35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Oho olipas tipahtanut, joten nostetaan jälleen listaa ylemmäs.

Eilinen meni sutjkakkaasti tytön kanssa touhutessa. Ensin kerhossa ja sitten innostuttiin lähtemään vielä uimahalliin pulikoimaan. Arvatenkin aika tsippi oli illalla, eipähän ollut miehelle paljon seuraa kun nuokuin telkun ääressä. :snotty:

Ja aamuyö sitten menikin pyöriessä ja kuudelta päätin sitten nousta. Kaveri oli mahassa erittäin aktiivinen ja muutamat kunnon supparitkin sain kokea. No nyt on taas rauhallisempaa, jos ei tänään touhuisi niin paljon.

Tosiaan vielä täytyisi ostaa tulokkaalle oma amme ja siinä ne varmaan alkaa ollakin kaikki tärkeimmät hankinnat tehytä. Seisomalaudankin sain hankittua viikonloppuna noihin Hartanin vaunuihin ihan käypään hintaan kirppikseltä.

Ensiviikolla on vasta neuvola ja saapas nähdä mitä se tuo tullessaan, kun tuntuu että tuota turvotusta on.... toivottavasti ei alkavaa raskausmyrkytystä. :/ No ekastakin mulla tuli lopussa turvotusta, eikä silti mitään muuta, kaipa tääkin on sitä.

Kirjoittelemisiin :wave:

viivin ja kaveri 36+5
 
Heissa kaikille :wave:

Ollaanpas pudottu pitkälle.

Hassua aikaa, kun ei meinaa keritä mitään. Luulisi, että nyt kun ei saa hevostella, eikä harrastaa muutakaan, mitä normaalisti, niin aikaa
olisi vaikka mihin. Nyt sitten aika menee pitämällä yhteyttä niihin tuttuihin, joihin muuten pitää yhteyttä vain kännykällä tai sähköpostilla.

Vaikka vuotelut on nyt viikon olleet pois, en silti saa vieläkään aloittaa mammahydrobiciä ja neuvolasta sanoivat, että
myös mammajoogasta kannattaa vielä kysyä voiko sitäkään vielä aloittaa.
Jotenkin otin itsestään selvyytenä, että voisin harrastaa niitä raskauden ajan ja tutustua muihin tuleviin äiteihin, mutta ei :kieh:

Parin viikonpäästä lähestyvä rakenneultra on alkanut jännittää.

Aina tosiaan tulee joku uusi pelko tilalle, just kun vanhan on saanut pois.

Strömsö ja epeli vko 19 tasan
 
Yritetäänpä uudelleen, aamulla kirjoitin pitkän sepustuksen ja sitten onnistuin hukkaamaan sen..
Loppusuora tässä häämöttää. Tänään jo 36 rv:a täynnä.. Jotenkin haikeetakin, kun viimeistä viedään.
Olin aamulla neuvolassa, kaikki ihan hyvin, ja hui, hemppa oli noussut 124:stä 131. Eikös se nousu tässä vaiheessa ennakoi jo lähestyvää synnytystä. Esikoista odottaessa meni 6 päivää ja poika synty. Kahden seuraavan aikana jostain kumman syystä ei oltu loppuviikoista mitattu. Verenpaineet ja sokerit oli ok. Painoa oli tullut kyllä 1900 gr kuudessa päivässä. Mutta pikkusen oli turvotusta, osa selittyy sillä. Sydän puksutteli nätisti semmoset 145/min.
Eilenkin vielä tuli semmonen olo että voiko meille tosiaan vauva tulla. Ne mun keskenmenot taisi viedä multa uskon koko vauvan tuloon ja viimeisen keskenmenon ja tämän lapsen välillä kerkesi tulemaan 2 vuoden tauko, niin kyllä tämä uskomattomalta vaikuttaa. Mutta sitten mieli taas ailahti siihen suuntaan että tuli halu saada tämä syliin ja nähdä minkälainen tapaus siellä vatsassa on melskannut. Ja toisaalta hirveen haikea olo luopua tästä rantapallosta... Se on kuulemma neuvolatädin mukaan sitä valmistautumista vauvan tuloon.
Pari päivää sitten laitoin vauvan sänkyyn ne reunasuojat ja katoksen, patjan päälle heitin kutomani vauvanpeiton. Nyt kissa sitten kuvittelee että minä hänelle olen sängyn laittanut, oikein pehmeen peiton alustaksi. Milläköhän ilveella minä saan sen tajuamaan ettei sillä ole mitään asiaa koko sänkyyn? Eilen yllätin sen muutaman kerran sieltä niin tyytyväisenä nukkumasta, tänään sentään meni muualle päiväunilleen. Äsken meni ulos. Vaunuihin minä ostin kissaverkon kun tässä korttelissa on useampi kissa ja oravia olen nähnyt. Ja tyttäreni tuntee naisen jonka vaunuista oli löytynyt rotta kun vauva oli nukkunut ulkona vaunuissa. Mutta hinnakkaita nuo verkot ovat, tuokin maksoi 44 euroa, ja pinnasänkyyn vastaava olisi ollut yli 80 euroa. Ajattelin että sisällä on sentään vaan yksi kissa joka voi sänkyyn mennä, mutta ulkona on muitakin. En minä vaan ennen näin tarkka ollut. Tosin edellinen kun syntyi niin asuttiin kerrostalossa ja parvekkeellahan ei niitä kissoja ja muita eläimiä ole.
Taidankin mennä laittamaan vähän välipalaa itselleni, jaksellaan!

