40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Onnea Tetu maistraattivierailusta! :) Ja tänäänkö siis ultra ollakovai ei? Tuuhan sit kertomaan, miten meni :)

Täällä unettomat yöt johti siihen, että nyt pari päivää saikkua ja pitää käydä labrassa ottamassa arvoja. Vaikkakin luulen, että väsymys johtuukin unettomista öistä eikä raudan puutteesta.. Perjantaina on myös sokerirasitus. Olisin varmaan ei-raskaana mennyt vielä töihin, mutta nyt oli jotenkin pakko jo hidastaa ja jäädä kotiin lepäämään, kun mietti tuota pientä tuolla mahassa. Oli kohtuullisen kaamea työvuoro eilen, melkein meni jo oksentamiseksi väsymyksen vuoksi. Mutta kyllä siis tekee ihmiselle tiukkaa jäädä saikkuilemaan.. heti työnvieroksuja-fiilis :)

Hui että, kun miettii noita synnytystapoja. Mikään niistä ei tunnu tälleen ensikertalaiselle hyvältä.. Kai se sitten jotenkin selkiytyy loppuajasta!

Mä en ole hankkinut vielä yhtään mitään, jos joulun jälkeen alkais siihen rumbaan.. turvakaukalon ostamisesta oon sopinut, kun sen myyjänä hyvä ystävä.
 
Onpa sulla tökerö terkkari Järkyttynyt! Senhän voi vaihtaa, jollei kemiat pelaa? Tarvitsisit nyt kannustusta ja tsemppiä, ei mitään kauhistelua ja manailua. Mä en ole koskaan täyttänyt ainottakaan voimavarapaperia miehen kanssa. Enkä täytä. Kaikki sujuu hyvin, usko pois. Ja kaikella on tarkoituksensa, myös teidän pienellä yllärivauvalla ❤

Mulla oli eilen ensimmäinen neuvola. En muistanutkaan, että siinä menee niin kauan. Aina vaan jaksaa ihmetyttää nää suomalaiset ravintosuositukset. Sanoin etten syö leipää, koska se turvottaa ja vatsa tulee kipeäksi. Lomalla popsin kaksi viikkoa valkoista leipää ja olo on karmea. Terkkari totesi leivän olevan paras B-vitamiinin ja kuidun lähde. Viisi viipaletta päivässä pitäs syödä, piste. Tjah, en syö. Mut hymyilin vaan ja sanoin syöväni
NIPT-testiä ei Helsingissä tehdä. Menen huomenna yksityiselle kyseiseen testiin, mikä ehkä on turhaa, sillä olen varannut lapsivesipunktionkin marraskuulle. Mutta menen nyt kuitenkin.

Vointeja kaikille!

Zenmama 10+0
 
Zenmama, miksi Helsingissä ei saa Niptiä? Ei varmaan automaattisesti, mutta kyllä mulle aikakin Naistenklinikalla tuotiin se vaihtoehto esiin, jos seula ens viikolla hälyyttää. Ja aion toki käyttää sen mahdollisuuden. Helsinkiläinen siis itsekin.

Onnittelut tetu! Itsellä käännytystyö vielä menossa. Juuri yks yö näin unta, että meillä oli häitä, kolmetkin, mutta ei siitä huolimatta päästy naimisiin vieläkään! :D

Tyydeli ja 13+3

Vaikea oppia noi uudet viikot, kun niitä yhtäkkiä tuli melkein viikko lisää...

Pakonomainen tarve olis myös saada kertoa jollekin, tai kaikille, joten eilen aloitin serkusta...
 
Huh, ultrassa kaikki hyvin, turvotusta joku 1,6 tai 1,7, ja eläväinen yksilö :love: Viikkoja oliskin ultran mukaan 13+0 eli la siirtyi huhtikuun lopulle. No katsellaan...on kyllä helpottunut olo, vaikka vielähän se seula voi hälyttää. Ja enpä pääse NIPT:iin kuin vasta seulahälyn jälkeen, lääkäri oli tätä mieltä, vaikka ohjeistus sanoi toista. No, jos edes sitten..

