40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Oli sitte pakko tilata huomiselle aika gynelle kun aina vaan jonkinlaista vaivaa alapäässä... luulin ensin että hiivaa taas ja oon käyttänyt canesten voidetta jo viikon.... kutina ja kirvely häviää välillä ja sitten taas alkaa uudestaan:mad:nyt on koko alavatsa/lantio/alaselkä välillä ihan tulessa. Rupesin epäilemään et olisko emätin/kohtu tms. tulehdus. (n)
Mulla oli kesällä tosi sitkeä emätintulehdus. Kirveli ja kutisi. Hiivalääkkeitä koitin aluksi muttei niistä ollut apua. Gyneltä sain sitten lääkekuurin ja yhdessä kortisonivoiteen kanssa auttoivat. Käski mennä heti lääkäriin jos oireet palaavat raskauden aikana. Apteekista saa sellaisia testejä joilla voi mitata itse kotona emättimen ph-arvon ja siitä päätellä onko tulehdus. Meinaan hakea varuiksi lääkekuurin, ennen kuin taas lähden reissuun. Olen vältellyt tähän asti uima-altaita, mutta nyt lähden taaperon kanssa kahdestaan ja on pakko mennä veteen.

Pidän sulle peukkuja, että kaikki on hyvin. Kerrohan sitten täälläkin miten meni ja millaiset hoito-ohjeet sait. Lähtökohtaisesti kuitenkin alkio on hyvässä turvassa kohdussa!

Zenmama 13+1
 
Lyhyeksi jäi onni täällä ... ultrassa ei näkynyt mitään, ei yhtään mitään... paitsi paksuuntunut kohdun seinämä.. Mutta ei vissiin nyt vielä ihan tarviskaan näkyä. Ei myöskään merkkiä kohdunulkopuolisesta raskaudesta.. Kohdunsuu siisti, limakalvot verestävät.

Ematintulehdushan se oli ja siihen Flagyl-puikot 10 pv:n kuuri. otettiin vielä varmuuden vuoksi pissakoe jos sieltä vaikka jotan löytyis:unsure:jos vuoto ei ala niin 2 viikon päästä uusi ultra josko siellä jotain näkyis...

Pääsin kotiin niin verta oli hulahtanut ihan kunnolla... eli taitaa kesken mennä:cry: Ja sen verran on alamaha kipee että ihme on että pelkästä tulehduksesta johtuu...Jotenkin se lekurikin odotti että kesken menee ja oikeessa taisi olla...

Kiitos Zenmama tsemppauksesta ja hyviä vointeja sulle ja kaikille muillekkin odottajille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Ei oo totta et oot Tyydiskin jo noin pitkällä :) Jotenkin kiva miettiä että ihan vasta yhdessä piinailtiin sinun ja Äiskän kanssa, Äiskällä ei ees paljon tainnu tapahtua, sinä ja minä saatiin kokea parit karvaat pettymykset ja kohta meillä kaikilla on ihan oikeasti vauva sylissä. Eikö elämä vaan ookkin ihmeellistä :love: ?
Samaa aattelin, Tyydeli jo kohta puolivälissä :eek:
Oma raskaus tuntuu menevän niin hitaasti ja muiden niiiin nopeesti.

Äiti74 ja Poju 25+3
 
Nuppu 73 pahoittelut! Tuttu tunne ja tilanne viime keväältä. Lääkäri ei antanut toivoa ultrassa ja niin siinä sitten kävi. Keskenmeno oli silloin ja ajattelin, etten minä enää onnistu raskautumaan onnistuneesti. (takana oli jo kolme varhaisvaiheen keskenmenoa) Sitten heti perään löytyi hemarroginen kysta munasarjasta. Se onneksi hoitui ja nyt on 18. raskausviikko lopuillaan :).

