<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

emv
Heippa!

MsDevil88: Onnea prinssistä! Ja onpa ihanaa et sullaki niin hyvä synnytyskokemus!

Alisa: Ei elämä tyystin lopu :hug: vaikka toisenlaiseksi muuttuukin! Ja suppareita...

BTL: Ääh, tosi kurjaa!!! Pikaista paranemista ja voimia!

Nenu: Täällä on just hyvä purkaa fiiliksii! Anna tulla vaan vapautuneesti. :hug: Ja kannustuksena; mulla käynnistettiinja ei ollut ollenkaan niin pahat kivut mitä olin alunperin synnytyskipujen kuvitellut olevan. Mua ei ollenkaan pelota käynnistäminen, mikäli joskus toista lasta maailmaan laitettais.

vendela: Kiva et sullaki positiivinen synnytyskokemus.

lypy: ONNEA! :heart:

HM: Peukut täällä pystys et lähtötulis sulle jo! Ja kovasti muillekin täällä sitä toivotaan!

ON: Tänään oli siis tytöllä neuvolalääkäri ja mullakin jälkitarkastus. Tyttö painaa nyt 4500g (syntyessä 3380) ja pituutta 54,5cm (syntyessä 48,5) ja hatunkoko 35,5 (synt. 33,5). Hyvin kasvaa ja kaikki tosi ok muutenki.

Masua tyttö valittaa aiempaa enemmän ja ilmavaivoja tuntuu olevan, erityisesti iltaisin ja alkuyöstä. Ajateltiin cuplatonia hakea jossain kohtaa apteekista ja kattoo auttaisko se.

No joo tämmöstä meille :hug: Voikaa hyvin kaikki!

-emv ja sade 6½vkoa :heart:
 
Meidän ihana, pitkätukkainen TYTTÖ syntyi maanantaina 24.5.2010 (rv40+4) mitoin 4040g, 52cm. Kotiin tultiin tänään ja tyttö on rauhallinen ja hyvin tyytyväisen oloinen. Oma vointi on hyvä, tietty hiukan alapää hellänä. Synnytys oli aivan mahtava, vaikka toki kipeetä tekikin.

Lisää kuulumisia paremmalla ajalla. Nyt pitää huilata.

 
Voi kuule Alisa: mulla oli ekan kanssa ihan samanlaisia ajatuksia! ja vielä nytkin voi välillä tulla mieleen onko hulluudella rajoja :whistle: ;). Ja ihan taatusti siitä selviää hengissä, voin vakuuttaa :hug:

Mä kävin kans neuvolassa. Sain kotiintuomisina protsku-sticksejä koska oli taas yhdellä plussalla. Sen lisäksi aamulla (heti herättyäni) oli alapaine hieman korkea.
Ja perjantaina uudelleen. Neuvolatäti totesi että hän nyt juoksuttaa mua usemmin koska on toi myrkytysepäily vähän olemassa.

Nyt illalla kävin taas akupunktiossa. Kolmas kerta toden sanoo, toivottavasti! Musta on kiva jutella siellä kun neulottaja on kans kätilö, saa kaikenlaista tietoa.. Kuten esim sen että kohdunkaula ei välttämättä edes häviä uudelleensynnyttäjillä. Ensisynnyttäjillä se häviää helpommin. Sit se totesi että mä näytän jotenkin erilaiselta, kuulemma jotkut alkaa ikäänkuin hehkua kun alkais olla synnytyksen aika. Ja totesi kans että hänestä mä oon valmis synnyttämään. Kivahan se olis, tajuais vauvakin :kieh:

Kertoi kans jostain entisestä työkaveristaan joka oli tullu moikkaamaan työpaikalle ihan viimeisillään raskaana ja oli huvin vuoksi pyytänyt kattomaan kohdunsuun tilanteen: oli ollut 7cm auki, eikä supistuksia ollut tuntenut ollenkaan!

No mut, tänään on tullu alavatsaan kivasti suppareita. Kypsyttäisköhän enemmän paikkoja? Käytiin puistoilemassa tytön kanssa ja takas tullessa teki mieli kävellä kaksinkerroin ku supisti niin paljon. Mutta koska kävely ois silleen ollu kauhean vaikeeta, meni vaan silmät kieroon.

