oltava kunnollinen). Ymmärrän hyvin myös toisen vaihtoehdon, jossa sisarukset ovat kaikki kotona. Jokainen perhe tekee niin kuin itse näkee parhaaksi.
 
Viimeksi muokattu:
isot kiitokset samahalle uudesta pinosta :flower: minäkin voin ottaa vuoron joskus kesälomien jälkeen (eli käytännössä aikaisintaan elokuussa), jos diinu haluaa taukoa eikä löydy muita vapaaehtoisia.

kestovaipoista me käytettiin osa-aikaisesti niitä siihen asti, että esikoinen oli n 1-vuotias. mä olisin kyllä tykännyt käyttää enempikin, mutta reissattiin tosi paljon ja tuntui hankalalta raahata niitä sitten ulkomaille, mökille tai sukulaisiin. mutta kotona toimivat hyvin ja suosittelen kokeilemaan! en kyllä tiedä kuinka paljon osa-aikaisessa kestoilussa säästää, muuta kuin luontoa (joka tietysti on erittäin tärkeä pointti jo itsessään), sillä uutena ostetut vaipat on kalliita ja niitä saa olla aika monta eri kokoja. minä kun en osaa ommella enkä omista konetta, niin ostin aika paljon uutena, jotain kyllä huutiksestakin. ja noista vaippamalleista, niin tykkäsin myös eniten taskuvaipoista sekä all-in-one:ista. ne oli ihan yhtä helppoja käyttää kuin kertiksetkin ja tosiaan kuosit paljon nätimpiä :)

ilo09 voi kurja miten paljon huolia sulle on lastattu tähän raskauteen :( minä itse vuosin verta n vkot 5-9 ja se oli ihan kamalaa! ymmärrän todella huolesi ja pelkosi, lisäksi päälle vielä huoli vauvan hyvinvoinnista kystan osalta, ihan kamala. joo, mutta tuosta vuotokokemuksesta, niin minulla syynä oli ilmeisesti kohdun suulla sijainnut istukka, joka ehkä on nyt noussut parempaan paikkaan, kun ei ole enää vuodellut (*koputan puuta*, edelleen). mutta, istukka voi kyllä edelleenkin olla alhaalla/kohdun suulla, se selviää kai vasta rakenneultrassa, joten kyllä minullakin on pelko aina vessassa käydessä ja viimeksi viime yönä näin asiasta painajaista.

diinu voimia odotteluun :hug: toivotaan että hyvät uutiset tulevat pikavauhtia.

tiukutus teillä onkin innokas tavarantoimittaja :D en tiedä olisinko itse hyvillään vai pahoillaan, jos noin paljon tulisi valmiina. minusta nimittäin oli IHANA esikoista odottaessa hypistellä ja ostella kaikenlaista vauvatavaraa. tässä raskaudessa olenkin sitten ihan eri linjoilla, sillä en ole hankkinut vauvalle vielä mitään!! onkohan kukaan muu onnistunut tässä? :D no, meillä kyllä syynä lähinnä se, etten ole yksinkertaisesti vain ehtinyt kaupoille, kun päivät menee töissä, illat esikoisen kanssa ja vkl:t yleensä mökillä tai muuten vaan menossa. eikä tässä vielä kauaa ole nt-ultrastakaan, jota ennen en olisi edes uskaltanut mitään ostaa.

mandi mulle sopis tapaaminen hyvin heinäkuussa, kesäkuu ollaan reissussa... mietin myös jo, että sitten (viimeistään?) kun vauvat on jo syntyneet voisi pitää sellaisiakin tapaamisia, jossa olisi myös esikoiset mukana? meillä neiti siis todennäköisesti osa-aikahoidossa, mutta niinä päivinä kun ei ole, voisi kehitellä tällaistakin ohjelmaa =)

(.) mulla myös tullut entistä kipeämpiä alavatsan vihlomisia ja repäisykipuja. sunnuntaina vihloi oikein kunnolla, en tiedä olinko sit lenkkeillyt liikaa, kun olen urheilua taas vähän aloitellut... ja sitten nämä aivastelut, asennonvaihdot yöllä, esikoisen nostelut ym saa kyllä tuntemuksia aikaan. supisteluja ei kai onneksi vielä ole ollut, ainakaan kipeitä. muuten maha kyllä tuntuu olevan välillä aika tönkkö, kova ja täysi, ihan kuin olisi syönyt hirveästi liikaa, vaikka ei ole.

