40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Olenko sitten jo niin pitkällä.:) heh! Laskut menevät monesti sekaisin.heh!!! Niiin aikaa vajaa 8 viikkoa...:)
Mulla oli 1.sen ja 2.sen välissä 11vuotta. Niiden kummankin synnytys kesti 9h. Sitten 3.s n.6h. 4.s 55minuuttia ensimmäisestä supistuksesta laskettuna siihen, kun vauva oli ulkona. 5.s n. 2h. 6.s, 7.s ja 8.s n. vajaa 3h. 9.s kyllä sitten kestikin taas jo 5h. Eli eihän sitä tiedä, vaikka tämän kanssa kestäisi ikuisuuden. En vaan uskalla riskeerata. Meillä menee jo pelkästään muiden lapsien hoitoon viemiseen aikaa reilu 2h ja sairaalaan matka kestää 1,5h.
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Hyvää alkavaa viikkoa masunkasvattelijoille!

Syksy olis sit tullut iloksemme eli talvea odotellessa... : / Alkaa jo miettimään sitä kun pienen vauvan kanssa pitää hillua pitkin maita ja mantuja kolmenkyt asteen pakkasessa. Iuh.

Omaa napaa ei oikein ole kun ei tässä tapahdu yhtään mitään. Vauva liikuskelee vaihtelevasti, joinain päivinä tosi vilkas ja toisina sit vähemmän. Jalkoja vähän turvottaa ja kävely on alkanut koskemaan johonkin kohdun seutuville. Jos siis yritän kävellä reippaasti.

Huomenna olis sikahintainen 4D, mutta pakko kai siihen on mennä kun ekastakin mentiin. Ettei tuu sit pojille jotain eriarvoisuusfiiliiksiä. ;) Ja onhan se ihanaa vilkuilla pikkukaveria. Felicitaksessa on 45 minuutin aika eli siinä ehtiikin ihan kunnolla. Femedassa olis ollut vain normaali 20 minsan käyntiaika.

Mitäs teille muille?

Sirppuliini 25+6
 
Talvi
Älä vielä vaivu epätoivoon:hug:, mulla kuunneltiin neuvolas ekan kerran sydänääniä viikolla 12 (eli oli lääkärineuvola) ja lääkäri (todella ammattitaitoinen ja kokenut) sai kun saikin kuulumaan ne, MUTTA sanoi, ettei läheskään kaikilla kuulu (edes siis noilla viikoilla)! Mulla on kuulunut vaihtelevasti, nuorimmaisella siis vasta ekassa ultrassa sain varmistuksen.
ON: Kävin viime viikolla jälleen ultrassa. Vieläkään eivät löytäneet jotain tiettyä suonta sydämessä, vaikka oikein kahden lääkärin voimin sitä etsivät....alkaa jo huolestuttaa :( Sanoivat kyllä molemmat lääkärit, ettei mitään poikkeavaa löydy ja kaikki näyttää kauniilta sydämen rakenteissa). Seuraava ultra kuitenkin viikolla 32 (istukan takia, mikä on siis edelleen alhaalla, hieman kohdun suulle tulossa)ja tarkistavat siinä taas sydämen. Maalaisjärjellä itseäni olen rauhoitellut, eli jos siellä olisi pahasti jotain pelessä niin eiköhän mut oltais laitettu jo jollekin kardiologille tms. taikka ultra laitettu aiemmaks, kuin kuuden viikon päähän. Mutta huoli painaa kuitenkin nyt päälle ja jopa tuntuu, että uskaltaako tästä raskaudesta nyt iloitakaan jos vauva onkin kovin sairas... Pikkunen onneksi liikkuu toooosi paljon.


