35+ äidit

Moikka! Huhhuh, mies on nyt ollut jo monta viikkoa melkein putkeen työreissulla, ja palaa perjantaina. Alan olla ihan kuitti ja poikki. Hattua nostan yh-äideille, kyllä olen totaalisen loppu. Vaikka on lapsia vasta siunaantunut 1 kappale ja sekin nuin pieni. Isovanhemmatkaan ei tässä vaiheessa vielä voi hirveästi auttaa, ja tuo pojusen vierastus on pitänyt heidät vielä muutaman metrin päässä paria vaipanvaihtoa lukuunottamatta.

Meidän poju se täytti tänään 3 kk :), äitin iso poika! Torstaina on neuvola :)

Kohta suihkuun, jahka pojunen nyt nukkuisi 1,5 h nukutteluyritysten jälkeen... LK & Touko 3 kk
 
L-K kovasti voimahaleja lähettelen sulle :hug:

Eilen oltiin fysioterapeutin luennolla Nupun kanssa ja oli kyllä mielenkiintoinen, mukava juttu. Opeteltiin vauvahierontaa ja minäkin jo neljättä lasta kasvatan niin nyt mä vasta saan kuulla et miksi vauvaa oisi tosi tärkeetä pitää lattialla mahdollisimman pienestä pitäen mahallaan muutenkin kuin sen et oppii kannattelemaan ja vahvistamaan niskojaan :ashamed: puhumattakaan ihokontaktin merkityksestä. Parin viikon pääst toinen ja viimeinen kerta jolloin sit jumpataan vauvojen kans ;) Tää siis neuvoloiden tarjoama juttu.

Mä kun laitan Nupun lattialle masulleen niin ei se enää pysy paikallaan vaan hiissaa itteensä joko eteenpäin tai sit sivulle :ashamed: Eilenkin sain katsella kun toisten vauvat pysy nätisti siinä patjalla mut meidän neiti ähelsi minkä kerkes pylly pystys :/ mut oli neitini kaikista jäntevinkin koko porukasta vaikka pienin kooltaan ;)

Meillä mies pitää nyt viimeisen pätkän isyyslomaa ja sit siihen päälle reilun viikon kesälomaa ja elokuus loput. Täl viikol se on kärrännyt kuivia puita liiteriin ja sopivan rakosen tullessa olen sit käynyt pinoomassa, meillä kun tämä et joko likat tahi mies kärrää ja mä pinoon liiteriin. Ens viikolla lähdetään käymään muumimaailmassa, pääsee pikkuneitimme sit oikeesti siinne kun kovasti puhelee siitä :) Jospa tapaisi nimeänsä Ismon eli nuuskamuikkusen ;) Esikko kun kerran toi neitille Nuuskamuikkusen niin tämä totes heti et se on Ismo. Samoin kun luetaan muumikirjoja tms. niin aina se on Ismo vaikka kuinka sanoo et Nuuskamuikkunen et katsotaan nyt miten tuolla sit käy :)

Täällä on tulossa jälleen ihana ilma, aurinko jo paistaa B) Meillä tuo pikkuneiti käy vain syömässä sisällä kun hyvät ilmat, muuten mennä touhottaa ulkona. Kyllä sitä itsekkin tulee paljon nyt oltua, jos ei muuta niin sit istuskellaan joko huvimajassa tahi muuten pihalla Nupun kanssa kun hereillä mut itapäivisin ottaa ne pitkät päikkärit jolloin saa sit tehtyäkin siel jotain. Mulla alkaa kasvimaakin kaipaamaan kitkemistä, alkaa rikkaruoho ja nousseet taimet kilpailemaan ja kyllähän sen tietää kumpi vie voiton jos en pian sinne pääse.

Mut nyt mentävä jatkamaan aamutoimia, kuuluu pikkuneitimmekin heräävän, esikko lähtikin juuri kun toinen ajotunti het klo 8.
Mukavia aurinkoisia kesäpäiviä kaikille :wave:
Ävm70 ja Nuppu reilu 2,5kk :heart:
 
Moi!

