35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Voimia sinulle ja perheellesi, tällaista surua on vaikea ymmärtää.
Paljon enkeleitä Pikkuiselle Helmi-Onnille :hug: :ashamed:
Tällaista on niin vaikea hyväksyä ja ymmärtää.

Pikkumyy jaksamista ja myös teidän perheelle, hengessä mukana toivoen parasta...

Fenix ja masukki 18+4
 
Moikka !
mitäpä tänne kuuluu? olen ollut helmikuisten puolella niin tiiviisti etten ole
muistanut teitä :( .alkaa olla jännät paikat mulla on huomenna laskettu-aika
maha pinkee ja kova ja välillä koskee alapäähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Ultrakuulumisia :'( Minut voi poistaa listalta. Pieni rakas vauvamme sai tänään kuolemantuomion. Vaikka anankefalia olikin jo pois suljettu, se pienellä kuitenkin on. Selkäydinanava oli jo turvonnut, kasvojen luitakaan ei näkynyt. aivorunko nähtävästi sen verran kehittynyt, että pystyi liikkumaan, joka sekin on jo vähentynyt. Sydän sykki vielä noin 90-100 tiheydellä. Ultrakuvanäkymä oli lohduton, ei päätä oikein ollenkaan. Vartalo turvonnut ja huomenna klo 10 keskussairaalaan tekemään lähetettä keskeytykseen. Noin viikon, puolentoista kuluttua pitäisi tämän olla ohi. Henkisesti tuskin koskaan.

Parasta mahdollista teille kaikille toivon. Ei tällaista pitäisi kenenkään kokea. Onnea pikkuisillenne ja teille mammoille toivoen, Lumi-Marja
Voi miten ikävää otan osaa suruun voimia koko perheelle ! :hug: :'(
 
Voisin laitaa viimeisimmät tiedot neuvolasta.
29.1.08 oli neuvola
39+4
paino 88.3
turvotus +
Rr 149/95
pissa puhdas
kohdun pohjankorkeus 33
lapsivedenmäärä normaali
tarjonta rt(ollut raskausviikosta25+4 lähtien)
sikiön syke 124
liikeet ++

Maanantaina olis neuvola jos olen yhtenä kappaleena vielä mut jos olen niin
sitten katotaan yliaikaiskontrollia.Mut veikkas etten tule maanantaina
saa nähdä. =)
 
Tulin katsomaan mitä tänne kuuluu. Kiitos kaikille myötäelämisestä. voimia nyt tarvitaankin.

Äipppä70 onnea matkaan ja mitä parhainta aikaa pienen vauvelin kanssa :heart:

Olen tässä ollut aika kipeä eilisestä asti. Illalla supisteli tasaiseen tahtiin, mutta se loppui. Aamulla kävin näytillä ja kohdunsuu on auennut sisältäpäin parin sentin verrran. Lapsivesi on vähentynyt entisestään. Jos luonnollinen keskenmeno/synnytys ei käynnisty niin sitten loppuviikosta kuitenkin homma laitetaan käyntiin. Torstaina pitäis luvan tulla ja sit alkaa tämä prosessi lääkityksillä.

Ei tahdo vieläkään ymmärtää, jos koskaa, miksi näin piti käydä. Miksi minun pitää vielä viides pikkuenkeli saada. Jos vielä joskus pienen syliini asti saan, niin se oisikin jotain niin suurta ja ihanaa, ettei edes osaa sanoin kuvailla. Nyt on keskityttävä näihin lapsiin joita jo on, sillä he ovat lahjoja elämältä, ei heitäkään ole vain tehty, vaan saatu.

Tietenkin ymmärrän sen, ettei näin vaikeasti sairaallaa pienokaisella olisi mitään mahdollisuuksia selvitä, että parempi näin, muuta siltikin sydän tulee huutamaan ikävää. Hän on meidän omamme, oli sitten minkälainen tahansa.

