<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Pakko tulla juhlistamaan 5h unta yhtä soittoa :flower: aah, että on uudestisyntynyt olo jälleen. "Jännittää" tulla tänne nyt kun näitä vauvauutisia alkaa jo tulla, on se jännä miten sitä myötäelää vaikkei ketään teistä tunnekaan :eek:

BTL komean kokoisia vauveleita siellä jo :heart: ite syntyessäni ollut sen 2900g ihan yksösenä.....

Miehen menoista ollut puhetta. Meillä käväs viimeset kaljottelut tuossa vajaa pari viikkoa sitten, mulla sillon viikkoja vähän alta 36. Ei tuo nyt muutenkaan mikään menijä oo ollu, että sikäli ei hirveesti tartte rajottaa. Nyt siis kuitenkin sovittiin, että enää ei suunnittele mitään, kun ei sitä koskaan tiedä.. Saunakaljan voi ottaa, tuskin niin nopeeta lähtöä tulee, ettei olis yhden olusen jälkeen ajokunnossa.

En tainnut mainita, että mulla oli ne maksa-arvot ihan kohdillaan. Kutittaa siis muuten vaan, ei liene vaarallista. Nyt alkaa taas pikkuhiljaa mielialakin parantua, otettiin oikein kunnolla miehen kanssa yhteen (eli siis lue minä otin) ja puhdisti kyllä ilmaa. Pitäisi aina vaan sanoa heti mikä ärsyttää eikä padota kaikkea aina sisälleen kun sitten tulee näitä purkauksia. Mä siis olen "hieman" temperamenttinen välillä ja riidan aiheetkin ihan mitättömiä... Univelka ei tietty paranna asiaa...

Jakselkaahan kaikki, ei enää pitkä aika että on kaikilla nyytit kainalossa...

ALM 37+4
 
Samoin täällä aika sais mennä nopeempaa sinne toukokuun puoleen väliin, että syntyis. Alkaa itellä olla niin tukalat oltavat, mutta en tietenkään toivo, että lapsi syntyis kamalasti etuajassa. Ja vaikka kaikista vippaskonsteista puhun, niin otan silti tosi rauhallisesti jos alkaa supistelemaan. Esikko syntyi 36+4 ja oli pieniä ongelmia, enkä niitä tähän sit halua... :)

Devili + Ana 35+6
 
Napsuneidille tsempit tai onnittelut, kumpaa tarvitaankaan :D :hug:

Neuvolasta just tulin, kaikki ihan ok. Sentti tullu sf-lisää, painoa +200g/viikko, pissit puhtaat vaikka rupeissa olen kuin rantapallo.

JA lisäks, kotia kävely aiheutti tähän asti napakoimmat ja tuntuvimmat supistukset IKINÄ, auts :D Puolisen tuntia oon ollu nyt kotona ja aika tiukkaan kiristelee alamassua :D Jänskää, kun mulla ei oo tämmösiä ennen ollu, toisestakin ne supparit joilla lähdin synnärille, tuli vaan tiukkoina kovotuksina ja kellon mukaan..
Ei kai tää nyt just aio tulla sentään :D :D :D

Mun, ultraajan ja neuvolatätin puolesta tää vauvali saapi syntyä kyllä, painoa ja kokoa on jo sen verran kumminkin. Mun puolesta saapi olla vielä tulemattakin, narisen lähinnä narisemisen riemusta aina välillä. Tosin liitoskivut on kyllä ilkeitä, mut en minäkään oo kuin yhdesti ottanut niihin särkylääkettä.

Jaaha, evästä ja päikkäriaikaa viettämään, toivoen että likat nukkuis tällä kertaa :headwall: Tuo kohta kuus vee on aivan kamala illasta, kun ei nuku |O

VN& Dumbo 37+6 :heart:
 
Täällä ilmoittautuu vielä yksi mattimyöhäinen! Olen seurannut keskustelua jo pidemmän aikaa, mutta en ole saanut kirjoitetuksi :ashamed:

Kolmannen lapsen la on 10.5, tyttö tulossa ja synnyttämään menen NKL:lle.

