<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Saas nähdä kuinka kauan tässä vielä kärvistellään.. Eilen illalla oli ensin aikamoiset supistukset (en tiedä johtuiko jännityksestä; miehen salibandyjoukkueella oli karsintapeli jossa olin stressaamassa) ja sitten kun sieltä tulin kotiin, menin suihkuun. Suihkussa supistukset lakkasivat tuntumasta, mutta kun tulin pois, alkoi ne taas. Menin vessassa käymään ja plumps; limatulppa, tai ainakin iso osa siitä irtosi. :) Joo, voihan ola, että se ei enteile synnytystä; viime raskaudessa mulla lähti limatulppa n. kaksi viikkoa ennen KÄYNNISTYSTÄ. No, kuitenkin, supistukset jatkuivat koko ajan kovenevina koko illan/alkuyön, mutta sitten loppui kuin seinään. Tänään ei mitään supistuksia ole ollut, mut vatta on ihan rikki. (Mikä myös saattaa johtua jännityksestä/stressistä).
 
Minäkin, varsin taustailijana pysytellyt (mutta muitten kirjoituksia seuranneena) vähän ilmoittelen itsestäni :)

Varanikki: Onnittelut! :flower: Itsellä vielä viikko tuon pisteen saavuttamiseen.

Buam ja Kyyneltenhymy: Tsemppiä!

Onnittelut jo vauvautuneille! :flower: :flower:

ON: Olen ollut varsin hissukseen, kun työ on vienyt aika lailla voimat keskiraskauden aikana ja kotona ei olekaan sitten jaksanut oikeastaan muuta kuin netissä käydä lukemassa kirjoituksia ja nukkua. Nyt olen olut puolitoista viikkoa äitiyslomalla ja huomaa, että jaksaa taas tehdä asioita ihan eri malliin - jos siis vaan kroppa antaa periksi. Iskenyt kauhea tarve päästä laittamaan koti ihan tip top, saas nähdä kuin käy - kerkeääkö sitä. Herkästi käy itsellä kanssa harjoitussupistelemaan jos yhtään enempi touhuaa.

Liitoskivuista Itsellä kanssa ollut oikeastaan jo rv 30:stä lähtien niitä kasvavasti. Välillä vihlasee tosi kipeästi just esim. asentoa vaihtaessa. Kipulääkkeisiin en ole halunnut turvautua, yritän pysytellä ilman mahdollisimman pitkään, vaikka Panadol:iahan sais kai ottaa niihin.

Yöheräämisistä Yöt on tällä suunnalla ollut tosi hankalia. Miulla on käytännössä yksi asento, missä nukkua, muuten tulee tooooosi huono olo. Kohtu painaa tosi herkästi laskimoita ja kotimittarilla paineita mitatessa se näkyy selvästi (yläpaine laskenut lähemmäs 90:ntä.. :attn: ). Välillä päivälläkään ei tahdo pystyä olemaan istualteen, kun tulee niin huono olo - pitää vaan siinä tilanteessa sitkeesti vaihdella asentoa (useimmiten makuuasennossa olo viimeistään helpottaa tilannetta). Turvotuksia ei miulla juurikaan ole ollut tästä huolimatta - sellaset hentoset sukanjäljet nilkkoihin kyllä jää.

Neuvolassa sanottiin, että vauvan liikkeet voi näin loppua kohden muuttua pehmeämmiksi, mut ei kyllä täällä suunnalla. Välillä tuntuu, että tulokas punkee itsensä ihonläpi ulos (tai ainaskin jalkansa) ja kylkiluut on koetuksella. No, ainakin tietää että hänellä on siellä kaikki hyvin ja saa riittävästi energiaa - jää vaan mietityttämään, minkähänlainen Duracel meille on tulossa :LOL:

Tän enempiä ei tällä erää ehdi kirjoittaa,
mukavaa viikonvaihdetta itse kullekin ja koetetaan jaksaa! :wave:

Järvenneito ja pirpana 36+0 POKS!
 
heippa, täällä ollu jotenki huono olla nyt pari viikkoa, raskas olo ja hankala hengittää, maha möyryää ja nivuset & lonkat paukkuu... :whistle: jokunen ilta on ollu myös ihan tajutonta vihlomista alapäässä, jossain kohdunsuulla kai..?