Ja Tetu, onnea maistraatissa käväisystä, ihan unohtui onnitella!
 
Suloinen salaisuus, totta veistelet! Alkuviikot ovat tosi pitkäveteisiä ja pelottavia, ainakin minulle. Ei tiedä miten päin olisi, että saisi jonkin merkin, että on raskaana ja kaikki hyvin.
Nyt sentään taas helpotti, np ultran jälkeen.

Ja ainakaan itsellä ei ole vertaisryhmää jonka kanssa vois vauva -asiaa ylipäätään hehkuttaa ja puida. Vain yksi ystävä tietää, eikä kenelläkään muulla ok vauva puuhat ajankohtaisia... Enää.

Kerro sitten muutes zenmama, mitä nipt maksoi yksityisellä. Saattais sitä itsekin ajatella yksityisellä, jos ei kunnallisesti pääse.

Tyydeli ja rv13+3
 
Suloinen salaisuus, totta veistelet! Alkuviikot ovat tosi pitkäveteisiä ja pelottavia, ainakin minulle. Ei tiedä miten päin olisi, että saisi jonkin merkin, että on raskaana ja kaikki hyvin.
Nyt sentään taas helpotti, np ultran jälkeen.

Ja ainakaan itsellä ei ole vertaisryhmää jonka kanssa vois vauva -asiaa ylipäätään hehkuttaa ja puida. Vain yksi ystävä tietää, eikä kenelläkään muulla ok vauva puuhat ajankohtaisia... Enää.

Kerro sitten muutes zenmama, mitä nipt maksoi yksityisellä. Saattais sitä itsekin ajatella yksityisellä, jos ei kunnallisesti pääse.

Tyydeli ja rv13+3
Femedassa lääkärintarkastuksen ja ultran kanssa( pakolliset) luokkaa 700-800 euroa. En enää eurolleen muista mutta kallista oli...

Ollakko vai .. Hienot ultrakuulumiset.. Onnea!!
 
flutur, mä tykkäsin kans imetystyynystä, se oli sellanen bumerangin muotoinen (onks kaikki?) Jostain kirppikseltä tai kaverilta se oli. Onneks on säilössä kai.

Tetulle hurjasti onnea valitsemallasi tiellä ;) Ja tsemppiä loppuviikoille. Kuten myös Sahrikselle!

Järkky, ikävää jos vastaanotto on tuota luokkaa neuvolassa. Ilmeisesti niiden pitää olla suht tiukkoja neuvomisten kanssa ja saattaahan se jollekin äidille olla helpotus, jos tiukataan jaksamista ja onkin juuri sitä aprikoinut, mutta ei oo uskaltanut asiasta puhua. Ennaltaehkäisy kaikessa on aina parempaa kuin jälkiviisaus. Mut niin kuin joku muukin sanoi, jos itse tietää jaksavansa, niin ei muuta kun nyökyttelyä ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kannata provosoitua (mitä kyllä itse teen jatkuvalla syötöllä...). Mulla on historiaa myös masennuksesta, ja kyllä se neuvolatäti ekassa raskaudessa monta kertaa kyseli, haittaako se enää. Mutta kun se ei haitannut, niin siitä pystyi ihan normaalisti puhumaan ja vakuuttamaan, että pärjään nykyään ja jos en pärjäisi, osaisin hakea siihenkin apua.
Ja miestä jäi sen verran häiritsemään ekan raskauden ekassa neuvolassa tuo "ravitsemusopastus", söi kuulemma liikaa juustoa, joten ei tullut mukaan tällä kertaa kun niitä asioita "käsiteltiin". Sanoinkin tästä neuvolassa viimeksi ja sain varmaan hieman miettimään asioita. Mulle joku terkka (joo vaihtuvat joka kerta kun käyn) kuitenkin sanoi, et juon liian vähän maitoa. No tykkään maidosta, lasin tai kaks sitä oon aina juonut, oon vaan ajatellut, että vesi on parempi vaihtoehto. Nyt nyt maidon kulutus on valtaisaa ja vettä ei enää mene entiseen tahtiin. Onko sekään sitten hyvä juttu. Jos jostain kokeesta näkis faktana, että oikeasti saa liian vähän jotain, niin ok sitten, mutta tuollanen mutu tuntuma on ehkä vähän hassua. Ja sitten on näitä meitä jotka yrittää "parantaa" ruokavaliotaan niiden ohjeiden perusteella....blaah. Tulipa sepustus.

