<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Cristiinalle tsemppiä!!!

Niin se vaan taitaa olla että pino senkun hiljenee kun ihmiset jakautuu. Alkaa tämä kuukin olla jo lähempänä loppua reilu parisen viikkoa jäljellä.

Täällä suppaili kanssa eilen hieman ja aika napakasti. Kestivät säännöllisesti parisen tuntia mutta laantuivat sitten.

Selis ja "mötkäle" 38+0 poks :heart:
 
Cristiinalle jo etukäteen onnittelut! =)
Täällä ei mtn uutta |O Turvottaa ja väsyttää, kun nuo yöt on niin rikkonaisia. Meillä on varmaan 26 astetta sisälämpötila, eikä tuosta ilmastoinnista tunnu olevan mtn hyötyä :kieh:

Pe olis neuvola ja vakaasti olin sitä mieltä, että sinne en enää mene. Nooh, nyt näyttäis siltä, että sinne tarvii vielä raahautua :headwall: Ellei nyt mitään ihmettä tapahdu... Sillon sitte terveydenhoitaja laittaa lähetteen äitiyspolille.

Nyt kun pääsin sanomasta, niin heti alko tuntumaan nipistelyä alhaalla.... Vai tuntuuko sittenkään :xmas: Ei enää tiedä, toiveet on niin korkeella, niin voi mieli tehdä tepposet :whistle:

Palaillaan!

Nenu ja neitilupaus 40+3 :heart:
 
tipsula onnittelut prinssin syntymästä :heart: :flower: Ja kiitos synnytystarinasta! :wave:

Selis Täälläkin jännätään, että kauanko vielä pitää odotella, ennenku tositoimet alkaa |O

kyyneltenhymy ok, no se voi olla, että istumakielto on pitempikin, jopa 2kk. Teilläkin siellä hienosti paino nousee :)

Cristiina oi, jännää!! Onnea tulevaan koitokseen! :heart:


Täällä myös yöllä suppaillu jonkin verran, oon kuitenkin saanu hyvin nukuttua, joten ei niissä kauheesti voimaa oo :/ Mut jospa se tästä pikkuhiljaa.. Eilen laitettiin vihdoin ja viimein pinnasänkykin valmiiks tulokasta varten. Nyt olis kaikki valmiina, vain vauva puuttuu.

Alisa & Hippu 39+0 :heart:
 
Cristiinalla on jännät paikat, tsemppiä :wave:

Tulin vaan sanomaan että täällä ollaan edelleen yhtenä pallona eikä minkäänlaisia oireita synnytyksen lähestymisestä :) Hyvin jaksaa, jalat paisuu mutta tavallaan virtaa riittää :) Lähden kohta neuvolaan kuuntelemaan mitäs siellä ois sanottavaa mulle :) Viimeksihän sano että ei varmaan kauaa kestä enää :)

Tsemppiä kaikille ja nautitaan näistä helteistä edes päivällä (yöt alkaa olee tuskaa kun sisälämpötila ihan järkkykorkee)

39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:
Semmoista piti kysymäni, että miten kauan teillä jotka sektiolla synnyttäneet, on kestänyt jälkivuoto? Mulla on tosi niukkaa ollut koko ajan, ja pitkiä aikoja menee ettei vuoda ollenkaan, ja tosiaan leikkauksesta vasta 2vkoa... Kuulemma normaalia, mutta ihmetyttää vaan että näinkö helpolla sitä pääsee :)
Mulla kesti edellisen synnytyksen, joka oli siis keisarileikkaus, jälkivuoto varmaan ainakin 4 viikkoa... kai se on aika yksilöllistä. Yleensä leikkauksen jälkeinen vuoto kestää pidempään kuin alatiesynnytyksen jälkeen.