Maisa72 ja pirpana 25+5
 
Maisa onpa inhottava tilanne. Ensin etsivät jotain ja sitä ei löydy ja sitten kuitenkin sanovat että kaikki on hyvin... Tuosta jälkimmäisestä kommentista huolimatta itselle jää varmasti todella epävarma olo. Onneksi liikkuu kuitenkin reippaasti. Jaksamisia sinulle tuon asian kanssa - mä uskon kyllä että kaikki on varmasti ihan normaalisti pikkuisen sydämessä kun ovat sanoneet että kaikki on hyvin eivätkä ole lähettäneet sinua jatkotutkimuksiin. :hug: sinulle kuitenkin.
 
Hei!

Kiitos kaikille myötäelämisestä. :kiss:
Olen jo luovuttanut, en voi muuta. Helv..viikonloppu takana ja silmät päästäni jo itkenny. En jaksa enää ees sitä pikkuista ihmettä oottaa mikä vielä viime viikolla takaraivossa kutitteli. Työnsin kaikki raskauteen ja vauvaan liittyvät jo mappi ööhön, enkä niitä sieltä taida enää kaivaa esille. Voi kuinka olisinkin toivonnu olevani väärässä näitten ajatusteni ja olottomuuteni kanssa, mutta. Vielä piiiiitkät päivät ootettava seuraavaa neuvolaa loppuviikosta ja sitten sen tuloksen perusteella jatkot.
Anteeksi surkutteluni vaan toiveet narikassa.

Pitäkää lentsut kaukana ja silitelkää pikkuisianne :heart:
 
Voi Talvi, miten kurjaa elää epätietoisuudessa.
Itse olen myös kaksi viikkoa ollut sitä mieltä, että raskaus on keskeytynyt, kun oireet ovat lähes kokonaan kadonneet. Mutta tänään oli ultra, jonne menin maani myyneenä.
Siellä oli kaikki kunnossa. 56mm pitkä tyyppi, voimisteli ja heilutteli jalkojaan. NIskaa ei olisi näyttänyt millään mutta onnistui mittaaminen ja isoin tulos oli 1,12mm turvotus. Koko vastasi 3 päivää enemmän, mitä oli aiemmin arveltu. Eli nyt olisi 11+6 tai 12+2 menossa. Nyt pitää odottaa verikokeiden tuloksia pari viikkoa, jotta tietää tuleeko jatkotutkimuksia.
Oma mieli on ihan sekaisin. Hävettää, että en osaa iloita. Olen ihan turta ja ihmeissäni.
Suutuin miehelle, joka oli kertonut "salaiset uutiset" äidilleen, vaikka sovittiin ettei kerrota mitään ennen näitä
seulontojen tuloksia. JOtenkin loukkaannuin ihan kohtuuttomasti. Minä en ole kertonut
kuin yhdelle ystävälle (joka lopetti yhteydenpidon ja siitä tuli tosi paha mieli) ja olisin mielestäni ansainnut
saada jotain tukea tähän elämäni ensimmäiseen jännittävään alkuodotukseen.. mutta en siis kertonut muille, koska niin sovittiin.
Minun vanhemmat eivät tiedä, enkä halua kertoa vielä. Nyt anoppi tietää.
MIkähän tässä nyt niin harmittaa. Se tietenkin, että sovittiin ja sitten hän ei malttanut pitää suutaan kiinni. Ja jos tänään olisikin tullut huonoja uutisia.
Olen kyllä kiittämätön arkajalka, en uskalla iloita yhtään.
Toivottavasti tämä on ohimenevä mieliala. Ei voi tehdä hyvää alivuokralaisellenikaan elellä negatiivisissa
tunnelmissa.
Mikä mua vaivaa!?
Voimia kaikille teille, oikeasti häpeän että valitan vaikka uutiset olivat hyviä.
 
