<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Kenelles olikaan sanottu tosi fiksusti kohdunsuun korkealla olemisesta (vitsit tätä kuuluisaa muistia..)? Mulla saman laukoi joku ääliö-teekoo-mikä-lie-täti edellisen synnytyksen jälkeen ku piti mennä ottamaan papa-koe. Onko yllätys että toista kertaa en mee teekoohon papaan (tai ainakaan kyseiseen teekoohon..) :whistle:

Toi vadelmanlehtitee: väitetään että se auttais synnytyksestä palautumiseen? Mä en oikein usko tommosiin mutta toisaalta voisin kokeilla niitä :D. Periaatteessa samasta syystä napsin kalaöljytabuja koska sen väitetään ehkäisevän synnytyksen jälkeistä masennusta..
Ens viikolla ois sit se synnytystapa-arviointi.. Ja pitäis muistaa jossain vaiheessa kipaista tekemässä kirkkoon kuulutukset niin vois tehä naimakaupat kesällä. Me ollaan vaan muka niin laiskoja..mut muodollisuushan se vaan on.

Äh..yritän saada 2vee neitiä päiväunille (joita harvakseltaan enää nukkuu), luulin jo että olis unessa ja menin avaamaan jäätelöpurkkia ja johan akka oli jalkeilla :whistle:

 
Maira: Itse kanssa ihmettelin, mitä tuo tasainen, elohiireltä mahan sisällä tuntuva juttu oikein oli. Olin ihan varma jo, et on joku verisuoni siellä tiukassa tai mutkalla ja siitä kohtuullisen hermona, kunnes mainitsin asiasta äidilleni, joka nauraen totes vaan, "et siellä se vaan hikkaa, ei sen enempää." :D

Se on tosi metka fiilis, kun tuo mukelo hikkaa (joskus useampaankin kertaan päivässä ) ja jos oikeen oon ymmärtänyt, niin se kai tarkoittaa sitä et hän harjoittelee siellä hengitystä. Välillä hengitysliikkeet näkee jopa mahaa katsomalla (ei kuulema vedä lapsivettä keuhkoihin, vaikka treenailee ihan kunnolla hengittämistä.) Mies on innoissaan kuunnellut tuota hikkaa - kuulema kuulostaa mahanpäältä kuunneltuna tosi jännältä, mutta kuulema ihan "hikkamaiselta" :LOL:

emv Hienoa kuulla, et pikkunen lähtenyt noin hienosti kasvamaan. Täytyy myöntää, et oon ihan kade, kun olet jo ristiäisiä päässyt suunnittelemaan!

Johjo: Toivottavasti tein pienellä bilirubiinit alkaa tasoittumaan, että pääsisitte rauhassa kotiutumaan ja aloittamaan vauva-arjen :hug:

AnnaBanana: Taidan lähteä tänään etsimään tuota vadelmalehtiteetä, jos noin hyvin vaikuttaa synnytyksen käynnistymistä edistävästi! :D Alkaa olla itsellä kanssa jo niin tukala olo tän tulokkaan myllertäessä mahassa, että pitää ottaa kaikki kikat käyttöön - ahkera saunassakäynti jo otettu mukaan kuvioihin.

Viime yö meni taas niin valvoessa, että taidan rojahtaa nyt hetkeksi torkkumaan sohvalle - jos tää väsymys tästä vähän hellittäisi..

Järvenneito 38+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: Nyt niitä alkaa tupsahdella, jännää..

Ihana myös lukea vauva-arjesta, jospa sitä kohta itsekin pääsisi siihen vaiheeseen, huoh..

Täällä edelleen yhdessä kasassa, tosin nyt ei oo aihetta narista niinkuin yleensä :D Tosi hyvin saanut nyt nukuttua ja kipuilutkin on kohtuullisesti kurissa tai sitten niihin on vaan tottunut. Neuvolassa käyty myös tänään, kaikki hyvin ja muksun pää jo lähtökuopissa, hyvin tuntuu kuulemma häpyluun alla eikä siis ihme että niin pirusti vihloo alapäätä. Odotellaan, odotellaan...

Meillevauva täällä myös laiskiaisia tuon naimisiinmenon suhteen, ei vaan saa aikaiseksi. Ja ihan niinkin paljon pitäisi tosiaan panostaa kun maistraatissa käydä, kumpikaan kun ei halua mitään juhlallisuuksia... No ehkä sitä joskus saa aikaiseksi, mä kyllä haluaisin vanhanaikaisesti saman nimen koko perheelle.