Täällä kaikki sujuu hyvin, poika on nyt ylittänyt syntymäpainonsa :) Alussa hän söi melko niukasti ja neuvolassa olivat vähän huolissaankin. Keltaisuutta käytiin mittaamassa mutta jäi raja-arvon alle. Nyt pienokainen on kuitenkin piristynyt ja jaksaa jo seurustellakin pari tuntia vuorokaudessa.

tsemppiä kaikille odottajille! enää ei voi olla pitkää aikaa vauvan tuloon :)

sibirica ja "Pikkuveli", 2 viikkoa
 
Onnea vauvaantuneille ja tsemppiä tositoimiin lähtijöille!! =) :heart:

Tänne ei mitään uutta..Lämpötilan ja turvotuksen kanssa tuskailen, sais vähän viiletä kelit...Tää turvotus on jo jotain ihan järkyttävää nimittäin... :/ En enää ikinä aliarvioi kun joku sanoo et turvottaa ja pahasti, mulla ei nimittäi taho liikkua sormet eikä varpaat kunnolla..Ja th:kin kannusti eilen "koita nyt vaan asennoitua et vielä 5 viikkoa menee"..Ei prkl mene... :D Mä oon jo ollu omasta mielestäni raskaana kohta 41 viikkoa sen siirretyn la:n takia ja mä tahtoisin jo et tää loppuu... :p

Mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Maira ja emppu 37+1
 
Onnea vauvan saaneille ja tsemppihaleja odottajille :flower: :hug: :flower:

Meillä oli eilen neuvolakäynti ja hyvin on tyypit kasvaneet! Tyttö oli 3400g (2880g) ja poika oli 3615g (2960g), suluissa 12pvää sitten mitatut painot. Molemmat oli pikkasen yli 51cm. Poika siis meni kuin menikin reippaasti yli kasvussa kuten arvelinkin mutta oon niin superiloinen että tyttökin on hyvin kasvanut :D
Jonkun verran valvotaan ja univelka lisääntyy, mutta niin kauan kun ei ole mahavaivoja niin tämä äiti jaksaa :wave:
Myös meille rantautunut kevätflunssa vie voimia, 2v pojalla aamulla yli 39 kuumetta ja täytyy vaan toivoa että imetyksen mahtivoima estää vauvoja sairastumasta :snotty:

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi tänään 3vkoa :attn:
 
Moikka,

alisa :D Kiva että joku huomaa josko minäkin, silloin tällöin palstailija, olen poissa.. Ei vaan malta kauaa olla koneella kun yritän aina ottaa tirsat itsekin kun pikkuneiti unilla. Esim synnytyskertomuksia ei 'ehdi' lukea :ashamed: Toisaalta yritän olla kovasti ajattelematta tulevaa ponnistusta, ettei iske paniikki.

Mouru
:LOL: Joskus sitä ei samaa kieltä puhuvat silti ymmärrä toisiaan. Ärsytti varmasti kyllä |O

Cristina tsemppii. Mulla meni ekasta vedet ja synnytys kesti 8,5 tuntia, ei sen pitempään, vaikka ihan tarpeeksi mulle :kieh:

Luulenpa että menee nytkin kun ei suppaile taas juurikaan. Selis mule jo nla tti kaavaili kesäkuun 4. pvä yliaikaisuus-polikäyntiä, notta täällä olen ainakin minä :p Ei vais onhan tässä vielä sinne ja tilanteet kun muuttuu niin nopeasti.

Jostain syystä äsken tuli fiilis että kasasin vähän sairaalakamoja yhteen läjään, tiedä sitten mitä se enteilee.

Eilen oli tosiaan nla ja kaikki ok, sanoi vaavin kiinnittyneen, tiedä sitten.. Ens to olis seuraava käynti sitten.

Miehen kanssa on vähä mykkäkoulua, kun ollaan yritetty tän vuoden puolella joka kk vuoron perään tehdä yhdessä, ilman esikoista jotain kivaa, leffaa, teatteria, syöminkejä jne.. ja tämä vika toukokuu olis ollu hänen vuoro pyytää lapsenvahti ja järkätä, ni eikös ukko pahanen ole justiinsa tän vika kerran unohtanut :headwall: |O Mua niin kyrsii kun tietää että tuskin sitä sitten seuraavaan puoleen vuoteen jollei vuoteen päästä mihinkään..niin ei voi olla totta :x Ugh! kiitti ja anteeks :p

Jep, mutta nyt sinne levolle, kun neiti nukkunut jo 1,5 tuntia :)

HM 39+3 ja pikku prinsessa 1v 3kk
 
haavemamma73:
Kiitos, toivotaan et menee nopee ohi vaan. Onhan tässä jaksamista mutta tähän mennessä eniten huolta on ollut tuosta 4-vuotiaasta tytöstä, hän on kaikista eniten huomion tarpeessa ja saa kamalia raivareita pitkin päivää :headwall: Meiän piti ulos lähtee mutta poika meni niin kipeen näköseks ku kuume alko taas nousee niin mä jäin pojan ja kaksosten kanssa kotiin ja katotaan Autot-leffaa jonka poika on kattonu ehkä noin ziljoona kertaa mutta vielä jaksaa :D Kakkososaa odotellessa!