Meillä ei tarvitse itse tai mies juoruta, kun sen tekee lapset:):). Meidän 4,5v poika on niin onnessaan, kun kuuli masussa olevan poika, että meni heti tädilleen hehkuttamaan, että "äidin masussa on poika". Sillä on hieman orpo olo, kun kaikki muut meillä on tyttöjä.:)
 
Heh, hupia elämään.
Olen jopa rauhoittunut eilisestä, silti tuntuu vieläkin ihan epätodelliselta se, mitä eilen monitorista näin.
Ei mene jakeluun, että se todellakin oli minun sisälläni se mötikkä, eikä siellä seinällä monitorin sisällä.
Nyt täytyy järjestellä elämää vähän ja deletoida stressitekijöitä. On liian monta
muuttuvaa asiaa yhtä aikaa, jostain täytyy rauhoittaa.
Upea syyspäivä tänään, puoli vuotta eteenpäin.. se menee kyllä nopeasti. Se on kevät sitten.
Ehkä tässä uskaltaa alkaa nauttimaan.. päivä kerrallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Vähän yksinpuheluksi menee mutta jatkan vielä..
istukka on kuulemma alhaalla ja hankalassa paikassa ja sitä seurataan sitten rakenneultrassa. Jos ei paikka vaihdu, tulee synnytystapa arvioitavaksi. Onko muilla kokemuksia tästä?
Sokerirasitus oli myös, aika huonon olon se sai aikaan. Huomenna sitten tulokset siitä.
 
Johanna
Mulla on kans ollut istukka syynissä. Rakenneultrassa oli alhaalla ja hieman kohdun suulle tulossa. Nyt (viikko 26) on yhä samassa paikassa, mutta yhä sanoivat, että todennäköisesti nousee kohdun kasvun mukana ylöspäin. Seuraavan kerran sitten sitä ultrataan viikolla 32. Jos istukka on kohdun suun päällä kokonaan niin silloin automaattisesti synnytystapa on sektio. Mutta jos vain osittain niin kuulema tapauskohtaisesti katsotaan tilannetta.

Sirppuliini
Kiitos voimauttavasta halista!
Eilen oli normi neuvolalääkäri ja kysyin tietty siitä sydämen suonesta mitä eivät löytäneet ja lääkäri sanoi, etteivät lääkärit ainakaan siitä epikriisissä muuta maininneet, kuin etteivät sitä nähneet. Eli toivottavasti pelkoni osoittautuvat turhiksi, kun näköjään lääkäritkään eivät asiaa tuon enempää noteeranneet. Yhä tuudittaudun sen asian varaan, että jos jotain vakavaa olisi, niin olisivat reagoineet ärhäkämmin. Toivotaan siis parasta. Mä tyhmä olen käynyt jo sydänlasten sivuilla tutustumassa sydänsairauksiin ja paha mielihän siitä tuli... Pakosti asiaa miettii...

ON:
Mulla on lantion seudun kivut ja varsinaiset symfyysikivut hieman helpottaneet. Pystyy jo olemaan muutaman tunnin liikkeelläkin :) olen siis kaupoilla pyörinyt hissun kissun, mutta yhä katson lähimmän penkin mihin turvautua jos tulee oloja. Masu on siis noussut hieman ylöspäin ja se kai vapauttaa tilaa tuolta häpyluun paikkeilta. Toivotaan, että tää olisi pysyvää helpotusta ja pääsisin vielä itse perehdyttämään sijaiseni työmaalla. En halua vielä edes miettiä kuin kipeäksi voisi äityä ihan loppuraskaudesta (siitäkin on kokemusta).
Hemppa oli laskenut, nyt siis 109 ja raudat kehiin. Ihanaa närästystä iltaisin, hmmph!
Muuten kaikki hienosti, sf oli 27, mutta mulla on aina ollut kovia lukemia viikkoihin nähden. Vauvan kokoarvio viikko sitten oli kuitenkin normi, eli 778g. Toivotaan, ettei kasvaiskaan tällä kertaa kovin isoksi. Olisi mukava synnyttää sellainen 3,5 kiloinen kerran elämässä ;)

Kaikille mammoille kovasti ihanaa päivää!!!!!

