40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Olipas kiva Ottis kun siulla rentoinen ilta "Ottiksen" kera!!!;)

Täällä O-testi dippailtu ja aikas tasavahvoilta viivaset näytti, joten..

Päivittäjä!:wave: mie voisin kivuta tuonne RKTT-listalle piinailemaan dpo -1 Kiitti:flower:
Tuon kierron pituuden voisi miulle muutella 26-28 mittaiseksi.

Yksi testi jäi jemmaan ja alkuillasta vielä varmistan, että oliko se varppina O+ vaiko ei..
Limottelua on kyllä eilen ja tänään ollut runsain mitoin(harvinaista)

Eilen tiedättekös olin tylsä immeinen:(..
En viitsinyt vaivautua simoja tallettelemaan VAIKKA, mies kovasti kolmen ölysen jälkeen vihjaili ja ilkosillaan edessäni kuljeksi..olen mie sitten..LAAAAAISKAAAA!!!|O..hävettää ihan..:ashamed:

Mutta mutta..kohta mie miestä vokottelen jos hyvinnii livauttais pikkasen..:D

Mukavaisen leppoista sunnuntai päivää!!!:):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Oukki dou, minäpä sinut RKTT-listalle laitan jahka kerkeän, mutt tulin hetipikaa teille kertomaan yhden tosihyvän jutun :). Keskiviikkonahan mies hyvin nöyrästi kyseli tulenko mökille saunaan ja minähän menin. Silloin ajattelin, ett pitäis vanhoja simppoja ajella alta pois, mutt ajatukseksi se jäi. Sitten illalla vasta kun tulin kotiin, huomasin mieheltä tuleen kuvaviestin, mutta koska olin vaihtanut kortin toiseen kännyyn eikä siinä vielä pelaa MMS-asetukset, en saanut kuvaa auki. Vähän mä mietin silloinkin, ett olisko mies tehnyt itsekseen spermatestin ja siitä sit kuvaa mulle laittanut, mutt asia unohtu. Nyt sit mies lähti äitiään katsomaan ja minä jäin kotiin ja kun miehen känny oli jäänyt kotiin myös, kurkkasin änen mulle lähettämiään viestejä, ett minkä kuvan on mulla laittanut ja spermatestistähän se oli :LOL:. Ellen väärin muista niin ihan hyvin näytti hännäkkäitä olleen ku toinenkin ruutu oli niin tumman sininen :).

Mutt mua siis huvittaa, koskettaa, itkettää ja naurattaa, ett mun ukkokulta on a) malttanut lukea vaikeat ja pitkät testiohjeet läpi, on b) bruutannut purkkiin ja c) todellakin tehnyt miesten hedelmällisyystestin. Kyllä mun nyt pitää varmaankaan edes halata häntä kun tulee kotiin ja alkaa sitten ihan viattomana ihmettelemään, ett minkä kuvan hän on keskiviikkona mun kännyyn laittanut, kun en saa kuvaa auki :saint:.

Huom! Vanhat simppaset on siis alta näemmä ajettu, joten jos tänään tekisi talletuksia, niin olisi jo vähän parempia saatavilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Voi mur-mur sinua ku olet jättänyt talletukset tekemättä, vaikka simppasia ollut selvästi tarjolla. Sun pitää ottaa tänään vahinko takaisin :).

Auts ku mun mahaan sattuu. Tänään päivällä ku mies laitteli ruokaa, alkoi jo kertaalleen sellasen väännön suolistossa, ett olin ihan varma, ett kohta ruikku lentää ja taas tuntuu samalta, yäk :x.
 
Ottis tuumailusi oli ihan kivan kuuloista=)
Anna vaan miehellesi ISO halitus(yllättyypi)ja sitten vain sanot suoraan, että "jörnäistäänkös daaaarliiiing"??!!:p:rolleyes::heart:

..mie EN ole vieläkään saanunna niitä simoja talleteltua, tuli mutkia matkaan ja silleen..jääpi illan kähmyröihin sitten ne "hommelit"=)
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä täällä kuulkaas POKS POKS - munarakkula puhkesi!!
Sattui niin kauheasti, iiiiiihan repi peppusesta saakka-Auuuts auuts:$

Dippailin sen toisen O-testin ja niinpä oli jo selkeästi hailakampi viivanen.
Miulla se näköjänsä menee tuosta Ovis+:sta n. 12h ja POKS!..tänään ei sitäkään..