Tsemejä viime viikoille :wave:
 
Vauvaantuneille ja poksujille onnittelut :flower: :heart:

Cristiina tsempit täältäkin, vaikka varmaan pidät jo nyyttiä sylissä toivottavasti! :)

Vauvakuulumisia on niiin ihana lukea :heart:

Täällä pikku-neiti täyttää tänään viikon :heart: Oltiin neuvolassa ja oli saavuttanu ja ylittäny syntymäpainonsa! :) 2580g oli tänään (2556g oli syntymäpaino, ja synnäriltä lähtö 2565g).
Keltaisuutta hivenen vielä on, mutta tyttö on paljon virkeämpi ja syö todella hyvin mitä sairaalassa. Neuvolatäti kehuskeli kovasti tytön jäntevyyttä. Jätettiin neuvolaan sitten typyn kuva ja kiitokset, koska meillä vaihtuu nyt sitten neuvola.

Ekat päivät kotona menneet oikein hyvin, neitokainen jaksaa seurata aika ajoin (etenkin iltasin) silmillään tätä maailmaa. Eilen oltiin ekalla vaunukävelyllä, lähikaupassa käytiin, ja tänään sitten lähetään vähän pidemmälle lenkille. Ihania kelejä kun ei tartte itekkään pukea kamalasti vaatetta päälle.

Maitoa mulla nousee todella runsaasti, niin että jouduin sitten ostaa rintapumpun, ostin Ainun sähkökäyttöisen ja on ollu todella näppärä. En mä jaksais käsipumpulla veivaa tämmösiä määriä. Joku muukin tokas että maitoa tulee runsaasti, mä voisin liittyä siihen maitojoukkoon! :D Isäntä jo vitsaili, että pitää alkaa tehä bisnestä :kieh:

Synnytyskertomusta.. Eli ma-ti yönä meni lapsivedet klo 1 aikaa eikä supistellut, ja siinä sitten soittelin synnärille, sanoivat että siinä 12-13 aikaa päivystyksee jos ei lähe kunnolla käyntiin. No siinä sitten kotona oltiin sinne asti, koska supparit oli todella lieviä.

No päivystyksessä käyrille ja labroihin. Ottivat sitten osastolle oottelee että lähtis käyntiin ja jos ei niin aamulla käynnistykseen. No siinä illan mittaan alko supistukset voimistuu ja sinnittelin sinne iltakymmeneen ilman mitään kipulääkkeitä, sitten sainkin tramalia lihakseen joka helpotti niin et sain nukuttua tunnin. No puolenyön aikaan sitten sain seuraavaa kipulääkettä lihakseen ja kävin käyrillä sekä kätilö tsekkaili kohdunsuuta, hitaasti etenee totesi. No kahen aikaa menin suihkuun, joka lievensi kipua, valuin sitten tunnin siellä. Kolmen aikaa pyysin, että lisää lääkettä, niin tsekkas mut ja totes että pakataas kamppeet ja lähetään saliin. Sano vielä että soitappa ukolle.

No mä sitten soitin ja menin saliin, jossa kätilö tsekkas ja totes, että ei olis ollu viel kiirettä. Passitti mut sinne siks vaan, et saisin sen epiduraalin josta olin maininnu et haluun. No isäntä tuli sitten nopeasti, oli jopa 2 tuntia nukkunu, vaikka oli edellisen yön ollu töis ja ei nukkunu sit päiväl yhtää jännityksestä. Laittoivat mulle puudutteen, jonka ansiosta sain taas nukuttua tovin.

Aamuvuoroon tuli sitten opiskelija kätilön kera. Annoin luvan tulla, sillä ehdolla et jos jotain "sattuu" niin en halua opiskelijan toimivan siinä tilanteessa. No opiskelija paljastu sitten erittäin ammattitaitoiseksi ja todella mukavaksi henkilöksi. (laitoin sairaalalle erittäin positiivisen palautteen kyseisestä opiskelijasta) Hän jakso sitten siinä neuvoa, ohjata ja kannustaa.