Meillä viimeinen vuorokausi menossa ilman isiä, ja voi pojat että pojunen antoi äitille tuta että ei oo helppo yh-viikkojen lopetus tiedossa. 3 rokotetta tuli puolen päivän jälkeen neuvolassa, ja aivan hirveä huutokänkkä koko illan, vaikka laitoin särkylääkettä, niin ei tuntunut olevan mitään vaikutusta... Nyt on nukkunut 35 minuuttia. Päivällä meni päikkärit taas puolen tunnin pätkissä ensin kello 10, sitten 12, 14 ja viimoinen kello 16. Huhhuh. Illalla ei sitten nukuttukaan, oli vain suoraa tai vähemmän suoraa huutoa. Heräsi viime yönä 5 kertaa syömäänkin, ja jouduin 2 kertaa niistä lämmittämään korviketta, kun ei oma maito riittänyt. Alan kyllä kohta itsekin itkemään, niin väsyttää... Koira oksensi vielä ruohopuklut matolle pahimman känkän aikaan, oli siinä äitillä itkussa pitelemistä. Onneksi mies palaa huomenna reissusta, ei kyllä huumorin kukka enää kuki... LK
 
Ai ni, ävm70, kiitos haleista! ;) Kerro vähemmän tietävälle, miksi vauvaa kannattaa pitää mahallaan pienestä pitäen? Me ollaan oltu mahallaan joka päivä, muttei kovin pitkiä aikoja... Äitini kertoi että vauvoilla ilma kulkee paremmin eli kuulemma pieruttaa helpommin mahallaan, mutta siihen oma tietämys päättyy...
 
LK voi kurjuus teidän päiviä :/ mut onneks miehesi tulee kotiin :hug: jospa saisit sit univelkojasikin pois.
elikkä sullekkaan ei ole neuvolassa puhuttu tästä masullaan pitämisestä vaikka sulla on ensimmäinen, tosi hassua. Minä kun kuvittelin et mulle ei kerrata asioita sen takia et mulla jo niin monta koska kolmosenkin kohdalla sain kuulla et kyllähän sä tiedät kun sun kolmas eikä yhtään katsottu et oli 13v väli josta sit silloin tällöin muistutin et asiat ei ehkä tuorees muistis ;)
Eli asiaan; vauvan vatsallaan pitäminen on hyväksi vauvan lihaksistolle, koska vauva jumppailee niskalihaksien lisäksi siinä samalla selkää että käsiä. Tällä tavalla oppii hallinnoimaan koko kroppaansa :) Ei siis tarvitse koko aikaa pitää mut tosiaan hyvastä kun joka päivä edes jonkin aikaa. Sanoi että vauva alkaa nopeasti vieroksumaan jotain asentoa jos ei jossain asennossa ole, tarkoitti siis tätä masullaan oloa, selällään ja jos aina nukuttaa vain toisella kyljellä et pitää muistaa vaihtaa myös tuota kylkeäkin. Totta myös että masullaan olo auttaa noihin vatsavaivoihin, siksi nukutan aina yöt vatsallaan, päivisin sit vaunuissa vuoroin toisella et toisella kyljellään, joskus selällään.
Fysioteraupeutti sanoi et vatsallaolo vaikuttaa koko vauvan kehitysvaiheeseen myös myöhemmässä vaiheessa eli konttauksen ym. taitojen oppimiseen. Kehotti myös pukemaan vauvan sylissä että saisi enemmän sitä ihokontaktia sekä juttelemaan vauvalle mitä me varmasti jokainen jo tehdään ;) Jossain ulkomaisissa tutkimuksissa tehty yhteenvetoa nuorten psyykeongelmista et osa ollut johdannaisia siitä et vauvalla ei ole pienenä ollut kunnon kontaktia vanhemman kanssa.
Toivottavasti sait jotain tolkkua kirjoituksestani ;)
 
Moikka! Kiitos ävm70 - sain hyvin selvää :). Meillä on tuo kylkiasento ehkä jäänyt paitsioon, kun öisin nukutetaan nykyään aina selällään, aiemmin pienempänä aina jommalla kummalla kyljellä. Olen kyllä pörisyttänyt leikkimatolla autoa ja kääntänyt pojusen kyljelleen niin että saa sillä päällimmäisellä kädellä hyvän otteen isosta leluautosta...

Kysymys Äiti-Kengulle (ja muille kestoilijoille ;) ) - oletko testannut housuvaippoja kestoina? Olen etsimässä taskuhousvaippaa, sisko saa ensin testata oman poikansa kanssa ja otan ne sitten itselle käyttöön. Meillä molemmilla on narukuivatus, joten täytteetön housutaskuvaippa olisi kaikista paras vaihtoehto. Olen katsellut kestovaippainfosta eri keskusteluita, mutta aika viidakkoa on. Myllymuksujen, PikkuOnnin ja Sampsukan vaippoja olen tiirannut, mutta en ole uskaltanut vielä ostaa....

