*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Wwne mäkin oon kyllä ollu ihan ulapalla näiden kanssa. Pääasia, että sain tuon plussan, kun oletin ettei tuota selvää tule. Toki kun ilman ehkäisyä on, niin raskaus on aina mahdollista ja voinee olla hyvin alussa ettei edes näy testissä. Menkat oli kyllä sen luokan vuotoa ettei edellisestä kierrosta ainakaan ole matkassa. Vaikka onhan niitäkin kun on raskautuneet menkkojen aikanakin ;)
Ja sinulle :hug:

Meitä onkin useampi piinailija samoilla päivillä :heart:

Btw, lasten isä kävi tänään meillä ja lähtiessään kysyi multa yhtäkkiä, että oonko raskaana. Vatsa kuulemma pyöristynyt senlaisesti :LOL:
 
Moikka

Kiirettä on pitänyt ettei edes tänne ole ehtinyt kirjoittaa :(

Tällä hetkellä on menossa 11/28-34,edellinen kierto venyi viimeksi jälleen 34. Vuoto oli niukkaa ja erittäin kivuliasta, pitkään aikaan ei ole ollukkaan noin kipeätä.

Ovulaatiota kohden mennään, testata täytyy taas useasti kun kierrotkin on mitä sattuu.. Kiireinen viilko muutenki tulossa, töiden lisäksi, esikoisemme on tiistai-keskiviikon sairaalalla tarkkailussa sairautensa takia, nuorimmaisen silmälääkäri.. Ja miehenkin vuorot on kahta eli saa kyllä sovittaa sitte vauvan teon johonkin väliin" :D

Ajattelin tilata ajan helmikuuksi yksityiselle puolelle gynekologille, joka voisi sitte ultrata kanssa. Ihan vain oman varmuuden vuoksi. Ei olla ultrattu hetkeen aikaan ja olisi kiva tietääkkin näin että onko kaikki ok. En odotakkaan että raskautuisin nopeasti ei niin ole ennenkään käynyt.
Tavallista arkea täällä muuten. Vähän esikoinen on ottanut taas takapakkia parantumisessaan, jonkinnäköinen "taantuma". Välillä hän on kehityksessä ajallaan ja sitte tulee näitä. No ehkä kaikki järjestyy jälleen.

Kaikille mukavaa viikonalkua!

Juli
 
Viimeksi muokattu:
Täällä toivotaan että en ole raskaana.
Mähän oon ollu koko syksyn jollain tapaa sairas ja päälle on tullu useemman kuukauden kestäneet nivelkivut. Lääkäri laittoi lähetteen reumakoe veriarvoihin ja kun normaali on alle 7, niin mun tulos oli 187. Huomenna lääkäri mulle soittaa ja aijon samalla kysyä ehkäsykapselireseptiä. Nyt kävi näin ja lapsiluku jäi tähän.
Haluan nyt vaan saada itseni jollain tapaa kuntoon.

Parempaa onnea kaikille muille!
 
Hispu hyvä että sairastelulle löytyi syy, mutta huuhhuh, olisihan se syy voinut olla joku helepompiki juttu :hug:

Heidip kääk! Pakkohan sinun on olla raskaana jos joku mies kiinnittää asiaan huomiota :O:D

Mulla varmaan oli eka ovulaatio viime viikolla ko tuli tuo kosteus takasin. Oli nimittäin ihan tosi kosteana paikat. Lauantaista saakka ollu jo huomattavasti kuivempaa. Onneksi me satuttiin ihan vahingossa heiluttaan peittoa just sopivaan aikaan jos/kun se ovulaatio olis nyt ollu sillon torstaina. Tässä olis siinä mielessä hyvät mahollisuuet saaha napakymppi heti ekasta kierrosta :xmas: Toisaalta toivon että ne menkat alakais niin olis helepompi alakaa mettästään sitä ovulaatiota ko voi kai se olla myös niin, että ne menkat ei vielä ees ala... Kuhan kostuu muuten vaan.