Olen ihmetellyt raskaana olevan mieleni liikkeitä. Vatsa kasvaa, mutta mietin koko ajan, onko siellä elämää. En vaan pääse irti pelosta, että menetän tämänkin pienen. Eli en tunne vielä(kään) liikkeitä ja odotan sitä malttamattomana. Tosin aiemminkin olen tuntenut liikkeet selvästi vasta joskus 20. viikon jälkeen. En oikein uskaltaisi sanoa ääneen, että olen raskaana, kun pelkään, että joudun kertomaan, ettei mitään vauvaa tulekaan. Mitä hanikkaa mun tarttis vääntää tuolta päänupista??? Onko muilla vastaavaa panikointia? Eihän se asia siitä kummene, jos etukäteen suree :unsure:!
Kaiken pitäisi kuitenkin olla hyvin. Jos ei ala ajatusmaailma yhtään kirkastuun, mun täytyy varmaan mennä psykologin juttusille. Kotidoppleria en ainakaan hanki, kun sen kanssa olisin ihan sekopäinen!

Tervetuloa kaikille tulokkaille purkamaan raskauden iloja ja välillä surujakin tänne mammojen joukkoon. Täällä näkyy raskausajan kirjo kaikkine sävyineen ja onneksi saa hyvää vertaistukea :)!

Onkos Sahramiini päässyt jo jakautumaan?

Ihanaa päivää kaikille keleistä riippumatta!

Pegonia ja vaavi 17+6
 
Mä täälllä kihisen kiukusta :mad: vieläkin! Olkoon mun kymmenes mukula ja olkoon mun ikäni vaikka kuinka ikäloppu jonkun 27 v. mielestä, mutta tämä lapsi on yhtä odotettu ja rakastettu ja oikeutettu syntymään kuin heidän 2. lapsensa, joka syntyy toukokuulla (kuulin sen samalla kun mieltä ylentävän kommentinkin). Voi jestas, ettei ihmiset ajattele mitä suustansa suoltavat! Tiedän ainakin, mistä EN hädäntullenkaan enää pyydä minkäänlaista apua. Surullista, mutta niin totta. (Oli pakko purkaa, on niin mieleni paha) Mutta, eiköhän se tästä! Kuin lohdutukseksi, pikkuinen teki volttia, niin että mammakin tunsi :LOL:! Jes!
 
Hyvä Pegonia! Ihanaa että tunsit vauvan liikkeet. Mä aiemmin yritin jatkaa kirjoittamista, mut vaavi oli eri mieltä. Mun mielestä noita "nuoria" pitäisi näpäyttää sanomalla, että "Muistan tämän ja kysyn sinulta sitten 10vuoden päästä, että koetko olevasi ikäloppu ja epäsopiva äidiksi vauvalle". Noista useathan tekee niitä iltatähtiä ja eivät tod koe itseään vanhoiksi nelikymppisinä. Liekö tuo sama henkilö sitä mieltä, että esim. minä en olisi lasta " ansainnut" ollenkaan, koska ensimmäiseni tein/sain vasta nyt.

Täällä ei tule kuin pieruja ja neuvolasta saatu hymynaama tuo riemua. Äitille heruu muutama hetki juttelua. Näin siis tänään ja huomenna voi taas kakka/ilma luistaa paremmin ja äitinki lähellä on parempi olla. Meillä on hoitopöydän vieressä tuo hymynaama. Seisoskelen siis pöydän vieressä jo kuinka monetta kertaa tänään. Käytiin me kyl pari kolme tuntia vaunujen kaa ulkona ja kauppakeskuksessa. Ostin uudet kengät kun mun jalkaan ei mene vanhat vaan puristavat kaikki.n
 
Pegonia, olipa kommentti, eikä ihme, että pahoitit mielesi, vaikka kuinka tuollaiset kommentit pitäisi pystyä jättämään omaan arvoonsa. Tiesikö tämä valopää (sori), että olet raskaana?

Helmi, jos meinaa vauvaa ummettaa, niin kannattaa kokeilla apteekista saatavaa mallasuutetta. Sitä kun liuottaa lämpimään maitoon, niin pitäisi auttaa - ainakin alussa. Yksi hyvä hierontaliike on sellainen, että painaa peukuilla leveästi noin navan korkeudelta mahaa ja vetää kylkiin päin. Kannattaa laittaa öljyä ja toistaa jonkun kerran (esim. 10).

Periaatteessa, jos vauva ei ole kovin vaivaisen oloinen, kakkausväli voi olla "normaalistikin" useita päiviä. Meillä oli esikoisen kanssa ennätys 12 pv. Kuitenkin olen saanut lääkäriltä semmoisen ohjeen, että yli 2 viikkoa ei saa mennä, sitten tarvii käyttää jo peräruisketta. Luistavampaa jatkoa teille :)
 
Ohoh, jopas on kommentointia ollut! Toivottavasti ei tiennyt, että olet raskaana Pegonia!