MV 39+5


 
BTL :hug: , paranemisia sinne!!

Nenu :hug: .

Alisa, eiköhän tuollaiset ajatukset oo ihan normaaleja. Kyllä muakin jännittää aina välillä miten se arki lähtee rullaamaan. Tsemppiä!

MsDevil :flower: onnea pojasta :heart: ! Kiva että hyvällä mielin jäi synnytyskokemus päälle! Tuntuu että suurimmalla osalla on jäänyt positiivinen synnytyskokemus mieleen.

emv, kivaa kuulla kuulumisia. Hyvä että neitikin on hyvin kasvanut!

enkelipoikienäiti onnea :flower: pojasta :heart: !!

Ei supistuksia :( . Vaikka ei mulla tuskanen olo oo, mut se eilinen pitkä supistelu kyllä vei voimia ja pelottaa jos ens yönäkin tulee taas. Ei muuta mutta kun sitten tulee turhanverran univelkaa jo ennen pikkusen syntymää.

Selis ja "mötkäle" 38+6
 
Onnea taas kaikille jotka ovat nyytit saaneet jo kainaloonsa!! =) :flower:

Alisa 2x viikossa?!?No siitähän se riemu repee, jo tää kerta viikkoon tuntuu typerältä... :p

Meillevauva Oliko alapaineessa kui iso heitto normaaliin?
Mua jäi nimittäi vaivaamaan toi et multa löyty proteiinia pissasta ja olihan tuo alapainekkin yli 80 mut ei kukaan mitenkää siihe reagoinu, oudolta tuntu vaan itestä kun mulla ei oo kertaakaan ollu pissassa mitää ennen tätä päivää..
Noo, ens viikolla uudestaan..

Miten hemmetti nää yöt alkaa menee harakoille, pari yötä menty jo 4 tunnin unilla, olin ihan kuoleman väsyny tänäänki ja päätettii isännän kans mennä ajois nukkuu niin prkl nukuin tunnin ja heräsin, oli sit pakko nousta ylös etten herätä isäntääki pyörimällä.... :snotty:
Ei auta itku markkinoilla, nyt sit taas valvotaan ja odotellaan et missä kohtaa alkais itteensäkki uudestaan unettaa...

Mutta illanjatkoja kaikille! :)
 
Paljon Onnea MsDevil, enkelipoikienäiti ja zara vauveleista! :flower: :flower::flower:

Mullakin oli tänään proteiinit yhdellä plussalla. Tuli tuossa päivällä sen verran kova päänsärky, että pakko oli tarkistaa tilanne. Pitää kattoo aamulla uudestaan mitä näyttää ja käydä tk:ssa mittaa verenpaineet, jos on vielä plussalla. Mulle th sanoi, että kättärille vaan heti jos tulee myrkytysoireita.
Meillevauva minkälaisia ohjeita sait neuvolasta, jos proteiinit lähtee nousemaan?
Maira paljon sulla on ollut yleensä normaali verenpaine? Oliko paljon noussut?

Tuli nukuttua niin hyvin viime yönä ja parin tunnin päikkäritkin vielä päälle, että ei nukuta yhtään. Ja aamulla tietty aikainen herätys.

zizilisko+nuppu 39+5
 
OIKEIN PALJON ONNEA VAUVAUTUNEILLE, joita on tullukin ihanan paljon!! :flower: :heart:

Mie oon yrittäny näin yöllä käydä lukemassa kuulumisia pumppaamisen ohella, mut kommentointi ja oman navan kirjoittelu on onnetonta tai siis olematonta, ehkä sit jossain vaiheessa....vauhtia ja touhua riittää...

Kaikille vielä yhes koos oleville supistelutuulahduksia ja tsemppiä!