vähän vielä vauva-aiheen ohi, mutta me saatiin eilen meidän asunto myytyä, jippii :D asuntotarjous oltiin kyllä saatu ja hyväksytty jo toissaviikolla, mutta silti vasta eilen, kun sai nimet paperiin ja rahat tilille, tuli semmoinen tunne, että nyt se on varmaa. nyt pitäisi sitten malttaa olla ostelematta kovasti mitään turhaa, kun pankkitilillä on enemmän rahaa kuin koskaan, mut ne rahathan on tietysti varattu meidän uuteen, elokuussa valmistuvaan kotiin =)

ihanaa, aurinkoista kesän alkua!!

t. manna8 + ernesto 15+0 (POKS)
 
Täällä tunnettu ekat selvät sikiön liikkeet eilen<3 Esikoisesta tuntui ekan kerran puolen välin tienoilla ja tokasta viikolla 15.
Nyt viikkoja kait tasan 16, en oikeen pysy enää laskelmissa noista viikoista :D
 
manna8 joo määkään en oo ihan varma ollako iloinen vai itkeäkö kun äiti niin hösöttää :D Toivon että äiti rauhottuisi hieman, en viitsisi pahoittaa tulevan mummin mieltä kun raukka niin tohkeissaan :D Mutta ehkäpä mekin päästään itse ostelemaan kaikkea kun ei varmaan liikaa voi tutteja yms ostaa :)

ilo09 kamalasti jaksamisia! Todella kurjaa että joudut kestämään noin paljon kaikkea :( Eläkä turhaan mieti sitä jos nyt omasta navastasi niin paljon kirjoitat. Hyvä vaan että pääset purkamaan. Olosi on varmasti todella ahdistunut. Eli ihan rauhassa saat tänne purkaa ilman että tarvitsee pahoillaan olla! :) :hug:

papillonille onnittelut liikkeistä!

Tiukutus&Masi 18+1 :heart:
 
Heippa kaikki mammat <3

Kiitos uudesta pinosta samaha :)

Oon ollu vähän kiireinen niin ei ole paljon joutunu koneella istumaan :)

Tässä pitkästä aikaa vähän päivitystä :)

Eilen kävin siellä 2h sokerirasituksessa klo: 7.40 ja paasto oli 5,4 emoticon Nooh, tänään aamulla klo: 9.00 oli toinen neuvola ja siellä sain sitten ne tulokset, ensin oli 6,1 sitten 7,6 ja viimisenä jopa 8,6 eli pitää soittaa diabeteshoitajalle ja kysyä koska se vois antaa sen sokerin seurantalaitteen kun pitää alkaa 2krt/viikko testailemaan sokereita.

Painoa oli tullu viimekäynnistä +314g
Verenpaine oli: 123/58
Pissanäyte oli: - -
Sydämensykkeet oli: 140-155
Liikeet ja syke oli vauvalla: + +

Äitiyskortin veriryhmä osioon oli tullu tulokset Veriryhmä B+, va = vasta aine oli: +

Eli rv24 pitää mennä uudelleen verikokeisiin ja katsotaan minkä tuo va aiheuttaa, oli ollut tuntematon, eli eivät olleet löytäneet Punaisessa ristissä minun verestä sitä mikä tuon aiheuttaa plussaksi. Th (Terveydenhoitaja) sanoi että kun mulle ei ole verensiirtoja koskaan tehty niin vauva tai mies on voinut sen mulle aiheuttaa. Ei kuitenkaan vakavuudesta puhunut mitään koska sanoi vaan että se on joku iisibiisi juttu :) Lähetin vielä varmuuden vuoksi kysymyksen tuonne Punaiseen ristiin että saan tarkemman tiedon tuosta va:sta.

