30-40 v. odottajat missä tahansa vaiheessa

Moro

Täällä myös yksi siinä toisessakin ketjussa kirjoittava, mutta tulenpas tähänkin pinoon
Eli Vuorikristalli 36v, viides lapsi, LA 11.7.13

Vuodatin tuossa ärsytystä ja väsymystä jo sinne toiseen pinoon :) Seesteinen keskiraskaus, vielä mitä...

25.2. olisi rakenneultra, sinne mennään taas ällistelemään, että millainen tyyppi on tulossa.

Hyviä vointeja kaikille!

Vuorikristalli 18+3
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy, onnittelut myös täältä, hienoa että teidän ei tarvinnut mennä jatkohoitoihin asti, nekään ei kuulemma ole mitenkään helppoja.
Minulla on yksi työkaveri, joilla ei hoidoista huolimatta ole tärpännyt, mitään vikaakaan ei ole löytynyt ja luultavasti n. 10 vuotta yritystä takana. Arka asia, enkä ole viitsinyt tarkemmin alkaa "utelemaan". Nyt vain olen miettinyt, että miten hän tulee suhtautumaan minun raskauteen...
Töissä en siis ole vielä monelle kertonut, mutta maha on kasvanut jo niin paljon, että kyllä ne tietämättömätkin tilanteen pian huomaavat. Luultavasti luulevat, että olen vain lihonut eivätkä kehtaa vielä suoraan kysyä... :)

Meillä ei neuvolassa sokeria mitata, sokerinrasituskoe voidaan tehdä joko alkuraskaudessa tai/ja puoli välissä. Itselle on tullut sokerinrasituskokeessa tosi huono olo, ja olen joutunut aina makoilemaan verikokeiden välissä. Ei johdu veren näkemisestä, paastot ei vain ilmeisesti sovi minulle. :)

Tänään 17+1 ja nyt niin ihanaa kun potkut alkaa tuntumaan oikeasti, enää ei epäilytä että oliko se vain ilmaa joka kiertää... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Mulla töissä vasta tänään viimenenkin työkaveri huomasi et ai sä ootat vauvaa! Musta on tuntunut itestä et olen taapertava pingviini tän masun kanssa jo pitkään :) Tää on selvästi isompi kuin ekassa raskaudessa. Kaikenalaista pientä kivuliaisuuttakin on enempi. En tiedä onko edelleen jotain venymiskipuja kun usein noustessa tai nopeasti liikkuessa pistää niin maan pirusti. Menee nopeasti ohi, eikä sinänsä menoa juuri haittaa.

Vuorikristallille tervetuloa! Sulla on jo viides vaavi tulossa. Aivan ihanaa! Mukava jakaa kokemuksia:)
Joo mä en todellakaan usko kovinkaan mojovasti raskauden seesteisyyteen. Mulla mielialat menee aikamoista vuoristorataa vaikka ite raskudesta olen onnellinen. Monet aika simppelit asiat saa kuohahtamaan ja tulee fiilis että mä haluun nyt vaikuttaa tähän ja tuohon.

Ruuneperi wau sulla tuntuu potkut ajoissa! Mulla alkoi jossain 19 viikon tietämillä sillä lailla varmuudella tuntumaan. Nyt siellä molskitaankin sitten toosi runsaasti. Erityisesti öisin :).

Tänään ostin käytetyt yhdistelmävaunut! Niitä olen tässä kotosalla sitten testaillut, pessyt, rasvonut jne.. hienot ovat mun mielestä. Merkki: I´coo Peak 4. Ikää niillä on jo 6 vuotta mutta ovat oikein mallikkaassa kuosissa, kaikki toimii ja värikin on mun mieleen. Semmonen simppeli harmaa ja reunoissa pehmennetyt raidat. Ekan vauvan kanssa ostettiin sukulaisten tuella ihan uudet aika kalliit briot jotka sitten hajos kahteen kertaan hitsaussaumoistaan. Ne hitsattiin ja ihan kelpo pelit niistä tuli mut menivät kiertoon jo aikaa sitten. Saapa nähdä kuinka näillä mennään:) Hitsit oli kyllä kiva niitä tuossa olkkarissa työnnellä.