Ottis miulla käy monasti niin, että vatta menee ruikuliksi kun ovista pukkaa!(eilen&tänään)
 
Ai kun sauna(kin) maistui makialle!!:whistle:..kylpee ropsautin miehen kera ja siinä samalla tein talletukset:p
..poikanen läksi pikkaseksi aikaa kaverin pihalle sählyn peluuseen ja minä tietty käytin tilanteen heti hyväkseni - Oi, olisipa hedelmällinen tämä kerta nyt!!:heart:
 
Ottis
Mahdotontako Paranemista :flower:!

mur-mur Hyvä, että sait vielä talletuksia tehtyä :heart:! Nopeasti sulla tuo ovis tulee. Haluatko sittenkin tälle päivälle dpo0?

Miehen simppatestikuvaa ku kattelin niin hän oli ottanut kuvan keskiviikkoiltana sen jälkeen ku lähdin mökiltä saunomasta. Ei ihme jos mulla oli vähän sellanen hytinä, ett häntä saattoi haluttaa :). Ja viesti tulikin jo sitten kun olin kotiin tullut. Pitänee tässä iltapesulla käydä ja vähän tuumata josko.. tai ainakin jutella vihiroon.
 
Viimeksi muokattu:
Mahdotontakolle paranemista minäkin toivottelen :flower:

ON Mua huolestuttaa :( . Mietin onko ne meidän ainoat kaksi alkiota alkaneet jakautua ja siirtokelpoisia. Ja sitten mua huolettaa ihan hirveästi se, että suostuuko lääkäri siirtämään ne molemmat. Me tahdottais ne kaks! Kyselin toisestakin ketjusta, että saako siihen itse vaikuttaa. Tietääkö joku teistä?
 
Viimeksi muokattu:
BB Tsemppiä huomiseen punktioosi, toivotaan että on hyvä saalis ja että kaikissa on rakkula :heart:

Raputar Huomisesta se alkaa. Uskotaan, että siirroista tulee se plussa! :heart:

Ottis Valtavan paljon HYVIÄ ja HEDELMÄLLISIÄ kommunikaatio- ja muitakin säteitä sinulle tähän iltaan ja huomiseen ja ylihuomiseen ja sitä seuraavaan päivään jne. Parempaa on edessä, näin on!

mur-mur Tämä ON se hedelmäkerta :)!!!!!
 
Hystis, tuollapa keskustelua noista alkion siirroista - yksi, vaiko kaksi?
ICSI-siirretty yksi vai kaksi alkiota? - Google Search

Ava-Klinikan sivuilta:
avaclinic.com - Koeputkihedelmitys, IVF
Alkioita siirretään yksi tai korkeintaan kaksi. Yhden alkion siirtoa suositellaan jos alkiot ovat hyvälaatuisia, naisen ikä ei ole kovin korkea ja kyseessä ovat ensimmäiset hoidot. Kahden alkion siirrolla saatetaan hiukan parantaa raskauden alkamisen todennäköisyyttä, mutta samalla kasvaa myös riski kaksosraskauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ole hyvä vain Hystis, kiva jos oli apuja=)
..tiedän, että sinua siellä kovasti jännittää..toivon:heart:pohjasta, että siirrettävää olisi ensi viikolla sinne siun kohdun lämpöön.:kiss:

Näinkö on päätetty?:)..uskonhan mie - uskon ja toivon:heart:

..mie yökyöpelinä täällä..täytynee nyt kone oikiasti sulkea..
 
Viimeksi muokattu:
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

tirulii (42)...................kp6/30-34........yk2...................2.yht.
ulla4 (40)...................kp8/35-45........yk2...................4.
Ottis (43)...................kp11/24-28........yk15.................1.
wiiwi67 (42)................kp11/25-32........yk26 (km3/10)....4.
Inia (43).....................kp11/26-30........yk26.................1.
Iida-Karoliina (45).........kp12/23-29........yk16..................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp12/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Ämy (41)...................kp13/27-30........yk3....................4.
Ballerina Bolero (40)......kp13/25-28........yk33..................3.
Raputar (40)................kp14/27.............yk3...................2.
Hysteria (42)...............kp14/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45).......kp18/29.............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp19/28.............yk2...................2.
onlydream (37)............kp19/23-29.........yk?...................3.
haave2010(44)............kp20/29............yk4(km6/10)......4./1.yht.
liiza (44).....................kp28/24-27.......yk29.................4.
haave3 (41)...............kp47/28-36.......y2v....................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp60/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp83/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

liiza (44).......................dpo17
mahdotontako (45).........dpo5
mur-mur (45).................dpo0
Hysteria (40).................pp0


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Raputar ja Hysteria Onnea tälle päivälle, jotta saisitte ensin hyviä uutisia ja sitten pääsisitte siirtoon. Toivottavasti alkiot ovat sitkeitä ja tarrautuvat kovasti kiinni :heart:!

