40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Juliannalle hurjasti onnea :heart:!

Lohdullista kuulla jos muillakin ollut tuota hengenahdistusta. Jotenkin helpottaa kun kuulee että jollain toisellakin ollut samoja vaivoja kuin itsellä, eikä ne ole olleet kuolemaksi :/ .

Omaanapaa..Täällä vaivailut jatkuu ja vetää kyllä mieltä maahan. Yöt on menny järkkyjen kramppien kanssa, kuukausi sitten söin kovaan flunssaan Kefexin kuurin ja pari päivää sitten alkoi uusi flunssa;ensin kova nuha ja nyt kova/ärsyttävä yskä, joka rohisee tuossa kaulan/ylärintakehän alueella.
Eihän siinä mitään jos nää ois ne ainoat vaivat, mutta kun tässä on hitto vie myös nämä kaikki muut vaivat:alkurask.todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, hemppari 100luokkaa, refluksi,turvotus,mega lihoaminen, sydänmuljaukset jnejne. Voihan huokaus.
Sori tämä valitus, mutta tuntuu välillä ihan tosi rasittavalle ja ärsyttävälle ja huolestuttavalle :/ mutta sitten koetan lohduttautua sillä, että onneks asiat ei ole niin huonosti että joutuisi vaikkapa vuodelepoon.

Täällä meidän "ikämammojen" palstalla suurimmalla osalla tuntuu kaikki menneen pääosin hyvin ja hyvä niin :). Ehkä sitä on itse vaan jotenkin herkillä näiden vaivojen kanssa...
 
Paljon onnea Juliannalle.

Meidän pikku tyllerö putkahti maailmaan 18.5.14 aamuyöllä. Synnytys käynnistettiin 16.5. Cytotecilla, mutta vasta seuraavana iltana alkoi tapahtua: ensin meni vedet, ja saman tien alkoivat supistukset tosissaan. Sitten tultiinkin varsin vauhdikkaasti, sillä neljä tuntia lapsiveden menosta kuultiin tyttösen ensi parkaisu. Loppuvaiheessa jouduttiin turvautumaan imukuppiin, ressukalla oli napanuora pariin kertaan kaulan ympäri. Oli ilmeisesti kieppunut kohdussa oikein kunnolla, napanuora oli semmoisilla kierteillä, että henkilökunta oikein joukolla sitä ihmetteli.

Tänään oltu kaksi viikkoa kotona, lapsiperhe-elämää opettelemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Juliannalle ja Euphorialle paljon onnea :flower:

Täälläkin käyty taas neuvolassa. Hemoglobiini oli sen verran laskenut, että suositteli alkamaan lisäraudan nyt aluksi niin, että joka toinen päivä ottaa. Sydänääniä kuunneltiin, siellähän se jumpsutteli :heart: Tosin tuntuu, että siitäkin on kadonnut se oma hohtonsa, kun kotona on doppleri. Eikä sitäkään enää tule käytettyä, liikkeet tuntuu jo niin selvästi. Seuraava neuvola onkin jo sitten se kela-neuvola neljän viikon kuluttua. Sitä ennen vielä ru.

Jokos muuten Saana on käynyt rakenneultrassa? Vai onko mulla mennyt ohi...

Tuuliksella se taisi olla samoihin aikoihin mun kanssa, eli juhannuksen jälkeen? Aiotteko muuten kysyä sukupuolta? Ja onko sulla omia veikkauksia? ;)

Aurinkoisia päiviä kaikille,
Iines 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Juliannalle ja Euphorialle paljon onea ja ihanaista vuvantuoksuista arkea:heart:

Täällä kotuduttu lomalta. Oltiin Turkissa, Alanyassa missä äidillä on "kesä"asunto :)
Ihana oli,nukuttiin, syötiin hyvin ja elettiin ilman kelloa. Minä hurjana auringonpalvonana en saanut oikein toteuttaa itseäni, kun ei oikein tuntunut 30 varjoasteen alla köllötteli pitkäaikaisesti kovinkaan hyvältä + että iho oli jotenkin tosi herkkä, hormoonit...? Yleensä en juurikaan pala, mutta nyt vaikka kinka vedin suojakertoimia, tuntu että iho alka heti punottaa.Yleensä mennän vain eka päivä suojilla.
Noh kyllä sitä päivetystä nyt hiukan tuli, ettei ihan enään sinisenvalkoinen ole :)

Toissa päivänä sain vihdin Kättäriltä vastaukset ESBLsstä, EN OLE ENÄÄN KANAJA, JIHUUUUUUU :) :)

Likkeitä ja potkuja tuntuu ja NÄKYY monta ertaa päivässä. Kovin on eloisa pikkuinen, ihan toista kun oli esikko :heart:
Reissussa kun oltiin pääsi isi ja esikkokin näkemään ja tuntemaan potkut. Huomenna olisi sitten taas neuvola ja pitäisi saada Kelaan paperit :)
Kovasti täällä jo lomaa odotellaan ja sen jälkeen onkin enään kolmisen viikkoa töitä :)

Kotona on alkanut pini "pesän rakennus" , meidän makkari muuttaa keskikerrokseen, esikko meidän vanhaan makkariin ja vauva saa esikon huoneen. Vauvan huoneessa on jo valmiiksi vaaleansinistä / valoisin tahdin tapettia ja nyt esikon huoneeseen mietin seinä väriä... Vihreä tai kirkas keltainen vahvoja vaihtoehtoja joista poikakin tykkää :)
Eipä tällä erää muuta, ihanaa viikon jatkoa kaikille.
ChocolateBox ja Hippunen 22+6 :heart:
 
Hiljaista tosiaan on ollut täällä, kurkkimassa olen käynyt mutta yksikseni en ole viitsinyt kirjoitella. Eikä oikeastaan ole edes ollut mitään uutta kerrottavaa...

Niin ne viikot Esterilläkin vaan kuluu, pian sullakin jo np-ultra. Onko jo päivä tiedossa?

ChocolateBox onnittelut hyvistä uutisista! Ihan mahtavaa että et ole enää kantaja. Mä olen huomannut ihan samaa, jotenkin ei kestä sitä aurinkoa nyt samalla lailla. Vaikka ihan kotosalla olen ollut, niin oikein lämpiminä aurinkoisina päivinä hakeutuu mieluummin sinne varjon puolelle. Tulee jotenkin huono olo siellä auringossa.

Tämä meidän pieni tuntuu myös tosi eloisalta, liikkeitä tuntuu monta kertaa päivän aikana. Tänään tuntuu olevan ihan villinä, koko aamupäivän on ollut meno päällä. Yleensä aloittaa iltaisin kunnon mellastamisen, viimeistään siinä vaiheessa kun nukkumaan pitäisi mennä. Liikkeitä ei vielä tunne ulospäin kädellä, yleensä mellastus loppuu kun laittaa käden vatsalle. Rakenneultraan olisi vielä kaksi viikkoa odoteltava, sitten pääsee taas näkemään pikkuisen.

Mukavaa loppuviikkoa!

Iines 19+2
 
Juu Iines tänään just tipahti kutsut. 3.7. ensimmäinen ja 27.8. toinen. Näytän olevan Naistenklinikan asiakas. Mutta päivät on hyvät, mies pääsee mukaan, mitä toivoikin.

Onnea Chocolatebox puhtaista papereista.
 
Hello naiset piiitkästä aikaa!

Tämä palsta on kovin hiljainen, no itsekin olen tosi harvoin kirjoitellut, luen ja kirjoittelen päivittäin FB-ryhmässä..

Tervetuloa uusille!! Olisi kiva kuulla myös mitä kuuluu esim Tuuliannaliinalle, Oliivittarelle, entäs Mur-Mur? Käyn pinoa kurkkimassa mutta harvoin tulee kirjoiteltua, kun on kovin hiljaista täällä.