Mies on nyt ottanu semmosen tyylin että se aina välillä keksii jonku asian miksi EI pitäs tehä sitä kolomosta (siis se olis mulle kolomonen, miehelle kakkonen). Ei se silti kovin ponnekkaasti ole nyt vastustanu ko mie olen sanonu että mie ehottomasti haluan. Tai haluan ainaki kokkeilla saahaanko me.

Mie en ole ennen ymmärtäny ollenkaan sitä ko sanotaan että tuntuu että perhe ei ole vielä valamis, ei ennenkö tullee vielä se yks tai montako lasta kukanenki vielä haluaa. Nyt mie kyllä ymmärrän oikein sydämeni pohojasta ja tuntuu oikein hassulta ettei tuo mies tunne samoin! Että eikö se saamari tajua että tästä puuttuu jotaki! Ihanko pirtistä puuttuis peräseinä, kyllä se senki hoksais niin miten ei tätä asiaa! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Gorthaur
Hispu hyvä, kun löytyy syy ja saat apua :hug:

Te, joilla on jo haaveilijalapsi mennyt kouluun tai on menossa. Miten on mennyt? Pitääkö joka päivä muistuttaa repusta ja vaatteidenlaittamisesta? Onko oppinut huolehtimaan tavaroistaan? Onko tullut omatoimisempi?
Mietityttää vaan tuon syksyllä koulun aloittava haahuileva esikoinen, jonka ajatus harhailee jossain utopiassa. Ei kuule eikä näe mitään. On nyt eskarissa, hukkailee vaatteitaan ym eikä koskaan ymmärrä ottaa itse esim reppua mukaan tai ymmärrä mitä vaatteita laitetaan ulos milläkin säällä. Perusluonne on laiska. Ei viitsisi tehdä itse mitään ja aina mennään sieltä mistä aita on matalin. On kiinnostunut lukemisesta ja laskemisesta, mikä ny onkin hyvä asia. Mikään muu uuden oppiminen ei kiinnosta eikä halua opetella esim. syömään veitsellä ja haarukalla, solmimaan kengännauhoja, luistelemaan jne. En halua alkaa käymään ala-astetta uudelleen ja huolehtimaan joka päivä ison pojan tavaroista..

Mulla on kyl niin kova turvotus pötsissä, et ihan jo pistää miettimään joko se pulla on uunissa. Toisessa raskaudessa tuli kans heti ihan törkee turvotus. Tai sitte mä oon vain mässäilly liikaa ja luulen levottomia :LOL:
 
Gorthaur Jospa se pulla olis jo tarttunu matkaan. ;)

Pupelaattori Miehet. :D

hispu Olipa ikäviä uutisia. :( Mutta sinällään hyvä, että sairaus huomattiin ja sut voidaan hoitaa kuntoon. Voimia ja pikaista toipumista! :hug:

Vähän Gorthaurin kirjotusta sivuten, oon miettiny kolmannen hankkimista silläkin ajatuksella, kumpi olisi parempi ajankohta kolmannelle, esikoisen esikoulun vai koulun aloittamisen aikoihin. Onko teidän vanhemmilla lapsilla ollut jokin erityinen uhma eskarin tai ekan luokan aikoihin? En nyt lyö jäihin kolmannen hankkimista tuon perusteella, mutta osaapa ehkä henkisesti valmistautua, jos jotain ylimääräistä on odotettavissa. :D
 
Unnaunna ja He.Ti Täällä myös esikoinen jo 10. Jatkuvasti jahkailen itsekseni, että onko järkeä aloittaa vauva-arkea alusta. Sitten kun päättää, että ei, niin minuutin päästä kaduttaa.