Pömppöli & poika rv tasan 36
 
Täältä tässä vaiheessa tämmöset pikaterveiset, että kiitokset tsempityksistä rakenneultraan!!! :hug: =)

Se onpi nyt onnellisesti ohi ja kaikki näytti olevan hyvin :heart:
Tyyppi on venähtänyt jo parikymmensenttiseksi ja kauhea meuhkaaminen oli päällä :D
Huvitti, kun olin jo pari kertaa käynyt vessassa odottaessamme ultraan pääsyä ja kun alettiin ultraamaan, lekuri totesi, että rakko on päässyt jo täyttymään ja kun päästiin tyypin rakkoa kattomaan, niin sekin oli täysi :D siis tykätään juoda paljon :LOL:

Rakenteet pitäisi siis olla kunnossa ja kaikki näytti hyvältä. Seurantahan mulla on nyt jatkossa sekä neuvolassa ja äitiyspolilla eli seuraavan kerran päästään ultraan neljän viikon päästä.
Ja kyllä niin samanlaiselta hoikkikselta näytti, kun veljensä, joten ollaan kyllä vahvassa poikaepäilyksessä.... ei kysytty eikä kysytä sukupuolta ellei se sitten myöhemmissä ultrissa "hyppää silmille" ;)

Jotain piti vielä sanomani.. niin Strömsö, ollaan sitten aikas lailla samoilla viivoilla menossa B)
Todella toivon, että pääsen sinne viimeisille viikoille ja sais jännätä synnytyksen alkamista ja karkauspäivää :p
Istukka on keskellä etuseinää, mikä selittää liikkeiden "vaimeuden" toisinaan. Muuten hyvä paikka, mutta mullehan on tehty hätäsektio, joten saas nähdä miten se on kiinnittynyt sen arpikudoksen ympärille, että joo - pelkoja on täälläkin kaikennäköisiä... *yrittää ottaa rennosti*

Paitsi nyt, pitää tehdä vielä vähän töitä ennenku pääsee kotiin..... jee!

Palaillaan,

Hexodus ja masumöyrijä 19+0
 
Tämä lista näyttää hiipuneen... ilmoittaudun silti tänne. Olen 40v. ja odotan toista, raskaus hyvin alussa. Esikoisemme sain 05/06 ja hän on kohta 1,5v. Elämä on aivan ihanaa, kun on oma lapsi/lapsia! Toivon, että kaikki menee hyvin tässä toisessakin raskaudessa!!!!
 
Tervetuloa porukkaan Mami06 :wave:

Mikä viikko sulla Mami06 on menossa ?

