<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

täällä valmistutaan taas töihin lähtöön väsyttää ihan kamalasti.... hiukan huolesuttaa toi alavatsa kipu.. tunnen sen eniten kun istun en niinkään silloin kun olen liikkeessä silloin on ok.
Varmaan alitajunnassa on se pelko ens viikosta ku 7rv silloin tuli viimeksi kesken voi kuinka toivonkaan että kaikki menis hyvin pelkään vaan että jotenki tuolla töissä teen jotain mikä voi aiheuttaa harmia esim joudun joka päivä kiipeämään sellaisset pitkät portaan yritän mennä hitaasti mutta kuiten koko aika miettii että mikä on se raja rastuksessa....'
oikein hyvää päivää kaikille :)
 
Heippa!!Olen tässä viikon ajan miettinyt uskaltaudunko mukaan ennen raskauden varmistumista (varhaisultraa), mutta maanantaina testi näytti jo niin selkeen plussan ettei epäilystä. Neuvolan testi antoi viikko sitten toosi hailukan plussa, joten olin epäilevä. Eli oikeestaan raskausviikot selvii tarkemmin vasta ultrassa. Menkkojen mukaan nyt olis 6+5, mutta epäilen etten ole vielä niin "pitkällä".

Olen hieman epäileväinen tän raskauden suhteen, koska tärppäsi heti. Eli mulla toinen tulossa ja esikoinen on vasta 3,5 kk :eek: Mulla oli siis ainoostaan yhdet kuukautiset synnytyksen jälkeen ja taas ollaan tässä tilassa :LOL: Toisaalta ihanaa ja toisaalta jännittää ihan älyttömästi!!! Puhuttiin kyllä miehen kanssa että toinen saa tulla kun on tullakseen...

Mutta nyt vaan odottelen ultraa, että näkee onko pikkukaveri oikeessa paikassa. Olin viime raskaudessa(kin)kauheen epäilevä, että onko raskaus kohdun ulkopuolinen tms...enkä tajuu miksi niin aattelin. Kai se on jotain itsesuojelua. Mutta edellinen raskaus siis meni aivan loistavasti ja synnytyskin ihan normaalisti. Nyt vaan jännitän potenssiin sata, kun tiedän mitä kaikkee matkalle mahtuu :D Mulla ei viimeks ollut oikeen mitään raskausoireita, mutta nyt on; turvonnut olo, menkkamaiset kivut ja tajuton väsymys!!Onneks ei tartte olla töissä!!!

Iituska ja "Tatu" 6+5 (la laskureiden mukaan 21.5. ja synnäri KHKS)
 
Iituska tervetuloa mukaan :flower: teillä tulee kyllä pieni ikä-ero lapsille =) itsekin välillä mietin että mitähän tuleman pitää vaikka esikon kanssa ikäeroa tulee 1,8v :heart: kunhan kaikki hyvin menee :heart:
samalle synnärillekin päästään ja ikää on kertynyt saman verran :D
 
Villapeikko Kiitos! Ja tervetuloa mukaan :wave: Tosiaan kiva saada näitä loppupään odottajia, ettei tarvitse yksin kärvistellä, kun muut ovat nyytin saaneet :D

Tatomira Sitä minäkin toivon, en jaksais enää, että historia toistais itseään.. :/

Haave Tuo verensokereiden ailahtelu on kurjaa. Melkein kannattaa ottaa jotain pientö evästä mukaan :hug:

Löllykkä Mistäs moinen kaksosepäily? Onko teillä hoidot takana? Kovasti onnea tulevaan ultraan ja tuuhan heti kertoon mitä ja montako siellä näky :heart: :wave:

Selis Tuntuu, että tässä on saanu ootella jo ihan tarpeeksi, kun oviksen jälkeen joutu jännäileen kaks viikkoa ja nyt saa taas jännäillä kaks viikkoa. Yhtä piinaa tää mun elämä :D

Varanikki Olipas ihanaa, että sydänäänet löyty :heart: Juu, netistä luin ihmisten kokemuksia ja suurimmalla osalla ei ole näin aikaisin mitään näkynyt, joten mahdollisuuksia vielä on. Mutta jotenkin sitä haluaa ajatella sitä negatiivisinta vaihtoehtoa, ettei sitten tippuis niin korkeelta. :ashamed:

Räystäspääsky Olen pahoillani! :hug: Tiedän mitä tunteita käyt läpi. Sen sanon, että niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin aika korjaa haavat :hug:

Emv Kiitos!

