**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Hei kaikille!

Minunkin viime käynnistäni on vierähtänyt taas tovi...ja täällä on taas tapahtunut monenlaista.

Kuumetta olen hirmuisen onnellinen ja iloinen puolestasi! Oli sydäntä lämmittävää lukea pienen Alkionne sydämensykkeestä! :heart: Ihanaa kertakaikkiaan!

Tirlittanille paljon tsemppiä ja onnea matkaan huomiseen! Kunpa nyt kaikki sujuisi hyvin. Täytyy sujua! Olet ajatuksissani.

Vaahtokarkille voimia piinailuun! Itse asiassa meillä tehtiin jo viime viikolla kanssa siirto (4.PAS). Alkaa olla jotenkin niin paljon pettymyksiä takana, että en oikein pysty enää täälläkään käymään. Te, Ihanat Ihmiset, ette ole siihen tietenkään syynä vaan se, että täällä käydessä kuitenkin koko projekti kaikkine vaiheineen on niin kokonaisvaltaisesti mielessä. KUn olin viime siirron jälkeen aivan loppukierron ilman nettiä, huomasin, että se teki hyvää minulle. Nyt olen kuin huomaamatta ollut täältä pois. Ongelma on myös siinä, että usein kun käyn täällä palstalla, tulee googlailtua myös kaikkea tyhmää, ihan kuin Suuri Google vastaisi jos googlaan "Milloin raskaudun?" Ja kun olen stressaamiseen taipuvainen, olen YRITTÄNYT elellä niin kuin mitään ei olisi meneilläkään...kohtalaisin tuloksin. Ymmärrän siis hyvin Lumikeiju, että olit myös tauolla tästä maailmasta. Olen myös jonkinlaisesta masennuksesta varmaan kärsinyt, ainakin olen itkenyt enemmän, ja vauvauutiset ja ylipäätään vauvojen näkeminen on alkanut herättää aiempaa enemmän tunnemyrskyjä.

Mulla on myös ollut sellainen olo, että mulla ei ole mitään annettavaa muille. En tiedä, olen jotenkin käpertynyt omaan itseeni ja ainoa, jonka kanssa jaksan olla tekemisissä on oma mieheni. Hän kun ymmärtää minua puolestakin sanasta.

En ole jotenkin jaksanut tuonne lapsettomuuspuolellekaan pinoutua, kun ei oikein usko enää riitä, että meitä onnistaisi. En jaksa katsella nimeäni siinä neganneet-listassa neljättä kertaa tänä keväänä...

Tuohon alkioiden määrään voin sanoa, että jos lääkäri kahta ehdottaisi (tilannekohtaistahan se kaiketi on), niin suostuisin, mutta en lähtisi itse erityisesti sitä vaatimaan - kai. Tässä siirrossa toinen alkio ei ollut "siirtokelpoinen", joten yksi ok alkio on matkassa. Ymmärrän kuitenkin tirlittan mietteesi, koska teillä kävi noin harvinaislaatuinen ja tosi surullinen kato alkioiden sulatuksessa. Mielestäni on kohtuullisen loogisen oloista, että ensin siirretään yksi alkio, varsinkin jos se on top-luokkaa. En tiedä. Hankalia asioita. Toisaalta kun meillä viimeksi kaksikaan ei auttanut, tuntui nyt siltä, että höh, vain yksi. Vaikka tiedän, että vain yksi siihen tarvitaan...

Tänään ei riitä usko, ei toivo ja kaikki kiertyy omaan napaan. Ehkä huominen on parempi. Toivottavasti ainakin sinulle tirlittan!

Kaikille joilla myös on vaikeat ajat iso :hug: ! Monalle vielä: toivottavasti kaikki on nyt hyvin ja olet päässyt kivuista.



 
Tirlittan, toivottavasti punktio meni hyvin! Ja että monen moni hedelmöittyy!

Lumikeiju, tsemppiä vaikeaan tilanteeseen..

Merilintu, tsemppiä sinullekin! Toivottavasti mieli vielä paranee..