nyt taas ( vaihteeksi ) ihan hyvä olla, niin se monesti meneeki et aamupäivällä, kun on aamullisesta hankalasta olosta selvitty niin muutaman tunnin jaksaa ihan normaalisti.. =)

maha on tainnu laskeutua, ainaki ittestä tuntuu siltä ja varmaan vauvakin itteä valmistelee asemiin, jos tuo vihlominen johtuis sit siitä.

ens viikolla syn.tapa-arviota ja painoarviota siinä samalla, en malttais oottaaa!! oisin halunnu käydä siellä jo. :|

lukenu olen ahkerasti teijän juttuja, en ole vaan jaksanu kirjotella ku tuntuu et eipä tässä ny mitään uutta olekkaan.. ma alkaa 38. viikko =) ( mun synnytysviikko B) ;) )

ai niin, eilen illalla säikähdin ihan tosissan et nyt meni vedet!! mahasta kuulu tosi kumma ääni, ei ollu poksahdus eikä mahan murinaa, jotain kummaa siltä väliltä, koskaan en ole vastaavaa kuullu :snotty: ja oli kova ääni. istuin varmaan 10 minuuttia aivan liikkumatta ja mietin et mitä mä teen jos vedet menee nyt ku tästä ylös nousen :LOL:
no ei menny. =)
 
Hellurei..

Samaa juhlaa piän kun Varanikki, täysiaikainen B) =)
Tämän päivän kunniaksi siis shoppailtu ja kaupassa kärvistelty suppareitten kanssa, mahto ihmisil olla kahtomista :D Nii ja ostin h&m imetyspaitoja, tai toppeja ne oli (kahen pakkaukses) ja kyllä meikäläisen tissi sielt ulos tulee :LOL: Saa vaan nähä tuleeko sit piettyä ollenkaan. Nyt on jalat kun pullataikina, mutta ruokaa ajattelin kokkailla ja ootella lisää supistuksia.. Nii ja kyl ne eiliset supistukset jatku yölläkin, mut ne ei ollu niin kipeitä.

KyyneltenHymy & EetuEmilia 37+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBanana:
Ootteko muuten Helsingissä asujat huomanneet että neuvolakäyntejä on jotenkin karsittu? Mun Espoossa asuvalla ystävällä niitä on ollut paljon enemmän. Mulla on esimerkiksi näinä vikoina neljänä viikkona joka toinen viikko neuvola vaikka pitäisi olla joka viikko.. Ja viikolta 30 lähtien kun pitäisi olla joka toinen viikko, mulla oli väliä vähän yli kolme viikkoa. Onko muilla samanlaista kokemusta? Kaiken lisäksi mä näin mun oman terkkarin viimeksi joskus joulukuussa, se on ollut sairaslomilla siellä täällä siitä lähtien, ja mulla on ollut sijaisia. Vähän tylsää kun ei kehenkään tule sellaista suhdetta, että viitsisi alkaa jutella mistään syvemmästä.
Mulle terkkari sanoi, että ensimmäisessä raskaudessa on useammin neuvola kuin toisessa tai myöhemmissä. Odotan itse numero kakkosta :)

En tiedä sitten miksi sulla ei oo ollut useammin...odotatko siis esikoistasi?

Olen huomannut, että oma terkkarini ei oo ihan turhantarkka aikataulujen kanssa, mulla myös joskus ollut vähän enemmän, joskus vähemmän aikaa käyntien välillä :)

 
Varanikille Täysiaikaispoksu onnittelut! :flower:

sanzkuli Hui, täällähän alkaa porukka kovasti jo jakautumaan :D

Järvenneito poksuonnittelut sinnekin! :flower: Mulla tuo 9-kympi yläpaine ei oo mitenkään epänormaali. Nyt raskauden aikana yläpaine ollu suht ok, ku se on pyöriny siinä 100 kieppeillä. Ajoittain paineet just 90/55 luokkaa.. :/ Välillä vähän viiraa päässä, mut muuten olo ok ;)

marjutti kaunis pallo sinulla :heart:

kyyneltenhymy Täysiaikaispoksu onnittelut myös sinne! :flower:

Mairallakin sievä pallo :heart:

Täällä elämä alkaa tosiaan voittaa.. Tänään pystyny syömään pitkin päivää pieniä annoksia jugusrttia, hedelmiä, marjoja, leipää. Juomista on menyn ihan hirveesti, koko ajan janottaa.. Ja kyllä ne supparit vaan herkästi tulee tänäänkin..
 