Minna ja nyytti rv 16+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ilo09
Meillä epäiltii heti omfaloceleä, meille ei edes annettu mitään riskilukuja kun tilanne oli kuulemma niin selvä! Luin noita vauvan patologin lausunnon ja lopulta se ei ilmeisesti ollutkaan omfalocele vaan vauvan maha oli kokonaan auki mistä tuli suolet ym ulos. Eli napanuora oli oikein kiinni mutta siinä vieressä oli reikä.. Anteeks jos jos oli liian yksityiskohtainen jollekkin :(

Myy rv 16+3
 
Kiitti Myy88 noista tiedoista. Vaikka meillä epäillään enemmän kystaa, epävarmuus säilyy kyllä läpi raskausajan. Se lohduttaa, että vauva vaikuttaa olevan vilkas ja tomera pikkuihminen ultrakuvista päätellen :). Seuraava ultra on 20.6, silloin päästään taas Hermannia näkemään!

Meidän pitäisi pikku hiljaa hankkia esikoiselle oma sänky, että oppis siihen ennen kuin vauva tulee valtaamaan pinnasängyn :). Mistä kannattaisi eka "oikea" sänky hankkia? Onko jollain kokemuksia Ikean lasten sängyistä?
 
Suurkiitokset uuden pinon aloittamisesta Samaha! Ja toki palaan ruotuun tämän koettelemuksen jälkeen mikäli siihen pystyn. :) Mutta päivitettävää ei varmasti enää tule niin paljon, kun LA:t alkanee olla kaikilla selvät.
 
Hellou!

Ihan ekaks Tiukutus Minulla oli esikoista odottaessa samanalaiset kokemukset äitini "hössöttämisestä" Ja itse asiassa vieläkin on koko ajan ostamassa pojalle jotain. Ei tarvitse kuin mainita, että tarttis sandaalit tai yöpuvun, niin mummi juoksee kauppaan. Esikoisen raskausaikana rupesi myös ärsyttämään, kun tuntui, että kaikki vauvan tarvikkeet kannettiin suoraan kotiovelle. Ratkaisin ongelman niin, että ilmoitin äidilleni, että haluan itse valita vauvan vaatteet ja tavarat, mutta mukaan saa tulla (lompakon kanssa), jos tahtoo. Äitille on tarkeää saada osallistua (vaikka sitten rahallisesti). Ei halua antaa rahaa, mutta hauaa maksaa asioita. Vaikea selittää. Ja nyt varsinkin, kun on rahasta hiukan tikkaa (mies siis kotihoidontuella), niin olen oikeasti vain todella kiitollinen. Paljon voimia kuitenkin hössöttämisen jaksamiseen.;)

(.) Aamulla olin neuvolassa ja kaikki hyvin. Tosin paino oli viime kerrasta tippunut 5,5kg, josta sitten tulikin vähän sanomista. Olin itsekin hiukan ihmeissäni. En ole mitenkään laihduttanut, mutta en kerkeä syömään kauhean usein. Varmaan sitten on vaikuttanut asiaan. Nyt täytyy yrittää panostaa syömiseen (lue: herkutteluun). :D

Niin ja mikä tärkeintä... Pieni sydän masussa jumputti kovaan ääneen.

Nyt lähden "viikonlopun" viettoon. Neljä päivää vapaata olla miehen ja pojan kanssa ihan kolmistaan kotona.

Alice ja Väinö 16+5
 
Alice äidilläni on aikalailla sama kuin sinun äidillä, eli rahaa ei mielellään anna koska hän haluaa maksaa :D äsken juteltiin puhelimessa ja sanoin että jos mentäisiin yhdessä ostoksille niin hän tomerana ilmoitti että vain jos hän saa maksaa :D ja eihän meillä mitään sitä vastaan ole ;D
On nuo äidit ihania :heart: :)
 
Ihanaa kesäkuuta kaikille!

Tultiin just lomalta ja koitin kahlata läpi tuon viime viikon pinon..
Diinulle iso voimahali Toivottavasti kaikki on kunnossa!!!

Ilo09 Samaa toivon sinulle!