).( Kiitos kaikille tsempeistä.. Mitään syytä kivuille ei maanantaina löytynyt ja alkio löytyi oikeasta paikasta (sehän olikin tällä kertaa tärkeintä). Mutta, mutta.. Ultralaite mittasi alkion iäksi 5+1 vaikka silloin oli 6+4 (lääkärin laskujen mukaan). Mulle kyllä sanottiin, että näin varhaisessa vaiheessa kymmenen päivän heitto on sallittua, mutta silti olen huolestunut.. Myöskään sydänääniä ei näkynyt eikä kuulunut. Perjantaiaamuna mulla on vielä toinen ultra, tarkemmilla laitteilla kuulemma, jotta saataisiin selville mikä kivun aiheuttaa. Ehkä siellä sitten selviää enemmän. Ei tällaiset alkuvaiheen ultrat ole kyllä yhtään kivoja..

Mä ajattelin perjantain jälkeen kirjoitella tuonne toiselle puolelle, jos kaikki on vielä silloin hyvin.. Katsotaan sitten perjantaina. Paljon onnea ja tsemmpiä kaikille!
 
merilintu, kiitos lämpimistä ajatuksista.
Hienoa, että teillä PAS onnistui. Liian monta kertaa olet kyllä jo joutunut pettymään. Toivotaan kuitenkin kovasti, että tällä kertaa asiat menisi niin kuin pitää.
Surullista kuulla, että olet alamaissa. Ymmärrettävää se toki on. Jos palstailu tauko auttaa yhtään oloa, niin se kyllä kannattaa tehdä. Minusta tosin olisi kiva jakaa sinun kanssa ajatuksia tulevina viikkoina. Itsekään en nyt meinaa lapsettomuus-puolelle pinoutua. Tässä pinossa tuntuu kuitenkin kotoisalta kirjoitella.
Parempaa mieltä sinulle :heart:

Mona, varmasti hermostuttaa ja jännittää, kun viikot+päivät ei täsmää ja vatsakivulle ei löydy syytä. Yritä kuitenkin luottaa lääkäriin, sillä jos hänen mielestään heitto päivissä on normaalia, niin siitä ei varmasti kannata olla huolissaan. Varmasti perjantain jälkeen jo olet paljon levollisemmalla mielellä.

).( Punktio sujui hyvin. Saalis oli 11 munasolua. Siemennesteen laatukin oli nyt parempi kuin viime ICSIssä, joten lähtökohdat on ihan hyvät. Huomenna sen sitten tietää, että onko hedelmöittyminen onnistunut.
Minua ei jännittänyt punktio ollenkaan ja nukuinkin klinikalla puolen tunnin päiväunet punktiota odotellessa. Hoitajia vähän nauratti rauhallisuuteni. Kyllä minua sitten alkoi jännittää, kun punktio aloitettiin, että löytyykö munasoluja.
Keskusteltiin kahden alkion siirtämisestä lääkärin kanssa. Hän myönsi, että he ovat miettineet sitä sen vuoksi, että kaikkien alkioidemme menetys sulatuksessa oli niin iso järkytys. He kyllä uskovat, että niin ei enää kävisi, mutta ovat halunneet meille tarjota mahdollisuuden kahden alkion siirtoon, jos vain haluamme ja jos se muuten on mahdollista.
Päädyimme nyt kuitenkin siihen, että torstaina tähdätään ensisijaisesti yhden alkion siirtämiseen.
 
Tirlittan, olipa mukava saalis. Toivottavasti solut jakaantuvat kauniisti ja huomenna on siirto - yhdellä tai kahdella. Onnea matkaan!

Mona, hyvä homma, että mitään hälyyttävää ei vatsakivun syyksi löytynyt. Toivottavasti seuraavassa ultrassa on kaikki hyvin. Onnea matkaan sinnekin!

Merilintu
. Ylä- ja alamäet ja niihin oma reagointi on niin tuttuja. Ymmärrän täysin tuon muuhun keskittymisen, ihanaa että olet osannut niin tehdä ja se on tuntunut edes vähän auttavan. Itse pysyttelin myös välillä pois vain huomatakseni, että asia ei mielestä katoa ja pohdin sitä kuitenkin ainakin alitajuntaisesti jatkuvasti. En vaan osaa pistää aihetta päästäni offiin, vaikka niin toivon. Tuon vetäytymisenkin ymmärrän, sitä on vaan välillä niin täynnä tätä oloa, ettei sitä jaksa selittää muille eikä jaksa yrittää tsempata. Tuntuu, että ei ole mistään mitään sanottavaa. Toivottavasti löydät pikkuhiljaa sopivan tasapainon ja toivottavasti myös ilon ja sitä myötä pikkuisen toivoakin. Sitä kuitenkin teilläkin tosiaan on, samoin kuin matkassa olevalla kyytiläisellä. Toivottavasti juuri nyt tulisi se suurin yllätys. :hug:

Lentoemolle myös näin todella jälkikäteen onnittelut Gretasta! Aika kuluu siivillä, kun sulla on jo noin iso tyttö!