Epiduraalin takia olin aika paljon kytköksissä siinä vuoteella, joka itsessään hidasti avautumista aivan varmasti. Otin kyllä ilokaasuakin toisena kipulääkkeenä, toimi sitten kun opin oikeaan aikaan ottamaan sitä. Istuskelin jonkun ajan keinutuolissa ja myöhemmässä vaiheessa pyöriskelin pallon päälle. Pallo toimi minulla hyvin, ei ollut yhtään niin tuskaa kuin maata siinä vuoteella. Huomasin myös, että kyllä sillä oikealla hengitystekniikallakin vaan saa kipua kuriin, ja pääsee hieman "tilanteen herraksi".

No aamuvuorolaiset vaihtu sitten iltavuorolaisiin ja sitten sain viimosen epiduraalin ennen ponnistusvaihetta. Olin silloin jotain 7 senttiä auki. Sitten siinä klo 16 jälkeen rupesin tuntee että ponnistusvaihe lähestyy ja kätilö alkoi neuvomaan oikeaa ponnistustekniikkaa ja hengitystekniikkaa jota sain siinä sitten vähän "harjoitella". Ennen viittä alkoi sitten ponnistusvaihe, ilokaasun kera. Kolme varttia kun oli ponnistusvaihetta kestäny, niin totesivat että imukuppi on otettava. Tekivät sitten paikallispuudutteella epparin ja iskivät kupin lapsen päähän. No siinä sitten vetivät ja imukuppi irtos (jolloin isäntä oli aivan varma, että kohta lähetään sektioon), no eikun iskivät toisen kupin ja uusiks (toisen kerran kun laittoivat kupin, sattui varmaan eniten koko synnytyksessä).

Tyttö syntyi sitten 17.47, hieman sinisenä (9 pisteen tyttö). Mutta ei mennyt kauaa kun kuulu rääkäsy ja isäntä totes mulle erittäin liikuttuneena että se on tyttö. Tyttö oli tarjontavirheessä, hieman otsaeellä tulossa. Laittoivat sitten likan rinnalle loikoomaan napanuoran leikkauksen jälkeen ja alkoivat oottelee istukan syntymistä. No eipä kuulunu ja yrittivät sitten hieman avittaa ja kaiken kukkuraks napanuora katkes kun yrittivät vetää sitä irti. Yli tunti siinä sitten meni eikä mitään toivoakaan.

No leikkuriin soitto ja alkoivat punnaa tyttöä et saisin kuulla mitat yms ennen leikkuria. Ja mä pelkäsin ja itkin vaan tajuttomasti, kun ei ollu mitään käsitystä mitä aikovat siellä leikkurissa tehä. Tyttö jäi sitten isänsä hoiviin ja mun siskon (joka tuli myös synnytykseen). Leikkurissa puuduttivat sitten kunnolla epiduraalilla että meni kyllä kaikki tunto rinnoista alaspäin. Istukka päätti sit irtoa melkein itestään siellä ja vähän joutuivat kaapimaan kun oli keskeltä hieman repeytynyt. Istukan paino alle 400g mutta muuten eivät kommentoineet sitä. Heräämössä olin sitten siinä klo 20 aikaa ja osastolle pääsin siinä 22.30 aikaa, missä isäntä ootteli tytön kanssa.

Isäntä passitettiin kotiin ja tytön ottivat hoitajien kansliaan yöks kun joutu sokeriseurantaan pienuutensa vuoksi (2556g ja 44cm). Minä sitten pääsin nukkumaan, vaikka olikin tullut valvottua melkein 60tuntia 4 tunnin unilla, niin ajatukset olivat todella sekaiset ja mä vaan itkin monta tuntia ennenku uni tuli sitten kipulääkkeillä.

Aamulla sitten toivat tytön vierihoitoon ja oma olo oli erittäin tuskanen, koska olin virtsakatetrissa ja tiputuksissä kiinni, ja koko yön maannu niin jalat erittäin turtana. Lounaan toivat sitten ja hoitajat totesivat sitä ennen vaan että et sitten nouse seisomaan yksin. No pääsin edes istumaan siihen sängylle, johon eivät voineet auttaa siinä huoneessa käydessään. Lounaan jälkeen pääsin letkuista vihdoin irti ja sain tapella siitä että tiputetaanko punasoluja kun hemppari oli vaan 94 ja mähän kieltäydyin. Päästivät sitten suihkuun ja jossa ravasivat kattomassa että en oo pyörtyny (ahdistavaa, olin päättäny että minähän en anna niille sitä iloa että pyörtyisin.). Selvisin suihkusta ja olo parani huomattavasti. Pääsin vauvaa hoitamaan ja isäntä tulikin iltapäivästä ja saatiin perhehuone sitten.