Hoitoon viemisestä oli ollut puhetta. Meillä vanhin tyttö aloittaa eskarin syksyllä, joten se asia on ratkaistu ihan itsestään ja on tosiaan vaan sen 4 tuntia siellä. Pienemmän kanssa mietittiin osa-aikahoitoa ja puhuttiin siitä päiväkodin tätienkin kanssa. Loppujen lopuksi tytön (nyt 3v4kk) oma mielipide on se, että haluaa olla kotona vauvan ja äidin kanssa. Eipä siinä tarvinnut paljon sitten enää miettiä. Olisi siis joutunut vaihtamaan päiväkotiakin, kun meillä tälä hetkellä lapset vuoropäiväkodissa. Pienempi tytöistä on siis kyllä sellainen kotikissa, että olishan mun pitänyt tietää..! Jotain kerhoa meidän alueelta ajattelin kuitenkin etsiä, että saisi vähän kavereita.

(.) Palattiin tosiaan maanantai-iltana Kyprokselta. Reissu meni muuten ihan kivasti (vaikka lento olikin "vaan" vuorokauden myöhässä) mutta verta vuosin neljänä päivänä. Vähän oli lomafiilis ajoittain kadoksissa. Sitten vaan päätin, että en aio uhrata ajatustakaan asialle, tätä lomaa me on odotettu niin kauan ja kenelläkään ei ole kivaa, jos äidillä ei ole kivaa.. Ja onnistuihan se rentoutuminenkin sitten vihdoin. Lomat vaan tuntuu aina loppuvan kesken ;)
Ja niistä ruuista matkoille lähteville, kyllä mä ainakin melkeen kaikkea söin ihan hyvällä omalla tunnolla. En kylläkään niitä seisovan pöydän juustoja, jotka siinä näytti nököttävän hyvinkin pitkän aikaa tarjolla.

Kylläpäs muuten aika tuntuu menevän vaihteeksi vauhdilla kun nyt jo huomasin että perjantaina poksuu rikki jo rv 18! Ja mitään en ole vauvalle vielä hankkinut.. Onpas outoa :D

Nojanda ja Pieni 17+5

Ps Mandi Mie laitan sulle kans s-postia siitä tapaamisesta :)
 
Hyvää alkanutta kesäkuuta kaikille!

Nojanda hyvä että reissu suju kaikesta huolimatta hyvin, olipa kurjaa että oli vuotoa mut onneks et antanu sen hämätä vaikka varmasti vähän säikäyttikin.

Mulla on matala verenpaine ja oon ollu kirjaimellisesti heikossa hapessa täällä, mut kai tää tästä. Sain luvan syyä suolasia eli en valita :p
Kilpirauhassysteemit oli sitten ok, niinku veikkailinki mut ompaha ne ainaki nyt katottu. Meilläki tota suvussakin, vajaa- ja liikatoimintaa kumpaakin.

Tuli mieleen kysyä että miten teidän kahvin juonnin käyny? Jos alussa ei oo maistunu enää niin joko on alkanu maistua? Vai onko kahvi jäänyt ollenkaan pois?
Mun on alkanu tekee mieli sillontällön kahvia, mut en oo vielä "uskaltanu" sitä juua...siis jos se onkin pahaa ja alkaa närästää ja kaikkee ja helpommin oon tehny mehulasin ku alkanu keitellä sumppia.

Pää on tyhjä, en muista mitä piti kirjottaa :D palaan virkeempänä.

Britney & muurahainen 14+5
 
Kiitos Samaha uudesta pinosta!

Kestovaippoja meillä ollaan käytetty siitä asti kun laitokselta kotiuduttiin. Aluksi mentiin harsoilla ja villahousuilla, ja sitten kun poika lähti liikkeelle niin taskuvaipat otettiin käyttöön ja on käytössä edelleenkin. Ainoastaan mökillä ja matkoilla käytettään kertis vaippoja. Vaippat pyöri koneessa joka toinen tai kolmas päivä. Mutta nykyään kun ollaan melkein kuivaksi opttu ja käytetään vaippaa vain ulkoillessa niin likaisia vaippoja tulee paljon vähemmän joten vaippojen kanssa tulee pestyä muutakin "sopivaa" pyykkiä.