Ei sillä nyt väliä kyllä muuten ole, kun kiinnostaa vaan ihan uteliaisuudesta. Sinä kanssa olet aloittanut myöhemmin
lapsien hankinnan. Millaista suhtautumista suhun on ollut ?
Tai iskikö ikäkriisi missään vaiheessa ?

Muhun kyllä suhtauduttu ihan hyvin, vaikka ensisynnyttäjäksi
olenkin vanha. Ja ikäkriisi iski vissiin viimeviikolla. Ja toivottavasti
se oli siinä..Lähinnä HenkkaMaukat on paha paikka, kun parikymppiset
odottavat yllättää mammaosastolla hyllyn takaa.

No puolensa kummassakin oli nuori ensisynnyttäjä tai vanhempi.
Hetken taas mietittyäni totesin etten ollut alta kolmekymppisenä tosiaankaan valmis vielä äidiksi. Joten se ikäkriisi sitten siitä.

Pömppöli.

Kyllä uskon että sullakin ihan epätodellinen olo.
Tulee jo yhdestäkin keskenmenosta. Mutta hienosti olet selvinnyt.

Hassua kun mainitsit, mutta olen kanssa jo kiintynyt tähän
pallomahaan. Vaikka ei kai se luopuminen siitä kun synnytys alkaa
olla ajankohtainen olekkaan yhtään vaikeaa. Sitä voi olla jo umpi kyllästynyt siihen siinä vaiheessa. Nyt mulla se on ihan uutuuden viehätystä, kun se vasta on alkanut näkyä kunnolla.

Hexodus.

Näyttää siltä että ihan samanlailla jännätään päästäänkö tälläkertaa loppuun asti. Kyllä vähitellen alan uskoa että päästään.
Niin mulle ainakin kovasti jokapuolella vakuutellaan, mutta siltikään en vielä uskalla ostella mitään vauvajuttuja. Niin ja me kyllä saadaan
lainaankin varmaan melko hyvin kaikkea.
Toki vaunut ja sänky tulee jossain vaiheessa pakostakin ostettua.
Ja sängynkin kerkiää vielä jälkeenkin päin. Epeli menee kuitenkin vähän
aikaa äityspakkauksessa tutimaan.

Nyt vasta alkaa pikkuhiljaa nauttia raskaana olosta, kun ei pelota ihan kokoaikaa. Ja muutenkin pahat olot on poissa, tosin närästys on pahentunut.
Mutta yleisesti ottaen parempi olo kuin ennen raskautta tai alkuraskaudessa.

Koittakaa saada tollkua kirjoitusvirheistä huolimatta..
Yritin pikaoikolukea, mutta voi olla etten huomannut kaikkia vihreitä..

Tulipas taas juttua.. Strömsö ja Epeli 19+1
 
Heippistä taasen!

Ja tervetuloa myös Mami ja muut uudet. Täällä sitä paisutellaan mahaa... heh . Mulle on iskenyt näköjään loppuraskauden aamupahoinvointi, onneksi on vaan pahaolo eikä tarvii norjaa käydä juttelemassa pöntöllä. Puolenpäivän jälkeen alkaa taas maailma näyttää aurinkoisemmalta ja illalla kaapin ovet kolisee. :kieh: =)

Tänään oltiin koko naisköörissä uimassa, aivan ihanaa kun ei tarvinnut itse pikkuneitiä vahtia kokoajan vaan pääsi ihan itsekkin nauttimaan uimisesta, kun anoppi katsoi tytön perään. Tosin tuollainen 3,5-v on aika suorasanainen .... äiti sai taas punoitella ja keksiä vastauksia tytölle.... esim. "hmmmm miksi vanhempien naisten rinnat roikkuu?Eihän meillä ala"...... no jooo mitäs tuohon sanoisi painovoimaa hoitaa homman kaikilla joskus??? :LOL: :LOL:

Täällä paikat alkaa valmistatutua tosiaan tuohon tulevaan koitokseen. Supistelut edelleen jatkuu (hyvä nyt), alapäätä vihloo ja selkää särkee =) Että opikein loistavasti täällä menee. Olen saanut laitettua jo tytön kassin valmiiksi ja omanikin sekä tulokkaan kassin. :snotty: Joo noin paljon luotan tuon ukon kykyihin löytää yhtään mitään meidän taloudesta.