No tytöllä keltaisuutta oli perjantaina, ja arvoja seurailtiin. Lauantaina oli sitten päivän sinivalossa ja yöks ottivat arvojen laskun takia pois. No aamulla taas olivat arvot nousseet ja sitten olikin vuorokauden siinä. Hoitaja otti tytön pariks tunniks kansliaan, että päästiin ukon kanssa tuulettumaan ulos (sunnuntai oli kova hellepäivä) ja käytiinkin kotona pyörähtää. Ja maantaina päästiin vihdoin kotia.

Kyllä mä sanon, että oli tunteet siel sairaalassa ihan pinnassa. Itkin varmaan koko viikon siellä, kun vaikka oli kovin onnellinen niin silti mietti synnytystä ja tyttöä ja ajatteli "että mitä jos jotain olisi sattunut". Ja kova huoli tytöstä keltaisuuden vuoksi, vaikka onkin ihan tyypillistä vauvoilla. Joku muukin mainitsi tunteista. Jos raskausaikana tunteet heitteli, niin kyllä nyt synnyttäneenä ne vasta heitteleekin ja on pinnassa. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, mutta vieläkin välillä alkaa itkettää ihan vaan siitä syystä että on niin onnellinen! :heart:
Isännästäkin nousi ihan uusi puoli sairaalassa esille, se isi puoli :heart: On kyllä hoitanu meiän neitokaista niin innoissaan ja niin onnellisena. Ja onkin nyt meiän kanssa 3 vkoa kotona, kesäloman ansiosta. Ihanaa :heart: Tyttö on kyllä niin isänsä silmäterä :heart:

Ohhoh tulipa tekstiä, koettakaahan jaksaa lukea :D
Ja jaksuja loppurutistuksiin ja sinne vauvaantuneille kotiin!

Miikulainen ja Rääpäle alias Tirppa 1vko :heart:

kuvassa ikää 3pv :heart:
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille! :flower:

Nopeasti tulin meidän kuulumisia kertomaan. Tyttö on nyt 8pvä:n ikäinen. Meillä arki sujuu hienosti, mitä nyt 1v8kk isoveli on hiukan mustasukkainen. ;) Mutta onneksi tosi vähän, eikä kohtaa sitä vauvaan vaan meihin vanhempiin. Neuvolatäti kävi maanantaina vauvaa katsomassa, ja kovasti sai kehuja! :heart: Paino oli silloin 3745g, melkeen syntymäpainossa oltiin :)

Äippä täällä on toista päivää kuumeessa ja hirveessä flunssassa.. :/ "Vähän" on veto pois, mut onneks tuo mies on lomautuksella, ni on paljon Micken kanssa, et saadaan vauvan kanssa nukkua :)

Voisin kai jo kuvankin mein prinsessasta linkittää :)Kuvassa neiti on 6pvä.

 
.. eli täydellinen ja hartaasti odotettu pikkuinen tytsymme syntyi ma 17.5. salakavalasti yllättäneen raskausmyrkytyksen (ns. help-syndrooma) vauhdittamana rv 40+6. Rinsessalla painoa 3280g (kätilön antama arvio raskausaikana oli 3200-3300g :D ) ja pituutta 48.5cm. Kokemus oli raskas mutta toisaalta niin ihana ja ihmeellinen! Mutta synnytyskertomusta sitten ajan kanssa..

ikionnellinen vendela :heart:
 
Ihania vauvoja :heart: :flower:

Täällä tapahtuu jotakin synnytysrintamalla :eek: Jouduin ottaa pari juoksuaskelta tossa asfalttipihalla kun neidin rattaat meinas karata niin sen jälkeen oli tunnin verran todella tukalaa ja ihan tuli kyynelkin silmään kun kellahdin sohvalle kyljelteen kun ei jalat kantanut. Nyt ollut pari tuntia parempi vehnätyynyn kera, muttaku nousee kävelemään niin olen kuin raihnainen naapurin mummeli, niin köpöä on meno. Juilii ja kivistää lantioon ja alaselkään, kuin lantio olisi menossa halki justiinsa :eek: No seuraillaan tilannetta..

