<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

hei taas :)

mulla ainakin selkein "oire" on sellainen vähän määrittelemätön "vaikea" olo, vähän kuvottaa, ahistaa, maha pullottaa, v*tuttaa, päätä puristaa. Niin. ja iltaisin varsinkin palelee ja väsyttää. Esikoisesta oli samat, ehkä ei kuitenkaan ihan näin voimakkaina. Rinnoissa ei tunnu oikein mitään...ehkä vähän särkyä mutta tosi vähän.

Yksi mulle tyypillinen oireentapainen on myös se, että ei varsinaisesti ole nälkä mutta jotain tekee mieli. Se, mitä tekee, ei aina tosiaan selviä, yleensä kuittaan olot appelsiinimehulla :)

En aio mennä varhaisultraan rahatilanteen takia, nyt sitten jännitelläänkin muutama viikko ettö onko kaikki masussa hyvin :) uskon kuitenkin, että kaikki on ok.

hyvää yötä kaikille!

sibirica
 
MolliMelooni, heh, olikohan samat piapplot? En tiä =) Mut juhlat oli tässä aika lähellä ja morsiuspari oli S & J. Kivat häät oli, mut tultiin jo kotiin kun ei kumpikaan mitään otettu eikä oikein jaksanut sit pysyä mukana riennoissa :)

Cristiina, pistin myös merkille, et meidän muksut tulee olemaan kaikki saman ikäsiä! Ja hauska yhteensattuma, että synnärikin on sama. Meil tyttä syntyi 1.10, et oon just tehnyt sulle tilaa (mitä tilaa?! Oliko siellä muka tilaakin?) kun oot tullut "työn touhuun".

Nyt juhlista väsyneenä nukkumaan. Öitä kaikille :wave:
 
Huomenta!

Tänneppä ei juuri mitään uutta, PAITSI, kotidopplerilla kuulu eilen äänet!!!
Laskeskelin siinä sitä sykettä ku olin varma että on oma, mutta eipä taida oma pulssi ihan sitä luokkaa olla... :D
Katoin neuvola korttia esikoiselta ja sillon on ekassa neuvolassa kuulunu kans tosi aikasin äänet.
Mut nyt koittais kehittää jotain aamupalaa...

buam 8+4
 
Heippa kaikille!

Oon tässä muutaman päivän ollut palstalta poissa, kun tuli taas niin kamala olo ettei kaikki ole kunnossa. Mene aika mene.... Oireet on kyllä ehkäpä lisääntymään päin. Kuvottavaa oloa ja yökkäilyä on pitkin päivää (en ole oksentanut kuitenkaan), yleensä silloin kun nälkä yllättää. Mielialat heittelee, voi miesparkaa.. Sibirican tavoin mullakin on ollut tuota "määrittelemättömän vaikeaa oloa".
Kaveria näin tässä pitkästä aikaa, ja se kysyi suoraan olenko raskaana, kuulemma huomaa. No tää on mun vanhimpia kavereita joten epäilen että vieraammat ei tajua mitään, mutta kyllähän tuo vatta on koko päivän kun ilmapallo. Eli nyt mun siskon lisäksi tietää mun kaveri.

buam onnea :heart: -äänistä! Paljonko maksoit tuosta dopplerista? Itsellä vakaassa harkinnassa....

A-L-M ja mörkönen 7+2 :heart:
 
Buam wau!!!! onnea äänistä! mä luulen että mulla ei kovin aikasin kyllä kuulu kun on pienoinen kerros ylimääräistä tuossa masun päällä.

Mä tosiaan perjantaina olin tosi huonovointinen koko päivän ja oksensinkin. Mut nyt ei oo viikonloppuna ollut huonovointisuutta juuri ollenkaan ja tuntuu ettei edes niin väsytä. Tisut on kyllä vaihtelevasti kipeet, varsinkin yöllä kun joutuu pisulle nousemaan. Tästä huonon olon puutteestahan mä pillastuin ja varmaan pakko päästä ultraan tarkistaan onko papusella kaikki kunnossa. Huomenna sattui tässä lähimmän Mehiläisen gynellä olemaan aika vapaana. Voinko mä varata ihan normaalin gynen siis? Eikö ne näe sillä ultrallaan onko kaikki ok???