Huiiiiih ku monilla tuntuu olevan jännät paikat, limatulppiakin jo irronnu.

BTL ja Senni hienoa että olette työkin vielä jaksaneet kantaa vauvoja masussa. Kuulostaa hurjalta tuo yliaikaisuus....oon kuvitellu et 38-39 viikoilla viimeistään käynnistetään. Voimia!

Buam b :) d ja tsempit!

POKSuonnitteluita ja ihkuja masuja!!! Omasta masusta tuntuu olevan jo ihan kauheesti aikaa....yhyyy.....mutta toisaalta enpä oikein enää osaa kuvitella mein muru-ukkoja masussa. Ovat muuten syötävän suloisia pakkauksia :heart: :heart: . Heille on alkanu tulemaan poskiin kunnon lihaa tai siis imutyynyt :). Tisulla yritetäänkin olla aina ku äippä on kehissä. Tänään olin niin ylpeä pikkuisista ku toinen veti tisusta 55 ml (65ml kuuluu syödä ) ja toinen 75ml (70ml/kerta ), pienestä se ilokin tulee...hengityskatkot on vähentyneet huomattavasti, kotiin päästäis sit kun hengityskatkoja ei ole tullut seitsemään päivään. Nyt mennään toisella pojalla jo neljännessä päivässä. Pitäis vissiin alkaa valmistautumaan, meillähän voi poijjaat olla kotona vaik jo ens viikon lopulla. Ai pikkasen ois IHANAAAAA!!!! Nooh realistina päivä kerrallaan :p.

Kaikille oikein paljon voimia voimia ja vielä kerran voimia!!!!

Pilkkuliini + Tiuhti ja Viuhti (maanantaina 4 vkoa vanhoja)
 
Pikapyörähdys vain täällä, väsyttää niin että silmiä kirvelee.

Oskari on saanut nenämahaletkun eilen pois ja näillä näkymin pääsee kotiin tiistaina. :heart: Tää on nyt sitten isännän kans viimeinen viikonloppu ku ollaan kahdestaan.

Vieraita olis tulossa poikaa kattoon jo ihan jonoks asti, mutta täytyy vähän toppuutella kun meillä on tää remppa vielä kesken. Meille tulee kirvesmies maanantaina tekemään tuon keittiön valmiiks ja tää järjetön olohuone maalataan varmaan alkuviikosta. Mietin että pitäiskö mennä pojan kanssa evakkoon mun äitille, mutta toisaalta siskokin asuu naapurissa niin voisi sen aikaa olla siellä kun täällä paukutellaan ja maalataan. Oon aika ahkerasti pyörinyt elloksen sun muitten postimyyntien sivuilla ja varmaan pistäny ekat äippärahatkin haiseen jo... :ashamed: Mutta tää asunto on tosiaan puolet isompi kuin entinen joten verhoja ja mattoja vain ei oo tarpeeksi.

Oon nyt tosiaan herännyt kerran yössä lypsämään ja pikkuisen on maidontuotanto lisääntynyt. Jostain syystä en vain tahdo saada enää unta lypsyn jälkeen vaan valvon aamuyöhön asti ja torkahdan sitten hetkeksi. Kiva kun on jo univelkaa ennenkuin vauva on edes kotona... Ja päivällä ei ehdi/pysty nukkua kun on tässä tätä tekemistä ja meteliä. Kun tää remppa helpottaa ja vierastulva rauhoittuu niin nukun kyllä kaikki mahdolliset välit mitä poikakin nukkuu.

Ja niin siinä vain kävi että endo kivut on palanneet. :eek: :'( Ei toki vielä ihan yhtä pahana kuin viime kesänä joka oli yhtä helvettiä. On kuitenkin niin masentavaa herätä huonosti nukutun yön jälkeen kipuihin. Tähän asti oon pärjännyt ihan muutamalla panadolilla, mutta äsken otin panacodin ja toivon että se vaikuttaisi edes vähän ja pääsisin nukkumaan. En tiedä kuinka kauan pystyn lypsämään/imettämään jos kivut tästä pahenee. Tulen luultavasti tarvimaan jotain vahvempia troppeja ja sehän ei imetyksen kanssa passaa yhteen. Voin sanoa että harmittaa kuin pientä eläintä! Mutta pitemmän päälle näitä kipuja ei vain kestä ja sitä toivoo edes pientä helpotusta.