Huomenna sitten synttäreille..... täytyy varmaan tonkia tuota kaappia että mitä saisi päälle mahtumaan, vaikka ongelmana varmaan on että onkos sitä mitään sopivia kenkiä, en kestä mitään mikä puristaa jalkoja, kait täytyy laittaa varvassandaalit jalkoihin vaan :LOL:

Niin eli ei mitään ihmeempää tänne.... kirjoittelemisiin kanssasisareni!! :wave:

viivin ja kaveri 37+1
 
Hei kaikille!

Eulis: Kromosomijutut hirvittävät minuakin. Keskenmenoriskin tähden pohdin niitä tutkimuksia. Meillä kun ei kauheasti ole enää mahdollisuuksia tämän raskauden jälkeen yritellä, jos kesken menee lapsivesi tms. tutkimusten tähden. Kävimme pitkää keskustelua miehen kanssa Downista ja siitä mitä sitten jos...
Hirveän tuskallista ja vaikeata.
Strömsö nauttii raskaudestaa 19 viikolla. Olen aivan puhki huolteni kanssa ja tuohon 19ään viikkoon on minulla vielä pitkä matka :eek: Olen hankkinut kuminauhan ranteeseeni köökkipsykologi Dr. Philin ohjeen mukaan. Aina ajatellessani joitain hirveyksiä, joita voi tapahtua, napsautan kuminauhalla ranteeseeni muistaakseni todellisuuden ja sen, että kaikki on hyvin nyt eikä mitään hirveää ole vielä tapahtunut.

Voimia viimeisiin viikkoihin ja päiviin niille, jotka jo niin pitkällä ovat.

juulia :wave:
 
Keskustelimme miehen kanssa lapsen mahdollisesta vammaisuudesta. Olin aika kauhuissani huomatessani miehen olevan hyvinkin jyrkästi "ei vammaista lasta"-kannalla.
Olemmehan hänen ongelmiensa tähden joutuneet turvautumaan lapsettomuushoitoihin ja aikaa on palanut vuosia. Nyt sitten hän haluaa vain terveen lapsen. Toki minäkin tahdon lapsen olevan terve - enemmän kuin mitään muuta, mutta jotenkin tuntuu vaikealta ajatukselta.
Parisuhdeongelmat nostavat päätään :eek:
Toivotaan, ettei meidän tarvitsisi enää sellaisia päätöksiä joutua tekemään.

No, tästä tuli nyt tällainen vuodatus. Lupaan positiivisempaa ensi kerralla.

juulia :wave:
 
Heips :wave:


Viimeyönä tuli ekat oikein mojovat potkut molemmille kyljille ja pään tai pepun pukkaus =) On liikkeitä tuntunut jo aiemminkin, mutta ne on
jääny arvailuksi.
Aika mahtavaa =) =) =)

Juuliallekkin :hug: :hug:

Uskotaan että kaikki on kunnossa.