Tervetuloa Tipuna! Kävitkö kovatkin hoidot lävitse?

Täällä tuli hylky vauvavakuutukseen vakuutusyhtiöstä, ei suinkaan painon takia vaan painoindeksin.. Pah! Huomenna sitten eka aika äitiyspolille ja veikkaan saavani piikkihoidon jatkoon. Toivottavasti myös kuuntelevat tai katselevat vauvelia! En sitten eilen löytänyt sykettä kotidopplerilla, enpä ollenkaan ressaantunut, enpä!

Pegonia mä epäilen, että itse ressaan jollain tasolla siihen saakka, kunnes elävä vauva syntyy , ilmeisesti ihan yleistä keskenmenon kokeneilla. Ei vielä ole mennyt aivan mahdottomaksi, mutta kuitenkin. Just nyt, kun ei ole mitään erityisiä tuntemuksia missään (hehkeä keskiraskaus??) ja en tunne vielä vauvan liikkeitäkään niin sitten vaan pitäs silti uskoa, että juu on siellä joku.

Karo ja bebe 18+1
 
Nuppu, voi ei, olen tosi pahoillani :(

Th soitti tänään, mut meni vastaajaan, kun luuri oli kokouksessa äänettömällä. Sokerirasituksessa joku arvo heittää, pitää huomenna soittaa nlaan. Voi räkä, jos rd nyt iskee. Ikinä ennen ole ollut, nyt en edes pysty herkutella, kun kaikki herkut oksettaa eikä ole ylipainokaan, mut minkäs teet. No, onhan tää pikku juttu moneen muuhun vaivaan verrattuna, mut voisin nytkin jättää välistä.

Pegonia, no jo on jollain ollut otsaa! Sen verran pitäis nuoremmallakin olla älliä, ettei tuollaista suustaan päästä, vaan meitä on moneen junaan, ja osa jää asemallekin (onneksi).

Silloin tällöin vähän niin kuin muljahduksia tuntuisi, kai se ötökkä on joka siellä myllää, eikä esim. pieru :LOL: Hirveän epätodelliselta tuntuu edelleen, et vauva olis tulossa. Tai siis tiedostan asian, mut en jotenkin tajua, et se vauva tulee meille. Aika sekavaa, mut pistän hormoonien piikkiin.

Kellään kokemusta Beemoon tai Gotlandin (Carena?) sisarusrattaista? Jommat kummat olis harkinnassa, mitään kalliita en viittis ostaa, kun käyttöikä varmaan se max 2 vuotta. Käytettyjä en varmaan uskalla ostaa, kun pelottaa, et hajoavat heti.
 
Pegonia jopas on ollut kommentti :eek:

Jännityksellä odotan mitä mörköjä pääsee kohdallani ihmisten puheissa kun raskauteni paljastuu...

Viikot ja päivät kuluu niin hitaasti. Harkitsen neuvolaan soittoa jos yrittäis kuunnella sykkeet, np ultraankin 3 pitkää viikkoa. Alkuraskaus on kyllä piinaavaa aikaa kun ei ole varmuutta mistään. No tämä järkyttävä ellotus ja väsymys toki kertoo jotain, mutta niin odotan niitä liikkeitäkin että konkreettisesti tietää masussa jonkun majailevan :)

Ss rv 8+6
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Sahramiini ........... (43)...... 3 ........ 12.11.2015
Flutur....................(42)...... 3 ........ 29.11.2015
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015
Mytti ...................(41) ..... 1 .......... 6.12.2015 (poika)
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Järkyttynyt........... (45).......5........ 03.02.2016 (poika)

tikis ................... (38)...... 4 ........ 15.02.2016

Äiti74 ..................(41) ..... 2 ........ 19.02.2016 (poika)
Lumi <3 ............. (42) ..... 3 ........ 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5......... ???
Toukka16 ............(39) ..... 3 ......... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1.......... 11.04.2016
Pegonia ..............(44) ..... 10 ........ 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3......... 13.04.2016
Tyydeli................(42) ...... 2 ........ 24.04.2016
Ollakovai........... (41) ...... 4......... 27.04.2016

Zenmama............(40) ...... 5 ........ 14.05.2016
Mileena-74...........(41) ...... 3 ........ 20.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40) ..... ? ......... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ......... 21.06.2016




Syntyneet:

Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt.), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51 cm, tyttö


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos listalta puuttuu jotain, niin laittakaa infoa. Tai no, puuttuuhan sieltä kaikkien kuumeilupuolella olevien nimet...