Kamala huoli tuli kun yhtäkkiä ei olekkaan yhtään älkö ja etova olo kun sitä kuitenkin oli enemmän ja vähemmän koko viime viikon. Ja eikös sitä sanota että oireiden yhtäkkinen loppuminen tietää huonoa :'(

Napsuneiti ja pallero 7+5
 
täällä ei myöskään oireita. paitsi nyt alamahaa jomottaa/kiristää. vähän sama tunne, kuin kuukautisten aikaan. vissiin tää on ihan normaalia??

alkuraskauden ultaan koitin soittaa aikaa ja oli vaan huonoja aikoja tarjolla, että en sitten menekään :( se ois pitänyt olla n. viikolla 9.

pahoinvointi varmaan alkaa viikon sisällä. sitä odotellessa B)

Buamille onnea sydänäänistä :) ja rauhallisempaa mieltä napsuneitille ja A-L-M:lle

lypy 5+2
 
mulla ainakin selkein "oire" on sellainen vähän määrittelemätön "vaikea" olo, vähän kuvottaa, ahistaa, maha pullottaa, v*tuttaa, päätä puristaa. Niin. ja iltaisin varsinkin palelee ja väsyttää. Esikoisesta oli samat, ehkä ei kuitenkaan ihan näin voimakkaina. Rinnoissa ei tunnu oikein mitään...ehkä vähän särkyä mutta tosi vähän.

Yksi mulle tyypillinen oireentapainen on myös se, että ei varsinaisesti ole nälkä mutta jotain tekee mieli. Se, mitä tekee, ei aina tosiaan selviä, yleensä kuittaan olot appelsiinimehulla :)
hyvin kerroit Sibirica myös minun oireet :D samanlaista oloa täällä, aamusin voimakkaampana tuo huono olo ja illalla sit mahan pullotus ja siitä ahdistus..

tissit on aika kipeet ja viime yönä jopa heräsin siihen! :eek: jotenki pisteli ja kihelmöi sisältä..

tänään aamuoloista tähän asti pahin, kävin jopa veskissä seisoskeleen pytyn lähettyvillä, josko oksu tulis mut onneks olo siitä helpottui.


Buam onnea äänistä! aikasin oot saanu kuuluviin =) mulla on neuvola ens viikolla 8+1 ja yritetään ääniä kuunnella, toive on kova et kuuluis mut jännittää et jos ei kuulukkaan niin paniikki tullee.




 
Päivää :)

Rahatilanne sanelee meillekin ettei alkuraskuden ultraa ole eikä tule, 12 viikolle siis kärvistellään.

Koko ajan on semmoinen pahahko olo, yökkimistä paljolti, mut mitään ei tule. Örp. Ja onkelman pukkasi myös toiseen päähän, mitään ei tule sieltäkään |O :D Eli kuituja mättämään...

Pakko testata saako tän lilypien tähän tälleen..

Edit. no ei saa, mut näyttäis viikkoja olevan 8+1 :heart:


Buam, minkä mukaan sulla on toi LA laskettu? Tartteisko tonne etusivulle tehdä muutoksia? Kun katsoin vaan et sulla on viikkoja 8+3 ja oot 3.5. poksahtava :D

Eikun mukavaa sunnuntaita :wave:
 
Varanikki, mä meen vielä sen neuvolan la:n mukaan, eli se la on vielä toistaiseksi 28.4, mutta oman kierron mukaan se on 3.5, mutta olen tuossa neuvolan mukaan vielä, np-ultraan asti.

