3 cm auki, ennakoiko synnytystä?

"vieras"
jos olet uudelleen synnyttäjä ni voi mennä monta vkoa. itselläni meni 3-4 vkoa kun olin 3 cm auki. toista lasta silloin odotin. esikoisern kohdalla ei mene varmaan montaakaan pvää tuolla tilanteella.
 
"vieras"
Riippuu ihan siitäkin onko monennes raskaus.Jos ensimmäinen voi hyvinkin pian alkaa synnytys.Jos taas useampi raskaus jo takana ihan normaalia että on muutaman sentin auki.Itselläni meni kuukausi synnytkseen,kun oli 3 cm auki
 
"vieras"
Mulla toisessa raskaudessa rv 24 ja 3cm auki,vauva syntyi kuitenkin 40+0.
Uudelleensynnyttäjillä kuulemma hyvin tavallista et alusta asti 2cm auki.

Kolmannessa raskaudessa rv 30 ja 3cm auki,kohdunkaulaa reippaasti jäljellä.Vauva syntyi rv 41
 
[QUOTE="vieras";23258156]jos olet uudelleen synnyttäjä ni voi mennä monta vkoa. itselläni meni 3-4 vkoa kun olin 3 cm auki. toista lasta silloin odotin. esikoisern kohdalla ei mene varmaan montaakaan pvää tuolla tilanteella.[/QUOTE]

Tämä tieto kertoikin paljon, kiitos. Raskaus on neljäs :) En tosin muista että aiemmin olisi ollut vastaavaa tilannetta, vaan on sanottu että eipä mitään vielä.
 
:D
Joo kolme viikkoa ennen synnytystä olin tossa tilanteessa. Sit eteni 4 cm ja tuntui että kuolisin kivusta. Sit se tyssäski siihen niin pitkään ennen kuin laitettii oksitosiinitippa :D
 
"minä"
mulla ei ole ollut auki mitään kun on synnärille menty ja aina ne on silti syntyny.
Kolmas ei ollut edes laskeutunut, kun piti jo vauva ponnistaa pihalle.

Että en sanoisi tuon merkkaavan mitään.
Mun ystävällä oli 3cm auki viimeisen kuukauden ja yliaikaiseksi meni...
 
Niin tämä mulla meni hieman ohi, kun lääkäri sanoi että jokin oli 1 cm ja että 3 cm auki. Viime yö meni kuitenkin rauhallisesti, joten josko tässä hyvinkin menee vielä päiviä, viikkojakin.

Viimeisimmän raskauden kohdalla menin sairaalaan ja sanottiin että 4 cm kohdunkaula auki, eikä se moneen tuntiin siitä edennyt, vaikka oli kivuliaita supistuksia. Sitten alkoi yhtäkkiä sellaiset kymmenkertaiset supistukset, joiden seurauksena kohdunsuu aukesi hyvin nopeasti ja vauva syntyikin ihan muutamassa hetkessä. Se on repivää menoa, eikä välttämättä ennemerkeistä aina tiedä, joten senkin vuoksi pohdin että jahka supistukset jonain (yönä?) alkavat, niin voipi edetä ihan hujauksessa.

Kiitos kokemuksista, synnytykset on niin niin erilaisia jokaisella, et kovin erilaisia kokemuksia kaikilla. Kiva tietää näistä. Ja olen kuullut että samalla äidillä voi eri raskaudet käyttäytyä ihan eri tavoin, joten jospa vain odottelen kiltisti mitä tuleman pitää. Ja milloin ;)

Joku kertoi että sairaalaan mennessä ei ollut vielä yhtään auki, ilmeisesti supisteli kuitenkin kovin? Eikö ne lähetä kotiin odottamaan usein sellaisessa tilanteessa?
 

Yhteistyössä