Maisa72 ja pirpana rv 26
 
Maisa, voin vaan kuvitella kuinka sua huolettaa, mutta tosiaan jos eivät sua laita jatkotutkimuksiin, tai ultraa aikaisemmaksi niin kuulostaa siltä etteivät he tilannetta pidä kovin vakavana. Paljon voimia kuitenkin epätietoisuuden kanssa :hug:

Talvi, voimia sulle seuraavan ultran odotteluun, älä menetä vielä toivoasi.

JohannaT39, onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

Omaan napaan ei kuulu mitään erityistä, kovasti odotan Suomen syksyä ja iloitsen viimeisen kolmanneksen alkamisesta tänään, viikon tai 2 viikon kuluttua, riippuen mikä taho määrittelee. Joka tapauksessa, 3kk laskettuun aikaan (mikä toisaalta kuulostaa iäisyydeltä!) :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Nicola (rv 27)
 
Kiitos kommenteista Hupi, Maisa, Nicola.
Olen ollut koko alkuviikon jotenkin shokissa, kaikki viimeisten parin kuukauden padotut tunteet ja pelot ovat nyt päästetty valloilleen. Itku on herkässä. Onneksi olen päässyt juttelemaan lääkärin ja terkkarin kanssa ja vielä menen kertaalleen tällä viikolla. Olen ihan ihmeissäni, miten tälla lailla "romahdin", kun uutiset olivat hyviä.
Olen kai suojautunut koko alkuraskauden ja ajatellut "ettei tästä mitään tuu kuitenkaan".. ja nyt on sitten helpotus ja uudet paniikit päällä: APUA se on sittenkin totta!
Mutta, tänään on paljon parempi mieli jo. Kerroin yhdelle ystävälle ja myös lähisukulaiselle ja se on helpottanut suuresti oloa.
Pikkutyypin sykkeitä ei saatu mitattua, ne kuuluivat mutta ei riittävästi, että olisi saatu jotain lukemaa. En ole huolissani. Se on niin pieni ja piilossa ja se istukka vaimentaa. Tarjottiin mahdollisuutta mennä sairaalalle parempien laitteiden äärelle mutta en nyt tarvitse mitään varmennuksia. Kyllä tämä menee juuri niin kuin pitääkin.
 
Heissan kaikki!

Täällä yksi harvemmin kirjoittelija huhuilee itsetään :)
Tänään oli neuvola jossa kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuului hyvin :heart:
paino oli taas laskenut 400g =) ens.to ois sitten tällä mammalla se sokerirasitus
edessä plääh... muuten raskaus edennyt tasaisesti välillä vähän nivusia vihloo kun nousee nopeesti tai tekee muuten jotain äkkinäisiä liikkeitä.

MUKAVAA ODOTUSAIKAA KAIKILLE TÄNNE

äiskä ja villahousu 16+2
 
Odottaja ei se päivitys ole mennyt sulta ohi - ei sellaista ole ollut. Meni niin maku koko hommaan sen jälkeen, että en ole jaksanut päivittää. Ihan rahastusmeininkiä (ja törkeetä sellaista tohon hintaan) - suurin osa ajasta 2D-ultraa, jossa vauvan mitat kyseenalaiset ja koko 45 minsan vastaanottoajasta iso osa oli vaan jutustelua ja lääkärin koneelle kirjoittelua. Jessus. 245€ tosta lystistä! Edessä oleva istukka ja lääkärin paskat ultraustaidot aiheuttivat sen, että vauvan kasvoja päästiin vain hätäseen katsomaan ja siitä kohtaa kun kasvot näkyivät hyvin, ei lääkäri ottanut kuvaa. Saatiin todella epäselvä 3D-kuva sit vaan. Koko homma on kyllä devarilla, mutta sitä en ole vielä edes viitsinyt katsoa. Ihan hirvee pettymys siis varsinkin verrattuna Englantiin, jossa koko aika pieniä hetkiä lukuunottamatta katsottiin 4D:tä ja koko aika ultrattiin eikä lätisty kuraa. Että sellaista. Plus että lääkäri sai vauvalle iiiisot mitat ja peläytti mut ihan täysin 4,5 kg:n syntymäpaino arvioillaan.