Omat kuulumiset pikaisesti, rakenneutrassa kaikki ok, poikalupaus vahvistunut nyt kolmesti eli syksyllä meillä on sitten kaksi poikaa:heart:

Mielialavaihtelut tasaantuneet, pahoinvoinnit lähes hävinneet, vielä ei ole tullut pahempia fyysisiä kremppoja. Normit närästys, ummetus ja suonenveto on seuranani, ei onneksi mitään pahempaa. Myös henki salpaantuu helposti ja joudun puuskuuttamaan jos esim esikoista työntelen rattaissa. Mutta summa summarum, kaikki ok.

Paino noussut reilu 2kg, masu kyllä näkyy jo selvästi, ei kukaan enää epäile, olenko vaan lihonnut :LOL:

Verenpaineet, hb, pissa jne kaikki ok, toinen sokerirasitus tulossa parin vkon päästä, ekassa kaikki ok. Eli ihan hyvin kaikki, tosin se energinen ja superonnellinen olo, joka oli esikoisen (keski)raskaudessa puuttuu, eihän tähän tietysti pystykään keskittymään samoin kuin esikoista odottaessa, siitä pitää huolen energinen 2v 3kk poitsu :p

Eipä muuta tällä kertaa, koittaakaa ehtiä kirjoittamaan kuulumisia jossain välissä (koitan itsekin parantaa tapani).

Ihanaa Juhannusta kaikille kylmistä keleistä huolimatta ja voikaa hyvin, PUS!

terv Saana RV 23+4
 
Iloista juhannusta kaikille!

Meillä se on poikkeuksellisesti tänä vuonna kaupunkisellainen, kun ei viitsitty ensi viikon ultran takia lähteä ajelemaan maalle ees taas, sinne on kuitenkin monen tunnin ajo. Vähän tylsää kyllä olla kaupungissa, onneksi kumpanakin päivänä on sentään tulossa vieraita.

Minä en ole palstalle paljon kirjoitellut viime aikoina, kun oltiin kaksi viikkoa etelänlomalla. Kaivattua kuumaa piisasi, onneksi! Tosin sitä ennen olin ystävän luona keski-Euroopassa ja sain sieltä jonkun vatsataudin, jonka venyminen alkoi stressata perheen lomamatkalla niin paljon, että oli pakko käydä lääkärissä katsomassa että kaikki hyvin. Olihan siellä, onneksi. JA siinä ylimääräisessä ultrassa näytti siltä että meille olisi tulossa tällä kertaa tyttö:heart: Ja tyttöolohan mulla on alusta asti ollutkin, siitä huolimatta että oireet on ihan yhtä olemattomat kuin esikoisen kanssa, joka oli siis poika.

Saanalle onnea rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Mua jotenkin jännittää melkein enemmän, että on tyttö tulossa kuin jos olisi poika. Jotenkin tuntuu, että nyt on sitten ihka uudet kuviot edessä. Pienistä pojista tajuaa jo jotain, mutta tytöistä en tiedä hitustakaan ;).

Euphonialle onnea vauvasta! Ja Sissolle tsemppiä vaivojen kanssa!

Tää vauveli on myös alkanut liikehtiä. Aika erilaista kyllä kuin esikoisen kanssa, silloin liikkeet alkoivat heti tuntumaan tosi selvästi, nyt on sellaista arvailua edelleen, mutta kyllä ne taitaa liikkeitä olla kuitenkin ne pikku tumpsahdukset iltaisin. Viimeksi oli istukka takana, nyt sitten ehkä edessä vaimentamassa.