Sosiaalisuudesta ollut puhetta. Mä en kaipaa yhtään nyt kaverien seuraa, toki niitä on mukava nähdä mutta kaikista mukavinta on vaan möllöttää kotosalla ja olla rauhakseen. Mä en kyllä normaalistikaan kovin paljoa kaipaa ihmisten pariin vaan viihdyn hyvin yksikseen ja miehen kanssa joten sikäli ei muutosta... Jospa sitä nyt vaan hyvällä omallatunnolla nauttii tästä jäljellä olevasta "vapaudesta" :D :D

ALM ja ikiliikkuja 39+1 :heart:
 
Poks 38+0 ja viikkoneuvola jälleen takana; muuten olo ja arvot hyvät/samat mutta sf-mitta lyhentynyt 1cm edellisen viikon käynnistä, joten heti neuvolatäti että "kas, kas, jokos siellä ollaan laskeuduttu lähtökuoppiin" :eek: (!) hitsi kun ei tiedä yhtään että mitä siellä kohdunsuulla on tapahtunut, onko mitään... |O

Vadelmalehtiteestä oli taas lisää juttua, pitänee kokeilla nyt jo itsekin, jos se tosiaan vois "voimistaa" näitä lähes olemattomia suppareita ja edesauttaa synnytyksen alkua :D Alkais tää mamma oleen aika kypsä tähän turvotukseen, juilimiseen ja ylipäänsä kömpelöön olemiseen. Tosin neuvolatäti sanoi, että tässä vaiheessa vois aloitella jo vaikka nännien hieromisen joka sitten edesauttais sitäkin maidonnousua, mut voi myös kypsyttää...

Anti-sosiaalisuutta myös täällä havaittavissa, kavereita ja sukulaisia on mukava vielä nähdä, mut pitkään (~1-2 tuntia pidempään) ei tee mieli olla heidänkään seurassa.

Onko muilla muuten tapahtunut makuaistissa muutoksia näin loppumetreillä?? Itsellä tuntuu ainakin suolan osalta muuttuneen, eli sellainenkin maistuu liian suolaiselta, missä ei ole juur suolaa ollenkaan.. että tällaista.
 
:flower: Onnittelut vauvaantuneille! :heart:
Johjon tyttö oli varsinainen supertyttö, kun käsi edellä tuli! Toivon valohoidon tehoavan ja tyttö pääsisi pian kotiin.
Onnea pojasta Tirpunen, Janskuliini, ja Heidi0609! Mukava kuulla, että teillä synnytykset menivät hienosti.
Napsuneidille onnittelut pojasta! Saitte piiiitkän odotuksen jälkeen suloisen vauvan!
Metsämörrinvaimolle onnea tytöstä! Ihanan ymmärtäväinen lääkäri, kun suostui käynnistämään!
Onnittelut kahdesta tyttösestä Senni! Hieno kaksossynnytys sinulla!

Mahtaako BTL olla jo (vihdoin =) ) tositoimissa...? (Kaksosista tulikin mieleeni, että mitä kuuluu Wilhelmiinalle?)

Sanzkulille :hug:

Mairan lääkärikäynti oli kyllä erikoinen. Saisivat lääkärit joskus miettiä mitä suustaan päästävät... Mullekin muuten kerrottiin rv 15, että kohdunkaula on 3,5 cm. No, rv 30 se oli kuulemma 4,5 cm. Ja ultralla kumpikin katsoi. Jotta kasvua oli sitten tapahtunut - tätä menoa se on ennätyspitkä synnärille mennessä :LOL:

Kiva kuulla vauvakuulumisia jo nyyttinsä kotiin saaneilta. Hienosti on sujunut teilläkin EMV. Mukava kuulla, että imetyskin on onnistunut diabeteksesta huolimatta!

Meitä on monta, joilla vaavi viihtyy omanpään mukaan - perätilassa. (Perustetaanko alaosasto Istuvat Toukokuulaiset?) Jee, tosiaan niin edelleen istutaan täälläkin. Harmillista, ettei Elwi käännös onnistunut. Luulen itsekin pääseväni kokemaan sen. Ei nimittäin ajatustakaan, että Kultamuru kääntäisi itsensä. Olen kyllä pari viikkoa joka päivä ollut suotuisissa asennoissa kontillaan peppu pystyssä ja selällään lantio ylempänä, aina silloin kun Kultamurulla on jumppatuokio. Mutta ei häntä kiinnosta äidin toiveet... ;)

