<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

Päärynärouva:onko olotilasi parantunut?
sussoo: :hug:

Eilen tuli sit illasta kunnolla oksennettua :x syynä saatoi johtua lounaaksi syömäni kebab annos.Se alkoi polttaan aluksi mahaa ja syömään en pystynyt ja sit tosiaan illasta tuo oksennus.Vieläkin on höntti olo ja ei oikein tie mitä uskaltaa suuhunsa laittaa.

talviyö: Kiva että ultrassa oli kaikki hyvin.ab-jogurteissahan löytyy vatsan toimintaa edistäviä jogurtteja.Näistäkin saattaa olla apua ummetukseen.

Mukavaa päivää kaikille.

äiti-kengu ja pikku-kengu 15+2
 
Äiti-Kengu mullaki kävi muutama päivä sitten kebab pahasti mahaan. En kyllä muutenkaa syö, mut ei siit noin ällö olo oo tullu. Oksentanu en, mut maha oli tosi kipee.

On niin harmaa päivä taas, lumetki melkein kadonneet. Tuntuu kyllä jotenki mielialassaki. Unetki on muuttunu taas ihan kaameiks.. Ihanku taistelis yksin koko maailmaa vastaan. Paistaispa jo aurinko :headwall:

Nopea juttu oli.. parempana päivänä enemmän.

- Jousku ja pn 14+0 (pokspoks jotain hyvää sentään :heart: )
 
Hei kaikki! :wave:

Olen vähän ikävöinyt tänne. Kauheesti tapahtunut. Kerrotaan nopeasti.

-Jouluna kerrottiin tuleville isovanhemmille ensimmäisestä lapsenlapsesta. Ja meni oikein hyvin :) Oma äiti järkyttyi tietysti entiten :) mutta vartin jälkeen meni nettiin ja tilasi minulle kaksplussan :D
-Töihinkin ehdin kiireen keskellä ilmottaa. Olivat oikein kateellisia että meille tulee pieni ja levitin heti hurjan vauvakuume aallon :D Pomo taisi innostua kaikkein eniten.
-uutena vuotena muutettiin uuteen omaan kotiin. siitä lähtien olen ollut ilman nettiä. töissä hirveä kiire. Tänään vuoden ensimmäinen vapaapäivä kun porukkaa on ollut kipeänä :( Alkaa väsyä niin fyysisesti kuin henkisesti.
(ah töistä tuli mieleen) meillä kun pitää osa töistä tehdä ulkona, tarkistamme venäläisten ostoksia raja-asemalla niin valitettavasti he eivät kovilla pakkasilla sammuta autojaan vaikka käsketään/pyydettään. tai jos sammuttavat kohta laittavat ne takaisin päälle. Onneksi itselläni ei ole nyt viime aikoina ollut ulkovuoroja (etenkään pakkasilla) kun pakokaasun määrä on valtava ja oksettavan kauhea. en usko että se terveellistä on kenellekkään etenkään pienelle.... :S

Postiivista: pahoinvointia ei enää ole. paitsi jos tyhmyyksissäni jätän syömättä. mutta ei kuulu toimenkuvaan :D
-mies väittää että maha alkaa näkyä , omasta mielestäni se on vain sitä samaa pömppömahaa mitä on ollut viimisen 1½ vuotta. mutta on sitä niin ihana illalla silitellä. :)

eipä ole tullut muualta luettuakkaan tuosta rasvaamisesta. pitääkin heti käydä kaivamassa nivean purkki sängyn viereen ja rasvata ennen ja jälkeen unien :)
äitiyspakkaus tulee tietysti kun on ensimmäinen pikkuinen tulossa :)

-Ensi keskiviikkona olisi sitten toinen neuvola käynti ja tohtorin tarkastus.. :)

no olikohan siinä nyt omaa napaa ja kuulumisia nopeasti.

