3v. pojalla infektio astma..ja pelottaa tuo sikaflunssa!

  • Viestiketjun aloittaja Äiti huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
Äiti huolissaan
Tiedän kyllä että on vakavia perussairauksia, kenelle tuo rokote pitää antaa ensimmäisten joukossa...Mutta kyllä mua hirvittää ja olen todella huolissani tuosta sikainfluenssasta, että jos poika sen saa. Hänellä siis infektio astma, joka vaivaa lähinnä talviaikaan, ja kaikki pöpöt pesiytyy yleensä siis heti keuhkoihin. Eikä taida poika ennättää rokotusta saada, ennen taudin leviämistä etelä-suomeen :(
Terkkarista sanoivat tänään että poika ei kuulu riskiryhmään kun hällä ei säännöllistä lääkitystä, vaan astma lääkkeet vain tarvittaessa(lähinnä talvikaudella).Joten saa rokotteen normaalin rokotusohjelman mukaisesti...

Mitäs te kenen lapsella on infektio astmaa, oletteko huolissanne?!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
TEHKÄÄ VAATIMUS YLLÄPIDOLLE, JOTTA SAATTE OMAN SIKAFLUNSSAOSION, LOPETTAKAA SATOJEN SIKA-AVAUSTEN MASSAPOSTITUS TÄLLE PALSTALLE
Onko kovinkin tavanomaista, että Herra Majuri ei yleensä saa ääntään täälläkään perille huutamatta?
 
vieras
Mulla itselläni on infektioastma ja olen viimeisilläni raskaana. Sama juttu kuin sun pojallasi eli saan helposti keuhkoihin viruksia ym. pitkäksi aikaa. Mielelläni siis otan rokotteen. Mä kyllä soittelisin vielä uudelleen terkalle ja varmistaisin, että oikeestiko ei ole riskiryhmässä, koska talvikausi on kuitenkin nyt ja nyt syö lääkkeitä (vai syökö?). Soita siis ja kerro, että lapsi syö NYT lääkkeitä. Luulisi, että kelpaisi perusteluksi. Toisaalta, se on vain influenssa, älä panikoi.
 
kinuski
Meillä kuopuksella oli infektioastma pienenä, ja sai silloin tavan influenssarokotteen koska kuului riskiryhmään. Luulis että tuon sikarokotteenkin sais koska kyllä infektioastmaa sairastava lapsi kuuluu riskiryhmään! Meillä ainakin oli sairaalareissu jokaisen tavan lentsunkin takia, kunnes sitten saatiin lääkkeet ja nekin piti aloittaa välittömästi ensimmäisten flunssaoireiden alkaessa tai ei auttaneet.
 
Ilona
Mutta lapsella ei ole jatkuvaa lääkitystä. Jatkuvalla tarkoitetaan jatkuvaa..... Infektio astmaa sairastava voi olla ilman lääkkeitä parikin kuukautta hyvällä tuurilla!!! Ja nyt riskiryhmään kuuluvalla tarkoitetaan niitä kenellä on jatkuva lääkitys......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
TEHKÄÄ VAATIMUS YLLÄPIDOLLE, JOTTA SAATTE OMAN SIKAFLUNSSAOSION, LOPETTAKAA SATOJEN SIKA-AVAUSTEN MASSAPOSTITUS TÄLLE PALSTALLE
Ei näitä sikainfluenssa-avauksia ole pakko Herra Majurin lukea ollenkaan, jos aihe noin tökkii. Tämä on vapaa foorumi. Jos asia ei kiinnosta, älä klikkaa - anna muiden olla rauhassa!
 
Ap
Joo, kyllä mun pitää huomenna soittaa omalle terveydenhoitajalle(neuvolaan) ja yrittää kysyä josko poika vois saada rokotteen heti kun alkavat riskiryhmiä rokottaa...
 
Mä sairastin noita infektioastmoja aika monta vuotta, mutta lopulta jouduin astmatesteihin ja sieltä sitten saatiin pysyvä lääkitys. Eli ei mullakaan astma muulloin näy kun infektioiden yhteydessä vaikka kortisonia nyt jatkuvasti syönkin.

Niin että kenen diagnosoima toi infektioastma on?? Kyllä minusta kuuluu rokotettavan piiriin oli mikä tahansa astma. Itseänikin pelottaa kamalasti etten saa rokotetta, mulla kun on vielä 3 kk vanha poika jota imetän.
 
Noh..
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona:
Mutta lapsella ei ole jatkuvaa lääkitystä. Jatkuvalla tarkoitetaan jatkuvaa..... Infektio astmaa sairastava voi olla ilman lääkkeitä parikin kuukautta hyvällä tuurilla!!! Ja nyt riskiryhmään kuuluvalla tarkoitetaan niitä kenellä on jatkuva lääkitys......




Niin, eilen illalla juuri kympin uutisissa haastattelivat jotain "asiantuntijaa" tämän sikaflunssan tiimoilta, ja ks. tyyppi sanoi että lapsilla ja nuorilla tauti saattaa olla hyvinkin rankka....
 
Elina
Alkuperäinen kirjoittaja Noh..:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona:
Mutta lapsella ei ole jatkuvaa lääkitystä. Jatkuvalla tarkoitetaan jatkuvaa..... Infektio astmaa sairastava voi olla ilman lääkkeitä parikin kuukautta hyvällä tuurilla!!! Ja nyt riskiryhmään kuuluvalla tarkoitetaan niitä kenellä on jatkuva lääkitys......




Niin, eilen illalla juuri kympin uutisissa haastattelivat jotain "asiantuntijaa" tämän sikaflunssan tiimoilta, ja ks. tyyppi sanoi että lapsilla ja nuorilla tauti saattaa olla hyvinkin rankka....


Tavallinen kausi-influenssakin voi olla erittäin rankka lapsilla ja nuorilla!!! Ja myöskin aikuisilla. Ja siitäkin voi saada jälkitauteja.......
 

Yhteistyössä