Mustikka ja pikkuinen 23+4
 
miss_piggy
Täällä on jo vähän parempi olo, pari päivää oli että ruoka ei oikein maistunu ja pelkkä ajatuskin ruoasta alkoi ällöttää. Ostin apteekista tollaset pahoinvointirannekkeet, ja ehkä ne on vähän auttaneet.
Täytynee sitte aikanaan ku mulla ois se sokerirasitus ajankohtainen neuvotella, että josko onnistuis niin että saisin makoilla mahdollisimman paljon, muuten siitä ei kyllä tuu lasta eikä paskaa :p

rv 9+5 huhhuh..
 
  • Tykkää
Reactions: Artisokka
Huh hah.. tänään neuvola ja masu kasvanut paukkuen yli käyristä..eikun suoraan sokerirasitukseen. Mulla ei ollut siis mitään hajua mitä se edes tarkottaa. Vähintään kaks tuntia menee eikä saa syödä siis mitä ihan käsittämättömän pitkään aikaan :(

Muuten kaik hyvin ja kaveri potkii minkä kerkiää.
 
Heippa!

Mä oon pelännyt tota sokerirasirusta, mutta onneks ei oo ollut vielä syytä mennä. On ilmeisesti pahaa litkua, mitä pitää juoda. Peukut Mustikka!

Mäkin ostin pahoinvointirannekkeet, kun oli huonoin olo,mutta tosi vaikee sanoa, et auttoiko ne. Mulle auttoi pahaanoloon parhaiten Novelle Citronelle.
Tsemppiä huonovointisuudesta kärsiville!

Mun pitää mennä huomenna hakemaan saikkua lääkäriltä alavatsakipujen takia, enkä tiedä ehdinkö enää töihin, kun mammaloma alkaa viikon päästä. Vähän tyhmää näin äkkinäinen työnlopetus. Menenhän mä toki siellä vielä käymään.

Terveisin, Jaahas 31+0
 
Mustikkasuu, mulla sama juttu noiden kipujen kanssa. Muuten kaikki mennyt niin kuin aiemmin eikä mitään ihmeellistä ole ollut, mutta noita kipuja on ollut enemmän kuin viime kerralla. Olen olettanut että ne on juuri niitä venymiskipuja, vaikka niitä tuntuu välillä muutenkin kuin vain äkillisillä liikkeissä. Ehkä ikä on tehnyt tepposet... :) Koko ajan pitää muistuttaa itseään, että on kymmenen vuotta vanhempi kuin viime raskauden aikana, ei kaikki ehkä mene enää niin helposti kuin silloin. Mutta kuten totesitkin, ei nuo kivut kuitenkaan menoa haittaa, menee nopeasti ohi.

Sokerirasituksessa kamalinta oli just se, kun ei saanut syödä (ja kun normaalisti syö kokoajan, niin tekeehän se tiukkaa :)), ja se ällö litku. Ei siinä muuten mitään ihmeellistä ole ja toisethan ei ole siitä moksiskaan. Että ei sitä kannata jännittää, jos ekaa kertaa olette siihen menossa.

Jaahas, millaisia alavatsakipuja sulla on? Ja parempihan se on jäädä lepäämään, töitä ainakaan ei kannata murehtia. Aloitatko muuten mammaloman 50 pv ennen? Ja kuinka muut? Itse olen ajatellut jäädä mammalomalle 30pv ennen la, mutta katotaan kuinka tämä tästä kehkeytyy, jaksaako istua toimistossa päivät ja kun töiden lisäksi saa istua vielä autossakin toista tuntia päivän aikana...