Ihanaista kesää toivotteleepi Pilkkuliini ja pojat 10 vkoa
 
Onnea taas uusille vauvautuneille! :flower:

Mäkin täällä erittäin kateellisena luen kun muut yksi toisensa perään lähtevät synnyttämään. itselläkin supistellut välillä monta yötä peräkkäin ja unet jääneet vähiin, mutta eivät sitten ole voimistuneet tarpeeksi :/ Ja vatsa on ollut kuralla lauantaista asti, olen jo pitänyt hyvinä merkkeinä, mutta mitään ei sitten ole tapahtunut. Nyt on pari yötä ollut ihan rauhallista.. huoh.
Tänään menen vielä vyöhyketerapeutille kerran ja jos mitään ei tapahdu niin sen jälkeen odotellaan sitten vaan että lääkäri käynnistää. Pelottaa vaan sen edellisen sektion vuoksi miten lääkkeellinen käynnistys sitten menee kun siitäkin on niin monenlaista mielipidettä lääkäreillä. Onhan tässä vielä toisaalta se kaksi viikkoa vauvalla aikaa itekseenkin syntyä.. jotenkin vaan niin toivottomalta tuntuu kun on merkkejä ilmassa, mutta mitään ei tapahdu.

Kiva kuitenkin lukea teidän jo synnyttäneiden kuulumisia ja noita synnytyskertomuksia, ehkä sieltä saa hyviä vinkkejä itellekin. =)

miranth ja maha 40+2 (syntyisi jo =)
 
Mä nukuin ku tukki eikä suppareista taaskaan tietoa |O.

Nuista alapaineista: neuvola seuraa sitä niin että jos alapaineessa aloitustilanteen (raskauden alussa) ja nykyhetken välillä on 15 yksikön nousu, niin laittavat tarkistukseen sairaalaan. Eli mulla oli alkuaikoina alapaine noin 80 joten kun nousi yli 95:n niin kävin Jorvissa. Jorvi taas toteaa että tommonen 90-95 alapainetta ei ole vielä paha. Sit siihen lisätään ne proteiinit josko ne on koholla. Käytännössä sellainen +/- on heillä selvä miinus eli reilusti plussalla protskut pitää olla.
Neuvola kehotti ottamaan yhteyttä jos protskut on ++ Tänä aamuna oli just yhden plussan ja kahden plussan rajamailla mutta paineet normit. Eli jatkan seurailua itekseni. Tuntuu turhauttavalta että juoksen sairaalassa, jossa ne makuuttaa ja ottaa paineet. Ja sit kotiin.. Toisaalta en todellakaan haluaisi että myrkytys alkaisi pahenemaan ja menis jopa samaan kramppivaiheeseen saakka.
Välillä mietityttää kuinka pitkälle sairaala vaan seurailee tilannetta. Kun ei se myrkytyskään ihan vaaraton ole. Mutta toisaalta yritän muistaa kans sen että vauva voi vielä hyvin ja sillä on aikaa syntyä se parisen viikkoa. Ja ainahan voidaan puhkoa kalvot (mainitsivat sairaalassa). Mulla olo siis vaihtelee turhautumisen ja väsymyksen välimaastossa. Olo on fyysisesti ihan ok mutta jonkinlainen huoli vauvastakin on.
 
Aaaa, se menee niin niiden paineiden kans, no ihmekkös kun eivät mitää sanoneet, ei mulla nimittäi alkuajan käynteihi paljon eroja ole... :) Tässä näemmä ihmettelee vähän turhiakin asioita kun rupee olemaan finaali liki... :D
Muutenkin tuntuu et oon alkanu seuraa ihan idioottimaisia asioita, kuten sitä että mulla on ollu maha sekasin viime viikosta asti, saan juosta parhaimmillaan useita kertoja päivässä vessassa, sit on nää mun omat fiilikset minkä pohjalta oon vetäny kaiken maailman johtopäätöksiä siitä kuinka lähtö muka alkaa olemana lähellä.. :p Lähellä?Ei se nyt voi kovin lähellä olla jos mitään ei oo yhdenkään th:n mukaan tapahtunu... :LOL:
olisko jo aika vaan olla ja nollata aivonsa... :D