Sitten kysymys Lugejen käyttäjille. Onko teillä ollut siirron jälkeen pahoinvointia Lugeista? Tai sanotaan kuvostusta paremminkin? Toki tämän voi ajatella raskausoireeksi, mutta lievä kuvotus alkoi niin nopeasti siirrosta, että yhdistän sen nyt lääkkeisiin. Nimittäin olen käyttänyt aikaisemmin Crinonea ja ajattelin, että Lugeja kun otetaan yhteensä neljä niin onhan siinä jo reilu satsi hormonia aiheuttamaan oiretta kuin oiretta. En siis halua myöskään luulotella itselleni liikoja, koska muita oireita ei ole. Muuten fiilikset heittelevät toivosta epätoivoon. Maanantaihin on pitkän tuntuinen matka..
 
Vaahtokarkki, minulla tuli viime ICSIssä Lugeista lievää huonoa oloa. Siihen pieneen kuvotukseen liittyi myös janon tunne. Tsemppiä maanantain odotteluun!

).( munasoluista 7 on hedelmöittynyt. Huomenna näkee montako on lähtenyt jakautumaan. Jännittää. Voi kunpa päästäisiin siirtoon ja voi kunpa saataisiin jotain pakastukseenkin.
 
Tirlittan, onnea hyvästä määrästä hedelmöittyneitä munasoluja! Ja ennen kaikkea onnea kyytiläisestä! Toivon kovasti, että hän tarraa kiinni ja pysyy matkassa loppuun saakka!!

Vaahtokarkki, tsemppiä piinailuun!

).( Tänä aamuna ultrassa löytyi sydämensyke. Itkuhan siinä tuli eikä me miehen kanssa meinattu saada sanaa suusta kun sitä ruutua tuijotimme. Olipa helpotus.. Alkio on tosin yhä pieni ja nyt viikoilla 7+1 vastasi kooltaan 6+0 viikkoista. Alkion kasvua seurataan tästä eteenpäin normaalia tarkemmin ja seuraava ultra on jo kahden viikon päästä. Tietysti tämä jonkin verran huolestuttaa, mutta kaikki vakuuttelivat, että kunhan sydämensyke näkyy, niin ei ole varsinaista aihetta huoleen. Lisäksi äitini kertoi, että siskoni raskauden aikana hän joutui käymään ultrassa normaalia useammin koko raskauden ajan kun siskoni oli aina viikkoihin nähden liian pieni. Lopulta hän kuitenkin syntyi yli kolmekiloisena ja täysin terveenä. Lisäksi äiti oli saanut painoa siskon raskauden aikana vain neljä kiloa ja mahakin oli ollut niin pieni, että synnyttämään mennessä kukaan ei ollut uskonut, että raskaus on täysiaikainen! Joten minäkin toivon parasta..

Sain lääkäriltäni tiedon organisaatiosta, joka kerää alkuraskauden ajalta HCG:tä naisilta. Tämä hormoni käytetään sitten hedelmöityshoidoissa tarvittavien lääkkeiden valmistukseen (kuten Pregnylin). Ilmoittauduin eilen vapaaehtoiseksi ja kohta ottavatkin muhun yhteyttä ja alan kerätä -mitäpä muutakaan kuin- virtsaani. :) Saan kotiin 'koreittain' pulloja joka viikko, jotka sitten tullaan viikoittain hakemaan. Pulloissa on säilöntäainetta, jotta hormoni ei tuhoudu pullossa viikon aikana. Vielä en tiedä mihin kylppärissä nämä pullot säilön, mutta eipä tuo kauaa kestä. Hormonia kun kerätään viikolle 16 saakka. Toivottavasti yleensä pääsen sinne asti..

Taidan siirtyä kirjoittelemaan tuonne toiselle puolelle. Käyn kyllä varmasti lukemassa tätä ketjua säännöllisesti ja kommentoinkin! Ja toivottavasti tapaan teidät kaikki pian tuolla toisaalla!!

Hyvää vappua kaikille ja paljon simaa ja munkkeja!
Ja paljon onnea kaikille vaiheissanne!!
 