BB Sullahan on punktio tänään. Hyvää munissaalista :heart:!

ON Illalla juili niin alamahaa, ett ajattelin jo sen tädin olevan sittenkin viimein tulossa ja kun valkkarin valuminen tuntui hyppäsin muutamaan kertaan jo tarkistamaankin näkyykö punaista, vaan ei näkynyt. Olen aikalailla hukassa tän kiertoni kanssa nyt ku en itsekään tiedä missä mennään.

Mies touhotti illalla niin omiaan, etten sitten saanut simppatestistään udeltua, mutta kun ihmetteli miksi kävin sohvalle nukkumaan, sanoin, ettei mulla ole tapana nukkua sellaisen miehen vieressä, joka haukkuu minua mahoksi lehmäksi, eikä ymmärrä edes anteeksi pyytää. Eipä ottanut mies onkeensa siitäkään, mutta jos nukuin huonosti minä, niin tuntui nukkuvan huonosti myös mies. Tänään on otettava härkää sarvista, vaikka itselläkin onkin sellanen olo, ett menköön kankkulan kaivoon tämä kierto. Mua ei saa seksille lämpiämään sitten millään, näin on :ashamed: ku ei edes ajatus kiinnosta, mutt jotain tolkkua tähän suhteeseen on tultava.
 
Kiitos Ottis tsempistä ja päivityksestä, taas kerran :heart: Harmillista kun joudut olemaan epätietoisuudessa oman kiertosi suhteen kun se täti kävi viimeksi vain niin pikaisesti ja epämääräisesti. Voi höh sun miestä! On kyllä aika tollo kun ei tajua selvää suomen kieltä! Onneksi sekin nukkui huonosti :stick:. Harmittaa sun puolesta ihan vietävästi. Härkää sarvista vaan Ottis, siinä et mitään menetä, mutta on mahdollista että se aukaisee monta tukossa ollutta kanavaa. Tsemppiä :flower:

Se mun ongelma, siirtääkö yhden vai kaks alkiota, ratkesi kun klinikalta äsken soitettiin. Kahdesta vain toinen on siirtokelpoinen (8-soluinen, laatuluokitus 3). Toinen on kuulemma niin huono ja fragmentoitunut, että rakautumismahdollisuudet on siinä lähes olemattomat. Mä kysyin mitä sille tapahtuu ja biologi sanoi että käytännössä se menee pois (eli siis vissiin roskiin). Sanoin että haluan sen siirrettäväksi joka tapauksessa, koska tuntuu pahalta laittaa roskiin. Biologi sanoi että tässä tapauksessa voidaan siirtää milemmat, koska kaksoisraskauden riski on niin olematon. Mutta hän korosti varmaan että yleensä siirretään vain yksi, sillä kaksoisraskaus on aina riski. Sitä kaksoisraskausriskiä hän korosti varmaan kolme kertaa. Mä taidan olla jotenkin vähän herkkänä, koska huomaan että mua jurppii ja harmittaa se asenne: riski riski riski, GRRR! Ja tietysti mä samalla ymmärrän, että parastahan ne vain ajattelee mielipiteineen. Mua jännittää ja oon nähtävästi aloittanut piinaamisen jo ennen kuin mitään on edes siirretty: /.

Tänään on muutenkin isojen muutosten päivä, kun mies lähtee. Vähän on pala kurkussa, huomaan. Mutta oon siitä tunteesta iloinen, koska huomaan olleeni oikeassa: tarvitsen sitä henkistä tilaa (joka tässä tapauskessa tulee fyysisen tilan myötä) tunteakseni tunteita häntä kohtaan. On tää elämä kans yks yhden sortin mysteeri!
 
Viimeksi muokattu:
Hystis, hyvä kun ratkesi tuo ongelma "itsestään", ja siirtoon pääsette! Meillä tuo 1/2 siirto on ollut lääkäristäkin kiinni, toinen siirsi kahtakin, toinen ei. Mutta itselläni oli vähän epämukava olo tuon kahden siirron kanssa, joten nykyään suosimme itsekin yhtä. Tietty jos tuo tilanne on, että on vain yksi hyvä, ja toinen roskiin menossa, niin sitten kaksi. Ei vissiin ole tutkimusten tukea sille, että kaksi alkiota jotenkin tukisi toisiaan, että raskaus alkaisi paremmin. Ja tosiaan, mäkin vielä toitotan sitä että se kaksosraskaus on riski, eikä tää ikä sitä varmaankaan helpota. Vaikka mäkin useamman lapsen haluaisin (hah, kun saisi edes sen yhden!), niin en silti mielellään kaksosia. Tai siis, jos sais 100% takuun että raskaus sujuisi hyvin ja terveet lapset saataisiin, niin sitten kaksosetkin ottaisin. Mutta eivät taida tuommoista takuuta antaa... Anyways, onnea matkaan!