Tietysti tervetuloa ja paljon onnea uusille odottajille :flower: mä olen tänään yhtä hymyä :) toivottavasti se tarttuu muihinkin! <3

t. sompa ja pikkuinen 15+4 (ultran mukaan14+5)

tuostakin piti kysyä että kumpi laskettu aika mun pitää ilmottaa kun sitä kysytään, kun eivät ultrassa vaihtaneet laskettua aikaa, kun oli alle 7 päivää..
 
Heippa!

Oon taustalla taas jonkin aikaa lueskellu juttuja ja ajattelin jotain kirjotella...

Ummetuksesta: itellä ei oo omakohtasta kokemusta seuraavasta vinkistä, mutta tuolta toisessa ketjussa monikin vannoi magnesiumin tehoon. Ilmeisesti syövät jonain kapseleina/pillereinä tms. Ja jos ei perusannos vaikuta, niin kannattaa kuulemma ottaa tupla, kun liikakäytöllä on kuulemma laksatiivisia vaikutuksia :) Paitsi hei, sainhan mä sairaalasta ja kotiinkin ostin esikoisen syntymän jälkeen jotain magnesiamaitoa, jolla oli mahaa pehmentävä vaikutus ja se toimi, että oisko se nimen perusteella sisältäny just magnesiumia...

Kävin nyt sitten eilen uudestaan ultrassa. Kun kävin siis jo aiemmin ennen joulua, jossa todetiin viikot vähäisemmiksi kuin kk mukaan laskettuna. Kaikki oli siis hyvin ja kehitystä oli tapahtunut. Ei ollut pikkunen enää mikään "ameeba" vaan ihan vauvaksi tunnistettavissa. Ja niskaturvotuksen ja muunkin suhteen kaikki oli kunnossa. Laksettu aikakin pysyi täsmälleen samana kuin mitä siinä aiemmassa ultrassa oli määritelty eli 21.7.09.

Tänään olikin sitten neuvola. Se olikin sitten ihan yhtä tyhjän kanssa. Verenpaineen tuo mittas ja vähän kyseli. Ja kysyi, että tarviiko kuunnella sykettä, kun eilen kävin siellä ultrassa. No kuunneltiin kuitenkin. Ja tunsin ekan liikkeen :heart: Junttasi siihen doppleriin, kun sillä painoi ja sen myös kuuli :) Harmittvaa on se, että mies on niin tiiviisti koulussa kiinni, että ei pääse mukaan neuvolaan eikä ultraan olleenkaan :(

Ja kerhon olitte perustanu, täytyy kattoa, lähdenkö mukaan. Kun en oo varma, että miten usein saa aikaseks kirjotella, vaikka päivittäin näitä juttuja täällä käy lukemassa.

MinsQ rv 13+0 (eikä vieläkään parantunut flunssasta :snotty: )
 
Hei,

pitkästä aikaa ehtii kirjoittelemaan kuulumisia näin töissä ollessa :D

Eilen kävimme ultrassa ja jännitti tolkuttomasti...onneksi verenpaineita ei katsottu. ;)
Pelonsekaisin tuntein kävin selälleni ja ehdin jo säikähtää kun pienokaista ei löytynyt. Hän olikin varsin vilkas tapaus ja eikä halunnut antaa itseään kuvattavan. :heart:
Pieni sydän siellä hakkasi, sen verran ehdin nähdä kun hän jo taas lähti vipeltämään. :D
Mies näki pienokaisen vähän paremmin kun terkka kovasti yritti mittailla häntä...pää-perämitta olikin 7,9cm ja LA näin ollen aikaistui 10.7
Hiukan vielä jäin miettimään pienokaisen terveydentilaa kun en tosiaan ehtinyt häntä paljon näkemään. Niskaturvotusta tms ei edes katsottu.

Onko ketään Jkylästä joka tietäisi hyvää paikkaa rakenneultralle?
Millähän viikoilla siinä kannattaisi käydä?
Esikoisen osalta kävin äippäpolilla kun oli niin isokokoinen...en sitten hänen aikana viitsinyt yksityisellä käydäkään.