Lauantai 2.5.2009



Lumikeiju 33v..........kp28/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp16/29.................yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki...........kp26/28............n. 1 v 10 kk.............esikoinen

Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen


 
Maanantai 4.5.2009



Lumikeiju 33v..........kp2/29...........yk14.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp18/29.................yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki...........kp28/28............n. 1 v 10 kk.............esikoinen

Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen

[/quote]

 
Reipasta vapun jälkeistä aikaa kaikille!

Tirlittan, onnea hyvästä saaliista ja kyytiläisestä. TOivottavasti se tarraa kevätauringon huumassa kunnolla kiinni.

Mona, ihanaa että kaikki kääntyi parhain päin ja syke löytyi. Se mahtaa todellakin olla pysäyttävä hetki. Toivottavasti nyt jo uskallat nauttia täysillä raskaudesta!

Ja sitten täällä. Koti- ja veritesti näyttää komeaa plussaa! Ihmeissään täällä ollaan, onnellisia, mutta niin varovaisia. Keskenmeno ja koko talven raju koitos on vielä liian tuoreessa muistissa. Hcg oli reilusti yli 400, mikä sekin vähän huoletti, arvo on taulukoiden yläpäässä.. Mutta jos nyt vaan keskittyisi toivomaan, että kaikki menee hyvin. Ultraan on kolme pitkän pitkää viikkoa.. Tässä vaiheessa voi sanoa, että nyt tuntuu että jokainen kyynel ja pettymys on ollut tämän vaivan arvoinen. Mutta jalat maassa tulevaan. Vielä en uskalla itseäni tuohon listaan plussata..
 
Keskiviikko 6.5.2009



Lumikeiju 33v..........kp4/29...........yk14.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp20/29.................yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki...........kp30/28............n. 1 v 10 kk.............esikoinen

Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
 
Päivitin listan, ettei pino tipu kovin kauas.

Vaahtokarkki, en vielä lisännyt sinua plussanneisiin, kun itse niin toivoit. Hienoa olisi kyllä toukokuun sarake lisätä!

Lumikeiju, tsemppiä uuteen kiertoon :hug:

merilintu, toivon niiiiin kovasti, että kun sinusta taas kuuluu, niin sinulla olisi hyviä uutisia. Jännitän puolestasi.

kuumetta, sinäkin taidat pitää nettitaukoa? Toivottavasti kaikki on hienosti.

).( En ole pahemmin piinaillut. On paljon rauhallisempi olo kuin edellisen ICSIn aikaan. En oikein osaa arvioida olenko enemmän vai vähemmän toiveikas kuin silloin.
Varmasti jännitys tiiviistyy päivien edetessä.
 
Voi kuulkaa...nyt se PLUSSA tuli!!! Täysin puskasta, jos nyt hoidon jälkeen tietenkään voi niin sanoa...mutta siis ilman oireen häivääkään, eikä niitä ole vieläkään, paitsi jano ja hiukan outo olo. Tein jo jokunen päivä sitten testin vanhasta rutiinista, kuten aina (tehdäänpäs taas nega pois kuleksimasta -fiiliksellä ) ja siinä olikin haamu joka on vahvistunut päivä päivältä. Tänään sain hcg-tulokset, yli 400 minullakin, kuten vaahtokarkilla!! Hoitaja vaan onnitteli ja sanoi, että hyvät lukemat. En pysty käsittämään tätä, melkein kolmen vuoden jälkeen. Nyt pitäisi pitää jalat maassa se kolme viikkoa ultraan asti. Miten se tehdään??? Ihan hullu fiilis!

Hienoa mona, että ultrassa teillä oli kaikki hyvin! Tirlittanille tsemppiä ja paljon plussatuulia!! Näköjään tämä ON mahdollista, vaikka usko välillä horjuisikin. Mulle tuli itku silmään, kun luin viestisi. Vihdoin mulla on hyviä uutisia.