Strömsö ja Epeli 19+5
 
Tänään oli sitten kontrolli äitipolilla. Kaikki oli muuten ok, mutta sitten iltapäivällä kun soitettiin labratulokset niin maksa-arvot olivat koholla... Vähän outo olo, kun ei ole ihan selvillä miten vaarallista se loppujen lopuksi on. Nyt pitää kuulemma seurata jos tulee kutinoita tai jos tulee pahoinvoivaksi, niin yhteys sairaalaan. Ja perjantaina uusiin verikokeisiin ja sydänkäyrälle. Ja tietysti verenpaine ja sokerit. Jotka nyt on suht kunnossa.
Painoarviokin oli 2635 gr ja napavirtaukset ok. Kovasti on poika potkiskellut iltapäivästä lähtien. Parasta aikaa tuolla mukeltaa..
Nuo kromosomi-asiat minuakin mietitytti alussa, kävin sitten varmuuden vuoksi lapsivesipunktiossa, ettei koko raskaus mene asiaa murehtiessa. Halusin tietää jos syntyy vammainen lapsi. Mutta munkin täytyy myöntää, että en ollut ollenkaan varma mitä mies olisi sanonut, jos jotain olisi löytynyt. En saanut ihan suoraa vastausta. Voi olla että olisi tullut isomman puoleinen kriisi siitä, jos jotain olisi löytynyt. Kun tuntuu, etten minä olisi yksinkertaisesti olisi pystynyt sitä keskeyttämäänkään. Oma siskoni on down-lapsi, mutta hyväkuntoinen semmoinen. Kovasti siitä on ollut iloakin meille, ja tuntuu aikamoisen julmalta ajatukselta, ettei hänellä muka olisi ollut oikeutta syntyä. Mutta sitten kun ajattelee, että on niin monenasteisia vammoja, niin sitten toisaalta ymmärtää jollakin tavalla senkin jos joku keskeyttää. Itsekin ajattelin, että jos on semmoinen vamma ettei lapsi olisi kauan edes elänyt synnyttyään tai kenties kuollut jo ennen syntymää, niin pakkohan semmoinen olisi keskeyttää, vaikka kuinka vaikealta tuntuisi. Nämä ovat tosi vaikeita asioita, mutta jotenkin tuntuu, ettei tuo miesväki ymmärrä miten vaikea asia se varsinkin naiselle on! Ja eihän mitenkään voi taata kukaan että täysin terve lapsi syntyy, tutkitaan sitä miten paljon tahansa.
Toivottavasti Juuliallekin löytyy ratkaisu miehen kanssa, että pystyt nauttimaankin raskaudestasi!
Nyt pitääkin mennä paimentamaan poika unten maille tästä, aamulla esikoulu odottaa.
Joten jaksellaan!

Pömppöli + poika 36 + 5
 
Hei,

olen Pömppöli ajatuksiltani hyvin saman suuntaisilla linjoilla. Kiitos kirjoituksestasi.

Kävimme eilen Väestöliitossa ultrassa ja kaikki näytti olevan suht ok.
Kaksoset |O
Kummatkin elossa, oikeassa paikassa ja sydämen syke näkyi selvästi. Huolestuttava seikka on, että toisella on selvästi vähemmän lapsivettä kuin toisella. Samankokoiset ovat kuitenkin. Lääkäri ei osannut sanoa oikein mitään, mitä se mahtaisi tarkoittaa.

Varasin ajan Femedaniin Bruno Cacciatorelle, jonka pitäisi olla huippu ja laitteet myös. Maksoi mitä maksoi :p

Voikohan paljon nesteitä nauttimalla turvata riittävän lapsiveden kumpaisellekin??


juulia
 
Onnittelut kaksosista Juulialle!

Olin itse kanssa ehdottomasti sen punktion kannalla pitkään ja
just nimenomaan sen takia etten murehtisi.

Mutta keväinen keskemeno muutti ajatusmaailmaa meillä molemmilla miehellä ja minulla. Kaikki ei mennyt kuten piti. Ja aikaa kului hukkaan.

Sitten nämä tämän raskauden pariin otteeseen tulleet verenvuodot
ovat sen verran myös pitäneet varpaisillaan, että päätettiin jatkaa
raskautta jos ekoissa kokeissa ei ole mitään hälyyttävää.
Punktioon oltaisiin kyllä menty, jos jotain olisi löytynyt.

Lääkäri puhui veriseulan yhteydessä myös punktiosta ja miten tarkkoja tutkimuksia ovat. Ja keskenmenon riskistä samalla.

Vaikka pieni onkin,
niin se etteivät tutkimukset anna varmaa tietoa vauvan terveydestä kuitenkaan, sai meidät molemmat kääntämään kelkan.

Onnea tutkimuksiin teille =)

Ja odottaminen ilman kaikkia pelkoja olisi niiiiiin ihanaa.

