<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Lääkärillä käyty. Sain lähetteen mammapolille, kun verenpaine oli korkea, vauvan liikkeet vähentyneet ja vauvan pää vielä aika ylhäällä. Veikkaan kyllä, että ei ne ota näytille näiden juttujen takia... Mutta lekuri halusi lähetteen laittaa menemään. Ihan hyvähän se olisi päästä kattomaan tarkemmin, että vauvalla on kaikki hyvin. Eikä ne varmaan käynnistämäänkään lähde... Nyt vaan sitten ootellaan polilta yhteydenottoa. |O

Supparitkaan ei ole saaneet mitään aikaseks: ihan epäkypsä tilanne ja sormelle auki. :headwall:
Meikäkin taitaa liittyä ikihautojien kerhoon!!!! :LOL:

No, parin viikon päästä viimeistään on vaavi sylissä! :D Kaippa tässä sinne asti jaksaa odotella... jos jaksaa... :kieh: Mutta sitä ennen tän maman maha poksahtaa liitoksistaan, jospa vauva syntyy kuin alien! :LOL:

Eli ootellaan ja ootellaan ja ootellaan!

 
Tassutin sulla on sentään sormelle auki. Mulla oli ainaki viel torstaina kiinni mokoma. JA tosiaan kaulaaki jäljellä...
Mulla sen sijaan oli kuitenki vissiin vauvan pää alhaalla, joskaan ei vielä synnytyskanavassa...

Nyt on sit hirveesti hommia tehty tänään ja ostettu kaapit täyteen säilykkeitä ja muuta hyvin säilyvää (meil oli joku kuponki millä sai -10% kaikista elintarvikkeista, niin hamstrattiin). :LOL: ja sitten jääkaappiin kahta eri homejuustoa, joita ei saa syödä ennen ku mä tuun sairaalasta! :D (niissä on kahden viikon päästä päivämäärät, kai me sitä ennen kotiudutaan) Jaaaah mitäs sitten, no nyt pitäis vaan jaksaa olla tää ilta ja saada ens yönä edes vähän nukuttua. :) niin ja otettiin viel vähän masukuvia, huomen aamulla lähtiessä sit viimiset. ;)

Iigs jännittää nyt kyllä jo oikeastaan tosi paljon. :eek: :D Toivottavasti olis suht sutjakka toimitus.... :whistle:

Laala ja Punkero 41+6
 
Jouskikselle ja mamitille paljon onnea prinsessoista!

Laalalle paljon tsemppiä huomiselle! Ajatella, sulla on huomenna varmaan jo "palkka" sylissäsi :heart:

Mulla on torstaina ya-tarkistus äitiyspolilla, ja totisesti toivon, että sunnuntaina päästäisiin sitten viimeistään tositoimiin. Kyllä nää viimeiset päivät ovat aikamoista kitkutusta...

Tinkatar ja Pikkiriikki 41+2
 
Suuret :hug: teille vielä täällä sinnitteleville!

Onnea myös kaikille muille tässä vapun seudulla vauvautuneille. Funkyllä oli tosi komean kokoinen tyttö!

Joku teistä puheli ettei kannata lukea käynnistettyjen synnytysten kertomuksia. Mä olin samaa mieltä ja toivoin sydämestäni ettei mun synnytystä tarvitsisi käynnistää. Käynnistykseen kuitenkin meni, ja se oli oikein rauhallista ja leppoisaa. Tosin mulla oli kohdunsuu sen verran auki aloitettaessa, ettei pillereitä kohdunsuulle tarvittu vaan kalvojen puhkaisu ja oksitosiini-tippa riitti. Oksitosiini oli päällä koko synnytyksen ajan, ja sen määrää lisättiin aina puolen tunnin välein 0,15:stä ainakin 0,65:een (sen jälkeen en kyennyt varmaan mitään niitä mittareita lukemaan...). Silti mun mielestä synnytys eteni rauhallisesti ja avautumisvaiheen kestoksi tuli suunnilleen 5 h 50 min ja ponnistusvaihetta 17 min.

Multa on yksi tai kaksi tikkiä ilmeisesti irronnu tuolta alapäästä ja huomenna pitäis mennä Kättärin päivystykseen näyttämään ylimääräistä reikää... Inhottavaa.