Kovasti on supistellut (kipeästikin) tässä kolmannessa raskaudessa ja jotenkin sitä sitten olettaa, että synnytys käynnistyisi ajoissa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. On kuulemma aika tavallista, että uudelleensynnyttäjillä supistelee paljon ja aikaisin. Kohdunkaula on kyllä lyhentynyt ja kohdunsuu pehmeä ja jossain vaiheessa oli sormelle auki, mutta ei enää viimeisessä tarkastuksessa ; ) Taitaa riippua lääkäristä... Toinen syntyi kyllä viikko ennen la:aa, joten jospa tämäkään ei menisi yli la:n.

Jännittävää, että joku lähti heti 37+1 synnyttämään! Tästä se lähtee kun täysaikaisuus koittaa. Itselläni tuo maaginen päivä on ensi maanantai.

Vähän masentava tämä sateinen päivä usean aurinkoisen jälkeen. Kummasti vaan keli vaikuttaa mielialaan. Kuten tekevät myös yöunet ja niiden puute. Monet täällä nukkuvat huonosti ja ilmoittaudun itsekin siihen joukkoon. Viime yö meni tosin taas astetta paremmin piiitkästä aikaa.

Myös olotila on vaihdellut kovasti. Viikon verran ehdin touhuta kun duracell pupu, mutta eilen se sitten kostautui ja olo oli kun jyrän alle jääneellä. Joka paikkaa kolotti ja särki ja päälle vielä törkeä närästys :(

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
 
Pikahellou :wave: !

Tulin vaan kertomaan, että saatiin eilen poijjaat kotiin kuukauden vanhoina (kyllä aika kulkee nopsaan, huh ). Pojat on rauhallisia ja nukkuvat paljon, mut kyllä on taasen opettelua. Syömätpuuhiin palaa aikaa, ensin tissiä sit pulloa ja sit pumppausta ja ei hajuakaan saavatko tarpeeksi maitoa (vaaka jäi keskolaan... )....nooh toivottavasti oppivat pian saamaan suurimman osan ravintoa tisusta! Nyt päikkäreille neidin ja poikien kanssa.

Tsemppiä kaikille, uutisia odotellaan!!!!
 
emv
Heippa pitkästä aikaa!

Meille syntyi kaunis, terve tummahiuksinen tyttö 9.4. (rv34+6) klo:00.50. Tyttö painoi 3380g ja oli 48,5cm pitkä. Synnytys käynnistettiin napasuonen virtauksissa olleiden blokkejen vuoksi. Tänään kotiuduttiin. Tuun kertomaan myöhemmin lisää, mut voidaan oikein hyvin koko perhe. Nyt en ees lukenu teijän kuulumisia :ashamed: mut ehkä te ymmärrätte. Olen hurjan onnellinen!

-emv ja papustiina 1vko :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emv:
Heippa pitkästä aikaa!

Meille syntyi kaunis, terve tummahiuksinen tyttö 9.4. (rv34+6) klo:00.50. Tyttö painoi 3380g ja oli 48,5cm pitkä. Synnytys käynnistettiin napasuonen virtauksissa olleiden blokkejen vuoksi. Tänään kotiuduttiin. Tuun kertomaan myöhemmin lisää, mut voidaan oikein hyvin koko perhe. Nyt en ees lukenu teijän kuulumisia :ashamed: mut ehkä te ymmärrätte. Olen hurjan onnellinen!

-emv ja papustiina 1vko :heart:
:heart: :heart: :heart: :flower: :hug:
HIRMUISESTI ONNEA!!!!