Täällä tämä huonous ja heikkous vaan jatkuu, yritin tossa syyäkkin, mutta kun ruoka vaan pyörii suussa ja pyrkii ylös...

Pakko mennä maaten, ei tätä kestä...

buam 8+4
 
:x :x

Onkohan tänne pahoinvointi laskeutunut? Eilen syötiin miehen kanssa roskaruokaa ja sain alas puolikkaasta annoksesta vain reilu puolet ja voi kiesus mikä olo tuli sen jälkeen. Makasin sohvalla oksu kurkussa varmaan kolmeen asti yöllä ennenkuin vähän helpotti ja sain unen päästä kiinni... Aamulla heräsin seitsemältä kun mies lähti metsälle koiran kanssa ja nälkä vähän kurni. Söin siinä aamupalaa ja menin takaisin sänkyyn makoilemaan, olin nukahtanut uudestaan ja heräsin kun mies tuli kotiin. Nyt on koko ajan ollut :x olo, pahaa tekee, mutta varsinaisesti ei okseta. Vaikka olen täällä kitissyt kun ei oireita ole, niin rehellisesti sanottuna ei tämäkään kovin kivaa ole... Sain imuroitua ja mies siivosi keittiön, vielä pitäisi pestä vessa ja mopata lattiat. Nyt ei kyllä pysty, jostain syystä imurointi ja moppaus saa alamahan "palamaan". Kamalat polttavat kivut tulee joihin auttaa hetken makoileminen.

:/ Huomenna ultra, voin sanoa että jännittää aivan sikana. Pitäisi vielä pystyä koulussa olla ja keskittyä koko päivä ja ultra on vasta illalla. Voi taivaan isä, anna siellä olla joku!
 
Huomenta.
Täällä aamu taas lähti käyntiin mahtavasti, oksentaen ja pönttöä halatessa meni puolet aamusta. Sitten nyt kaupan päällisiksi jumalaton pääkipu, joka on mua kyllä vaivannu jo pari viimeistä päivää..Eli pahalta vaikuttaa et migreeniä tulossa, vaan ku ei sitä saa katkastua nyt millään, ku ei panadolit siihen auta.

Joku kysy multa siitä dopplerin hinnasta, tais olla A-L-M, niin ostin huutonetistä tuon uutena, hintaan 45 ?. Ei mikään paha hinta, ja oon tykänny tuosta, mutta nyt aattelin jättää ne kuuntelut sikseen hetkeks. Panikoittaa vaan turhaan jos ei kuulukkaan vaikka kaikki oliskin ok. Nyt on kuitenkin viikkoja vielä niin vähän, ettei olis mikään ihme ettei sieltä kuuluis äänet.
Tasan viikko nyt ensimmäiseen neuvolaan, JEE! Kuhan nyt tää viikkokin menis nopsaan. Mutta jos ne oireet mulla pitää paikkaansa ja niissä keskenmenneissä myös, (eli ne täysin oireettomia) niin kylläpä tuolla kaiken pitäis olla kunnossa. Näillä mun pahoinvoinneilla ainakin.

Mut nyt koittaa saada jotain syötyä ja sit kouluun kai se on pakko raahautua.

buam 8+5
 
Huomenta taas :)
Uusi viikkoa lähtenyt taas käyntiin.

Kiva kuulla että Buamin oireettomat raskaudet on menny kesken :eek: :|
No, elättelen toiveita että minulla edes joku oire olisi. Ajoittainen hirveä väsymys esimerkiksi. Ja toisinaan tulee sellaisia 'kohtauksia' että kaikki ärsyttää, suututtaa, kiukuttaa, päässä tuntuu puristavalta vähän vatsassa vellovalta ja olen vaan kaikin puolin äkäinen.