Ce-bra Voi kun itsekkin pääsis ostelemaan äitiysvaatteita :heart:

Tyttö Hyvää työpäivää! Ja eiköhän se rasitus oo ihan ok näin alkuvaiheessa, mulle gynet on sanonu, että voin ihan huoleta pelailla jalkapalloa jopa viikolla 16 asti.

Iituska Tervetuloa mukaan! :wave: Teillähän on pistetty tuulemaan, jos nuorin on 3,5kk ;) :whistle: Ihanaa! :heart:

Omaan mahaan ei ihmeempiä. Väsymystä on edelleen ja samoin ajoittaista juilintaa/kipuilua alavatsalla. Yritän nyt olla ihan coolisti sinne ens viikon verikokeisiin asti.. B)
 
Tervetuloa Iituska83 =)

Alisa, ymmärrän hyvinki että haluut ajatella pahimman kaavan mukaan, ittellä sama vika yleensä.

Noh, nyt on päivällä ohitettu viimekertainen km, eli 9+4 pitäis olla menossa nyt. Oireita onneksi riittää vielä, aamulla tossa lens kaaressa hammastahnat lavuaariin, kun meinasin vanhan kaavan mukaan kurlailla :D

Muksaa päivää vaan :wave:
 
Päiviä..

Uusille morjens :wave:

En oo hetkeen käyny tääl, töit ja käytiin pohjanmaal taas käväsemäs =) Tääl olot on helpottanu, ei niinkään okseta enään.. Niin ja maha on kun pallo, luulis et olis viimesillään kun on omaa massaakin ympärillä :D siskoki tuumas eilen et oon tosi raskaana, maha pullotti paijan alta vaikka ostin uuden löysemmän paidan :LOL:

Joku kyseli joulusta, minä oon kauhee jouluihminen. Mun koristeetkin pitää olla millilleen oikees paikaan :D

Mut nyt syön ja alan valmistautuun töihin menoon.. :|
 
Huh, mä soitin äskön yksityiselle varatakseni ajan varhaisraskauden ultraan ja se olisi maksanut 185?!! mitä oon netistä noita katsonut niin nehän maksaa yleensä jotain 120? että joo, olin menossa mutta tolla hintaa en todellakaan, aivan järjetöntä.

Kysyin hintaa niin se ekaksi sanoi 90? ja sen jälkeen alko tuleen litaniaa + se + se ja niin, sit vielä se, huh!
Eli täällä todellakin ootellaan ihan sitä neuvolaa ja ihan julkisen puolen np-ultraa ja toivotaan, et kyytiläinen todella on mukana ja sillä on kaikki hyvin :)

Joo, eipä mitään muuta ihmeellistä täällä.
 
Voi näitä huolia :(

Äsken vessassa käydessäni huomasin rusehtavaa vuotoa, muun limaerityksen (anteeksi kuvaus) seassa, eli vanhentunutta verta. Laskujen mukaan mulla pitäis olla nyt menkat menossa, jos en ois raskaana. Voiskohan johtua ihan pelkästään siitä? Hui, aina nää säikäyttää hirveesti :'( Toivottavasti kaikki menis nyt ok, reissuunki pitäisi lähteä perjantaina...

 
Hello hello pitkästä aikaa! Ja teretulemast uudet, teitähän oli aikas monta kiwaa :wave:. Ja pahoitteluni myös huonoja uutisia kohdanneille :hug:.