Huomenna olis kyllä vielä helle että josko ei ihan vielä :kieh: mutta jos meno on tälläistä niin mielummin sitten menoks, enhän mä pysty tekemään tuon pikkuneidin kanssa yhtikäs mitään :/

Anopille piti soittaa kuitenkin pari varoituksen sanasta, niin se ei varmana nuku ens yönä kun on sellanen ressipeikko. Anoppi tulee siis hoitamaan tuota pikkuneitiä synnytyksen ajaksi. Eka kerta oikein yön yli, ni vähä jänskättää kyllä kaikkia.

HM 39+4
 
Ihana lukea noita synnytystarinoita, onnea vaan vauvelin saaneille! :flower: =) :flower:

Olin aivan varma, että vauveli olisi syntynyt jo tiistai-iltana, siihen tahtiin tuli supistuksia.. mutta kun ruvettiin ns. lähtöä tekemään, supistukset loppuivat kuin seinään.. Että sellaista.

Tyttöjen "varalla-oleva" lapsenhoitajakin sairastui norovirukseen, joten jos lähdön hetki koittaa ennen maanantaita, lähen sitten synnyttämään isseksein, mies jää tyttöjen kanssa kotiin.

En halua marmattaa lämpimistä keleistä, mutta on se vaan niin ärsyttäävää, kun on niin kuuma ja joka paikka on turvoksissa. Aamulla kun herää, hyvä kun saa edes kädet nyrkkiin, saati näillä jumbokoivilla itsensä ylös sängystä.. Ja juoda pitäisi paljonj nestettä, että neste lähtisi liikkeelle, tuntuu silti että se kaikki neste jää kuitenkin kroppaan.. Mutta kuten sanoin, en halua marmattaa...

Eilen käytiin ostamassa ristiäiskutsuihin tarpeita ja niitä ajattelin tyttöjen kanssa tänään vähän jo askarrella. Siitä tullut jo jonkinmoinen perinne, että olen tehnyt kutsut aina etukäteen ollessani vielä raskaana. Onneksi sukupuoli on pitänyt aina paikkansa, niin ei ole olleet kutsut vääränvärisiä. Tekstiäkin yritin runoilla ja siitä tuli ihan hyvä, ainakin esikoinen sanoi, että ompa kaunista! =)

aansku 38+4
 
Heissan!

Pikaseen kuulumisia täältä sairaalasta.

Eli tiistaina 18.5 syntyi suunnitellulla sectiolla poika vauva. Painoa oli 4210g. Pituus täällä mitataan vasta ku kotiudutaan. Vauva on aivan saman näköinen ku veljensä ku synty, sanoinkin et ihan ku olis menny ajassa 2 vuotta taakse päin :D

Vauva syö ja nukkuu tosi hyvin (koputtaa puuta) Eilen illalla söi 11 aikaan ja seuraava syöttö oli aamulla 04.45.

Maitoa tulee hyvin pari kertaa on annettu pullosta lisää.

Itsellä vointi ihan hyvä mitä nyt maha on ku ilmapallo,ku ei vielä oikein toi suoli toimi.

Onnea vauvaantuneille ja tsemppiä tositoimiin lähtijöille :flower:

baby dream ja pikku prinssi 2vrk. :heart:
 
Onnittelut vauvoista ja tsemppiä vielä odottaville!!

Palsta-aktiivisuus on mulla kärsiny, päivät menee aika vauhtia vaikkei mitään ihmeellistä tehdä. Jonkinlaista rutiinia ollaan yritetty saada aikaan, mutta pienen kanssa se jää helposti yritykseksi. Nukkukoon sitten kun nukkuu, opettelen toimimaan silloin kun vauvan saa sylistä laskettua. Yöunet nukutaan 3 tunnin pätkissä ja jaksan ihan hyvin. Maitoa tulee vauvan tarpeen mukaan, tulee tyytyväiseksi. Imetys kyllä sattuu välillä paljonkin, vaikka vauvalla on oikea imuote, hänellä vain on todella raju imu. Kierteellä menee edelleen.. Pääasia että kasvaa. Lansinoh-voide on mun mielestä auttanut kipeisiin nänneihin paremmin kuin Bebanthen. Citymarketista ostin myös puolet halvemman lanoliini-tuubin. Toimii.