Minä olen tuosta dopplerista nyt miehellenikin puhunut. Tahtoisin sellaisen kyllä mutta toisaalta voisi ehkä meikäläiselle aiheuttaa turhaa stressiä. Tai en tiedä. En sinällään pelkää että sikiö katoaisi tai kuolisi enää siinä vaiheessa kun olen nähnyt että siellä elämää on. Enemmänkin pelkään juuri sitä että siellä ei oikeasti ole ketään tai että kaikki ei nyt ole hyvin kun näin alussa mennään. :/
Eikä kauheasti ole vatsalla ylimääräistä että ehkä ne äänetkin osaisin sieltä itsekin ( myöhemmin ainakin ) etsiäkin :)

Täällä alkoi maanantaiaamu sateisena :/ En tiedä mitä lasten ja koiran kanssa keksittäis että saatais päivä taas kulumaan.
Me ollaan jo muutamille vauvan tulosta kerrottu :) Ei haluta sitä salailla ja jos kävisikin ikävästi niin olisipa sitten ainakin ympärillä ihmisiä jotka ymmärtäisi missä mennään. 3 minun ystävääni, minun vanhempani ja appivanhempani siis tietävät jo :)
Meillä on pian esikoisen synttärit. Niitäkin pitäisi miettiä ja suunnitella vähän mutta jotenkin on nyt viikon verran ajatukset pyöriny enemmänkin raskausoireissa kuin synttäritarjoiluissa :D
Onneksi nekin on jo suurinpiirtein mietittynä valmiiksi :)

Neuvola on parin viikon päästä. Sitä odotellaan jo kovasti :)

Onko muilla vatsa pyöristynyt? Minä miehelleni koetin jo viime viikolla sanoa että aika paljon turvottaa mutta mies ei ollut huomaavinaan mitään. Eilen kun kävelin hänen ohitseen sohvalle sanoi että "kyllä siellä kaksoset on, on se sen verran mukavasti pyöristynyt jo tuo massu" :D :heart: Ja kovasti on mies muutenkin varma että kaksoset tulee :LOL:
 
Huomenta..

Tänään on meil eka neuvola päivällä.. =) Hermostuttaa kun muutenkin oon iso ja en oo vuoteen käynny puntarilla et paljon näyttää.. Näin unta et painoin 160kg ja painoindeksi oli 80 ja jotain :headwall: Elikkä lähetään pian puntari ostaan, hermostuttaa vain.. Kaikki tääl taas ketuttaa.. |O

Joku puhu varhaisultrasta, nii sekö ei oo automaattinen..? tai siis mehän käytiin viikolla 6ultrassa kun luultiin ettei siel oo mitään mut eikö se ois ollu automaattista? Eka ultrako on 12viikon ultra? Ekakertalainen liikentees :D
 
ce-bra Ei se tarkota että kaikki oireettomat raskaudet menee kesken, mulla meni, mutta on paljon naisia joilla on oireeton raskaus. Eikä mulla esikoiselta ollu juuri mitään muuta kun väsymys ja taisin 2 kertaa oksentaa. Mä vain jo tiedän näillä keskenmenon määrillä itsestäni sanoa ja omasta kehostani että tämä raskaus ON erilainen, ei missään ole ollut tällaista pahoinvointia mitä nyt. Mutta älä hätäile liikaa, kyllä siellä varmasti on kaikki kunnossa ja jos vatsakin turpoaa ja pyöristyy niin kyllä siellä joku on! :hug:

KyyneltenHymy Yleensä noita ultria tarjotaan kunnissa/kaupungeissa vain ne kaksi, osalle ei tarjota kuin yksi, eli rakenneultra. Mutta yleensä alkuraskauden ultraa ei tehdä yleisellä puolella vaan yksityisellä on käytävä jos sinne halajaa. Eli normaalisti on nämä 2 ultraa, eli np ja rakenne uä.
Esimerkiksi, mä olen päässyt jo 3 kertaa ultraan toistuvien keskenmenojen vuoksi, mutta normaalisti sinne ei pääse vain koska haluaa. Ei ainakaan oulussa.