Painonnousu ah kuinka tuttu sana täällä!! :kieh: Pari-kolme kiloa on kerennyt jo tulla, pakko ois hillitä kilojen tuloa... Ärsyttää kun vaatteet eivät istu enää kunnolla päälle, koska tuon +2 kg lisäksi esikosta jäi se +5 kg. Eilen kaivoin jo äippähousut esiin, mutten vielä tohtinut jättää päälle vaikka niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin mukavilta tuntuivatkin jalassa!

:xmas: Joulu joulu joulu :xmas: , minä myös totally joulu-fani! Mies saa aina hillitä meikäläistä, etten laittaisi jouluvaloja jo lokakuussa. Joulukuusikin pitää tuoda hyvissä ajoin sisälle, jotta siitä kerkeää nauttia. Joulukuusen sisääntuonti-ajankohdan-kinastelu on meidän perheessä jokavuotinen homma. Kumma että mies jaksaa yrittää vääntää vastaan, kun aina se on tuotu sisälle silloin kun mamma käskee :whistle: ;)

).( Minä olen elänyt kauhun-sekaisissa-fiiliksissä perjantaista lähtien, jolloin paperiin jäi useampaan otteeseen rusehtavan-punaista :/ . Onneksi tuhruttelu on jäänyt perjaintan kertoihin!! Tulevana perjantaina on varhaisultra, pakko saada selvyys missä mennään. Hyvä että nytkään pystyn elämään tuohon perjantaihin, onneksi mies on kuitenkin lomalla niin ei tarvitse yksin olla ajatusten kanssa.

Pahoinvointi rantautui tosissaan tällä viikolla, oksua ei ole tullut mut yökkäillä tarvitsee. Eilen tajusin, että hiilihapollinen juoma aiheuttaa pahaa oloa ja salmiakki taas auttaa oloon :whistle:.

Nöpö 6+2
 
Misuli kirjoitettiin just samaan aikaan! Mutta tiedän tunteen, koska itselläkin jäi viime pe paperiin ruskehtavan-punertavaa. Olen yrittänyt googlettaa asiaa, ja monessa paikassa olen törmännyt juurikin tuohon, että mensujen aikaan saattaa tulla tuhruttelua. Ja niin kauan kuin tuhruttelu on rusehtavaa, ei käsittääkseni pidä olla huolissaan.

:hug:
 
Tervetuloa uusille. Ja voimahalit :hug: sitä tarvitseville.

Alisa Meillä hoidot takana eli PAS siirto suoritettiin ja kaksi alkiota matkaan laitettiin. Nyt tosin ollu tunne että molemmat matkassa.. Sen näkee sitten 2h.n päästä... Meinaa jo jänskättää. Tosin mulle siirrettiin keskimmäisenkin aikaan kaksi ja yksi kiinnittyi. Toinen tuli vuotona pois.

Tänään sitte kävin irtisanomis paperit allekirjoittamassa ja ammattiosaston tarjoaman ruuan syömässä. tuo työn menettäminen ei oikeestaan tuntunut pahalle ku en viimeiseen vuoteen ole töissä ollut. Tänään olisi ollut ensimmäinen työpäivä äitiysloman, kesäloman, talviloman ja pekkasten jälkeen..

Nyt odottelen jännittyneenä ku kohta lähen tyttöjen kans isännän hakemaan töistä ja sitten suunnataan kohti Oulua ja sairaalaa.

Löllykkä ja pikku nuppuset rv 7+1
 
Hellurei toukokuiset :heart:

Mä käyn täällä jo vähän kurkimassa ja urkkimassa. Tein vko sitten haamut ja siitä parin pvän päästä vielä selkeän plussan. Sinänsä tosi epätodellinen olo kun esikois-tytteli on vasta pian 8kk. Hän ei aivan luomusti tullutkaan, siihen tarvittiin terot ja clomit ja liki vuosi kaikkinensa pilereiden lopettamisen jälkeen siis vasta tärppäsi. Nyt siis käytettiin kumeja ehkäisynä ja kun ne jätettiin pois, ikäänkuin fiiliksellä että ei se kuitenkaan heti tärppää ja clomejakin kenties tarvitaan..niin ekasta sit tärppäskin :eek: :heart: Pienokaiselle tulee siis ikäeroa 1v 4 kk, kääk!