Mulla ei ole mitään kummoisia vinkkejä pahoinvointiin, mä vaan napostelin kaikennäköistä. Leipää, korppuja, riisikakkuja (suklaakuorrutteisia :) ), suklaata ja se vichy toimi mulla kans. Omenaa ja appelsiinia. Ja kaikkea mahdollista. :D
 
Ruuneperi mulla alkaa niinkuin 'vetämään' alavatsaa ja tavallaan vihloo. Tuntuu erilaiselta kuin selkeät liitoskivut. Välillä supistaa, mut välillä vaikea sanoa. Tulee esim. kumartelun yhteydessä, mut tänään ei mennykään ohi vaan koko päivän tuntunu. Neuvolasta määräsivät lääkärille saikkua hakemaan. Terveydenhoitaja sanoi, että 'vauva siellä kertoo, että äidin pitää ottaa iisimmin' :D
Mun äitiysloma alkaa 30 päivää ennen, mutta otin lomia siihen alkuun eli sain pidemmän loman.
 
Tsemppiä MissPiggylle pahoinvointeihin..se menee onneksi lopulta ohi!

En saanut sitä sokerirasitusaikaa varattua. Plääh. Mä kun olen ollut niin ylpeä tän masuni kanssa että kyllä on komea. Katselin tosin ekan raskauden käyriä ja tasan samalla tavalla paukkui silloinkin. Ehkä neuvolasta laittavat herkemmin tämmösen vanhan mamman kokeisiin. No toisaalta hyvähän se on testata.

Mä olen jäämässä 30 päivää ennen mammalomalle jos kaikki menee hyvin.
Eli vapun aikoihin jään kotio.
Mulla on alkanut oikeastaan viikon sisällä vihlomaan enemmän kuin ennen. Kävellessä ja kääntyillessä. Aika samalla tavalla kuin venymiskivuissa mutta olivat poissa jonkin aikaa ja nyt taas. Ruuneperin kanssa samoilla linjoilla. Ei meinaa uskoa ettei kroppa ole niin vetreä kuin 15 vee sitten. Mä en muista mitään venymis,kolotus, jomotuskipuja ku vasta ihan loppumetreiltä.

Jaahakselle rentouttavaa mammalomaa :) Nyt pääset kotoisasti odottelemaan! Toivottavasti kivut rauhoittuvat kun saat levätä. Ei o kiva jos ei mene ohi.

Mustikka ja pikkuinen mönkijä 23+6
 
miss_piggy
Mulla onneks ne pahat olot meni jo ohi :D Ruoka maistuu entiseen tapaansa ja ehkä vähän liianki hyvin.
Itekki join sillon ku oli huono olo tosiaan jotain vissyä melkein koko aika pieniä siemauksia. Ostin myös jääkaappiin mustikkasoppaa ku sekin voi auttaa, mutta ei oo vielä tarvinu sitä syödä :) Täytyy syödä muuten vaan, tekee hyvää mahalle.

Tänään alkoi sitten rv 10+0. Jännä miten äkkiä aika kuluu.
 
Kiitos kiitos Mustikka. Kivut onneksi hellitti.
En osaa sanoa olisiko raskaus ollut helpompi nuorempana, mutta nyt on kyllä aika raihnainen olo. Liitoskipuja ym. ja käyn jotenki tosi hitaalla. Kaikki ohittaa mut kadulla. En viitsi väkisin yrittaa kävellä reippaammin, kun en haluaisi yhtään ylimääräistä kolotusta. Jumppailen kotona hissukseen, ettei ihan jäykisty ja lihakset pysyisi jossain kunnossa.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei. Voisin ilmoittautua mukaan ketjuun. Olen 33 vuotias, toinen lapsonen tulossa. Jätin pillerit pois viime heinäkuussa ja heti napsahti ensimmäisestä "juoksuajasta" :) Ylläri oli, odotin pitkää ja raastavaa aikaa, että tiineytyisi :) Nyt on viikkoja kasassa 30+3. Olo on tukalahko, kipeähkö ja ihan koko ajan saa juosta pissalla.
 