Miten lumettoman limiksen kasvattelu sujuu?
 
Hysteria : Onnea siirtoon ja toivotaan kovasti, kovasti Onnistumista plussan suhteen kahden viikon päästä!

Ottis: Toivotaan parempaa alkavaa viikkoa teille!!

RKKT: lista voisi kasvaa!=)

Kävin lääkärillä, verikokseissa ja sydänfilmissä myös. Slomalla nyt sitten, kiitos tervehtymistoivotuksista! Nyt iski päälle vielä migreeni, joten nukkumaan menen.

mahdotontako:heart:
 
Ottis, mä oikein näen, että miehesi on miettinyt, miten hän voisi sinua ilahduttaa ja sen innoittamana tekee simppatestin :) Sanojen pusertaminen anteeksipyyntöön on jo sitten vaikeampaa. Huokaus! Näin se vaan suomalaisilla jurrikoilla on, kenellä enemmän ja kenellä vähemmän. Mitäs kaikkea tuo simppatesti mittaa? Määrää tietysti, mutta pystyykö sanomaan mitään laadusta?

Hysterialle toivotaan tiukkaan tarrautuvia alkioita (vai miksi niitä tässä vaiheessa sanotaan). Jospa se rupunenkin yllättäisi kaikki. Mä oon just omalta kohdaltani miettinyt, että jos olisimme lähteneet koeputkihedelmöitykseen, niin mitä tehdä "ylijääville". Yleensä niitä ei kait jää yli, mutta teoriassa kumminkin. Olis muuten aika upeaa alkaa kasvataamaan massua, kun mies lähtee reissuun. Oliko se niin, että muutat hänen perässään ihan ulukomaille asti?

Mahdotontako, tsemppiä tautien selätykiseen. Minäkin olen taistellut sitkeän poskiontelotulehduksen kourissa, mutta tänään olen jo varma siitä, että elämä voittaa.

Inia, sä olet sitkeästi pitänyt painosi. Mulla ei meinaa ryhtiliikkeet onnistua. Pitääpä soittaa muuten ne kilpparitulokset.

Mur-mur pääsi rktt. JES! Jospa nyt ne odotukset palkittaisiin.

Oivikki jo noin pitkällä. Ihanaa. Harmi, että olet joutunut suppareitten kanssa taiteilemaan. Sitä niin toivoisi, että raskaus oli sitä seesteistä aikaa, mutta ei se aina niin mene. Valitettavasti.

Meillä sujui talletukset aikataulun mukaan, paitsi, että vähän otettiin varaslähtöä. Sinänsä turhaa, sillä ovis tuntui tosi selvältä eilen iltapäivällä eli ihan niin kuin lääkäri oli sen "suunnitellut". Tuloksia odotellaan sitten parin viikon päässä. Tää oli nyt sitten ihan aikuisten oikeesti viimeinen kerta, kun mitään tukitoimia yritetään. Tai olenhan minä sen sanonut aikaisemminkin. Höh ja pöh!
 
Terri: Inseminaatioko kyseessä? Paljon Onnea nyt, että plussa tulisi!! Käytätkö Lugeja?
Minulla tässäkin kierrossa ne, vaikka ensin luuin, ettei ole;=)

Oivikki: On niin ihanaa lukea Suoman odotuksesta ja että hän nyt ilmeisesti on oikeastikin tyttö! Onnittelut!:flower:

Nukuin ja nyt lähden apteekkiin ostamaan lääkkeitä, minulla myös kilpparit verikokeesta ja sokerit myös, paljon muutakin.

mahdotontako
 
Terri: Inseminaatioko kyseessä? Paljon Onnea nyt, että plussa tulisi!! Käytätkö Lugeja?
Minulla tässäkin kierrossa ne, vaikka ensin luuin, ettei ole;=)

Oivikki: On niin ihanaa lukea Suoman odotuksesta ja että hän nyt ilmeisesti on oikeastikin tyttö! Onnittelut!:flower:

Nukuin ja nyt lähden apteekkiin ostamaan lääkkeitä, minulla myös kilpparit verikokeesta ja sokerit myös, paljon muutakin.

mahdotontako
 
Ottis Voimia kovasti miehen ja tämän kierron kanssa. Harmittaa puolestasi kun pitää miehen kanssa riidellä ja vääntää asioista!! Toivottavasti hän älyää pyytää vielä sinulta anteeksi ja löytäisitte sen kunnon keskusteluyhteyden.