Painoa mulle on tullut varmaan jo viisi kiloa, jos ei kuusikin. Mutta niin meni viimeksikin ja silti kokonaisuudessaan painoa tuli maltilliset 8kg. Saa nähdä tuleeko tällä kertaa vähän enemmän. Syönyt olen kuten normaalistikin, mutta liikkunut en oel juuri yhtään. Esikoisen päikkärieden aikaan olisi lähes ainoa mahis, ja silloin olen usein niin väsynyt, etten jaksa lähteä sohvalta mihinkään. Yöunet on edelleen aiak harakoilla ja siksi olenkin koko ajan aiak väsynyt. Mielialavaihteluita ei onneksi ole.

Rakenneultra jännittää vähän, mites muita?

Mulla oli muuten hemoglobini sitten äkkiä tippunut, viimeksi oli 128 ja nyt 111. Rautakuurille mentiin.

Hyvää juhannusta vielä kaikille!

Tuulis ja pikkuinen, 19+0 POKS
 
Hei kaikille ja hyvää juhannusta!
Kurkistelen tänne tuolta haaveilijoiden puolelta. Plussasin 31.5. ja nyt on viikkoja kasassa 6+6. Muuten olen päässyt tosi helpolla, mutta tänään on aamusta asti ollut alaselkäsärkyä, joka on helpottamaan päin, mutta alapäässä tuntuu jonkin verran painetta. En ole uskaltanut tehdä tänään muuta kuin katsoa telkkaria... km pelottaa, kun sellaisen koin viime syksynä 7+1. Onko teillä muilla ollut vastaavaa? Niin ja onnea minultakin teille kaikille, jotka olette tälle puolelle päässeet <3
 
Tuu tänne vaan sahramiini hiljaista meillä on ollut, hyvin mahtuu mukaan :wave:

Mulla on huomenna tasan 11 kasassa. Vähäinen pahaolo on poistunut, mutta väsymys ei vielä. Ihan hirveitä ei jaksa tehdä. Ja maha on pullahtanut esiin. Mies siitä ensin sanoi, että kun se tuntuu jo selvästi. Ajattelin ettei se nyt vielä voi olla kuin turvotuksia tms. eikös sen kohdunkin pitäisi olla ihan alhaalla vielä. Mutta nyt kun kuuntelen vauvan sydäntä, niin ei se enää siellä häpyluun pinnassa olekaan vaan ylempänä. Voiko se tosiaan jo näin aikaisin pullahtaa? Olen todella lyhyt, ajattelin, että jos olis rakenteessa asia.

10 päivää np ultraan, jännittää. Heti sen perään tulee miehen isä kylään viikoksi. Ekaa kertaa Suomeen.

Esteri 10+6
 
Jospa sitten jo uskaltautuisin mukaan kun Esteri niin yllyttää :)
Ikää minulla sellaiset 42 vuotta ja 14- ja 16-vuotiaat muruset entuudestaan. Yksinhuoltaja olin avioerosta saakka, eli 13 vuotta, kunnes prinssini valkoisella ratsullaan koppasi minut kyytiin ja tässä ollaan. Raskausviikkoja 7+2. Km viime syksynä 7+1, eli jospa sitä tästä päivästä lähtien uskaltautuisi jo vähän vaavasta haaveilemaan :)
Oloja ei ole ollut muuta kuin arat rinnat, joka sekin tuntuu koko ajan helpottavan. Paino +-0 ja jos en olisi tehnyt varmaan 10 kotitestiä ja yhden terveyskeskuksessa, voisin kuvitella etten raskaana olisikaan. Mutta olen... jee :)
 
Sahramiinille tervetuloa! Pidetään peukkuja että raskaus menee tällä kertaa hyvin! Ainahan se on vähän arpakauppaa, mutta mitä enemmän viikkoja, sen todennäköisempää että pikkuinen pysyy kyydissä.