Onnea Ollako hyvistä ultrakuulumisista! Toivotaan että seula on hiljaa, eikä edes hätyyttele rajoja :)
Kyllä välillä on kateellinen niille, joilla riskiluku on jotain luokkaa 1:3000... Se NIPT ei ole 100% varma sekään. Aina tulee pari virhetulosta. LVP on hieman varmempi (99,7%?).

Tyydeli, mulla on kans sama, ei ketään, kenen kanssa vauvajuttuja vois jakaa. Tietäähän nyt tosi moni, mutta ei tuu soiteltua, ja kun ei kukaan ole vastaavassa tilanteessa, niin ei tuu juteltua vaikka nähtäis/soiteltais.

Mää niin kaipaan sitä ekaa raskauspuoliskoa. Nyt tuntuu, että se oli sitä auvoisaa odotusaikaa. Nyt on kaikkia vaivoja ihan liikaa. Liitoskivut, prkl. Välillä estää koko kävelyn. Sitten vaan klonkkaa eteenpäin naama irvessä. Vatsan kiristäminen, prkl. Alkaa aina illalla ja kestää aamuun asti. Nytkö se sitten kasvaa jumalatonta vauhtia, ettei nahka pysy perässä. Ei tee mieli kun maata, jolloin just ja just ei tunnu niin pahalta. Aamuyöheräilyt. Puoltoistatuntia kun on hereillä aamuöisin, niin kyllä on pää kipeä seuraavana päivänä, nenäkin yhä tukossa, mutten uskalla käyttää enempää tuota suihketta. Kilppariarvot oli taas alakanttiin ja nostin annosta, ilmankos olo on sellanen alakuloinen ja jaksamaton koko ajan. Neuvolasta peruttiin huominen aika, osui kuulemma heidän tiimipalaverinsa päälle. Joskus ens viikolla tais olla uus aika (sais ne kelapaprut). Onneks poitsu jumppaa usein, niin tietää, että kaikki on tod.näk. hyvin.

Äiti74 ja poju 22+6
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

tetu68..................(47)....... 3.......... 9.11.2015?
Sahramiini ........... (43)...... 3 ........ 12.11.2015
Flutur....................(42)...... 3 ........ 29.11.2015
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015
Mytti ...................(41) ..... 1 .......... 6.12.2015
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?

tikis ................... (38)...... 4 ........ 15.02.2016

Äiti74 ..................(41) ..... 2 ........ 19.02.2016 (poika)
Lumi <3 ............. (42) ..... 3 ........ 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5......... ???
Karoliina74 ..........(40) ......1.......... 11.04.2016
Toukka16 ............(39) ..... 3 ......... 10.04.2016
Pegonia ..............(44) ..... 10 ........ 12.04.2015
Niittys.................(40) ...... 3......... 13.04.2016
Ollakovai........... (41) ...... 4......... 27.04.2016

Tyydeli................(42) ...... 2 ........ 24.04.2016
Zenmama............(40) ...... 5 ........ 18.05.2016
Mileena-74...........(41) ...... 3 ........ 20.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40) ..... ? ......... 14.06.2016




Syntyneet:

Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt.), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Tosiaan, ehkä mäkin tuonne listalle nyt uskallan eli Ollakovai...?.. (41).....4.....27.4.2016

