30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

Jaa-a, taitaa tämä pino vedellä viimeisiään :(

Täällä poksuttiin tänään 35+0 :heart: :heart:

Äiityslomakin alkoi virallisesti viime torstaina. Voinnissa ei kovin kummoisia muutoksia. Kipuja ja kolotuksia on, mutta ei supistuksia. Tai ehkä muutamia harjoitussupistuksia on tullut, kun maha on kovettunut. Mutta en tunnista oikein niitä :whistle:

Hyviä vointeja kaikille ja kirjoitelkaahan :D :wave:
 
Sompiolle tsemppiä...ei ole enää pikä aika h-hetkeen =)

Käyn täällä päivittäin katselemassa, mutta kun en ole enää odottaja niin kommentit jää kommentoimatta.

olen miettinyt noita italiassa olevia, lentistä ja olikohan se pulcina, mitenkä se maanjäristys vaikutti elämään?

anja ja Sara 9kk
 
Kiitos Anjamarita :heart: Ei ole enään pitkä aika, mutta ei mulla ole kiirus saada Nuppua vielä pihalle. Köllikööt vielä rauhassa, äidillä on niin paljon askarteluja ja käsitöitä vielä kesken :D

Päivittäin minäkin käyn, mutta niin harvakseltaan tänne tulee tekstiä, että en aina viitsi nostella tai kirjoitella omiani.

Toivottavasti Italiassa kaikki on hyvin, en osannut yhdistääkään meidän pinolaisia maanjäristysuutisiin :|
 
Anteeksi kun en ole ehtinyt käydä kirjoittelemassa, käyn mäkin täällä aina lukemassa, mutta kirjoiteltua tulee vain tuolla vauvapuolella :ashamed: Toivottavasti pian uskaltavat tänne tuolta vauvakuumeen puolelta :attn:

Italiassa kaikki ok, en edes huomannut koko järistystä, vaikka suunnilleen samaan aikaan imetinkin. Sitä elää vähän kuin sumussa tämän unenpuutteen vuoksi, en taida olla ainoa ;)

Täällä palattiin taas arkeen, kun mies alkoi taas reissata n. 20 päivää kuussa. Tämän alkuajanhan hän on ollut tosi pajon kotona. Melkoista luksusta, kun mies on ollut pitämässä Gretaa niin, että olen saanut nukuttua pari ylimääräistä tuntia aamuisin.

Vauva-aika on musta tosi ihanaa, ainoastaan tämä unenpuute rassaa. Mutta kun saa nukuttua (aina tietty parin tunnin pätkissä) 6 tuntia tai ylikin, niin on ihan superolo :D Vauvaan rakastuu päivä päivältä enemmän ja ne hymyt ja naurut saa sydämen sulamaan, vaikka itse olisi kuinka epätoivoinen esim. huonosti nukutun yön jälkeen :heart:

Greta kehittyy huimasti, sätkyttelee leikkimatolla ja hoitopöydällä kuin lentoon lähdössä ja pari päivää sitten hymyili meidän siivoojallekin, oli siis eka hymy perheen ulkopuoliselle :heart: Päätä on pidetty koholla ihan synnäriltä alkaen ja viime viikolla opittiin tarttumaan esineisiin, mikä on hiukan hankalaakin, jos se tarttuttava esine on esim. mamman tukka ;)

Juu, siivooja oli pakko palkata, kun Greta päätti lopettaa päikkäreiden nukkumisen (tai siis nukkuu kantoliinassa tai autossa ja joskus liikkuvissa vaunuissa, mutta tosiaan lähinnä kantoliinassa)ja meikä sitten käyttää päivät tytön nukuttamiseen :LOL: No joo, pientä liioittelua, tänäänkin tyttö on nukkunut parit päikkärit, tosin pienelle tuli ekan rokotuksen jälkeisen kuumeen myötä paha tapa nukahtaa vain tissi suussa :/

No, tänään sitten NUKKUIKIN tissi suussa, kun nukahdin siihen nukuttamiseen itsekin :LOL: Pinnistä koklattiin pari yötä, mutta eipä sinne ole hetkeen suostunut nukahtamaan ja nyt en ole edes yrittänyt, kun tuli tämä tissi suussa -tapa. Joo'o, hyvin ollaan lellitty pilalle tämä kakara :LOL:

Imetys on sujunut hyvin, vaikka toinen tissi onkin suihkutissi ja harsoja kuluu useampia päivässä, kun pitää panna vauvan ja tissin väliin pahimman suihkuttelun ajaksi. Mutta ei kyllä ole matalat rinnanpäät olleet mikään ongelma, oli gyne oikeassa kun sanoi, etä kyllä se vauva ne imuuttelee esille. Ärsyttävää vain, kun mulla heruu maitoa tosi herkästi ja kaikki vaatteet on aina likomärkiä imetyksen jälkeen. Imetysten välillä sentään Avensiksen liivinsuojilla on pärjätty, pitää vain vaihtaa tarpeeksi usein. Pestävät liivinsuojat ei meillä pidä, vaan pitää olla se muovi siinä takana suojaamassa.

On tämä vaan niin rakas tämä vauveli :heart: Tsemppiä Sompiolle loppurutistukeen!

Tv. lentis ja Greta (10 päivää vajaa 3 kk) :heart:
 
Höpsö Lentis kun yrität ehtiä joka paikkaan kirjoittamaan :LOL: Kiva kuitenkin kun muistit tätä meidän pinoa :D

Hienoa, että kaikki on mennyt kuitenkin hyvin, vaikka raskasta onkin. Ja tosi inhottavaa varmaan tuo miehen reissaaminen :|
Meillä kanssa jännitetään, että saako mies siirron toiselle paikkakunnalle. Eli mä olisin sitten arkipäivät Nupun kanssa kotona ja mies tulisi vain viikonloppuna. Toivottavasti ei :kieh:

Hyvä, että imetys sujuu :D Mä jännitän etukäteen sitä että sujuuko vai ei... Mutta en siitä mitään stressiä ole etukäteen ottanut.

Onpas muuten Gretakin jo "vanha" :heart: Kyllä tämä aika menee nopeasti.

Kaikkea hyvää koko perheelle :heart:
 
Niin ja tuosta imetyksestä sen verran, että suosittelen käymään imetystuen sivuilla jo ennen synnytystä, mulla ainakin auttoi tosi paljon, koska klinikan kätilöistä ei ollut kauheasti apua. Ja mahd. paljon vaan tisua alussa, niin kyllä lähtee maito tulemaan. Ja pitää muistaa juoda paljon.

Ja siltä varalta, että sitten imetyksen kanssa takkuaisi, niin on tietty hyvä muistaa, että kasvaa vauvat mainiosti korvikkeellakin, eli siitä ei todellakaan kannata stressata. =)
 
Ei täällä Lentis ole vielä mitään ennakointia synnytyksestä ainakaan. Tänään poksui jo 36+0 :heart: Keskiviikkona on lääkäri niin saa tietää sitten tilanteen tuolta alhaalta. Mutta ei ole supistellut tms. joten ei tässä mitään ennakoivaa ole. Ja hyvä niin, ei ole kiirekään vielä :D

Mä olen valinnut synnytyspaikaksi meidän kahdesta sairaalasta pienemmän, jossa ehditään paneutua enemmän imetykseen. Ainakin noin yleensäottaen. Mutta ikinä ei tiedä kuinka ruuhkaisia on juuri ne vuorokaudet, jotka olen sairaalassa. Tänään juuri kaverini piti pitkät paasaukset imetyksestä. Hän on opiskelemassa kätilöksi ja se on hänelle oikein sydämen asia :heart: Vähän olen tuolla sivuilla käynytkin jo, mutta pitäisi vielä enemmän lukea asiasta.
 
Gretan 3kk lääkärikuulumisia: 6050g, 59cm, 38,5cm. Kuulemma kasvaa hyvin, eli imetyksellä jatketaan. Kaikki muutenkin kunnossa, ja nyt tyttö vihdoin koisaa tässä kantoliinassa.

Sompio: onpa kiva, että sulla on imetyksestä kiinnostunut kaverikin. Itse olen täällä ruvennut jopa harkitsemaan taaperoimetystä :D Mutta en ole kyllä mikään imetysvouhkaaja noin muuten, yhä olen sitä mieltä, että kyllä sillä korvikkeellakin tulee fiksuja ja filmaattisia lapsia, ainakin mun lähipiirissä on tullut.
Itseäni on imetetty vuosi ja aina aattelin, että sen verran itsekin imettäisin, mutta tällä hetkellä tuntuu niin mukavalta,että ei haittaisi, vaikka menisi sen vuoden ylikin. Mutta sen näkee sitten, oon tyytyväinen, että oon jo 3kk ehtinyt imettää, tämän jälkeen on mulle kaikki päivät ihan ekstraa.