Vadelmanlehtiteetä en uskalla alkaa kokeilemaan - on meinaan sen verran mojovat harkkasupparit mulla. Eivät ne kipeitä ole, mutta tiukkoja. Näin aiemminkin. Jotta jos näitä vielä voimistaisi, niin huh huh. Ja kulkaa jippii: äippäloma alkoi perjantaina! Tosin mikä muuttui? (Muthan irtisanottiin syyskuussa ja olen siitä asti ollut kotona.) No se, että tiedän vihdoin milloin saan rahaa seuraavaksi. Kuukausi enää! (Aivan, työttömyyspäivärahoja edelleen odotellessa, kun työsuhde loppui tammikuussa virallisesti). Taitaa imetysliivien, -suojien, vaunujen sadesuojan ja hyönteisverkon osto jäädä sinne asti -toivottavasti Kultamurukin ymmärtäisi odottaa toukokuun loppupuolelle :saint:.

Perässä tullaan, Auris ja Kultamuru 35+1
 
Miten mulle onkin osunut noi mukavat lääkärit, oma neuvolalääkäri heittelee ihan ufojuttuja ilmaan ja mittailee omiaan, sitten synnärillä naureskellaan ja kehutaan kuinka tulee piukat paikat...Just mun tuuria... :LOL:

Äh, mun pitäis pikkuhiljaa alka valmistautuu lähtee valmennukseen, mua ei vaan yhtään kiinnosta..Mä en käsitä mihin mun motivaatio oikein katos...Kai siihen oman osansa tekee sekin et pitää mennä yksin ku ukko on töissä... :whistle:
 
moi..

Pikasesti täs omasta neuvola reissusta ja äitipoli käynistä..
Neuvolaan aamulla painoa viikos melkee +2kg, kamala turvotus, vauvalla TAAS sivuääniä, prot. +/-. Sit ku aikamme siin juteltii tulin sanonneeks huonosta olosta, pääkivusta ja muutenkin nii laitto meijät sit äitipolille raskausmyrkytys epäilyn takia ja vauvan sydänäänten.
Äitipolilla sit käyrään jossa piirty kans supistuksia hieman ja siit sit lääkärille. Lääkäri huomas sivuäänet, sano taas et harmitonta ja tarvittaessa tutkitaan syntymän jälkeen tarkemmin. Lähetti labraan ottaa näytteitä ja virtsanäyte kans vein. No niit sit kuskailin ja ootettii et ne valmistu ja labra ok mutta virtsa katottu pikatestillä ja prot oli selvä +. No asutaan onneks lähellä sairaalaa nii ei ottanu sisälle mutta kotona huomen virtsan keräystä vuorokausi ja to saadaan vastaukset. Jos on to vastauksissa jotain niin aletaan miettiin käynistystä. Ettäs näin meil tämä päivä.
Ainii, tärkein. =) Kohdunkaulaa jäljel 1,5-2cm (viimeks 2cm), melkeen kahelle sormelle auki (viimeks yhelle), pehmee ja tullu alaspäin (ei survonu sormiaan kovinkaan syvälle) ja päätuntu. Vauvan paino arvio 3950g =)

Nyt ruokaa, silmis heittää jo ku on nii nälkä.. :wave:
 
Emv ihanaa kuulla teiän kuulumisia, ja ihanaa että kaikki siellä oikein hyvin :flower: :heart:

Johjolle ja pikkuselle jaksuja! :hug:

täällä poksutaan 37+0 :heart: :heart: :heart:
Tänään ollu kivuttomia suppareita hieman normaalia enemmän, mutta enpä usko synnytyksen olevan vielä lähelläkään :D vaikka toiveita elätänkin pikkusen.. Ja vain lähinnä siks että olis niin ihanaa ku ois käärö jo sylissä ja tääl mun seurana.
Turvotusta taas hieman enemmän keskivartalossa ja jaloissa, mutta ei edelleen oo mitenkään tukala olo.

Masukuvaa:
rv 37

ja vertailuks
rv 34+6


Miikulainen ja rääpäle 37+0 :heart:
 
No joo, Maira, joskus jotkut lääkärit tosiaan möläyttelee mitä sattuu.. Ei liity mitenkään raskauteen mut mun äidille möläytti lekuri useempi vuosi sitten että mutsi ei ainakaan kuole äkkikuolemaa. Mutsi siis sai sydänvian sen jälkeen ku mun isä kuoli yllättäen.. Onneksi mun äiti tunsi erittäin hyvin sen lääkärin joten pääsi sanomaan takaisin :whistle:

Mun pitäis sit varmaan kokeilla sitä vattulehtiteetä.. Edellisessä raskaudessa mulla ei ollu suppareita ku vasta käynnistyksen JA kalvojen puhkaisun jälkeen. Nyt harjoitussuppareita kyllä on ja ne kestää pitkään tai tulee säännöllisesti. Just mun äiti kehotti seurailemaan että osaisin lähteä sairaalaan ajallaan.. Mutta mistäs heevetistä mä ne tunnistan :ashamed: Että siinäkin mielessä toi tee vois olla ihan ookoo.. Surffailin vähän tietoa siitä eikä se kuulemma saa synnytystä käynnistymään mutta jos suppareita lisää niin mikäs siinä. Mutta eipä tässä kiire ole, nyt mennään "vasta" rv 35+5.

Okei.. sähköjänis-lapseni (joka ei sit nukkunut silmäystäkään päivällä) kiusaa isäänsä ja toista koiraa. Ehkä mun pitää mennä paikalle hengaamaan niin rauhoittuu vähän.

Tosta tulikin mieleeni kenen mies hoiti yösyöttöjäkin (vitsit tää mun muisti..). Ihan älyhyvä juttu! Mun mies hoiti tositosi paljon meidän esikoista ihan vauvana (vaihtoi mm. vaipat ennen mua) ja mä sain toipua karmeasta synnytyksestä. Mitä ihmettä sitä tekisinkään ilman miestä.
 
tirpunen kiva kuulla synnytystarinaa :wave:

tyttö82 tässä yks päivä mietinkin, että mitäs sulle kuuluu :)

baby dreamno niin, nyt sielläkin vauvan maailmaantulopäivä tiedossa :)

Johjo No voi kurjuus! :hug: Toivottavasti valohoitoa ei tarvitse enää tämän jälkeen jatkaa :hug: Voi ei, vai olitte samassa huoneessa MMV:n kanssa :D Hauska sattuma =)

aukku on nuo jotkut lääkärit niiiin outoja, ku ei voi valaista äitiä kunnolla, että miten on paikat auenneet ja miten vauva kasvaa. ei niillä siihen montaa minuuttia menis, niin moni sais mielenrauhan :headwall:

emv mukava kuulla teidänkin arjesta :wave:

marjutti :hug:

tiitiäinen ei sullakaan oo enää montaa päivää, jännää! =)

vauvan hikasta on se tosiaan aika metka fiilis, ku tuo tuolla hikkaa. Koko maha hypii tasaseen tahtiin. Välillä meidän Hipulla on hikka useamman kerran päivässä ja välillä taas menee päiviä ettei sitä oo ollenkaan.


kyyneltenhymy jospa sääkin pääsisit kohta puolin tositoimiin =)

Täällä tänään käyty neuvolassa: Kaikki muut ok, paits hb. Se kummajainen ei halua nousta millään, nyt oli taas tippunu ja oli huimat 106 :headwall: :headwall: :headwall: Monennettakohan rautavalmistetta jo syön eikä tuo millään ymmärrä nousta, Huoh!! Muuten olo hyvä. Vauva ollu nyt pari päivää jollain ihme punkemis tuulella, koko ajan tökkii kantapäällä tai nyrkillä vasemmalle puolelle ja pyllyllä oikeelle puolelle. Ens viikon synnytystapa-arviota odotellessa. :)

Alisa & Hippu 36+0, Poks poks! :D
 
Alisa Poksuonnittelut!
Mainitsit tosta raudasta, mä en tiedä onko mulla kenties vaikuttanu, mutta ite oon käyttäny ProVivan Female-marjajuomaa, jota saa täällä ainakin prismasta ja alepasta (mehukeittojen, gefilus mehujen joukossa). Sen pitäs auttaa raudan imeytymiseen ja siihen on lisätty rautaa, c-vitamiinia ja foolihappoa. Oon 2-3 kertaa viikossa juonu tollasen, multitabsien lisäks. Ja mulla oli nyt viime reissulla lähteny rauta nousu suuntaan. Jos haluat, niin kokeile. Laitan kyseisestä pullosta kuvan:
 
Kävin tänään aamulla siellä maksakokeissa. Pari tuntia siellä käynnin jälkeen soitti neuvola täti ja sano että nyt pitää lähtee äitipolille koska maksa arvoissa oli jotain häikkää. Vissiin aika paljonki. :( No lähdettiin sitten polille ja vauvan sydän ääniä seurattiin vartti, ne oli kunnossa. Sitten ultralla katto ja sielki kaikki kunnossa. Samalla tehtiin sitten tuota synnytys tapa arviota.
Perätilassa vauva siis on ja pylly aika syvälle jo painunu. Kokeili pepun kautta antaako häntäluu periks perätila synnytystä varten ja hyvinhän se anto periks. Vielä pitäis sitten jossain vaiheessa kyädä kuvauksessa että mahtuisko varmasti perätila vauva tulemaan alakautta. mutta saattaahan vauva vielä kääntyä. Paino arvio oli vauvalla 2260g, heiman keskivertoa pienempi. Niin ja kohdunsuu vielä kiinni, mutta hieman jo kypsynyt. Ihan hyvä juttu vaan, että supparit on sitten jo jotain pientä saanu aikaan.