T. onnellinen epäuskoinen sekopäinen merilintu :D
 
Voi merilintu, ihanaa! Nyt tuli itku silmään täällä päässä :D Valtavasti onnea!
Ei kai ne jalat voi millään maassa pysyä tuollaisen uutisen jälkeen, joten se on sun nyt vaan alettava etenemään leijumalla =)

Oliko sulla siis mitään menkkajuilintojakaan? Vai onko sinulla sellaisia yleensä loppukierrosta?
Meinaan vaan, kun täällä juilii, mutta olen vain ajatellut tyynesti, että se kuuluu asiaan ja toivoa on ennen kuin toisin todistetaan.
Ohoh, jopas minä nyt olen tomerana :)
 
Moi, oli mulla kyllä pp5 ihan selkeitä juilintoja (on ollut aiemminkin) ja piiikkiriikkisen on ollut aina silloin tällöin, mutta nyt viimeisen viikon aikana on ollut kyllä tosi oireetonta. Kovempia menkkajuilintoja ei ole tullut, vaikka yleensä niitä on jo ennen menkkoja. Niin, ja kuukautisfinni ei saapunut tässä kuussa!! :D Taisin siitä mainita vitsinä miehellekin, mutta en tosissaan ajatellut, että se ennustaisi mitään. Ja väsyttää - mutta mua on aina siirron jälkeen väsyttänyt, joten se on varmaan keltarauhashormoni joka sen tekee.

Nyt hiukan jännittää, kun lopetan lugesteronit tähän. Niitä ei jatketa, koska siirto tehtiin luonnon kiertoon. Lääkäri tosin sanoi, että se 200mg lugeannos on lähinnä varmuudeksi eikä olisi edes ollut tarpeen, joten koitan uskoa asiantuntijaa. Joku vahvasti raskaanaoleva vastaavassa tilanteessa ollut (pas luomukiertoon) saisi mielellään minut vakuuttaa siitä, että ilman lugeja voi reippain mielin jatkaa...Joten on tässä vielä paljon jännättävää, mutta silti annan itselleni luvan ottaa kunnon leijuntakierroksen olohuoneeseen ja takaisin. :D
 
Merilintu, aivan mahtavaa!!!! Voi hurja sentään ja ihanaa, että tuli täysin puskistakin vielä :) Komeathan ne lukemat on, toivotaan, että se tarkoittaa meille molemmille hyvää!!!!

Ihan samat fiilikset täällä noiden Lugejen suhteen. Tänään jätin pois ja kyllä pelottaa, jos nyt alkaisikin tiputtelu. Joten kiitos niitä vakuutteluja tähän pinoon vaan. Mutta miten ihmeessä sitä onkin helpompi sanoa toiselle, että usko tosiaan sitä asiantuntijaa mutta itse ei ole ihan varma.. Ja vielä kolmannenkin asian totean samoin kuin sinä, tännekin kaivattaisiin selkeämpiä oireita, että uskoisin tämän olevan totta.

Mutta joka tapauksessa vielä superlämpimät onnittelut. Pitkä tie palkittiin, ihanaa!
Milloin sulla onkaan ultra? Meille varattu 25.5, halusin reilusti 7:lle viikolle, koska silloin ainakin pitäisi jo näkyä miten siellä sujuu. Talven painajaismaista vehtaamista ja odottelua kasvun ja sykkeen löytymisen suhteen en halua.

Anteeksi tämä omanapainen, tai Merilintu-napainen vuodatus. Oli vaan niin hauskan ihana yhteensattuma, että päässäpyörivät kysymykset on samat, arvot samat ja Lugejen lopetuksen ajankohta sama..

Onpas täällä mukava plussa-aalto näin kesän kynnyksellä. Voi kun saisimme napattua vielä muita mukaan ja pysyttyä tukevasti raskaana loppuun asti!
 
Voi miten upeita uutisia täällä!

Vaahtokarkki ja Merilintu, molemmille yhdessä ja erikseen mielettömän suuret onnittelut!! Aivan ihana juttu! :flower:

Merilintu, mulla oli ihan alussa paljon voimakkaitakin kuukautiskipuja ja yhä silloin tällöin tunnen vastaavanlaisen kivun. Ne on hyviä raskausoireita, mutta ihan aluksi ne sai mut hermoraunioksi kun ajattelin, että kuukautiset alkaa.

Mulla kävi näiden hormonifinnien kanssa niin, että tämän raskauden myötä mulla on punaisia, kipeitä patteja vähän väliä ja vähän joka puolella! Auts! Ilmeisesti mulla tämä raskaus saa finnit kukoistamaan. Olo on kuin teinillä! Tsemppiä alkuraskuaden jännitykseen!

Vaahtokarkki, toivon todella että kaikki menee nyt hyvin -ja miksipä ei menisi! Oireita ehtii kyllä vielä kehittyä..