Kirjottelen tuolla vauva puolella ja kirjoittelin myöskin esikkoa odotellessa -08, nyt onkin hauska vertailla juttuja/ tuntoja. Tällä hetkellä oireita pienoista öklötystä ja kiloja kahdessa viikossa +2, laitan sen kyllä ihan etelänmatkan ja ihanien mezejen mässäilyn piikkiin :p

Nlan varasin äsken ja se on 16.10 eli 8+5. Olen aika luottavaisin mielin, suhtaudun jokseen tyynemmin kuin ekaan raskauteen ajatuksella että jos jokin menee pieleen niin niin on tarkoitettu.

Lueskelen ketjua vielä paremmalla aikaa, meitä kutsuu nyt esikoisen kanssa muskari :)

HM rv 6+3 ( L.A n. 25.5.10 )

 
emv
Nöpö82: mulla kans jeesaa pahaanoloon salmiakki, eritysesti tietyt fazerin salmiakkitikkarit ja jatkuva vedenjuonti. Ja painonnousua täälläkin vaikka jatkuvaa oksentelua...

löllykkä: jänskättää et millaisia uutisia saat tänään, jos ois vaikka kaksi pientä! Mulla suvussa kaksosia, mummo mm. saanut kahdet. Ja onnittelut irtisanoutumisesta, kun se kerta hyvälle tuntui! ;)

iituska: tervetuloa ja onnittelut!

Meille ei mitään uutta eilisen jälkeen, paitsi et tänään oon ainaki toistaiseksi kaikki pysynyt sisällä! Jipii!! Ehkä tää saikku alkaa tepsiä...jos vaikka pääsis lenkkeilemäänkin! Sun is shining B) Fiilis on kohillaan!

-emv ja james jessenpoika 7+4
 
tyttö82 kyl tähän kuuluu pientä kipuiluakin, mullakin tuntuu alavatsalla 'jotain' varsinkin jos istuu. alaselkä kipuilee ja nivuset.. :| oletan et ihan hyvä merkki vaan =)

tatomira huhhui mitä hintoja :eek: en kyl pystyis mitenkään tommosii hintoja maksaan. me ollaan menossa perjantaina yksityiselle ultraan ja hintaa tolle käynnille tulee 45 euroa. taitaa olla edullisin mitä missään on.. tuotakin jopa mietin vähän aikaa et viittiikö 'tuhlailla' :D

Misuli mullakin on tullu! välillä ruskeeta, päivän ihan punasta ja sit muutaman päivän vaaleenpunasta, oli harmitonta ( tai no ainaki sillon viel papunen eli... ) tuskin sun tarvii huolehtia, ihan normaalia on monesti :hug: mullekkin lääkäri sano et hyvin herkästi voi raskausaikana vähän vuotaa kun limakalvot, kohdunkaula ym on niin herkkinä.

tänään on olo ollu aivan hyvä, koulussa tuli päivä istuttua, odotin jo kovasti et voi tulla kotiin ja laittaa lökärit jalkaan ja antaa masun vaan olla :LOL: ei tarvii yrittää vetää sisään =) kyl tää taas on turpeen tuntunen..

tänään taitaa poksua, jo 9+0! :heart: vautsivau :D
 
Räystäspääsky pahoittelut :hug: :hug: :hug: aina nää surulliset uutiset vetää mielen matalaksi, niin epäreilua.....

