<3 Kolmatta Odottavat 2010 <3

Onnea Pilkkis. äitijapojat ja Miu Mau!!! :flower: :heart:

Tervetuloa Jessi ja MimSe :flower:

Lisäilin tietonne, toivottavasti tuli kaikki oikein! Sanokaa vaan jos joku on väärin tai puuttuu!

Ei ole kauheesti jaksanut palstailla. Reilu viikko niin pääsee pikkuista kurkkaamaan, toivottavasti kaikki on hyvin! Väsymystä ja itkuherkkyyttä on ja jos ei muista syödä niin tulee huono olo, oksentamiselta olen välttynyt kuitenkin.

Hyvää vointia kaikille!!
 
Iltoja!

Varoen ilmoittaudun :)

Kolmannesta haaveiltu jo jonkin aikaan ja eilen tuli testiin haamu ja tänään vahvempi viiva jo. Olo on aika hassu, mutta onnellinen.

Aamulla alkoi se pahaolo niin kuin aikaisemmistakin raskauksista. Ei hyvä mutta antaa tulla vaan kaiken se kestää ja kaiken se antaa <3

Eli meillä on tytär 08 ja poika 09 itse olen -88 tämän tulevan pikkusen LA pitäis olla 24.7.2011

Onnea pikkuisten saamisesta :heart::flower: ihan liikutuin kun lueskelin kertomuksianne kai sitä sit raskaana ollaan kun silmät kostuu melkein joka asiasta :)

Niin ja TYKS on sairaala johon toivottavasti tämä matka johtaa ensi heinäkuussa :)
 
Mäkin voisin ilmottautua mukaan? :wave:

Kolmatta odotellaan syntyväksi maaliskuussa.. laskettuaika 27.3.2011. Ennestään löytyy tyttö 01/07 ja poika 04/08.
Rakenneultrassa käytiin perjantaina ja siellä kaikki oli hyvin.Tytöksi masukkia kovin veikkasi, saapa nähdä. Itsellä ollut alusta alkaen todella vahva poika olo joten tuo "lupauskin" nyt vielä mietityttää! :D

Liro ja papunen rv 21 *poks*
 
Mulla oli eilen illansuussa merkillinen tilanne: huomasin yhtäkkiä et housut oli vähän kastuneet johonkin värittömään, siis ihan joku puol teelusikallista kai. Yhtään ei ollut mielikuvaa et olis virtsankarkailua ollut kun yleensä sen kuitenkin huomaa jos pissa falskaa. VAlkovuotoa se ei ollut. Enkä ollut aivastanut enkä yskinyt kun silloin mulla kyl pissa lorahtaa eikä ollut oikein pissahätäkään. Alkuun vaan ihmettelin enkä ottanut sitä kovin vakavasti. Mut sitten se alkoi vaivaamaan mieltä. Tuo siis tapahtui siinä kuuden pintaan illalla. Lapset sain nukkumaan seitsemän jälkeen (molemmat flunssassa). Muistelin et kuopuksesta mulla tuli samanverran jotain väritöntä ja menin silloin sairaalaan asiaa ihmettelemään ja sille tielle jäin ja se oli silloin lapsivettä mut rv oli silloin 40+3. En sitten edes soittanut sairaalaan ja rupesin netistä kaiveleen tietoja ja lopulta olin jo tosi huolestunut. Olis ehkä pitänyt vaan yötä vasten lähtee sairaalaan näytille siihen prom-testiin että olisivat vanupuikoillakatsoneet onko lapsivettä vai ei niin olis saanut mielenrauhan. Siis sitä nestettä ei sitten sen jälkeen ole tullut eikä mulla ole mitään kivuliaita supistuksiakaan ollut. Jotenkin tuntui tyhmältä et jos meen sairaalaan asti ihmettelemään pissatahraa housuissa. Soitin sitten tänäaamuna neuvolaan jossa meinattiin että jos ei enempää tule niin antaa olla. Niitä promtestejä ei tehdä muuta kuin sairaalassa. Terkka meinasi et oli vaan pissaa että vauva jotenkin teutaroi virtsarakkoa. Kuopuksesta mulle tuli ylös kalvoihin pieni reikä ja silloin ei tullut kluin se pieni määrä vettä kunnes lääkäri sorkaisi niin et pian tuli kaikki vedet . Se mitä tässä pelkään niin on tulehdusvaara minulle ja vauvalle jos kalvoissa pienikin reikä, silloinhan yleensä laitetaan antibioottitippaan ja synnytys käynnistetään. VAuvallehan tuo tulehdus olis hengenvaarallinen. Nyt en enää asialle voi tehdä mitään muuta kuin odottaa et tuleeko tulehdusoireita. Tosi inhottava tilanne. Ajattelin eilen illalla et jos jooka lirun takia rupeen juoksemaan sairaalassa niin sehän on naurettavaa...Ja täältä maaseudulta ei oo niin helppoo lähtee sairaaalaan yötä vasten ajeleen. Muistissa on hyvin se kuinka kuopuksesta lähdin siinä ysin pintaan illalla ja jouduin viisi tuntia odottamaan vuoroani odotustilassa ennen kuin pääsin lääkärille aamuyöllä kahdelta.
Jos joku jaksoi lukea tuon sepustukseni loppuun niin kommentoikaa, teinkö oikein vai väärin, enäähän mitään ei oo tehtävissä muuta kuin voi vain toivoa et se oli pissaa.