Ä74, siis kiristääkö sulla vai kovetteleeko vatsaa? Siis onko sulla harjoitussupistuksia? Mulla alkoi keskimmäisestä tosi aikaisin, ja kun en tajunnut helittää, niin slomaahaan sitten pamahti rv 31 eteenpäin, koska poika oli jo siinä vaiheessa niin alhaalla, et lääkäri tunsi helposti pään gynetutkimusta tehdessään, oikein säikähti, kun meni ronkkimaan :LOL:

Hitsi, mä juon maitoa vain kahvissa, muuten vettä, mut kevyt juustoa kyllä syön paljon. Rahkaa ja kevyt jogurtteja menee myös jonkin verran, joten pitäis tulla kalsiumia.

Mä olen varmaan ihan umpihullu, mut musta tuntuu, et muutaman hentoisen liikkeen olisin jo muka tuntenut. No saahan sitä luulla, oikeesti ne on vaan ilmavaivoja :ROFLMAO:
 
No mun mielestä ne ei oo harkkasupistuksia, vaan ihan kiristämistä. Mutta onhan nuo aika samantapaisia tuntemuksia ehkä. Alapäässä on kans jos jonkunnäköstä vihlontaa ja paineentunnetta. Sen takia vähän harmitti tuo neuvolan peruuntuminen kun aattelin siellä kysellä :(
 
Hmm mullakin maha usein kovettuu iltaisin, ei mitenkään vaihtele vaan on semmoinen kovempi pallo illalla varsinkin töiden jälkeen. Oon vaan aatellut, että se kuuluu asiaan vai eikö?

Hiukan jäin vielä miettimään eilistä nipt-keskustelua, että oisko siihen sit pitänyt vaatia päästä. En kyllä tiedä, mitä sitä sitten tekis, jos sieltä tulis huono vastaus.

Mun neuvolatäti oli ihana noissa ravintoasioissa.. se kertoi, että näin "hänen kuuluu sanoa", mutta ei hän näin ajattele itse.. Oli samaa mieltä, että oivariini ja rasvainen juusto, kevyt maito käy :) Ei myöskään perustanut rasvattomista tuotteista.

Äiti74 kaipaa siis auvoisaa alkuaikaa, mä odotan, että milloin se auvoisa raskausaika alkaa. Nyt meinaa kaiken pilata tuo kaamea unettomuus! Ja tänään jostain syystä aivan järkyttävä kuvotus labra- ja kauppareissulla. Meinas jo käydä hassusti. Tietää hyvää huomiselle sokerirasituskokeelle!

Karo ja bebe 15+4 :)
 
flutur, mä tykkäsin kans imetystyynystä, se oli sellanen bumerangin muotoinen (onks kaikki?) Jostain kirppikseltä tai kaverilta se oli. Onneks on säilössä kai.

Tetulle hurjasti onnea valitsemallasi tiellä ;) Ja tsemppiä loppuviikoille. Kuten myös Sahrikselle!

Järkky, ikävää jos vastaanotto on tuota luokkaa neuvolassa. Ilmeisesti niiden pitää olla suht tiukkoja neuvomisten kanssa ja saattaahan se jollekin äidille olla helpotus, jos tiukataan jaksamista ja onkin juuri sitä aprikoinut, mutta ei oo uskaltanut asiasta puhua. Ennaltaehkäisy kaikessa on aina parempaa kuin jälkiviisaus. Mut niin kuin joku muukin sanoi, jos itse tietää jaksavansa, niin ei muuta kun nyökyttelyä ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kannata provosoitua (mitä kyllä itse teen jatkuvalla syötöllä...). Mulla on historiaa myös masennuksesta, ja kyllä se neuvolatäti ekassa raskaudessa monta kertaa kyseli, haittaako se enää. Mutta kun se ei haitannut, niin siitä pystyi ihan normaalisti puhumaan ja vakuuttamaan, että pärjään nykyään ja jos en pärjäisi, osaisin hakea siihenkin apua.
Ja miestä jäi sen verran häiritsemään ekan raskauden ekassa neuvolassa tuo "ravitsemusopastus", söi kuulemma liikaa juustoa, joten ei tullut mukaan tällä kertaa kun niitä asioita "käsiteltiin". Sanoinkin tästä neuvolassa viimeksi ja sain varmaan hieman miettimään asioita. Mulle joku terkka (joo vaihtuvat joka kerta kun käyn) kuitenkin sanoi, et juon liian vähän maitoa. No tykkään maidosta, lasin tai kaks sitä oon aina juonut, oon vaan ajatellut, että vesi on parempi vaihtoehto. Nyt nyt maidon kulutus on valtaisaa ja vettä ei enää mene entiseen tahtiin. Onko sekään sitten hyvä juttu. Jos jostain kokeesta näkis faktana, että oikeasti saa liian vähän jotain, niin ok sitten, mutta tuollanen mutu tuntuma on ehkä vähän hassua. Ja sitten on näitä meitä jotka yrittää "parantaa" ruokavaliotaan niiden ohjeiden perusteella....blaah. Tulipa sepustus.