LK & pojunen 3 kk rapiat
 
Kumiankka: Mullakin muksut kohtuuisolla ikäerolla kun tyttö 02/01 ja poika 09/09.

Kiva on ollut taas lueskella teidän muiden edesottamuksia. Itsellä ei oo taas tullut moneen kuukauteen kirjoiteltua kun tuntuu ettei ole mitään kerrottavaa vaikka kyllähän tuo Rakas Ahvo-Tahvo on keksinyt ja kehittynyt huimasti.

Ahvo-Tahvo (tai Touho-Taavetti, rakkaalla lapsella on monta nimeä :heart: ) on jo 9kk:n ikäinen touhukas pikku-ukkeli. Osaa jo istua, kontata, nousta tukea vasten seisomaan ja käveleekin muutaman askeleen tukea vasten. Suusta löytyy nyt 8 hammasta, neljä ylhäällä ja neljä alhaalla, ja lisää on tulossa jos sormien syömisestä ja kuolan määrästä voi jotain päätellä. Allergioita ei ole, eikä toivottavasti tulekaan.

Tässä lyhykäisyydessään meidän sakin kuulumiset. Vähän on haikeet fiilikset nyt kun äitiyslomakin loppu kuun vaihtuessa ja nyt sitten hoitovapaalla ainakin siihen asti kun poika täyttää 2v. Vielä yhden lapsen haluaisin mutta toistaiseksi mies on sanonut sille Ei. Jää sitten tässä vaiheessa ainakin tekemättä. :( Eikä tuota vauvakuumetta ainakaan paranna se että tuttavapariskunta, molemmat entisiä luokkakavereita peruskoulusta, saivat viime torstaina aivan ihastuttavan suloisen pienen tytön ja siskokin saa tuossa 2kk:n kuluttua omansa.

Olkkis ja Arttu 9kk
 
Hauska lueskella muiden muksujen osaamisia :)

Meillä melkein kontataan, enemmän se vielä on sitä vauhdilla ryömimistä. Mutta lujaa mennään maata viistäenkin. Polvilleen poika hinaa itseään käsien avulla, jos sopiva tuki löytyy. Mm. avoin tiskikoneen luukku.

Yöt ovat sikeitä, nukutaan 12 h putkeen.
Mikään ei muuten aloita päivää paremmin, kuin iloinen hymynaama pinnasängyssä heti aamusta :heart:

Yksinäistä on äidin elämä, kaverit ovat kaikki sinkkuja, joten heidän vapaa-aikansa menotkin ovat sen mukaisia. Meillä ei juurikaan ole vilkasta puistoa tms. lähellä. Joten kieltämättä välillä puuduttaa. Onneksi miehellä on säännöllinen päivätyö. Saa seuraa edes iltaisin.

Jokin äiti-lapsi kerho on kai seurakunnan puolesta, mutta sen ajankohta sotii pahasti meidän päiväunirytmiä vastaan, ja se on vielä useamman kilometrin päässä, joten sinne kulkeminen, varsinkin sateella on kurjaa.

Onneksi on äidillä tämä iloinen vesseli :D
 
Tervetuloa Kumiankka :flower: Kiva kun sain ikäseuraa, vauvalle nimittäin :D meidän tyty on syntynyt viime lokakuussa. Tyty myös ryömii hurjapäänä, mutta konttausasennon harjoittelu on jäänyt kokonaan pois. Jos pystyyn nostaa, viihtyy parhaiten - itse ei tosin toki vielä pysy seisomassa, jalkojen puolesta kyllä, mutta tasapaino pettää; sivullepäin kaatuu.

Esikoinen on reilu 2v, ja hänen kanssaan totuin käymään mll:n vertaisryhmässä. Siellä on nyt sitten käyty kolmisin, lapset ja minä. Silti kyllä tuntuu, että aikuista seuraa kaipaisin!

Vauvakuumetta minulla ei ole, oli kai tarpeeksi (liian) rankka tämä riskiraskaus kaikkine stressaavine tutkimusten ja tulosten ja seurantojen odottamisineen. Ihanat kaksi lasta, tässä on meidän perhe :heart: .