Alice ja Tikutus Meillä äitini ja miehen äiti oli ihan samallainen kun poikaa odotin. Hirveä hössötys päällä kun oli kyse kummankin ensimmäsestä lapsenlapsesta. Minua alkoi ärsyttämään niin paljon että ilmoiten silloin raskauden puolessa välissä, että: jos hössötys ei lopu niin otan seuraavan kerran yhteyttä kun lapsi on syntynyt. Ja taitaa olla tuo uhkaus vielläkin muistissa kun ei olla pahemmin "hössötetty"

Kahvia tulee edelleen juotua sellainen 2-3 kuppia päivässä. Ilman aamukahvia ei minun päiväni käynnisty.

(.) Eilen oli neuvola kaikki ok. Paitsi hemppa oli laskenut joten taas rautaa popsitaan, mutta tuttu juttu poijan odotuksesta. Ja minulla ei ole normaalistikkaa ollut ikinä hyvä hemppa vaikka syön ihan terveellisesti.


Tytti83 ja Toukkis 14+3
 
Ilo09 Mulla oli vuotoa ihan alussa, mutta se meni kylläkin parissa päivässä ohi. Ikävää kun joutuu stressaamaan kaikesta ylimääräsestä.:/

Kestovaipoista Mulla ois kauhee hinku alkaa käyttämään kestovaippoja, mutta en oikein tiedä mitä kaikkea tarvin ja kuinka monta. Kuulin eräältä äidiltä että heidän lapsi oli oppinut nopeasti kuivaksi kun oli käytetty kestoja. Ja onkohan se kamalan kallista ostaa iso satsi niitä vaippoja? Ja tarviiko niitä kuinka montaa eri kokoa? Niin ja mistä niitä kannattaa ostaa? Kertokaa te viisaammat.:)

Tänne ei mitään ihmeellistä, ei enää edes tunnu että olisin raskaana.:D Kohta olisi lähdettävä likan kanssa pihalle kun vaan tuolta päikkäreiltä heirälee.

Hannaliina ja Urpo 14+4.
 
aurinkoista huomenta =)

ei että ärsyttää istua toimistolla. kaikki muut on varmaan ottanut vapaapäivän, kun täällä on hiljaista kuin huopatossutehtaalla... vielä kun ke-to pääsi tottumaan ulkoilmaan, aurinkoon ja lämpöön, niin erittäin tylsää tää sisällä istuminen.

nojanda kylläpä sulla on pitkään vuodot jatkuneet. onko niihin löytynyt syytä? hyvä että lomalla onnistui nauttiakin olosta, vaikka arvaan kyllä ettei ihan helppoa ollut.

hannaliina kestovaippoja varmaan kannattaa katsoa ainakin huuto.netistä, jos ei kaikkea raaski uutena ostaa eikä mahdollisuutta tehdä itse. koot vaihtelee, osa vaipoista oli aika lyhytkestoisia, esim. 3-6kg, 7-10kg. mutta sellaisiakin on, jotka käy esim. 5-12kg. mua harmittaa niin, kun löysin sellaisia vasta ostelun loppuvaiheessa! noissa vaipoissa on nimittäin niin hyvät säätövarat, että tosiaan menee pikkuvauvasta taaperoon (meidän 2v on esim vasta 11kg, että mahtuvat hyvin edelleen). googlettamalla löytyy paljon nettiputiikkeja, joiden valikoimiin kannattaa tutustua. kotiputiikeilla on usein myös tosi kivoja kuoseja ja malleja, mutta hinnat on aika kovat aina. hyvä paikka tutustua eri malleihin on esim. Ruohonjuuri-kauppa, jossa myyjät osaa kertoa eri malleista ja käyttötavoista. sitten kun tietää mitä haluaa, ostaa jostain halvemmalla ;) mä en osaa nyt sanoa paljonko noita vaippoja tarvitsee, jos kokoaikakestoilee, mut varmaan suurinpiirtein 2pv varasto saa olla, jos päivittäin pesee vaipat (ja kuivuvat sitten seuraavan päivän).