Onnea Ollako hyvistä ultrakuulumisista! Toivotaan että seula on hiljaa, eikä edes hätyyttele rajoja :)
Kyllä välillä on kateellinen niille, joilla riskiluku on jotain luokkaa 1:3000... Se NIPT ei ole 100% varma sekään. Aina tulee pari virhetulosta. LVP on hieman varmempi (99,7%?).

Tyydeli, mulla on kans sama, ei ketään, kenen kanssa vauvajuttuja vois jakaa. Tietäähän nyt tosi moni, mutta ei tuu soiteltua, ja kun ei kukaan ole vastaavassa tilanteessa, niin ei tuu juteltua vaikka nähtäis/soiteltais.

Mää niin kaipaan sitä ekaa raskauspuoliskoa. Nyt tuntuu, että se oli sitä auvoisaa odotusaikaa. Nyt on kaikkia vaivoja ihan liikaa. Liitoskivut, prkl. Välillä estää koko kävelyn. Sitten vaan klonkkaa eteenpäin naama irvessä. Vatsan kiristäminen, prkl. Alkaa aina illalla ja kestää aamuun asti. Nytkö se sitten kasvaa jumalatonta vauhtia, ettei nahka pysy perässä. Ei tee mieli kun maata, jolloin just ja just ei tunnu niin pahalta. Aamuyöheräilyt. Puoltoistatuntia kun on hereillä aamuöisin, niin kyllä on pää kipeä seuraavana päivänä, nenäkin yhä tukossa, mutten uskalla käyttää enempää tuota suihketta. Kilppariarvot oli taas alakanttiin ja nostin annosta, ilmankos olo on sellanen alakuloinen ja jaksamaton koko ajan. Neuvolasta peruttiin huominen aika, osui kuulemma heidän tiimipalaverinsa päälle. Joskus ens viikolla tais olla uus aika (sais ne kelapaprut). Onneks poitsu jumppaa usein, niin tietää, että kaikki on tod.näk. hyvin.

Äiti74 ja poju 22+6
Tutkin tota NIPT asiaa jonkun verran ennen rahojen kiinni laittamista ja todennäköisyyttä siinäkin arvioidaan kun ei ole "virallinen " testi vielä. Vääriä tuloksia tosiaan tulee mutta pienemmällä % kun keskenmenoriski on lapsivesipunktiossa. Ja ne on lähinnä vääriä positiivisia(kohonnut riski) ja sen jälkee tulos varmistetaan ( tai halutessa voidaan varmistaa) vielä LVPllä, koska se on varma/virallinen testi. Tässä haen takaa sitä, että esim. keskeytystä ei tehdä myöhemillä viikoilla kromosomivirheen takia (NIPTin tulos) ennen kun punktio tehty....
 
Arvatkaas eukot, posti toi seulatuloksen jo tänään postitse! Tänään! Vasta tiistaina kävin ultrassa.
Ja siis ei lisääntynyttä riskiä, tulos normaali. Oliks tää nyt tässä? Enkä saakaan Niptiä? Vai voiko ikäriski hälyyttää vielä, vai tässäkö tämä jo nyt on?