Tirlittan, pidän kovasti niin peukkuja kuin varpaitakin pystyssä, että teille tulisi myös plussa!

Mä päätin alkaa kirjoitella tuohon Kolmekymppisten odottajien ketjuun. Toivottavasti voitaisiin kaikki kirjoitella siellä! Ensi perjantain kasvu-ultra hermostuttaa kovasti, mutta rauhoittelen itseäni ajattelemalla, että mähän olen raskaan kunnes toisin todistetaan..

Kuumetta, huhuu? Taitaa tosiaan olla palstatauko kyseessä..
 
vaahtokarkki ja merilintu hurjasti onnea :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :hug: ihan mielettömän ihania uutisia! niin se elämä vaan yllättää :heart: vaikka kaikki on vielä ihan alussa, yrittäkää nauttia joka hetkestä! odotusaika on niin lyhyt ja jälkeenpäin sitä muistelee haikeana jopa niitä alun herkkiä hetkiä kun kaikki oli vielä niin uutta ja epätietoista...

mulla ei ollut alussa muita oireita kuin perusmenkkatuntemukset (rinnat kipeinä, etovaa oloa joka tosin vahvistui siitä vähitellen, juilintaa masussa). ainoa raskausoire oli nenän tukkoisuus ja aika pian plussatestin jälkeen myös armoton väsymys.

milloinkas tirlittan muuten pääsee testaamaan? ja onko heksu saamassa clomeja tmv ovulaation edistämiseksi? lumikeijulle iso halaus ja voimia odotuksen odotukseen, toivon niin että kesä tuo teillekin plussan mukanaan!

plussarikasta kevään jatkoa, toivottavasti pääsette rytinällä koko porukka kesäksi odotuspuolelle!

t. manna + huomenna nimen saava hymytyttö 5½ vkoa :heart:
 
KIITOS Tirlittan, vaahtokarkki, mona ja manna! Vaahtokarkki oikein paljon onnea sinullekin! Unohtui toivotella, kun olin niin täpinöissä...Kunpa me nyt yhdessä selvittäisiin tämä piinaava alkuraskaus läpi ja kunpa meille tämä onni nyt suotaisiin... =)
 
Hyvä mieli tarttuu! Olen itsekin ihan innoissani kun luen merilinnun ja Vaahtokarkin viestejä. Kunpa raskauskin voisi tarttua :D

Minulla on siirrosta nyt reilu viikko, joten kai tässä pitäisi vielä noin viikko odotella ennen kuin testailee. Kiitos tsempityksistä, peukutuksista ja plussatuulista.
merilintu montako päivää PASin jälkeen sait ensimmäisen haamun?


mannan perheelle
ihania ristiäisiä!
 
Merilintu, pitkästä aikaa täällä piipahtamassa ja mitä uutisia täällä onkaan!!! Aivan mahtavaa!!! Se kauan kaivattu plussa tuli sitten täysin puun takaa. Tosi hienoa! Muistan kans kyllä sen uskomattoman fiiliksen, jonka plussa vuosi sitten toi mukanaan. Olen tosi onnellinen puolestasi :hug: ! Mehän aloitettiin piinailut silloin aikoinaan lähes samoihin aikoihin täällä palstalla, joten aivan ihanaa, että onnistumisia tulee, vaikka niissä välillä kestääkin! Ihanaa, ettet vaan missään vaiheessa luovuttanut! Onnea vielä kerran!

Vaahtokarkille myös suuren suuret onnittelut!!!

Tirlittan, tsemppiä kovasti sinullekin tulevissa hoidoissa! Toivottavasti plussa pärähtäisi teidänkin testiin, kun testailette. bd bd bd

Omista kuulumisistani sen verran, että kaikki meillä on mennyt tosi hyvin pojan kanssa. Poika on nyt reilut 4 kk ja kasvaa ja kehittyy kovaa tahtia. Tällä viikolla aloitettiin kiinteiden ruokien maistelut perunalla, mikä onkin sujunut tosi hyvin. Poika kierii ja pyörii ihan hulluna lattialla ja nostelee jo takapäätään siihen tahtiin, että kohta ollaan jo menossa eteenpäin - tai taaksepäin. Olen ollut vähän laiska kirjoittelemaan mitään kuulumisia, mutta olen kyllä ajoittain seurannut tätä vanhaa "kotipinoani".

Mukavaa kevään jatkoa kaikille! B)
 

Yhteistyössä