<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Hyvinkäällä vietetty yö. Täällä supistusten väli vaihteli 5-10 minuutin välillä, mutta ottivat silti tarkkailuun. Kipupiikin sain, että saisi vähän nukuttua ja se auttoi hieman. Nyt vaan sitten pyörryttää ja on huono olo.. Niin ja supistukset eivät olleet vielä saaneet mitään aikaan kohdunsuulla : /
 
Jestas kuin te jotkut maltatte venttailla pitkään. :D Mä soitin esikoisesta ekan kerran synnärille kun väli oli 10min ja kesto 45sek. 5min/1min oltiin jo autossa, ei auttanu enää jumppapallot, kävelyt ja suihkuttelut. Automatka 15min oli maailman pisin, sairaalassa aloin oksentaa suppareista. Jee, kohta se alkaa taas! :D

Päätellen ainakin siitä, että kipitin viideltä varaamaan pyykkivuoroa sohvanpeitteille ja lakanoille... Ja jahka mies herää, saa luvan auttaa!

Nemi 38+3
 
No, onpas täällä nyt vilkasta. Vauvoja pukkaa. Littleonella varmaan on vauva kainalossa tai ainakin melkein. Toivotaan, että murkullakin supistukset alkavat.

Nellille kiitokset synnytyskertomuksesta. Rankalta kuulosti, mutta palkinto mitä ihanin. Tuli taas mieleen, ettei sinne synnärille paljon viihdykettä tarvitse, kun aika menee vauvaa ihastellessa.

Täällä ei merkkiäkään mistään. Päinvastoin olo on ollut parempi ja energisempi kuin aikoihin. Eilinen sauna ja kaupunkireissu ei saanut supistuksia aikaan, eikä edes liitoskipuja. Tänään käytiin rannalla, jos illalla vähän pihatöitä tekisi.

Eilen illalla tuli kauhea huono äiti- angsti, että jos synnytys käynnistyisikin ja mitään ei ole meillä valmiina. Vaunutkin on pesemättä... Sairaalakassi miettimättä.

Elselli 38+1
 
Kotona, tyttö syntyi ja paino ja pituus olivat 49,5cm ja 3,350kg! Kertoilen myöhemmin miten meni, sektiolla siis syntyi! Oliko täällä muita?
Yöhikoilu on jotain aivan kamalaa, en nuku ollenkaan koska kun lainehdin käsittämättömän kylmässä hiessä maailman karseimmat painajaiset iskevät päälle. Huhhuh toivottavasti tää ei kauaa kestä.

Mutta vauva on ihana! :)

Naene
 
Täällä vietetään kesäpäiviä Stadikalla poikien ja miehen kanssa.

Eilen supisteli hieman, tänään ei mitään. Aamukammassa 16, joten torstaina uudestaan vyöhyketerapiaan. En jaksa enää ees toivoa tämän syntyvän etuajassa.. Eli nautin vain ihanasta kesästä.
 
Tänään aamupäivästä puoli yhentoista aikaan syntyi meille pojanpallero :) Mitat 3,5 kg ja 50 cm, eli painavampi oli kun esikoinen syntyessään. Synnytys oli kauheen nopee, vaikka lähettiin sairaalaan ku supisti 5 min välein noin 1 min kestolla. Silti ei taas kauaa keritty olee, ku vaavi oli sylissä (n 1,5 h). Ja tietty pelkällä ilokaasulla, kun ei siinä hötinässä muuta kerinny. Onneks ei tullu mitään damagea kummallekaan! Eli vältyin tikeiltä tällä kertaa.

Mutta nyt alkaa ihana tutustumisvaihe, nuuhkuttelu ja tuuhkuttelu! Onnea muillekin tositoimiin päässeille!

T: Hattiainen ja pieni pojan pallero
 
Onnea onnea vauvan saaneille!