Mulla on olo jotenkin apea (baby blues selvästi) ja itkettää helposti. Tietysti olen tosi onnellinen tuosta pienestä maailman kauneimmasta olennosta ja voin itkeä sitä katsellessanikin. Toivottavasti kuitenkin hormonit tai mikä tätä nyt aiheuttaakaan, tasoittuis pian. Onko muilla samanlaista surkua?

Tilia ja räpsy 5 pv (jonka vaippa muuten juuri petti ja sohva on märkä..)
 
Jospa mäkin yrittäisin jonkinmoista synnytystarinaa tänne väsätä. =)

Eli keskiviikkona 22.4 heräsin yöllä 00.15 parin tunnin yöunien jälkeen outoon oloon :whistle: Selkää poltti ihan vietävästi :x siinä vähän aikaa ihmettelin ja huomasin et kymmenen minsan välein tuli aina nää poltot :$
01.45 soitin synnärille ja siellä sanottiin et ÄLÄ tule tänne :eek: :eek: :eek: Sitten vasta kun et enää kotona pysty olemaan. Kolmelta alko olla niin tukalat oltavat että soitin äidin esikoiselle ammax ja herätin isännän. Puol 4 lähettiin kohti Seinäjokea, tais olla isännällä aika raskas kaasujalka kun 80km meni n. puoles tunnis. Neljältä oltiin perillä ja selvis mix olivat sanoneet "älä tule tänne" olin seittemäs synnyttäjä sille yölle :saint: No kätilö teki sisätutkimuksen ja olin 4cm auki, samantien siirryttiin synnytyssaliin ja sielä olin 8cm auki. Isäntä raukka joutu hieromaan selkää urakalla kun polttoja pukkas tulemaan niin tiuhaan. Puol 5 isäntä poistu takavasemmalle ja kätilö puhkas kalvot. Tuntu kyl et selkä katkee kun kaikki kipu tuntu sielä ja jouduin makoilemaan siinä sängyllä selällään :'( :'(
Ilokaasumaskin kätilö anto mut muutaman henkäyksen jälkeen heitin sen seinään kun ei apua ollu ja oksettava olo oli koko ajan. Pudendaalipuudutus oli ainut kivunlievitys mitä sain...Eikä asentookaan saanu vaihtaa semmosex kun olisin halunnu. Episiotomia jouduttin tekemään kun jätkä tuli vähän vinos asennos ulos mutta kuiteski ilman imukuppia. Ja jätkähän synty RV 40+4 klo 5.54, 4100g, 51cm ja pipo 37cm. Avautumisvaiheex papereihin merkitty 5h ja ponnistusvaiheex 39min.

Kymmenee asti jouduttiin olemaan salis kun vuoto ei meinannu millään loppua, sain peräpuikkoja useampaan otteeseen ja reiteen jonku piikin et olis rauhottunu, minkä lopux onnex tekikin. Ja antibioottitippahan mulle laitettiin heti kun esikoisen aikaan oli toi strepto-b positiivinen, nyt ei edes testattu vaan automaattisesti laittovat tipan. |O

Perjantaina päästiin kotiin, jätkällä kaikki hyvin mut äiskällä epparista tikkejä repeilly et tosi varovasti käskettiin olla eikä saa istua ja maitoohan ei taaskaan herunu :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Seuraavan viikon keskiviikkona neuvolatäti tuli kotikäynnille ja anto luvan istua jos oma olo sallii, haava oli siisti :) Oli se viikonloppu aika tuskanen kun turvotus iski täydellä kympillä jalkoihin eikä istua saanu, kaikki tehtävä seisten tai maaten jos mustis esikko anto. ;) :headwall:

No nyt on aivan ihanaa kun saa istua ja vuotokin on jo minimaalista =) =) Kyllä kaikkia pieniä asioita alkaa arvostamaan kun ne on kiellettynä vähän aikaa. :heart:
Maitoo ei heru vieläkään, joten korvikkeella tämäkin vauva etenee.. Jätkä vetää 100ml kerralla joten jos maitolaitos alkaa toimimaan kovalle käytölle joutuu, nyt kun oon pumppaillu niin 15ml on päivän saalis plus mitä jätkä tissistä irti saa. Sain jopa lääkekuurin (pahoinvointilääke) minkä sivuvaikutuksena pitäs olla maidon heruminen mut ei vaikutusta vielä havaittavissa :ashamed: :/ Mut en aio tällä kertaa saada hepulia ja huono äiti syndroomaa vaikkei imetys onnistuskaan, kun kerran esikoisen aikaan oli sama homma. Huono lehmä mikä huono lehmä :LOL: :LOL:

Nyt on onnex esikoisen mustasukkasuuskin vähän helpottanu ja äiskän hormonimyrskyt alkaa olla ohi, ei enää itkukohtauksia :wave:

Jätkä vetää päivällä n. 6tunnin päikkäreitä ulkona vaunuissa, ihan kivasti saa aikaa siivoomiseen, ruoanlaittoon ja esikoisen kans oleiluun. Muuten syö n. 3,5h-4h välein, pari kertaa yöllä herätään. Saiski ton päikkäripituuden muutettua osuvax yölle :xmas:

Isäntäkin sitte yllätti :heart: :heart: Kun kotiin päästiin, niin lauantaina kun mun tisut oli niin rikki et tuli pumpates verta eikä voinu kuvitella imetystä niin hän haki alkosta elyseepullon poitsun kunniax ja äiskälle vuoden raittiina olon kunnix. Pisti muuten aika hyvin nesteet liikkeelle. Niin ja oonha mä tissutellu ykköskaljaakin neuvolatätin käskystä :whistle: et jos maito nousis mutta ei... Eli alan olla aika alkoholisti vai mitä??? :x :D

Mutta eipä tällä erää enempää romaania :wave:

Jaksuja kaikille loppusuoralla oleville!!!!

Outokumpu ja jätkä 13pv
 
jouskikselle onnea vauvasta!! :flower: :flower:

Ihan alkaa tuntua, että iso masu on tässä jäädäkseen pysyvästi pojottamaan... ja ai että mikä vauva, ai missä, ai mun mahassa vai, onko sieltä joskus muka vauva tulossa... :kieh: :headwall: :headwall:
Eli synnytys ja vauvan saaminen kainaloon tuntuu jotenkin niin kaukaisilta ja utopistisilta asioilta...
Viime yönä kyllä näin unta, että makasin sängyssä ja alaston vauva oli vieressä ja hamuili maitoa tisusta, siinä sitten annoin tisun suuhun ja vauva alkoi onnellisena syömään! :heart: :heart:

Täytyypi tästä kai mennä nukkumaan, kun väsyttää mukavasti! ...jospa tän päivän lääkärikäyntironklailut aiheuttaa suppareita yöllä... :whistle:

Tassutin
 
Diiipadaaaaaaa!!!!! Voiks jännitykseen kuolla?
Lähdetään kohta ja mä oon nukkunu surkeasti viime yön ja käyny sata kertaa vessassa ku luulin että maha on sekasin mut se oliki pelkkää ilmaa joka kerta... :whistle: Ja nyt mua pyörryttää aina ku teen jotain ja tää on hirveetä! :kieh:

No mutta mentävä on, iigs. Mikä sekavaa, niin mua edelleen jännittää myös se, että jos ne viel sanoo, että vauvalla on niin mukavasti kaikki että ei ku kotiin viel pariks päiväks, kai se itestään käynnistyy. Siinä vaiheessa alan kyl poraa siel lääkärillä! :kieh: No, ehkä ne ei enää sano.. :ashamed:

Daaah, nyt vähän aamupalaa nassuun (jos saan vaan syötyä mitään) ja menoks!


Laala ja Punkero rv42+0
 
AAM
Jouskikselle :heart: :hug: :flower: & Laalalle käyntäsäriin :hug: b:)d...
Tassutin joo noi unet tuossa loppuaikana... mulla oli kans niin tuli säälittävä olo jo niistäkin että kyllä sitä oikein odottaa jo niin innoissaan :heart:

outokumpu kiitti kertsistä mielenkiintoinen oli ja Tilia joo noita itkukohtauksia mulla oli ekasta mut tän kanssa ei oo ollut mitään, "palamislanka" oli toooosi lyhyt pari ekaa päivää ukkokin huomas ja oli kusi sukassa ja niin hymy naamalla ja sekin ärsytti.. :D :kieh: :D |O no ei aina voi olla kaikki hyvin.. :xmas:

Tinkatar :hug: toivottavasti lähtis käyntiin omalla painollaan..