Uusia taas tullut, mukavaa! Onnittelut kaikille tasapuolisesti :flower:
Mitäs kaikkea olitte jutelleet... joulusta mä taidan kuulua siihen vähemmistöön joka mieluusti skippaisi koko juhlan pois kalenterista.. No se taasen johtuu kurjista kokemuksista omassa lapsuudessa, toivon mukaan omalleen osaa sitten järjestää maailman parhaimman juhlan, ehkäpä sitä joulun tuntua pienokaisen myötä saataisiin tähänkin perheeseen. Mutta en ole siis mikään "hössääjä" joulun suhteen, ruuat kyllä maistuu :)

(.) anteeksi taasen omanapaisuus... Mä olen kuumeessa. Tulin just kotiin töistä kesken päivän, eilen alko räkätauti ja tänään päivällä nosti sitten lievän kuumeen. Huomisen olen ainakin pois töistä, olo on nyt aika vetämätön. Kysyisinkin onko sikiölle flunssasta jotain haittaa?? Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysäistä, kun soittoaikakin meni jo ohi.. Nyt on vaan kova huoli etten nyt sitten omalla taudillani aiheuta sikiölle mitään vauriota. Possunuhasta tuskin on kyse kun kuume lievää ja lähinnä räkätauti kyseessä. Taidankin mennä nukkumaan jos saisi olon hiukan kohenemaan sillä...

A-L-M 8+6 :heart:
 
Tervetuloa uusille :wave: .

misuli, tuollainen pieni tuhruttelu pitäis olla ihan harmitonta. Toisillahan saattaa tulla jopa menkkojentapaista vuotoa. Ymmärrän kuitenkin huolesi. Tsemppiä :hug: .

Joo, tänään piti varailla neuvolaa, mutta mulle ei kukaan vastannu sieltä :/ . Ja ainoo päivä että pystyn rauhassa soittaa kun en töissä vielä haluis paljastaa. En sitten tiiä pitääkö venailla ensi keskiviikkoon kun silloin taas vapaata...

Nyt päikkäreille kun esikoinenkin nukkuu :p

Selis 6+4
 
Pitkät tekstit katos taivaan tuuliin kun jotaki kämmäsin!!! :headwall: :headwall: Ei jaksa muistella enää toista kertaa, Onnittelisin vain uusia toukokuisia ja löllykälle tsemppiä ultraan, oi jos siellä oliski kaks kullannuppua! :heart: :heart:

Haave & Helmi-Orvokki 8+4
 
Tervetuloa uudet toukokuiset ja toki onnittelujen kera! :flower:

Räystäspääskylle pahoitteluni ja voimia. :hug:

Joulusta sen verran, että jouluhöperö täälläkin. :xmas: Suunnittelen jo kovaa kyytiä joululahjoja, jouluverhoja jne.. Mitään jouluaiheista en tosin ole vielä hankkinu, että ihan kohtuullisuuden rajoissa vielä. ;)

A-L-M ihan satavarma en ole, mut käsittääkseni se kuume on sikiölle haitallinen. Tosin en tiiä onko lievä kuume sitä, vai pitääkö olla liki 40.

On: minuu on paleltanu koko päivän, ja kurkkuun sattuu niin että vesi silmistä valuu. Lämpöä tosin ei ole (mittasin äsken 36,7) Mulle ei koskaan ole kuume noussu kovin herkästi, en tiiä onko se sit hyvä vai huono asia...
Ultrakin lähestyy, ens viikon tiistaina ollaan paljon viisaampia tämän raskauden suhteen. Sitä odotellessa...

Adelade 8+6
 
jopas oli tekstiä tullu päivän mittaan.. nyt työpäivä pulkassa huh ku tos päivällä yökkäytti kunnolla... tervetuloa kaikki uudet!! meitä onkin jo ihan kiva "tokka" maanantaina meen käymään lähimmässä kaupungissa ja arvatkaa vaan osaanko olla hipelöimättä vaunuja yms yms.. voi mikä haaveilija olen.. oikein turvonnu pallo olen... :LOL:
mutta näillä mennään hih 5+3
 
Iltaa,

tässä muutes munkin tiedot lisättäväksi etusivulle, vaiks eka ajattelin etten viel liity ku sittehä se KM tulee justiisa :whistle:

Haavemamma73............. 25.5.2010..........PHKS................2.
Ikää mulla just tuli 36. Ja tosiaan ei taida olla kavereita tulossa Päksiin ponnistelemaan, ainaska vielä.