Osastolle nyt sitten jouduin ja ainakin pari päivää täällä menee.. Huomenna verikokeita, testaavat vissiin vähän kaikenlaista selvittääkseen johtuuko noi maksa jutut raskaudesta vai sitten jostain muusta. Ja johan ne mua pelotteli että saatetaan joutua käynnistämään synnytys ennen laskettua aikaa jos siltä näyttää. :/ Onneksi viikkoja kummiskin jo näinkin paljon ja vauva jo yli kaksikiloinen.

Mutta toivotaan nyt parasta. Kyllä tässä aika huolissaan oon ite puhumattakaan miehestä tai omasta äidistä. Ne on ihan paniikissa ja vielä kun miehenki piti lähtee kotia niin entistä vaikeempaa täällä olo. Saisinpa vaan nukuttua yöllä niin huomenna ois parempi olo.

Jep, mutta tuossa nyt kaikki oleellinen tältä päivältä. Tuun sitten kun kerkiän ja jaksan kertomaan mitä täällä nyt tapahtuu.

Riikka ja pikkuinen 35+2 :heart:
 
Maira: on siinä lääkärikäynti sulla ollut :eek: Koitahan kestää - tuntuu että ne möläyttelee joskus IHAN mitä sattuu. Sen verran monenlaista on kuullut tuttavilta, että ei periaatteessa pitäis ihmetyttää mutta aina ne vaan laittaa kummastuttamaan. Mulla se vaitonainen lääkäri viimeksi, jolta sain sen äitiyspolilähetteen.. niin hän laukaisi vahingossa (?) sokerirasitustestistä keskusteltaessa, että "ai et ole käynyt? No sehän on mahtavaa eli olet siis terve ja nuori sellasiin testeihin!" Minä ihan ihmeissään tuijotin lääkäriä epäuskoisena että vitsaileeko se kun mulla on joka neuvolakäynnillä spekuloitu pitäisikö sinne mennä vai ei.
Ja tämän kyseisen käynnin jälkeen tuli kotiin kirje, että kiireellä sokerirasitukseen! :LOL:

Eli mulla on siis tulossa sokerirasitus ja tutkimus/ultratäyteinen vapunaika. Tosi hohdokasta!

Riikka90: voi että, kuule vauva on jo sen kokoinen että uskoisin kaiken olevan ihan hyvin jos käynnistystä meinaisivat. Minusta on helpottavaa että ottavat tarkkailuun osastolle jo nyt, jos löytävät jotakin mikä mietityttää. Paljon parempi olla hyvissä käsissä kuin kotona jos jännittääkin. Voimia sinulle ja perheelle - toivottavasti ovat apuna sinulle eikä mene kaikki energia omiin pelkoihin.

sosiaalisuudesta: mulla alkaa olla jo sellainen fiilis, että ihan lähimpien tuttujen seura kiinnostaa mutta ei olisi voimia nähdä edes kavereita. Tavallaan energiaa on, mutta ei mihinkään kovin älylliseen keskusteluun :LOL:

Hikka-asiaan: Mulla kans vauva hikottelee useampia kertoja päivässä. Välillä tosi mukavaa ja välillä tuntuu vähemmän mukavalta, kun saattaa kestää piiiiitkään ja tuntuu että koko lantio pomppii, puhumattakaan muusta mahasta..

Huomenna ois neuvola, ja päästään taas päivittelemään sitten sen jälkeen että minkä kamalan uutisen kanssa sitä tullaan.. huoh. Neuvoloita on jo niin usein että tuntu että juurihan se edellinen saatiin hoidettua..