Ristiäisiin on varattu kirkko, seurakuntasali ja meidän vihkipappi. Nimiasia on ollut mielessä jo pari kuukautta, kyllä hänestä Sakari tulee.

Sitten taas tissittelemään..

Tsirppi ja Sakke
 
sibricakiva kuulla, että siellä kaikki mukavasti ja vaavi kasvaa :)

maira määki kans viikko sitten kauhistelin, että tässä voidaan olla kasassa vielä 4vkoa ei millään jaksais niin pitkään :eek:

BTL Voi teillähän siellä kasvetaan oikein urakalla :D Toivottavasti selviätte nopeasti kevät flunssasta, sitä on ilmeisesti oikein urakalla liikkeellä :snotty: Meilläkin ukko kuumeessa ja kaameessa flunssassa, nyt ei olis kiva lähtee synnärille, ku toinen on ihan poikki :/

miikulainen sielläkin vaavi kasvaa kohinalla, ihanaa!! :heart: Kiitos synnytystarinasta ja aivan ihanasta prinsessan kuvasta :heart:

sanzkuli ihana rinsessa!! :heart: Ja aivan ihana mekko :heart:

vendela oikein paljon onnea prinsessasta!! :heart: :flower:

haavemamma mikäs siellä tilanne? :D Jatkuko supparit?

baby dream oikein paljon onnea prinssistä!! :heart: :flower:

Tsirppi Kiva kuulla teidänkin arkea :)

Täällä eilenkin illalla supisteli aika säännöllisesti 5-15min välein, mutta supparit oli tosi laimeita, ei mitenkään kipeitä. puolen yön aikaan menin nukkumaan niin ne loppu kuin seinään, joten lähtöä edelleen odotellessa :D Mää varmaan kyl odottelen vielä seuraavat pari viikkoa |O Kävin eilen kattomassa työkaverin 3vkosta vavaa ja voi elämä, että toinen oli sulonen ja ihana ja valloittava ja ja ja ja.. :heart:

Mitäs mieltä ootte, milloin laitetaan uutta pinoa tuonne "vauvat 0-12kk" - puolelle? Olisko se noin viikon päästä niin oltais ainakin päästy kuu lähes loppuun? Vai haluatteko sinne kerhon puolelle, jonne täytyy olla salasana? Ja eikös me kaikki kasassa olevat voitais sitte myös siirtyä sinne puolelle jaarittelemaan ja odottelemaan. Tuntuu, että tää pino alkaa oleen aika hiljanen, jos siellä toisella puolella tulis juttua sit enemmän, vaikka kaikki taitaa olla nyt niin vauvan lumoissa, että en yhtään ihmettele, ettei oo aikaa kirjoitella :D :heart:
 
emv
Huomenta!

Alisa: Sun ajatus vauvapuolen pinon aloittamisen ajankohdasta kuulostaa oikein hyvälle. Itse en välttämättä tartte semmosta paikkaa minne mentäis salasanalla, mut toisihan se toisaalta lisää yksityisyyttä tähän turinointiin. Kummin vaan, molempiin tuun messiin. :D

sanzkuli ja miikulainen: ihania!!! siis teijän vauvat! :heart:

onnittelut vauvautuneille; baby dream ja vendela ainakin on multa onnittelematta, onnea! :flower: :heart:

Mä odottelen et meijän neiti heräis, viimeks söi tossa 8.00 aikaan, viime yönä neljän tunnin välein oli säntillisesti hereillä. Mies syötti pullosta mun pumppaamaa maitoa et mä sain vaan kääntää kylkeä kun vauva heräs. :D Kivaa vaihtelua. Nyt ollaan neidon kans jo kaksin. Vaipat pyörii koneessa ja tissit on pinkeenä...semmosta vauva-arkea, ihanaa vauva-arkea! Eilen oltiin tytön kans viettämässä sukulaistyttöjeniltaa...siis aina silloin tällöin muutaman tädin ja serkun kans vietetään yhdessä iltaa, usein syöden ja lenkkeilen. Eilen oltiin mun äidillä, just grillattiin ja lenkkeiltiin ja Sadekin oli mukana. :D Ekaa kertaa. Pääsi kantoliinassa mukaan lenkkeilemään.