Am & neiti A. 10 vrk
 
Onnea vauvan saaneille :flower:
Ja niitä noutamaan lähteneille.Mä vaan istun kotona ja ihmettelen maaailman menoa.
Illalla oli taasientä supisteluu ja limaa tulee,mutta vaavi ei tahdo.Jännään että mitä ne huomenna siellä ya-kontrassa sanovat.

Nyt taas nätti pv,joten pihalle :D

milky 41+4
 
Ilmoitan minäkin, että perheemme on kasvanut pienellä neidillä, syntyi viikko sitten maanantaina 27.4., mitat 3595 g ja 51 cm.

Mun kohdalla lapsivedet meni varhain lauantai-aamuna ja tyttö syntyi lukuisten käynnistys- yms. yritysten jälkeen sektiolla. Synnytys vaan yksinkertaisesti ei suostunut lähtemään käyntiin. Leikkauksesta olen toipumassa ihan ok, nyt jo voi istua koneellakin.

Onnea minun puolestani kaikille vauvan saaneille ja kärsivällisyyttä ja tsemppiä synnytykseen vielä jännääville!
 
Jandelle onnea tyttövauvasta!! :flower: :flower:

Ja Laalalle oikein hyvää ja nopeaa synnytystä sinne TYKSiin!! :heart: :heart: ...kaikissa sairaaloissa muuten pitäis olla nettiyhteys ja joku kone jokaiselle potilaalle! Ei tulisi tosiaan aika pitkäksi! =)

(.) Eipä tullut yöllä supparin supparia, mitä nyt illalla vähän menkkajomotteli... Mut hitsi, et on nykyään kauheen vaikeeta tuo kääntyminen kyljeltä toiselle! Vauva painaa niin paljon, että saa oman mahan melkeen nostaa ja kantaa heivauttaa toiselle puolelle!! :LOL:
Vähän on positiivisempi olo taas, kyllä se vauva sieltä joskus kohta pian varmaan tulee ulos.. :whistle:

Tassutin, 40+6
 
Tassutin on sentään mun seurana vielä :LOL:

Mulla on tylsää,joten kävin kirjastossa ja kaupassa.Tein jauhelihapihvi- sekä sämpylätaikinan illan grillisessiota varten.Ja sitten vielä kävelin eestaas meijän kyläkauppaan.Ja olo on virkeä.... :kieh:

Huomenna sitten ya-kontrolliin..eli tällästä tänne.

41+4
 
AAM
Jandelle ja perheelle onnittelut :hug: :flower: :)
taas yksi lisää vauvaantuneiden puolelle ja toivottavasti saadaan Tassutin ja milkykin kohtapuoliin sinne :p
Laalalle tsempit sairaalaan ja cytotecceilla puhtia.. :D mut eiköhän ne piakkoin vaikuta :whistle:

) . ( Juu ei nälkäisenä kauppaan.. suklaata, limua, karkkeja uusia trulyja piti ostaa, mies osti itselleen choco remixin... :headwall: ja sit pari timanttituijaa hiekkalaatikon suojaksi ja orvokkeja muratteja semmoi laakeeseen keramiikka vatiin.. :)

Am & neiti A. 10 vrk
 
voi että mie oon nii ollu tuon neitin vietävissä et en oo kerenny täällä käydä ollenkaa!! antakee anteeksi :( ei oo päivityksiä tehty eikä muuta :( mut eiks koht kaikki oo jo vauvautuneiden puolella, et tarviiks tätä pinoa enää päivitellä?? :) :ashamed:

ziki ja aino 3vk 5pvä :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :hug:

Pahoittelut, etten ole kerennyt käymään täällä laisinkaan vauvan syntymän jälkeen... :(
Täällä on tapahtunut kaikenlaista, niin surullisia että iloisia asioita...
Synnytys oli kamala kokemus, kerron siitä vaikka myöhemmin enemmän. Sen voin mainita, että jouduin sanomaan eteenpäin palautetta naistenklinikan henkilökunnasta!
Vauvalla todettiin kilpirauhassairaus, jota todetaan vain n. 15 vuodessa :ashamed:
Onneksi suomessa otetaan koe heti syntymän jälkeen, niin lääkitys saatiin aloitettua heti. Muussa tapauksessa kehityshäiriöt olisivat olleet väistämättömiä! Mutta, nyt neiti saa lääkettä ja kaikki hyvin :heart:

Mulla on vieläkin olo kuin jyrän alle jääneellä. Alapään leikkausarpi vaivaa+pukamat!!!! :headwall: Mutta pikkuhiljaa tässä ollaan paranemaan päin!

Jos jotain positiivista vauvan lisäksi, niin niin 15 ylimääräisestä kilosta sairaalaan jäi 9,5 kg :D
Jouduin olemaan sairaalassa 8 päivää ja ei ole koskaan tuntunut niin ihanalta tulla omaan kotiin!!!

Kaikkea hyvää teille kaikille!
 
zikiziki elä yhtään pode huonoja omatuntoja päivityksistä!! Nautit kuules nyt vaan pienestä prinsessasta täysin rinnoin ...hi hii..."täysin rinnoin", aika osuva ilmaus!! :D Pian me loput tullaan sinne vauvapuolelle perässä! :p

mamma-1:lle jaksuja ja pikaisia paranemisia! Onneksi synnytys on ohi ja vauva sylissä, harmitus, kun jäi synnytyksestä huono fiilis ja voi teidän pikkuista, koettakaa jaksaa sairauden kanssa!! Onneksi sairaus huomattiin heti ja saitte heti lääkityksen! :hug:

(.) Vauva sen kuin potkuloi, vähän tässä suppailee kaikenlaisia juilimisia, jomotuksia ja polttavia suppareita. Toivottavasti näiltä saa unta... Tai sit jos tulis vaikka lähtö!!!! :p

[/b]Milkysternille hyvää huomista ya-kontrollia!! Toivotaan että kaikki on hyvin!! =)

T: Tassutin
 
Tassutin;jos sinne kontrolliin asti päästään.On nääs supistellut nyt kolme tuntia putkeen,ja kivuliaasti.

Tyksistä sanoivat ett' oo kotona kun et enää pysty.Ja aika rajoilla mennään.Nukkuminen turhaa,ei kykene,just ko rentoutuu niin tulee taas.Mutta vielä ei anna periksi,mutta ennen tän päivästä klo 11(jolloin ya-kontrolli aika on) sinne on lähettävä.

41+5
 
Wau, milkykinon tainnut jo päästä tositoimiin!

mamma-1:lle tsempityksiä täältäkin. Hyvä, että vauvan sairaus huomattiin heti!

Toivottavasti Laalalla on jo nyytti kainalossa.

Täällä suunnassa ei mitään uutta. Huomenna on sitten se ya-kontrolli. Mieluiten haluaisin päästä heti käynnistykseen, mutta varmasti ainakin sunnuntaihin sitä vielä joudun odottamaan, jos vauvalla on kaikki ok. Tiedän sen, mutta siitä huolimatta olen toiveikkaana, että päättäisivät tehdä poikkeuksen mun kohdalla ja käynnistää jo pari päivää aiemmin... Ei vain jaksaisi enää odotella.

Tinkatar ja Pikkiriikki 41+4
 
AAM
laala vauvasta jo valmiiksi :hug::flower:
& milky hienoa ettei käynnistystä tarvinnut odotella.. :whistle: :D omatoiminen pikkuinen oli siellä.. mullahan lähti kans 41+4 käyntiin ittekseen.. 12h aikana, 10-15min välein tulevien suppareiden avustuksella..
tassuttimelle ja tinkattarelle :hug: kuulostaa lupaavilta ennusmerkit by the end on this week olette teki vauvaantuneissa :D :LOL: joten tervetuloa sinne

ziki ei kaipanne tämä lista enään päivittelyitä i think :xmas:

mamma-1 :eek: voi jestas onneks tajusivat lääkityksen aloittaa.. :hug: synnytyksestä..
mä laitoin kans palautettu jorviin jutuista mutta ne oli sit semmoi ei hankilökunnan vika juttuja.. :kieh: mut moon tosi herkkä reklamoimaan asioista muutenkin :ashamed:

am & neiti A. 11vrk :heart:
 

Yhteistyössä