Meillevauva Tuo seurailu on hanurista, justiinsa kun saat arpoo ja huoli varmasti on... :hug:

miranth Kamalasti supparituulia sinn epäin, josko se lähtö olis lähellä... :hug:

zizilisko Kuten tuos jo kirjoitin, lähtöpaineisiin verrattuna ei oo nousua kun kymmenisen, joten eipä mulla taida huolta olla noitten asioitten suhteen vaikka se protskuplussa yllättikin.. :)

Mä täällä jatkan kahvin litkimistä, sain 2 aikaa mentyä nukkumaan, heräsin 4 jonka jälkeen join isännän kanssa aamukahvit ja menin 5 aikaa takas nukkuu, nyt mä kuljen täällä ihan pöllyssä.... :D

Maira ja emppu 38+1
 
Huikeasti taas onnea: lypy, MsDevil, enkelipoikien äiti, Zara uusista vauvoista :flower: :flower:

Alisa: täällä myös välillä mietityttää tuleva vauva-arki (esikoinen kyseessä), että ollaanko me valmiita jne. mutta viisaammat ovat lohduttaneet että ihan normaalia tässä vaiheessa alkaa epäillä ja pelätäkin.

Tänään oli neuvola, paineet hiukan koholla muuten kaikki ok. (Terveydenhoitajan mielestä, omasta mielestä olo on ihan tuskaa kaikkien "normaalien raskausvaivojen" kanssa :kieh: ) Maanantaina (jolloin 41+3) vielä pitäisi mennä neuvolaan, ja sen jälkeen sitten äitipolille jos ei ala tapahtua ennemmin. Saisi kyllä tulla jo... alkaa olla turhauttavaa herätä joka aamu ja todeta ettei tullut taaskaan lähtöä ja alkaa jo usko loppua että tuo ikinä tulisi ulos, vaikka järjellä ajatellen eihän se kai voi sinnekään jäädä :D Tuntuu kyllä, että mitä pidemmälle päivät kuluvat niin stressin ja ärsytyksen lisäksi kasvaa myös huoli vauvasta, että onhan sillä kaikki hyvin..

Jaksamista kaikille loppumetreille ja mukavaa aurinkoista päivää :hug:
 
Heissan!

Mut on nyt palautettu bumerangina takasin kotiin äitiyspolilta :headwall: Just kun olin tsempannut itseni mahdolliseen käynnistykseen... No, ei siinä mitään sitten, perjantaina ottavat mut osastolle ja laittavat homman käyntiin, ellei nyt ennen sitä mtn tapahdu :whistle:

Jonkin verran vihlasuja on nyt tuntunut sen sisätutkimuksen jälkeen, mutta en jaksa uskoa, että se olis merkki mistään *miten niin toivonsa menettänyt* |O

Vauvan kokoarvioksi saatiin 3340g. Pitäisi aika hyvin kutinsa siihen nähden, että rv 36 synnytystapa-arvioinnissa painoksi saatiin 2400g ja lääkäri sano, että olis LAn tienoilla semmonen 3200-3300g...

Huihai, perjantaita odotellessa :wave: Tai ensi yötä :xmas:

Nenu ja neitilupaus 41+3 :heart:
 
:flower: :heart: Onnea poikavauvan johdosta: Tipsula, Baby Dream, Finu, Järvenneito, Sanse, Lypy, MsDevil ja Enkelipoikien äiti!
Ja onnittelut :flower: :heart: tytöstä: Aukku, Vendela, Cristiina, Nappula ja Zara!

Kiitokset synnytyskertomuksista! Niitä onkin saanut näin loppukuulaisena lukea mukavan määrän. Ihania kuvia olette laittaneet pienistä kullanmuruistanne! Kiitos! Todella kivaa on myös kuulla teidän vauva-arjestanne. Kohta se on meillä lopuillakin ajankohtaista... =) Sitä odotellessa!