Tv. Lentis ja Greta 2kk 26 päivää :heart:
 
Onnea hyvistä Gretan kuulumisista :heart: Ja hyvä, että imetys onnistuu ja tuntuu luontevalta =) Mä toivon, että imetys onnistuisi, mutta en siitä mitään stressiä ota. Mutta alkuun täytyy jaksaa vaikeuksien yli, että ei luovuttaisi liian helpolla. Juuri toisesta pinosta luin erään synnyttäjän kokemuksen tuosta sairaalasta mihin olen menossa, että hän ei ollut saanut tarvittavaa ohjausta imetykseen vaikka ovatkin imetyssertifikaatin saanut imetysmyönteinen sairaala. Oli sattunut hänen kohdalle kököt ja töykeät hoitajat :| No, katsotaan kuinka itselle käy.

Eilen oltiin synnärikierroksella ja siitä jäi kyllä hyvä mieli. Ainakin siinä kätilö kehui kuinka autetaan ja opastetaan imetyksessä ja vauvanhoidossa ja kotiin päästetään sitten vasta kun kaikki asiat on kunnossa. Onneksi mies on jäämässä perhehuoneeseen meidän kanssamme, joten on meitä siellä sitten kaksi vaatimassa jos ei muuten saada opastusta.

Oli lääkärintarkastuskin eilen ja kaikki näytti olevan hyvin :heart: Ei pitäisi olla esteitä alatiesynnytykselle ja Nupun kokoarvio oli 2800 g (36+4). Neuvolassa veikkailivat olevan jo pitkälti yli kolmikiloinen, mutta ei onneksi ollut. Neuvolassa ei ole ultraa, joten se olikin ihan neukkutädin arvio käsikopelolla.
 
Hei kaikille,

Täällä olisi uusi kolmekymppinen odottaja. Ilmeisesti on vähän hiljainen tämä ketju, mutta jospa uusia odottajia ilmaantuisi tässä hiljalleen. Ainakin tuolla vauvakuumepuolella näyttää siltä, että muutamakin voisi siirtyä tälle puolelle tässä lähitulevaisuudessa! Ja tietysti olisi kiva jos ihan muitakin kolmekymppisiä ilmestyisi mukaan!

Eli olen 30 -vuotias (vielä tovin) ja raskausviikkoja on 8+0 (oma laskelma). Ihan mutkitta ei matka ole mennyt eikä vieläkään olla turvassa, mutta ainakin sydämensyke on nähty. Kahdessa alkuraskauden ultrassa meidän pikkuheppu on ollut viikkoihin nähden liian pieni. Seuraava ultra on ensi viikon perjantaina ja siellä sitten selviää tuomio. Eli ekassa ultrassa (sairaalan laskelmien mukaan) 6+4 alkio vastasi viikkoja 5+1 ja seuraavassa ultrassa tarkemmilla laitteilla neljän päivän kuluttua (viikot 7+1) alkio vastasi viikkoja 6+0. Toivottavasti jatkaa kasvua!

Raskausoireet on olleet vahvat, mutta nyt tällä viikolla voin jo paremmin kuin aiempina viikkoina. Kuvotus on jäänyt hieman taka-alalle eikä väsymys enää tainnuta mua jo alkuillasta petiin..
 
Mona: sen verran vaan kysyisin, että onko sulla siis aina ollut säännöllinen kierto? Koska mullahan Greta oli aina 2vkoa jäljessä, kun kuukautisista laskettiin, mutta mulla olikin niin epäsäännöllinen kierto, että itse asiassa Greta oli just oikean kokoinen, jos laskettiin hedelmöityksestä eikä kuukautisista. Mä kävin hcg-mittauksessa jo niin varhaisessa vaiheessa (eka arvo vain 42!), että ei oikein voinut erehtyä hedelmöiytyksestä, vaikka tosiaan kierto olikin yli 40 päivää! Vauvaliimaa!

Niin ja jostain syystä tuo tärppikierto olisi ollut pisin kierto vuoteen!
 
