<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Joo, laiskottaa :ashamed: Eli anna mennä vaan =) Jos vaikka mulla sit olis kädet täynnä muita hommia, niin on sit joku jolla olis aikaa päivitellä noita vauvaantumisiakin =)

Nyt mää lähen lorvimasta kumminki :D
No mulla ei oo kädet täynnä mitää muuta kun aikaa, mun tuurilla oon vielä juhannuksenakin kasassa... :p

Mutta päivänjatkoja.
 
Niin se aika menee nopeesti..pikku-ukko tänään 1 vko :heart: :heart:
Äkkiä ne kivut unohtuu, nyt tuntuu jo siltä et eihän se paljon edes sattunu :LOL:
Vaikka viikko sitten kiljui ku sikaa pistettäis, et mä en pysty tähän...
SEn unohdin mun synnytyksestä mainita, et mulla oli mieskätilö!!
Meinasin pyllylleni lentää ku näin vastaanottavan kätilön.., mun mies tietenki päätti sit heti et ton on pakko olla homo..
:kieh:
Mut täytyy kyl antaa täydet kymmenen pistettä kätilölle, ei pahemmin hötkyillyt mistään..

Meillä meni viime yö ekaa kertaa aikas hyvillä unilla..yksi tunnin syömismaratoni oli yöllä mut muuten nukkui 22-5.30 =)

Mut nyt herra heikkohermo alkaa päästelee sillasia ääniä, et pitää mennä..

Tirpunen ja pikku-ukko jo 1 vko :heart:
 
Hauskaa vappua kaikille! B)

Turvonneet nakkisormet pakottaa miettimään menun uusiksi ja ennen kaikkea kokkaamaan itse ettei tule syötyä suolaa yhtään liikaa..

Toivottavasti tääl ei tuu lähtöä synnärille tänä yönä, ku mies on töissä ja varalla oleva tukihenkilö juhlimassa. Enkä varmaan jaksais mitään rehkimistä, meni yö taas pyöriessä ja hyöriessä.

Tsirppi ja Tyyppi 39+2
 
kyyneltenhymy toivottavasti siellä suunnalla huomenna räjähtää ;) Sinne myös kovasti supistusten täyteistä päivää!

lypy täällä kans vauvan pää kiikkuu korkeella, saas nähä suvaitseeka hän laskeutua vielä jossain vaiheessa..

sibrica täysiaikaispoksu onnittelut! :heart: :flower: Täällä välillä sellaista tunnetta, että vauva painaisi jonnekin häntäluun seutuville, ei niin kiva tunne :D Mulla naapurin rouva, jonka kanssa lenkkeillään useamman kerran viikossa, sanoi, että jos haluun synnytyksen käynnistyvän, niin hän voi tehdä vyöhyketerapiaa minulle. Kuulemma ihan takuu varma keino saada synnytyskäyntiin :D Ajattelin myös kokeilla vähän ennen Laskettua aikaa ja jos ei toimi, niin sitähän tehään niin kauan, että toimii :saint: :whistle:

Tirpunen hienosti vaavin paino nousussa :) Älä välitä, jos vauvan on helpompi/jaksaa imeä, kun pullosta on saanu vähän lisäravintoa. Et ole yhtään sen huonompi :hug: :hug:

emv hienoa, että sielläkin on vauvaarki lähtenyt hienosti rullaamaan =)

miikulainen nyt sitä juomaa hommatta, en oo vielä pulloa korkannu. Toivottavasti alkaa toimimaan :)

Varanikki Täällä kans janon tunnetta lähes jatkuvasti.. Mää voin ottaa toukokuun päivittämisen kontolleni, oon täällä kuitenkin vielä kesäkuussa jumittamassa tän mahan kans |O :D

Maira jos haluut, niin voit ottaa pinon kontollesi :saint:

Täällä myös harmaa ja sateinen päivä, tylsää.. Onneks tänään päästään miehen veljelle grillaileen ja illalla meen käymään kaverilla, niin on päiväks ohjelmaa. Tänään ostettu vauvalle hoitoalusta ja punkka, vihdoin ja viimein. Vielä itkari ja pinniksen patja puuttuu, jospa ne hommattais sitten ens viikolla. Sairaalakassiakin pitäis alkaa laittaan valmiiks, mut jotenkin ei oo vaan saanu aikaseks.. Jos senkin sitten ens viikolla tekasis. :saint:

HYVÄÄ JA SUPISTUSRIKASTA VAPPUA KAIKILLE!!
 
Hyvää Vappua B) :flower:

Täällä mennään grillaan tänään (ootan pekoni, aurajuusto sieniä :p ) ja huomenna vietetään miehen kanssa kotona kunnon mässy päivä ja lähetään synnyttää (toivossa hyvä elää) :D
Ja paska se sauna eilen mitää auttanu, ei supistuksen supistusta :kieh:

Mä en kans välitä alottaa uuttapinoa niin Maira saapi aloittaa jos tahtoo =)

Mutta nyt vappu siivot ja pitäs viel kauppaan mennä käsirysyä tappeleen mummojen kaa nakkipaketeista :LOL:

KyyneltenHymy & EetuEmilia 39+6... IIK.. HUOMENNA :whistle:
 
Omaa napaa, eli neuvolakuulumisia..

Rv 39+5
Painon muutos +800g/vko
Turvotus +/-
Rr 130/64
Pissa puhdas
Sf-mitta 34
Tarjonta 1rt
Syke 140-150
Liikkeet ++

Joo... Paineet oli hiukan koholla, mulla kun normaalipaineet on sinä 104-120/45-55.. Voi olla merkki lähenevästä synnytyksestä, johon mä en jaksa uskoa. Kaik oli muuten ok. Pää on kokonaan kiinnittyny, ja kohtu on todella supistusherkkä; ei meinannu sf-mittaakaa saada mitattua ku hiukanki koski mahaan, ni heti supistaa. Tätin sano,e ttä varmasti pian syntyy, mut niinhän se sano Mickestäki.. :/ Seuraavan ajan sain ensi viikon torstaille, jos ei ole syntynyt, niin siellä varataa sitte käynnistysaika.

Supapreita on taas ollut samaan malliin; eilen koko illan tuli kipeitä, ja lakkas. Yö meni ok, mut tänää aamuna tosiaan on ollu taas jonkin verran.. :/ Mä tulen pian hulluks jos tää ei ala tulemaan ulos!!
 
neuvola meni ok, painoa on nyt tullu tasan 20 kiloa :whistle:

pää aika alhaalla mut jotenki liian 'syvällä' et vähän pitäs vauvan asentoa muuttaa et reitti ulos alkaa aukeaan =)

tiistaina sit taas uus käynti..

isoa vauvaa povas neuvolan tätsykkä, voivoi.. :whistle:
kun pää on tuolla alhaalla ja silti vauva punkee itteään/pyllyään ihan tuohon tissien alle välillä, neuvolassa saatiinkin huima sf 38 kun maha oli koomisesti pystyssä vauvan tunkiessa pyllyään pystyyn :D

tänään kiva päivä tiedossa ja herkuttelua :p :p
illalla tai huomenna olis hyvä päivä syntyä, winkwink vauveli!! :LOL:


hyvää vappua kaikille! :heart:
 
tirpunen, mä oon kuullu kauheesti kehuttavan sitä TYKSin mieskätilöä, muistelin että siellä olit synnyttääs. Ootpa saanu ihanan pitkästi nukkua :) .

Varanikki, täällä kanssa vettä menee paljon. Ennenkin join kolmisen litraa päivässä, mutta nyt tuntuu oikeen välillä janottavan. Tosin, pissalla saakin sitten käydä kun juo tollasia määriä :kieh: .
Muhkea masu jo :D .