Mulla oli pari päivää tän ultran jälkeen 26 viikon lääkäri omalla gynellä (kivaa rahanmenoa viime viikolla siis - fäketi fäk) ja hän mittasi myös vauvan mitat. Ne olivat ihan normaalit ja hän otti mitat pariin kertaan varmistaakseen asian. Uskon hänen mielipiteeseensä vähän enemmän, koska hän kuitenkin vastaa Naikkarin synnytysosastosta ja tekee näitä hommia siellä koko ajan. "4D"-ultra oli siis aivan turha ja täydellistä rahan haaskausta. Kivat.

Muutenkin ollut vähän nihkeää mun päivittelyt täällä, mutta tosta meni niin närvi, että en ole saanut aikaiseksi sanoa mitään... :LOL:

Jaa niin, voisin muuttaa LA:ni taas -> 9.12. koska sen mukaan neuvola menee ja äippäloma on laskettu ja niin edelleen. En tiedä miksi Naikkarilla nt-ultran yhteydessä puhuttiin 10.12. Äitiyslomaan ei ole enää kauaa - 1.11. eka päivä. Whoop whoop! :)

Sirppuliini 27+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR



Odottaja......monesko lapsi.........la


äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
memmu05 (40)............1...............03.04.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
Sirppuliini
No voi harmitus, että ultra oli suuri pettymys :( Voin vaan kuvitella kuin sua ottaa päähän!

ON:
Kävin tänään ottamassa vauvavakuutuksen ja sehän onkin melkein ilmainen (iästä sakoitetaan, hmph).Vaikka meillä on kaikki vakuutukset IF:ssä niin silitikin hinnaksi tuli 260 euroa. Nooh, meillä on ollut se nuorimmaista lukuunottamatta joka kerta joten otimme nytkin.
Kyllä tämä vaavi jaksaakin meuhkata masussa. Koko maha heiluu välillä puolelta toiselle ja muu perhe on tietty innoissaan. Ei aina niin ihanan tuntoista, mutta helpottavaa, että liikkuu :)
Meidän pitäis alkaa suunnitella vaunujen ostoa ja varmaan jotain vaatettakin... Mitään ei ole valmiina :whistle: mut onneksi ei kamala kiire vielä ole. Vähän kyllä mietin, että jos katsois valmiiksi jotain ihanan vaaleanpunaista tai muuta tyttömäistä (vaunut ja turvakaukalo) mut mies kävis ne ostamassa vasta kun vauva on maailmassa (varauksella että siis tuleekin poika). Onhan tietty kivoja unisex-värejäkin mut olen jotenkin niin vaaleanpunaisissa vauvasumuissa....


Maisa ja pirpana 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74
Sirppuliini
Ymmärrän täysin ketutuksen ja kyllä tuohon rahaan täytyisi kunnon vastine saada!! :mad:
Tosi tosi harmi ettet saanut sitä mitä hait ja odotit :hug:

ON:
Pitkä odotus se vaan jatkuu.. yritän piristää itseäni että LA on jo ens kuussa vaikkakin saattaa mennä marraskuun alkuun ku niin loppukuussa vasta on..
Kroppa voi hyvin, koitan lähes päivittäin kävellä ainakin 5 kilsaa ja huomaan että on tietty hyväksi!
Käytiin vloppuna yhden päivän järjestettävillä lastenvaate kirppiksellä..ja voitte uskoa että mentiin juuri siihen ansaa..kun halvalla saa..:D vaatteita en niinkään ostanut kun niitä on jo niin että paikat tursuu(tietty muutama oli pakko saada), mutta kaikkea "tarpeellista" tavaraa ostettiin sit takaronkki täyteen!!
VAIN VAUVA ENÄÄN PUUTTUU!!!