Lentoemo, mulla on itse asiassa ollut säännöllinen kierto, mutta tosin pitkä. Mun kierrot oli noin 30 - 32 päivää. Ehkä se aiheuttaa hieman eroa.. Kun kerroin, että kiertoni on säännöllinen niin olivat heti kirjaamassa mun papereihin, että kiertoni on ollut 28 päivää. Ehdin siinä sitten korjata, että kiertoni on pidempi ja ovulaatiokin tuli kiertopäivinä 16-18, mutta silti edellisten kuukautisten alusta lasketut viikot ottavat huomioon vain sen, että kierto olisi ollut sen 28 päivää.. Jos lasken esim. nettilaskureilla ja laitan siihen edellisten kuukautisten aloituspäivän, niin se kone laskee hedelmöityspäiväksi päivän, joka ei ole mahdollinen ja joka oli ennen ovulaatiota.

Ekalla kerralla ultrassa minulle sanottiin, että kymmenen päivän heitto alkion koossa voi olla vielä ok, mutta sitä suurempi ei. Ollaan sen kymmenen päivän rajoissa oltu, mutta ovat myöskin sanoneet, että voi olla huono merkki tuo alkion pienikokoisuus ja että kesken voi mennä.. No, ei auta kuin odotella!
 
Sompiolle onnea matkaan viimeisille viikoille! Lyhyesti imetyksestä sen verran, että mä oon ainakin kokenut, että imetystyyny on ollut tosi hyvä apuväline. En ollut sellaista hankkimassa, mutta kun sain sellaisen kaveriltani, niin kovassa käytössä on ollut. Suosittelen!

Olen tosiaan ollut hieman laiska kirjoittelemaan mitään kuulumisia meidän arjesta, mutta tässä nyt jotain: poika on nyt jo hieman yli 4 kk. Viimeisimmässä neuvolassa otetut mitat olivat pituus 64 cm, paino 6475 g ja pipo 43 cm. Poika kasvaa koko ajan huimaa tahtia ja kehittyy päivä päivältä. Poika on jo noin kk verran kääntynyt tomerasti selältä vatsalleen, mutta nyt on asento jämäköitynyt huomattavasti aikaisempaan verrattuna. Poika pyörii ja hyörii siihen tahtiin, että valppaana saa olla koko ajan. Jokeltelut KOI-KOI-KOI ovat jo arkipäivää, samoin kuin päristelyt. Tällä viikolla aloitettiin maidon ohella kiinteiden maistelut perunalla, joka onkin tosi hyvin uponnut nälkäiseen pikku vesseliin. Toisin sanoen, kaikki on siis tosi hyvin - voisiko paremmin enää olla. Yöt nukutaan edelleen oikein hyvin; pääasiassa yksi tankkaus klo 4 aikaan ja toinen klo 6 pojan mennessä iltaunille klo 20-21 aikaan.
 
Ihanaa saada mukaan uusia odottajia :heart: Tervetuloa Mona :heart: Jos haluat ilmoittaa tarkempia tietoja, niin laitan tuonne etusivulle =) Vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle oikein paljon mukaan :heart:
Mulla on kanssa pitkä kierto (31-32 pv) ja silti kaikki lasketaan 28 pv:n kierron mukaan. Mulla kanssa nettilaskureilla antaa hedelmöittymispäiväksi sellaisen, milloin ei varmastikaan kyllä ole tapahtunut mitään :D Ultrassa oli heittoa kokoon nähden vajaa viikko, en enään muista tarkasti montako päivää. Ja viikko pitäisi olla, että muuttaisivat LA:ta.

Kiva kun jaksoit Kati kirjoitella kuulumisia. Teillä on ihanan kuuloinen vauva-arki :heart: Hyvä, että kaikki on mennyt hyvin =)

Tänään poksuttiin täysiaikaiseksi 37+0 :heart:
 
Moi Mona ja muut! Täällä on nyt sitten vihdoin plussattu, lähes kolmen vuoden jälkeen. Nostelen pinoa ja tulen tänne pinoon kunhan ensimmäinen ultra on ohi...Siihen on kaksi pitkää viikkoa. Tässä pinossa on tullut vuosien varrella käytyä kurkkimassa tuttujen kuumeilijoista tänne siirtyneiden kuulumisia ja moni on jo ehtinyt synnyttää. :wave:

Sompiolle minultakin kaikkea hyvää loppuodotukseen ja lähestyvään suureen koitokseen!
 