Ja onnea Pilkkuliinille kun sai pienokaiset kotiin! :heart: :heart:
 
emv Paljon onnea pienokaisen syntymän johdosta! :flower: :)

Pilkkuliini onnea poikien kotiutumisesta! :flower: :)

Mies ilmoitti eilen, että hänellä on toukokuun puolivälin tienoilla joku koulutus Kööpenhaminassa. Että toivottavasti tämä poikanen nyt tajuaa pysyä masussa ainakin sen yli tai muuten en tiedä mihin kuopuksen työnnän siksi aikaa :eek:

34+0
 
kateellinen olen. kumpa ittekki pääsisi synnyttämään jo =) alkaa olla nii tukalat oltavat, kaiken lisäksi stressi vatsa, kipristää ja vääntää koko ajan. Ajoittain huono olo(mulle tulee mistä tahansa kivusta huono olo :x )Jalkoja särkee ihan mielettömästi.Lääkäriltä sain reseptin apteekkiin tuota astmaa varten että saan vissiin sellaisen piipun, jo oli aikakin kun tuntuu että kuolema tulee hapen puutteen takia välillä. Tänään siis viikkoja 36+3. Neuvolassa kävin keskiviikkona ja verenpaine hiukan koholla, hemppa vaan 109 että rautaa pitää alkaa syömään. Vatsa kasvanut reippaasti, painoo tullu taas 500kg lisää(painoa nyt 77kg, alku paino 60kg....)Vauva kuulemma laskeutunut toodella alas ja ei ole mikään hirmuisen iso kokoinen.
Koitan keksiä pääni halki että mitä kotikonsteja olisi käynnistämiseen :D tiedän että ajan kanssa se tulee mutta nyt alkaa kyllä jo riittää kaikki vaivat. Mies parka ei oo kuunnellu kun pelkkää valitusta koko ajan,on niin kurja olo koko ajan. Välillä ei nukuta ollenkaan. Joskus ravaan eteisen käytävää edes takas yöllä että koska oksennan. Että millon on mitäkin vaivaa.Rööki alkanut taas maistua tässä loppu vaiheessa ihan vaan siihen että mielummin poltan sen pari tupakkaa kun olen koko ajan hirveä ketutus päällä.. B)
 
emv suurensuuret onnittelut :heart:

Pilkkuliinille myöskin onnittelut poikien kotiin tulosta!

Hentta tervetuloa mukaan!

Finu :hug: :hug: Ymmärrän niin sun tuntemukset, kuin olisin ite kirjottanut. Pian helpottaa, usko pois :hug:
 
Heips..

emv hurjasti onnea! :flower: :flower: =)

Hienoa Pilkuliini kun saitte pojat kotia =) Kertoilehan poikien kuulumisia aina kun jaksat :)

Tänään oli taas kamala aamu ja päivä.. :| Piti tehä vaikka mitä ja ressaan nyt sitä et pystynkö synnyttään, no siit sit johtu semmonen masennus itkuaalto :ashamed: Suihkun lattialla varmaan istuin tunnin ja siit menin sänkyyn jonne sit nukahin sen jälkeen kun olin miehelle itkenyt että mikä mättää tässä päivässä :ashamed:
No heräsin ja olo on pirteempi, tiskattu on ja mennää kattoo oiskos kaupat auki tehtäs tortilloja. Tekee mieli herkutella kun mieli parani :whistle:

ainii ja Finu tääl tekee kans tooosi paljon tupakkaa mieli.. Mutta en kyl oo polttanu yhtään savua sitten kun olin viikoilla 6. Mieskin lopetti polttamisen ja se varmaan ratkeis uudestaan jos ite otan savut. Oon päättäny et imetysaikanakaan en koske tupakkaa, mutta sit en kyl voi lähteä mihinkään kotoa koska himo iskee heti :ashamed:

morjens hentta :wave:
 
Varanikki..oletkohan jo tositoimissa ;) Mulla ei oo parina päivänä nyt edes montaa kertaa supistanut..loppuu vissiin vallan, mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään ;)

Ja tervetuloa Hentta75..kyllä tänne vielä ehtii mukaan. Niinhän se tuntuu menevän täälläkin, että kun on joku vähän parempi päivä ja touhuaa enemmän, niin sen jälkeen saakin sitten pari päivää keräillä itseensä, kun on niin puhki :D

Pilkkuliinille onnittelut, kun olette saaneet vauvat kotiin. Voin uskoa, että on härdelliä, kun on kaks vauvaa.