KyyneltenHymy, pidetäämpä peukkuja että pääsisit tositoimiin!! Hyvä suunnitel,a sulla ainakin oli :LOL: .

baby dream ja Tsirppi, kurjaa tuo sormien turvottelu :( .

Tää suuntaa nyt päiväsaunaan nautiskelemaan kun esikoinen nukkuu. Koko päivä onkin mennyt ulkosalla kun oli niin upee ilma! Vein pyykkiäkin kauheen kasan ulos kuivaan.

Hauskaa Vappua kaikille
:wave: :wave: !!!!

Selis ja "mötkäle" 35+2
 
Alan olla kyllä aika väsynyt tähän odotukseen..ja kauhulla odotan, jos tää menee ihan maksimin yläaikaiseksi. Mä en tahdo enää oikeesti päästä käveleen enkä jaksa tehdä mitään. Kyllästynyt! Neuvolan tädin kanssa sovittiin tällä viikolla, että jos ei viikonlopun aikana synny, niin pitää soitella neuvolaan maanantaina ja varailla taas uusi aika sinne. Niin toivon, että ei tarvis enää neuvolassa käydä, mutta pelkään, että ei tää vielä mihinkään pihalle tule. Nyt siis 40 + 3 menossa. Esikoinen syntyi 40+3, mutta kun käynnistettiin, niin ei oo sama tilanne. .

Olis muuten kiva, jos vauva syntyis vappuaattona tai vappupäivänä..olis aina juhlameininkiä muutenkin. Mutta taitaa olla turha toivo meikäläisen tapauksessa..

Loviisa
 
Katsulle lämpimät onnittelut! Ihanaa, että teidän piinaava odotus päättyi hienosti ja vauva on vihdoin kotona! Olette takuulla onnesta soikeina!:heart: :flower:

Olen iloinen sun puolestasi Alfonsiina, että sua kuunneltiin ja sait takarajan odotukselle :hug:

Halit kaikille kipuilijoille ja kärvistelijöille :hug: :hug:

Mua naurattaa niin sun hauskat jutut Varanikki :D

Elwi hyvä uutinen, että vaavi mahtuu syntymään perätilassa!

Olikos se Nupun vauva, joka oli "ymmärtänyt" kääntyä pääalaspäin? Oikein mainiota! Meidän Kultamuru se jatkaa vaan pyörimistään. Tänään neuvolassa oli taas niin omituisessa viistoasennossa, että - joo tilaa tuntuu olevan vielä pyöriä. Ei tosiaan merkkiäkään laskeutumisesta :LOL: Joten mm. ihan normi pissityksillä mennään edelleen äidin osalta. Öisin herään kerran ja saan sen jälkeen vielä mainiosti unen päästä kiinni. Muutoin kaikki ok neuvolassa. Tosin edelleen verenpaine alhaisempi kuin yleensä, outoa :whistle: Ilmankos välillä huippaa - mutta parempi näin päin.

Piti jotain muutakin kommentoida... Ei muista...

Mutta kaikille tasapuolisesti KLARA VAPPEN! :attn: Sopivan tiukkoja supistuksia itse kullekin munkkien kera ja toivottavasti saadaan vappuvauvoja! B)

Auris ja Kultamuru 35+4
 
Tulin vaan toivottelemaan HAUSKAA VAPPUA!!

Eilen täällä poksuttiin TäysiAikaiseksi!! Voi mahoton sentään, niin ne viikot menee :) Lääkäriä ja neuvolaa oli kuluneella viikolla; kohdunsuu oli vielä kiinni eli kivuttomat supparit ei oo suurempia tehneet. Vauvan syntymäpainoarvio olis jotain 3,5-kilon luokkaa. Pitkä ja hoikka tyyppi sieltä olis tuloillaan :) Painoa oli itelle tullut melkein kilo viikossa, mut on mulla turvotuskin lisääntynyt ihan hirveesti. Joutunut jo sormuksistakin luopumaan ja jopa crocsit kiristää jalkoja jos hiukan pidempään on liikkeellä. Äitiyshousut ei enää oo mukavat jalassa, pyjamahousut on ihan parhaat =) Niillä ei vaan kehtaa kauppaan mennä...