Tänään rv 37+6
 
Onnea miu mau ihanasta vauvasta:flower::heart:

Tervetuloa uusille!:)

Toivottavasti jääräpää tuo oli vaan sitä pissaa! Yritä olla levollisin mielin...

Omaa napaa: parin päivän ajan olen tuntenut pieniä töytäisyjä vatsassa:heart: Taitaa ipana heitellä kuperkeikkoja..;) On ne vaan niin ihanan tuntoisia...

Mutta nyt ei ehi enempiä...
-leena ja murmeliini 14+1
 
kääkkis
jääräpää: Mulle tuli kanssa 3 viikkoa sitten flunssa, joka vaan pitkitty ja pitkitty. Nyt olin sitten antibioottikuurilla, kun oli mennyt poskionteloihin. Tulipa ihana olo, kun lääkkeet alkoivat purra, yhä on kyllä limaa ja jos ei lähtenyt nyt kokonaan, niin joudun johonkin onteloiden huuhteluun ( kuulostaa aika kamalta :( ). Toivottavasti sulle ei nyt tule mitään tulehdusta tosta edellisestä jutusta :hug:

Muutenkin on pitänyt vähän hiljentää tahtia liitoskipujen takia, ei vaan millään malttaisi.

Tervetuloa uusille porukkaan :flower:

kääkkis ja "osku" rv 30+6
 
Neuvolakäynnistä. RR 109/70, hb noussu 2vk takaisesta 110 stä 121 eli jes.. painoa + 500g/viikko, vauvan sykkeet 130-150. fs mitta 31 (viimeks 2vk sitten oli 28)

vesi on vähissä..(esikoista ku odottelin ni sillon olin samasta syystä seurannassa) kyselin th:lta tuosta, ultras ja alkuun meinas ettei vesilammikoita löydy mut sit sano et on täällä "pohjalla" vettä, eli vauva ikään kuin makoili sen vesimassan päällä. Paineli myös mahaa ja sano et jos ei ole vettä ni silloin vauvaa ei vois vatsanpäältä "hölskytellä". Sano myös et jos liikkeet alkaa vähenemään ni herkästi yhteys ni tarkistetaan uudestaan tilanne ja tehdään lähete äitipkl. Katso myös istukkaa ja sano et reunakalkkia alkanu muodostumaa. (kuulemma ei vaarallista ku tilanne muuten hyvä). Vauva tosiaan ei ole laskeutunu, eikä kiinnittiny.. pyöritteli mojovasti päätään. Painoarviota en ole saanu, mut pitää neuvolalääkärissä kysellä joka mulla on vasta 38+ viikolla.