Maanantaina kävin neuvolassa. Edelleen kaikki hyvin. Terkkari kyseli vointia. Kerroin, että vointi hyvä - no loppuraskaus menossa, jotta onhan tää sit jo vähän tällaista... Terkkari siihen, jotta kolottaa joka paikkaan ja haluais jo vauvan syntyvän. Aloin nauramaan, että ei: ei mua kolota mihinkään enkä ole vielä kärsimätön. Mutta vatsa alkaa olla jo vähän painava ja toisinaan väsy yllättää ihan puskista, mut sit vaan nukutaan. Tosiaan raskaus on sujunut ihan tänne viime metreille asti kaikin puolin mukavasti. Eikä mulla ole mitenkään kiire päästä synnyttämään. Vauvan hoitokin on näin vatsakkaana erittäin huoletonta ja helppoa :D. Mä olen oikeasti ihan innoissani: en ole aiemmin ollut näin pitkään raskaana! Enkat! Lupasin jopa mennä neuvolaan vielä ensi maanantaina. Silloin on Kultamurun eräpäivä B). Mikäs tässä odotellessa... Kohta me nähdään joka tapauksessa.

Ymmärrän kyllä teitä kaikkia kärsimättömästi poksahdusta odottavia, kipuilevia ja tuskailevia. Tsemppiä! Ja hus pois hätistän uhkaavat myrkytysoireet! :hug:

Auris ja Kultamuru 39+2
 
Kiitos onnitteluista! On tämä vauva-arki taas niin ihanaa :heart: Oon ihan rakastunut pikkumieheen, joka ei jaksa olla valveilla ollenkaan. Silmiä ei ole juurikaan näyttänyt :D Tissillä haluaa olla aika tasaisesti 2 tunnin välein. Usein imuttelee kummankin tissin. Hyvin tulee maitoa ja rinnat tuntuvat aika pinkeiltä. Luottakaahan vain imetyksen onnistumiseen! Jos vauvalta tulee pissaa ja kakkaa ja vaikka haluaisi imutella tosi usein, niin ei kannata huolestua maidon riittävyydestä. Kyllä se siitä alkaa paremmin herumaan! Tietysti aina ei niin ole...

Mulla synnytyksen käynnistymisestä ei ollut mitään merkkejä. Neuvolassakin kävin päivällä eikä se mitään huomannut, että kohta ois lähtö käsillä. Illalla sitten alkoivat supistelut. Olivat n. 4 tuntia 20-30 min välein semmoisia että tuntui mutta eivät kipeitä. Sitten kun alkoivat oleen reilu 10 min välein yöllä ei enää pystynyt olemaan makuulla supistuksen tullessa, vaan piti nousta seisomaan. Siitä ne sitten tiheentyivät ja kipeytyivät. Sairaalaan kun mentiin olin jo 7 cm auki, mikä oli aika ylläri. Kivunlievitystä sain ilokaasua ja kohdunkaulapuudutteen. Ne oli hyvät. Lapsivesi puhkaistiin juuri ennen ponnistusvaihetta, ja se kestikin vain 7 min vaikka tuntui paljon pidemmältä. Välilihaan leikattiin ihan vähän. Pyysin sitä kun ennenkin se ollut hyvä ja ponnistusvaihe lyhentynyt. Mieluummin pikkunen leikkaus kuin repeämiä.
Kipeäähän tuo synnytys taas teki. Jotenkin sitä haluaa aina unohtaa sen eläimellisen kivun. Etenkin ponnistusvaihe on kyllä kamala... Mutta palkinto on jotain niin ihanaa, että kyllä sen kestää ja ei sitä kannata etukäteen miettiä!
Olen toipunut todella hyvin ja nopeasti. Synnytyksen kestoksi merkattiin 5,5 tuntia. Sairaalassa ehdittiin olla vain 2,5 tuntia.