Joo, täällä kans toinen kellä tuntuu että olis jatkuvasti se isompi hätä, kun vauva painaa enemmän tonne pepun puolelle. Ja välillä on kyllä niitä päiviä että eniten vituttaa kaikki ja toiseksi sitten ne kaikki muut... =)

Taidanpa lähteä ulkoilemaan kun tuo aurinkokin suostui näyttäytymään. Muutamana päivänä oon lenkkeillyt tosi pirteesti, ihan kun ei raskaana oliskaan!! Kauhia vauhti päällä :) tietty vähän masu pinkeilee mutta niinhän sen on tarkotuskin tässä vaiheessa! Mun puolesta vauva saa syntyä vaikka heti huomenna :)

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE NÄIN YHTEISESTI!!!! :flower:


Zara ja pallovatsan asukki 37+1
 
Päivät tuntuvat ajoittain pitkiltä. Itseäni en säästä, nyt touhuan, minkä jaksan ;) . Erikoista on, kun olo jopa helpompi kuin keskiraskaudessa. Kai vauva on nyt niin tiiviisti paikoillaan. Yhtenä iltana supisteli pari tuntia pitkän lenkin jälkeen, nyt ollut rauhallisempaa, vaikka olen koko ajan jalkeilla tekemässä jotakin..
Isäntä iltaan töissä, huomenna mennään yhelle perheleirille :) . Ois kyllä kiva saada jo vappuna vauva...

Joku kertoi, et vatsa on sekaisin, mulla ollut jo monta viikkoa ja niin on tehnyt jokaises loppuraskaudessa.

Tsemppiä kaikille perätilavauvoille, toivottavasti synnytykset sujuvat hyvin!
 
Täällä oli melkoinen aloitus vapulle. Toivun sokerirasituksesta täällä pikkuhiljaa. Oli kyllä sellanen koettelemus neula- ja verikammoiselle, että huh huh.. Juoman sain alas helposti, ilman mitään ongelmia, ja ensimmäinen verenotto oli ok. Mutta sitten tuli pariin otteeseen viimeisten verenottojen välillä niin huono olo, että piti oikeen apua huudella ja anoa vettä terveydenhoitajilta mutta armoa ei tippunut :ashamed: Mulla valui ihan hiki pitkin kasvoja ja vartaloa, silmät meni mustaksi jne. Onneksi pääsin lepäilemään vaakatasoon. Jos joku sattui oleman Tapiolassa aamulla, niin se olin minä joka siellä tuskaisena hengitteli ja huohotteli..

Supistelut on loppuneet täysin. Enpä tiedä onko se hyvä vai huono asia.. no ensi viikolla ollaan taas hieman viisaampia kun pääsen sinne extra-ultraan sairaalaan. Vauva on onneksi liikkunut/venytellyt mahdottomasti, vaikka tiukkaa varmaan tekeekin olla tuolla jo.

IhanaOmena 36+2
 
36+0, jipii enää neljä viikkoa! :D
Mitäköhän tuo vauva mahtaa tuolla touhuta, kun koko päivän vihlonut alapäässä. Ei siis mitenkään satu tai aina tunnu edes kovin ikävälle tuo vihlonta.