Mulla ihan loputon ruokahalu, tänään ostin jopa munkkeja, mitä en osta siis juurikaan koskaan. Sitten outoa mutta kolmena peräkkäisenä iltana ollu ihme kutinaa, eka polvitaipeet, seur iltana sisäreidet ja nyt tosta lonkan kohdalta. Siis niin että molemmin puolin samasta kohtaa ja iho silleesti röpyliäinen, WTF?? Siis tuskin liittyy raskauteen, kenties jokin Kreikkalainen hyppykuppa lähtenyt evääksi reissusta. Ikävää! Kertokaa joku jos olette kuullu alkuraskauden kutinoista :kieh:

Eiku unelmien poikamiestä tuijottelemaan. Pitänee sylkytellä tuota pikku rinsessaa vielä kans enneku hän menee nukkumatin maille.

Voidaas hyvin :heart:

6+3 yhä
 
Täällä on nyt alkanut tuo kahvikin tökkii urakalla... ennen meni kevyesti se pannullinenkin päivässä. Tänään kylässä teki tiukkaa saada kakskin kuppia alas... siitä varmaan jään ekaks kiinni että muut rupee epäilee, tarkotus ois kuiteski pysyy ekaan ultraan saakka hiljaa! Siihen on varmaan ainaskin kuukausi aikaa, plaah.

Jatkuvasti on tässä paleltanut, villasukat ja villatakki on ollu kokopäivän päällä ja pipo ulkona. Mä en tajuu miten talvella tarkenee, ehkä tähän kylmyyteen taas sitten tottuu. Öisinkin oon menny kahdella peitolla aluksi nukkuu :LOL: .

Pahin turvotus on alkanut menee hiukan ohi. Aamuisin maha on ihan normaali, ainoostaan iltasin hiukan pömpöttää mutta vähemmän kuin aikaisemmin. Olikin jo murheissani että pitää mennä ostaa housut jos ei turvotus vähene. Onneks pystyn töissä käyttää verkkareita ja ne ei kirraa =) .

Joulusta on ollu puhetta: meillä tykkää mies jaminä hirmuisesti. En kuitenkaan yleensä ennen ekaa adventtia oo mitään koristeita laittanu, mutta sitten kyllä. Ja kynttilöitä polttelen jo näin syksyn pimeydessä paljon.

Selis 6+4
 
Huomenta!

Kurkkimassa käyny koko illan ja nyt aamullakin ootin uutisia löllykästä ja ultrasta, toivottavasti siellä on ollu kaikki hyvin :hug:

Mä en ole varma et onko mulla tää pahoinvointi nyt vähenemässä vai oonko vihdoin ja viimein hoksannu et miten saan sen pidettyä pois. Siis toki välillä etoo ja on ällö olo, mut en oksentanu ole. (tosin se oli tänä aamuna lähellä) Mut, mä ensin aamulla syön vähän jogurttia, heti ko herään, sit ootan sen puolisen tuntia ja sen jälkeen juon pikkusen kahvia, ilman sitä en herää ja se onneksi maistuu, sit syön jotain kunnolla. Mutta tosi tarkkana pitää olla siitä että ei ehdi nälkä tulemaan. Jos ehtii, niin on tosi huono olo sitten eikä ruokakaan maistu.
Siitä tulikin mieleen ku olitta keskustelleet tuosta painosta ja en muista kommentoinko sitä lainkaan, mutta sori jos toistan itteeni...Mulla tosiaan on paino tippunu tässä alkuraskauden aikana nyt 5,5 kg. Toivotaan että tämä jäis nyt tähän....

Mut nyt pitää lähtee poika herättään ja viemään se hoitoon

buam 10+1
 
voi hrerranen aika täällä kamppaillaan kaamean olon kas .. hammaspesu oli hirveetä ku tahna sai mut yökkimään niin että kahvit mahasta lens kaarella ulos... noh ite niitä oireita olen tässä kaivannu että saan kiittää vaan itteeni :) noh hyvää päivää kaikille... töihin lähtö edessä.
 

Yhteistyössä