Surutyö on jo alkanut ja se jatkuu vielä pitkään.

Onnea teidän kaikkien odotukseen.
Lumi-Marja ja vielä mukana oleva Helmi-Onni 14+4
 
Vähän nipisti kun neula meni sisään ja tuntui sellaiselle inhottavalle.
Mieheni sanoi, että näytti siltä kun lääkäri laittoi neulan sisään, niin silloin vauva näytti nyrkkiä "että mitä tänne oikein tulette pistelemään".
 
Rakenneultra kuulumisia...=)

Pikkuinen kasvanut hyvin, n.330g painaa ja siellä se aukoi suutaan ja nieleskeli söpösti.
Lääkäri ennusteli poikaa sen mitä näki kuvasta. :LOL:
Naamaa yritti kovasti piilotella mutta sai kuvan otettua. Naama ja käsikuvan sain mukaani :)

Lumi-Marja: Elämä ottaa ja elämä antaa... ei sitä aina voi käsittää :ashamed: kun noinkin monta pientä enkeliä teille on annettu.
Voimia suruaikaan.

Mielessäin vain
aatoksissain:
kaikki ne tulevat illat ja aamut
enkelikeijuna luoksemme saavut

Ei tullut syksyä, talvea, kevättä, kesää,
ei linnulle pesää, ei äidille lasta
olithan pieni, kohdussa vasta.
Muistoksi vaihtuu, unelma haihtuu..
Vaikkemme sua nää, kaipaus jää..


Tv: amati ja ( Tahvo? ) 20+5









 
:hug: kaunis kiitos kaikille tuesta :hug:

Massu kipuilee ja aaltomaisia supistuksentapaisia kouristuksia ollut eilen iltanakin. Tänäaamuna tuli paksua ruskeaa limaa oikein olan takaa. Olisikohan limatulppa tullut tai jotain. Taitaa tämä raskaus olla lopuillaan jo muutenkin.

Surullisin mielin, Lumi-Marja 14+5
 
Aattelin ilmotella,jos joku mut muistaa,että Eino syntyi perjantaina ja kiireellä,hyvä että kerittiin muut mukulat roudaan mummulaan.Einohan on mun (39v) viides lapsi,vanhin jo täysikänen ja alta kouluikäsiä kaksi.Eino on myös ihme-lapsi siinä mielessä,että hän halusi meidän perheeseen vaikka väkisin! =) eli huolimatta vasektomiasta ja kumeista... :LOL: ja Eino on maailman suloisin ja ihanin vauva...taas viidennen kerran! ;) jotenkin erikoisen hänestä tekee tuo alkunsa! =)
Nyt täytyy mennä taas lepäileen,kun siihen mahdollisuus...vanha ei vaan jaksa kuin sillon nuorena! :whistle:
 
Mielikille lämpimät onnitelut ihanasta Einosta :flower: :flower: !

Ja uusille tervetuloa =)
Miten Rouva Pikkumyy jakselet? Oliko sulla se istukkabiopsia näinä päivinä?
Lumi-Marjalle iso voimahali :hug: olet meidän kaikkien ajatuksissa.
Oma napa: huolestuttaa milloin vauva kääntyy, edelleen poikittain, sivuille potkii kovasti ja rv kohta 34.
 
Inkkärille onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! :flower:
Mielikille onnittelut einopojan syntymisestä! :flower:
Eulis: Minulla huomenna se istukkabiopsia ja ultraus, toivotaan, että onnistuu tällä kertaa! Päätä on särkenyt nyt 3tta pvää, ei ihan kauhian kovaa, mutta melkoisen kylläkin! Panadolin otin 7 aikaan tänä aamuna ja auttoi kyllä! Vatsan toiminnan kanssa taistelen, aqiolaxia nyt siihen vaivaan, kun minun pitäisi saada suoli komennettua pois siitä istukan läheltä, että näyte olisi helpompi ottaa, mutta toiveissa siis, että kohtu on viikossa vähän kasvanut ja sen myötä myös istukka ja näyte on silloin teknisesti helpompi! Toivotaan parasta siis!