Anve ja pikkuruinen 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka

jääräpää: lapsivesi uudistuu joka kolmas tunti vai miten se meni... ja jos sitä tuli niin vähän eli ei esim. kaikkea niin ei pitäisi olla syytä huoleen :) mul on tuttu kun laps oli 2 vrk viel masussa vaikka vedet oli menny... eli en tiedä mikä rajana... vaikeita nää tälläset.

Täällä omassa navassa ei mitään muutoksia, vilu ja väsy ja himo syödä jatkuvasti jotain on ne päälimmäiset oireet :)

muutama viikko vielä kun jaksais odottaa ni ajattelin varailla varhaisultran jotta saan jouluksi rauhan...

 
Heippa.

Rimpula on jo kaksi viikkoa vanha :heart: ja aika tuntuu menevän vauhdilla eteenpäin. Tänään alkoi arki, isot lapset on koulussa ja isä lähti aamusta töihin.

Lupasin kirjoitella synnytyksestä teille ja pikaisesti muutama rivi siitä.
Synnytys käynnistettiin ballokilla ja tunnin päästä kohdunsuu oli auennut niin, että minut siirrettiin saliin kalvojen puhkaisuun. Supistukset olivat vielä epäsäännöllisiä ja kivuttomia. Supistuksiin ei tuntunut tulevan potkua, vaikka kalvot puhkaistiin, joten niitä vauhditettiin tipalla. Kolmen aikoihin alkoivat sitten säännölliset ja voimistuvat supistukset, joten tiesin sen olevan menoa nyt :)
Reilut kolme tuntia sinnittelin supistusten kanssa ja tuhersin itkua, kun kipu alkoi olla sietämätöntä. Minulle tarjottiin kivunlievitykseksi ilokaasua, mutta siitä pää meni vain sekaisin ja vaadin saada tuhdimpaa lääkettä. Sain epiduraalin ja onneksi tajusin sitä siinä vaiheessa vaatia, koska reilu tunti siitä vaikutus alkoi hiipumaan ja tilannetta tarkistaessa olin yllätykseksi auennut vauhdilla ja ponnistamisen tarve tuli yllättäen. 5min ponnistamisen jälkeen poika sitten olikin maailmassa :heart:

Olin ihmeissäni vajaa viiden tunnin suorituksesta, koska aikaisemmat synnytykset ovat kestäneet paljon pitempään. Kätilö, joka muuten oli jälleen mies :) ja opiskelijalle, joka oli mukana synnytksessä annan ison kiitoksen positiivisesta kokemuksesta ja siitä empaattisuudesta sekä kannustamisesta. Oma mies ei juurikaan jännitykseltä pystynyt kannustamaan tai kehumaan, mutta pysyi kuitenkin tajuissaan koko synnytyksen ajan.

Nyt tuo ihana sydäntenmurskaaja tuhisee tuolla pinniksessä ja varmasti tuntee saavansa rakkautta jokaiselta. Kummiasiatkin alkoivat järjestyä aika piankin ja kastepäiväkin on jo sovittuna. Sain saman papin kastamaan pikkuisen, joka on kastanut sisaruksetkin :)
Sylittely ja hoitovuoroista tapellaan ajoittain, mutta se kuuluu asiaan.

Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea kaikille muillekin, jotka ovat saaneet pienen nyytin sylinsä tai nauttivat vielä odotuksesta ja masun kasvattalusta. Käyn välillä lukemassa edelleen tätä ketjua, mitä raskausaikanakin tuli luettua miltei päivittäin :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli neuvola ja kaikki arvot ok. oli kyl ihme ettei ollut pissassa sokereita kun join tuoremehua ja söin banaanin ennen kuin lähdin ja mulla siis rd. Laittoi lähetteen yliaikaiskontrolliin ja toivon et pääsen jo ens viikolla koska haluun siihen kovakouraiseen sisätutkimukseen jotta lähtis synnytys alkuuun. Oon niin malttamaton ja kärsimätön jo etten tiedä miten päin olisin. Ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole. Tuli mieleen kauhuajatus että mitä jos tämä menee jouluaattoon asti!!!?

Tänään maagiset rv 40!
 
Heips vain kaikille! :wave:

Ajattelin minäkin tähän joukkoon liittyä. :D Olin tuolla vauvakuumeen puolella aiemmin. Elikäs meidän kolmas rakkauspakkaus antoi odotuttaa itseään melkeinpä vuoden verran ja nyt olen ikionnellinen plussatesteistä :heart: (juu, niitä täytyi tehdä useampi, että rupes oikeasti uskomaan. :D )

LA 29.7.2011 Eka neuvola olisi 16.12. Esikoinen meillä on tyttö 05/07 ja kuopus poika 04/09 :heart:

(.) Ei niinkään enää ole pahoinvointia (muutaman kerran oon tehnyt lähempää tuttavuutta pöntön kanssa) , hajuaisti on terävöitynyt, järkyttävä vilu ja väsy koko ajan. Salmiakin himo. Naama kukkii ja TURVOTTAA!!! Olen jo joutunut siirtymään äitiyshousuihin, kun ei enää mennyt tavalliset housut kiinni. :ashamed:

rv5+5 ja kauhea turvotus

Tiedä sit vaikka olisin jo odotettua pidemmällä taikka monikkoraskaus? ;)

Jos tuohon samaan malliin turvotus jatkuu, ei pysy kovin pitkään salaisuutena tämä meidän kullanmurualku. Noh, jospa nyt pääsis joulukuun puoleen väliin saakka. Onneksi asutaan eri paikkakunnilla. :)

Palaillaan asiaan!
Manzu



Muoks. Juu, ja ikää on 26v ja synnäriksi voipi laittaa vks. :)
 
Viimeksi muokattu:
kääkkis
Tervetuloa joukkoon Manzu ja onnea plussasta :) Tuntui varmaan mielettömältä, kun aika pitkään antoi odotuttaa itseään. Itse odottelin plussaa puoli vuotta ja sekin tuntui älyttömän pitkältä, varsinkin kun koko aikana tuli vaan yhdet kuukautiset :ashamed:

Tsemppiä Jääräpää :) Kyllä se sieltä syntyy, itseasiassa mun ystävällä on myös tänään LA, eikä mitään ilmeisesti ole vielä tapahtunut, kun ei mitään ole kuulunut... Onko sulla aiemmat menneet paljon yli lasketunajan?

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki kunnossa. Vähän kyllä hirvitti, et miten mun alaverenpaine oli noussut taas, 85 näytti :( Nukuin kyllä aika huonosti edellisen yön, niin jos olis vaikuttanut. Paino oli laskenut kilon verran, vaikka olen lipsunut herkuttelemaan päivittäin pieniä määriä rd:stä huolimatta. Nyt on siis tullut lähtöpainoon vaan 1 kg :) Sokerit on pysyneet hirveän hyvin hallinnassa, vaikka olen aika paljon löysännyt ruuan suhteen. Tuntuu, että muutenkin voi henkisesti nyt taas paremmin. Sf mitta on nyt 33,5 cm ja yläkäyrän yläpuolella mennään, kuten aiemmissakin raskauksissa.
Nyt on joinakin päivinä ollut ihan hirmusti noita harjoitussuppareita, ettei oikein mitään ole pystynyt puuhailemaan. Välillä on tullut ihan painetta alavatsaan ja sainkin nyt neuvon parin viikon ajan lepäillä niin paljon kun mahdollista. En usko, että tämä ennen aikojaan syntyy, mutta haluasin kuitenkin pystyä joskus vielä tän raskauden aikana jotain tekemään. Selkään käy seisoskelut hirveän herkästi, vaikka olis tukivyökin päällä. Ei kamalasti kiinnosta ajatus jouluostoksilla seisoskelusta, joten taidan tehdä suurimman osan netin kautta ja ihan tässä kotikylillä :)