En ole nyt juuri kirjoitellut, ensi viikolla on 8kk-lääkärineuvola niin vähän sitä olen odotellut että on enemmän kertomista. No, tulihan tähän nyt juttua jo kiitettävästi.

Aurinkoista alkukesää kaikille
~Tiila ja tyty 7,5kk
 
Nyt pääsin nettipimennosta,kun sain hommattua itselleni tänne koneen.

Lintukoira en oo housuvaippoja kokeillut kestoina.Harkkahousut ovat olleet housumalliset vaan.Etten sit pahemmin osaa antaa neuvoo niistä.

Tiila lyhyetkin kuulumiset ovat kivoja luettavia =)

Ävm70 varmasti tykkää muumimaailmasta.No kyllähän minäkin 5 lapsen äitinä tämän nuorimmaisen kohdalla opin uutta :D
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Tänään olis punnitus ja katsotaan miten paino menee.Maidottomalla ollaan molemmat.Multa vaan tää elämän tilanne teki sen,että maito alkaa loppuun :'( Kauramaitoo ja soijamaitoo oon sit yrittänyt lisäks tarjota nokkamukista.

uudelle tervetuloo =)

Jospa sitä nyt kerkeis täälläkin lukemaan ja kommentoimaan paremmin.
Mukavia kesäpäiviä kaikille.

ä-kengu ja tyttö-kengu 11kk+ :heart:
 
Tervetuloa Kumiankka :) B)! Kiva olkkis kun laitoit kuulumisia, ja Tiila myös :) Voimia Äiti-Kengulle !!! :hug:

Päivitystä kestoiluun: PikkuOnnin ja Myllymuksujen housuvaipat hankittu & menneet pojun serkulle testaukseen, saas nähä mitkä on testitulokset ;).

Meillä poika jo kovasti harjoittelee kääntymistä; koko ajan punnaa itseään masulleen, ei vielä ihan pääse. Masultaan takaisin selälleen itsekseen onnistuu kyllä, vähän vahingossa enemmän kuin tarkoituksella. Hauskaa on, että pojunen "auttaa" äitiä vaipanvaihdossa punnaamalla ihan kauhealla ähinällä lantiotaan ylös kun vaihdan vaippaa. Äitiä naurattaa joka kerta kun poju yrittää nostaa ihan kauhealla ähkäisyllä peppuaan hoitoalustalta :)

Mies on päästänyt meikäläisen tällä viikolla jo 2 kertaa sauvakävelylenkille koiruuden kera. Tänään tehtiin tunnin lenkki poikusen (pätkä )päiväunien aikaan. Olen kamppaillut turvotuksen kanssa; kihlasormus ei edelleenkään mene sormeen, vaikka poistin sen helposti vasta 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Paino on nnyt sama kuin raskauden alussa, mutta turvotus siis edelleen vaivaa. Mutta, mutta... Keskiviikon ensimmäisen sauvakävelylenkin jälkeen tuntui kuin olisi kroppa herännyt taas eloon; hiki tuli, aivan kamala jano ja nälkäkin, vaikka lenkki kesti vain 35 minuuttia. Vihdoin alkoi tuntua, että nesteet lähti liikkeelle ja turvotus on alkanut kadota. Anoppikin kysyi eilen että olenko laihtunut, en siis vain kuvitellut :) Olen käynyt vaunulenkeillä kyllä, mutta kun poju ei nuku enää päikkäreitä (normi 2 x 20 minuuttia), en ole uskaltanut yksikseni ottaa kovempaa vauhtia käyttöön, kun heti vaunujen pysähdyttyä alkaa huuto, eikä suihkuun, syömään tai juomaan välttämättä ehdi....

Hoh, nyt nukkumaan, tunnin sauvominen alkaa painaa... Juhannuksen odotusta kaikille!!!

LK & poju 3,5 kk
 
Mitenkäs juhannukset ovat teillä sujuneet? Täällä kestitty vieraita 2 päivää putkeen, on aika väsynyt olo...

Lisäksi pojusen sammas, jota vastaan taistelin 5 viikkoa, uusi silmänräpäyksessä kun lopetin lääkekuurin, alkaa olla hermo sen suhteen kireällä... Mies lähdössä taas huomenna reissuun, ei ole onneksi kuin 3 yötä tien päällä. Perusmeininkiä siis.