Koko viikonloppu mennyt siivotessa ja touhutessa, muutamia suppareita, mutta eipä muuta... Samat fiilikset kuin Miijanella, en usko että mitään tapahtuu vielä pitkiin aikoihin.. Pitää vaan nauttia kesästä, onhan tää elämä vielä vähän aikaa helpompaa tietyllä tavalla :)

Dynamite ja pikku-Telle 37+4
 
Onnea vauvautuneille ja tsemppiä synnärillä olijoille! :heart:

( . ) Voisin kyllä keksiä muutakin tekemistä näin 3vkoa ennen LA:ta, mutta tänäänpä on asennettu eristettä makkariin, siivottu koko muu huusholli, kitketty kukkapenkki ja ajettu nurmikot. Aika meinaa loppua kesken, etenkin ton makkariremontin kanssa. Onneksi mulla on osaava mies ja itsekin olen näin hyvässä kunnossa niin voin tehdä sen mitä pystyn. Haaveilen kyllä siitä omenapuun alla loikoilusta, mutta ei näillä aikatauluilla! Pakko saada valmista ennen vauvan syntymää.

Pitääkö sinne kääntöyritykseen mennä syömättä? Ei mulle mitään sellaista sanottu. Eikä kuulemma sairaalakassiakaan tartte ottaa mukaan, kun ei siellä oo ennenkään kukaan synnyttämään alkanut. Tiistaina olis sitten se edessä, toivottavasti kaveri kääntyis ennen sitä, tai minimissään kääntäis päänsä niin että kääntämistä voidaan yrittää. Olen edelleen jotenkin tosi kateellinen teille jotka pääsette synnyttämään. Mäkin haluan pohtia supistuksia ja huohottaa kotona. Haluan! Jännästi on synnytyspelot väistyneet, vaikka alkuraskaudesta vielä olin ajatellut pyytää sektion ihan pelkojen takia :)

-iitu 36+5
 
Onnea taas vauvautuneille!

Naene, muistan tuon hormonihikoilun niin elävästi edelleen.. Tosi kiva varmasti näiden helteiden päälle!

Uhh, vitsit kun on tukalaa.. Mulle iski Elsellin tapaan, ei nyt huono-äiti-vimma, mutta VIHDOIN muuten vain paniikki, kun on niin totaalisen paskanen kämppä. Koko aamupäivä siivottiin miehen kanssa, ja silti jäi keittiö viimeistelemättä, keittiökalusteet ja seinät jynssäämättä ja muuta pientä. Meillä kun noita elukoita ja taapero on, niin kaiken maailman tahmaa ja ruoantähteitä sekä eritettä löytyy mitä kummallisimmista paikoista.

Oon esim. ihmetellyt, kun keittiössä lehahtaa välillä kissankusi, joka ei tunnu lähtevän kalusteiden pyyhinnällä ja lattianpesulla. Muka puuliima haisee samantyyppiseltä, olen sitten tyytynyt tähän selitykseen. Kunnes eilen tajusin, mistä se lehahdus tulee! Meillä kun kissat ovat päättäneet käyttää vain ja ainoastaan koiran korokkeellista juomakuppia vesilähteenään, ja toinen kissoista ei osaa juoda siinä uittamatta tassuaan samalla likomäräksi. No se märkä tassuhan pitää sitten ravistella ja pisarat lentelee pöydälle saakka. Eilen aamulla tää kissa kävi ensin kaapimassa koko vessan ympäri sontareissullaan, ja tuli sieltä suoraan juomaan ja roiskimaan. Kunnon tuulahdus kävi nenään kun ravisteli tassunsa osittain mun päälle ja kaikkialle ympäristöön. Voi hitto mua alkoi iljettää! Meidän vitriini, pöytäkalusteet, verhot, seinät, kaikki varmaan kusensekaisissa roiskeissa!!! Pyyhin siitä samantien pöydän ja nostin vesikupin lattialle, niin eipä tartte toivottavasti enää uida siinä.

Vitriini ja seinät on viel pyyhkimättä, tänään sain ihmesienen niin huomenna konttaan ne. Ja verhot on pestävä. Varmaan samalla vaivalla pesen koko kämpän verhot. Tokko niitä on ikinä ennen pestykään, en ainakaan muista.

Että tämmöstä. Jospa tällä riehunnalla alkais lähiaikoina jotain tapahtumaankin!

Niin joo, sit mul oli tänään yllätysvauvakutsut. <3 Aivan ihana ylläri, muka kaveri kutsui meidät miehen kanssa mun synttäreiden kunniaks vähän syömään, niin siel olikin kasa mun ystäviä. Aivan mahtia! Jaksaa senkin voimin huomenna jatkaa siivousurakkaa.
 