Täällä yksi esikoistaan odottava 32 vuotias nainen. Viikkoja on tasan 33 ja LA on 1.7 paikka TYKS eli asustelen Turun seudulla, Kaarinassa. Onko täällä muita ikäisiäni? Olisi ihana vaihtaa kokemuksia kun näin "kypsemmällä" iällä on aloittanut perheen perustamista.
 
Ihanaa, merilintu :heart:

Täällä on muuten selvitty suht kunnialla lähes viikon "yksinhuoltajuudesta", 10 päivässä mies vain kerran käynyt yön nukkumassa kotona :p Mutta meillä on ollut Gretan kanssa hauskaa, vain parina päivänä on ollut toooosi väsy, varsinkin kun nyt Greta sairastui elämänsä ekaan nuhaan :/

Sen verran vain varoittelen, että vauva-arki saattaa tuntua alussa todella raskaalta, ehkä senkin takia, että tässä iässä on jotenkin niin tottunut omaan vapauteen jne, että tuollainen 24/7 äitiä tarvitseva ötökkä tuntuu tosi isolta vastuulta. Mutta kannattaa muistaa, että mitä vanhemmaksi vauva tulee, sitä enemmän tuollainen stressi helpottaa, siis vauva tarvitsee kyllä äitiä koko ajan, mutta siitä jotenkin stressaa vähemmän. Ja oottakaapa vain, kun vauva alkaa hymyillä, se on jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa. Vauvaan vain rakastuu päivä päivältä enemmän :heart: Väsy voi olla kova, mutta tuon höpönassun hymyt tosiaan saavat kummasti unohtamaan nämä lyhyeksi jäänet yöunet :heart:

Tv. Lentis ja Greta 3kk>
 
Hei! :wave:
Täälläkin olisi yksi lisäys joukkoon! Tosin melkoinen "maija myöhänen", viikot tänään tasan 35. Nyt kun äitiyslomakin alkoi eilen, niin ehtii ehkä kirjoitellakin pelkän lukemisen sijaan.

Eli olen juuri 33 v täyttänyt esikoiseni odottaja Varsinais-Suomesta. Laskettu aika on 18.6., joten juhannusviikolla vauvaa odotellaan. Synnytyspaikoiksi vaihtoehdot on Salo tai TYKS, mutta vielä ei ole päätetty, minne sitten singahdetaan. Molempiin on suunnilleen yhtä pitkä matka. Tänään mennään tutustumaan Saloon, TYKSissä olen joskus käynyt vain vierailijana... Jos jolla kulla on kokemuksia kummasta vaan paikasta, niin saa mielellään kertoa! :)
 

Ihanaa Merilintu, että kirjoitit jo tälle puolelle. Vaikka ymmärrän hyvin, että haluat odottaa ultraan. Niin halusin itsekin.. ja vieläkin aristaa kirjoitella, juuri tuon alkion pienikokoisuuden tähden.

Iiris ja Mustikkasuu, kiva kun tänne löytää yhä useampi! On kiva saada vähän vilkkautta ketjuun! Aion itsekin ahkerammin kirjoitella, jos vain huomisessa ultrassa kaikki menee hyvin.. Teillähän voi olla sama sairaala siis kyseessä. Hauskaa! :)

Mulla siis huomattiin kipujen takia tehdyssä alkuraskauden ultrassa, että alkio ei vastannut viikkoja. Seuraavaan ultraan mennessä alkio oli kasvanut, mutta ei tarpeeksi. Joten nyt, kahden viikon jälkeen, on uusi ultra huomisaamuna. Hermostuttaa. Oireet on vahvat ja housutkin on alkaneet vatsan kohdalta kiristää, joten se on hyvä. Tosin jatkuvan kuvotuksen ja ruokahaluttomuuden taki, painoni on tippunut kolme kiloa ja yhä enemmän taitaa lähteä. Kroppa on oudosti muuttunut, kun maha ja rinnat pullottaa ja muualta olen hoikistunut. :) Mua himottaa nykyään lähinnä hedelmät ja raa'at vihannekset kun taas makeaa en voi sietää. Tämä voisi mun mielestä jatkua raskauden loppuun.. ja vaikka ylikin! :)

Ai niin ja mun tietoihin voi merkata. 31 vuotta (ihan justiinsa täytän), laskettu aika 20.12 (tämä voi muuttua) ja paikka Hollanti.
 