IhanaOmena Hui, onpa sulla ollut koettelemus tuo sokerirasitus. :eek: Ite olisin varmaan heikkona ihmisenä luovuttanut ja raahautunut vessaan juomaan kielloista huolimatta :ashamed:

Hauskaa vappua kaikille! :)
 
Kyllä oon onnellinen että raskausaika on takana. Noita teidän juttuja kun lukee kaikkine vaivoineen niin kyllä on helppoa ilman mahaa. Tosin kädet täynnä töitä ja muita murheita. Jaksamista kaikille vatsakkaille! :hug:

Tänään käytin tyttöä neuvolassa punnituksessa. Paino ei ole vieläkään lähtenyt nousuun. Syntymäpaino 4560g laski sairaalassa 4230g (alimmillaan) ja sen jälkeen sahannut 4250-4300g. Maanantaina tulee kaksiviikkoa täyteen jolloin viimeistään pitäis olla syntymäpaino saavutettu. Tuskin nyt viikonlopun aikana yht´äikkiä tulee noin paljoa kun 11 päivään ei ole vielä tuon enempää tullut. Tosin johtuu osittain kai siitä bilirubiini väsymyksestä ettei ole jaksanut edes pullosta syödä kunnolla. Oon vasta keskiviikosta asti täysimettänyt. Jospa se paino lähtis pian nousuun. Maanantaina tulee neuvolatäti kotikäynnille punnitseen neidin. Muuten ei olis ollu aikoja niin tulee töiden jälkeen kotimatkalla. Ei vois parempaa neuvolatätiä toivoa. :D

Tässä meidän neiti eilen 10 vrk vanhana. Vielä synnytyksen jäljiltä verenpurkaumia näkyvissä (mustasilmä, silmien valkuaisissa punaista).




Hyvää Vappua kaikille!

Johjo & neiti 11 päivää
 
Blaah täällä ollaan edellleen ja nyt sitten ihan virallisesti toukokuisia ellei tuo masuasukki päätä tulla ulos ennen puoltayötä... Epäilempä...

Johjo voi että tuo teidän pikkuneiti on söpö...
IHanaomena Olipa kurja kokemus...Mulla tuo huono olo ilmeni suoranaisena kuukahtamisena vasta rasituksen jälkeen. Nukuin kotiin tultuani noin 6 tuntia sohvalla sokeripöhnää pois...Onneksi Kauniasissa on se oma huone rasitettaville joten sai olla ihan omissa oloissaan sen kaksituntia...

hauskaa vappua kaikille!

Tinka ja masu

 
Täällä on ollu jännä vappuaatto :D Olin jo kaverille grillailemaan lähdössä, mutta lorahti jotain vihreetä vessassa paperiin ja äippäpolillehan sitten tuli lähtö. Kaikki kuitenkin vielä ihan normaalisti, tosin paikat oli auki sormelle ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm (pari viikkoa sitten paikat täysin kiinni ja 3cm kaulaa jäljellä.) Lähettivät kuitenkin kotiin, kun ei sen suurempaa muutosta tullut olotilaan, eikä testi siis näyttänyt että olis ollut lapsivettä. Aloin tuossa miettimään vessassa äsken, että eihän vaan toi turkoosi vessan matto voi heijastaa niin paljon väriä että olis sen takia näyttänyt että oli vihreetä tavaraa paperissa :D

Imetyksestä ja pulloruokinnasta jne oli puhetta. Oma mielipide on se, ettei kannata mitään stressiä ottaa imetyksestä. Itse ainakin asennoitunut niin, että haluaisin imettää mahdollisimman pitkään, mutten aio mitään tunnontuskia ottaa jossei se onnistu. Eri asia mielestäni jos syy korvikkeen syötölle on se, ettei halua rintojen lässähtävän tms mutta toisaalta jokainen tekee mitä haluaa. On ne vauvat korvikkeellakin kasvaneet ja hyvinvoineet, joten minä en ketään ainakaan tuomitse. Ja jos mulle laitoksella joku alkaa naputtamaan siitä (mikäli imetys ei siis onnistuisi) niin voisi aika kiukkuisen saarnan saada takaisin. Mielummin parempi mieli äidille ja lapselle, kuin stressi siitä "mikä on oikea tapa".