Minua pelottaa myös, että uupuisin jotenkin liikaa ja sitten minusta tulisi perhesurmaaja.
En siis todellakaan tiedä, mistä tällainen ajatus alunperin tuli, jotenkin vain aloin miettimään, että mistä sitä voi itsestään huomata, jos ajautuu kohti tällaista.
Minulla ei ole koskaan ollut masennusta tms., mutta kun paljon on uutisoitu noista lapsensa tappaneista äideistä, että "olivat ihan tavallisia ihmisiä", niin alkoi kauhistuttaa että voiko se osua omalle kohdalle.
Ehkä hullua, joo. Mutta kuopuksen vauva-aikana vältin myös hetken autolla ajamista, koska minua pelotti, että rattijuoppo ajaa meitä päin.


Gorthaur Meidän haahuilija on tosiaan jo 10-vuotias, ja edelleen vaatteet katoilevat kouluun yms. Käydään sitten tasaisin väliajoin katselemassa koulun löytötavarat läpi.
Harmi vaan, että kaikki kalliimmat tavarat (mm. jääkiekkomaila ja -hanskat) tuppaavat lähtemään sieltä nopeasti jonkun muun mukaan :|
 
Vihdoin tuli nuo testit joita ootin jo perjantaiksi!! Oli kyllä niin negoja molemmat, raskaus- ja ovulaatio että huijakkaa.. Voiko se ovulaatiotesti olla ihan putipuhas ettei mittään viivantynkääkään siinä näy jos oviksesta aikaa vaikkapa 5 päivää?
 
Toi uupumus-asia on kyllä vaikee ja pelottava juttu. Itselläni on ollut synnytyksen jälkeinen masennus molemmista, ensimmäisen hoksasin vasta sitten kunn olin siitä päässyt jo "yli" mutta toisen kohdalla havahduin aikaisemmin. Siltikin kun nyt kolmatta haaveilee, niin on semmoinen olo että jostain on kuitenkin viisastunut ja elämäntilanne on täysin eri kuin silloin. Itse olen tullut siihen tulokseen että en todellakaan enää edes yritä peitellä sitä jos väsyttää tai uuvuttaa, muuten sitä herkästi alkaa rypemään siinä ja sinnittelemään turhaan "yksin" vaikkei välttämättä tarvitsisi. Pitää uskaltaa olla avoin. Ja aion todellakin sanoa siitä neuvolassa heti jos ja kun saadaan pulla uuniin.
 
Mulla on kyl niin kova turvotus pötsissä, et ihan jo pistää miettimään joko se pulla on uunissa. Toisessa raskaudessa tuli kans heti ihan törkee turvotus. Tai sitte mä oon vain mässäilly liikaa ja luulen levottomia :LOL:
Toivotaan, että olisi :heart:

Voiko se ovulaatiotesti olla ihan putipuhas ettei mittään viivantynkääkään siinä näy jos oviksesta aikaa vaikkapa 5 päivää?
Olithan juomatta sen 4 tuntia ja pidättänyt vähintään 2 tuntia? Jos pissa on liian laimeeta niin silloin näyttää herkästi puhdasta negaa. Tee uusi testi huomenna. Mun on paha tosiaan tuolla ovissuoralla sanoa mitään, edelleen näyttää samanlaista haamua kuin koko alkukierron. Viime kierrossa tein huvikseni ovistestit kp26-36, ja siinä välissä oli tasan yksi puhdas negatiivinen (ja ne muutki oli paljon haaleampia mitä nyt on ollut).

Onko teidän vanhemmilla lapsilla ollut jokin erityinen uhma eskarin tai ekan luokan aikoihin?
Meillä on tuota uhmaa koko ajan, jonkun viisaan sanoin: ei se uhma mihinkään katoa vaan muuttaa muotoaan :D Pahin vaihe oli viime keväänä kuopuksen kanssa, ennen kuin täytti 6v. Tuossa tosin taustalla paljon kaikenlaista ettei ollut pelkkää uhmaa.