:heart:

Mieli on parempi ja toiveikkaampi, niin kauan aiomme toivoa, kunnes on mustaa valkoisella, että toivoa ei ole! :saint:

Slomalla 2 viikkoa ja sitten viikko hiihtolomaa, ellei silloinkin ole tarvetta slomaan, mutta katsotaan?

Minulla oli esikoinen perätilassa, rv 37 yritettiin kääntää, ei onnistunut, ja olikin stten sektio suunnitellusti synnytystapana. Toivotaan, että vaavinne vielä menisi parempaan asentoon! :heart:

Mukavaa pvää kaikille! :hug: :flower:

Ja paljon laskiaispullia ja Runebergin torttuja! :p

Ps meillä mies leipoo tänään pullia ja tekee niistä siis laskiaispullia, on haka leipomaan, parempi kuin minä! :D :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 13+1 :heart:
 
Neuvolakuulumisia meiltä ... eli aamusella heti käväistiin. Nyt rv 21+2 ja paino on 84,5 .... APUA ! Eli mulle on on tullut painoa jo 9,5 kg ja puolet ajasta vielä jäljellä joten minusta tulee varmaan mammutti :LOL:
Hienosti kuului sydänäänet ja kovasti meni karkuun ja aloitti aamujumpan kun kuunneltiin. Kohtu kasvaa ylärajoilla, 20 cm.
Verenpaine vaan on alkanut kohoamaan, johtuu ilmeisestikin tästä hitonmoisesta työstressistä :/ Seuraavaks mennäänkin taas sitten ultraan neljän viikon päästä.

Työkaverit oli tuonut runebergintorttuja ja laskiaispullia kun tulin töihin, SLURPS ... ei ihme että paino nousee :whistle:

Sit sellasesta et tietääkö joku jotain seuraavasta: haluan pitää kesälomani ennen äippälomaa eli siis kl alkais joskus huhtikuun puoles välis, koska muuten en ehdi tietenkä sitä tämän lomakauden aikana pitää, niin maksetaanko lomaltapaluurahat ja pitääkö tuo loma ylipäätään antaa vai voiko työnantaja sanoa ettei anna pitää ?!?! Meillä kun täällä on kaikki niin vaikeaa .... :headwall:

Rva PM, tsemppausta huomiseen aamuun !
 
karpalo tietysti kesäloma tulee saada pitää ja sen yhteydessä saada rahat! mää kattelin työehtosopimuksesta (tarkista oman liittosi tes! ) raskauteen liittyviä kohtia ja siellä luki mun iloiseksi yllätykseksi, että vuosilomatkin karttuu raskausaikana :) eli ensi vuonna, kun mun ä-loma ja hoitovapaa loppuvat, jään silloinkin kesälomalle :D
mut noin yleisesti - jos työnantaja jumittaa näissä asioissa, sitä tärkeämpää on ite perehtyä tessiin ;)
mulla on peräti 6 viikon kesäloma nykyään ja työnantaja toivoi alustavasti, että pitäisin tämän vuoden loman ennen ä-lomaa (alkaa 9.7.). vaihtoehtona olis säästää kesäloma ensi vuodelle, hoitovapaan perään, sen voi meidän firmassa periaatteessa neuvotella, mutta kun työnantaja tuota jo toivoi, voipi olla, että se sitten vain on pidettävä tänä vuonna. mutta jos saan saikkua ennen ä-lomaa, niin pitkät saikuthan siirtää kesälomaoikeutta, joten ei "tärvelly" kesäloma-aika sitten saikkuihin. (jos ymmärrätte ajatukseni, tuota oli vaikea sanallistaa... )
mut mäkin hersyttelen sillä, että hih, vajaa 4 kuukautta kesälomaan ja piiiitkään vapaaseen, joka ei kyllä varmaan mitään "lomaa" aina tule olemaan :D

rouva pikkumyy voimia, uskoa ja toivoa!!!