).( mun oli sit pakko luovuttaa. Lähin kouluun ajeleen, oksensin matkan aikana 3 kertaa, palasin sit takasin, et ei tästä tuu mitään. Soitin neuvolaan ja sain sitten saikkua koko loppu viikon.
Nyt meen nukkuun hetkeksi, kun poikakin meni kouluun ni on kerranki hiljanen talo!

buam
 
Buam kyllä sulla ottaa voimille ton huonon olon kanssa =( Toivotaan että alkais pian jo helpottamaan.

Meidän kunta tarjoaa myöskin sen nt-ultran ja rakenneultran. Alkuraskauden ultrassa kävin naistenklinikalla, koska raskaus on aikaansaatu heidän ivf-hoidolla.

Muakin vähän huolettaa se kun ei perjantain jälkeen juurikaan ole ollut huono olo. Ja näppäränä tyttönä varasin sitten eilen ultra-ajan. Mietin koko aamun että perunko, mutta päätin etten peru. Naikkarilla oli sillon viime ke niin kiire ja ajat myöhässä ettei juuri muuta ehtinyt kun housut pois, pöydälle, mittaus ja neuvolakortin täyttö ja se oli siinä. Nyt sit ajattelin että voisin ehkä muistaa kysyä ne asiat joita mielessä on ja nähdä papusen sekä saada varmuuden siitä että joku tuolla masussa on. Mäkin NIIN toivon että tulis masu näkyviin ni olis jotain konkreettista, mut tuskin tulee kun on tota vararavintoa tossa jonkun verran. Eiköhän se kasvava kumpu peity sen alle aika pitkään.

Mut tunnustan, tilasin henkkamaukalta muutaman mammavaatteen. Jipii!!! Tulevat kyllä vasta joskus hyvän matkaa lokakuulla, olikohan lokakuun lopussa peräti.

Kyyneltenhymylle mukavaa neuvolareissua. Mulla se on sitten perjantaina =). kivaa! Ja nt- ultraan varasin myös ajan, kun piti saada aamuaika että mies pääsee mukaan. Se on sitten vasta 19.10 eli rv11+6.. Kääks että sinne on pitkä aika.
 
Tänään oli eka neuvola. Itkuksihan se meni. :ashamed: :ashamed:
Ultra on sit kahden viikon päästä tossa tk:ssa ja nt-ultra keskussairaalassa joskus kuukauden päästä.
Sori lyhytsanaisuus ja kommentoimattomuus, pelottaa vaan niin etten osaa mitään viisasta kelleen sanoa. :/

Adelade 7+4
 
Kyyneltenhymyjäljitin sinut tänne odottajien puolelle,aivan huippua ja onnea :flower:
Tuolla kuumeilevien pinossa vielä itse olelen,mutta kovasti toivoa yllä pidetään että tälle puolelle pian pääsisin ;)

onlydream,vauva haaveissani oot mun pinosta

Myös varanikki ja muut ketkä olitte kolmannesta haavailevien pinossa,terveisiä ja onnelista odotusta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja napsuneiti:
Adelade :hug: :hug: . Saanko kysyä miksi meni itkuksi? Mikä sua pelottaa? Ei tietenkään tartte kertoa mitään jos et halua :hug: .
Saa kysyä, ei ole salaisuus.
Tuo tm kesäkuussa, sehän se siellä taustalla (kun pysyiskin...) peikkona kummittelee. :/
Kiitos haleista. :hug:
 
Adelade meinaatko odotella kuitenkin pari viikkoa sitä ultraa ettei varaisi yksityiselle jo nyt? Kyllähän siellä syke jo näkyy kuitenkin. En voi kun kuvitella miten raskas on alkuraskaus keskenmenon tai tuulimunan jälkeen. Tsemppiä!!!
 
Muiii!