Tsemppiä vielä odottaville :hug: Ei ihan oikeesti oo kellään enää kauaa!!!

-emv ja Sade (huomenna 6vkoa) :heart:
 
Alisa kiitos kysymästä, ne supparit loppui sitten iltaa kohden ja jäljelle jäi kipeä lantio. Huomaan että mitä vähempi liikettä, sitä tuskaisempaa on sitten taas lähteä liikkeelle, esim yölliset veski reissut tai sängystä nousu oli todella hankalia. Aloitinkin aamun pienoisella jumpalla, jotta sain paikat käyntiin. Kaikkea sitä voi tullakin. Nyt uskon todella että vaavi on jo lähtökuopissa. Eilinen toi kyllä niin elävästi mieleen ne todelliset synnytystuskat ja mielessä kävi että EN PYSTY ja alkoi pelottaakin. No ei auta kuin yrittää olla urhea.

Niin ja mitä vauvapuolen pinoon tulee niin mulle käy kaikki. Saa nähdä kuinka kesä ja kaksi pientä verottaa palstailuani.. Onneksi miehellä on normi kesäloma ja isyysloma tietty kans. Kyllä mua silti jänskättää tuokin.

Pikkuneidin kanssa köpöteltiin lähipuistikkoon siispä vielä tänäänkin :p

Tsemppiä kaikille kanssani viimeisiä odotuksia odotteleville :) :hug:

HM 39+4
 
Morot! :wave:

Kylläpä on hankala löytää aikaa käydä päivittämässä täällä |O Joka päivä oon ehtinyt koneelle, mutta suunnilleen ehdin lukea puoli sivua kun jotaki muuta tulee vastaan. Pyydän anteeksi ja päivitän teidät kaikki vauvautuneet vielä tänän vuorokauden nimiin, vaikka sitten yhden kerrallaan |O

Onnea siis kaikille vauvautuneille!! :flower: :flower: :hug: :hug:
Ja ihania vauvakuvia oli ilmaantunut myös!! :heart: :heart:

Tässäpä meitin "pikkunen" eilen kuvattuna ja tukkaansa kähertämässä :D :heart:



VN& Neiti-Norsu 10pv :heart:
 
pikaseen tulen kertomaan...
eilen syntyi 19.5 klo8.17 rv39+0 ihanainen prinsessa melkoisella vauhdilla...
kokoa neidillä oli 3520g ja 52cm pipo 34,5cm :heart:

synnytyksestä
synnytys oli aikast haipakka...
vedet meni tosiaan 4.30,sitten odoteltiin suppareita jotka alko 5.30 heti 5min välein kivuliaasti. :/
siinä sitten ooteltiin ja ruvettiin pakkaan laukkuja jotka olin aatellu pakata lähi päivinä :LOL:
6.30 supparit tuli 3min välein ja rupes oleen sen verran kivuliaita että ruvettiin tekeen lähtöö.
oltiin sairaalassa 7.15 ja sillon käyrälle heteks kärvisteleen supparit 2-3min välein sitten saliin ja katottiin tilanne, kohdunsuu 7cm auki klo7.50...
sit kätilö ehdotti puudutteita mut halusin viel kattoo pelkällä ilokaasulla joka auttokin hyvin.
ajatuksena et sit kohdunkaulanpuudutus hieman myöhemmin.
sitten pääsin liikkeelle ja vetelin kaasua väliin sit tuli hirvee vessa hätä,(isohätä) =) menin vessaan jossa tajusin että nys se vauva tulee :eek:
huusin miehelle että soita sitä kelloo että ne kätilöt tulee hakeen mut pois täältä!!!!
tarkastettiin tilanne 10cm auki ja ponnistamaan klo8.10...ponnistus vaihe 7min,tyttö syntyi klo8,17 :heart: :heart: :heart: :heart:
synnytys siis kesti 2h 55min =) eikä mitään leikattu eikä revennyt...kiitos hyvän kätilön =)
jäi sitten kohdunkaulan puudutuskin saamatta :kieh: että luomuna mentiin mutta kokemuksena tosi positiivinen =)
ei tullut repeämiä eikä jouduttu leikkaamaaneli ol on kun ei olis mitään vauvaa synnyttänytkään...
ja jos joskus vielä synnytän niin ehdottomasti vältän puudutteita...
nyt täytyy mennä...
 

Yhteistyössä