Emv myös sinne paljon onnea :flower: :hug: Komean kokoinen tyttö teillä noilla viikoilla syntyneeksi! :eek:

Mulla flunssainen olo jatkuu..ei ole yltynyt ihan mahdottomaksi, mutta ei tunnu millään menevän poiskaan. Viime yönä oli kurkku taas kipeä ja tuntuu, että saa koko ajan nieleskellä. Ja nyt on alkanut yskityttää, mikä ei tosiaan tunnu kovin kivalta tämän vatsan kanssa! Eilen mulla oikeesti lirahti pissaa pöksyyn, kun yskäisin kovaa..ei mahtanut yhtään mitään! Ei taida olla toi pidätyskyky enää parhaimmasta päästä.. =)

Muuten ei mitään ihmeellistä..kauhean vetämätön olo ja täällä esikoisen kanssa ollaan kökitty lähes koko viikko kotosalla. Mä en vaan jaksa lähtee nyt mihinkään, jos ei oo ihan pakollinen meno. Seuraava etappi onkin sitten ensi maanantaina, kun mulla on se neuvolalääkäri. Toivottavasti alakerta näyttää siltä, että sieltä olis kohta joku jo tulossa pihalle. Ja toivottavasti sisätutkimus laittais kans jotain tapahtuun. Mullahan on sitten viikon verran laskettuun aikaan enää..

Loviisa
 
emv ONNEA

itsellä ei todellakaan ole kehumista. väsyttää aivan kauheasti, itkettää melkein joka pieni vastoinkäyminen, ja nyt iski vielä kamala flunssa :/ eilen oli neuvola ja sieltä pistivät lähetteen äitiyspolille, kun vauva ei ole vieläkään laskeutunu, niin neukkaritädillä oli huoli siitä että jos vedet menee niin napanuora voisi jotenkin jäädä kaulan ympärille kun on "irrallaan" joten nyt vaan odotetaan että soittavat ensi viikolla ajan sinne. tuntuu kyllä siltä että istun täällä raskaana vielä toukokuun puolessavälissä :(

alfonsiina ja möhömaha 37+5
 
emv Onnea nyytistä! :flower: :heart:

Pilkkuliina
Onnea myös sinne poikien kotiutumisesta! :heart:

Täällä supistaa, supistaa ja supistaa.. 2 päivää tihutti verta, ja supisteli koko ajan. Ja tänään taas supistellut jonkun verran tosi kivuliaita suppareita, mutta ei, ei niin ei, vaan lähde synnytys käyntiin.. :/ Alkaa voimat olemaan ihan poissa jo kun ei suppareilta saa nukuttua eikä edes levättyä ollenkaan.. :(

sanzkuli ja pamaus 37+5
 
:flower: :heart: Onnittelut emv ja pilkkuliini Ja tuli nyt sit eka tyttöki ketjuun.

Mulla oli tänään painoarvioultra ja synnytystapa-arvio, painoa pojalla on 3300-3500g, eli mun mielestä aika paljon, lääkärin mielestä hyvänkokoinen mutta ei liian iso. Kohdunkaula oli normaalimittainen ja kohdunsuu vielä ihan kiinni. Eli odotus jatkuu. No, kiirekös tässä. Napavirtaus (joku sellainen) oli vielä tosi hyvä, joten minä kiltisti odotan.

Tsirppi ja Tyyppi 37+2
 
emv :flower: :flower: :flower: :flower: !!! Hirmuisesti onnea koko perheelle! Mukavan kokoinen pikkunen jo :) .

pilkkuliini, hienoa että pojat ovat kotiutuneet :flower: . Tsemppiä arjen pyöritykseen, ainahan se on kaksosten kanssa rankkaa :hug: .

Varanikki, ettei vaan sullakin lähtö pian jo tuu :whistle: .