Aikas sekava sepustus taisi tulla...ajatukset laukkaa siellä sun täällä =)

Jaksamisia muille heinämasuille!
 
:wave: helou.... torstaita ootellessa et pääsee sinne neuvolaan mulle on taphtunu joku lihominen |O vaaka näyttää aivan järkkyjä määriä ja se täti taas valittaa :headwall: :headwall:

omaan napaan ei muuta ihmeellistä sitä normaalia poitsu vetäsi eilen mun vessa reissun aikana D-vitamiinia nassuun istus purkin kanssa ihan tyytyväisenä pöydän alla ja naposteli niitä :headwall: eikun soittoa myrkytyskeskukseen käskettiin suunnilleen laskea kuin monta on syöny ja sit pitää sen verran paussia :headwall:
se kaveri on niin makian perään et kaikki kelpaa taitaa olla äitiinsä tullu :LOL:

Talviyö koita syödä appelsiineja tai appelsiini tuoremehua mulla ainakin auttaa (tosin täytyy juoda aika tavalla ja siinä on sitä sokeria)

witchi & nökkönen 15+2
 
morjens!

olo on jotenkin parantunut. en oo enää eilen illasta oksentanu, mut silti on ihan kamalan etova olo :x
en tiiä kumpaa oli, mut kamalaa se oli.

kiva kuulla et niin momilla on alkanu kasvaan jo tuo maha, en oo ainut. paitsi nyt tuntuu et se on pienentyny ihan älyttömästi elilisen takia :LOL:
 
Paha olo hellitti hetkeksi ja pari päivää sitten tuli takaisin: intensiivistä oksentamista. Paino pudonnut raskauden alusta oksentelun takia muutaman kilon ja vieläkin kilon verran vähemmän. Raskauden alussa oli painoindeksi 20. Eiköhän se siitä lähde vielä nousuun B)

Sekiboltsi-unia tullut nähtyä tosiaan, puolet niistä seksiunia.

2 neuvolakäyntiä takana ja 2 ultraa. Keskiraskausultra on varattu reilun kk:n päähän. Kamalan-ihanaa: sitten ollaan jo puolivälissä!!

Mureena ja papu 14+2
 
Helou!

Uusia oli tullut, tervetuloa joukkoon! :)

Ai muillakin on sekoja unia, minulla on siis aivan outoja myös. Mm. viime yönä olin ukon kanssa armeijassa. Seksiunia on kanssa tosi paljon. :ashamed:

Meillä oli np-ultra tänään. Kaikki oli hyvin ja normaalisti ja kovasti se vauva siellä hyppelehti. Poika sai oman kuvan vaavista muistoksi :) . Vauva vastasi kooltaan täsmälleen aikaa eikä la siis muuttunut mihinkään. Taas siis helpotti vähäksi aikaa. Torstaina onkin sitten jo lääkärineuvola.

Pahoinvointia vielä jonkin verran. Eilen tapahtui ihme, enkä oksennut kertaakaan, mutta tänään sitten taas. Mutta selvästi huomaa, että olo alkaa kohentumaan. Väsyttää kyllä silti vielä ja päiväunet on pakko ottaa vaikka nukkuisi aika pitkäänkin aamulla.

Ummetuksesta oli puhetta taas. Minulla järkyttävään ummetukseen on auttaneet mandariinit. Kokeilin pahimpaan Lecolacciakin, mutta sekään ei auttanut. Nyt tällähetkellä ei ummetus juuri vaivaa, mutta sitä ootellessa taas...

Huomenna kouluun, tässä onkin ollut pitkä väli. Olen siis ollut saikulla tuon oksentamisen takia. Ihana päästä oikeasti jo ihmisten ilmoille välillä.

Nyt kai pitäisi lähteä uimaan pojan kanssa, kun jaksaisi...

