<3 Neljättä odottavat syksyllä <3

nimimerkki___laskettu aika_ ikä__ edelliset lapset__lupaus/olo_ sairaala

Korvapuusti___15.11_____ 28____ T06, T08, P10
PIKKUMAMI85_15.12_____26_____P07, P08, P11______________SEKS
kairan_______ 16.1.______26____ P05, P09, P11___ poika_____ OYS
Manzu________27.1______28_____T07,P09,T11
Äiti maa______02.02_____30______P06,T07,T09_tyttölupaus_VAS-TAYS
natusani______20.3______ 33_ t 10/02 p 08/07 t 03/11________ TYKS
Tikuliina______26.3._____ 34_____ T97, T04 ja P05___________ NKL
Nimendi______29.03______24_____T08,T09,P11
Ananaskookos_30.03______27_____T04,T05,T09_____________K-SKS
Natte_________15.4.________________________tyttölupaus_______
Alexa_________24.4?_____39______2xT01, P07_______________KOS
Tiivi-Taavi______9.5______25_____P04, T06, T09_____________KOKS
alanna________20.7.


Syntyneet:

2012

29.1. Miita1969 tyttö 3230g 49 cm
27.2. katjuska poika 3170g 49 cm (rv 38+3)
11.6. JA82 tyttö 2505g , 46 cm, py 33,5 cm (rv 35+4)
28.6. Hippuliina tyttö 3432g ja 51cm (38+4)
20.7. Taivaanrannanmaalari tyttö 3570g 50,5cm (38+2)
23.7. ninnax poika 4315g 55cm (41+2)
24.7. onona poika 3330g 49cm (40+0)
11.8. Siiseli84 poika 3490g 49cm (41+4)
4.9. viinika tyttö 2960g 48cm (36+2)
29.12. Santtu81 poika 3996g 53cm (36+6)


Muistoissamme: :'(
Kokkeli ja pieni enkeli


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Vaikka itse odotankin vasta kolmatta, niin oli pakko kurkata tähän pinoon kun huomasin kenen alulle laittama tämä oli. Santtu, onneksi olkoon! :flower: Meillä onkin lasketut ajat aika lähekkäin. (Minulla 16.1.) Ihana kuulla että teillekin odotellaan jälleen vauvaa kaikkien surujen ja murheiden jälkeen. Niin sydämestäni toivon että kaikki menee tällä kertaa hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN ja Santtu81
11.8.2012 klo 21.45 syntyi poika, 3490g, 49cm, py 37. Rv 41+4.

Poika syntyi kasvot edellä joten aika raju synnytys oli. Salista poika lähti suoraan lasten-osastolle ja yöllä klo 4 hänet siirrettiin happikaapissa helsingin lasten klinikan teho-osastolle. Itse pääsin tänään kotiin ja olo hyvin kurja ja itkuinen. Tulen kertomaan myöhemmin lisää synnytyksestä ja pojan tilasta.
 
Santtu: Enpä ole itse asiassa vielä edes kurkannut tammikuisten pinoa. Pelkästään kolmatta odottavissa tullut tähän mennessä kirjoiteltua, tosin sielläkin ollut nyt aika hiljaista. Suurin osa aktiivisemmista kirjoittelijoista on jo synnyttänyt, eikä uusiakaan ole juuri ilmaantunut. (Varmaan kun ovat huomanneet että pino on muutenkin hiljainen.)
 
Onnea Siiseli ja onona! :heart:

Toivottavasti Siiselin pikkuisella on kaikki hyvin. :hug:

Missäs kaikki muut alussa olevat nelosen odottajat ovat? Tuolla vauvakuumepuolellahan kävi kunnon plussa-aalto, mutta täällä on aikasta hiljasta. Olisi tosi kiva jakaa tämä odotus muiden ihan samassa tilanteessa olevien kanssa.

Mulla ei edelleenkään paljon raskausoireita ole. Vähän on itku herkässä ja vatsaa turvottaa, mutta siinä kaikki. Ensi viikolla kerron neuvolassa tästä raskaudesta, kun käytän kuopusta 1-v tarkastuksessa. Toivottavasti neuvolantäti osaa tarkemmin määritellä LA:n, kun mulla ei niitä menkkoja ole synnytyksen jälkeen ehtinyt olemaan.

Mies oli ihana yksi päivä, kun sanoi, että on ihan innoissaan tästä tulevasta vauvasta. Hänhän ei ollut ollenkaan varma haluaako enempää lapsia ja oli sitä mieltä, että ei ainakaan vielä. Onneksi on nyt innolla mukana odotuksessa. :)

Miten teillä muilla on suhtauduttu uuteen vauvauutiseen? Mua jännittää hirveesti etenkin sukulaisille kertominen. Parille kaverille olen kertonut, mutta muille ei vielä olla kerrottu. Etenkin eräs ihminen mua jännittää, koska hän kärsii sekundäärisestä lapsettomuudesta. Pelkään, että tämä meidän taas uusi vauvauutinen pahoittaa hänen mielensä. Muutenkin sukulaisille kertominen jännittää, koska eivät varmaan osaa yhtään odottaa tätä.
 