Vaikka itse pyörin nuorten opiskelijoiden keskellä päivät pitkät, niin kukaan ei ole kyllä vielä heittänyt mitään legendaarista kommenttia. Tämä koulu ei kyllä ole kovin lapsiystävällinen (tarkoittaen, että opiskelu on vaikeaa perheellisenä kun yhtään joustoa ei ole ja tunnit venyvät tai niitä muutellaan miten sattuu).

Mulla ei onneksi ole mitään rankkoja kipuja tällä hetkellä. Jonkun verran liitoskipuja tulee päivittäin, mutta ei ole vielä estänyt liikkumista. Peräpukamia pukkaa aina välillä, pyrin lääkitsemään ja ovat vielä hävinneet sillä. Saas nähdä tuleeko joku pysyvä sellainen taas. Närästystä on ollut muutaman kerran (juuri nytkin tuli kun maistoin tuota lihapataa :eek:), kahvista ei tule, mutta lihapadasta kyllä, outoa. Silmäluomi on taas jotenkin tulehtunut, miten ihmeessä raskaus voi sellaista aiheuttaa??

Se taitaa huomenna olla 12. päivä... ja jollain on la :)

Äiti74 ja Poju 25+5
 
Täällä olen jo rauhoittunut kommentoinnista, kiitos teille ihanaiset tuesta :)! Se kommenttihan tuli sen jälkeen kun olin kertonut odottavani pientä perheenlisää, että semmoista :cautious:. Mutta se siitä, luultavasti niihin täytyy vaan tottua, kun on ennestään paljon lapsia ja ikääkin on tuo 44v. Isännän ex-vaimo on jo kauan sitten luvannut tulla "kuohitseen" armaan siippani, kun näin oninnostunut lisääntymään mun kanssani. Mutta näistä kommenteista sais vaikka minkälaisen opuksen kirjoitettua, jos muistelemaan ryhtyisi :p.

Karoliina 74, totta tuokin, että varmasti jollain tasolla jännittää pienen puolesta vähintäänkin siihen asti, että on elävä nyytti sylissä. Meillä kotona muksut tietää nyt, että pikkusisarus on tulollaan ja ovat ottaneet asian ok. Vanhin poika totes tosin isälleen, että "Luulin ettei sun vehkeet enää toimi" :whistle:o_O:D Siitä saatiin kyllä päivän parhaat naurut!

Ihanaa odotusta kaikille ja vointia!

Pegonia 18+0 tai jotain
 
Ei ne nuoremmat tajuu miten suuri lahja lapsi on, ku laukovat älyttömyyksiä.
Näin yli 40 v. ekaa lasta oottaessa sitä toisaalt miettii et hyvä ettei nuorempana ryhtyny lapsia tekemään. Elämää tuli elettyä.
Nyt muuttuu elon suunta jonkin verran.

Tervetuloa lisääntyvälle sakille eli rohkeesti sekaan mukaan. Me ei olla koskaan liian vanhoja! Ne on vaa numeroita noi ikäkoukerot:p

Neuvolassa tänään ja viikko sitte tuli käytyä.
Kaik ok. Alhanen verenpaine, hemoglobiini samoissa kuin alkuraskaudes, ei rautaa oo tarvinnu...
Alaspäin jo poikanen "roikkuu" ;)
Ens viikolla lääkäri, sit seuraavalla loppuajan tarkistus, kun yl 40 v.
Sit ois ns. vika viikko!

Ens la:na 100 kilsan päähän synnytysvalmennusasioita auditorioon kattomaan.
Samalla doula 2. tapaaminen.
Hän lie ois tulossa mukaan synnytykseen..Doula 1. kun on reissussa just kriittisellä viikolla eli enne laskettua aikaa. Jos nyt ajallaan tulee.