IhanaOmena 35+6
 
Tänään oli sitten neuvola. Meinasin jo heti "kättelyssä" ruveta itkemään kun neuvolatäti kysyi että ikä on vointi. Väsyttää niin kamalasti. Näkyy kuulemma kyllä päältäpäin. Huomenna sitten taas äitipolilla käynti, katsomassa onko mahaasukki kasvanu. Neuvolatäti suositteli että pyydän siellä että josko pian pääsis käynnistykseen, kun alkaa henkisesti olemaan jo niin rankkaa tämä unettomuus. Lisäksi hänellä oli huoli siitä ettei mun viime vuotinen syvä masennus vaan uusiutuisi, kun oon nyt niin hyvin pärjänny ilman lääkkeitä. Katsotaan mitä ne huomenna sanoo.

Muuten oli kyllä kaikki suht mallillaan painoa tullu reilusti 1½ viikossa lisää, 1.8kg :whistle: ja ala-paine oli vähän liian korkea nyt oli 112/80 kun normaalisti on aina ollu n 112/50-120/60. Sf -mitta oli niinkin vaatimaton kun 36, viimeksi oli 32,5.

alfonsiina 39+2
 
alfonsiina Kuulostaa raskaalta, koitahan jaksaa...Ei olis pitkälti enää... :hug:

Riikka No hyvä et oot nyt siellä, ainakin saat hoitoa heti jos jotain tulee.. :hug:

Alisalle
Poksuonnittelut! :heart:

Miikulainen
ihana masu sulla... =) :heart:

KyyneltenHymy
Kuulostaapas tosi mukavalta noi sun turvotukset ja virtsankeräilyt jne, joillekkin noita "pikkuharmeja" vaan kerääntyy... :/

Mä kävin nyt sit ekan kerran valmennuksessa, tais jäädä vimoseks kerraks..Kannatti mennä väsyneenä ja kiukkusena, tein varmasti lähtemättömän vaikutuksen pienellä kuittailullani th:lle... :ashamed: Mä en voi sille mitää et rupes ihan kamalasti ärsyttää kun lässytetää jostain raskaudenajan fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista jne kun on ite jo tässä kohtaa missä ajatukset on pitkälti siinä et koska se muksu syntyy..Ja sanoin tuon ihan ääneenkin... :whistle: Noh, enkai mä mitään menettäny vaikka ne muut mua kieroon kattokin... :p

Mä haisen omituiselle, anteeks, pakko huomauttaa... :snotty: Mulla on ihan selvästi nyt illasta jotenkin haju muuttunu, enkä puhu nyt mistää hienhajusta tms. vaan ihan jostain perushajusta..Emt, mä vaan haisen omituiselle ja se ottaa mun omaan nenään koko ajan, pakko mennä varmaan suihkuun..Muutenkin vähä outo olo, ihan kun olis kipeeks tulossa, tuntus nimittäin räkää olevan rööreissä jne..Flunssa tästä vielä puuttuiskin... :eek:

Mutta, ihmeiden aika ei ole ohitte..Puhuttii isännän kans tos puhelimes ja jotai kettuilin sille kun oli laittanu meiän äiteelle tekstarin viime yönä johon se oli heränny et äiti on ihan paisees et koska alan synnyttää ja sen takia pitää ääniä päällä puhelimessa, se sit konahti mulle että et sinä ala ekana äitilles soittelee kun lähtö tulee, mä tuumasin et pakkohan se on, kuka mun kanssa sinne laitokselle muuten lähtee ja vastaus tuli ihan puun takaa ja kovalla volyymilla: MINÄ!! :eek: Hetken aikaa olin et häh..Jätkä on 30 viikkoo sanonu ettei aio tulla, kun on ällökammoinen (ei kestä edes mainintaa valkovuodosta tms. ) ja nyt yhtäkkiä se meinaakin tulla kattoo koko sirkuksen.. :D Ei sillä, mukavaahan se (kai? ) on.. :p :D
 
Hei piitkästä aikaa...

Meille syntyi ihana poika rv 37+0 21.4. klo 17.09 :heart:
Pojan mitat: 3134 grammaa ja 48 cm.

Pitkä sairaalareissu on siis takana, 5 päivää ennen synnytystä ja 6 sen jälkeen. Synnytys käynnistettiin cytotecilla, ehdin saada vain yhden kapselin ja sitten mentiin vauhdilla, supistukset alkoivat heti kahden minuutin välein kivuliaina. Spinaalin ehdin saada. Synnytys kesti 4 tuntia, ponnistusvaihe 9 minuuttia.
 
emv
Iltaa!

Meillä vauva hikkaili tosi paljon vatsassa ollessaan, siis monta kertaa päivässä ja öisinkin. Sama jatkunut syntymän jälkeen, siis hikka useamman kerran päivässä. Välillä tuntuu toinen tosi reppanalta kun hikka ei lähde, tosin imettämällä se lähtee meillä kyllä. Mut raskausaikana välillä se hikka oli ihana ja välillä oli tosi rasittava, tykytti tuolla jalkovälissä kun lapsi oli niin alhaalla ja välillä silloin yöllä heräsin tuon hikkaan enkä saanut nukuttua.

Riikka :hug: Sulla on viikot hyvät kuitenkin jo onneks. Tsemppiä, sairaalassa olo ja epätietoisuus on tosi rankkaa. I feel you!

Mairalla ikävää lääkäriä ja rasittavaa valmennusta...höh, johan kasautuu. Kiva et sun mies oiskin kiinnostunu tulemaan messiin.

Miikulaisella
soma masu! Jotain ihan muuta kuin omani nykyään...nahkapussi raskausarvilla :kieh: No joo, ehkä mä selviin. Raskausarvet mulla ei oo ees kovin pahoja.

Me tehtiin mun miehen kans tänään munkkeja. Mies vappuna töissä ja halus ehdottomasti et tehdään yhdessä munkkeja. Tuli kyl tosi hyvii! (ei kyl yhtään auta raskauskiloista luopumisessa..) Tänä vuonna jäi sima tekemättä kun fariinisokeria ei löytyny enää mistään siinä kohtaa kun havahduin et ois aika tehdä simaa. Viime vuonna tehtiin miehen kans omat etiketitkin simapulloihin ja tippaleipiäkin munkkien ja siman lisäks. Viime vappuna meille tulikin paljon kavereita grillaamaan ja viettämään vappua.

Mut semmosia tällä kertaa. Voikaa hyvin ja koittakaa jaksaa vielä hetki jos ette voi kovin hyvin.

-emv ja tirpastiina :heart:
 
Huomenta!

Katsu Onnittelut teidän koko perheelle pojasta :flower: :heart:

[/b]Riikka Onneks sulla on jo hyvät viikot menossa :hug:

Alisalle Poksu onnittelut :heart:

Maira No johan oli lääkärillä kommentit :eek:

Varanikki On tainnut päästä tosi toimiin,ku ei ole täällä näkynyt :attn:

Ja kaikille oikein ISO :hug: ketkä sitä tarvitseevat.

Mulla on neuvola vapun jälkeen tiistaina.

Sosiaalisuudesta Ollut puhetta. Mua ei kans huvita oikein tavata ketään :ashamed: Tänään olis seurakunnan kerho,mut jätänpä sen väliin. Ku on noin kaunis ilmakin B)

Mut jatkan nyt aamukahvittelua.

Mukavaa vapun odotusta :wave:

baby dream ja masuasukki 36+3
 
katsulle oikein paljon onnea :heart:

riikkatoivottavasti alatie synnytys onnistuu vaikka vaavi perätilassa...ja hyvä että masussa kaikki hyvin :heart:

alisa onnea poksuista =)

täällä myös 36+0 poksut :heart:
eilen lääkäri-neuvola ja kaikki oli ihan hyvin,pissassa ihan vähän verta mut normia jo tässä vaiheessa... vauva hyvin jo laskeutunut mutta paikat vielä visusti kiinni =)
 
:wave: :kieh: Ihan yhes koos vieläi. En vaan jaksa joka päivä käydä ränisemässä..
:whistle:

ONNEA KATSU74 sylin täydeltä!!! :heart: :hug: :flower:

:ashamed: On niin itteensävittuuntunu olo, et ihan hävettää. Kaikki ärsyttää.

Nyt sain sentään viime yönä nukkua neljään asti, jollonka yöpissijät oyn kokous oli ja jatkoin unia melko äkkiä seittemään asti. Muina öinä tullu valvottua joko likkojen yskän takia tai muuten vaan :/ Eilen koski oudosti päähän, paineita mittailin mut niissä ei ollu häikkää ja nyt koskee massun vasempaan reunaan silleen repivästi taas |O En tiä mitä nää on, ei taida mennä mahan kovotuksen kans yhtäaikaa.. Huomenna neuvolassakäyntiä, vois kysäistä, mutko viimeks mainihin niin eipä tuo mitään sanonu.