Elwille tsemppiä synnytykseen! Hienoa että mahtuu tulemaan vaikka sitten takaperin :) Onneksi on varmasti osaavat lääkärit ja kätilöt, joten eiköhän se sieltä solahda ulos nätisti =)

Johjolla todella suloinen tyttö! Onnea onnea!

IhanaOmena hui kun on ollut sulla raskas sokerirasitus. Onneksi nyt kuitenkin ohi. Itse sanoin jo ennen testiä että tarvitsen paikan jossa pääsee makuulle, kun muuten lähtee taju aivan varmasti. Ja siis tosiaan järkkäsivät mulle lepopaikan käytävältä sermin takaa :)

Varanikki Ihana pallomaha! Mä en uskalla edes ottaa kuvia kun tuntuu että näytän ihan kaameelta ja mun maha on ihan kamalan kokoinen. Ehkä tosin kannattais pari ottaa, ni voi sit myöhemmin kattella ja muistella lämmöllä :LOL: Ja tosiaan sun tekstejä on hauska lukea :) Osaat kirjottaa niin hyvin ja rennolla tyylillä :)

Loviisalle toivotaan nyt että se sieltä putkahtais tän viikonlopun aikana, alkaa varmasti olla tukalat paikat. Jaksamisia ja tsemppiä ! :hug:

Lypy mulla kanssa neuvolassa lähes kauhistelivat kun herra Bonaparte on tuossa mun kylkiluissa ihan kiinni. Eivät ihmetelleet yhtään kun narisin että happi loppuu, eikä mitään voi syödä. Ja sanoivat myös että ensisynnyttäjällä voipi mennä niinkin että laskeutuu vasta salissa :( Pidetään peukut pystyssä ja kaikki mahdolliset raajat ristissä että laskeutuisivat edes vähän alaspäin, olis helpompi hengitellä :whistle:

Mutta jos vaikka jois vähän simaa ja sit nukkumaan... Ja vielä kerran HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE

Möhvi & Mr Bonaparte 38+3
 
Pikainen ilmoitus kännykällä. Eli meille syntyi eilen 29.4 klo.15.28 tummatukkainen tyttö mitoilla 3595g ja 49cm. Synnytys eteni todella nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen. Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää kunhan kotiudumme sairaalasta. tiitiäinen ja tyttö 1vrk
 
Pikainen ilmoitus kännykällä. Eli meille syntyi eilen 29.4 klo.15.28 tummatukkainen tyttö mitoilla 3595g ja 49cm. Synnytys eteni todella nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen. Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää kunhan kotiudumme sairaalasta. tiitiäinen ja tyttö 1vrk
 
Pikainen ilmoitus kännykällä. Eli meille syntyi eilen 29.4 klo.15.28 tummatukkainen tyttö mitoilla 3595g ja 49cm. Synnytys eteni todella nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen. Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää kunhan kotiudumme sairaalasta. tiitiäinen ja tyttö 1vrk
 
Pikainen ilmoitus kännykällä. Eli meille syntyi eilen 29.4 klo.15.28 tummatukkainen tyttö mitoilla 3595g ja 49cm. Synnytys eteni todella nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen. Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää kunhan kotiudumme sairaalasta. tiitiäinen ja tyttö 1vrk
 
Pikainen ilmoitus kännykällä. Eli meille syntyi eilen 29.4 klo.15.28 tummatukkainen tyttö mitoilla 3595g ja 49cm. Synnytys eteni todella nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen. Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää kunhan kotiudumme sairaalasta. tiitiäinen ja tyttö 1vrk
 
Pikainen ilmoitus kännykällä. Eli meille syntyi eilen 29.4 klo.15.28 tummatukkainen tyttö mitoilla 3595g ja 49cm. Synnytys eteni todella nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen. Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää kunhan kotiudumme sairaalasta. tiitiäinen ja tyttö 1vrk
 

Yhteistyössä