Viimeksi muokattu:
Me ei olla edelleenkään kerrottu tulevasta vauvasta muuta kuin lähimmille ja muutamalle kaverille. Eikä kerrota. Saavat tietää sitten kun näkevät (ja tätähän ei enää peitellä). Töissä kyllä kerroin ja tänään olisi esimiehelle kertominen edessä, hän palaa vasta lomalta takaisin. Meillä kertomisintoa rajoittaa edellisen raskauden lopun kokemukset, vauva kun kuoli. Meillä kyllä kaikki kuulleet ovat ottaneet innolla uutisen vastaan :)

Muutama viikko olisi vielä rakenne ultraan ja huomenna on toinen neuvolakäynti :)

S 17+1
 
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille! :flower::heart:

Juu, kieltämättä tämä pino on pysynyt hiljaisena, eihän täälä ole juuri ketään ketä tuolta neljättä kuumeilleista on tänne puolen päässyt. Minne lie kadonneet. Vaikka itsekkin tulee isommin höpistyä tuolla helmikuisissa. Pöhkönähän te mua pitäisitte jos monta sivua täälä yksin sepustaisin :D

Muille kertominen Aika harva tietää, muutama hyvä ystävä. Lähinnä sellaiset keiden tiedän olevan onnellisia ja iloisiakin asiasta. Mun äiti tietää ja hänen miehensä, samoin mun siskot ja isoisovanhemmat. Tosin mummini on alkanut kärsimään hiljalleen pahenevasta dementiasta, etten ole ihan varma, että muistaako :( Se nähdään ens viikonloppuna kun on keskimmäisen 5v juhlat. Mulle on jotenkin kova paikka varsinkin toi mummin vanheneminen ja haurastuminen, mutta ei auta. Elämää sekin sitten vaan on, niitä surullisia puolia vaan.
Miehen vanhemmat ei tiedä, tai ei ainakaan olla heille kerrottu. Toivon todella, et tää menee taas samalla kaavalla, että ensin kiroavat ja voivottelevat, mutta loppu peleissä tykkäävät. Nykyinen kuopus on pappan silmäterä vaikka hulluksi haukkuivat meidät sillon kun hänen tulostaan kerrottiin. Toisaalta tekis mieli kertoa, etteivät kuule jostain kylältä, tiedä sitten suuttuisivat enemmän siitä..*huoh*

Olot ihan ok, väsy vaivaa enimmäkseen.

Äiti maa & Usko 15+3
 
Poika siirtyi eilen teho-osastolta hyvinkäälle. Päivä kerrallaan mennään.

Eli meidän kohdalla lääkäri teki virheen jonka takia poika kärsi pahasti synnytyksessä. Kävin silloin lauantai aamuna sielä ya-kontrollissa missä selvisi pojan olen kasvot edellä tulossa ja että lapsivedet tihkuneet ties kuinka kauan ilman et itse sitä huomannut.
Päätettiin laittaa tippa ja käynnistää synnytys ja samalla mulle kerrottiin et jos poika ei liikuta päätään niin sektio edessä sillä poika ei mitenkään mahdu syntymään.
Noh tilannetta seurattiin ja kasvot edellä koko ajan oli tulossa.
klo 21.30 huusin kauheasta kivusta vatsan oikealla puolella. epiduraali ja pudentaali? eivät auttaneet kipuun. Mut laitettiin ponnistamaan... klo 21.45 poika syntyi.
Pojan kasvot oli aivan lytyssä. 10min myöhemmin hälyytettiin toinen kätilö pesee poikaa ja seuraamaan kun hengitys huono... hetken päästä tuli lastenlääkäri ja vauva vietiin pois. klo 4 yöllä poika siirrettiin helsinkiin teho-osastolle.
Pojalla naama painunut kasaan, silmät aivan mustat ja leuka sijoiltaan. Kyljet painuneet kasaan, joku suoni/valtimo revennyt ja verta vuotaa keuhkoihin sekä veren mukana ei happea mene kunnolla jalkoihin.
Ja mitään tälläistä ei olisi tapahtunut jos poika olisi syntynyt sektion kautta. Itse ihmettelen miksi mut laitettiin ponnistamaan jos kerran on mahdotonta synnyttää lapsi sellaisessa tarjonnassa. Nyt lähdemme viemään asiaa eteenpäin ja selvittää miksi lääkäri teki tämän virheen.
Tällä hetkellä poika hiljalleen parempaan suuntaan menossa. Tarvii kuitenkin Cpap:ia ja välillä jo happiviiksillä pärjää. Tämän suonen tai valtimon repeämä hiljalleen menossa umpeen. ensimmäinen vuosi on poika neurologin tarkkailussa happivajeen takia ja katsotaan et poika kehittyy normaalisti.