Jos jaksat äiti74 päivittää, niin mun LA vaihtui 24.4.

Imetystyyny keskusteluun, joo, oli mulla viimeksi ja käytin jo hyödyksi raskausaikana nukkuessa jalkojen välissä jne. Ehdinpä jo myydä sen... Katsellut jo uutta. Ja aivan pienen vauvan pystyi laittaa vaikka keittiön pöydälle sen kanssa. Toimi Niinkuin säkkituolina, kun sen bumerangin taivutti kiinni toisiinsa.
Imetyspaitoja taas ei juurikaan ollut, ehkä pari. Imetysliivit ehdottomat ja imetystoppi käytännöllinen. Kesää vasten kun syntyi, niin kaikki kevyet, helposti avattavat paidat toimi.

Mulla alkoi harkkasupparit tasan puolessavälissä raskautta ja niitä oli päivittäin. Veti vatsan kireäksi, kovaksi mutta kipuja ei ollut. Stressaantuneena niitä saattoi tulla kymmenen minuutin välein. Ja sitten kun siihen lisäsi unettomia öitä, niin olinkin loppu 2kk saikulla. Silloin työt ahdisti niin paljon, mutta nyt on tilanne eri. Jos vaan terveys kestää tällä kertaa.

Ja Sahrikselle tiedoksi, että viikkoa ennen tosi toimia alkoi tulla muutoksia. Kuten että verenpaine pomppas korkeuksiin.

Kivaa, että on vilkasta keskustelua!

Tyydeli 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaas eukot, posti toi seulatuloksen jo tänään postitse! Tänään! Vasta tiistaina kävin ultrassa.
Ja siis ei lisääntynyttä riskiä, tulis normaali. Oliks tää nyt tässä? Enkä saakaan Niptiä? Vai voiko ikäriski hälyyttää vielä, vai tässäkö tämä jo nyt on?

Jos jaksat äiti74 päivittää, niin mun LA vaihtui 24.4.

Imetystyyny keskusteluun, joo, oli mulla viimeksi ja käytin jo hyödyksi raskausaikana nukkuessa jalkojen välissä jne. Ehdinpä jo myydä sen... Katsellut jo uutta. Ja aivan pienen vauvan pystyi laittaa vaikka keittiön pöydälle sen kanssa. Toimi Niinkuin säkkituolina, kun sen bumerangin taivutti kiinni toisiinsa.
Imetyspaitoja taas ei juurikaan ollut, ehkä pari. Imetysliivit ehdottomat ja imetystoppi käytännöllinen. Kesää vasten kun syntyi, niin kaikki kevyet, helposti avattavat paidat toimi.

Mulla alkoi harkkasupparit tasan puolessavälissä raskautta ja niitä oli päivittäin. Veti vatsan kireäksi, kovaksi mutta kipuja ei ollut. Stressaantuneena niitä saattoi tulla kymmenen minuutin välein. Ja sitten kun siihen lisäsi unettomia öitä, niin olinkin loppu 2kk saikulla. Silloin työt ahdisti niin paljon, mutta nyt on tilanne eri. Jos vaan terveys kestää tällä kertaa.

Ja Sahrikselle tiedoksi, että viikkoa ennen tosi toimia alkoi tulla muutoksia. Kuten että verenpaine pomppas korkeuksiin.

Kivaa, että on vilkasta keskustelua!

Tyydeli 13+4
Normisti toi riski lasketaan niistä alkuraskauden verikoetuloksista, iästä ja niskaturvotuksesta. Itellä 1/1304 eli ikä huomioonottaen erinomainen tulos. Raja tais olla 1/250 että olis päässy NIPT testiin kunnan piikkiin. Mutta käytäntö näyttää olevan eri eri sairaanhoitopiireissä enkä osaa sano miten teillä eli jos hyvät lukemat mutta enemmän ikää ni toisaalla voi päästä vielä NIPTiin. Kannattaa tarkastaa ..
 