kääkkis ja "osku" rv 32+3
 
Kääkkis ensimmäinen syntyi rv 40+3 ja toinen rv 40+4. Nyt tuntuu kyllä olo niin toivottomalta että tämä vauva ei tuu ulos ollenkaan. Yhtään kivuliasta supistusta ei oole tullut. kolmas s:kin otettiin eilen illalla käyttöön ja mulla se on yleensä ollut tehokas synnytyksen käynnistäjä mutta ei tehonnut nyt!

Tänään rv 40+3
 
Manzu ja Mama tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen!!!

tääl on jotenki tosi apaattinen olo.. ei edes jaksa alkaa odottaan millon vauva syntyy, ku siihen voi mennä viel viikkoja. Ois niin mahtava ja paras joululahja ku syntys hyvissä ajoin ennen joulua!!

Anve ja 37+6 (kuhan täs vuorokausi vaihtuu)
 
No hei pitkästä aikaa!

Ihan ensimmäisenä onnittelut nyyttinsä saaneille ja tervetuloa uusille!

Mulla alkaa tämä melkein kolmen lapsen arki tuntumaan jo aika todelta, kun isommat lapset (3 ja 5) on sairastelleet jonkin verran ja olleet siis kotihoidossa. Itse olen saikulla äippäloman alkuun asti supistusten ja liitoskipujen takia, joten arjen tasapainottelu on ollut aikamoista. Lapset lopettaa päivähoidossa 16.12. joten sen jälkeen tämä onkin meille sitten jokapäiväinen tilanne :) Jotenkin vaan tuntuu, että helpommalla sitä pääsee sitten kun vauva on jo syntynyt, koska nyt uloslähdöt ym. on tosi hankalia oman huonon voinnin takia. Toiveajattelua?

Mulla on kahdesta ekasta ollut koko ajan sellainen tunne, että eivät varmasti synny aikaisemmin. Ei siis ollut harkkasupistuksia tai muita tuntemuksia kummastakaan. Poika syntyikin sitten tasan 40+0 ja tyttö suunnitellulla sektiolla 38+2 eikä kohdunkaulassa ollut silloin tapahtunut mitään muutoksia. Nyt vauva on puskenut tonne alas ihan hulluna ja supistuksia on paljon päivittäin. Eivät kylläkään ole kipeitä, mutta jotenkin nyt vaan tuntuu, että tää tulee aikaisemmin. Saa nähdä osuuko aavistus oikeaan. Toisaalta viikkoja on vielä aivan liian vähän, joten jospa vielä muutamia viikkoja päästäis eteenpäin ja vähintään joulun yli pysyisi vielä kyydissä.

Onko kellään teistä ollut hengenahdistusta raskausaikana? Mulla ei aiemmissa ole moista ollut, mutta nyt on äitynyt niin pahaksi, että viime yön jouduin nukkumaan sohvalla puoli-istuvassa asennossa. Onkohan tämä ihan normaalia? Varsinkin näillä viikoilla, kun vauvan pitäisi olla vielä sen verran pieni, että ei se nyt voi hirveästi keuhkoja työntää kasaan...