Mekin varmaan jo pikkukakkosta yrittäessä ollaan
jo taas toisella kantilla :LOL:


Strömsö ja Epeli 19+6
 
Jestas, että kaksoset! Tupla-onnittelut täältä sitten. Femedassa kuulemma onkin hyvät laitteet ja asiansa osaava lääkäri, näin olen kuullut. Itse kyllä kävin Turussa Lääkäritalolla 4D-ultrassa, oli kiva kokemus, joskus tulee sitä DVD:tä katseltua täällä kotona, kun pieni siellä vatsassa touhuilee. Siihenhän on kuvattu koko tutkimus ja muutenkin kasvoja ja laskettu varpaat ja sormet yms.
Niin, noista odotuspeloista, kyllähän niitä kaikenlaisia kummituksia on tässä raskauden aikana ollut tutkimuksista huolimatta, mutta esim. sitten tuo 4D-ultra jotenkin rauhoitti joksikin aikaa, kun jotenkin on ihan höpsähtänyt ollut tämän raskauden kanssa. En vielä viimeksi ollut. Mutta jollakin tapaa on toisaalta ollut ihanaa olla näin koukussa tähän tilaan, kun viimeinenhän tämä mulle on, ja kerkiäähän tuota "normaalia" elämää sitten myöhemmin viettää. Kieltämättä vähempi huoli olisi ollut kivempi.
Mutta laskettuun aikaan on enää 3 viikkoa, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti, niinkuin teillä kaikilla muillakin odottajilla!
Ei ollut oikeastaan mitään ihmeempiä ajatuksia tällä kertaa, taidan mennä keittämään kahvia kun sitä mieli tekisi.

Pömppöli
 
Juulia Onnittelut kaksosista! Hieno juttu!

Noista tutkimuksista ollut juttua. Meillä tilanne on sen verran ajankohtainen, että viime viikolla sain tietää, että veriseulassa oli ollut riskitulos. Mitään lukuja eivät vielä kertoneet, mutta torstaina menen sitten nt-ultraan, missä lasketaan uusi riskiluku. Ja jos vielä on koholla niin sitten mahdollisiin lisätutkimuksiin. Kovasti ainakin vielä yritän luottaa siihen, että ultran jälkeen ei lisätutkimuksia enää tarvita. Riskiluku kun oli kuulemma aivan siinä rajoilla. Mutta jos tarvitaan niin sitten varmaankin sinne myös mennään. Luulen että en enää sairaan lapsen kanssa jaksaisi, mutta toivottavasti ei mitään päätöksiä tarvitse tehdä. Kovasti hermoilen tuon ultran vuoksi, keväällä kun löydettiin vain eloton sikiö, ja tietysti tuo riskikin. Mutta ei auta kun odotella mitä tulevaisuus tuo...

Hyvää jatkoa kaikille!

Puella 13+0
 
Onnea Juuliallekin Tuplista =) :flower: =) :flower:

Neuvolakuulumisia täältä painoa tullut 200g/vko (yht. 5,4 kg :) ; vaikka enemmänkin olisi saanut tulla alkupaino normaalin rajoissa yläkantissa kuitenkin), rt, paineet nousseet 135/90, turvotusta vaikka muille jakaa, sykkeet 145

Yöt täällä alkaa olla aika mielenkiintoisia..... toisinaan nukutaan, toisinaan lasketaan suppareita =) . Nyt on mieli jo odottavalla puolella.

Mun pitäisi ehti synnyttämään ennen kuin irtisanomiset alkaa. No joo en muista pitikö jotain vielä kommentoida, mutta täällä vielä ollaan yhdessä kasassa. =)

viivin ja kaveri 37+6
 
*hiii..op*

jaahas, ei olla näemmä kovin ahkerina oltu koneella.... hengissä ollaan :wave:
Tervetuloa Mami06 :flower:
Ja ONNEA Juulialle tuplasti tuplista :flower: :D

Tutkimuksista;
oon ollut itte sillä asenteella, että meille annetaan mitä meille annetaan.. viime raskaudessa jätettiin np-ultrakin väliin ihan niiden riskilukujen takia, jos siellä olisikin ollut turvotusta, ei kukaan voi sanoa, onko lapsi terve vai ei ja huolta tulisi ehkä ihan turhaan.
Nyt tällä kertaa ollaan sitten käyty kaikissa kaupungin tarjoamissa ultrissa ja nyt on sitten ne lisäseuranta -ultratkin edessä ihan ton aiemman kokemuksen eli istukan irtoamisen myötä.
Mitään ei voi ennakoida, mutta säilyypähän ehkä mielenrauha.