Tetu Onnea maistraattivierailusta!

Karo Me mennäänkin aika samoissa, kun mulla on 15+1. Viikolla siirtyi la ja Ä74, jos päivittäsit la:n 13.4.

Tyydelille Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Itse tosiaan heräsin tuohon niptiin vasta ultran jälkeen. Ei neuvolatäti minulle mitään sanonut oikeudesta siihen ihan iän perusteella. Eikä asiaa tiennyt neuvolalääkärikään mutta aikoi ottaa selvää, että saisinko sen ja tehdä tarvittaessa lähetteen. Shp:sta sitten soittivat ja sanoivat, että tervetuloa testiin.

Ollako Minä luulen myös, että tunsin liikkeitä joku viikko sitten ja sitten taas eilen. Samanlaisia plop plop -tuntemuksia kuin edellisissäkin raskauksissa.

Huoh... tää puhelimella kirjoittaminen on niin työlästä, kun puhelin jumii koko ajan.

Niittys 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Tyydeli varmaan Helsingissä saa NIPT-testin sitten jos muut seulat hälyttävät. Mulla nt-ultra vasta kolmen viikon kuluttua ja ollaan reissussa siinä kumminkin puolin aika paljon. Halusin sen testin nyt heti, enkä odotella nt-ultran tuloksia. Historiassa yksi keskeytys aika myöhäisillä viikoilla (16+), joten jos jotain poikkeamaa löytyy ja päädymme keskeytykseen, haluaisin sen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa Kamala edes miettiä tälläisiä.
Hinta Dextrassa 950€ sisältäen lääkärinpalkkion, ultran ja testin kaikkine mahdollisine selvityksineen. Pelkkä perustesti muistaakseni 750€. Voin lämpimästi suositella paikkaa! Erittäin hienot ja uudet tilat, laitteet ja mukava henkilökunta.

Zenmama 10+1
 
Itse kävin NIPTissä viikolla 15 ja ei onnistunut ekalla kerralla. Veressä ei ollut tarpeeksi sikiön DNAta/ kromosomeja .. Sitten pikassti uudet verikokeet ja kiireellisenä ämerikkaan. Tulokset tulikin 8 päivän päästä. Lääkäri veikkasi tyttöä ultrassa ja sehän sieltä kromosomienkin perusteella sitten näyttäs olevan tulossa.
 
Niittys kivaa melki la-kaima, saapa nähdä miten sitten syntyvät! :)

Hmm tänään tuli jotain tuloksia, rautavarannot vähissä, vaikka hemoglobiini vielä ok, joten rautaa pitää hakea.

Mua on jotenkin ärsyttänyt nämä vähäiset neuvolakäynnit, no nyt toinen käynti on jo ensi viikolla, mutta se oma terveydenhoitaja ei olekaan paikalla.. Lääkäri ja joku sijainen. Ärhg!

Onko mulla näitä jotenki vähäsen vai kuvittelenko vaan? Nyt siis rv 16 menossa ja toinen käynti ensi viikolla.

Ja niin sokerirasituksesta selvitty tänään, ei saanut jääkaappikylmää juomaa, ei saanut valita itse makua eikä sitä laveriakaan sit löytynyt, millä maata. Sain siis kaverilta ohjeet, miten mennä, mutta eipäs tuolla onnistunut noista mikääN! Litku oli kaamean sokerista ja lämmintä, jano oli valtava, onneksi ei oksettanut! Ja niin ihmiset haisivat pahalle, liian moni röökille. Piti aina vaihtaa paikkaa :)

Ja mitähän ihmettä ton nukkumisongelmankin kanssa tekee..

Jokseenki nyt tunkkaset fiilikset ja ärsyttää, ottaa päähän jne. Vaikka reilun tunnin päikkärit jo takana..

Karo ja bebe 15+5 :)
 

Yhteistyössä