Hyvää juhannuksen jälkeistä elämää kaikille! ;) LK & pojunen kohta 4 kk
 
Heippa!
Täällä Juhannus meni kotona ollessa, paitsi perjantai-iltana käytiin katsomassa kokkoa ja juotiin samalla juhannuskaffeet siinä seurakunnan järjestämässä tapahtumassa :) Meillä kävi siskoni perhe ihan vaan poiketen sekä kaverini poitsun kanssa et sai nuo 2,8v leikkiä keskenään =) LK voi, kyllä se on täyttä työtä kestitä kaksi päivää ja hoitaa sit vielä pikkumiestä siinä, varsinkin kun tiedossa ettei apukäsiä lähipäivinä, kovasti jaksuja sulle :hug: Mitenkäs, vieläkö poitsu vierastaa mummoa vai joko on helpannut? Muistan kun tovi sitten kirjoitit et itkee koko kyläilyajan.

Äiti-Kengu toivottavasti teillä oli paino noussut pikku-kengulla :hug:
Kumiankka Tervetuloa!

Meillä oltiin jo reilu viikko sitten 3kk neuvolassa eikä ihan oltu päästy 5kg asti eli paino oli 4,970 ja pituus 57cm :heart: Meillä käännytään selältä mahalleen ja kun on mahallaan niin eihän Nuppu siinä viltillään ole vaan hetken päästä jossain ihan muualla. Seurasin yksi päivä tuota tekniikkaa millä etenee niin neiti tavallaan vetää itseään kyynerpäillä mykkyrään ja sit varpaat lattiaan et saa punnattua itsensä eteenpäin vaik eilen kyllä jo meni sivullekkin.ja nuo sukat ei sit millään tahdo pysyä jalassa, nytkin tuossa hinkkaa sitterissä samalla kun juttelee lelulle jalkaansa et toinen sukka jo tipahti, pitäisi varmaan hankkia ne millä hanskatkin saa nipattua haalareihin ettei tipu :LOL: Ollaan siis parhaillaan ulkona kun niin ihana ilma, olen mä ajatellut et joku päivä laitan ihan viltin tuohon nurmikolle et saapi siinä olla.
Meillä nukutaan edelleenkin hyvin,8-9h putkeen, mies aamulla nauroi kun Nuppu heräs 4min vaille 6 et neiti varmistelee et isi herää töihin kun miehellä oli klo 6 soimassa, vietti siis lomaa tuossa kolmisen viikkoa ja elokuussa loput eli parhaaseen marja-aikaan et päästään näiden pienten kanssa juoksee marjametsäl ;)

Kirjoitelkaahan kun ehditte kuulumisianne, niitä on ihana lukea kenen pikkainen menee missäkin kehitysvaihees :heart:
Ihanaa kesää kaikille!
Ävm 70 ja Nuppu 3kk1vko :heart:
 
Moi moi,
juhannus meni ystäväperheen kanssa ja hieno ilma helli meitä Suomi-neidon navan tietämillä B)

Lintukoiralla on ollut vilskettä, huh huijakkaa. Oletkos sitä sammasta kokeillut puolukka- tai karpalomehulla penslata? Tuli mieleen, jos lääkekuuri ei tepsi käyttöään pitempään. Sori jos olet jo kertonut, en kertakaikkiaan muista.

Äiti vm 70 taitaakin saada melkoisen menijän :D meilläkin tyty on koko ikänsä ollut kova möngertelemään, ja nuo sukat - sama kohtalo täälläkin! Nyt kun tyty on jo isompi, olenkin kunnon kesäpäivinä pitänyt paljain varpain ihan suosiolla. Paitsi yöllä, kun peittoa tyty ei käytä, puen yöksi terälliseen kokoyökkäriin, hellettä tai ei. Tosi hyvin teidän Nuppu myös nukkuu, hienoa!

Me käytiin neuvoloimassa tuossa ennen juhannusta, 68cm ja 8220g oli muutamaa päivää vajaan 8kk tytyn mitat. Seuraava käynti onkin sitten vasta vuoden ikäisenä (jollen vahingossa tilaa 10kk-neuvolaa :whistle: ).

Parin viikon päästä loppuu vanhempainvapaa minun osaltani, mies jää isäkuukaudelle ja minä kesälomalle. Sitten olen perhevapaalla vuoden eteenpäin, eli töihin syksyllä 2011. Tänään aamuyöllä huomasin miettiväni työasioita.. no, jospa en sentään koko vuotta stressaisi ennen työn alkua (en tosiaan aio, älkää pelätkö ).