mielikki onnea vauvasta!! tervetuloa ninni!

ja hyviä vointeja ihan kaikille!

ensikertalainen irtis 12+6
 
Karpalo-67
Kun aikoinaan jäin ekasta lapsesta lomille töistä, ja tässä välissä en ole töissä ollutkaan muuta kuin keikalla, niin pidin täyden kesäloman normaalisti ennen äippäloman alkua! Silloin äloma alkoi joskus kesäkuulla ja sitä ennen pidin kaikki lomat pois. Ja muistaakseni sain normaalisti kaikki lomarahatkin..jos ei nyt aivan muisti petä.. :D
Omaa napaa; täällä ollaan jo aikamoisia möhömahoja ja liikkeet näkyvät jo uloskin päin. Lapset katselevat ihmeissään, että kuinka se äidin masu noin muljahtelee, vaikka tietävätkin että siellä on vauva! =)

Kehäkukka ja Vilpertti 22+5
 
Olen jo toista viikkoa flunssassa eikä oikein jaksa kirjoitellakaan. Olen kitunut töissä, kun projekti on semmoisessa vaiheessa, mutta hetken kuluttua katoan täältä omaehtoiselle saikulle. Piti vaan tulla kertomaan, kun mua kysyttiin 5-6 vuotialle vetäjäksi viikonloppuna, kuperkeikkaa opettamaan :LOL: Laitoin kyllä ehdoksi, että porukassa pitää olla ainakin yksi tenava, joka pystyy näyttämään mallia.
 
Hei tulin taas kurkkimaan mitä tänne kuuluu "vanhoille" ja uusille tulokkaille :wave: .

Meillä siis tuhisee jo 3 kk vanha tyttö. Hyvin on mennyt paitsi ihme itkut alkaneet illasta, taitaa olla nukkumisesta erimieltä kuin äiti, mutta muutoin nukkuu koko yön n.22 - 08 heräämättä.

Ikävä lukea sinusta Lumi-Marja eikä toisiaan kenellekkään tuollaista toivoisi.... paljon halauksia sinulle :hug:

Ja myös muille sikiös. yms epätietoisuudessa eläville :hug:

Välillä tuntuu että mitä minä mistään valitan kun olen saanut terveen tytön odottelun ja km jälkeen. TUntuu välillä elämä epäoikeuden mukaiselta, mutta ....

No joo mutta kuitenkin hyviä odotuksia tänne =) Tuun taas moikkailemaan "vanhoja" tuttuja.
 
Hei! Mahtuuko mukaan 37-vuotias odottaja? Olen jo jonkin aikaa seurannut tätä teidän keskusteluketjua, myötäelänyt niin ilossa kuin surussakin, välillä tulee kyllä niin kauheita uutisia että! Osanottoni ja paljon voimia Lumi-Marjalle sekä hänen perheelleen.
Itsestäni: Minulla edellisestä liitosta kaksi murrosikää lähestyvää poikaa, miehelläni kaksi tytärtä. Nyt odotamme ensimmäistä yhteistä vauvaa, raskausviikkoja takana 21, laskettu aika 13.6. Alkuraskaus ollut tosi tosi hankalaa joten nyt vasta uskaltaudun varovasti iloitsemaan tästä raskaudesta. Lapsillekin kerroimme vasta nyt tulevasta vauvasta, ei ne näköjään kauheasti minua katso kun eivät ole huomanneet kasvavaa vatsaa. Painonnousun kanssa tuskailen, siitä on tullut oikea stressi, se vaan nousee ja nousee. Ei tarvi ku kurkata jääkaappiin niin heti tulee kilo lisää painoa. On muuten ihanaa olla odottaja tässä iässä!
 

Yhteistyössä