Tervetuloa uudet, teitä olikin ilahduttavan monta :heart: Tarrasukkia kaikille ja onnea :heart:

Päivittelin tuonne etusivulle tietoja ja Iiriksen kanssa on Kata menossa samoihin aikoihin TYKS:iin. Jos siis sen valitsette.

Onka Monalla jo ultrakuulumisia?

Iiris Täällä tosiaan kanssa kypsemmällä iällä ollaan perhettä perustamassa. Täytin juuri 33-v :ashamed: Miehellä on jo ennestään yksi poika, joka on jo 16-v. Hän on asunut äidillään, nyt ekan vuoden opiskelija-asunnossa. Käy meillä harvakseltaan ja useimmin nähdään mummolassa (miehen äidillä) .

Naimisiin menimme v. 2005 ja kaikenlaista hässäkkää oli alkuvuodet (paikkakuntien vaihtoa, opiskelua yms.) ja nyt sitten ajattelimme, että olisi lapsen aika tulla. Meillä kävi suhteellisen helposti raskautuminen, vaikka pelkäsin, että aikaa voisi mennä useampi vuosi. Siitä saamme olla kiitollisia :heart:

Nyt vain kaikenlaista lisäjännitystä elämään tuo se, että miehellä meni helmikuun alussa selkä töissä. Välilevyn pullistuma on diagnoosi. Pystyy jonkunverran olemaan jalkeilla, mutta ei raskaita touhuamaan eikä koko päivää. On siis tässä sairaslomalla ollut. Nyt on vielä mietinnässä, että jos selkä leikataan :| Sitten edessä onkin mielenkiintoiset ajat, kun vauva on syntynyt ja mies sänkypotilaana :/ No, sitä mietitään sitten kun on ajankohtaista.
Muutenkaan ei kannata tulevaisuutta liikaa miettiä, kun selvät suunnitelmat meni uusiksi. Kaikenlisäksi mies irtisanottiin ja uutta työpaikkaa ei voi hakea vielä kun ei tiedä koska on työkuntoinen. Ja jos selkä ei kestä nykyisiä hommia, on vielä uudelleenkouluttautuminen edessä :| Eli kaikenlaista on, vaikka luulimme elämämme tasaantuneen ja koittavan seesteinen perhe-elämä =)

Mutta kohta ajatukset valtaa meidän valloittava prinsessa. LA:n on aikaa 2 viikkoa ja 1 päivä :heart:
 

Ultrakuulumisia täältä! Pikkuisen koko heitti enää kolme päivää ja tämän voi laittaa sen pitkän kiertoni piikkiin. Sairaala ei lähtenyt korjaamaan LA:taan. Sydän pompotti, jalat, kädet, pää ja kroppa näkyivät jo selvästi - ja hän liikkui! :) Voi mikä helpotus! Lupasin itselleni, etten toiste mene enää alkuraskauden ultraan, jos sen vain voi välttää. Turhaa itkua ja hermoilua siitä seurasi ainakin meille. Hän oli 2,1 cm pitkä ja viikkoja on sairaalan laskujen mukaan 9+1. Heidän papereissaan mun laskettu aika on 17.12, mutta pidetään nyt tuo 20.12 tuolla (neuvolan laskema aika). Se on sinällään ihan sama kumpi päivä se laskettu aika oikeasti on. Helpotus, nyt voi rauhassa jatkaa tätä masunkasvattelua..

Sompio, sullahan on LA ihan käsillä! Vau!
 
Mona Voi kun hienoja uutisia :heart: :heart: Nyt voit alkaa täysillä nauttimaan raskaudesta :heart: Eihän sillä lasketulla ajalla ole tosiaan hirmuisesti väliä, jos on muutaman päivän heitto. LA on kuitenkin +- 14 pv.

Juu, meillä lähtö voisi olla periaatteessa synnärille koska vaan :D Jos siis olisi merkkejäkään siitä, että Nuppu meinaisi tulla ennen kesäkuuta maailmaan. Viime yönä kyllä näin unta, että Nuppu syntyi 1.6. :heart:
 
Mona, olipa hyviä uutisia! :) Ihanaa masukasvattelun aikaa sitten tästä eteenpäin!