Semmoista.
Nyt iltapäiväulkoilemaan ihanaan aurinkoon - vai eikös se tyty vielä herännytkään?


Aurinkoisia päiviä :wave:
~Tiila.
 
Moikka! Ävm70: vierastaa edelleen, mutta nyt tiedetään millä konstilla helpottaa. Tosi varovainen alku kaikkien "uusien" naamojen kanssa, kattellaan äipän sylistä 15 min-1 h ja sitten jo uskaltaa vähän mennä vieraaseenkin syliin. Aika riippuu siitä, kuinka kauan on edellisistä unista, onko kärttyisä päivä jne jne... Pahin tapaus sattui sunnuntaina, kun mies läksi vaunulenkille pojusen kanssa lippis & aurinkolasit päässä. Kun tulivat 0,5 h päästä takaisin pihaan, poika huusi kuin syötävä vaunuissa aivan litimärkänä hiestä ja mies oli aivan hiki niskassa ja peloissaan et mikä pojulla on. No heti kun pääsi aidin syliin, huuto loppui ja vaihtui pienen säälittävään ininään. Hetken päästä tajuttiin, ettei ollut tunnistanut isiä pipon ja klasien alta - pelästyi meinaan aiemmin minuakin huivi ja aurinkolasit päässä. Pojunen oli sitä mieltä, että joku vieras mies oli hänet kaapannut ja huuto oli sitten sen mukainen :whistle: Hetken päästä jo nauratti, kun kaikki olivat rauhoittuneet. :)

Tiila: kokeiltiin ensin 2 viikkoa puolukalla, sitten vajaa viikko sitruunalla ja kun se aiheutti löysää vatsaa, siirryttiin takaisin puolukkaan, jolla mentiin vielä viikko. Ei tulosta, käsittelin rinnat, pesin ja vaihdoin tutit jne jne kuten neuvotaan esim Imetystukisivustolla. Sitten otettiin lääke, jota laitettiin 2 viikkoa. Viikko meni, ja sammas tuli takaisin :kieh: Penslasin siis joka kerta kunnolla, vaihdoin tutit pariin otteeseen (desifioin kerran päivässä 20 minuuttia lisäksi), pesin lelut kuumalla vedellä, vaihdoin liivinsuojukset ja laitoin puolukkaa, sitruunaa ja lääkettä rintoihin joka syötön jälkeen jne... Nyt jos ei lähde pois, en tiedä mitä tehdä, eihän tällaista sirkusta jaksa viikkotolkulla. Olen heittänyt tuttipullon tuttejakin varmaan 20 jo menemään.

Kiva kuulla ävm70 miten Nuppu pääsee eteenpäin :). Meillä poju pääsee jo ympyrää; aloittaa sitten vartin jumppaamisen jälkeen pettymysitkun, kun ei pääsekään eteenpäin, vaan pyörii vain ympäri... :)

Ja sukat sitten ;) ---- olen luovuttanut jo kuukausi sitten, meillä poikanen on ilman sukkia shortseissa ja kylmemmällä niissä potkareita pienemmissä housuissa, jotka voi laittaa bodyn alle (miksi niitä nyt sanotaan - terälliset housut siis). Meillä nukutaan yleensä lyhythihaisessa bodyssä, eikä muuta, on niin kuumakalle tuo mies. Nyt on syöttöjä enää 3 per yö ollut, mutta viikko sitten mentiin vielä 5-7 syötöllä. Tai riippuu koska lasketaan että yö loppuu. Yleensä syö ajalla 22-07 sen 3-7 kertaa. Meillä poju nukkuu 12 h - kai se on niin raskasta hommaa tuo usein syöminen, että uni sitten maittaakin pitkälle aamuun. Kun 4 kk pamahtaa rikki, me aloitamme perunan maistelun, koitan sillä vähentää tuota yösyötön tarvetta.

Jahans, jos menisi sitten nukkumaan. :) Hyvät yöt! LK & pojunen 3,75 kk
 
No niinpä olikin Lintukoira, nyt kun tuon selostuksesi sammaksesta luin alkaa muisti palailla. Tosi rankka urakka mokoman vaivan kanssa, saisi jo kadota! Toivotaan (ja luotetaan!) että loppunsa edellä nyt riehaantui vain, kohta katoaa mokoma. Mrrr.