Kovasti jaksamista teille vielä odottaville! Lähtö voi tulla milloin vain ja minulla se ei ainakaan antanut mitään merkkejä. Supistuksiakaan ei oikeen ollut ennen oikeasti synnytyksen alkamista.

lypy ja poika 4vrk :heart:
 
Onnittelut taas uusille vauvauteneille!! :flower:

Nyt on meidän pikku-ukko saanut nimen, hänestä tuli Atte Eemeli :heart:
Pikku mies oli nukkui tyytyväisenä koko kasteen ajan =)

Neuvolassa käytiin taas eilen ja hyvin oli painoa tullut nyt jo 4470g (pari vkoa sitten oli 3790g) ja pituus oli 54 cm. Hyvin siis kasvaa ja on tosi jäntevä poika..pitää päätään pystyssä ihan uskomattoman pitkiä aikoja..terkkarikin oli ihan ihmeissään =)
Täällä myös tissitellään edelleen, mutta ei millään hirveen hyvällä menestyksellä :|
:| Jokaisen syötön jälkeen täytyy melkein antaa lisää pullosta, oon koittanut pumpata omaa maitoa, mut hyvä jos muutaman tipan saa irti..
Öisin olen melkein kokonaan siirtynyt pullon varaan, hetken olen aina koittanut antaa imeä, mut herralla ei vaan riitä kärsivällisyys..
Olin ihan puulla päähän lyöty, kun viimeksi terkkari neuvolassa patisti vaan imettämään, et kyllä se siitä ja nyt tällä kerralla sanoi, et miltä susta itsestä tuntuu jos antaisin enemmän pullosta ja jopa suositteli sitä..Olenkohan mä kenties väsähtäneen näköinen :/
Olen jo onneksi alkanut pikkuhiljaa hyväksymään pulloruokinnan, kun ei sieltä tisseistä tule sitten tällä kertaa riittävästi niin ei sitten tule..
Tai tuleehan niistä, ensimmäinen 5-10 min suihkuamalla ja sen jälkeen saa tehdä töitä et saa jotain irti :kieh: Eli toisaalta ymmärrän miksi pojalla menee niin hermot rinnalla..

Alisa oli pohtinut sitä vauva-arkea..se on kuule ihan normaalia et tulee se viime hetken "paniikki", mullekkin on tullut molemmilla kerroilla..
Tästäkin sanoin pari viikkoa ennen synnytystä, et mitenköhän me pärjätään, Onko meistä kasvattamaan kahta lasta yms yms.
Mut eiköhän se äitiys kasva jokaisessa luonnostaan ja tottakai koko vauva-aika on opettelua kaikille..Tsemppiä :hug:

Mulla on ollu tässä pari päivää kiva vatsan tyhjennys operaatio :x
EN tiedä onko jotain vatsatautia, vai mitä on alapäästä tuli eilen kaikki ulos, tänään on jopa pystynyt syömäänki jotain niin ettei suoraan tule putkesta ulos..Mä niin toivon et muu perhe säästyis tältä, kun se tietää taas valvomista...

Täältä kans supparituulia vielä odotteville!!Kuukausi lähestyy loppuaan, ei mene enään kauan että loputkin saa nyyttinsä syliin!!

Tirpunen ja Atte 1kk ja 3pvä
 
Devil oikein lämpöiset onnittelut kääröstä!! :heart: :flower: Kiitos myös synnytyskertomuksesta!

emv Jep, tiedän ettei se lopu, mutta ajtukset nyt vaan jotenkin menee ihan ihme rataa. Uskon kuitenkin, että meidän elämä menee paljon ihanampaan suuntaan vauvan synnyttyä :) Kaikkea vaan pitää jännittää tällä luonteella :whistle: Voi ei, sulla jo jälkitarkastuskin ohi. Me vaan täällä vielä masuja kasvatellaan, hassua :D

enkelipoikien äiti oikein lämpöiset onnittelut myös sinne! :heart: :flower: Teillä ollu hyvänkokoinen poika :)

zara oi ja teillekin!! Oikein paljon onnea!! :heart: :flower:

Meillevauva kiitos tsempeistä :) Toivottavasti saat akupunktiosta toivotun avun =)

selis kiitos! :)

Pilkkuliini tuut sitten kertoilemaan kuulumisia, kun siltä tuntuu, että kerkeät :)

miranth Täällä kans suppailee, mut ei ne siitä voimistu vaikka mitä tekis tai olis tekemättä.. :headwall:

Nuppu mulle kans kaikki sanoo, että ei se sinne jää, ei vielä ykskään vauva oo jääny, mut ei jotenkin lohduta. Olis vaan ihana alottaa jo se vauva-arki.