Heidip kääk! Pakkohan sinun on olla raskaana jos joku mies kiinnittää asiaan huomiota :O :D
Exä oli se joka ensimmäisenä huomas mun pilleriraskaudenki heti alussa :whistle: Mut en menis nyt tuon perusteella toivomaan liikoja. Tänään on ollut todella huono olo (töissä mahatautia), väsyttää ihan törkeesti ja tissit kipeinä - kuumottais tehdä jo testiä mutta pyrin malttamaan ettei tarttis pettyä.. Mä haluan mieluummin selkeen haamun tai plussan kuin tihrustamalla tihrustettua viivan tynkää, niinkuin mukamas viime kierroissa olen ollut näkevinäni :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiehinen. Kuten Heidip sanoi niin se uhma muuttaa vain muotoaan. Meillä esikoisella on ollut uhmaa n. 1,5-vuotiaasta lähtien. Välissä on vain ollut lyhyitä parin kuukauden pituisia taukoja siinä. Uusi uhman muoto oli siinä 6 vuoden tienoilla, joka oli lähinnä suunsoittoa ja irvistelyä sen muun uhmailun päälle. Vielä sitä suunsoittoa on vaikka vähentynyt onkin ja poitsu on 7v.
Vaikein vaihe oli 3-vuoden uhma, jolloin mulla oli järki lähteä. Vaikka peruspositiivinen muija olenkin niin se aika oli jotain niin paskaa, et olin valmis hyppäämään jojoon. Jokapäiväisiä raivareita, jotka kesti parikin tuntia putkeen. Kaikista vaikeinta oli se 1½v kestänyt paskanpanttaaminen. Ei siis ummetusta vaan se ei vaan halunnut kakata. Apua ei saanut neuvolasta, koska "3-vuotias ei tee sellaista" ja sitten näitä neuvoja ladeltiin; syötä luumua, juota vettä, syötä ummetuslääkkeitä.. Joo-o. Ummetuslääkkeillä oli sellanen mukava juttu, kun jätkä piti tavaraa sisällä väkisin niin ohivuotona tuli kurat housuun ja tavara vaan edelleen jäkitti sisällä :headwall:
Kuopuksella ei ole oikeen minkäänlaista uhmaa, joskus joku lattialle heittäytyminen tapahtuu ja siinä se aikalailla onkin. Nää on yksilöllisiä juttuja, joillakin voi olla vaikee se 6-v uhma jos sellanen sattuu tulemaan. Ehkä mä miettisin ennemminkin sitä jos saa vauvan, kun on eskarilainen niin sitä tarvii roudata eskariin ja hakea joka päivä. Koululaisen kanssa voi olla tahimista läksyjen teon kanssa ja peräänsoittelurumbaa, kun se on kavereiden kanssa yms.

Siis härregod hei! Kävin jo näin valmiiksi hakemassa apteekista testin ja yli kympin maksoi. Mihin ne halpikset on hävinnyt?! :LOL: Ekassa raskaudessa ostin 3,90e maksaneen testin ja toisessa vitosen kustantaneen. Eipä tee mieli testailla huvikseen :snotty:
 
Komento takas, mun oireet on johtunu tulevasta oviksesta :O Voitte kuvitella millasta on ollu tulkita noita viivoja, mut tänään tuli sitten selkee plussa. Täytyy toivoo et edellisöiset simpat sinnittelee taikka huomiset ehtivät pippaloihin.. Piinailut siis alkakoon :heart: Anskuna sul oli kahdehdittavan selkee toi plussa :kiss:

Mä jatkan kuvasaasteella ja voin sanoo et olo näiden tikkujen kans on just nyt tämä :stick: Se ovis+ olikin vasta tänään iltapäivällä (myös limoja ja kipuja) . Piru et näit on ollu hankala tulkita, mut tänään päästiin sitten hyödyntämään tilannekin eli pari viikkoa jännäillään :heart:



Ja btw, mul ei oo koskaan ollu tällaisia ovisoireita! |O
 
Heidip Kiitos! En olis tuota tienny, lorottelin eilen päivällä tosiaan ihan random-pissasta. Nyt otin aamupissan ja tulihan sinne jonkulaista väriä, tositosi vaaleaa, mutta eipähän ole ihan putipuhas :D Mimmoset oireet sulla sitte on ollu nyt?

Kiehinen minun ykkönen (kohta 14) ei kummemmin uhmaillu missään iässä. Muistanki miettineeni ko ootin sitä 2vee uhmailua että mitä tämän kans häsytään ko eihän tässä ole mittään :D
 
Eihän noista tikuista ota mitään tolkkua... Mä olen kyllä yleensä lirauttanu aamulla, mutta on noita tullu päivälläkin testattua. Mistä sä heidip* olet ostanut noita? Minkä merkkisiä?

Toi uhma voi kyllä syödä naista... Meillä esikolla oli aikoinaan noita raivareita jotka keski toooosi kauan. Saattoi satuttaa itseäänkin ku meni niin pois tolaltaan.

Oma olo on odottava. Tylsä vaihe menossa näin vuotopäivinä... Kunhan notkun täällä välillä ja seuraan muiden elämää :).
 
Mimmoset oireet sulla sitte on ollu nyt?
Ovistestihän suositellaan tekemään vasta päiväpissasta, muistaakseni klo.12-20 olisi paras aika, sen tähden oon iteki laittanu noita kellonaikoja ylös.

Oireita olen kirjannut tänne ylös. Satavarma en ole tuosta plussasta, mutta olettaisin sen sitten olleen eilen eli näin ollen kierto venyisi 27.1 asti (kp37:ään) ja ensimmäisen raskaustestin ajattelin tehdä ensi viikon perjantaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Wanhan Willan nuori emäntä;30585928:
Eihän noista tikuista ota mitään tolkkua... Mä olen kyllä yleensä lirauttanu aamulla, mutta on noita tullu päivälläkin testattua. Mistä sä heidip* olet ostanut noita? Minkä merkkisiä?
Ei ota selkoo ei.. Googlettelemalla ei löytynyt juurikaan positiivista sanottavaa näistä. Netistä tilasin ja ovat One Stepin testejä (herkkyys 20). Jos joudutaan seuraavaan kiertoon niin pitänee ajoittaa aktit tiheään kp18-24 välille ;)

Mä oon kuulkaa hirveen ylpee tuosta miehestäni :heart: Hän on ollut pitkään sairaslomalla ja sai nyt vihdoinkin otettua itseään niskasta kiinni ja haettua opiskelupaikkaa, viimeinen vuosi opintoja jäljellä ja jos hyvä tuuri käy niin opinnot alkavat heti kuun alkupuolella ja se tarkottaisi ehkä yhteenmuuttoa meille :O :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Heidip onhan vain sääntöjä ovistikkupissoissa.. Emmie varmaan pysty saamaan imetysaikana niihin sitte rehellistä tulosta ko enhän mie pysty päivällä olemaan 4 tuntia juomatta :D Pittää perehtyä nuihin limoihin ja muihin oireisiin sitte siitäki eestä :) Mutta on ne vain nuo sinunki tikut melekosta kateltavvaa.. :O

Mie olen listannu itelle puhelimmeen ylös kaikkia mitä olen itessäni havainnu nyt sen jäläkeen ko tuo kosteus löysi taas tiensä minun alapäähän sillon loppiaisena. Yhtenä päivänä tuli vertaki nenästä.. Sitä tihuutteli pitkin alakuraskautta viimeksi. Olis kans kiva listata tuonne piinailijoihin, mutta hemmetti soikoon ko eihän sitä tiiä vielä alakaako mulla ees kierto. Saattas tulla tosi pitkä piinailulistaus... :D

Mies!!!! Se pohtii ääneen ettei kannata pikkusisarta. Pyörittellee oikein silimiä ko mie puhun siitä asiasta ja parhaimmassa tappauksessa vaihtaa puhheenaiheen. Sitte se kuitenki viettellee minut seksiin iliman ehkäsyä :D
 