Yösyötöiksi minä lasken kaikki syötöt, jotka ajoittuvat vauvan yöunille. Eli sitten kun vauva herää päivän touhuihin, loppuu yö. Ja arvatkaas mitä - meillä ei enää yösyödä lainkaan, ei moneen monituiseen viikkoon! Tosin on kyllä siinä ja siinä, onnistuuko imetys päivälläkään, kun tytyn mielestä aina on jotain mielenkiintoista tapahtumassa jossakin muualla, eikä malta keskittyä. No, päiväunille mennessä maistuu. Ja ruokaa vetelee niin hirmusatseja, että oksat pois ja pala latvaa! Välillä syö enemmän kuin tuo 2-vuotias (ja 14-kiloinen) esikoinen, huh huijaa. Ihme ettei masu pömpötä juurikaan, minne ihmeeseen se ruoka menee jos vatsalaukku ei venähdä rantapalloksi? :D

No niin, pitääpä mennä kyselemään eikö meillä aiota tänään herätä lainkaan. Mies on mennyt töihin jo kuudeksi, minä siitä asti (viidestä, kun kello soi) hereillä ja lapset vaan tuhisevat. Saattaa mennä tämä ilta myöhäiseksi, jos aamu jo antaa sen suuntaisia viitteitä!
 
Huomenta!

Aloin tässä vaan äsken miettimään että ovatkohan Äiti-Kengu ja pienimmäisensä jossain juhlimassa? Kun muistelin että eilen Pikku-Kengulla olis ollut 1v-synttärit... En tiedä. Jos näin oli niin ONNEA 1v:lle!

Olkkis ja Arttu
 
Olkkis kiitos onnitteluista =)

Torstaina oli kaverisynttärit ja muutama muukin tuli ja loput tulivat tänään juhlistamaan 1v prinsessaamme.
Nyt on väsähtänyt olo kaiken jälkeen.Palailen myöhemmin kommentoimaan teiän kirjoituksia.
 
Onpas hiljaista.
Huomenna on neuvola,niin saadaan mittoja.Imetys jatkuu ja kyllä tyttö sen perään onkin.Nokkamukista kyllä yritän saada myös meneen.Hammasta tehty taas urakalla.4 ylös puhjennut.kaiken kaikkiaan 6 hammasta tytöllä.
Tuun huomenna sit kertoileen neuvolakuulumiset.
Nauttikaamme ihanasta kesästä B)

ä-kengu ja tyttö-kengu 1v :heart:
 
Oi, onnea kovasti pikkukengulle! Vauvasta taaperoksi, oih :flower: !

ME oltiin vähän reissussa ja aiotaan vielä heinäkuussa reissailla lisääkin, eli vähäksi saattaa nyt jäädä pinon seurailu. Lämmintä (muttei liian..) kesää kaikille!

~Tiila ja tyty 8,5kk
 
Onnea pikkukengulle myös täältä :) :flower:

Meillä oli eilen 4 kk neuvola ja hirveän huudon sai lääkäritäti puristettua meidän pojusta - vierastaa vielä ja oikein kunnolla :). Mitat kuitenkin 64 cm ja 6790 g, ihan täsmälleen keskikäyrille mennään...

Lämmintä piisaa ja nukkuminen on todella vaikeaa. Meillä aloitettiin sunnuntaina perunan maistelu, mahtavia ilmeitä olen saanut aikaan, ei taida peruna olla makuelämys pojun mielestä :). Yösyöminen on parina viime yönä ollut ihan aisoissa, 3-4 kertaa ollaan vaan syöty.

Lämmintä heinäkuuta, vaan ei liian helteistä :) LK & pojunen 4 kk
 
Tiila mukavaa reissailua ja tuut kertoileen kuulumisa,kun ennätät.

Lintukoira lohdutaako,että meillä vierastetaan vieläkin outoja henkilöitä.Niin ja sellaisiakin joita harvakseltaan näkee.Toivottavasti yör pysyy hyvinä ja peruna alkaa maistuun.