Saas nähdä muuten joo, miten toi mahdollinen lakkoilu vaikuttaa kaikkeen!
Mä oon kyllä tehyläisten tai siis koko alan hoitohenkilökunnan palkkojen nousun puolesta, mutta nyt tän päivän uutiset tuntu kyllä aika hurjilta.... ei heikkojen kustannuksella saa vedättää!!!

Noh, se on mun mielipide ja tuolla toisaallahan siitä on enemmän puhetta, mut tulipahan mieleeni.
Toivottavasti Pömppöli ja viivin pääsette synnyttää ennenku mahdollinen lakko alkaa ja ne irtisanomiset iskee päälle!!!
Ja toivottavasti meillä perässä tulijoilla menee kaikki hyvin, ettei tarvii vielä ajatella sairaalakeikkoja piiiiitkään aikaan :)

Meillä jatkuu pakkailut kotosalla, nyt tuli hyvä sauma kirjoitella muutama sananen, kun olin ensin itte duunissa vähän pidempään ja sitten tulin hakemaan miehen töistään, ni hällä meneekin tossa vielä hetki, ni mä pääsinkin odotellessa toviksi rauhassa surffailemaan :saint: :D
Eli kohta painutaan kotio ja sitten ne perinteiset tohinat, eli karvanaama-kissoselle sapuskaa ja mammalle herkkuja ja sit ollaankin sohvaperunana :whistle: se siitä pakkaamisesta, kun kellohan on jo niin paljon :xmas:

Hei muuten, täällähän oli muitakin kissosten omistajia, eikös? Vai muistelenko ihan höpöjäni?
Muuten en ressaa kissasta ja vauvasta saman katon alla, mutta pienen sänky olisi kiva pyhittää "karvavapaaksi" alueeksi.... kunhan nyt päästään sinne asti, että uskalletaan sänky laittaa ja siihen oikeasti tulee asukki :heart:
mutta joo, tässäpä tätä turinointia, kohta päästään lähtemään kotiin.

Jaksuja kaikille :hug: ja huomennahan on taas jo perjantai.... siis leppoisaa viikonloppua! (meillä on vkonloppuna ohjelmassa armotonta pakkailua...)

Hexodus ja masumöyrijä 20+1 (jei :D )
 
Voi, kun kadehdin teitä pitkällä olijat! Monestakin syystä.

Kävin siellä Femedanissa ja sain aika surkean mielen. Cacciatore ei osannut vielä näin alkuvaiheessa sanoa varmaksi mitään, mutta aika vahvasti väläytti ettei toisella ole kaikki hyvin. Jopa epäili erilaisia kefalioita eli aivovammoja aivottomuudesta vesipäähän. Seuraavan kerran ultrataan neljän viikon päästä.

Se tässä raskaudessa on raastavaa, että vaikka kaiken tekee kuten käsketään, niin sen jälkeen et voi tehdä enää mitään. Korkeimman käres :|

Odottamisiin,

juulia :wave:
 
juulia Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:

Itse palasin juuri ultrasta. Hyviä uutisia, kaikki hyvin. Nt niin pieni, että laski riskin niin alas, ettei lisätutkimuksia tarvita. Nyt tuntuu olo todella helpottuneelta, taidan ensi viikolla uskaltautua ostamaan ensimmäiset mammahousut!

Puella 13+2
 
Hei kaikille!