Ei mutta nyt on pakko mennä unta metsästämään, halusin vain tulla merkkailemaan että elän mukana kun teidän muiden suuret hetket lähestyy ja täällä jännään kuka seuraavana saa oman käärönsä.
Jos tosiaan jotain kerhoa tai vastaavaa ollaan perustamassa kun kaikki ovat jakautuneet niin olen ehdottomasti tulossa sinne sitten kirjoittamaan.

Tsemppiä ja jaksamista kovasti kaikille loppuajalle, en tiedä miten kiireisenä tuo miedän pikku napero minut kotiin tullessaan pitää, mutta yritän käydä lukemassa ainakin mitä teille kuuluu.

Haave & Oskari 26 päivää :heart:
 
POKS! 37+0 =)

Viime yönä ei tullut nukuttua kuin muutama tunti; heräsin neljä kertaa vessaan, ja neljä kertaa ottamaan rennietä.. :/ Ei sitte niillä herätyksillä närästänyt kun wc:ssä kävin, vaan piti niihinki eriksee herätä.. :(
 
Moiks..

Haave hienoa jos Oskari pääsee ens viikolla kotia ja voi hyvin =)

Pilkkuliinin kuulumisia kans kiva lueskella =)

Tännepäs ei mitään. Paineen tunnetta peräsuun tietämillä jos kaikkia kiinostaa :D Ja miehen kanssa koitetiin käydä lenkillä mutta vasempaan kylkeen alko koskea vietävästi niin lenkki jäi lyhyeen kun meinas itku ihan kivusta tulla :| nyt helpotti hieman kun pitkällään olin.

Nyt suihkuun. Tänään taitaakin olla vetämätön päivä, mietin joskos hakis kilon karkkia ja toisen kilon sipsiä ja kahtois vanhoja leffoja.
 
heikko yö oli täälläkin, aluksi näin tosi inhottavaa unta ja sit piti herätä jalotteleen ja ottamaan rennietä ja vessaan, sit taas pyörittiin kuumissaan jonku aikaa ja nukahdin ja näin toisenlaista ikävää unta...... :/
nyt herätessä oli niin turvonnu olo että! jotenki naama ihan läski ja kädet ei melkeen menny edes nyrkkiin.
voivoi tätä. onneksi on väliaikaista =)
 
Haave Ihanaa että oskari pääsee kotiin!!! :heart: Koitahan saada nukutuksi.. :hug:

Voisko joku nyt vääntää rautalangasta mulle et miltä ne kipeet supistukset OIKEESTI voi tuntua..?mä heräsin viime yöän sen tsiljoona kertaa siihen et tuli mahaan ihan sellanen olo kun maha olis sekasin ja suolisto solmussa, joka lihas tuntu kramppaavan ja piti ihan puhallella..Eli ihan kun olis ollu kaamee varpusparvikakkasuoletmeneejustrikki olo (eikö ollu hieno kuvaus... :ashamed: ) tosin ilman sitä kakkoshätää..Mulla on ollu kyllä jonkinlaisia supistuksia aikasemminkin muttei tollasia..Näitä samoja tuntemuksia oli eilen päivällä pari kertaa ja tosiaan viime yönä heräsin moooonta kertaa niihin, meinasin jo alkaa kellottaa mut laiskuus iski..Ja tänä aamuna on ollu pari...

Maira ja eemeli 31+5
 
Nyt on mun vuoro marista ja kunnolla :( Viime yönä nukkunu ehkä tunnin, oli suorastaan h*lvettiä koko yö. Lonkat niin kipeet että askeltakaan en ole tänään pystyny ottamaan, aamulla jouduin konttaamaan vessaan ja siitä saakka olenkin koneella istunut ettei tarttis liikkua. Pienikin liike saa kyynelet silmiin ja jalat on ihan tunnottomat. Mä en tiiä yhtään että mistä tämä johtuu ja miksi näin on enkä tiiä ees sitä et mitä mä teen. Itku pääsee jo pelkästä ajatuksesta että pitäis liikkua. Onneksi esikko mummolassa, koska mies taas töissä niin paljon. Supistuksia yms ei ole, pelkät lonkkakivut, jotka on sitte ihan suoraan h*lvetistä. :'(

Anteeksi marina, toivottavasti joku ees jaksaa lukea ja lohduttaa.