Nyt oli painoa tullut 1v mitat 9115g 75,2cm
Kolme yötä mennyt hyvin ja ilman rintaa.Aamut on aikaisia,mutta jos sinne 6 asti saa nukkua niin kyllä sitä jaksaa.Pottailu on kuvioissa mukana.

nauttikaamme kesästä B)
 
Hei pitkästä aikaa. :wave: :p Meillä ukkonen särki nettiyhteyden toukokuun lopulla ja piti uusia sovitin, johdot ja tulostinkin pitäisi ostaa kun sekin hajosi. :$

Miniläppäri vain käytössä ja tällä on hieman hankalampaa kirjoitella. Lukenut olen kyllä juttujanne, vaikka en tänne juuri ole kerennyt. Olemme tehneet huonemuutoksia ja osa huonekaluista on vielä tulematta, riittää puuhaa kun jokapaikka täynnä tavaraa.

Meidän neiti kävelee ja juokseekin jo välillä. Silti aika varovainen ja voi ottaa joka paikkaan mukaan. Kaupassa hakee tavaroita ja auttelee
kaikenlaisissa pikkuaskareissa. Kiukutteluja harvoin esiintyy, nekin siitä kun ei saa mennä jonnekin tai ottaa jotain, mutta useimmin hyväntuulinen.

Siirsimme lapset nukkumaan samaan huoneeseen ja hyvin nukkuneet kaikki kolme samassa. Nettakin nukkuu 10-12 h öitä, harvoin heräilee.

Meillä oli joku vatsatauti parisen viikkoa sitten. Isoin oksenteli ja ripuloi ensin, meni nopeasti ohi. Täystyhjennys, mutta jaksoi vaan touhuta, pomppia tramppiksella ja leikkiä. Kaikki lapset meni pikaisesti läpi saman, mutta Netalla oli vain vähäisiä oireita. Vointi pysyi kaikillä hyvänä. Epäilinkin helteestä johtuvaksi, mutta tiedä sitten. Outoa kun meni vaan lapset läpi. Meillä ei mitään.

Imetyshän loppui n. 2 kk sitten, nyt sitten vihdoin tuli täti kylään. Taukoa oli 2 v 3.5 kk, eli ihan mukavasti. Kipuja ei ollut ja vuotokin kesti vain n. 3 vrk. Keskimmäisen jälkeen kipuja ei ole ollut. Olen pitkään imettänyt kaikkia ja täti aina ollut tauolla plussauksen jälkeen yli 2 vuotta. :D

Nyt isommat ovat mummilassa anopilla yökylässä ja pienin nukkuu. Kerkeen tännekin pikaisesti. Pitäis tehdä kotitöitä helteestä huolimatta. Netta rakastaa hellettä, eikä ole ollut yhtään tuskastunut vaikka autossakin paljon ollut. Pieni päivänsäde tuo tyttö. :heart:

Isompien kanssa enemmän kaikenlaista ja kinuavat kaupoissa kaikenlaista. Pienimmät useimmin mukana kauppareissuilla, tykkäävät tytöt shoppailla. Esikoinen viihtyy isänsä seurassa. Poika on kova kokoamaan leegoista, voi koota tuntikausia iltaisin kun pienemmät jo nukkuu. Kirjoittaa ja lukee, ekaluokan aloittaa syksyllä.

Netta tykkää käydä pöntön pienentäjällä tarpeillaan ja päivittäin käy jatkuvasti. Kymmenkuisena aloitteli pottailun ja nyt siirtynyt enemmän pöntölle.

Netalta sujuu omatoiminen syöminen jo tosi hyvin, pesee kädet ja kasvot ja osaa kaikenlaista itse. Puhe hieman jäänyt kävelyn jalkoihin, mutta juttelee selkeitä sanoja. Nauttii musiikista, Titi-nallesta tykkää. Tanssahtelee ja heiluu musiikin tahdissa. Leikkii isompien sisarusten kanssa paljon ulkona ja sisällä, välillä rikkoo legorakennelmia ja saa kuulla siitä, ei juuri välitä. Uteliaisuutta isompien leluihin löytyy. Uskoo kuitenkin hyvin puhetta ja tulee pois kielletyistä paikoista. Suuhun ei laita juurikaan löytämiään pikkutavaroita enää kovin usein.

Pitäis alkaa keskimmäisen 4 v- synttärivalmistelut. Parin viikon päästä juhlat. Jos sää edelleen lämmin, pidämme puutarhakutsut ja laitan ulos myös tarjoilut. Titi-nalle on teema ja pitäisi löytää jotain rekvisiittaa..

Nyt pitää lopetella tätä raapustamista. Onnea pikkukengulle! :D Mukavaa kesänaikaa teille kaikille!

Neeanäiti ja Netta pian 1 v 8 kk jo! =) =)
 

Yhteistyössä