4 lasta noin 5 vuoden sisään

kiitos
ihanaa kun täällä ei heti lytätä ja onneksi meitä on muitakin :D Ja ei se työmäärä mun mielestä paljoa enää lisäänny toisen lapsen jälkeen jos siihen esim tulee se kolmas perään. Ensimmäinen lapsi mielestäni on se "raskain". Kaikki on uutta, yöheräiltyt, säännöllinen elämänrytmi ja syöttöajat. Sit ku toinen tulee, niin kaikki tämä on jo tuttua. Muutos ei ole niin suuri ja varsinkaan jos ei ole kerennyt tottua nukkumaan uudestaan täysiä öitä. Kolmas lapsi ei hetkauttanut sitäkään vähää mitä kakkosen tuleminen. Kaksi vanhempaa leikkivät jo yhdessä hyvin, osasivat syödä ite, molemmat oppineet kuivaksi. Vauva oli helppohoitoinen ja nukkui täysiä öitä jo ihan pienestä. Tunsin että kolmen kanssa oli helpompaa kuin aikasemmin kahden kanssa. Uskon ettei tämä neljäskään mitään "rasitetta" lisää. Siinä se menee kuin muutkin. Meillä on niin säännöllinen elämä ja ollaan vähän niinkuin nyt tämmösessä "vauvaputkessa". Tämä aika on hetkessä ohi. Ennemmin teen lapset näin, niistä on kaverit toisilleen. Jos lapsia ripottelee 15 vuoden sisään, niin koko elämä tulee olemaan sitä hiekkalaatikolla istumista :D
 
"mä"
Jos joku mun kavereistani ottaisi ja tekaisisi noin nopeasti noin monta niin kyllähän sitä kauhulla odottelee, koska alkaa se hoitoapuvingunta. Paria nyt hoitaakin mutta että neljä pientä plus omat niin ei kiitos!
 
"huhhuh"
Hoidan lapset yhdessä mieheni kanssa. Ei olla hoitoapuja tarvittu. Jos viikonloppusin lähdetään jonnekkin reissuun niin lapset ovat mukana. Mummolassakin lapset ovat tosi harvoin ja sillonkin muutaman tunnin kerrallaan, jos on joku meno ja mies töissä. Yleensä kyl menot onnistuu järjestää niin että mies tulee töistä, niin ei tarvi hoitoon viedä. Siks mua ihmetyttääkin se joidenkin kauhistelu koska itse lapseni hoidan.. Ja ihme kommentti tuo PARIA NYT HOITAA MUTTA NELJÄ PIENTÄ. Kyllähän ne tenavat kasvaa ja eihän 4 ja 5 vuotiaat tytöt mitään kovin pieniä ole. Osaavat ite jo vaikka mitä ja ymmärtävät asiota. Eri asia on joku taapero-ikäinen, jonka perässä joutuu mennä.
 
Meillä on myös 4 lasta 5,5v sisään.
Yksi kommenti tulee mieleen "on sulla siinä sitten työtä" -mutta en ota sitä "kauhisteluna", varsinkin kun tämän sanoja on itsekin saanut neljä lastaan viidenvuoden sisällä.

Meillä on "tasainen sarja" tyttö, poika, tyttö ja poika. Neljään jää meillä myös lapset nyt on perhe koossa enkä haikaile syntymättömän lapsen perään kuten tein kolmannen jälkeen.
 
neljä meillä
Hieman alle viiden vuoden sisällä neljä lasta, joista vanhin tyttö ja kolme erittäin vilkasta poikaa.
Välillä on todella rankkaa, juurikin silloin kun itse on sairas ja pitäisi huolehtia kaikista. Mutta itsepä halusin, joten turha valittaa! Tosin kolmas tuli yllättävän nopeasti ja neljäs täysin odottamatta...
 
"joo"
Joo, ehkä mä otan liian herkästi itseeni niistä "kuinka sä oikeen jaksat" ja muista vastaavista kommenteista. En kuitenkaan näytä sitä päälle. Naurahdan vaan että hyvin mä jaksan, enhän mä muuten lisää tekis:) Ja toivon ja uskon kuitenkin ettei suurin osa ihmisistä sillä mitään pahaa tarkoita vaikka semmosia kyselevätkin:) Ja eihän kahden vuoden ikäero edelliseen ees ole kovin lyhyt ikäero, ihan normaali sellanen mun mielestä. Ei meillä näin pitkää ikäeroa oo vielä ollutkaan ja hyvin on jaksettu eikä oo jouduttu rasittamaan lähipiiriä meidän lapsikatraalla :D Se on varmaan se suurin syy et sitä jaksaakin kun mä ja mun mies molemmat ollaan haaveiltu isosta perheestä (jo ennen yhteenmenoa) ja molemmat ollaan sitouduttu tähän ihan 100 %
 

Yhteistyössä