Olen 40 v. ensi kertaa plussannut ja olen vähän puulla päähän lyöty. Kuulunko tähän pinoon vai johonkin muuhun? Plussa tuli 1. IVF hoidon 2. PASsista, veritesti on vasta huomenna ja varmistuu todella. Keskenmenoriski tosin on ja jännittää kamalasti, mutta iloinen olen ja mies myös! Onko antaa neuvoja miten pitäisi elellä? Tunnen oloni varsin epätodelliseksi, minäkö täällä kyselen ja olelen, minä jonka piti olla toivoton tapaus... :eek:

Saara ja Huuru-Inkku pp13 (plussannut jo pp11)
 
Juulia,

onnittelut kaksosista :flower: :flower: Toivotaan että kaikki on hyvin uhkakuvista huolimatta, täytyykö sun tosiaan odottaa se 4 vko, onko mahdollista käydä ultrassa aikaisemminkin ihan oman mielenrauhan takia? Olimme juuri viikonloppuna kuudennen kummilapsemme ristiäisissä, hän on kaksostyttö, jolla kaksosveli. Olivat he kyllä ihania.
Omaan napaan ei kummempaa, ehdin rakenneultraan ennen tuota lakkoa, hurjalta se tuntuu että lapsipotilaat ja synnyttäjät joutuvat tulilinjalle. En tiedä miten paljon on ikään liittyvää ja miten paljon joulukuisesta keskeytyneestä km:sta johtuvaa etten vieläkään osaa ajatella että meille tulisi vauva maaliskuussa, kunhan ensin selviäisin tuosta rakenneultrasta. Vauva liikkuu onneksi jo aika vilkkaasti.
Juulialle kovasti voimia ja
:hug:
 
Onkohan sellaista vak.yhtiötä, joka myöntää syntyvälle vauvalle vakuutuksen jos äiti on 40. Monella yhtiöllä näytti olevan ehdoissa, että äidin pitää olla laskettuna aikana alle 40 vuotias.
Löytyykö netistä jotakin vakuutusvertailua, josta olisi helppo nähdä kaikkien yhtiöiden ehdot, omavastuut ja maksut.
Laittakaahan linkkiä..
 
Tervetuloa SaaraX tänne palstailemaan ja lämpimät onnittelut plussasta :flower: :flower: !
Toivotaan että kaikki menee hyvin. Neuvoja en osaa antaa noiden hoitojuttujen suhteen keskenmenoriskiä ajatellen, mutta muuten täällä ollaan hengessä mukana :)
 
Tervetuloa SaaraX !!!

Hexodukselle

Meillä kanssa kaksi kissaa. Täysin sisäkissoja molemmat.
Tarkkana saa niiden kanssa olla, sitten kun Epeli on syntynyt.
Toinen vielä melko varmasti tulee olemaan mustasukkainen.
Jotain kissaverkkoja, varmaan täytyy hankkia.
Ovat kuulemma kalliita. Muistan joskus netistä niitä metsästäneeni.

Eulis

Mulla ajoittain yhtä epätodelllinen olo, että huhti/maaliskuussa meillä kanssa oma vauva. Ihan sama syy tuohon epäuskoiseen oloon.
Kyllä keskemeno mulla ainakin jyllää ajatuksissa ja kaikki muukin mitä voi vielä sattua.
No ei pitäisi miettiä liikaa.
Yritetään nauttia kaikesta huolimatta.

Vappuvauvan äiti

En osaa auttaa. Itsellä juuri kanssa pohdinnassa vakuutusasiat.
Mutta vielä en ole ottanut selvää aiheesta.

Puella

Hienoa että kaikki oli hyvin =)

Juulialle

Pidän peukkuja ja varpaita että kaikki kuitenkin hyvin.
Pitkä aika odottaa, mutta varmaan siksi, että näkee sitten varmemmin.
En tiedä, mutta luulen niin :/

Viivin ja Pömppöli

Tsemppiä viimemetreille !

Omanapa

Keskiviikkona rakenneultra !!!!! Jeeeee =) Ollaan ravattu ultrissa jo niin paljon, ettei enään ihan kauheasti pelota. Kyllä varmaan edellinen yö
on silti melko vähäuninen... Mun masu on jo niin iso, että hirvittää ajatella mitä se lopussa on :LOL:
Mieskin pohti eilen ihan samaa.

Strömsö ja Epeli 20+3
 

Yhteistyössä