Nenu no jopas, jospa se ronklaaminen kuitenkin tuottais tulosta. Mmun työkaverilla oli paikat kiinni yliaikaiskontrollissa ja seuraavana päivänä vauva olikin sit jo maailmassa eli ehkä se ronklaaminen teki oman osuuden käynnistymiseen.

lypy kiitos synnytyskertomuksesta! ihanan lyhyt synnytys ollut sulla. Ja kiitos tsempeistä eikähän tämä vielä tästä synnytykseks muutu ;)

tirpunen kiitos kovasti :) Ihanan nimen teidän poika saanu :heart: Voi että teilläkin poika jo yli kuukauden, oih! =)


Täällä yöllä valvottu jostain kumman syystä useampi tunti. Suppareita kyllä tuli, mut ei ne pitäny valveilla, oli vaan ihan pirtee olo. Nytkään ei väsytä juuri ollenkaan, jota kyllä ihmettelen :x huomenna olis vielä se ylimääräinen kokoarvio ja toivon, että lääkäri ronklaa hieman rajummin tuota alapäätä, jotta se vähän edes voimistais suppareita.

Tänään sitten laskettuaika eli GABUM 40+0 :heart:
 
Täällä olis nyt sitten synnytys alkanu. Kipeitä supistuksia tulee nyt 5-7 minuutin välein. Ja ihan erilaiselta tuntuvat kuin ne aiemmat kipeät supistukset. Tosi kova paine tuntunut aamusta asti alapäässä, sitten alkoi tulla veren sekaista limaa ja pikkuhiljaa on nämä supistukset lisääntyneet. Kipeitä alkoivat olemaan vasta 3 tuntia sitten. Sitä ennen tuntuivat vain paineen tunteena. Vielä kotona ollaan.

Supistuksia toivon täältä kaikille muillekin niitä kaipaaville! :)

zizilisko 39+5
 
zizilisko tsemppiä synnytykseen!!! Kohta sullakin pikkunen kainalossa, jee =) .

lypylle kiitos tsempeistä ja synnytyskertomuksesta. Sulla menikin nopsaan koko synnytys.

Nenu :hug: , höh kun vielä laittoivat sunt kotiin. Onneks tässä on enään max kaks päivää että pääset käynnistykseen ja pidetään nyt hirveesti peukkuja että lähtis syntymään itekseen ennen.

Myrkytyksestä: Täällä tuntuu olevan aikalailla voinnista kiinni miten seuraillaan. TYKSissäkin saa paineet olla 100/160 ja protskut pitää olla reilusti plussal. Jos oma ja vauvan vointi muuten hyvä niin seuraillaan.

Huomenna neuvolaan. Mä tykkään käydä siellä juttelees ja esikoinen tykkää leikkii siellä kun on kivoja leluja.

Selis ja "mötkäle" 39+0 poks :heart:
 
Auringokukka, kiitos onnitteluista ja sulla just oikeeasenne loppuraskauteen, mulla oli sama et ei ollu tukalaaan ihan kiva olla ja moni sitä ihmettelikin..

Zizilisko, tsemppiiii!!! Mulla alko samallalailla synnytys, rauhallisesti vaan otat supparit ja oo kotona niin kauna ku ok:lta tuntuu ja hyvää synnytystä!!

Muille paaaaljo starttisuppareita lähetän!! :wave: :wave:

Ja onnitteluja vauvaantuneille :flower: :flower:

Meillä oli tänään neuvolatädin kotikäynti, hyvin meni, pojalla on jo ylittyny syntymäpaino vaikka ei vielä 2 vk täynnä, kaik oli siis tosi hyvin. Katto ihon, navan, taipeet, jututti minuu, puheli synnytyksestä jne.