kahvia mä en juo ollenkaan, yök :x jo haju ällöttää, edelleen. mulla tuo kahvi toimii raskaustestinä, loppuu himo siihen kyllä ihan täysin jo ennen kun plussa näkyy testissä. no, en mä muutenkaan kova kahvin juoja ole, mut nyt siis suorastaan oksettaa. teestäkin kelpaa vain vihreä tee, jota lipitän aamulla ja päivällä muutaman mukillisen :)

ruoista matkoilla mainitsi nojandakin ja samaa olen miettinyt itse että mitä ihmettä sitä uskaltaa syödä? mä jätän kyllä italiassa suosiolla ilmakuivatut kinkut, mozzarellat ym tuorejuustot väliin, mutta kuulemma kovat pastöroimattomat juustotkin pitäisi kiertää kaukaa (sanoi neuvolan täti viime viikolla!) :confused: lisäksi mietityttää tuo saksan ehec-epidemia, me kun vietetään siellä mainkin viikko, että uskaltaakohan sitä vihanneksiin ollenkaan koskea. ja sitten mietin että kamalaa, jos joutuu jättää italian jätstkitkin väliin, jos ei tiedä onko tehty pastöroituun maitoon... tosi tylsää jos joutuu jättään niin monet herkut väliin, ruoka kun on mulle yksi suurimmista nautinnoista lomalla, melkein sen perusteella valitaan aina lomakohdekin että varmasti saa hyvää ruokaa :p

(.) paha olo on kyllä lähes loppunut nyt kokonaan, kiva =) samoin väsymys vähentynyt ja olo alkaa olemaan just hyvä. mieliala nousee sitä mukaa kun masu kasvaa ja tosiaan energiaa kaikkeen on ihan eri tavalla kuin alussa. tämä toinen kolmannes on kyllä oikeasti mukavaa aikaa :)

aurinkoista viikonloppua!

t. manna8 + ernesto 15+2 :heart:
 
Moikka!!!

Vieläkö mahtuis mukaan?!?
Oon käyny lukemassa teijän juttuja, mutta nyt vasta uskallan itte mukaan!
Elikkä toista odotan ja laskettuaika olis 29.11
Vähän kyllä pelkään et joulukuulle mennään rytinällä, kun ensimmäinen meni lähes 3viikkoo yli lasketunajan. Mutta lasketunajan puolesta tähän pinoon kuuluisin...

Memphis & pikkanen 14+3
 
Diinulle paljon voimia odotukseen!!

Täällä voidaan suht hyvin. Päänsärkyä on tosin usein, mutta se voi mennä nestevajaukseen..ei aina töissä tule juotua tarpeeksi... ja monesti herään jo päänsärkyyn aamullakin. Mut sen kanssa olen pärjänny ilman lääkkeitä.

Masu kasvaa kovaa tahtia, ainakin omasta mielestäni =)
Olen juuri kartoittanut housuvarastoni ja eipä sieltä enää juuri mitään mahdu päälle! Ja jos mahtu niin vain just ja just. Pitäis lähteä äitiysvaate ostoksille, mut ei vaan ole saanut aikaiseksi. Onneks olen jemmannut yhdet äitiys: caprit ja farkut kaverin kaverilta aikoinaan ;)
2 kg on tullut painoa lisää, mut vatsa tuntuu aikas pinkeeltä..et ei tunnu kauheasti "ylimääräistä". Viimeiset kaksi viikkoa on kyllä niin kiristänyt vatsaa...

Hankinnoista.. Ei olla hommattu vauvalle yhtään mitään vielä. Vaunujakaan ei olla mietitty. Me ollaan vähän sillä kannalla, et ostetaan mahdollisimman paljon käytettynä.
Mun sisko tuo vauvan vaatteita heinäkuun lopussa, katsotaan mitä kivaa sielt löytyy=)

Rakenneultra on kahden viikon päästä, jännityksellä odotetaan, josko vauva suostuu paljastaa sukupuolensa:heart:

Mukavaa aurinkoista viikonloppua!!

Jyllanti 18+0
 
Huomenta :)

Jee mulla on tänään synttärit! (Olipas omahyvänen alotus)
Täytän 23 vuotta joka on jo valmiiks etusivun tiedoissa eli ei tartte päivitellä sitäkään.. ajattelin sillon jo valmiiks ilmottaa iäkseni 23 kun muuttu kuitenkin tässä.

Jotain vaniljan makusta pikakahvia juon tässä pitkästä aikaa kun eilen hörppäsin aitoa kahvia ja totesin että ei se niin pahaa enää olekkaan. Ennen vaan join mustana ja ilman sokeria ja nyt maistuis kaikki tällaset maito/vaniljasöössit.