Commander ja Pepe 29+4
 
Commander: mul on ollu tuota hengenahistusta jostain puolestavälistä lähtien.. ja etenki vasemalla kyljellä ollessa. Oikealla kyljellä taas tahtoo närästää joten selällään on parasta. Nukunki yleensä 2 tyynyä pään alla, yks ohut lonkan/selän alla tai sit kyljellään ja 1 on käsien välissä ja tonien jalkojen välissä ja nojaan siihen mahaa vasten olevaan tyynyyn.
Tääl on kävely ja liikkuminen yleensäkki menny hankalaksi. Ärsyttää silleen ku ois niin ihana laitella joulua ja kotia, sekä ulkoilla mut näitten kans ulos lähteminen on yks operaatio. Meil tämä vanhempi (3v) osais kyl pukea ite mut heittäytyy ihan täysin puettavaksi "äiti auttaa".. tän mahan kans ku ähkertää 2:lle talvikamppeet päälle ja päästään ulos ni avot.. eilen sit kerettiin olla 15min ku vanhempi alkotti hirmusen märinän siitä et lunta sataa naamalle :stick: No mä kävelin eellä ja sytyttelin kynttilöitä jne ja neiti perässä. Nuorempi sit hermostuu ku talvivaatteet päällä on vaikea tietty liikkua.


Mut nyt pyykkivuoren kimppuun Anve ja pirpana 38+1 + tytöt
 
kääkkis
Tervetuloa mama :wave:

Commander: Mulla oli parina yönä hengenahdistuskohtaukset, mut luulen, että liittyivät silloin flunssaan, kun en muutenkaan saanut henkeä :( Oli kyllä hirveä herätä tunteeseen, ettei saa happea ja tietty säikähdin, että mitä jos vauvalle tulee happivaje tjt. mutta neuvolassa lohduttivat, ettei niin lyhyessä ajassa vauvalle voi mitään haittaa tulla. Nytkin kyllä tulee tunne, ettei saa kunnolla hengitettyä, jos makaa selällään, eikä riittävästi tyynyjä alla. Vaikka olisi vähän sivuttainkin.
Mulla on myös hienot tyynyviritelmät... Onkohan jotain 4 kpl pään/selän alla, 2 jalkojen alla, 1 jalkojen välissä ja kummallakin mahan sivulla yhdet :whistle: Aina hirveä viritteleminen, ennenkuin pääsee maate. Mä en pysty taas makaamaan vasemmalla kyljellä ollenkaan, koska se närästää :( Joko oikealla kyljellä, tai sitten selällään puoliksi vinottain. Yhäkin olisi kiva kääntyä mahalleen, mutta ei oikein pysty :) Nyt olen kyllä saanut ihan kiitettävän hyvin nukuttua ja uni maittaisi kyllä päivälläkin, jos vain pääsisi nukkumaan miten haluaa. Päikkärit nukun lasten kanssa samaan aikaan, onneksi se onnistuu.
Mullakin on aikalaisia liitossärkyjä joinain päivinä, ettei pysty hirmu pitkiä lenkkejä tekemään. Lisäksi pelottaa, että liukastuu, niin on sellaista "köpöttelyä". Viimeksi olin ihan älyttömän kipeä 3 päivää, ennenkuin särky nivusissa helpotti niin jäi vähän sellainen pelko, että minkä pituisia lenkkejä sitä kykenee enää vetämään. En kyllä aiemmissa raskauksissa ollut näin kipeä jo tässä vaiheessa...Sain myös käskyn käydä lepäilemään heti, jos vähänkään supistelee. Vaikka eivät ole kipeitä, niin viimeviikollakin esiintyi sitä painetta mukana, niin ihan varanvuoksi. En kyllä tod. usko että ennen LA:ta syntyy mitenkään :D

Mikäs on Jääräpään tilanne?

Kuulostaa Anve erittäin tutulta...Mulla tuo 4 vuotiaskin heittäytyy välillä vauvaksi ja olen sitten jättänyt ulkovaatteissaan pyörimään, mutta kyllä se nyt viimeaikoina on tainnut ymmärtää, että en tosiaankaan pysty kumartelemaan. Samoin 2,5 vuotias osaa kyllä vallan hyvin itse riisua, mutta kunhan ei viitsi. Välillä sitä ajattelee, että me ei varmaan päästä vauvan syntymän jälkeen ikinä pihalle, kun toi pukeminen ja riisuminen on niin hirveää jo nyt.