Täällä oli tänään rakenneultra ja kaikki hyvin! Jee!!!!! Vastaa viikkoja ja vilkas ja ei mitään poikkeavuuksia. Mutta ylläri oli kyllä se, että parin viikon takaisesta tyttöarviosta (ylimääräinen ultra vatsataudin takia) tämä kätilö oli kyllä aika vissivarma, että tulokas on poika :heart: Oho! Katseltiin pippeliä monesta kulmasta ja kyllähän minäkin sen sieltä erotin ;). Jotenkin tosi onnellinen olo uutisesta esikoisen takia, joka on myös poika, vaikka varmaan olisi yhtä onnellinen olo, jos olisi osoittautunut tytöksi. Leikkikaveruus jatkuu kuitenkin tod näk pidemmälle jos ovat samaa sukupuolta. Esikoinen oli ultran ajan ystävän hoidossa, jolla ihan samanikäinen poika ja oli liikuttavaa tulla kotiin ja kuulla, että oma poika oli lähes koko ajan halaillut ja paijaillut kaveriaan leikkien lomassa. Saa varmaan pikkuveikka paljon rakkautta isoveikalta (tai sitten ei, jos iskee hirveä mustis...).

Täällä ei edelelleenkä mitään muita oireita kuin suonikohjut ja huonohkot unet. Onneksi mies on isäkuukaudella ja kerkiän nukkua päikkäreitä.

Maallelähtöä suunnitellaan, mutta kun on niin koleaa, ei oikein huvita.

Kesäiloa!

Tuulis ja pikkuinen rv 19+6
 
Moikka taas!

Sahramiini tervetuloa!

Tuulikselle onnittelut hyvistä RU kuulumisista. Jännä että nyt sitten teille lupailtiinkin poikaa.

Myös Saana oli käynyt RU:ssa, onnittelut sullekin poikalupauksesta.

Seuraavaksi onkin ensi viikolla Esterin np-ultra.

Myös täällä rakenneultra vihdoin käytynä. Kaikki oli hyvin, ihanaa! Sukupuolta ei sen kummemmin kyselty, kun selvisi jo siinä punktiossa. Tytöksi jo tiedettiinkin varmuudella ja ultraajakin vakuutti näin näkyvän.

Mulla on nyt välillä tullut aika koviakin alavatsakipuja, varsinkin reippaammilla lenkeillä. Ei ne kuitenkaan supistuksia mun mielestä ole. Helpottaa kyllä kun hetken lepäilee.

Ensi viikolla on taas neuvola, nyt se kela-sellainen. En edelleenkään osaa päättää, ottaisinko sen äitiyspakkauksen vai rahan. Noita ihan pieniä vaatteita kyllä tarvittaisiin lisää, kun esikoisella oli ystävältä lainassa jonkin verran. Mutta ne toppahaalarit ym. tuntuu ihan turhilta, kun ne on vielä niin isoja silloin ekana talvena. Toisaalta sitten taas haluaisin tälle tulokkaalle ihan omat ne kynsisakset, harjat ym. sälän. Vaikea päättää ;)

Kunpa kelit nyt muuttuisivat jo vähän kesäisempään suuntaan pikkuhiljaa. Mukavia päiviä kaikille!

Iines 21+2
 
Kuulkaas... tässä kun tulee aivan höperöksi kun oireita ei juurikaan ole... kävin eilen hcg-verikokeessa ja arvo oli 1849. Metkun sivuilla vko 7-8 alaraja 7650. Minulla eilen siis7+3 ja jos tuplaantuu joka toinen päivä niin 8+0 olisi 7400 eli alle alarajan. Onko teillä kenellä mittailtu noita arvoja?
Jollakin keskustelupalstalla oli ehdotettu raskausoireeksi myös vainoharhaisuutta, tunnustan oireilevani...
 
B]sahramiini[/B] minä ymmärsin ainakikin digi-.testien ohjeista, että ne luvut alkaa heitellä kun raskaus etenee. Jos se jotain sellaista.

Täällä jännittää se np-ultra ensi torstaina ihan mielettömästi. Hengissä siellä ollaan, doppleri sen on kertonut. Mutta missä kunnossa? Tämän ikäisen riskit kun on mitä on. Iines mikä punktio sulla tehtiin? Lapsivesi?