Pikkumuksis rv 12+2



 
SusSoo
Talviyö :wave: mä kärsin äärettömän kamalasta ummetuksesta esikoista odottaessani. Siitä sain sitten palkinnoksi karmeat peräpukamat, jotka onneksi sitten paranivat itsekseen ajan kanssa. Nyt on vatsa toiminut moitteettomasti, kun syön joka ilta kolme-neljä kipaletta kuivattua luumua ja yritän juoda paljon vettä päivän aikana. Lisäksi aina silloin tällöin syön talkkunaa piimän kera. Piimä on laittanut aina mun vatsan toimimaan, joten se on varma keino mun kohdalla =)

Pikkumuksis :) kiva, että teillä oli mukava ultrakäynti.

(.) Neuvolassa käyty. Sydänäänet kuului hienosti, syke 150-160 :heart: Hb oli vieläkin tosi hyvä eli 128. Painoa oli tullut vähän... liikaakin ehkä. Tai ainakin omasta mielestä, mutta niiden mielestä ihan sopivasti. Siellä oli siis harjoittelija seuraamassa mun panikointia... :D Eli kaikki hyvin. Täytyy nyt tosiaan sitten nauttia tästä oireettomuudesta edes tämä hetki, kun kerrankin mun kohdalla se on ihan hyvä juttu. Seuraava paniikkikohtaus iskee luultavasti parin viikon kuluttua :saint:

t. Sussoo ja Suloinen 13+4 (neuvolan mukaan) tai 14+2 (ultran mukaan)
 
witchi lihominen on käynyt täälläkin. Eilen kävin puntarissa pitkästä aikaa ja kilo oli muutamaan päivään tullut lisää, kokonaissaldo jo 6 kg...ei voi olla mahdollista. Ihan pelottaa lukemat raskauden lopussa jos ei kohta hellitä. :whistle:
 
Tervehdys :wave:

Sussoo: Hieno juttu että masussa kaikki kunnossa =)

Ja onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Kävin lääkärillä tänään noiden alhaisten verenpaineiden ja ihottuman takia ja huomenna pitäs mennä näytteitä labraan antamaan. Kovasti lääkärikin oli ihmeissään alhaisista paineista - sain saunakiellon ja luvan syödä paljon suolaista ruokaa, suolakurkkuja ja salmiakkia :D Oli mukava että lääkäri ottautui asiaan, ihottumaan sain kunnon kortisonivoiteet ja antihistamiinia joita nyt pahimpaan hätään rupean kokeilemaan - josko helpottaisi tämä olo.

Kyllä täälläkin paniikki aina iskee kun pitäis siihen vaakalle mennä - pelottaa että näyttää ihan tähtitieteellisiä lukemia, ainakin housuista päätellen painoa on tullut! :whistle:

Mulla rupes ihan hirveesti tekemään mieli tuota kebabbii kun olitte siitä puhuneet... joutuukohan mies illalla hakemaan ;) Mut se on kyllä varmaan totta että saattaa laittaa mahan aika sekaisin.

Tässäpä kiireemmät, nyt lapsosten kanssa leikkimään :)

katta2 ja mörö 15+6
 
Pahin pelkoni kävi kuin kävikin toteen.. Ultrassa Enkelivauva, kuollut 8+4. Poistun siis pinosta krokotiilinkyyneleitä vuodattaen, selviääköhän tästä ikinä... :'( :'( :'(

Jatkakaa te kaikki muut heinämasujen kasvattamista!

-Murmelin-
 
Murmelin: Voi ei :'( :'( :hug: Tää on niin väärin! Olen niin pahoillani. Tiedän km:n itsekkin kokeneena, että sulla on varmastikin sellainen olo että kuin jaksaa ponnistaa ylös päin taas. Ainut mitä voin sanoa on, että sure surusi rauhassa, vain aika auttaa :hug: Koita jaksaa :hug:
 

Yhteistyössä