Tekis mieli syödä esmeks nyt iltapalaa lisää. Mutta vatsanahka se niin kireeks menny päiväsapuskoinnin jälkee, että ei pysty. Siis kun sapuskan hidastunu tekeytyminen "turvottaa"hemmetin kauan.
Ja kroppaani nähen miula on ISO maha, vaik alakäyrällä nätisti menee.

No ei enää kauaa 6.12. päivään :giggle:
Jänskää ihmettä kummaa!
Aion tällä menolla kattoo mihin voimavarani ja kipukynnykseni vie. Eli mahollisuuksien mukaan lääkkeettömällä niin kauan kuin mahiksia.

Huhkin tänäänki kotosalla järjestyksen muutoksen takia. Jospa ennätän ees hetken olla möllöttää ennen H-hetkee kumminki.

Mytti 36+3
 
Ai nii, unohin kysyy onko muilla ollu loppupuolella melkonen hiki erityisesti yöllä?
Mie hikoilen vaik kuinka ja yöllä erityisesti.
Ja onhan tää jo vaikeempaa mahan kans nukkuu, kun pakara-reisikohat puutuu ja saa mont kertaa kylkee kääntää&vessas rampata.
 
Äiskä, onko täällä jollakulla la käsillä ihan muutaman tunnin kuluttua... :whistle: ? Jännittää...
Käveleminen on menny ihan mahdottomaks ja kaikennäköstä pientä ohimenevää oiretta on melkein koko ajan, mutta ei tunnu synnytys käynnistyvän. Tosin saattaahan se yllättää. IIIKSSS! Nopeesti ne menee sinunkin viimeset viikot (paitsi ehkä nää vihoviimeset matelee aika hitaasti :confused:)

Myttikin se tulee heti perässä, mikä sinulla on tilanne isän kanssa? Onko sinun doulat ihan "ammatti"doulia vai ystäviä? Loppuraskauden hikoilu kuulemma johtuu siitä, että kilpirauhanen vetää tässä loppusuoralla pienet överit, meillä mies joutuu nukkumaan viikset huurussa kun meikäläinen vähän tuulettaa makkaria... :LOL: Tosin sillä ei oo viiksiä mut anyway.

Pegonia, it's your life :love: Jos ei joku tajua että teet itsellesi parasta mahdollista elämää ni eipä voi mitään. Ehkä näiltä kummallisilta kommentoijilta itseltään puuttuu rohkeutta tehdä elämistään omannäköisensä :p

Ihanaa odotusajan jatkoa kaikille, vuorollanne ootte jokainen listan kärjessä - siis jos minä tajuan jossain vaiheessa vapauttaa paikkani siinä :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Äiskä, onko täällä jollakulla la käsillä ihan muutaman tunnin kuluttua... :whistle: ? Jännittää...
Käveleminen on menny ihan mahdottomaks ja kaikennäköstä pientä ohimenevää oiretta on melkein koko ajan, mutta ei tunnu synnytys käynnistyvän. Tosin saattaahan se yllättää. IIIKSSS! Nopeesti ne menee sinunkin viimeset viikot (paitsi ehkä nää vihoviimeset matelee aika hitaasti :confused:)

Myttikin se tulee heti perässä, mikä sinulla on tilanne isän kanssa? Onko sinun doulat ihan "ammatti"doulia vai ystäviä? Loppuraskauden hikoilu kuulemma johtuu siitä, että kilpirauhanen vetää tässä loppusuoralla pienet överit, meillä mies joutuu nukkumaan viikset huurussa kun meikäläinen vähän tuulettaa makkaria... :LOL: Tosin sillä ei oo viiksiä mut anyway.

Pegonia, it's your life :love: Jos ei joku tajua että teet itsellesi parasta mahdollista elämää ni eipä voi mitään. Ehkä näiltä kummallisilta kommentoijilta itseltään puuttuu rohkeutta tehdä elämistään omannäköisensä :p

Ihanaa odotusajan jatkoa kaikille, vuorollanne ootte jokainen listan kärjessä - siis jos minä tajuan jossain vaiheessa vapauttaa paikkani siinä :ROFLMAO:
Lapsen isän kanssa hyvät välit. Jopa kihlauksesta hän puhunu.
Eri osoitteissa edelleen silti asutaan.
Syntyjä syviä sitä mietiskelly..kihlaus. Sen merkitys..Onko meistä iha oikeest ihan samaa latua hiihtämään...Tottakai se sormus ois ihana juttu ja jopa tulevana viikonloppuna vois tapahtuu jos hihkaisisin..Voih..
Oma huushollini on kaksio eli täällä majaillaan enimmäkseen. Enää en yökylään haluukaan mennä, kun parempi omien tavaroiden seassa odotella ja tosiaan viel järjestellä.