Täällä tuli heitettyyy talviturkki kunnolla veks:) Maha-asukki rauhottu ehkä kyl hieman pienen uinnin ajaksi, sen jälkeen alko taas bileet mahassa. Tyyppi yrittää vissiin ite kääntyä,kun sen verran kova myllerrys on ollut :D En malttais enää odottaa, että saan pienen nyytin syliin. <3 Tiistaina ollaan täysaikaisia, ihanaa! :)
 
Huh hellettä! Tänään on oltu esikoisen kanssa rannalla ja käveltiin jätskikiskalle :)
Poltin tietysti hartiat! Onneksi tajusin edes pojalle laittaa rasvaa... itselle sipaisin vaan mahaan...

Ihanaa että on saatu kesäkuunkin puolelle jo
babyjä! Onnea!!!

Mulla myös fiilis että nyt nautitaan kesästä, vauva pysyköön masussa kun kerran tuntuu viihtyvän!

Kananugetti ja pötkylä 38+0 (pox) <3
 
Onnea taas hirmusti kaikille vauvautuneille!!!!

nyt vasta kesäkuun toinen päivä menossa ja tässä pinossahan on vauvoja jo vaikka kuinka! hui, jännää! omaa vuoroa siis odotellen=)

edelleenkään ei tiedetä kumpi siellä masussa majailee. enimmäkseen sitä tyttöä olen ajatellut, sykkeiden perusteella mutta nyt mulle onkin jotenkin piirtynyt ajatus että jos se oiskin poika..mahan muoto ainakin kertoo siitä. no eipä tässä kauan tarvi odotella kun selviää, pääasia että kaikki kunnossa ja sujuisi hyvin.
 
Älyttömästi onnea Hattiainen ja LittleOne!! :heart: Ja tosi kiva LittleOne, et sait kieltäytyä imukupista ja pättäväisesti vaan itse ponnistaa tytön maailmaan! Kovasti itsekin olen imukuppia stressannut, mutta jos se on mahdollista myös välttää (vaikka vauvan sykekin olis ok) ni varmana kyllä itse aion myös yrittää niin pitkään kunnes voimat loppuvat!! :) Tulkaahan kertomaan koko tarinat, kunhan vaan maltatte vauvoiltanne ;)
 
Voi että vauvojahan ihan ropisee! :D Onnea kaikille tasapuolisesti! :heart:
Täällä ei ole tänään eikä eilen enään tullut kipeitä supistuksia... Muuten kyllä supistelee, mutta kivuttomasti! Ja aivan mahottoman vilkas tapaus tuntuu tuo meidän poika olevan! ;)

Juliet 35+5
 
Heissan parin viikon hiljaiselon jälkeen! Lukenut olen kyllä monta kertaa päivässä, mutta ei ole oikein ollut mitään asiaa kirjoitettavaksi asti. Tunnelma on hyvin odottava =)

Paljon onnea kaikille nyytin jo syliin saaneille! :heart: Ensin odotettiin pitkään ja hartaasti ensimmäistä vauvaa syntyväksi ja sitten kun saatiin pää auki niin nythän niitä on tullut oikein rytinällä! Tsemppiä kaikille vauva-arkeen ja erikoistsempit häpimamalle ja pojille :hug:

Omaan napaan ei kauheesti tosiaan mitään uutta. Kämppä on puunattu viimisen päälle ja kaikki vauvatavarat on pesty ja paikallaan ja odottavat käyttäjäänsä ;) Lauantaina imuroin koko kämpän ja pesin lattiat ja illalla otin kovat löylyt saunassa, mutta ei mun savustustoimenpiteet mitään auttanu. Varmaan joutuu kärvisteleen vielä koko helleviikon ennen kuin mitään tapahtuu. Kovin uhosin neuvolantädille, että en enää mene torstaina (40+0) neuvolaan, mutta ei tainnut sekään uhoaminen auttaa :D Edelleen tulee rasitussupistuksia, käsiä ja jalkoja turvottaa, kun on niin kuuma, liitoskivut vaivaavat aina liikkeelle lähtiessä ja sängyssä kylkeä kääntäessä, painoa on tullut 20 kg ja iltaisin on aina kuin pesäpallomailalla hakattu vyötäröstä alaspäin : / Eli kaikenkaikkiaan olen kyllä aivan valmis synnyttämään. Taidan pakata tänään sairaalakassin. Jos se vaikka auttais..