Raputar ja Hysteria Onnea tämänpäiväiseen siirtoon!!!

ON Aamulla kävin punktiossa ja kiikutin samalla miehen siemennestenäytteen klinikalle. Mies ei päässyt aamulla klinikalle itse, sillä hän oli kotona kuumeisen lapsen kanssa. Vähän jännitin tuon purkin kanssa, sillä kuljetukseen kuluva aika saa olla 1 h näytteenotosta. Jos olis ollut enemmän aamuruuhkaa, niin en olisi kyllä tunnissa selvinnyt, nyt matkaan meni 45 min. Sitäpaitsi olin vähän epätietoinen, että missä lämpötilassa sitä purkkia pitäisi oikein kuljettaa. Kun ei saisi olla liian kuuma eikä kylmä. Purkki oli minulla laukussa omassa pussissaan ja sen päälle käärin vielä paidan. Ja sitten kallisarvoiset siittiöt matkasivat kanssani autossa pelkääjän paikalla klinikalle. Meinasin laittaa kassin jopa turvavöihin kun mietin ettei nyt saa mennä mikään vikaan :).
Oma punktio meni ihan hyvin vaikka tällä kertaa punktio teki tosi kipeää toiselta puolelta. Saaliina oli 10 solua! JEE! Näiden kunnosta ja kypsyydestä ei vielä tietenkään tietoa tässä vaiheessa. Huomenna kuulen, että tapahtuuko hedelmöitys. Jännittää. Kaiken tämän sopan keskellä sain juuri äsken puhelun ja kutsun työpaikkahaastatteluun huomiseksi. Argh. Ei huvita yhtään mennä, mutta pakkohan se on kun nykyinen työsuhteeni on vain määräaikainen ja tämä oli headhunterin järjestämä haastatteluaika. Tässä vaan pitää jotenkin taiteilla pojan hoito yhdessä miehen kanssa (poika ei voi vielä huomennakaan mennä kouluun, kun kuumetta vielä tänään), työasiat ja haastattelu. Ja samalla jännittää, että päästäänkö siirtoon asti...
Anyway, mukavaa viikon alkua kaikille! Tsemppiä tahoillanne!!!
 
Mahdotontako, meillä on kyseessä vähän kotikutoisempi "inssi" eli ajoitettu yhdyntä. Munista kypsytetään Menopurilla ja sitten irroituspiikki. Oviksen aikaan aloitetaan kortisoni (koska minulla oli aikanaan kilpirauhasvasta-aineet koholla) ja luget dpo 2:sta alkaen kahden viikon ajan. Tää on jo viides yritys tällä reseptillä, eikä pysyvää tulosta ole syntynyt. Kauhean korkealla ei ole toiveet nytkään.

Oma lääkärini heitti koeputkihedelmöityksen mahdollisuuden esille viimekerralla, mutta sanoi silti, ettei se tn. tuota yhtään parempaa tulosta kuin nykyinen menetelmä. Kyselin tämän kertaiselta lääkäriltä, että mitä mieltä hän on ja sanoi, että minun ikäiselläni, jolla ei ole muita ongelmia kuin ikä, onnistumisprosentti on noin 1. Ja siihen verrattuna rahapanostus on niin suuri, ettei suositellut. Sanoi, että yleensä saalis on korkeintaan 3 munasolua, joiden laatdusta ei ole mitään takeita. Kuulemma näin vanhalla viidessä vuodessa on 1-3 hyvää ovista, joista voisi tärpätä lapsen saantiin saakka. Karua kertomaa, mutta toisaalta sitä minä hainkin. Että saisin rauhan sisimpääni tämän asian kanssa. Oma lääkärini on ollut tosi kannustava tähän asti, mutta kyllä hänkin viimekerralla jo sanoi, ettei voi luvata minulle vauvaa. Niin kuin sitä nyt kukaan koskaan voisikaan.

Oikein tuottoisaa rktt-aikaa sinulle, Mahdotontako. Aina on mahdollisuus, joten toivotaan, että tämä on sinun kertasi.
 

Yhteistyössä