Ei mullakaan mitään valtavia oireita ole. Vatsa kasvaa, väsyttää, vatsa ei toimi.

Esteri 11 + 4
 
Hei Piiitkästä aikaa :heart:

Täällä korkokengillä sipsuttelu on vaihtunut epävakaaseen vaappumiseen ja äheltelyyn... Ja ihan kuin viikossa olisi muutos tapahtunut :D Perusvointi edelleen hyvä, hieman paineet nousseet, mutta kurinalaiset vielä. Pyyntöni verikokeisiin evättiin. Lääkärin mielestä minun riskeilläni tulppa olisi tullut jos olisi tullakseen :O Eli päivystykseen jos oireita...
Vauvapyykin pesu on alkanut ja voi kuinka niitä pieniä nuttuja, peittoja ja ihanuuksia onkaan kertynyt :ashamed: :heart:

Onnittelut ultrakuulumisista (aivan valloittava kuvakin oli pienestä ihmeestä :heart:), uusille odottajille ja Auringonpaistetta kaikille meille ähisijöille :rolleyes: Voisipa tuota listaakin päivitellä

Ja ennen kaikkea Onnittelut vauvaantuneille!





Oliivitar 32+4
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Krish73 (40)...................1..................27.6.14
Athenais (42)..................2..................22.7.14
Aikuinen Nainen H(45).....1...................?
Hiba (40)........................8..................Elokuu 2014
Riduli (1968)...................4..................Elokuu 2014
Oliivitar (40+).....................................Elokuu 2014
Sisso (41)......................2...................30.08.14
Maria-73 (40).................1...................02.09.14 PKKS
ChocolateBox (40)..........2....................10.10.14 HUS
Saana (41).....................2...................12.10.14
Iines (40)...................... 2...................04.11.14
Tuuliannaliina (40)......... 2....................15.11.14
Esteri (40).....................1...................12.01.15
Mirkkuf





Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)
pikkuylläri ........28.4.14 (42+0).....tyttö
Ollakovai...?..... 6.5.14 (39+6)...poika (3750g, 52cm)
Euphonia (42)......18.5.14.....tyttö
Julianna...... 29.5.14 poika (3800g, 51cm)





Kadonneet:
Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14



 
Viimeksi muokattu:
Kiitos päivityksestä Oliivitar

Esteri joo, mulle tehtiin lapsivesipunktio. Lyhyt tiivistelmä: np-ultrassa kaikki oli hyvin, mutta veriseuloissa kärähdin. Downin riski oli 1:80. Lisätutkimuksia sitten tehtiin sairaalassa ja edelleen ultrassa kaikki oli ok, joten punktiota ei olisi ollut välttämätön tehdä. Halusin kuitenkin että se tehdään, muuten olisin miettinyt ja murehtinut asiaa raskauden loppuun saakka. Punktion tulokset kertoi, että kaikki kuitenkin on hyvin ja sukupuolikin punktiossa selviää. Eli terve tyttö on :heart:
Varmasti se sun tuleva np-ultra jännittääkin, toivotaan kuitenkin että siellä kaikki on hyvin :)

Toivottavasti saataisiin jo ensi viikolla enemmän sitä aurinkoa ja lämpökin olisi ihan tervetullutta. Aurinkoisia päiviä siis toivottelen kaikille!

Iines 21+5
 
Kiva että täällä on niin paljon porukkaa. Itse en tosin pääsekään liittymään joukkoonne :( Maanantaina 8+1 ultrassa tuli tieto, ettei pikkuinen ole kasvanut ja sain tyhjennyslääkkeet. Eivät oikein ole tehonneet, joten aamulla taas sairaalalle.
Uskon kyllä että jonain päivänä palaan taas, siihen saakka pitäkää itsestänne oikein hyvää huolta ja voikaa muhkeasti :)
 

Yhteistyössä