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille! :flower:

rockstone & mini 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Caitlyn ja Neminka
Jokin ihme ahaa-elämys iski minuun viikonloppuna ja tajusin, että "hei, meille tulee vauva". Piti siis katsoa vauvanvaatteet kaappiin ja pedata pahvikoppaan peti, samaten vaunukoppaan. Kaukalolle tein tilan eteisen kaappiin, kaukalo on vielä varastossa. Toiseen eteisen kaappiin järjestin tilaa vauvan ulkovaatteille ja tiivistin tyttöjen ulkovermeet kolmesta kahteen laatikkoon. Olen alkanut miettimään vauvan kotiintulovaatteita, sairaalaan mukaan otettavia tavaroita sekä tyttöjen äkkilähtökassia mummulaan.

Vauva alkoi perjantaina puskemaan alaspäin itseään ja se saa aikaan mukavia puristeluja kymmeniä päivässä. Ja edellisillä kerroilla tästä vaiheesta on mennyt parisen viikkoa syntymään. Kumpikaan edellisistä ei ole kunnolla laskeutunut ennen syntymäänsä, joten en sitä tältäkään odota, yläaukeamaan asettuminen on riittänyt ennenkin ja siitä käydään päivittäin useasti työntämässä pää lahtöasemiin. Ja jokainen kerta supistuttaa ja sitten supistuttaa ihan muuten vaan tai koska vauva liikkuu, niin supistusttaa. Kivaa :)
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Itsellä ei mitään merkkejä synnytyksen läheisyydestä. None. Zip. Zero... Välillä harjoitussupistuksia joita on tullut pitkin raskautta mutta ei yhtään kivuliasta.

Valivalivaivoja löytyy jonkun verran. Jalat ovat kuin kivuliaat pölkyt massiivisen turvotuksen takia, nivuset sattuvat paljon aina noustessa ja kävellessä semisti. Kävely muutenkin on sellaista lyllertelyä nivusten kivun ja jalkojen turvotuksen takia. En ole muutenkaan mikään kuumuuden ystävä joten nämä säät eivät yhtään auta asiaa.

Vauvalle kerron joka päivä että hän saisi jo syntyä kiitos. Ei tottele poika pentele äitiään :D

No, helpottavaa on ajatella ettei tätä voi kestää enää kuin runsas kolme viikkoa, jolloin kasassa viikkoja 42 ja sitten käynnistetään jos ei muuten tule.

38+4 (38+2)
 
Onnea tuoreet äidit ja tervetuloa maailmaan vauvat! :flower: :heart:

Teitä on niin paljon sitten viime käynnin, että nimet alkoi tippua mielestä puolessa välissä lukemista... Ja mun pää on pehmeä kuin ne juustot mitä ei saanu syödä odotusaikana!

Pikku juttuja mitä jäi mieleen:

Kääntöyritys ei ainakaan mulla sattunut yhtään. Vaan eipä kyllä onnistunutkaan, syynä tosin ettei pää lähtenyt liikkeelle. Ainoa epämukava oli selinmakuuasento. Kättärille mennessä ei tarvinnut olla syömättä/juomatta. Vessassakäynti just ennen kuitenkin, eli rakko tyhjänä niin maksimaalisesti tilaa :)

Valmistautuminen vauvaa varten, meni silleen meidän tyylillä. Eli Elselli, meillä on käytettynä ostetut tuplakärryt ollu toukokuun alusta ja ne on edelleen pesemättä! Ja siis vauva syntyi jo. Että no stress. :)

Vaavi-sänky otettiin, aivan fantastinen tuote jos on vauva joka nukkuu! Esikoisen kanssa ois jääny käyttämättä (ei nukkunut kuin liikkuvissakärryissä), mutta nyt toimii! Googlaamalla löytyy. Se on siis vuokrattava "sairaalasänky" vauvalle, eli pieni pinnis pyörillä.

Synnytyskertomuksia on ihana lukea, hetken tässä jo mietin että voi kun pääsis itsekin vielä kerran... Mutta eiköhän tää oo tässä, näillä kilometreillä. Ja haloo, eihän tätä just nyt tarvii miettiä, saati päättää. Onnea kuitenkin vielä kerran kaikille, kiitos kun jaatte kokemuksianne, ja paljon voimia kaikille vielä odottaville loppuraskauteen! Saatte vaivoillenne (virtuaali)tukea täältä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä