**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Tulinpa oikeastaan kertoilemaan vain omia kuulumisiani :ashamed:

Hyvää kuitenkin kuuluu tällä kertaa. Hematooma on ja pysyy, mutta ei ole ainakaan kasvanut. Sen sijaan pieni ötökkä on ihan aikataulussa ja "normaali" kaikin puolin. Lääkäri oli nyt varsin positiivinen, joten ehkä itsekin uskallamme edes hetkeksi huoahtaa. Riski vuotamiseen tietysti edelleen on, mutta sen vaikutus ilmeisesti pienenee sitä mukaa kun alkio kasvaa. Ellei sitten vuoda istukasta, ja vaikeuta sen toimintaa jatkossa. Joten seurataan edelleen. Ellastiina, en siis oikein tiedä, onko paikka kriittinen. Hematooma on kohdunsuulla eli lähinnä kai riski on silloin kohdunsuun ärsytys, vuoto ja aukeaminen. Istukka kun ei vielä näillä viikoilla ole varsinaisesti muodostunut, on vaikea sanoa, missä suhteessa se on tuolta kannalta.

Tirlittan, valtavasti tsemppiä huomiseen ultraan. Kaikki voi siis olla vuodosta ja hematoomasta huolimatta ihan hyvin jatkon kannalta. Toivotaan parasta sinne kaikin tavoin!

Anteeksi vielä oikeastaan siitä, että tämä on mennyt viime aikoinan aika raskauspölinäksi. Ihanaa tietysti, että monelle on tullut onnistumisia ketjussa samaan aikaan. Onhan niitä kaivattukin. Jotenkin ainakin minä koen itseni edelleen siellä yrittämisen polulla olevaksi, etten osaa odotuspuolelle mihinkään listautua, joten tuntuu turvalliselta höpistä täällä.
 
Kiitos Iida-Liina ja kaikki muut onnitteluista!

Ihanaa Vaahtokarkki, että sait hyviä uutisia. Pidän edelleen kovasti peukkuja puolestasi. Mennään tosiaan ihan samoilla päivillä. Olisipa mahtavaa päästä raskaudet samaa tahtia onnelliseen loppuun asti. =)

Tirlittanille tuhannesti peukkuja huomiseen!!! Kunpa torstai olisi toivoa täynnä - ja hyviä uutisia saisit sinäkin!

Oma napa: Seuraava ultra (niskapoimuturvotus ym.) on kesäkuun lopulla, jolloin eka kolmannes myös alkaa olla ohi.Kovasti tekisi mieli käydä sitä odotellessakin (yksityisellä ) ultrassa, kun aika tuntuu menevän niin hitaasti, mutta pitää vain uskoa, toivoa ja luottaa kaiken menevän hyvin. Neuvolassakin jo kävin ja sain kasan paperia ja vihkosta mukaan. Aika paljon tässä on tullut asioita "opiskeltua" jo odotusta odottaessa, mutta kyllä siellä jokunen uusikin asia oli. Jännää, ihanaa!
 
Vaahtokarkki, ihanaa, että teidän pikkuinen kasvaa ja kehittyy normaalisti hematoomasta huolimatta. Toivon sydämestäni, että jatkossakin kaikki menee yhtä hyvin.
Kiitos tsempeistä huomiselle!

merilintu, kiitos myös sinulle peukutuksista! Minua jännittää todella paljon.
Tänään on jälleen ollut niukkaa ruskeaa vuotoa. Onneksi ultra on huomenna, sillä en jaksaisi odottaa enää yhtään enempää.
Mieskin pystyy yllättäen pitämään huomenna vapaapäivän, joten pääsemme yhdessä Ouluun. Se helpottaa oloani paljon, sillä huonojen uutisten jälkeen tuntuisi hyvin vaikealta olla yksin kaukana kotoa. Mutta toivottavasti saadaan huomenna olla yhdessä hyvällä mielellä!
 
Uskon, että sinua tirlittan jännittää ihan kamalasti. Jännitän sinun puolestasi täällä...ja toivon, että voimme mekin pitää sopimuksen: yhtä matkaa loppuun asti. Lumikeiju toivottaa aina niin kauniisti suojelusenkeleitä. Minäkin toivotan niitä nyt matkaanne.
 
Aivan oikean diagnoosin teitte minulle - kohdussa on hematooma.
Mutta olisi siellä myös pikku pampula, jonka sydän löi vahvasti :heart:
Pituutta oli kokonaista 12,6 mm ja vastasi viikkoja 7+5, vaikka oikeasti päiviä on kolme vähemmän.
Kyllähän siinä tuli itku onnesta ja helpotuksesta. Ihanaa, että mieskin sai olla mukana sen hetken kokemassa.

Hematooma on raskauspussin alapuolella ja se on halkaisijaltaan noin 2 cm. Sitä seurataan ja luvassa on elämää ilman mitään rehkimistä seuraavaan ultraan saakka, joka on kahden viikon päästä. Jännäämistä siis riittää, mutta lääkäri sanoi, että tilanne on kuitenkin ihan hyvä.
 
Tirlittan, voi kuinka hyviä uutisia! Ihana, että koko ja syke olivat mallillaan. Hematooman kanssa varmaankin pärjäät ja senkään koko ei isolta kuulosta. Joten pötkötellään molemmat rauhassa tätä kesää eteenpäin ja toivotaan parasta!

Merilintu, minäkin kävin jo neuvolassa ja olen ihmeissäni kaikesta tuosta paperisälästä ja itseasiassa koko systeemistä, en minä tiennyt että siellä noin tarkkaan kaikki matkan varrella syynätään. No, kiitetään Arvoa Ylppöä tästä äitien huolehtimisesta. Hassuinta neuvolassa oli se, että täti puhui jo synnytyksestä, viikoista 20 + jne. Ne pitivät minua siellä ihan oikeasti raskaana olevana. Itse olen vielä kovin yrittävän kirjoissa henkisesti. Todennäköisesti ainakin siihen viikolle 12 asti.

 
Voi valtava tirlittan, ihanaa! Onnea onnea onnea! :flower:

Nyt teille molemmille tirlittan ja vaahtokarkki paljon tsemppiä! Levätkää nyt hyvällä omallatunnolla lääkärin määräyksestä! Eiköhän kaikki mene parhain päin.

On tosiaan uskomattoman perusteellinen tämä Suomen neuvolasysteemi. Hammaslääkäriinkin pääsisi VIP-vieraana jonojen ohi... :D
 
Hei Ihanat

Anteeksi, olen ollut piiitkään poissa. Tuntui hyvälle huomata, että olette kaivanneetkin minua- ja samalla kovin kurjalle, sillä olen saanut teiltä niin valtavasti tukea etten osaa sitä kertoakaan, ja nyt, kun elämä alkaa viimeinkin näyttää valoisampaa puoltaan, en ole kyennyt tulemaan tänne moneen viikkoon.

Kaikkein suurin syy on ollut valtava, kaikenvoittava väsymys. En ole koskaan aiemmin elämässäni kokenut tällaista uupumusta! Elän toivossa, että se alkaisi jo viimein kohta helpottaa. Toinen, paljon paljon pienempi syy tänne tulemattomuuteeni on ollut se, etten ole uskaltanut. Kaikkea kirjoitteluani täällä on aina seurannut tumma reunus, ja jokaista toivonkipinää on seurannut pudotus korkealta ja kovaa. En ole uskaltanut tulla tänne. En ole myöskään kerta kaikkiaan jaksanut kirjoittaa odotuspuolelle- osin ehkä senkään takia, että en ole löytänyt sieltä odotuspinoa, jossa olisi tämän kotipinon tunnelma. Nyt, kun moni meistä on siirtynyt sinne puolelle, taidan koettaa etsiä teidät.

Nyt alkaa viimein helpottaa henkisesti, kun vaarallisimmat viikot ovat ohi ja saimme seulonnoistakin tulokset. Loppuraskauden aion iloita ilman huolta, ellei huolenaiheita oikeasti ilmesty. Tosin kaikki nippailut mietityttävät, mutta pakotan huolen pois mielestäni.

Merilintu, Mona, Vaahtokarkki ja Tirlittan, onnea ihan hirmuisen paljon!!!!!!!!!!!!!!!! Ihania uutisia!!!!!!
Kyynelethän tässä valuvat poskille, kun luin ihania kuulumisianne.

Heksulle ja Lumikeijulle paljon tsemppiä. Toivottavasti pian on teidän vuoronne.

Voikaa oikein hyvin kaikki!

T. Kuumetta rv 13+1
 
Moikka taas kaikille!
Meillä ollut yritys tauolla mun lääkekuurin takia...mutta jatkuu viimeistään ensi kuussa...
Syyskuussa aloitetaan clomit sitten...Mulla edelleen hyvä mieli homman suhteen. On niin paljon mukavaa elämässä että en jaksa stressata.
Kuumetta: kiva kuulla susta! Hyvä että kaikki hyvin!Toivottvasti syksyn kuleussa pääsee sitten sinne pinoon...odottajien puolelle.
Minulla huomenna viikon ainoa vapaapäivä...mutta aion nauttia siitä ja käydä vähän reissussa.
Mukavaa vkl:a kaikille ja taustailen kyllä mukana.
 
Tirlittan, aivan ihania uutisia! Olen niin helpottunut puolestasi! Täällä ihan meni kylmät väreet, kun luin että se olikin sit "vain" hematooma. Kaveri on siis tiukasti mukana. Hyvä niin! Nyt vaan luottavaisin mielin eteenpäin.

Merilintu, kiva, että olet päässyt sisään jo "neuvolakäyntien ihmeelliseen maailmaan". Sieltä saa kyllä tosin paljon hyvää tietoja ja voi purkaa mietteitään, jos/kun kohdalle osuu hyvä neuvolantäti. :)
 
tirlittan onnea ihanista ultrauutisista :flower: :heart: nyt sitten vain pötköttelet ja otat rauhallisesti =)

kuumetta ihana kuulla sinusta ja että kaikki on hyvin! eka kolmanneskin jo hienosti takana =) melkein pelkäsin että jotain pahaa on tapahtunut, kun ei sinusta kuulunut, mutta onneksi huoleni oli aiheeton.

heksu aurinkoista kesää ja onnea yritykselle syksyllä! omasta kokemuksesta voin sanoa, että clomit toimi mainiosti eikä tullut sivuoireita. tsemppiä!

lumikeiju kunpa aurinkoinen kesä toisi teillekin plussatuulahduksen!

onnea odottajille ja lämpimä halaus ja voimia kaikille odotuksen odottajile :hug:

t. manna + pikku-Elsa 9,5 vko :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!

Tämä pino senkuin pienenee pienenemistään...mikä tietenkin on onnellinen asia!

Tirlittanille hirmuisesti onnea ultra-uutisista, ja nyt Suojelusenkeleitä matkaan Sinulle!!


Vaahtokarkille ja Merilinnulle Suojelusenkeleitä myös!!


Ihana kuulla, että Kuumettalla on kaikki hyvin! :heart:

Heksulle valoisaa mieltä edelleen, ja tsemppiä kaikkeen tulevaan! :heart:

Mannalle, Katille ja Lentoemolle ihanaa ja lämmintä kesää, kiva kuulla että teillä kaikki hyvin ja ihanasti elämässä!!! Suloinen tuo Lentoemon pikkuinen! :heart:

Minä luultavasti pikkuhiljaa siirtyilen tästä tuonne adoptio-puolelle. Viime kerralla gynekologi ultrasi 12 cm nestepussin sieltä oikeasta munatorvestani. Olen menossa 16.6. alavatsan magneettitutkimukseen, jonka jälkeen miettivät leikataanko tuo kiusankappale vai ei. Aiemmista vatsaleikkauksistani johtuen asia ei ole yksinkertainen.. :( Gynekologi lateli todella tylyjä tosiasioita ja antoi selkeästi ymmärtää että raskaus ei kohdallani tule joka tapauksessa olemaan todennäköistä, ja että tässä pitäisi nyt miettiä muita vaihtoehtoja.

Joten kosintaa oottelen nyt seuraavaksi!! Adoptiojonoonhan ei päästä ellei olla naimisissa. Paljon on pohdittavaa, sulattelua ja kypsyttelyä. Mutta onneksi meillä on hyvä suhde, ja rakkaus kantaa :heart:

Toivottavasti tämä pino pysyisi edelleen jotenkin "hengissä", vaikka kaikki taidetaankin tästä pikkuhiljaa hajaantua omille tahoillemme.. Ootte olleet hirmu tärkeitä tässä matkan varrella, ja tästä pinosta olisi ihana tulla edelleenkin lukemaan kuulumisianne!

Voikaa kaikki oikein hyvin, ihan jokainen!!!! Halauksia jokaiselle! :heart:
 
Maanantai 8.6.2009



Lumikeiju 33v..........kp9/29...........yk15.....................esikoinen
Vaahtokarkki...........kp?/28............n. 1 v 10 kk.............esikoinen

Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen

Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen

[/quote]

 
Kuumetta tosi kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! Meitä on tosiaan moni täältä tekemässä muuttoa tuonne "30 ja risat - esikoista odottaessa" -palstalle, jossa onkin väki vähentynyt ja näin ollen ainakin "tilaa" kirjoitella. Tule sinne! =)

Lumikeijulle kaunis kiitos suojelusenkeleistä ja myötäelämisestä. Sinulla on nyt todella haastavat ajat edessä. Voin vain kuvitella, millaista myllerrystä on henkisesti alkaa suunnata ajatuksia adoptioon, joka sekin on pitkä prosessi. Itselleni adoptio on ollut aina yksi vaihtoehto ja tulee kenties olemaan joka tapauksessa, mikäli haluamme joskus perhettämme kasvattaa. Mutta toki se vaatii aikamoista surutyötä(kin) ensin surra biologisen lapsen saamattomuus ikään kuin pois ennen kuin voi täysillä ryhtyä adoptioprosessiin mukaan. Tai näin olen ymmärtänyt ja kuvitellut..

Toivon sinulle paljon paljon kaikkea hyvää ja valtavasti VOIMIA tulevaan, ja että asiat lopulta järjestyisivät parhain päin! Ihana kuulla, että teidän suhteenne on vahvalla pohjalla ja rakkautta on. :heart: Se on tärkeintä.

Tämä pino on tosiaan ollut minunkin henkireikäni noin 2,5 vuotta, joten hieman haikeaa jopa on tämän pinon hiipuminen...Ehkä se, että tämä on jo VOL4, karkoittaa uusia ensikertalaisia. Tänne voisi kyllä aivan hyvin tulla uusiakin...tai joku voisi perustaa uuden VOL 5-pinon...Olisihan kiva, että perinteet säilyisivät. Aivan varmasti teitä 3-kymppisiä ensikertalaisia siellä on, huhuu! :attn: Itsellä on melkein jo kaikki muuttolaatikot siirretty tuonne naapuriin, mutta tulen kyllä vielä täälläkin käymään aina kun kerkiän.

Heksulle vielä piti toivotella kaikkea hyvää ja plussatuulia sitten kun sen aika on!

Kaikille hyvää kesää!
 
Kiitos Tirlittan...hyvää juhannusta kaikille!
Mulle ei oikeestaan mitään uutta kuulu...nyt on se lääkekuuri ohi mitä söin ja yritys jatkuu seuraavasta kierrosta ja syyskuussa aloitan clomit sitten...
Hyvää kuuluu muuten...lomailin tämän viikon ja sitten taas töihin. OLin opintovapaalla pari kk ja oli kivaa. Vauva-asia ei edelleenkään stressaa, oon saanut asiaan jotain superrauhallisuutta ja se tuntuu hyvältä =)
Aika vähiin on väki jäänyt toisin sanoen hyvin on käynyt, monella on jo vauva tai odottavat ainakin vauvaa....onnea kaikille...perässä tullaan ja toivottavasti pian.
Ensi viikolla saa taas kuulla kyselyjä vauva-asioista kun palaa töihin, meillä ei töissä tunneta hienotunteisuutta...saapa nähdä mitä taas vastaa... :(
Mutta mukavaa kesää kaikille, jos nyt kesä koskaan alkaakaan ilmojen puolesta....
 
Perjantai 10.7.2009



Lumikeiju 34v..........kp6/28-32...........yk16.....................esikoinen

Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen

Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
[/quote]
[/quote]

 
Heippa!
Tulinpa pitkästä aikaa käymään täällä. Halusin tarkistaa, josko Heksukin olisi jo raskautunut... Taivaan Isän siunausta yritykseen! :heart:

Adoptio-puolelle en ole kotiutunut, tämä pino tuntuu "omalta"... Kerronpa tähän siis että meillä on varattuna syyskuussa aika adoptioneuvontaan, eka käynti edessä siis! :heart: :)

Hyvää heinäkuuta kaikille!

p.s. Eikö kolmekymppisiä ensikertalaisia löydy enempää täältä palstalsta....?!

 
Onpas tämä pino nykyään todella hiljainen. Toivottavasti tänne osautuu pian uutta väkeä ja tulette sitten perässä tuonne odotuspuolen pinoon. Sielläkin on nimittäin kovin hiljaista.

Lumikeiju, hienoa, että adoptioasia lähtee teillä syksyllä käyntiin :heart:

Kaikkea hyvää!
 
Nostellaanpa pinoa... josko lisää yli kolmekymppisiä eksyisi mukaan...

Tirlittanille kaikkea hyvää odotukseen!!!! :heart:

Adoptiopäätöksen jälkeen olo on ollut huojentunut ja helpottunut, stressi raskautumisesta on lauennut. Joka kuukausi annetaan vauvalle mahdollisuus, mutta on helpottavaa että nyt on "varasuunnitelmakin" vireillä..... :heart: Ihanaa!
 
Moikka...täällä alkaa olla piinapäivät käsillä...sunnuntaina olisi sitten jo menkat myöhässä...oireista en osaa sanoo...paitsi pyörryttää ja alamaha pinkee.. ja yhtenä iltana oksettava olo, mutta en usko ennenkuin plussa testissä...
Aika hiljaiseksi on pinomme mennyt, harmi, nyt kun mulla alkaa jännäily taas...
Eikö muita yli 30-v ole...vai onko meillä niin sisäpiiri ettei uudet uskalla mukaan !!!??
 
Tulen mukaan pinoonne, jos vain saadaan muutama lisäinnokas :) Lueskelin teidän kirjoituksia pitkän ajan takaa ja kyllä tähän pinoon on mahtunut todella paljon sekä hyviä, että vähemmän hyviä tapahtumia.

Ilmoittauduin jo yhteen toiseenkin pinoon, kun en tätä heti huomannut. Nostetaan siis tätä yhdessä ylöspäin, niin saadaan keskustelu vilkastumaan!

nimim. 23/29-31 yk 4

:wave:
 

Yhteistyössä