Jääriksen ja Anven jakautumista odotellen... ;)

kääkkis ja "osku" 33+3
 
Pukemisesta: Meillä oli vuosi sitten kanssa aikamoista taistelua, lapset oli silloin 2,5 ja 4,5. Otin tarrataulut käyttöön, ja kun olivat saaneet 25 tarraa reippaasta pukemisesta, pääsivät HopLoppiin. Sen jälkeen pukeminen onkin sujunut niin, että laitan heille vaatteet pukemisjärjestykseen lattialle ja käyn vessassa tms. ja yleensä ovatkin sillä välin jo pukeneet. Hanskoissa yms. vaikeissa autan tarvittaessa, mutta vauvaksi heittäytymällä ei apua tipu, vain nätisti pyyytämällä.

Mulla on nyt hengenahdistus vähän vähentynyt, mutta nukkuminen on vielä aika hankalaa. Pitää taas viritellä jotain ensi yöksi...Kiitos tyynyvinkeistä :)

Commander ja Pepe 30+0 (vihdoinkin kolmosella alkava rv!)
 
Tulin ilmoittelemaan että 7.12 syntyi meille tyttö 3560g ja 50cm. Juuri kotiuduin sairaalasta. Väsyttää ja jännittää miten kolmen pienen lapsen kanssa arki lähtee rullaamaan. Toistaiseksi ollaan valvottu sairaalassa vauvan kanssa yöt eli vuorokausirytmi päälaellaan. Oli taas vauhtisynnytys kuten arvelinkin eikä isäntäkään kerinnyt synnytykseen mukaan. Änkesin nimittäin "väkisin "sairaalaan tiistaina synnytysvastaanoton päivystykseen aika olemattomin perustein mutta lääkäri sitten totesi että olin 3 cm auki ja sanoi että voin jäädä osastolle ja tottakai halusin jäädä. Sitten alkoi rytinällä synnytys ja taaskaan en kerinnyt puudutuksia saamaan. Todella kivulias ja raju aukeneminen ja vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja lisäksi oli vielä sotkenut kätensäkin pahasti nuoraan joten napanuora piti leikat "liian aikaisin" eli siinä vaiheessa kun pää vasta oli ulkona. Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuksi. Sairaalaan en olisi ajoissa kerinnyt jos olisin jäänyt kotiin odottelemaan synnytyksen alkua ja ambulanssissa en tiedä olisivatko osanneet tuon napanuorahomman.
 
Jääräpää: onnea vauvasta!! Sul ei ole kauan nokkatuhissu :D

Kääkkis: mun jakautumista saat vielä tovin odotella. Eilen kävin neuvolassa ja vauva korkealla ja tilanne täysin epäkypsä (vaik supisteleeki melko helposti). RR-arvo (tai ylä-arvo) koholla joten pitää kotona seurailla, edellisellä kerralla RR oli 109/65 ja nyt 174/74 mut epäilen vahvasti et nuo paineet johtu edellisen päivän leipomusurakasta + huonosti nukutusta yöstä.
Ei osannu lääkäri sanoa et onko tuolla lapsivettä niukasti vai onko ollenkaan tai antaa minkäänlaista painoarviota :/

Anve + nöttiäinen 38+4
 
Hei toverit!

Tulin ihastelemaan uutta pinoa, kiitos Rixutin siitä!

Hurjasti onnea kaikille kolmannen nyytin saaneille ja uusille odottajille oikein onnekasta odotusta!


Kaikille yhteisesti ihanaa joulunodotusta!


toivottelee
Epeti, tuplapojat ja tyidy 2,5 kk
 

Yhteistyössä