Maisa vaaleenpunaisen vauvasumus ymmärrän ja allekirjoitan minäkin täysin..näkisitpä vaan..:whistle:
Toivottavasti kun kokoultraan pääsen käymään niin saan lopullisen varmuuden tytöstä..muuten..voi poika parkaa..:LOL:

Odottaja 32+6
 
  • Tykkää
Reactions: TR ja Talvi-74
Maisa ja Odottaja teillä tyttösumua ja meillä selvääkin selvempi poika. Taas oli ultrassa pippeli niin selvästi näkyvissä, että ei ole epäilystäkään lapsen sukupuolesta. :D Päästäänpähän halvalla kun esikon vaatteet, tavarat ja lelut menevät suoraan tällekin kaiffarille. Kenkien suhteen olen vähän sitä mieltä, että joka lapselle omat. Mitäs te? Olenko ylihysteerinen kun näin ajattelen? Joskus muistan lukeneeni, että jalan kehityksen kannalta olis hyvä kun olis ihan uudet kengät.

Ja Odottajalla LA jo noin lähellä! Ihan kohta on typsykäinen sylissä. :)

Äitiys ja onni sulla on LA:an enää 10 päivää! Mitkäs fiilikset siellä?

Mulla on äippälomaan 7 vkoa ja 4 pvää - jokohan pitäisi hankkia aamukampa... ;)
 
Olen samoilla linjoilla sun kanssa kenkä asiassa sirppuliini, poikkeuksena ehkä juhlapopot joita tulee niiiiiiin vähän käytettyä ja mitä isommaks lapset kasvanut niin eipä niistä kengistä juuri olis perinnöks pienemmälle ollut,niin ovat loppuun kulutetut :) ja ensi kengät olen aina säästänyt muistoks.

Jep, aamukampa vaan kehiin:) ite ainakin lasken joka päivä( ehkä en edes yhtä kertaa päivässä:LOL:) paljon on aikaa lomaan tai LA:han ja hitsi vie vain yks päivä kerralla päiviä vaan putoilee...:D
 
Heissan kaikki!

Meni sitten äskeinen teksti ihan harakoille,,, eli hävis jonnekkin :mad:

Sirppuliini tosi harmi että sinun ultra meni ihan persaukselleen ja sait vielä pulittaa maltaita siitä :( Mutta onneks kohta jo äippäloma häämöttää ovella :)

Maisa ja Odottaja ihana lukea kuinka jo kovasti ootte ostelleet ja hypistelleet vauvanvaatteita :) ihania vaaleanpunaisia sulostuksia,,,

Täällä nyt vähän kamppailen että otanko äitiyspakkauksen vai en, jonkin verran jätän vaatteita myös tältä meidän yksvuotiaalta tulevalle vaaville mutta haluan hankkia sille myös jotain ihan omaa, vaunut taitaa olla omastatatakaa jos en sitten innostu ostamaan jotain huokeeseen hintaan.
Täällä nyt ootellaan ens.kuun alussa tulevaa rakenneultraa jossa yritän udella kumpiko siellä masussa uiskentelee :) mutta jotenkin vaan on aika tyttömäinen olo :whistle:

Mä kanssa tuota meidän listaa katselin että pikkuhiljaa rupee poksujia tulemaan :) ja äitiys ja onni onkin jo ihan loppusuoralla vai oisiko jo saanut käärön syliinsä???

äiskä ja villahousu 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74
Iltaa!

ON: Voi elämä! =) Oon niiiiiin onnellinen! Mikä ilta, ja päivä pelkoa, paniikkia ja huolta, itkua. Ja siellä, siellä se pikkuinen oli, omassa masupesäsessään missä kuuluikin. Heilutteli käsiä ja varpaita niin ja se :heart: sykki! En oikein vieläkään voi kuvailla niitä tunteita mitä se pieni hetki toi. Nyt hetken voin kai huokaista ennen seuraavaa huolta, niitähän meillä naisilla/äideillä aina riittää ja jos ei ole niin tehdään :) Voi tulipa omanapailua.... :ashamed:

Turvallista masuaikaa kaikille! :kiss: Voi ihanaa Elämää!
 

Yhteistyössä