Hilpalle tervetuloa! Laitoin sulle 21.4. La. Meniköhän oikein? Ihana juttu että nopsasti "tiineydyit". Mulla oli kanssa aika nopsakka juttu. Olo on välillä vaikea kun oon niin innoissani ja tohkeissani. Aika moni läheinen ei ole tullut raskaaksi pitkänkään yrittämisen jälkeen. Mulla ekan kanssa oli vähän yli puoli vuotta yritystä ja sekin tuntui todella pitkältä..
Mullakin olo on aika raihnanen. Välillä mieli on paljon reippaampi kuin tämä kroppa. Masuasukki on kyllä reipas. Erityisesti öisin. Neuvolassa ihmetteli kun liikkui niin rivakasti että masu heilui :)

Jaahas hyvä että hellitti! Mulla ollut muutaman päivän aivan veto poissa. Eilen ryhdistäydyin ja lähdin 5 kilsan kävelylenkille. Uuaa. Lähtiessä oli ihan valoisaa ja ajattelin että semmonen 40 minsaa menee. Pimeys tuli ja mulla kauheeta pistämistä molemmille puolille vaikka kuinka hiljaa kävelin :( Yli tunti meni. Eli hiljaa mennään täälläkin. Ja voi vitsi kun ei jaksaisi töissä. Tai töissä vielä menee mutta kun himaan pääsee niin nukkumaan vois mennä n. klo: 17.

Ei mitattu hemoglobiinia ed. neuvolassa mut tuntemukset on nyt sellaset että taitaa olla aika rajua laskua siinnä. Rautaa vedän joka päivä appelsiinin kera.

Ihanaa viikendiä ja hiihtistä jos sellainen sattuu kohille

Mustikka ja pikkuväkkärä 24+2
 
Heippa kaikille!

Täällä aletaan pikkuhiljaa selvityä karmivasta flunssasta. Viikon sai olla poissa töistä kuumeen takia ja ihan täydessä iskussa ei vieläkään olla, yskä vaivaa. Nyt parina päivänä on myös hieman äklöolo alkanut nostamaan päätään, mutta ei kuitenkaan mitään pahempaa. Muutoin olo on ollut ihan "normaali", ei kipuja eikä kummempia nipistelyjä. Ja minä kun luulin että raskaana ei mikään tauti iske vaan ollaan elämänsä kunnossa... Tämä kyllä tipautti ne ruusunpunaiset lasit silmiltäni.. heh!

Se olisi ensi tiistaina sitten ensimmäinen neuvola, pitäisi visiin perehtyä niinhin neuvolan lähettämiin terveyskyselyihin ja alkaa varailemaan sitä ultra-aikaakin. Vielä kun osaisi päättää mihin sen ajan ottaa... vaihtoehtoja kun on tarjolla useampi.

Jos sitä yrittäisi motivoitua taas työn tekoon... huoh...

Emppis ja Pikku 6+6
 
Voi ei miss Piggy. Todella ikävä juttu sulla:(. Mä olen nyt kuitenkin sulle toiveikas kun raskaus oli lähtenyt käyntiin niin toivotaan että onnistuu uudestaan!
Paljon voimahalauksia täältä (melkein samoilla viikoilla saman kohtalon kokenut kerran) :hug:

Emppis mulla oli alkuraskaudesta aivan hurja flunssa ja kaksi lähes peräkkäistä vatsatautia. Yleensä en tule ihan ekana kipeeksi. Aloin syödä kolminkertasta annosta d-vitamiinia ja perusannoksen rautaa. Sen jälestä ei ole tullut mitään. En tiedä auttaako mutta tuosta deestä mulla on aika vinha usko että jeesaa vastustuskykyyn. Syön myös maitohappoja masun toimintaan ja b-vitamiinia kun terkka käski.

Kohti valoa

Mustikka ja pieni
 

Yhteistyössä