Finu :hug: . Loppumetreillä ollaan jo onneks. Jaksamista.

sanzkuli, voi kuinka kurjaa että noin paljon supistelee :hug: . Jospas se pikkunen kohta lähtis syntymään.

Tsirppi, komian kokonen poitsu teillekkin tulossa.

alfonsiina :hug:

hentta :wave:

BTL komian kokoinen masu, alkaa olee varmaan aikalailla tiellä :LOL: . Hyvän kokoset pikkuset siellä masussa majailee!

Tänne ei kummempaa. Pihahommia oon täysillä tehnyt joka ilta ja on vähän vaiheessa kaikki vauvatarvikkeiden laitot. Nää upeet ilmat vaan vetää ulos, ainoo että aika kylmästi väliste tuulee. Nyt taas ulkoilemaan :wave: .

Selis ja "mötkäle" 33+2
 
Nuppu Kyllä määkin aattelin laskea miehen vielä kerran mökille 30km päähän, mutta se saakoon tapahtua parin viikon sisällä. Sen jälkeen olisi ihanteellista hänen pysytellä vesilinjalla :D

BTL Sulla on kyllä mahtava masu :heart: :heart: Ja ihanan näköset rattaat =)

ALM Munkin on aina ensin pakko avata tää sivusta ja tulla kurkkaan, että onko joku jakautunut. Nyt elellään kuitenkin niin jänniä aikoja, että ei ikinä tiedä mitä viestejä täältä löytää :heart:

hentta tervetuloa joukkoon mukaan! :wave: jutustelu jatkuu sitten kaikkien jakauduttua tuolla toisella puolella =)

Pilkkuliini voi miten ihanaa, kun ootte saanu pojat kotiin! :heart: :heart: ihania yhteisiä hetkiä teille!

emv Hurjan paljon onnea teidän koko perheelle!! :flower: :heart: Ihania uutisia!

sanzkuli voimia!! :hug:

Nyt ollu 2 yötä peräkkäin, että oon valvonu sen 2-3h yössä. On se kumma, kun ei vain väsytä niin ei väsytä. Jospa ens yö menis taas paremmin. Mulla myös 2 päivää supistellu epäsäännöllisen säännöllisesti. Supparit muuttanu muotoaan, enää ei oo vaan vatsan kovettelua vaan nyt jotenkin kiristää varsinkin tuolta alamasusta. Koiran kanssa kävellessä niitä tulee useampikin ja välillä vähän napakampia. Kipeiksi en kuitenkaan voi vielä sanoa.

Alisa & Hippu 34+3
 
Kiitoksia ihanaiset!

emv ihania uutisia, paljon onnea :flower: :heart: !!!

Auris, nyt muistankin, taisit kysellä onko pojat identtiset. Kävin vasta hakemassa patologin lausunnon istukasta ja sen mukaan pojat ovat identtiset ja jopa niin että he ovat köllineet samassa vesipussissakin....myöhän luultiin ultrien mukaan et heillä on erilliset vesipussit, onneks saatiin tietää nyt vasta ja onneks pojat on tullu jo maalimaan, huoh!!
 
emv: Onnea! :flower:

Pikkuliini: Ihanaa että pojat kotona! Arki pääsee alkamaan.

Tässä jokunen aika sitten tuli käytyä täällä muutaman kerran viikossa ja nyt muutaman kerran päivässä. Pitää aina ohimennen käydä kurkkaan onko tullut lisää vauvauutisia. Niitä on mukava lukea :D

Johjo 37+5
 
huomenta taikka yötä..

Tämmönen luova tauko näyttää olla nukkumises, no nukun päikkärit sitten päiväl. Saapi olla ihan yksin tänään kotona kun mies menee autoa laitteleen vanhempiensa luo niin ajattelin et nautin hiljaisuudesta, tv:stä ja jäätelöstä yksinäni =)

Mutta POKS POKS (viikot käypi vähiin)

KyyneltenHymy ja EetuEmilia 38+0 :heart:
 

Yhteistyössä