Devili + Ana 35+1
 
Sunnuntaita B)

Tulin poksumaan 34+0 :heart:

Haave Kiva et Oskari pääsee kotia :heart: Meidän keskimmäisen pojan nimi on Oskar :heart:

Pikkuliini Kiva kuulla sunkin kuulumisia ja toivotaan et pojat pääsis pian kotiin :heart:

Täällä kans viimeyö meni valvoessa :kieh: kädet oli puuduksissa kokoajan ja sit iski närästys :headwall:

Mut jos nyt menis pitkälleen ku kuopuskin on päikkäreillä.

baby dream ja masuasukki 34+0 :heart:

Muoks. MsDevil :hug: Toivotaan et kipu pian helpottaa. Mulla kans välillä koskee lonkkiin.
 
Haave, ihana kuulla että kotiutusta ois tiedossa sielläkin suunnalla! :wave: Kannattaa varmistaa vielä voiko Panacodia käyttää samalla ku imetät/pumppaat, jos muistan oikein ni se ei ole suositeltavaa koska siinä oleva kodeiini siirtyy vauvaan ja ei ole varmuutta miten se "metaboloituu" vauvaan eli voi saada "myrkkyä" jopa niin paljon, että on hengenvaarassa. En osaa kunnolla selittää, mut varmista vielä asia....
 
Maira musta ei kyllä oo paljoa apua, mutta kyllä noi suppareilta kuulostais näin esikkoa odottavan mielestä.. Mulla oli tässä yhtenä päivänä pari sellasta jotka nimenomaan tuntui ikäänkuin suolistokramppina ja päättelin että supistuksiahan ne. Kun vatsakin oli toiminut normaalisti eikä tosiaan ollut kuitenkaan vessahätä...

Kurjaa että monella ollut huono yö, :hug: :hug: kaikille!

 
Tää tulis kanssa marmattamaan joukkoon, mun muutama viimeinen yö ollut kanssa unta silleen 1-3tunnin pätkissä, jota seuraa veskireissu ( likistää pienen tipan.. ) ja välillä myös rennien otto sekä kyljen kääntö :eek: Ei kiva! Ukkoakaan ei voi sättiä/ syyttää kun nukkuu eri huoneessa korisemassa. Apua jos tää on tätä vielä puoltoista kk niin olen zombie B)

Käytiin esikoisen kanssa neitsyt-matka läheisen leikkipuiston hiekkalaatikon saloihin, myös keinuminen oli yli kivaa, irtos oikein ääneen naurut, tais sen verran kutittaa mahan pohjasta :heart:

Juuh, mutta nyt lepooooo, kun pikkuneitikin uinuu.

Poksista täälläkin 34+ HM ja pikkuneiti 1 v 2 kk
 
Tänään 33+0 :heart: :heart:

Huomenna neuvolaan, tuun kertoilee sit kuulumiset. Vähän jännittää kun pitää tällä kertaa mennä toisella terkalle kun oma th on lomalla, mutta toivotaan että sekin ois kiva. :)

Jaksakaa hyvin, ei oo kenelläkään enää kaun aikaa vauvan tuloon. :)

Riikka ja pikkuinen 33+0 :heart:
 
buam:
Kiitos =) Ja eilen pitkästä aikaa nukahdin jo ennen yhtä ja nousin vasta 12 jälkeen, että vaihtelevaa on. Hemmetin rasittavaa vaan se että ysiltä jo ihan valmis nukkumaan mutta silti valvottaa 4 asti, ja varsinkin juuri niinä aamuina kun täytyy nousta aikaisin.
Mulla to ultra ja ajattelin vähän mainita jóistain vaivoista, en vielä kuitenkaan ala nurisemaan. Ajattelin että vko 37 eteenpäin en edes meikkaa ja valvon yöllä niin päällepäin oikein näkee että ei jaksa enää :D Tsemppiä sulle synnytykseen :hug:

Selis:
Täytyyhän siihen olla joku syy että päästää kaksoset reilusti yli ajan?! Eihän kohtukaan voi kestää enää ylimäärästä venymistä :eek: Mutta ehkä äiti on ollut niin hyvävointinen tms..? En tiiä mutta mä en kyllä aio mennä yliaikaseks, varsinkaan reilusti :kieh:

Onnea varanikille täysiaikaisuudesta :flower:

Kiitos tsempeistä ja haleista, päivä kerrallaan :)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty tänään 36+0 :attn:
 

Yhteistyössä