Siiseli ja osastolla lepäilevä Pikku Mike Tyson:)
 
Siiselille ja koko perheelle erittäin paljon onnea pienestä pojasta. :heart:

Iso voimahali :hug: koko perheelle isosta koettelemuksesta.

Pienelle pojalle paljon voimia, rakkautta, onnea ja enkeleitä jotta hänestä kasvaa ja kehittyy iso Mike Tyson :wave:
 
Siiselin perheelle voimia. :hug: Ihan kauheeta, että tollasta annetaan tapahtua. Toivottavast pikkuisen vointi alkaa pian kohentua ja toivottavasti ei jää mitään elinikäisiä ongelmia tosta.

Tänää kerroin kuopuksen neuvolakäynnillä raskaudesta. Varattiin äitiysneuvola sitten jo ensi viikolle. Neuvolantäti ei osannut sanoa vielä mitään noista viikoista, jotka tosiaan vähän epäselvät, kun ei ole niitä kuukautisia ollut edellisen synnytyksen jälkeen. Ensi viikolla se sitten varmaan selviää, mitä tehdään. Mun arvio lasketusta ajastahan perustuu yhteen ovulaatiotestiin, jonka tein summan mutikassa eräänä aamuna, kun edellisenä iltana oli pupuiltu. Sehän on silti saattanut näyttää positiivista jo aikasemmin. En tiedä. Tänään tein 2 tunnin pidätyksen jälkeen sen diginäyttöisen testin, johon tuli alle minuutissa teksti: raskaana 3+. Pakko oli hakea se testi, kun mies alkoi neuvolan jälkeen kiusoitella, että olenkohan mä raskaana ollenkaan. Nyt olen jo aika todistettavasti raskaana. Tuli vaan vähän epäileväinen olo, kun olin vaan muutaman sellasen liuskatestin tehnyt ja niihin tuli kauheen pitkän ajan jälkeen se viiva. No, mutta nyt ei enään tarvitse testailla.

Eilen naapurintäti oli kysellyt mieheltä, että onko meille tulossa neljäs. Näkyykö tää jo muka niin selvästi vai mistä se tiesi kysyä? :O Mies oli jotain vaan yrittänyt sopertaa siihen.
 
Siiseli84 Paljon onnea vauvasta ja kovasti tsemppiä taisteluun. Sekä pienelle miehelle että siihen, että saatte lääkärin vastuuseen. Tosin Suomessa on aika pienet sanktiot, mutta silti. Näin ei todellakaan saisi käydä.

Olisiko iso vaiva laittaa vaikka yksärillä kyseisen lääkärin nimi? "Oma" sairaala olisi Hyvinkää, mutta enpä taida uskaltaa sinne enää kaiken kuulemani mukaan mennä.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä viikolla plussannut, aika haaleasti tosin. Minulla neljännen kuumetta ollut pitkään, mutta nyt on mieskin onneksi täysillä mukana!

Alexa___24.4?___39___2xT01, P07_____KOS.

Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja salamatkustaja pysyy kyydissä.

Siiselin perheelle paljon voimia, jaksamista ja onnea matkaan!
 
Ikää on muuten 30v :)


Voi hurja, Siiselille ihan hirveeti voimia ja parempaa onnea jatkoon! Aivan kauhistuttavaa tommonen :(

Täälä alkaa pikku hiljaa vatsa kasvamaan :) Olen ollut ihan tajuttoman ajoissa (tapani mukaan) eilen tuli kaukalo joten meillä niin sanotusti on kaikki valmiina :) Itkuhälytin on ainut mikä puuttuu, mutta sitä nyt ei alussa edes tarvita joten sen kerkiää hankkimaan myöhemminkin.
Väsy vaivaa edelleen *haukotus* lapset rakkaat (kuuletteko sarkasmin) heräsivät tänään jo ennen kuutta, eilen oli keskimmäisen 5v juhlat ja kiire oli sitten leikkimään uusilla leluilla..

Äiti maa & Usko 16+2
 
Kiva kun tulee uusia mukaan, ja tuttuja kaiken lisäksi :)

Täällä alkaa liitokset olemaan aikas kipeät, huomenna katson jos töissä samanlainen olo kuin tänään, niin haen kyllä saikkua. Alkaa meinaan supistamaan kun yrittää liikaa :(

S ja PikkuTyyppi 18+1
 
Ilmoittautuu 24.4_30v._t 03,t 15, p 08

Laskettu aika tuosta varmaan muuttuu. Huhtikuisiin jo ilmoittauduin, jospa kumpaakin kerkeisin seurailemaan. Nyt ainakin kun ei vielä kenellekään kerrota ja tekisi mieli puhua tästä koko ajan:)
 

Yhteistyössä