Maha se ei vaan kasva, että minne se oikeen jäi? Eilen naurettiin miehen kans että kun joskus ennen raskautta mulla saatto turvota maha niin mahottoman isoks ja nyt kun se sais luvan kanssa kasvaa niin mitään ei näy. Kukaan ei vois sanoo et oon neljännellä kuulla raskaana! Ja sehän voi olla hyvä juttu, mutta mulle se on huono...koska haluaisin että se näkyis. Sillain se ois enemmän konkreettinen miehellekkin.

Jospa se siitä.

Britney & muurahainen 15+1
 
Perjantaita!

Tervetuloa uusille, tottakai mukaan mahtuu :) :wave:

Täällä kanssa töissäolija... ei tullut ajoissa kysyttyä vapaaksi, mutta ei se niin haittaa täällä olla. Rento päivä.

Kestovaipoista, ei tulla varmaankaan käyttämään. Ehkä ne pari vaippaa voin käyttää ja koittaa, mutta uskon että siihen jää. Veljelle tulee esikoinen elokuussa ja hän kaavaili käyttävänsä pakkauksen värikästä kestovaippaa konttauskypäränä :LOL: Vitsivitsi.

Kahvia olen nyt muutaman kupposen ottanut. Oliko espresso sallittua? Se nimittäin virkistää ja maistuu hyvälle, eikä tule mahaoireita. Työpaikan automaattikura vetää pakin heti sekasin. Aluksi kahvi närästi aikalailla, eikä tullut juotua. Juon muutenkin vain "sillon tällön" kahvia, espressoa aina viikonloppuisin...

Paprika närästää, enkä sitä nyt uskalla enää kokeillakaan. Pari kertaa maistoin ja (hyvin lievien) oireiden jälkeen jätin sen pois suosiolla. Toivottavasti ei närästystä sen kummemmin tulekaan, olen nimittäin kärsinyt viime syksynä ja nuorempana järkyttävistä närästyksistä, jotka kestää viikon - pari kerrallaan eikä pysty tekemään oikein mitään. Tähystyksestäkään ei löytynyt mitään.

Viikonloppuna sitten taas tutustumaan vauvatarvikkeisiin. Mies keskiviikkona myönsi, ettei enää jaksaisi odottaa, että pieni tulee maailmaan :)

Matkoille tekisi kyllä vähän mieli. Tosin perus aurinkolomaa (Hei, Olen Aplari ja olen koukussa auringonottoon! :wave:) enemmän kiinnostaa kaupunkiloma esim. Lissabonissa (käytiin viime keväänä ja oli aivan ihana!) josta voisi pienellekkin ostaa kaikkea ihanaa. Mutta, toisaalta, alle 2v lapsi maksaa suurimmilla matkanjärjestäjillä 50-60e/vko, joten ehkä säästetään ne rahat ja lähdetään vasta ensi kesänä vauvan kanssa? Reissataan normaalisti jonkin verran, ehkä 3-4 kertaa vuodessa ulkomailla, jonka takia elokuinen kesälomareissu kyllä houkuttelisi :)

Meille tuli viime viikolla kesälle jo toinen hääkutsu, ja tietty silleen, ettei samat vaatteet varmasti mene päälle! No, ei muuta kuin alemyyntejä kyttäilemään ja sieltä jotain väljää kaunista mekkoa, jota äiti saa muokata...

-Aplari ja Taikku 16+3

PS. Onnea Britney :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Britneylle synttärionnittelut!! :flower:

Tiukutus: Mun äiti on kanssa ostelemassa ja hamstraamassa vauvalle tarvikkeita ties mistä. Nyt äitin työkaveritkin on laittanut kaikki vanhat vauvanvaatteet yms kasaan ja mä saan ne :--D Onhan se ihan kivaa, että muutkin on yhtä innoissaan kun mä, mutta tahtoisin itekkin hankkia jotain :D Mutta en mä viitsi tulevalle mummille mitään sanoa, antaa iloita, kun eka lapsenlapsi tulossa :D

Kumikvatti 16+6
 

Yhteistyössä