Täällä paistaa aurinko, pääsee pihalle kävelee ympyrää. Joutuu tallaa vk-lenkkareilla kun ei hitto ees crocsit sovi jalkaan kunnolla :LOL: Minäkö turvonnut? enpä :whistle:

Katohan Mairan miestä, onpas hää hyvin pajauttanu :D

Kyyneltenhymy, toivotaan ettei ole myrkytys. Mulle tuttua hommaa toi keräily sillon esikoisen jälkeen 8päivää saikulla kippailin tonkkaan. Kyllä se siitä! :hug:

Riikka90 oot siellä hyvässä hoivassa, jos jotaki tulee, koitahan jaksella :hug:

Alisa, tarviikko sääki? ;) No vitsinä, mulle vaan jäi mieleen tuolta jostain pitkän matkan takaa, kun sulla oli niin huomaamaton olo.. B) No mut vaikka poksuhali :hug:

Auh, taas repii |O Tahon supistuksia enkä revintöjä!!! |O |O |O |O

VN& teräväkantapäinen norsuvauva 39+4 :heart:
 
Tervehdys!
Painoarviosta, mulle tehtiin vauvan painoarvio edellisenä päivänä vauvan syntymää ultralla oikein tarkasti, arvio oli 3300g ja seuraavana päivänä vauva syntyi ja painoi 3920g, että hiukka meni pieleen....

Synnytys: Menin osastolle 20pv käynnistykseen, sain cytotecia aamulla yhden ja iltapäivällä toisen, alkoi hyvin supistella ja niitä jatkui puoleen yöhön, kunnes loppui ihan kokonaan ja kyllä suututti!!!!
No, aamul lääkäri katto, että paikat on sen verran pehmennyt, että kalvot voi puhkaista, eli pääsin saliin 21pv, klo 10. Lääkäri puhkaisi tuolloin kalvot, joka ei pelosta huolimatta sitten tuntunutkaan miltään. Säännölliset supistukset alkoi klo12, ja tuli tosi kipeinä, pyysin spinaali puudutuksen, mutta kätilön mielestä oli liian aikaista antaa, no 14.30 pyysin uudelleen, etten kestä enää kipua, kätilö lähti suunnittelemaan ja tilamaan puudutetta.....

Vähän ennen klo 15 soitin taas ja he lupasi ,että kohta saan sen puudutuksen , mutta klo 15 alkoi ponnistus ja vauva syntyi 15.03 ja oli tuskainen hetki..... Sanoin heti ekana , ettei ikinä oo ollut synnyttäminen näin kamalaa, mutta se oli vain pieni hetki elämästä ja palkka maailman paras. Mutta olin katkera kun en saanut kivun lievitystä.

Nyt poika on viikon ja kyllä se kipu on jo unohtunut.
Kaikki on hyvin poika nukkuu ja syö, vähän ollut jo hereilläkin. Tässä miettinyt, joko uskaltaisi pihalle vähän viedä...???
Heidi
 
miikulainen ihana masu :heart: Ja täysiaikaispoksu onnittelut sinne!! :heart: :flower:

miikulainen kiitos vinkistä! Pitääpä heti käydä hakemassa tuota, kaikkea on pakko testata :) Maistuuko ihan hyvälle, siis kykeneekö juomaan ilman irvistelyitä? :D

riikka Toivottavasti pääset pian sairaalasta pois ja huolesi helpottaa. Voimia! :hug:

alfonsiina toivottavasti ne äitipolilla ottaa nyt tosissaan sun väsymyksen :hug:

maira heh, eiköhän se sunkin mies kuitenkin tule sinne, kun tosi toimet alkaa :D Mun ukko on kans leikillään vitsaillu, että kun synnytys käynnistyy, niin hän lähtee vaihtaan meille isompaa autoa :LOL: Ei se onneks tosissaan oo :D

katsu oikein lämpimät onnittelut prinssin syntymästä :heart: :flower:

emv oiii, munkkejaa!! :p Voiko parempaa olla ku itse tehdyt munkit *kuolaa* :p :p

Varanikille kovasti jaksuja kurjan olon kanssa :hug: Onneks ihan viime metreillä oot, ei enää kauaa, että pääset synnyttämään :saint: *puhaltelee kunnon suppareita sinne* :whistle: :whistle:

Heidi sulla ponnistusvaihe tulikin sit nopsaa. Kurjaa, että joudut tuskissaan oleen, eikä sun toiveita kuunneltu. Onneks aika kuultaa muistot :hug:

Tänne ei kuulu ihmeempiä, sitä samaa rataa. Pikkuhiljaa alan minäkin odotteleen vauvan laskeutumista ja enemmän supistuksia, jotka oikeesti sais jotakin tuolla alapäässä aikaan.. No, asennoidun siihen, että pahimmillaan tätä kestää vielä 6vkoa :eek: :eek: |O
 

Yhteistyössä