Vapaaehtoisia doulat ovat. Koulutettuja. Toisella monta synnytysapukokemusta, toisella muutama.
Erityisesti miehen takia doulan halusin. Ainakin hyviä vinkkejä saanu ja kuullu synnärin tapoja, jonne meno sit eessä.

Viime yönä aika hyvin nukuin, onneks. Ja iha itekseni, mies siis omas yksiössään oli. Ens yönäkin haluun itekseni olla, kun viel semmonen mahollista.
Oon minäki, normaalist vilukissa, pitäny ikkunoita auki päivällä ja toivonu ettei tauti iske.
Otettiin muute se rokotus kausi-influenssaa vai mikä se ny oli vastaan. Meinas yskänrokko tulla mut onneks oli rokotteen pöpö sen verra laimee ettei päälle tullu.
Enpä oo koko raskauden aikana ollu kipeenä, koputettava puuta.

Synnärikassi pitäis varmaan kasailla valmiiiks. Senkin takii, kun matka on pitkä, se 100 km.
Sit sen näkee ns. osaako itteensä lukea ja kuunnella ja lähtee oikeeseen aikaan etteivät passittais takasi.

Sahramiini siule peukkuja ja energiaa, kun lähtö tulee :)

Mytti 41v. & 36+4
 
Voisitko Sahramiini synnyttää mahdollisimman pian, niin minäkin ehtisin olla hetkisen listan kärjessä :LOL:. Mulla on käynnistykseen meno maanantaina.

Munkin synnytykseen tulee vapaaehtoinen doula mukaan. Ollaan oltu kahden doulan kanssa yhteyksissä ja se tulee kumpi pääse sitten paremmin tulemaan.

Hieman alkaa jo tuo käynnistäminen jännittämään, minkälaiset kivut tulee ja miten lähtee käynnistymään. Onneksi tuolla alakerrassa on jo aika kypsä tilanne valmiiksi. Tietenkin sitä toivoisi, että jos se synnytys ehtisi tässä vielä ennen maanantaita käynnistyä itsekseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Flutur nyt pääsit hämmentämään meikäläistä... mitkäs viikot sinulla on? La 29... miks käynnistetään, mitä minulla on menny ohi (n) ? Onks listassa kuukausi oikein? Tuli vähän paineita kun minulla tää ei paljon anna merkkejä et ois kiire minnekään! Paitsi öisin jolloin luulen jo vaikka mitä mut päivisin on niin hiljaista että. Täytynee laittaa radio päälle, yhellä palstalla oli linkki videoon, jossa joku raskaana oleva twerkkas mopin varressa niin innoissaan että lapsivedet lorahti lattialle kesken kaiken :ROFLMAO:
 
Kyllä se ihan oikein on listassa :).

Nyt mulla on viikot 37+4 eli ens maanantaina 38+1. Synnytys käynnistetään sen kalvokiinnitteisen napanuoran takia yhdistettynä siihen, että mulla on edellinen lapsi tullu syöksyllä. Kun on tuollanen napanuora niin synnytyksessä pitää erityisesti tarkkailla verenvuotoa ja vauvan sydänääniä. Synnytys voi helpommin päätyä sektioon. Parempi siis olla alusta asti sairaalassa, varsinkin kun ei oo sitä miestä, niin ei tarvitse yksin alkaa syöksysynnytystä kotona hoitaan :LOL:. Lisäksi vauvalla on kasvu hidastunut, niin ei haluta pitää loppuun asti. Toi kasvun hidastuminen voi johtua tuosta napanuorasta, mutta sitä ei voi varmaksi tietää. Eli toivotaan, että kaikki menee hyvin ja vauvalla on kaikki kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama

Yhteistyössä