Täällä yks niin väsynyt, huoh....teijän juttuja oon käyny tottakait lueskelemassa, mut itse en oo oikein jaksanu ottaa kantaa :| . Mie kanssa pyörittelen välillä mielessä näitä oireita ja lähinnä satunnaista oireettomuutta....vatsan turvotusta löytyy, kuvottavaa oloa on ollu + närästystä ohella (nyt se taasen poissa) ja tää armoton väsy. Ens viikolla ois eka nla ja varmaankin ens kuun puolessa välin se np-ultra. Törkeen pitkältä tuntuu aika sinne, mut ei tässä auta muu ku yrittää ajatella muutakin ku omaa napaa ;).

Adelade :hug:

Buamminkä niminen doppleri teillä on? Oot kyl tosi aikaisessa vaiheessa saanu äänet kuuluviin. Eiks niistä yleensä sanota, et joskus lähempänä puolta väliä äänet saa kunnolla kuuluviin. Tietty varmaan anatomiastakin kiinni. Mie ostin edellisessä raskaudessa Angelsounds (tms.)-nimisen laitteen ja ei todellakaan oo verrattavissa neuvolan laitteeseen...mutta oli kyllä hintansa väärti, meillä neiti oli melko laiska liikkumaan ja mie aina ihan paniikissa, mut onneks oli tuo laite. Muutenkin miehestä oli hauskaa kuunnella ääniä ku ei yleensä ollu nla:ssa mukana. Loppuraskaudessahan ne sydänäänet kuuluvat kyl jo masunkin läpi. Nyt en oo laitetta kokeillu ku se on lainassa.

Ai nii, tuli mieleen et joku jossain vaiheessa kyseli yövuoroista ja kertoi pomon fiksuista potkukommenteista mahaan, hohhoijaa mitä kommenttia |O . Mie teen kolmivuorotyötä (nyt hoitovapaalla), ja edellisessä raskaudessa olin myös toosi väsynyt. Öiden valvominen tuotti jo heti alussa tuskaa, joten pyysin ensimmäisellä nla-lääkärillä lekurilta todistuksen, ettei tarvitse yötöitä tehdä.

Nyt tää muori hiipii tytön kanssa päikyille ja toivottaa kaikille mukavaa viikkoa!!
 
Terve,

Täällä oon panikoinut epämäärästen oireiden kanssa, parina kolmena päivänä ollut niin kovia 'menkka' kipuja et ei ole tienny miten päin olis. En tosiaan muista esikon odotuksesta (enkä niistä neljästä pieleen mennystä) että ois näin voimakkaana ollu. Eilen oli ihan tuskaa pahoinvoinnin kanssa. Koko päivä oksetti ja sit tänä aamuna sai oksentaa ihan olan takaa ennen töihin lähtöä !

Toisaalta eipä mun kohdalla oireet tai niiden puuttuminen ole mitään vauvan 'tilasta' kertonut, samanlailla sitä on oksennettu ja masussa kasvanut nobody.. :whistle:
Kääk, enään reilu viikko ultraan :eek:


TT 6+4
 
onlydream kiitoksia :wave: :hug: :hug: Peukaloita teidän suuntaan d =) b

Jaaha. Eka neuvola käyty. Eipä siellä varsinaisesti viisastunut, byrokratiaa, ajanvarausta jne... Seuraavaksi kolmeksi viikoksi on siis lähes jokaiselle jotakin. Ens tiistaina labrat (lähetteet seulohin ja kuppatestit tai mitä lie.. ) sit seuraavan viikon torstaille olis lääkärineuvolaa vielä ultranki varasi 12.viikolle. LA pysyi samana - vielä :D

Sykkeitä koitti kuunnella, hetken näytöllä näkyi joko 118 tai 180 en enää muista kumpi se oli, muttei oma ainakaan :D Mut siis kuuluvuutta ei osunut kohdille. No,ensi viikolla uudelleen siinä pissanäytteen viennin yhteydessä.

Eipä täs taas muuta.

Adelade, koita nyt vaan ajatella että harvemmin kaksi peräkkäin :hug:
 

Yhteistyössä