Sompio Jännät ajat sinulla siis menossa. Saas nähdä pitääkö uni paikkaansa... :)
Melkoiset elämänmullistukset teillä onkin sitten sattuneet samaan syssyyn. Mutta asenne tuntuu olevan kohdallaan. :) Mitäpä sitä väistämätöntä murehtimaan, kun ei tällaisia asioita peruta. Parempi pitää omat ajatukset niissä positiivisissa jutuissa, eikä synkistellä etukäteen vaan siksi että voi tulla vähän vaikeempaa. Nuppu tuo auringon kesäksi kuitenkin! :hug:

Meillä on perheen perustaminen "jäänyt" kypsemmälle iälle ehkä opiskelujen ja työkuvioiden takia. Ollaan miehen kanssa oltu nyt 8 vuotta yhdessä ja muutama vuosi sitten muutettiin omaan kotiin maalle. Nyt on elämä asettunut uomiinsa ja kun mulla on viimeisetkin opinnot ohi ja miehellä työkuviot selvät, niin alkoi se perheen perustaminen väijyä mielessä.
Sinänsä melko hassua, koska olen aika pitkään ajatellut, että voisin olla hankkimatta lapsia. Tai ainakaan en ole aktiivisesti miettinyt hankkivani lapsia. ;) Koskaan mulla ei ole ollut varsinaista vauvakuumetta, mutta ajatus rupesi vaan kiehtomaan sitä enemmän, mitä useammin sitä pohti. Ja yhdessä kun asiaa mietittiin, kävi kyllä melko nopeasti ilmi, että loppujen lopuksi halutaan niitä lapsia molemmat. Ja hetihän se pisti sydämen pamppailemaan hurjasti, kun testi oli positiivinen! :heart:
Meilläkään ei onneksi ollut loppujen lopuksi vaikeuksia saada raskautta alulle, vaikka minäkin sitä pelkäsin. Sitä miettii heti, ettei tässä iässä enää ole aikaa yrittää kovin kauan, ilman että asiat vaikeutuu entisestään. Joten täytyy olla onnellinen, että asiat ovat menneet hyvin.
Kovasti minä olenkin tästä masusta nauttinut, tuntuu että jokainen eteen tuleva vaihe on yhtä hauska kaikkine piirteineen. Ikävä minulle ainkin tulee tätäkin aikaa, vaikka tottakai nyt haluaisi jo päästä pian tutustumaan tuohon uuteen pikkuihmiseen. :)
 
Mustikkasuu Juu, mullistuksia tosiaan on ollut :| On tässä asiaa murehdittu kyllä kevään aikana, ja välillä tietenkin tulee synkempiä päiviä. Mutta pääasiassa ollaan yritetty olla sellaisella asenteella, että asialle ei nyt mitään mahda. Rahallisesti tietenkin alkaa tehdä vielä tiukempaa, kun mies on ollut jo sairaspäivärahalla ja mulla alkaa heinäkuussa äippäraha. Vielä olen saanut normaalia palkkaa. Ja itse alan henkisesti varautumaan siihen, että ensi keväänä on heti töihin paluu edessä. Mun piti jäädä hoitovapaalle, mutta jommankumman on pakko olla töissä. Jos mies esim. uudelleenkoulutetaan, niin hän jää ensin kotiin Nupun kanssa ja vasta sitten koulutukseen. Mutta jos vaikka voitettaisiin lotossa tänä iltana =)

Mä olen kanssa nauttinut suunnattomasti raskausajasta. Vaikka alussa oli pahoinvointia ja nyt lopussa on järjettömät liitoskivut yms. Mutta silti tämä on ollut aivan ihanaa aikaa :heart: Varsinkin jos tämä jää meidän ainoaksi lapseksi, niin sitä suuremmalla syyllä ole yrittänyt nauttia. Ja mahaa tulee varmasti ikävä :'( Vasta tällä viikolla olikohan tiistaina sanoin, että voisin kyllä jo synnyttää. Mutta tein maanantaina pihatöitä ja tiistaina en meinannut selkäsäryn ja liitoskipujen takia päästä edes liikkumaan. Nyt taas olo on parempi kun on malttanut ottaa rauhallisemmin =)
 

Yhteistyössä