Synnytyksen jälkeen Mulla on jälkivuoto ihan melkein tyrehtyny, tosin, toi pieni tihkutteluhan voi kestää viikkoja..viikko synnytyksestä pyöräilin ihan täysin, ei ottanu mihinkään kipeesti.

seksuaalisuus
on tullu voimallisena takaisin jostain ihan ihme voimalla..haluthan meillä kummallakin jostain syystä loppu tossa raskausaikana ja muutama kerta koitettiin, mutta se ei tuntunu siis missään mitenkään..siispä ei sit enää väkisin koitettu ja seksipuoli oli vaan jäissä luonnostaan mutta ei se meidän parisuhteeseen vaikuttanu, se jotenkin vaan oli niin,muuta läheisyyttä kyllä oli. Sit tässä synnytyksen jälkeen, on kummallekin tullu semmosia intohimokohtauksia ja muakin on ruvennu ihan hirmusesti haluttamaan,(ja oon heränny monena yönä siihen o:n, että ei oo ainakaan se kyky hävinny) ei vaan vielä uskalla :x , sanoinki ukolle että entäs jos se onkin niinku laittas nakkia tuulitunnliin.. ukkeli vaan nauro että ei varmasti oo :D , kyllä kai sitä tässä jossain vaiheessa rohkaistuu. Mutta ihan vaan kannustuksen sanoja jos jollain on hyytyny seksielämä tai halut hävinny niin ne voi kyllä palata kaksinverroin isompina takaisin. ja kyllä täytyy sanoa että vaikka liki 30senä on luullut olevansa sinut kroppansa kans niin kyllä tuo synnytys vaikutti jotenkin entistä enemmän positiivisesti vielä.

P.s. niistä 14 raskausajan kilosta on jäljellä 10 vrk:n jälkeen 4..

Tipsula ja poju 11 vrk
 
zizilisko varmaan tositoimissa jo, tsemppiä!

Alisa mulla oli loppuraskaudessa ihan samoja aatoksia kuin sullakin, eiköhän se juu ihan normaalia ole, miettiä sitä tulevaa ja itse tuli paljon niitä negatiivisia ("=kiellettyjä") tunteita kelattua. Vieläkin välillä mietityttää että mihin hittoon sitä on päänsä pistänyt :D

Täällä on lapsparka saanut viimein isänkin, eli eilen käytiin isyys tunnustamassa. Eipä ollut kummonen tilaisuus, kyseli vaan kuinka kauan oltu yhdessä ja kauanko asuttu yhdessä ja nimet sit miljoonaan paperiin.

Kävin hakemassa ristiäiskutsukortteihin aineita (vaikka vannoin etten askartele, mutta kun mieleistä valmiskorttia ei löytynyt..). Meillä siis vasta juhannuksen jälkeen ristiäiset. Tirpusen poika olikin saanut kauniin nimen :heart:

Jahas, nyt ei enempää kerkiä kun vaativa huuto käy makkarista, syöntipuuhiin siis....
 
Lähdettiin tytön kanssa leikkimään avoimeen päiväkotiin ja ihan bussilla kuljettiin. Totesin että parhaimmat ja kivuliaimmat painontunteet ja supistukset tulee kävellessä joten so it be.. Ja kun yhdistän siihen kaikenlaisen kumartelun niin jospa vaikka kypsyttäis kohdunsuuta enemmän :whistle:

Nyt on kieltämättä tuntunut sille että painaa ja supistelee kivasti mutta säännöllisyyttä ei kyllä ole vaan enemmänkin kokoaikaisuutta.
Pahemmin ei tosin ehdi niitä miettimään kun tolla uhmis-tytöllä on oikea draamakuningatar-päivä. Ja jos ei muuta kiukun aihetta keksi niin kiukkuaa siitä että syksyllä alkava päiväkerho ei alakaan tänään.
 
Meille syntyi perjantaina 21.5 klo 8.21 tummatukkainen prinsessa. Painoa neidillä oli 3500g ja pituutta 48,5cm. Syntyi suunnitellulla sektiolla ja raskausviikot oli silloin 38+5. Tänään päästiin kotiin ja tuolla se ihana neito nukkuu ja kohta varmaan jo heräilee syömään. :)

Mutta nyt oottelemaan että mies tulee apteekista hakemasta särkylääkkeitä mulle. :D

Niin ja onnea kaikille muillekkin vauvansa saaneille! :flower:

Riikka ja prinsessa 5 vrk
 

Yhteistyössä