Gorthaur :hug:

pupelaattori ihana: viettelee seksiin ilman ehkäsyä.. :D

Mä oon neitsyt matkalla, aloin myös tikuttelemaan ovista. Tänään kp6 ja eka tikuttelu tehty eilen! :D Mä päätin menkkojen alussa, että alotan heti kun menkat loppuu. Testailen nyt alkuun kerran päivässä ja sit vähän otollisimpina päivinä meinasi pariin otteeseen... :whistle: Aika jännää puuhaa ja hailura viivat sain noihin aikaseks, eli vissiin ihan oikein testailtu. Mun testeissä (David) lukee parhaana testi aikana 10-20 ja että väh. 2h pitäis olla virtsaamatta. Juomisesta sanotaan vaan sen verran, että pitää vähentää juomista ennen testaamista. En mä pystyis millää olee 4h juomatta! :O

Huvittaa tää oma pöhköisyys: meillä nuo aiemmat lapset sai alkunsa nopeesti, esikko ekasta kierrosta ja kuopus toisesta. Aina ihmetellyt naisia, jotka viitsii laittaa rahaa ovistesteihin ja tässä sitä nyt ollaan ite... :LOL: Nyt on menossa yk3, josko se olis se joka toden sanoo.

-Unnaunna
 
Mie olin nohevana lähössä pojan kans kauppaan mutta tuo ryökäle nukahti tissille. Enkä henno herättää ko ei oo pakko. Jumitan sitte tässä vauvakuumeen pakkoajatuksissa..

Unnaunna äläpä muuta, mieki ostin ihka ekat ovistikkuni vasta nyt :) Ja tuota mieki oon ihimetelly että kuka muka viittii niihin rahoja laittaa.. Never say never :p

Heidip minun maitoaivot tajus vasta nyt noin kolomannella lukemalla, että te ette siis asu yhessä sinun ukkelin kans? Vaann sehän olis toisaalta kivaki jos pääsisitte saman katon alle :) Meki ollaan miehen kans asuttu paljon erillään ja on ollu totuttelua välillä asua yhessä.. Aina välillä ko oikein leimahtaa niin mie mietin kuinka paljon helepompaa olis asua omissa osotteissa, mutta noh, mennee tämä näinki :D

Mie tulen hulluksi kohta.. Mullon tännään koko päivän tuntunu semmosia niinkö jäläkisupistusten tuntosia juttuja alavattassa. Ensin mie aattelinki automaattisesti että jäläkisuppareita, mutta hitsi eihän niitä ole ollu kuukausiin, tuskin ne itekseen takasin tullee. Nykkii oikealta ja vasemmalta ja välillä oikein kipristää ihan keskelläki. Kyllä sieltä nyt jotaki häätyy tulla tässä piakkoin ko ei tuolla tosiaan ole ollu yhtään mittään häppeningiä sen koommin ko ne jäläkisupistukset oikeasti loppu. Olokoot vaikka ne menkat, nekki olis kivat, pääsis sitte ihan rehellisesti mettästään ovista uusilla tikuilla :xmas:
 
Pupelaattori Juu ei asuta vielä yhdessä :D Mulla jäi lasten isästä ns. traumat kun oli niin mustasukkainen, tosin nyt ei ole sitä pelkoa mutta mutta... Loppuviikosta selkii mitä tapahtuu ja millaisella aikataululla. Sun miehelläs on kyllä logiikka kohdillaan :whistle: :heart:

(.) Mun menee hermot just eikä melkein. Otesti näyttänee taas plussaa, vaikka luulinkin olleen jo kp20 tai 22. Kävin hakee jo toisen merkkiset testit ja lirauttelen jonkun ajan päästä, mut tää kierto menee näiden perusteella kyl ihan tuurilla...
 

Yhteistyössä