3 vuotiaalla meni taju, outoa?

Tuli lelusta (avattava pokemonpallo-peli ja jäi sormi "saranan" väliin) palkeenkieli ja ihan vähän verta. Huuhtaisin kylmällä vedellä kun ei halunnut laastaria.

Meni leikkimään, menin perässä katsomaan ja oli ihan kalpea. Laitoin laastarin, jos auttaisi olotilaan ja ei panikoisi.

Halusi syliin. Oli ihan hikinen ja kalpea kuin lakana. Repi vaatteitaan ja sanoi, että on hiki. Joi lasin kylmää vettä tosi nopsaan.

Hetken päästä alkoi pyöriä silmät päässä ja meni taju. Tätä tajuttomuutta kesti n. 5min. Heräsi ja alkoi itkemään pipiään.

Näin ettei kaikki ok ja kysyin oksettaako. Matkalla vessaa, oksensi ihan hirveästi pitkin eteistä. Laskin lattialle ja siivosin. Taas meni taju.

Avasin oven, jotta saisi raitista ilmaa. Siihen virkosikin hiukan. Halusi syliin.

Menimme sohvalle istumaan ja taas meni taju.

Koko show kesti hiukan reilu 30min.

Nyt leikkii normaalisti, eikä ennen ole pipeihin tuolleen reagoinut.

Onko normaalia, että taju menee noin monta kertaa? Olisiko voinut olla shokkitila tai jotain?

Ja arvatkaa hermostuinko kun isoveli tuli valokuvaamaan ihan liki naamaa tajuttomuutta ja "tökki" hereille vaikka toinen vaan "möllötti"...

 
DG
Mä lähtisin viemään lääkäriin aika heti.
Tietty osa ei kestä nähdä verta, edes aikuiset ja pyörtyy siitä. Mutta en ottaisi lapsesta sitä riskiä, mitä tämä on tai ei ole.
 
tuo johtuu ihan varmasti
possurokotteesta. Joko siitä että sen on saanut tai sitten että sitä ei ole saanut. Tai jotain siltä väliltä.

No vakavammin: minun exmieheni pyörtyi jos näki vertaan. Jospa samanlainen tapaus? Onko aiemmin ollut herkkä vammoille?
 
vieras
Miten voi olla mahdollista että on tällaisia äitejä jotka ei osaa viedä lasta lääkäriin vaan mieluummin istuvat tietokoneella???? Siis johan sen sanoo järki että ei ole normaalia jos menee taju lapselta ja vielä monta kertaa??? Voi että....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten voi olla mahdollista että on tällaisia äitejä jotka ei osaa viedä lasta lääkäriin vaan mieluummin istuvat tietokoneella???? Siis johan sen sanoo järki että ei ole normaalia jos menee taju lapselta ja vielä monta kertaa??? Voi että....
peesi
 
vieras
Todennäköisesti shokki. Itellänikin on joskus meinannut mennä taju, kun on kipeää ja verta tullut, vaikkei mulla mikään verikammo olekaan eikä verta ole suhteessa paljon mennyt.
Hiki tullut otsalle ja huono olo. Silloin kannattaa painaa pää jalkojen väliin tai mennä makuulle, niin menee ohi. Pystyasento pehentaa tilannetta.
 
Päivystyksestä ei vastattu vielä. Poika on herkkä, muttei ole ennen tuolleen.. Itse olen lapsena pyörtynyt varmaan sata kertaa. Mies meinasi, jos oli koko "showsta" väsynyt ja siksi nukahteli noin useasti. Herännyt jo klo 6 aamulla, ei nuku päikkäreitä. Ei ole sikainfluenssalla mitään tekemistä tän kanssa. Toki on nuhassa. Mutta kaikki tuli vaan tuosta tapaturmasta.

Nyt leikkii ihan normaalisti.
 

Yhteistyössä